بازدید 24992
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از ترخیص و توزیع ۳۰۰ هزار تن ذرت از امروز خبر داد

آیا در معدوم سازی جوجه‌های یک روزه، پای دلار‌های ۴۲۰۰ تومانی درمیان است؟

کلیپی در فضای مجازی دست به دست می چرخد که نشان می دهد عده ای اقدام به زنده به گور کردن جوجه های یک روزه می کنند. این کلیپ واکنش های متفاوتی را به همراه داشت. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به تابناک اقتصادی گفت: معدوم سازی جوجه ها یک روال طبیعی در صنعت مرغداری است اما کلیپ اخیر به نوعی با افکار عمومی بازی کرده و از این مسئله استفاده ابزاری شده است و دستور پیگیری این موضوع داده شده است.
کد خبر: ۹۷۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 18 April 2020

آیا در معدوم سازی جوجه‌های یک روزه، پای دلار‌های ۴۲۰۰ تومانی درمیان است؟

تابناک اقتصادیحدود یک ماهی است که ماجرای کاهش قیمت مرغ و ضرر و زیان های مرغداران رسانه شده است. به همین منظور سایت تابناک اقتصادی طی مطلبی با عنوان تبعات منفی کرونا به مرغداران رسید؛ ارزانی موقت و گرانی پساکرونایی به بررسی مشکلات مرغداران پرداخت.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، در این مطلب عنوان شد که دولت باید هر چه زودتر به دنبال راه چاره ای برای خروج صنعت مرغداری از این وضعیت باشد وگرنه عواقب این روند در چند ماه آینده گریبان گیر مصرف کنندگان خواهد شد.

شب گذشته اولین خبر تکان دهنده از صنعت مرغداری در فضای مجازی مخابره شد. خبر مربوط به کلیپی بود که نشان می داد یکی از مرغداران جوجه های یک روزه را زنده به گور می کرد! بعد از انتشار این کلیپ و دست به دست شدن آن در فضای مجازی واکنش ها به این ماجرا آغاز شد.

چه کسی اجازه معدوم سازی جوجه ها را صادر کرد؟

پاسخ این پرسش به نامه ای باز می گردد که در مورخه 27 فروردین ماه 1399 از سوی انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه به واحدهای صنفی ارسال شده است. این نامه نشان می دهد که این اتفاق گویا یک تصمیم درون صنفی جهت تنظیم تولید بوده است.

در این نامه ضمن تاکید بر تولید اضافه 15 میلیون جوجه برای فروردین ماه، آمده است: با تشکر از حرکت خودجوش به وجود آمده و موافقت اکثریت هیات مدیره محترم مبنی بر کاهش تولید و مصوب تنظیم بازار با تولید ۱۱۵ میلیون و پیش‌بینی اضافه بودن حداقل تولید ۱۵ میلیون جوجه فروردین در خصوص کاهش و کنترل ضروری به نظر می‌رسد، روز شنبه و یکشنبه تولید جوجه‌ای به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد و این امر با اجماع و همکاری همه‌جانبه تمام اعضا، اعم از بزرگان صنعت، زنجیره‌ها و در نهایت از خود گذشتگی واحدهای تک‌سنی انجام می‌شود. از طرفی با مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار در خصوص ۱۱۵ میلیون تولید اضافه در فروردین، تولید شنبه و یکشنبه اضافه بوده و باید حذف شود.

آیا در معدوم سازی جوجه‌های یک روزه، پای دلار‌های ۴۲۰۰ تومانی درمیان است؟

اما ساعتی پیش، انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه به نوعی از این دستور عقب نشینی کرد و در بخشی از نامه جدید خود نوشت:

«از این طریق به مزارع مرغ مادری که با مصوبه انجمن همکاری ننموده اند و اقدام به تولید جوجه یکروزه نموده اند اطلاع داده می شود به هیج عنوان مجاز به معدوم نمودن جوجه های تولیدی نمی باشند و در صورت انجام این موضوع و به لحاظ حفظ حقوق حیوانات تمامی عواقب آن بر عهده شرکت های خاطی می باشد.»

دلیل معدوم سازی جوجه ها چه بود؟

در حالی که نامه فوق نشان می دهد که به دلیل افزایش و مازاد تولید، مرغداران تصمیم به معدوم سازی گرفته اند، اما مصاحبه انجام شده رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه در این زمینه نشان می دهد که دلیل دیگر برای معدوم سازی جوجه های یک روزه کمبود نهاده های دام و طیور است.

غلامعلی فاروغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه در کشور طی مصاحبه ای که امروز مورخه 30 فروردین ماه 1399 انجام داد با تاکید بر اینکه خسارت وارد شده به تولیدکنندگان ماهانه بیش از ۱.۲ میلیارد تومان است، گفت: علت اصلی معدوم‌سازی جوجه یکروزه مربوط به کمبود نهاده‌ های طیور سویا و ذرت است.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس و نماینده مردم قم نیز در این باره در پیام توئیتری نوشت:‌ "از مسئولین وزارتخانه‌ صمت و جهادکشاورزی پیگیری کردم هر دوی آنها مقصر این حادثه را بانک مرکزی می دانند که ارز برای نهاده های کشاورزی تخصیص نداده. آقای روحانی اینها اموال مردم و سرمایه کشورند. نگذارید عدم هماهنگی دستگاه ها مال مردم را این گونه به آتش بزند."

واکنش جهاد کشاورزی به معدوم سازی جوجه ها چه بود؟

رضایی معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی امروز مورخه 30 فروردین ماه 1399 در ارتباطی تلفنی با شبکه خبر درباره اتفاق پیش آمده گفت: به دلیل مصرف بالای مرغ در جامعه، در ماه‌های مختلف حدود ۲۰۰ الی ۲۴۰ هزار تن و سالانه بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: برای تولید این حجم از تولید گوشت مرغ نیاز است ماهانه بین ۱۲۰ الی ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه پرورش داده شود که پس از پایان ۴۵ روز به بازار عرضه و مصرف می شود.

رضایی با بیان اینکه شرایط کرونایی در کشور باعث تعطیلی بسیاری از اماکن عمومی از جمله دانشگاهها، سلف ها، رستوران‌ها و لغو تمامی مراسم‌های عروسی و ختم شد گفت: مصرف گوشت مرغ نیز که از اصلی‌ترین نیاز گوشت مصرفی مردم بوده کاهش پیدا کرد و باعث افت شدید قیمت مرغ در بازار شد.

رضایی افزود: در ستاد تنظیم بازار مصوب شد بجای پرورش ۱۲۵میلیوت قطعه جوجه یک روزه، ماهانه ۱۱۵میلیون تولید جوجه یک روزه داشته باشیم و بر همین اساس موظف شدند که تولید جوجه را پایین بیاورند.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: صحنه‌هایی که از معدوم کردن جوجه‌ها در فضای مجازی منتشر شده است به هیچ عنوان قابل قبول نیست و قرار نبود خود جوجه‌ها را معدوم کنند، قرار بود تخم مرغ نطفه دار معدوم شود. وی افزود: معدوم سازی روش متداولی است. ماهی ۳ میلیون قطعه جوجه خروس در کشور معدوم می‌شود؛ ویدئویی هم بیرون نمی‌آید.

پاسخ بانک مرکزی به تابناک اقتصادی؛ چه میزان دلار 4200 برای واردات؟

خبرنگار تابناک اقتصادی طی پیگیری هایی که از مسئولین بخش ارزی بانک مرکزی داشت، آن ها اعلام کردند که عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای واردات نهاده های دام و طیور صحت ندارد و بانک مرکزی در سال گذشته  (1398) برای واردات جو 970 میلیون دلار، گندم 600 میلیون دلار، کنجاله سویا 637 میلیون دلار و برای واردات ذرت 2 میلیارد و 100 میلیون دلار به نرخ 4200 تومان تخصیص داده است.

نظر پشتیبانی امور دام کشور درباره تخصیص ارز توسط بانک مرکزی چه بود؟

دکتر حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی درباره کلیپ منتشر شده، گفت: هر دو ماه یک بار که جوجه ریزی انجام می شود روال کار به این صورت است که معمولاً جوجه خروس ها را معدوم می کنند و تنها جوجه مرغ ها جهت پرورش نگهداری می شوند.

وی افزود: بنابراین معدوم سازی جوجه ها یک روال طبیعی در صنعت مرغداری است اما کلیپ اخیر به نوعی با افکار عمومی بازی کرده و از این مسئله استفاده ابزاری شده است و دستور پیگیری این موضوع داده شده است.

وی در مورد دلیل معدوم سازی جوجه خروس ها گفت: نگهداری این نوع جوجه ها از نظر اقتصادی به صرفه نیست و وزن گیری آن ها کمتر از جوجه مرغ ها است به همین علت ترجیح آن است که معدوم سازی شوند و خوراک آن ها برای جوجه مرغ ها مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در مورد مسئله عدم تخصیص ارز گفت: اطلاعات ارائه شده توسط بانک مرکزی اشتباه است. اینکه بانک مرکزی اعلام کرده که این میزان ارز برای واردات ذرت یا سویا در سال گذشته تخصیص داده است به نوعی درست می باشد زیرا آمار این بانک بر دوازده ماه سال 98 تاکید دارد؛ اما بهتر است به صورت جزئی تر بیان کند که در سه ماه آخر سال گذشته چقدر ارز برای واردات نهاده های دامی تخصیص داده شده است؟ مشکل ما سه ماه آخر سال گذشته می باشد. در سه ماه پایانی سال، ارز (دلار 4200 تومانی) مورد نیاز تخصیص داده نشد و مشکلات متعددی را به وجود آورد.

معروفان در مورد آخرین وضعیت ترخیص نهاده های دامی گفت: حدود 2 میلیون تن ذرت در بنادر، اسکله ها و انبارهای بنادر موجود است. در کنار این میزان، ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی امور دام نیز هست.

وی افزود: در بحث انتقال ارز اندکی دچار مشکل هستیم و دلیل آن تعطیلی کشورهای مختلفی مانند چین و امارات به دلیل شیوع ویروس کرونا است. هم اکنون سه ماه است که نتوانستیم ارز را به فروشندگان منتقل کنیم و به همین دلیل بازارها با نوساناتی رو به رو شده اند. معروفان ادامه داد: در این دو سه ماهه ما از ذخایر پشتیبانی امور دام برای کنترل و تنظیم قیمت در بازار نهاده ها استفاده کردیم.

وی گفت: خوشبختانه امروز با پیگیری هایی که از صبح داشتیم، مسئله تخصیص و تامین ارز به نوعی با نامه بانک مرکزی به گمرک حل شد و از ساعت 14 امروز 17 شرکت بخش خصوصی بدون آن که مسئله ارز مطرح باشد، محموله های خود را از بندر به گمرک انتقال می دهند و محموله ها در حال ترخیص است.

وی در مورد مقدار این محموله ها گفت: 200 هزار تن ذرت متعلق به بخش خصوصی و 100 هزار تن ذرت هم متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام می باشد که امروز توزیع خواهد شد. معروفان گفت: قیمت ذرت طبق تصویب ستاد تنظیم بازار (هنوز ابلاغ نشده است) در بندر از قرار هر کیلو 1500 تومان و در استان ها 1750 تومان خواهد بود. 

وی در مورد دلیل دپو شدن نهاده ها در گمرک نیز گفت: مشکل عمدتاً به مسئله سوئیفت باز می گردد که به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا ما به این امکانات دسترسی نداریم. به همین دلیل کالا باید در گمرک قرار بگیرد تا بعد بانک ارز آن پرداخت شود. چون اگر زودتر ارز پرداخت شود ممکن است کالا نیاید.

عباسی معروفان در مورد خرید تضمینی مرغ نیز گفت: در ده ماهه 98 به هر میزان خرید تضمینی انجام شد به همان میزان در دو ماهه اسفند 98 و فروردین 99 خرید انجام شد. امروز خرید تضمینی مرغ از 80 هزار تن عبور کرده است و این در حالی است که دولت موظف نبود به این میزان خرید انجام دهد. 40 هزار تن از این میزان در ده ماهه 98 و 40 هزار تن دیگر مربوط به این دو ماه اخیر می باشد. خرید تضمینی ادامه خواهد داشت به شرط آن که کشتارگاه های بهداشتی و استاندارد باشد. وزن مرغ هم تا 1800 گرم استاندارد حتما خریداری می شود ولی برای تنها یک هفته آینده تا 2200 گرم هم خریداری خواهد شد. البته این روند خرید مرغ 2200 گرمی از اول فروردین بوده است و در نهایت تا یک هفته دیگر این کار را انجام خواهیم داد.

وی در مورد پرداختی ها خریدهای تضمینی هم گفت: همان لحظه پرداخت خواهد شد و تا 15 فروردین هر کسی فروخته پول خود را دریافت کرده است. از 16 فروردین ماه تا به امروز هم هر آنچه خرید انجام شده است، امروز چک آن کشیده شده است.

سخن پایانی

آنچه مسلم است، در شرایط کنونی به دنبال شیوع کرونا، میزان تقاضا برای مصرف گوشت مرغ به شدت کاهش داشته و در نتیجه در نبود تقاضا، شاهد افت قیمت ها بوده ایم. این کاهش قیمت، سبب کاهش تولید و انباشت مرغ در مرغداری ها شده است. در این میان، علاوه بر نبود تقاضا، افزایش قیمت نهاده هایی همچون ذرت در بازار، مزید بر علت شده تا تولیدکننده جوجه یکروزه توان ادامه تولید و نگه داری را نداشته باشد. دلیل رشد قیمت نهاده، به کاهش واردات برمیگردد و کاهش واردات نیز به دلایلی همچون اختلال در جابجایی محموله ها از دیگر کشورها (تبعات منفی شیوع کرونا)، اختلال در انتقال ارز و دلیل دیگر، شاید عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی.

اما در این میان، عدم تخصیص ارز، از سوی دو نهاد مرتبط، با تایید و تکذیب همراه شده است. از یک سو بانک مرکزی مدعی است که در سال گذشته، 2 میلیارد و 100 میلیون دلار دولتی به نرخ 4200 تومان برای واردات ذرت تخصیص داده است و در مقابل، شرکت پشنیبانی امور دام، معتقد است که در سه ماه پایانی سال، هیچگونه ارزی تخصیص داده نشده و باعث اختلال و مشکلاتی در زمینه واردات و عرضه شده است. 

در پایان تابناک اقتصادی اعلام می کند: این آمادگی را دارد تا نظرات و پاسخ های مسئولان بانک مرکزی و دیگر نهادهای مسئول در این زمینه را به اطلاع مردم برساند تا شفاف سازی و اقدامات موثر صورت بگیرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
دراين كشور هيچ چيزي غير ممكن نيست ببخشيد بنده تخصصي دراين زمينه ندارم فقط سوالي دارم نميشد اينها را به كود تبديل كنند يا مثلا خوراك حيوانات باغ وحش كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
اگر بجای انسان، خودت هم جوجه میشدی، اینطوری حرف میزدی درباره کود شدن جوجه ها یا خوراک باغ وحش شدن جوجه های بدبخت؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
چرا رایگان به روستا نشینان توزیع نمی شود؟
جاوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
مگه اونا غیر از اینی که گفتی انجام دادن، وقتی جوجه هارو زنده به گور می کنن دارن به کود تبدیل می کنن دیگه، حالا میان این همه فکرهای خوب شما باید این فکر به ذهنت بیاد؟!!! میشد جوجه هارو برای نگهداری در روستاهای اطراف محل پخش کرد یا اینکه دولت با تدبیر و امیدمون با خرید و نگهداری آنها غذای رایگان برای میلیون ها نفر از فقرا فراهم می کرد
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
دوستان عزيز بنده منظور بدي نداشتم فقط گفتم لا اقل به يك دردي بخورند وگرنه دل چي كسي از بيرحمي به درد نمي ايد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
شما دیگه کی هستی؟؟؟؟؟
هالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
جدا از رفتار غیر انسانی بانیان و عوامل اینکار و نظر ایشون که خیلی ها بهش انتقاد کرده بودند مگر قرار بود 60 روزه دیگه برای این جوجه های معصوم چه اتفاقی بیافته؟
خب ایشون منظورشون اینه که حالا چرا حیف و میل شدند؟
این اتفاق خیلی وقته داره اتفاق می افته در همه صنوف هم به نوعی وجود داره
از امحای محصولات کشاورزی مثل پرتقال سیب گرفته تا گوجه و سیب زمینی و گندم برای کسب سود!
چرا در اون مواقع احساسات جریحه دار نمیشه
بهانه افزایش خوراک مرغ را گرفتند در حالیکه می توانسنتد همین جوجه ها را به مناطق کم برخوردار بفرستند تا در این روزهای کرونایی قشری از هموطنان با همینا کسب روزی کنند. در حالیکه هدف فقط افزایش قیمت مرغ در دوره آینده بود
حالا مردم هم که فهمیدن اصل ماجرا چیه چند ماه بعد اگر مرغ گرانتر شد با نخریدن و تو صف نایستادن ضرر دیگری به این کاسبان غیر اخلاقی بزنند!!!!
حالا
جوجو ها را بکشند یا نکشند!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
چی میگی؟؟؟؟!!
سال گذشته (1398) برای واردات جو 970 میلیون دلار، گندم 600 میلیون دلار، کنجاله سویا 637 میلیون دلار و برای واردات ذرت 2 میلیارد و 100 میلیون دلار به نرخ 4200 تومان تخصیص داده است
سال گذشته (1398) برای واردات جو 970 میلیون دلار، گندم 600 میلیون دلار، کنجاله سویا 637 میلیون دلار و برای واردات ذرت 2 میلیارد و 100 میلیون دلار به نرخ 4200 تومان تخصیص داده است ولی به دارو که میرسند میگن مشکلات داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
خوب آقا پروفسور اگه این چیزا رو وارد نکنند قیمت گوشت افزایش شدیدی پیدا می کنه ومردم همین مقدار پروتئین رو هم دریافت نمی کنند قبل از حرف زدن یه کم فکر کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
متاسفانه صنعت غذایی کشوربه شدت به واردات وابسته است ، تولید مرغ و گوشت به نهاده های وارداتی وابسته هستند ، اغلب حبوبات مصرفی وارداتی است.
نزدیک به 90 درصد روغن مصرفی وارداتی است.
پس اگر این ارز تخصیص نمی دادند الان نه مرغ داشتیم نه گوشت و نه روغن .
البته به دلیل این وابستگی و بازار بسیار پرسود آن
رانتهای بسیار بزرگی وجود دارد مثل همه جای مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
کسی مخالف واردات دان مرغ نیست ولی اگر قرار باشد بین واردات دان مرغ و واردات دارو یکی را انتخاب کنیم انتخاب ما دارو است
‏نمیشد جوجه ها را به روستاییان داد؟!
نمیشد جوجه ها را به افراد مستمند حاشیه نشین داد؟!
نمیشد جوجه هارا به خیریه ها داد؟!
اصلا نمیشد در بیابان رها سازی کرد طعمه سگ و شغال شوند؟!
حتما باید زنده به گور میکردند؟!
بله چون اینجوری هم پول جوجه ها را از بیمه میگیرند!
هم قیمت بالا میماند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
روستایی خودش غذا نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
نه! پروتکل بهداشتی امحا است ! همین الان خطر انفولانزا دور سر کشور می چرخد!!! و چنین کارهای به ظاهر دلسوزانه ای!! ممکن است فاجعه درست کند!
دلار 4200 بنام مردم یک نون دونی شده برای عده زیادی و فساد زیادی ایجاد کرده اگر حقیقتا میخواهید به مردم کمک کنید مستقیم به حساب مردم مبالغ لازم را واریز کنید
خدا لعنتتون کنه به آبروی فاطمه زهرا...... .............. دستتون بشکنه الهی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
کسایی که ازین حرکت ناراحت نمیشن همین بلاها رو سر انسانها میارن.افول اخلاقیات و مرگ ان
اقتصادی که سراسر دستکاری باشد اقتصادی که از هیچ فرمول اقتصادی تبعیت نمیکند آینده تاریکی در انتظار آن است البته مردم طبق معمول قربانی اصلی آن خواهند بود
چه خوشگلن.
اشکال تو روش کارشون بوده نه معدوم کردن اون مرغی هم که مبخوری کشته میشه اول دیگه زنده که نمیخوری
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
من و شما هم قراره یک روزی بمیریم
الان حاضری بمیری دوست عزیز
اصلا معدوم کردن موجود زنده بدون به ثمر رسیدن به نظر من گناه بزرگیه
اینها جاندار هستند، جان و روح دارند. اگر بویی از انسانیت برده باشید، چنین نمیکنید. اگر بلد نیستید درست برنامه ریزی کنید، کنار بروید ولی جاندار را از بین نبرید!
پاسخ ها
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اگه خیلی مهربونید واز کشتن جانداران ناراحت می شید ÷س لطفا گیاه خوار شوید چون این موجودات نگون بخت اگر زنده به گور نشوند در نهایت سر بریده می شوند که به مراتب دردناکتر است.تکلیف خودتون رو
روشن کنید
پ ن په!
ماهی ۳ میلیون قطعه جوجه خروس در کشور معدوم می‌شود؛ ویدئویی هم بیرون نمی‌آید. وای بر ما . عذر بدتر از گناه می آورد آقای وزیر. خدایا چرا طبیعتت را از شر ما انسان نمای تمامیت خواه رها نمی کنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
حیلی ناراحت شدی؟ از فردا مرغ نخور! این مسخره بازی ها چیه دیگه! طرف امحا نکنه طوفان بیماری گله ای باقی نمی زاره که تو بعدش مرغ و چلو بخوری و بعدم بیای حرف الکی بزنی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
جناب ناشناس 10:40 طوفان بیماری میاد واسه همین مازاد را زنده به گور می کنید ؟! چرا راستش را نمی گویید وقتی می گید جوجه های روز شنبه ویکشنبه نباید سر از تخم دربیارند واسه تنظیم بازار اونوقت تو می گی طوفان بیماری میاد
جوجه های معدومی جوجه گوشتی بودند و هر دو جنس مرغ و خروس آن پرورش داده می شود و جوجه خروس های سویه تخمگذار به دلیل اینکه جنس نر قادر به تخمگذاری نبوده و از طرفی وزن سویه تخمگذار پایین است جوجه خروس های سویه تخمگذار معدوم می گردد و نه اینکه بیان شده جوجه مرغ وزن می گیره ولی جوجه خروس وزن نمی گیره که کاملا اشتباه است و برعکس وزن جوجه خروس ها بیشتر است
متاسفانه در دو روز گذشته میلیونها جوجه یکروزه گوشتی به دلیل قیمت کم معدوم گردیده که عرضه را کاهش دهند و در نتیجه قیمت جوجه افزایش یابد
کار بی شرمانه
معدوم سازی جوجه ها فقط بدلیل ارزنی و فراوانی مرغ در بازار و ضرر تولید کننده هیچ توجیه انسانی ندارد و اعتراف مسئولان به اینکار در گذشته و حال و آینده نمی تواند این عمل آنان را توجیه نماید!
حداقل می توانند بصورت رایگان آنها را به مردم بدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
مشتری نداشته اند و در حال ورشکستگی هستند! از طرفی پروتکل دقیقا می گه 24 ساعت بعد یا دست مشتری یا امها ! رایگان نمیشه داد! برن دم هچری ثف وایستن جوجه بگیرن؟ یا برن پخش کنن توی زوستا ها؟ اگر طوفان انفولانزا به پا شد تو میای جواب بدی؟ همین هایی که الان نگران جوجه ها هستید مرغ می بینید دو لوپ دو لوپ می خورید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
کاربر 10:43!
قرار نیست تو که فقط منافع ات رو می بینی و استدلالاتو بر اون مبنا تنظیم می کنی و اسندلالات دیگه رو نمی فهمی بفهمی که جزر کش کردن یه موجود با کشتار مرغ فرق داره!
ادعای شیوع آنفلانزا وقتی درسته که این جوجه ها به ویروس مبتلا شده باشن!
اگه زورتون میاد که این جوجه ها رو بین مردم توزیع کنید اعلام کنید خود روستائیان و مردم بیان بگیرن الان کلی مرغ و خروس توسط مردم نگه داری میشه که آنفولانزا هم ندارن
وای براینها که این زبان بسته ها را زنده به گور کرد.
خراب بشود آن صنعت مرغ داریتان که از بین بردن این جوجه های نازنین روال عادی آن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
ناراحتی مرغ نخور! میای کسایی نفرین می کنی که تو این وضع بد هنوز دارن تولید می کنن! نکنن تو خانوادت از گرسنگی می میرید
لعنت بر جوجه کش........لعنت........لعنت.....
آقایان بی کفایتی خودشان را بردوش همدیگر می اندازند با این تصمیمات نابخردانه تولید کنندگان را در سال جهش تولید نابود کردند خدا ازشان نگذرد که با تولید کننده این چنین برخورد می کنند
جوجه کشها از کرونا بترند . لعنت خدا بر انان باد.
مبلغ وام یک ملیون تومان ۱۰۰۰۰۰۰
مبلغ دریافتی دولت از مردم ۵.۳ درصد
در صورتی که اعلام شده بود ۴ درصد
۱۰۰۰۰۰۰*۴%=۱۰۴۰۰۰۰ یک میلیون و چهل هزار تومان
30*35100=1053000 یک میلیون پنجاه و سه هزار تومان
این یعنی ۵.۳ درصد ازمردم دریافت خواهد شد نه ۴ درصد
ریاضی بانک مرکزی ضعیف است لطفا اطلاع دهید

تابناک پیگیر باش

لطفا در روز روشن دروغ نگویید
مردم الاغ تشریف ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
دوست عزیز نحوه محاسبه سود وام فرمول خاصی داره و این طور محاسبه نمیشه محاسبه دولت درسته
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
دوست عزیز یکساله نیست که تو داری اینطوری حساب میکنی
تو پول میذاری بانک 20 درصد ظرف 30 ماه بهت 20 درصد میدن یا ظرف یکسال؟
در همه مراکز تولید جوجه یک روزه جوجه های نر یا در کوره ریخته میشن یا به روش های مختلف معدوم میشن . دفعه اول نیست دفعه اخر هم نخواهد بود .فقط اینبار تصادفا رسانه ای شده .
مشکل جای دیگریست . انسان طنع کار که با نادانی و خودخواهی محیط زیست را نابود میکنه
یادمه مدرسه که بودیم، معلممون مون از بی رحمی ها امریکا می گفت. میگفت امریکا سالیانه چندین هزار تن گندم رو به دریا میریزه.
چرا سلبریتی ها که خودشون رو برای سگ های خیابونی جر میدهند برای جوجه ها سکوت کردند؟

برای مجوزهای شکاری که سازمان محیط زیست میداد هم دهنشونو بستند و هیچ چیزی نگفتند یک وقتی روحانی ناراحت نشه
نهایت وقاحت را میشه توی اون نامه دید
حالا اون کسی که کلیپ را پخش کرده می گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
خخخخخخخخخخخخخخخخ
شما دیگه جهش تولدتون خیلی بالا بوده، میدادین مردم روستاها پرورششون بدن. ولی بخاطر اینکه قیمت مرغ بالا بمونه با هم تبانی میکنین و دولت باید جوابگوی تصاویر ویدئویی باشه
واقعا غم انگیز بود
وقتی این چیزارو میبینم زیاد دیگه دلم به حال بشر نمیسوزه
هیچکی نیست جلوی این بی وجد.ان ها رو بگیره؟
پرواز قیمت حبوبات تا آسمان هفتم
حاکمان در خواب
حالا به جای اختلاس هی می گن اختصاص
اختصاص اینقدر میلیارد برای کرونا
بنده خدا می شناسم پول نداره ماسک بگیره
اختصاصی مال اختصاصی ها
اختصاصی که هیچ !!!
کمک های مردمی کجا می رن !!!!!! بگید مردم مستضعف بدانند یا ما بهشون خبر بدیم برن ماسک بگیرند دستمال بگیرند دستکش بگیرند
روزی یک وعده غذا بگیرن بخورن از گرسنگی نمیرن

ماسک و کمک های مردمی را کجا می برید
اختصاص ۳ تریلیون ۵۰ میلیارد به مسئولان اختلاسی ( اختصاصی)

مردم ،تو کوچه های اطراف خانه های خود و در همسایه های اطراف خود در جستجوی نیازمندان با عزت باشید
که فقر و نداری و کرونا داره یکی یکی پرپرشون می کنه
تفو به این انسان مدرن....
آنهم با ادعای مسلمانی!
حیوونکی ها....
نهایتا تمام مشکلات برمیگرده به تحریم و مشکلات بانکی, تا کی قراره سر چیزهای عادی و بدیهی اینطوری با اعصاب و روان مردم باز بشه؟! برید مشکلات رو با دنیا حل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
شر و ور نگی نمیگن لالی
گرفتن جان میلیونها جوجه باید ممنوع شود. تازه معلوم شد که این کار همیشگی شون بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
چه کشفی کردی؟!!! اگر پروتکل معدوم سازی حذف بشود تا یکسال اینده خیلی از هموطنان در اثر بیماری های مشترک فوت خواهند کرد! فعلا بلرزید که طوفان انفولانزا در راهه
از شمبه جوجه ها مرغ میشن...
هزاران زباله گرد دارن از تو سطب زباله نون در میارن نمیتونستین بدین به اینها تا با فروشش پول دربیارن؟
نمیتونستین بدین به روستایی ها و بقیه مردم که علاقه به نگهداری جوجه دارن؟
این همه فقیر و گرسنه نمی بینین؟

اینهمه سوءمدیریت و قساوت قلب از کجا امده؟
از خدا نمی ترسین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
قبلا جوجه خروس ها را می گذاشتند دم در توی جعبه عده ای بر می داشتند رنگ می کردند و می فروختند و عامل مرگ و بیماری خیلی از کودکان می شدند ! پروتکل معدوم سازی برای همینه که جامعه در خطر قرار نگیره!
ناکارآمدی و فساد و بی کفایتی
سراسر کشور و اکثر مسولان را در بر گرفته است
و ۸۰ درصد مردم در بدترین و سخت ترین شرایط
تاریخی صد ساله گذشته خود قرار دارند
و اگر تبعیض و اختلاف طبقاتی کهکشانی مسولان با مردم نبود
و اگر رانت خواری و اختلاس و دزدی های چند هزار میلیاردی
وجود نداشتند
و تنش های بی حاصل و خطرناک و دشمن سازی های متعدد نبودند
شاید راحت تر میشد ، حتی شرایط بدتر را هم تحمل کرد
چنانچه ، در زمان جنگ ۸ ساله مردم تحمل کردند
دستتون بشکن با این راهکارای ملانصرالدینی که می دید دختر ۱۲ ساله من دو روز داره غصه می خوره یک کشور مثال بزتید که مثل شما عمل می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
خوب نذار دخترت هر کلیپی رو نگاه کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
انشالله اون دختر12 ساله دیگه مرغ دوس نداره؟؟؟؟؟؟
چقدر راحت با جون موجود زنده بازی میکنن و اسمشو میذارن امر عادی! ننگ بر شما
این وسط یکی داره دروغ میگه ! این مبلغ ارزی که اینا گفتن میشه حدود ۴.۶ میلیارد دلار. با این‌پول میشه کل مرغ مورد نیاز چند سال رو وارد کرد. نه مواد اولیه.نمیدونم مردم رو چی فرض کردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
چجوری حساب کردی؟
بازی های سیاسی و اقتصادی ما آدمها جان ۱۰ میلیون جوجه ای فقط ۲۴ ساعت از زندگیشون میگذشت رو گرفت! و جالبیش اینجاست که میگن اینکار معموله و غیر عادی نیست!
آیا واقعا ما اشرف مخلوقاتیم؟؟؟ کی همچین حرفی زده؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
بازی های سیاسی و اقتصادی ما آدمها جان چند صد میلیون از همین جوجه ها را در 45 روزگی میگیرد! ناراحتی مرغ نخور! نه اینکه برای مرغ یخی 12 ساعت بایستی توی صف!
زمین شاهد این جنایت بود. روح طبیعت از این جنایت گذشت نخواهد کرد. متاسفانه دامانش همه را می گیرد. چون نوع بشر این کار را کرده است. مگر زنده خواری جانداران باعث بوجود آمدن کرونا نشده است؟ کسانی که در راس این امور بودند و دستور به این کار داده اند باید به سختی مجازات شوند. بهترین مجازات این است که در محل دفن جوجه ها آن ها را به همان شکل زنده به گور کرد.
از ساعت 14 امروز مشکل حل شده و 17 شرکت خصوصی بدون اینکه مسله ارز مطرح باشد محموله های خود را از بندر به گمرک برای ترخیص انتقال داده اند. بنظر می رسد مجموعه این سناریو دست پخت همین شرکت های خصوصی وارد کننده گان مواد غذایی دام و طیور باشد و در هدف خود موفق شدند. سیاست بانک مرکزی در ماه های اخیر کاهش تدریجی ارزوهای 4200 تومانی به کالاهای ضروری بوده است تا از رانت و فساد ارزوهای 4200 تومانی نصیب بخش های خصوصی می شود اجتناب کند و احتمالا این موضوع محل اختلاف شرکت های خصوصی و بانک مرکزی بر سر قیمت ارز 4200 تومانی به منظور ترخیص کالاهایشان بوده است. اگر این فرض درست باشد نشان از ماهیت بخش های خصوصی در کشور است عمق فاجعه تا آنجا است که این جماعت به منظور عدم کاهش قیمت بیشتر مرغ در کشور اقدام به معدوم کردن بیرحمانه جوجه ها با آن وضعیت کرده اند تا همچنان با حفظ قیمت مرغ در بازار همچنان از رانت نجومی ارزوهای 4200 برخوردار باشند. این واقعه ما را بیاد سرمایه دارهای یانکی آمریکایی می اندازد که برای حفظ قیمت محصولات گندم در بازار جهانی محصولات شان را به دریا می ریختند تا خوراک ماهی ها بجای انسان ها فقیر و قحطی زده شود. بخش خصوصی در روی یانکی های سرمایدار آمریکایی را سفید کرد. چه می شد اگر این 15 میلیون گوشت مرغ بجای انهدام و معدوم سازی بین فقیرانه مجانی توزیع می شد و یا به کشورهای فقیر آفریقایی هدیه می گردید تا مردم گرسنه و قحطی زده شکم سیری از عذا ولو برای یک روز در بیاورند.
پای مافیای آقایان در کار است تا جلوی ارزان شدن مرغ را بگیرند.مردم را ... فرض نکنید
با توجه باینکه دراین ده روزه بحث اصلی مربوط کم شدن قیمت مرغ شده من فکر کنم اینکه جوجه های یک روز ه را معدوم کنند هدف اصلی بالا رفتن قیمت مرغ در اینده نزدیک است
مردم نمی دانم چرا دلها سنگ شده . قدیم جوجه که هیج .،، مورچه را می کشتند دلمان می سوخت!!!!!!!!! ولی امرور مسوولان جوجه یه روزه این جور زنده بگور کردند. و تازه با افتخار میگند کار همشیگی بوده و هست . ای داد بیداد . پس کرونا کم است بلای بدتر این باید سرمان بیاد. حقمان است . جوجه هم نفس زنده بوده به چه گناهی زنده بگور شدند. وزیر تازه به قدرت رسیده کجاست بیاید و جواب قانع کننده بدهد.
نمیشد اینا رو میدادن به روستاییان و عشایر و همین حاشیه نشین های شهری که بزرگشون کنن حتما باید زنده به گور میکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
نه متاسفانه! همین الان کشور در خطر جدی انفولانزاست و این موجودات هم میزبان هستند! کلا وجود مرغ های بی حساب کتاب بهداشتی ریسک شدیدا افزایش میده! تازه بهتره قبل طوفان کلا مرغ های بومی و محلی که در خیابان دنبال اشغال می گردند و جز صدها بیماری چیزی برای صاحبشان ندارند معدوم شوند تا شاید شدت طوفان انفولانزا فروکش کنه!
چطوری می فهمن جوجه یک روزه مرغه یا خروس؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اگه سیبیل داشت بدان و آگاه باش که خروس است
کلا انسان ها مفهوم حق حیات تمام موجودات رو فراموش کردن
همین الان شخصا اعتقاد داریم داریم تقاص رفتار وحشیانه مردم چین و تمام دنیا رو با موجودات زنده پس میدیم
چه میخواد یه جوجه ی یه روزه باشه و چه یه توله سگ و بچه گربه
اگه معتقد به خداییم باید به دلیل و ذات وجود مخلوقات خدا هم اعتقاد داشته باشیم و دلمون رحم داشته باشه.
پخش میکردید بین روستاییان مخصوصا مناطق محروم ...
سلام.
این معدوم سازی و رفتار زشت رو شدیدا محکوم و آن توجیهات مسئول مرتبط رو هزار برابر شدیدتر محکوم میکنیم. این رفتار ضد انسانی و ضد اسلامی بود. دردی بر آلام مردم در این روزهای سخت بود.
بهتر این بود که توی دشت ولشون میکردن یا خودشون زنده میموندن یا نهایت خوراک گربه و سگ و شغال و پرنده های شکاری میشدن.
انسان موجود بی رحمی است. ما همنوعانمان را هم زنده به گور کرده ایم چه رسد به این جوجه های زبان بسته.
جوجه ها را نمی شود به روستائیان داد چون باعث از بین رفتن ذخیره ژنتیکی مرغهای محلی می شوند این ذخیره ژنتیکی استراتژیک است و می تواند از قحطی ناشی از بیماریهای همه گیر طیور که معمولا جوجه های وارداتی و صنعتی را درگیر می کند جلوگیری کند. ولی می توانستند از راهای دیگر کنترل قیمت مثل تعریف مکانیسهای پیش بینی سریع میزان تقاضای بازار از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی، منجمد کردن مرغ یا تبدیل کردن آن به غذای آماده و توژیع آن در بین فقرا توسط خیرین استفاده کنند. مشکل احتمالا در جدایی سیستم جوجه کشی از مرغداریهاست.
جنس نر کیفیت گوشت بهتری داره و بهتر وزن میگیره,
برای قربانی کردن همیشه گوسفند نر ذبح میشه,
در مورد طیور هم صادقه
من که دیگه تا زنده هستم گوشت مرغ نمیخورم متاسفم برای هر چی آدم سنگدل
سلام: کشتن موجودات زنده به لحاظ شرعی ، انسانی ،عقلانی و وجدانی آن هم در تیراژ بالا و برای تنظیم بازار کار بسیار زشت ،غیر اخلاقی و خیانت آمیز و ظلم آشکار به مردم است ظاهراً این هم در راستای کار زشت دفن کردن سیب زمینی برای تنظیم بازار است این کار جز خیانت به بشریت و تبعیت محض و کورکورانه از فرهنگ لبرالیسم و سرمایه داری غربی نیست شگفت آور است مسئولین صریحا اعتراف می کنند که کشتن جوجه ها در کشور به روال عادی انجام می شود و پخش کننده این فیلم در فضای مجازی کار بدی کرده است!!! این تذهبون؟
کوچولوهای ناز نازی متاسفم که با اینهمه زجر از این دنیا رفتین ولی راحت شدین از دنیای کثیفی که ما آدمهای سنگدل براتون درست کردیم متاسفم برای صنعتی که عادتش زنده بگور کردن جوجه های دوست داشتنی و معصوم است
برای رفع مشکل پیشنهاد می شود از دو سه ماه قبل مرغ و تخم مرغ پیش فروش شود !!!!!!!!!! خخخخخخ
در اینجا هیچ چیز غیر ممکن نیست
چرا معدوم سازی حیوان و گیاه با این همه فقیر؟! آنهم به ا ین صورت؟!
حداقل مثل دیوار مهربانی اینها رو در سبد مهربانی بریزید تا نیازمندان از آنها استفاده کنند مثل همین جوجه و سیب زمینی و...
می ترسید این نیازمندان هم این کالاها رو به قیمت گران از شما نخرند؟! که نمی توانند هم بخرند! و جنس تان ارزان بماند؟!
میگویید کسی فیام را منتشر کرده ، اشتباه کرده ! شما عمل اشتباهی انجام داده اید و کسی که سوت زده است باید تشویق شود .
میتوانید جوجه های اضافی را به کمیته و بهزیستی بدهید .
تو این مملکت از هر روشی برای بالا نگه داشتن قیمت استفاده میشه
چرا هیچ وقت در این مملکت، مثلا" کسی نمی گوید که بله ، این صحنه آزار دهنده است ولی مثلا" روال صنعت است و دلیل هم این است
مثل همیشه میفرمایند این مدلی که فیلم پخش شه شبهه برانگیز است و اینکه دستور پیگیری صادر شده،
احتمالا در آخر داستان،فیلم بردار به اتهام همدستی با مرغها در نسل کشی ، گزارشگر به اتهام عامل نفوذی رسانه ای روباه های ده بالا و خروس ها هم بعنوان کودک آزاری در ایام قرنطینه دستگیر میشوند.
آقا من خودم مرغ و خروس دارم. شرایط اینارو درک میکنم. بیاد مرغ نخوریم
کشتنشون،تا قیمت بالا بره و سود کنن،حیوونای بیچاره.
چکار باید کرد همینطور دست روی دست بگذاریم که چه بشه؟ مردم تا کی باید شاهد این فجایع و ماست مالی ها و من نبودم دستم بود تقصیر ... بود باشند
یه ایراد دیگه هم دلال ها این وسط خیلی دارن الکی سود میکنن و باعث بالا رفتن قیمت خوراک مرغداری ها و دامداری ها هستند
همانطورکه سگهاراباتزریق اسید کشتن!این زبان بسته ها هم زنده بگورکردن!والله همه چیزداریم تجربه میکنیم تواین مملکت!!
بالاخره نفهمیدیم مقصر کی است ولی این همه جوجه یک روزه که از هوا نیامده پول بیت المال صرف شده تا این جوجه ها تولید بشوند ...
بنام خدا
باسلام
این روش مدیریت با جهش تولید همخوانی دارد؟
این روحیه معدوم کردن حیوانات نه از نظر انسانی و نه از نظر شرعی جایز نیست. ...در کشور قانون ان بر اساس شریعت اسلام است و امام معصوم آن قوت خود را با یک حیوان تقسیم کرده است انوقت برای حفظ قیمت سرمایه ها ان طوری موجودات زنده را در کیسه های زباله ریخته و یا خاک می ریزند؟! ایا خدا فقط مال ماست! ایا خداوند فقط به خاطر انسان ها ناراحت می شود! حداقل می توانست انها را در بین جوامع روستایی توزیع کنند!!!!!
گناه این حیوان زبون بسته ک از نزد خدا برای انسان زبونشو بست.حالا نظر بدید
جوجه های یک روزه سویه تخم گذار در بدو خروج از تخم تعیین جنسیت می شوند و جنس نر چون نه در فارم تخم گذار کارایی دارد و نه در فارم جوجه گوشتی.اینها را حذف می کنند و فعلا رنگ میزدن و به عنوان جوجه رنگی عرضه می کردن. ولی در خیلی از کشورهای صاحب نام صنعت طیور مانند استرالیا، آلمان، دانمارک، آمریکا و یعنی هر جای دنیا این جوجه ها توسط دستگاه هایی بلعیده می شوند و به عنوان پودر جوجه جهت منبع پروتئین جیره طیور استفاده می شود که منبع بسیاری از بیماری ها از جمله سالمونلا، کمپیلوباکتر و ... می باشد. عزیزان متاسفانه این روش معدوم سازی نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا در حال انجام هست.تنها روش جلوگیری از این فاجعه تشخیص جنس جنین داخل تخم مرع هست .
این تنها یکی از واقعیت های تلخ صنعت طیور دنیا هست .
با سپاس کارشناس ارشد علوم طیور
همیشه برای مشغول کردن مردم و پرت کردن حواسشون از موضوعات خیلی مهمتر، مسایل دیگه رو میگیرن روش مانور میدن! این قضیه جوجه ها هم از اون موارده! یادم میاد ۲۲ سال پیش در ایران نزد یکی از آشنایان بودم که مرغداری داشت. همون موقع شاهد بودم جوجه کشی یکی از کارهای متداول در این صنعت هست. یعنی ده ها سال قبل از ۲۲ سال پیش هم بوده. ولی تازه الان مسئولین فهمیدن این مساله رو؟؟؟ حالا خیلی از مردم در جریان نبودن چه خبره تو صنایع این چنینی، ولی مسئولین مربوطه چی؟ خالا واسه ملت همه بیانه میدن مه فلان می کنیم، بهمان میکنیم.... باز ملت رو مشغول کردن! بزودی وضع اقتصادی مملکت بدتر میشه، دلار خیلی بالاتر میره...موج کرونا در راهه... ولی حواسا به این چیزا پرته!
یاد رفتار آمریکا میفتم که برای حفظ قیمت گندم ،مازاد تولید خود را به درون اقیانوس میریخت و معدوم میکرد
من یه پسر ۱۱ ساله هستم این صحنه رو دیدم اشکم در اومد آخه حداقل میتونستین اهداش کنین ناز نازی ها چه خوشگلن در براشون سوخت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر