بازدید 33507

انتقاد تند از پول‌پاشیِ امام‌جمعه ایرانشهر

بسیاری از ائمه جمعه ما خوب صحبت می‌کنند و اهل خدمت به خلق خدا هستند و مردم نیز قدردان آنهایند، ولی بعضی از آنها گوئی نذر کرده‌اند «خود اصول دین پندار» باشند.
کد خبر: ۹۷۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 20 April 2020

به گزارش «تابناک»، مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: برخلاف دستور اکید دین اسلام مبنی بر پنهان نگهداشتن کمک به مستمندان، امام جمعه ایرانشهر برای دادن چند اسکناس ۱۰ هزار تومانی به کارگرانی که بی‌کار مانده‌اند، در داخل خودرو نشست و در برابر دوربین فیلمبرداری با رفتاری غیرمحترمانه اقدام کرد.

این رفتار خلاف دستور شرع و دور از مبانی اخلاقی و کرامت انسانی، بازتاب منفی وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته و هم‌اکنون در فضای مجازی دست به دست می‌شود. شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در برابر چنین رفتارهائی تا چه وقت می‌خواهد سکوت کند و بی‌عملی نشان دهد؟

در جامعه انقلابی و اسلامی ما که به گفته شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی انقلاب آن «انقلاب ارزش‌ها»ست، باید اخلاق حرف اول را بزند و سیاست و اقتصاد و قضاء و اجرائیات فقط در بستر اخلاق جریان پیدا کنند.

با اینکه نماز جمعه، اگر درست برگزار شود، از نعمت‌های الهی است ولی حالا که در اثر شیوع کرونا نماز جمعه‌ها برگزار نمی‌شوند، عده‌ای از اینکه می‌بینند بعضی از ائمه جمعه در پوستین خلق نمی‌افتند، خدا را شکر می‌کنند. بسیاری از ائمه جمعه ما خوب صحبت می‌کنند و اهل خدمت به خلق خدا هستند و مردم نیز قدردان آنهایند، ولی بعضی از آنها گوئی نذر کرده‌اند «خود اصول دین پندار» باشند.

همین وضعیت در عده‌ای از مسئولین دستگاه‌های مختلف حاکمیتی جریان دارد. پرگوئی، مرام آنهاست، حذف اخلاق را مستحب مؤکد می‌دانند و به جای آنکه به کار خود مشغول باشند، به جان این و آن می‌افتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۱۶
بانام خدا
اتفاقا خود همین یک فرهنگ می شود من اگر پول زیادی داشتم می روم سر چهر راه کسی که تا 10 صبح سر کار نرفته باشد پول به آن می دهم تا همان روز تامین باشد افکار دیگر ی در سر نپروراند
یک امام جمعه ماهی چقدر حقوق می گیره؟
وقتی دولت فخیمه مطرح میکند که قصد کمک به دهک پائین دارد یا فلان طور به قشرهای آسیب پذیر و کم برخوردار و مستمند و ... دارد خب قبح این کار از بین میرود ض
چرا باید در این کشور که اختلاس و سوءاستفاده از منابع مالی و بیت المال و حیف و میل از جیب ملت میلیارد میلیارد صورت میگیرد بعد از اینهمه سال بایستی قشر بدبخت و بیکاری باشه که چنین رفتاری صورت بگیره؟
خجالت آوره...به شما گفتن اینجوری آبروی نیازمندان رو ببرید؟!!...خدا پدر صاحبان شبکه های مجازی رو بیامرزه که باعث شفافیت این رفتارها میشن.
كلى فداكارى كرده از سهمش تو روز روشن به بدبخت بيچاره ها داده !!! خوب شد سلفى نگرفت . اين پول هارو از كجا اورده ؟
گداپروری این پولا از چه بودجهای است؟
دادگاه ویژه روحانیت باید به وظیفه اش عمل کند.
دستش درد نکند یکی پیدا شد پول بده
در کل 100 هزار تومن به کاگرا پول داده میشه پول پاشی بعد همین آقای مهاجری که هر روزم داره حرف میزنه درباره 5 میلیارد دلار به باد رفته هیچی نمیگه عجب دوره زمونه ای شده فهم لایعلمون
این نماینده اونه
پس هم باید این جوابگو باشه هم اون
اتفاقا همیشه اینطور نیست که انفاق باید مخفیانه باشد اسلام گاهی دستور به انفاق اشکار با نیت خالص را میدهد تا دیگران ببینند و یاد بگیرند. و این مورد میتواند از این قسم باشد حسن نیت داشته باشید و همه اعمال دیگران را مخدوش و خراب نکنید.
قرآن کریم: ...و أنفقوا مما رزقناهم سرّا و علانیة؛ ...آنان که در نهان و آشکار از آنچه به آنها روزی داده‌ایم انفاق کردند (سوره مبارکه رعد، آیه ٢٢).
الذین ینفقون اموالهم بالیل و النهار سرا و علانیه فلهم اجرهم ... (بقره - 274)
بنلم خدا
باسلام
اگر دیگران روش های بهتری برای رساندن نان به سرسفره مستمندان سراغ دارند بفرمایید
تبلیغ طرح مرغ رایگان را با توزیع مجانی جوجه باور کنیم یا
زنده بگور کردن عمدی جوجه ها برای ایجاد بازار سیاه ماه مبارک رمضان را؟
متاسفانه موازین اخلاقی در جامعه ما روز به روز به انحطاط کشیده میشود.
و کسی هم بازخواست نمی شود.
این رفتارها در تاریخ ثبت میشود.
آیندگان قضاوت و انشاله عمل به خیر خواهند کرد.
خوب نمایندگان هم برای رای گیری 50 هزار تومان میدادند مگه چیه
آقای مهاجری چرا به این همه فقر و فساد و فحشاء و مفاسد اقتصادی که دامن گیر کشور توسط شما و جناح شما شده انتقاد نمی کنی و عکس العمل نشان نمی دهی و لی پول دادن امام جمعه پیرانشهر که از جیب خودش و کوچک کردن سفره خانواده اش به چند کار گر روز کار که در اثر بحران اقتصادی مدیران علیل وذلیل و نالایق جناح شما بیکار و پیش خانواده اش سر افکنده شده پول داد و یک خناسی از سمت مقابل از امام جمعه محترم فیلم گرفته است حساس شدی . . . . . . ! ! ! ! !. تو هم یک زحمتی بکش برو داخل مردم و به سفارش پیامبر به مردم داری که لباس مقدسش در تن تو است عمل کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان