بازدید 15600
پیمانه اقتصادی

شافعی خطاب به رئیس جمهور: سرگردانی فعالان اقتصادی با دستورالعمل‌های ستاد کرونا / کاهش قیمت دلار و جهش شاخص بورس/ امشب به حساب چه کسانی کمک بلاعوض واریز می‌شود؟/ یک نماینده مجلس: جوجه‌ها باید در اختیار روستاییان قرار می‌گرفت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی برای مقابله با کرونا، اطلاعیه تسهیلات بانکی حمایتی کرونا، ثبت‌نام سیم‌کارت‌های رایگان باید آنلاین شود، جزئیات وام به خانوار‌هایی که درآمد ثابتی ندارند، تمدید تعطیلی کارخانه‌های نیسان در آمریکا و کاهش نرخ سکه به دنبال افت قیمت دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 18 April 2020

شافعی خطاب به رئیس جمهور: سرگردانی فعالان اقتصادی با دستورالعمل‌های ستاد کرونا/ کاهش قیمت دلار و جهش شاخص بورس/ امشب به حساب چه کسانی کمک بلاعوض واریز می‌شود؟/ یک نماینده مجلس: جوجه‌ها باید در اختیار روستاییان قرار می‌گرفتتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی برای مقابله با کرونا، اطلاعیه تسهیلات بانکی حمایتی کرونا، ثبت‌نام سیم‌کارت‌های رایگان باید آنلاین شود، جزئیات وام به خانوار‌هایی که درآمد ثابتی ندارند، تمدید تعطیلی کارخانه‌های نیسان در آمریکا و کاهش نرخ سکه به دنبال افت قیمت دلار را در بر دارد.

وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی برای مقابله با کرونا

سیدکامل تقوی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، ضمن تشکر از همکاران نظام سلامت برای مبارزه با بیماری کرونا، با اشاره به کمک‌های غیرنقدی ایرانیان مقیم خارج، گفت: از سال ۲۰۰۵ به بعد برای اولین بار وامی را از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار داریم دریافت می‌کنیم که مقدمات آن انجام شده است و با هنماهنگی دستگاه‌های ذی ربط مثل بانک مرکزی در حال انجام است. همچنین وامی را بانک توسعه اقتصادی به میزان ۱۳۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات قرار است برایمان فراهم کند.

اطلاعیه تسهیلات بانکی حمایتی کرونا

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند آن دسته از سرپرستان خانواری که تاکنون نتوانسته اند سیم کارت تهیه و به شماره ۶۳۶۹ پیامک ارسال کنند، تا یکشنبه هفته آتی مورخ ۹۹،۰۲،۰۷ فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند. درخواست می‌شود برای تهیه سیم کارت از تجمع غیر ضروری در مراکز مربوطه خودداری شود. زمان واریز عزیزانی که در بازه زمانی دو تا هفتم اردیبهشت پیامک ارسال می‌کنند، متعاقبا اعلام می‌شود.

ثبت‌نام سیم‌کارت‌های رایگان باید آنلاین شود

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنس به انتشار تصاویر صف‌های طولانی و ازدحام مردم برای دریافت سیم‌کارت‌های رایگان در توییتر نوشت: مردم نباید برای تهیه سیم‌کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند. همین الان باید این فرآیند متوقف شود. از مردم آنلاین ثبت‌نام کنید و با پست سیم‌کارت را به منازل آن‌ها برسانید. خدمت‌رسانی به مردم باید با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت باشد.

امشب به حساب چه کسانی کمک بلاعوض واریز می‌شود؟

پس از شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن، طبق تصمیم دولت مقرر شد به ۳ میلیون نفر (۱.۵ میلیون خانوار) از دهک‌های پایین درآمدی که سرپرستان آن‌ها فاقد شغل و درآمد ثابت، بیمه و پس‌انداز بانکی هستند، طی چهار ماه (اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد) ماهانه مبلغی به عنوان کمک بلاعوض (مازاد بر یارانه نقدی و کمک معیشتی که در حال پرداخت است) پرداخت شود که به تناسب تعداد افراد خانوار طی چهار ماه مذکور، هر ماه از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان واریز خواهد شد. این مبلغ در خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است. اولین بسته حمایتی در اسفندماه واریز شد و دومین بسته نیز ساعت ۲۴ امشب همزمان با ۳۰ فروردین به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

کاهش معنادار قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و بازار آزاد

نرخ دلار و یورو امروز کاهش یافت، به گونه‌ای که در معاملات امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی، به نرخ ۱۵۲۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۵۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود که نسبت به روز پنح شنبه گذشته، ۱۵۰ تومان ارزان شده است. هر اسکناس یورو نیز به نرخ ۱۶۶۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که همانند دلار ۱۵۰ تومان کاهش داشته است. علاوه بر این، در بازار آزاد نیز نرخ ارز کاهش داشته است. هر اسکناس دلار آمریکا در این معاملات، با کاهش قیمت، به نرخ ۱۵۶۰۰ تومان و یورو نیز به ۱۶۹۰۰ تومان رسیده است.

کاهش نرخ سکه به دنبال افت قیمت دلار

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با افت ۱۰۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به بهای ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۳ امروز ۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۱۰ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

شافعی خطاب به رئیس جمهور: سرگردانی فعالان اقتصادی با دستورالعمل‌های ستاد کرونا

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور اعلام کرد که دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای بازگشایی کسب و کار‌ها و آغاز فعالیت‌های اقتصادی، تولیدکنندگان را با سرگردانی مواجه کرد.

در این نامه که ۲۷ فروردین ماه به ریاست جمهوری ارسال شده، آمده است؛

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراماً با آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی و همکاران محترمتان و ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند دولت محترم در مقابله با شیوع کرونا در کشور، استحضار دارید شیوع ویروس کرونا علاوه بر صدمات جانی، اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده و اثرات آن بر کسب و کارها، نگرانی‌های جدی را به وجود آورده است. در این راستا بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد تحت شرایطی خاص و بر اساس دستورالعمل‌ها، بازگشایی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی انجام شود.

تدوین دستورالعمل‌ها برای فعالان و بنگاه‌های اقتصادی بدون استفاده از نظرات تشکل‌های بخش‌خصوصی مشکلات جدید ایجاد نموده و در بعضی از موارد اجرای آن‌ها را با مشکل روبه رو نموده به طوری که در حال حاضر، صاحبان بعضی از مشاغل و بنگاه‌های اقتصادی را با سرگردانی مواجه کرده است.

با عنایت به مطالب فوق، خواهشمند است دستور فرمائید حضور نمایندگان اتاق ایران و شهرستان‌ها در ستاد ملی و ستاد‌های استانی و استفاده از نظرات تخصصی ایشان در بخش مربوط به محیط‌های کسب و کار مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم علاوه بر تعادل و همسان سازی نظرات بهداشتی با محیط‌های کسب و کار، اجرای اهداف تعیین شده را به نحو مطلوب‌تری فراهم نماییم.

جهش شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۲۳۲۱۹ واحدی معادل ۳.۶۰ درصد به رقم ۶۶۸ هزار و ۹۸۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۵۴ واحدی به رقم ۸ هزار و ۴۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱۸۷ واحدی معادل ۳.۶۰ درصد به رقم ۱۷۸ هزار و ۲۶۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۹۷۳ واحدی معادل ۳.۵۳ درصد، عدد ۲۳۳ هزار و ۵۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۳۰۲ واحدی معادل ۳.۵۳ درصد به رقم ۱۵۵ هزار و ۳۱۰ واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور نیز ۳۲۳۳۵ واحد افزایش معادل ۳.۹۳ درصد را رقم زد و به سطح ۸۵۵ هزار و ۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۷۲۰۵ واحد افزایش معادل ۳.۸۰ درصد به رقم ۴۷۰ هزار و ۲۱۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۶۰۴۰ واحد افزایش معادل ۳.۳۲ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

تمدید تعطیلی کارخانه‌های نیسان در آمریکا

شرکت خودروسازی نیسان موتور اعلام کرد، تعطیلی کارخانه‌های تولیدی خود را در ایالات‌متحده تا اواسط ماه می به دلیل شیوع ویروس کرونا تمدید کرده است. نیسان همچنین یادآور شده که مجبور است تا موقت ۱۰ هزار تن از کارکنان ساعتی خود را به مرخصی بفرستد. این در حالی است که سوبارو، دیگر خودروساز ژاپنی نیز اعلام کرده است که از یازدهم ماه می، فعالیت کارخانه خود در ایندیانا ایالات‌متحده از سر می‌گیرد. بسیاری از خودروسازان ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند تا تاریخ چهار ماه می فعالیت‌های خود را از سربگیرند، اما برخی مدیران خودروسازی بر این باورند که حداقل زمان لازم برای ازسرگیری فعالیت خودروسازان اواسط ماه می خواهد بود. به نقل از دنیای اقتصاد، با شیوع ویروس کرونا که کانون اولیه آن در چین بود، سپس تمامی کشور‌های جهان را درنوردید، خودروسازی به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت‌ها برای مهار شیوع کرونا، و در نتیجه تعطیلی نمایندگی‌ها، کارخانه‌ها و افت تقاضا متحمل زیان‌د‌هی گسترده‌ای شده است.

یک نماینده مجلس: جوجه‌ها باید در اختیار روستاییان قرار می‌گرفت

نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اصولا جوجه‌های یک روزه گوشتی و تخم گذار با سفارش مرغ داری‌ها برای پرورش در سالن‌ها تولید و عرضه می‌شود، اما در شرایط کنونی به دلیل کاهش مصرف و تقاضا در بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا، نظام تولیدی جوجه‌های یک روزه و پرورش طیور به هم ریخته است. وی ادامه داد: در شرایط کنونی میزان تقاضای مرغ‌داری‌ها و مزرعه‌های پرورش طیور برای دریافت و خرید جوجه‌های یک روزه بسیار کاهش یافته است، از این روی، تولیدکنندگان جوجه‌های یک روزه برای مدیریت جوجه‌های تولید شده باید راه کار درستی را بیندیشند. به نقل از خانه ملت، تربتی نژاد افزود: معدوم سازی جوجه‌های یک روزه در سطح وسیع و گسترده‌ای رخ داد، یکی از راه کار‌ها این بود که تولیدکنندگان جوجه‌های یک روزه با هماهنگی و حمایت وزارت جهاد کشاورزی، جوجه‌ها را در اختیار روستاییان، عشایر و افراد مستضعف قرار می‌دادند تا آن‌ها خود اقدام پرورش جوجه‌ها کنند، البته این راه کار نیازمند برنامه ریزی دقیق بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
جوجه ها به هیچ وجه نباید در اختیار روستائیان قرار گیرد زیرا ذخیره ژنتیکی مرغهای محلی که به بسیاری از آفات مقاوم هستند را از بین می برند و روستائیان را به غذای جوجه ای وابسته می کنند که سی سال است از هلند و به واسطه کارخانه هایی که قرار بود انتقال تکنولوژی در آنها صورت گیرد و نگرفت، وارد می شود. اگر سواد ندارید ساکت شوید. اگر هم مزدور اروپائیان هستید از کشور من بروید بیرون!
صد رحمت به قاجار
کاهشششششششششششش معنادار دلاااااااااااااار!!!!!!!!!
دوباره ۵۰ تومان کم شد و اقایون شروع کردند ریزززززززززززززش دلار!!!!!!
اخر کی خریدار ارز است در این شرایط که تمام بازارها به همه فکری هستند الا دلار.
جز بانک مرکزی کسی دست ندارد در بالا و پایین دلار.
مردم دیگه پولی مانده براشون که دلار بخرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای همتی روش میشد هر دلار را ۱۰۰هزارتومان میفروخت و ۱۰۰۰ تومان میخرید .
ناهمخوانی بازارها مثلا :بورس پارسال که دلار ۱۵ درصد گران شده چگونه ۴۰۰ درصد روش رفته؟؟؟؟
اخیرا که دیگه روزی ۲۰۰۰۰ واحد بورس روش میرود یعنی هر ۱۰ روزی بورس ۲۰۰هزار واحد روش میرود و در هر ماه که حدودا ۲۰ روز کاری است بورس ۴۰۰هزار واحد روش میرود و بورس اول خرداد ۱ میلیون واحدی است در حالی که تمام صنایع درگیر کرونا هستند و یا سهامهای پتروشیمی چگونه افت قیمت پیدا نکرده اند در این ریزش جهانی نفت؟؟؟؟؟؟نفت ۶۰دلار بوده سهامش یک قیمتی داره و الان که نفت ۱۴ دلار شده و نوسان ارزی مشهودی نداشتیم سهام پتروشیمی ها ارزان نباید شود؟؟؟؟
واقعا برای این نماینده که عضو کمیسیون کشاورزی می باشند متاسفم که اینگونه اظهار فضل نمودند
علت اصلی این اقدام ناشی از موارد ذیل می بشد
ممنوع کردن صادرات مرغ و جوجه
افزایش دستوری 30درصدی تولید جوجه
عدم توزیع ذرت و سویا توسط متولیان امر
خلاصه دست خیانتکاری برای به بحران کشاندن تولید در کشور می باشد
بنابه دستور وزارت جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه نهاده های وکشاورزی از هفته دوم فروردین سال جاری فروش سویا قطع شده است کس نیست بپرسد چرا در سال جهش تولید این خیانت انجام می شود
۲۰۰ میلیارد دلار خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست (حسن روحانی دهم دیماه ۹۸)، به جای وام گرفتنها بهتره به سیاست غلط دشمنی بیهوده و پرهزینه خاتمه بدین یا لااقل در این خصوص رفراندوم بذارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
مشکل اینه که به فکر مردم نیستن
باریکلا نععع باریکلا جوجه ها رو میخوای پخش کنی خونه به خونه روستا برنامه دقیقشم لابد اینه ادرس بدی خودشون اسنپ بگیرن برن
جهرمی مردم نباید برای تهیه سیم‌کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند.--------آقای جهرمی اینو به رفیقت شریعتمداری وزیر بگو من موندم پارتی این وزیر رفاه کیه امروز هرچی شاخ شکسته وبیمار وعلیل بود بدون توجه به کرونا جلوی پیشخوانها صف کشیده بودند البته بلند بلند هم متولیان امر را نوازش میکردند نکنه این تله ای برای ملکوتی کردن ازکار افتاده ها باشه
بورس را دریابید و عددسازی های ان را.
بورس با همین فرمان برود تا ۱ ماه دیگه ۱۰ میلیون را هم شاخص رد میکند.
اقای همتی مردم را وارد سفته بازی های بورس کردید و واقعا باید متاسف بود .
تابلو دارند نقدینگی موجود جامعه را به بورسی منتقل میکنند که افراد تازه کار مشکلات ان را اصلا نمی دانند و قواعد خاص ان را در پس گرفتن مالشان بلد نیستند.
کشور شغلهای دیگر نمی خواهد که تمام نقدینگی را وارد زیگزاگهای بورس می کنید.
دولت تدبیر فقط دعا میکنم زودتر دوره ات تمام شود (علی رغم اینکه دو مرتبه به اقای روحانی رای دادم)و مردم را از بلاتکلیفی اقتصادی تمام کنی .
احمدی نژاد و تیم اقتصادی اش فرشته بودند در مقابل تیم اقتصادی نوبخت همتی
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
هر کسی که نباید یک اندک سرمایه ای که دستش هست یک بیزینس درست کند که نقدینگی سرگردان وارد سهام شرکت ها مختلف می شوند و اگر درست مدیریت شوند هم برای اون .شرکت و هم برای حامعه و فرد سرمایه گذار مفید خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
بورس بازی و دلال بازی و سفته بازی همش بده! حالا مثلا بورس بیاد پایین و دلار و مسکن بره بالا شما شاد میشی؟! چقدر پول خوابوندی تو ملک و دلار و سکه؟
آقاى دكتر عادل آذر از مديران شجاع و پاكدست كشور است كه در قبال حفظ و حراست از بيت المال و حقوق مردم از هيچ كوششى فروگذار نميكند خوب است آقاى رييس جمهور اعضاى اقتصادى دولت را مأمور رسيدگى به اين موضوع كند تا كمتر موجبات تشويش افكار مردمى كه درگير كروناى لعنتى هستند فراهم شود .
جهش بورس کاهش قیمت دلار!!!

تا کی می خواهید ادامه دهید

قیمت واقعی دلار= 35000 تومان
بورس= 90 درصد حباب


خواهیم دید چه می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اون حباب مال لامپ حموم هست
بورس نه تنها حباب نداره بلکه خیلی هم از تورم عقبه
اندکی مطالعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
خیلی ناراحت نباش اولا راحت بگو دلار 50000 کی به کیه ثانیا یه مدتی استراحت کن شاید بازار دلار دوباره رونق بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
برادر من دلار خریدی رو دستت باد کرده؟ بابا خجالت داره که صبح تا شب یک عده دارند بورس را میکوبند و بر گرانی دلار و سکه و مسکن اصرار دارند!! واقعا خجالت داره این دلال صفتی و پولدار شدن خود به قیمت خانه خراب شدن مردم بدبخت. دلالی و مفت خوری همه اش بده چه دلار چه مسکن چه بورس بازی
این بسته که دولت واریز میکند به حساب کی ها میرود ؟ مگر یک عده زیر دستیهای خودشان ، والا از هر کی میپرسی میگه : به حساب ما که نریختن .
برنامه ریزی دقیق برا توزیع جوجه ی یک روزه ای که میخوان چالش ن کنن یعنی چی؟ میدادنشون تو 5 تا روستا مردم خودشون بزرگشون میکردن. جهاد کشاورزی با ارتباط با دهیاری ها راحت میتونستن توزیع شون میکردن
مردم لطفا همه. تشریف بیارید. تو بورس. باور کنید. سود خوبی میده من برام خیلی خوب بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اماده سکته باش
چقد پستین به کشتن جوجه ها میگید معدود سازی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
معدوم
برای تحویل جوجه های ی یک روزه به مردم اصلا برنامه ریزی هم نمی خواست می آوردید به هر خانه که می خواست تعدادی جوجه می دادید. مردم توانایی بزرگ کردن هم داشتند . لازم نبود برای تنظیم بازار هم معدوم شان نمایید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
مردم جوجه بزرگ کنند که دیگه مرغ نمی خرند.
خدا ذلیلشون کنه.بخاطر منافع مالی چه ها ک نمی کنند. بخدا دست طبیعت تلافی این کارا رو سرمون درمیاره. البته بیشتر سر بدبخت بیچاره ها
آقای روحانی تدبیرت تمام نشود یک موقع
برای یک میلیون وام مردم هجوم بردن به دفاتر پیشخوان
جون مراجعین وکارکنان مظلوم دفاتر پیشخوان درخطر تدبیر شماست
کاهش قیمت دلار وجهش بورس
پروپاگاندا یعنی همین تیتر !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
په نه په این خوبه که تابناک بنویسه "جهش قیمت دلار و سکه و مسکن و افت شدید بورس و سهام"!! تا دلارها و املاک احتکار شده جنابعالی به قیمت بیچاره شدن مردم هی بره بالا و خوشحال بشی؟ بابا مردنی هم هست ... دست بردارید از این دلا صفتی
آن غربی وحشی معرفی می کند 1200 دلار ؛ 2000دلار به هر شهروند خود می دهد اما کشور اسلامی شما 50 دلار وام با بهره 4 درصد می دهد که امروز هزاران نفر را به برای خرید سیم کارت به خیابان کشاند و هوشمندی فاصله گذاری شما را برای غرب وحشی به نمایش گذاشت
به شهریورنرسیده ایم که صدای دوانفجاربمب اتمی درکشورشنیده میشود ا؛ریزش وسقوط بورس که خوشبختانه دولت تدبیر وامید زمان خریداری میکند ومیاندازد به دوش دولت بعدی ۲؛ریزش شدید قیمت مسکن که دولت تدبیر وامید به مردم میگوید این هم ازقیمت مسکن هدیه به امت خوب
حقوق حیوانات چی میشه؟
حقوق انسانات که هیچوقت نیست
با سلام اگر جوجه ها به روستاییان داده می شد آن وقت روستاییان می‌شوند تولید کننده نه مصرف کنند تخم مرغ را ومرغهای غیر بهداشتی 3 کیلویی چه کسانی بخورند آنها هم بایستی بخورند
مثل آپارتمان نشینی که مردم را به آپارتمانهای غیر استاندارد عادت دادند وحال انسان متوجه می‌شود که چه شده است اگر خانه بود بهداشت وقرنطینه خیلی راحت بود
بورس کوره نقدینگی است فعلا دون می پاشن.
اقا اين ٤ميليارد دلار گمشده اگه پيدا بشه ديگه براي مبارزه با كرونا احتياج به وام جهاني نداريم راستي ٤ميليارد دلار خيلي زياده چطوري گم شده من يه بار كيف پولم توش ٢٠٠هزار تومن بود گم شد داشتم ديونه ميشدم راستي صاحب اين ٤ميليارد دلار كه گمشده كي بوده تاراحتم نيست؟؟مال مردم كه نبوده!! اگه بود كه ناراحت ميشدن!!ولي مال هركي بوده خيلي پولداره
وقتی کرونا رو به این خوبی مهار کردیم و ظرفیت های خالی زیادی در بیمارستانها داریم. وقتی بحمدالله تمامی مشاغل و ادارات هم داره باز میشه و به زودی آمار فوتی ها هم یک رقمی خواهد شد


دیگه چه نیازیست عزت و آبروی کشور را با گرفتن چنین وامهای ناچیزی به بازی بگیریم.
وقتی برای مبارزه با کرونا همین توان داخلی کفایت می کند بدهکار کردن کشور به بیگانگان چه معنایی داره
ادامه رشد روزانه ۳-۴ درصدی بی دلیل بورس
ادامه سکوت اکثر تحلیلگران اقتصادی واقع بین
تایید روند رشد بورس توسط تحلیلگران سفارشی
سانسور هشدارهای اندک تحلیلگران واقع بین
هیاهو وتبلیغات شبانه روزی برای جذب نقدینگب بیشتر در بورس (پروپاگاندا)
احتمالا در آخر داستان،فیلم بردار به اتهام همدستی با مرغها در نسل کشی ، گزارشگر به اتهام عامل نفوذی رسانه ای روباه های ده بالا و خروس ها هم بعنوان کودک آزاری در ایام قرنطینه دستگیر میشوند.
دفعه بعد خودت زحمت بکش و با ماشین ات برو در جوجه کشی جوجه ها ببر بده به روستایی
معدوم سازی جوجه یکروزه و معدوم سازی حتی در مراحل بعدی پرورش حسب تخشخیص کارشناس در مرغداری ها اتفاق می افتد؛ البته اگر مرغداری جوجه یکروزه را مطابق استاندار یا معیارها(مثلا تعداد ناف ایراد دار بیش از حد مجاز باشد؛ یا جوجه با نژاد مورد سفارش فرق داشته باشد و...) تشخیص ندهد انوقت از دریافت ان خود داری میکند که در این مرحله فروشنده جوجه یکروزه چند ساعت فرصت دارد تا مشتری جدیدی پیدا کند یا معدوم سازی کند؛ ولی در داستان اخیر؛ دولت مقصر هست چون ماهها وزارت جهاد و کشاورزی کاری نکردند و مجلس هم فارغ بال بوده از این داستان؛ موضوع بعدی؛ بازی بدی(جنگ روانی و اقتصادی) که فعالان صنعت مرغداری از سال 1379 یاد گرفته و هر از گاهی ان بازی را میکنند تا قیمت مرغ بعد چند ماه دو برابر شود
جالبه بورس همه دنیا داره سقوط میکنه بورس ایران روزی 100 هزار واحد میره روش...با این تولید ورشکسته و منفی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها