بازدید 7557

آغاز تولید کیت‌های تشخیص پادتن کرونا در بلژیک

شرکت بیوتکنولوژی «زن‌تک» (ZenTech) بلژیک تولید کیت‌های آزمایشی برای تشخیص سریع پادتن‌های ویروس کرونا را آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۷۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۶ 22 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که انجام ده‌ها هزار آزمایش مجاز دولتی را شروع کرده و در نظر دارد در نهایت سه میلیون کیت در ماه تولید کند.

«ژان کلود هاواکس» مدیرعامل و موسس این شرکت گفت که تشخیص ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و حساسیت ۱۰۰ درصد است، به این معنا که همه بیمارانی که پادتن‌های کووید – ۱۹ را دارند، در معرض آزمایش ما قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد که کیت‌های آزمایش فقط برای متخصصان پزشکی نخست در بلژیک و سپس در کشور‌های دیگر در اتحادیه اروپا و سایر نقاط موجود است و برای استفاده عموم در منازل نیست.

وی افزود: نمی‌خواهیم این کیت‌های آزمایشی مورد استفاده همه قرار گیرد، این‌ها تست بارداری نیست، بلکه کاملا پیچیده است تا پس از انجام، نتایج حاصله تفسیر شود.

تست پادتن یا سرولوژی، ابزاری حیاتی برای تشخیص این است که چه کسی به کووید – ۱۹ مبتلاست، به ویژه حاملان بدون علائم و امکان مصونیت در برابر بیماری حداقل برای مدتی وجود دارد.

آزمایش‌هایی از این دست ممکن است زمینه بازگشت مردم به کار را فراهم کند، نظر به اینکه کشور‌های مختلفی کاهش تهمیدات محدودیتی و قرنطینه را در دست بررسی دارند.

این مساله می‌تواند به ویژه برای کارکنان بخش بهداشت و درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، حائز اهمیت باشد.

در نتیجه، لابراتوار‌هایی در چند کشور مختلف در رقابت برای تولید مقادیر زیادی از کیت‌های قابل اعتماد آزمایشی هستند.

اما سازمان جهانی بهداشت ضمن استقبال از آزمایش‌های قابل اعتماد، هشدار داد که پادتن‌های کووید – ۱۹ نمی‌تواند مدرکی دال بر مصونیت افراد باشد.

این سازمان تاکید کرد که حتی درصورت مصونیت، مشخص نیست که این امر چه مدت ادامه می‌یابد.

«مایک رایان» کارشناس امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: حتی اگر پادتن‌ها موثر باشند، شواهد اندکی وجود دارد که نشان دهد بدن تعداد زیادی از افراد بعد از ابتلا به کرونا می‌تواند پادتن تولید و به اصطلاح «مصونیت جمعی» برای جمعیتی بزرگتر ایجاد کند.

این کارشناس اظهار داشت: بسیاری از اطلاعات اولیه‌ای که اکنون به دست ما می‌رسد نشان می‌دهد که درصد پایینی از جمعیت مبتلایان می‌توانند پادتن تولید کنند.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ از اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ماه در نشستی خبری تاکید کرد، اگرچه واژه «همه‌گیر» به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان، ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر