بازدید 6605
عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال دفاعیه با پیک را تایید کرد

قاضی سعادت‌مهر:سپاهان درجلسه ۷ساعته هم حاضر نشد!

متأسفانه باشگاه سپاهان تصور می‌کند جای دفاع از منافعش در رسانه‌ها و صداوسیماست، ولی جای صدور حکم و دفاع در محکمه است. هیچ نهاد قانونی چه کمیته انضباطی فدراسیون و چه شعبه قضایی در دادگستری علایق رنگی را در صدور رأی دخالت نمی‌دهد. هر مدیری با افکار پوپولیستی و عوام‌فریبی سعی در قانع کردن افکار عمومی دارد
کد خبر: ۹۷۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 20 April 2020

باشگاه سپاهان که حالا مدعی ضایع شدن حق خود در رأی کمیته انضباطی درباره عدم حضور در زمین مسابقه مقابل پرسپولیس است، هیچ نماینده‌ای به جلسه بررسی پرونده بازی لغو شده نقش جهان نفرستاده بود!

به گزارش تابناک ورزشی، همین موضوع عجیب باعث شد قاضی سعادت‌مهر عضو کمیته انضباطی درباره صحت و سقم پاسخگوی خبرنگاران باشد.

خبر رسیده بود که باشگاه سپاهان به جای آن که نماینده حقوقی‌اش را به این جلسه بفرستد، با پیک، دفاعیه‌اش را به جلسه فرستاد! سیدمحمد سعادت‌مهر، در این خصوص گفت: «این که کارمند باشگاه لایحه را آورد یا پیک، نمی‌دانم، ولی آن روز پنج‌شنبه که ۷ ساعت نشستیم و با اعضای کمیته انضباطی پرونده را بررسی کردیم، نماینده حقوقی باشگاه سپاهان در جلسه حضور نداشت!»

این قاضی ادامه داد: «متأسفانه باشگاه سپاهان تصور می‌کند جای دفاع از منافعش در رسانه‌ها و صدا و سیماست، ولی جای صدور حکم و دفاع در محکمه است. شما مطمئن باشید هیچ نهاد قانونی چه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و چه یک شعبه قضایی در دادگستری علایق رنگی را در صدور رأی دخالت نمی‌دهد. اجازه بدهید به سبک فوتبالی‌ها که همیشه می‌پرسند آیا فلانی یک عکس با شورت ورزشی دارد؟ این جمله را به خبرورزشی بگویم که به یادگار بماند؛ برخی مسئولان حقوقی باشگاه‌ها نه تنها عکس با شورت ورزشی ندارند بلکه فاقد تخصص حقوقی هستند و حتی علاقه‌ای هم به ورزش ندارند. این که دوستان می‌گویند فلانی عکس با شورت ورزشی ندارد، فرار رو به جلوست. خیلی از وکلای باشگاه‌ها نه عکس با شورت ورزشی دارند، نه شناخت و علاقه‌ای از ورزش و حضورشان فقط بر اساس مسائل حقوقی است در حالی که پرونده فوتبالی را باید با شور و هیجان فوتبالی پیگیری کرد.»

قاضی سعادت‌مهر تأکید کرد: «در ساختار یک باشگاه، غیر از اسپانسر و معاونت‌های اقتصادی و امور فنی، دوایر حقوقی و معاونت حقوقی نقش مهمی در پیشبرد اهداف باشگاه دارند. بخش مهمی از پرونده‌هایی که در مراجع بین‌المللی و دادگاه‌های ورزشی داخلی و خارجی مطرح می‌شود، به دلیل بی‌توجهی مدیران عامل باشگاه‌ها به مسائل حقوقی و عدم آگاهی آن‌ها از مقررات و قوانین و همچنین بی‌اعتنایی به استفاده از مشاوران حقوقی و متخصص است. این که یک مدیرعامل فقط چند روز بعد از روی کار آمدن، عطای کار را به لقایش می‌بخشد و با حجم انبوه بدهی باشگاه مواجه می‌شود و برای جلوگیری از حراج آبروی خود، استعفایش را می‌نویسد و می‌رود، نشان می‌دهد ساختار فوتبال ما به خصوص در دایره انعقاد قرارداد‌ها شفاف نبوده و هر مدیری با افکار پوپولیستی و عوام‌فریبی سعی در قانع کردن افکار عمومی داشته تا مدت بیشتری بر کرسی ریاست نشسته و دیرتر صندلی شهرت را رها کند. این شهوت شهرت را به شکل شهوت قهرمانی در باشگاه‌های‌مان هم می‌بینیم. همین است که متأسفانه اصول اخلاقی و ارزش‌های ورزشی و انسانی فدای قهرمانی می‌شود.»

سعادت‌مهر که شناخت خوبی از فضای فوتبال ایران دارد، همچنین با اشاره به جایگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان سرمایه‌های ورزش ایران، گفت: «استقلال و پرسپولیس نباید محل رفت و آمد آدم‌هایی باشد که سرخابی‌ها را نردبانی برای رسیدن به پله‌های شهرت و قدرت قلمداد می‌کنند. آسیب‌های جدی این رفت و آمد‌ها به هوادار وارد می‌شود. هوادار از این بی‌خردی‌ها لطمه می‌بیند و متأسفانه شاهد استفاده ابزاری آقایان از واژه مردم هستیم. آن‌ها فقط دنبال منافع شخصی خودشان هستند و از عواطف هوادار سوءاستفاده می‌کنند. طرف خودش را عاشق استقلال و پرسپولیس می‌نامد، اما به خاطر پولی که برای این دو تیم هزینه کرده، منت می‌گذارد. مگر آدم وقتی به بچه خودش پول می‌دهد، منت می‌گذارد؟ مگر وقتی برای عشق خودش پول خرج می‌کند، طلبکار می‌شود. باید جلوی این عوام‌فریبی‌ها گرفته شود. آخرش هم هزینه شهرت‌طلبی این آقایان از بیت‌المال پرداخت می‌شود.»

قاضی سعادت‌مهر: 7ساعت جلسه داشتیم، سپاهان نیامد!

سعادت‌مهر همچنین پیشنهاد کرد اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نشست‌هایی با ارکان حقوقی باشگاه‌ها داشته باشند و این نشست‌ها به منظور تبادل نظر و یکسان‌سازی مسائل حقوقی با حضور رسانه‌ها باشد تا رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی شاهد این فرآیند باشند. رسانه‌ها باید بدانند در کمیته انضباطی چه فعل و انفعالی برای صدور رأی رخ می‌دهد. چه اشکالی دارد آن‌ها در جریان قرار بگیرند. حتی ما را و احکام ما را نقد کنند. از نقد نترسیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی