بازدید 28412

پاسخ رئیس دیوان محاسبات کل کشور به دولت

مراتب به صورت خاص و خیلی محرمانه طی نامه مورّخ ۱۳۹۸/۱۲/۴ به تفصیل و با جزئیات به رئیس‌جمهور محترم منعکس شد و ایشان نیز در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ خطاب به بانک مرکزی، دستور بررسی صادر فرمودند. چگونه است که رئیس جمهور محترم تا زمان قرائت گزارش تفریغ، هیچ‌گونه خدشه یا تردیدی به صحّت و دقّت محتوا یا ارقام این گزارش وارد نکردند، ولی به محض اطلاع‌رسانی عمومی، ادعا نمودند که همه چیز صددرصد غلط است؟!
کد خبر: ۹۷۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 18 April 2020

پس از آنکه روز سه‌شنبه (بیست و ششم فروردین ماه ۹۹) عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گزارشی از تفریغ بودجه ۹۷ ارائه کرد، شبهاتی در برخی رسانه‌ها درباره گم شدن ۴/۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد و به دنبال آن رئیس جمهور نیز این گزارش را خلاف واقعیت خواند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس جمهور روحانی یک روز پس از قرائت گزارش تفریغ بودجه ۹۷، در جلسه هیات دولت در واکنش به این گزارش دیوان محاسبات گفت: در مورد گزارش دیوان محاسبات، یک بخشی را شنیدم درباره ارز. آن بخشی که من شنیدم، صد در صد غلط بود. آن بخش، کاملاً بی‌اطلاعی محض از مقررات و قوانین کشور است. این خیلی برای ما بد است که یک دستگاه نظارتی حرفی بزند و آن حرف منطبق نباشد. خواهش می‌کنم همه عزیزان پاسخ لازم را بدهند؛ این پاسخ نه بخاطر دفاع از دولت بلکه به خاطر دفاع از حق و واقعیت است و اینکه دستگاه‌ها مراقبت کنند و بدانند هر چیزی را نمی‌توانند بدون دقت بیان و اعلام کنند و باید دقت لازم را داشته باشیم.»

حال بر اساس این گزارش؛ دقایقی پیش دکتر عادل آذر در بیانیه ای به این موضوع و حواشی به وجود آمده واکنش نشان داد.

پاسخ رئیس دیوان محاسبات کل کشور به دولت

به گزارش تابناک اقتصادی؛ متن بیانیه عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور به این شرح است؛

ملّت شریف ایران اسلامی                       

باسلام و آرزوی تندرستی؛ پیرو قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اطلاعات نادرست ارائه شده به ایشان مطالبی در نقد و ردّ محتوای گزارش این دیوان در بخش حسابرسی عملکرد ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی و غیراساسی بیان نمودند.

به دنبال آن برخی از اعضای کابینه و بویژه مسئولین بانک ‌مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیز با انتشار اخبار و بیانیه‌های بی‌بنیان، به تشویش اذهان عمومی پرداختند. تیتر خودساخته و هدفمند " گم‌شدن دلارها " را جعل کردند و سپس آن را ۱۰۰ درصد غلط شمردند! توپخانه رسانه‌ای دولتیان هم همچنان در حال بمباران افکار عمومی است.

لذا در راستای صیانت از بیت‌المال و حفظ کیان دستگاه‌های نظارتی که ملجاء مردم به‌عنوان صاحبان اصلی بیت‌المال است، بیش از این سکوت و نجابت حرفه‌ای را جایز نمی‌داند و جهت تنویر افکار عمومی، مواردی را به استحضار می‌رساند؛

  • گزارش‌های حسابرسی همه ساله بر اساس عملکرد، مدارک و مستندات دستگاه‌های اجرایی توسط حسابرسان خبره تهیّه و در یک فرآیند شش مرحله‌ای در تعامل با مسئولان ذیربط کنترل و بازبینی می‌شود. بدیهی است، در صورتی گزارش تفریغ بودجه کلّ کشور به مجلس شورای اسلامی تقدیم و به اطلاع عموم مردم می‌رسد که بدواً اطمینان صددرصدی از صحّت محتوای آن حاصل و به تصویب هیئت عمومی دیوان محاسبات؛ متشکل از 12 مستشار، دادستان و رئیس‌کل رسیده باشد.

 

  • در گـزارش این دیوان و خلاصه قرائت شده در صحن علنی مجلس، هیچ‌گونه اشاره‌ای به " گم شدن حتی یک دلار" نشده است. بلکه آنچه به صراحت آمده است، عدم انجام تعهّدات اشخاص حقیقی و حقوقی گیرنده ارز، مجموعاً به مبلغ ۴/۸ میلیارد دلار تا تاریخ ۱۲/ ۹/ ۱۳۹۸ مبنی بر وارادات کالا می‌باشد. دستگاه‌های ذیربط براساس گزارش تفصیلی دیوان محاسبات، نام و نشان اشخاص فوق‌الذکر را به‌خوبی می‌دانند و باید وظایف قانونی خود را در راستای انجام تعهّدات و استیفای حقوق بیت‌المال بعمل آورند.

 

  • مراتب به صورت خاص و خیلی محرمانه طی نامه مورّخ ۴/ ۱۲/ ۱۳۹۸ به تفصیل و با جزئیات به رئیس‌جمهور محترم منعکس شد و جناب ایشان نیز در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ خطاب به بانک مرکزی با تأکید بر این مهم، دستور بررسی صادر فرمودند. رونوشت دستور مذکور نیز به این دیوان واصل شد. چگونه است که؛ رئیس جمهور محترم و سایر مسئولین ذیربط، تا زمان قرائت گزارش تفریغ در ۲۶ /۱/ ۱۳۹۹ هیچ‌گونه خدشه یا تردیدی به صحّت و دقّت محتوا یا ارقام این گزارش وارد نکردند، ولی به محض اطلاع‌رسانی عمومی، ادعا نمودند که همه چیز صددرصد غلط است؟!

 

  • با توجّه به مطرح بودن این پرونده در دادسرا و هیئت‌های مستشاری دیوان محاسبات و مرجع محترم قضائی، توصیه می‌شود؛ مسئولان دستگاه‌های مذکور و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بجای صدور بی‌حاصل بیانیه و مصاحبه‌های مکرر، پس از مطالعه دقیق گزارش تفریغ بودجه و مستندات آن آمادگی لازم را به منظور دفاع در مراجع مذکور داشته باشند.

در پایان همچنان با تأکید بر حفظ استقلال و رسالت حرفه‌ای خود، بر حمایت از مدیران پاکدست و پرتلاش کشور عزیزمان و ایفای رسالتی که در اصل ۵۵ قانون اساسی آمده است و همواره از تأکیدات رهبر معظّم انقلاب می‌باشد، دلسوزان ایران اسلامی و کارکنان شریف و خدوم دیوان محاسبات با تحمّل ناملایمات و نامهربانی‌های اخیر، انتظار دارند؛ رئیس‌جمهور محترم به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی، دستور لازم مبنی بر احقاق حقوق بیت‌المال و پاسخگویی مسئولین ذی‌مدخل صادر فرمایند.

 

پاسخ رئیس دیوان محاسبات کل کشور به دولت

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۵
آیا نمی شد قبلاز این جواب و جواب کشی ها قبلش با هم صحبت می کردند ؟!!!!ملت هم افتاده بین جنگ دو جناح و عددهای بزرگ و غیر قابل باور که نتیجه اش افسردگی ملت هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
عزیزم هنوز اینا رو نشناختی از صد تا بچه بدترین
اگر حل مسأله بلد بودن که ما وضعمون این نبود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
دوباره متن دفاعیه رو بخونید.دیوان محاسبات در رسیدگیهای خودش کاملا مستند رفتار میکنه و محال ممکنه ایرادی بگیره و هیچ گونه مدرکی نداشته باشه.کلا تمامی گزارشات دیوان قبل از اینکه نهایی بشه قبلش با مسئولان ذیربط مکاتبات لازم صورت میگیره و دفاعیاتشونو اخذ میکنه.این فرآیند چندین مرحله تکرار میشه تا نهایی بشه.مطمئن باشید دولت شتابزده عمل کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
متن نامه جناب آقای دکتر آذر نوشته قبل از اظهار در صحن علنی مجلس اعتراضی نسبت به گزارش نبوده بعد دکه دست دوستان آقای رئیس جمهور در حیف و میل رو شد آقا ناراحت شده و گفته صد در صد غلط ه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
کدام دو جناح؟
یک جناح در کار است ولی گیج و نا بلد است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
عزیزدل بابا ،آقامهدی .رییس دیوان هم گفتنداین 4/8ملیارد دلاررا با نرخ 4200 تومان گرفته اند ولی نه کالایی بابت این ارز وارد کرده اند و نه به بانک مرکزی برگردانده اند.این را بصورت محرمانه خدمت رییس جمهوراعلام کرده اند ورییس جمهور هم دستور رسیدگی را داه اندولی از آنجایی که ممکن است این آقایان دریافت کننده ارز از ما بهتران باشنداسامی آنان بصورت محرمانه خدمت رییس جمهور رسیده است وبجای اینکه مسیولین از دیوان محاسبات متشکر باشندکه کارآنهارا ساده تر کرده اندو مبلغ و نام افراد راهم به آنان داده اند.طلبکارهم شده اند و با شانتاژمی خواهند مسله را ختم به خیر کنند .حال شما بیابید پرتغال فروش را
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
شما در حمایت از دولت ، نمیخواد برای مردم اشک تمساح بریزی
به نظرم :
از این مطلب هم :
متاسفانه، بازم ،بوی جناح بازی به مشام میرسه
واقعا :
با پشتوانه گرانبهای تعهد اسلامی ،چه ها که نکردند!!!!!
آقای عادل آذر
جو را بردی اونجا که دوستان میخواهند
از آرامش یک ماهه مملکت اون هم بخاطر نگرانی مردم از کرونا
ناراحت بودید
احسنت
بحث اینکه این پولها گم شده یا نه، محترم. اما طبق بیان رییس جمهور ،دیوان محاسبات طبق قانون مرجع حساب کشی از تمامی قوا و نهادهای کشور که از بودجه عمومی استفاده میکنند میباشد، چرا دیوان در این سالها فقط بخش مربوط به قوه مجریه را رسانه ای میکند و با بقیه چنین نیست ؟
همینکه دلار دولتی برای وارد کنندگان با دلار آزاد اختلاف فاحشی دارد ،کافی است، که دزدی انجام شده است بدون دزدی واقعی که قوز بالا قوز است!
هزاران میلیارد پیدایاگم بشه، نفت هزاردلار یا رایگان باشه،هیچ فرقی بحال من نداشته وندارد....شایدعمری بود ویک روز...
لطفا روزنامه کیهان گزارش دیوان را با گزارشات دیوان آمریکا مقایسه و دلایل جدیدی از بدتر بودن وضع بیت المال در آمریکا بدهد که دلمان برای آمریکا بسوزد و از بهتر بودن نسبی اوضاع کشور غرق در شادی شویم. لطفا در آخر رپرتاژ جناب شریعتمداری یک تکلمه از موضوع قتل خاشاکچی و فروپاشی آل سعود هم مرقوم بفرمایند که از خوشحالی ذوق مرک شویم...
چرا به حساب بنیاد مستضعفان رسیدگی نمی کنید؟
بنام مردم "بیت المال" گفته میشود ولی بکام مسئولین و اعوان و انصارشان در واقع "بیت الحال" است!!!
این آقای عادل آبی خیلی می خواد شفاف باشه یه گزارش هم از بودجه های نهادهایی مانند حوزه علمیه،سازمان تبلیغات، موسسات دینی مثل موسسه مصباح یزدی و امثالهم بدت

عمرا که جرات کنن از ده کیلومتری اینها رد بشن
این قضیه گم شدن پولها در سال 97 رخ داده. سوال این است چرا این اتفاق در پنج سال قبل ان اتفاق نیفتاده. اگر منصف باشیم باید به شرایط حاد و بحرانی ان سال توجه کنیم که در پی بازگشت تحریمها و بهم خوردگی شدید بازار ارز دولت با تزریق هر روزه دلار سعی در ارام سازی فضا داشت و حتی اتخاذ تدابیر دولت با نگاه به امنیت کشور هم بود. تلاقی این اتفاقات با عدم تصویب اف ای تی اف باعث شد بسیاری از بازرگانان نتوانند به تعهدات خود مبنی بر واردات کالا عمل کنند.
این نامه امید بخش است نه شعار امید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
ریس دیوان کاملا درست گفته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
بازی جفت یک!توعلنی کردی اونم گاز انبری!
روحانی پس از استقرار مجلس یازدهم باید برود. به اندازه کافی خدمت فرمودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
با کلید یا بی کلید؟؟

کلید رو بدن خدمت شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
همونجوری که احمدی نژاد رفت دور دوم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
ممنونیم که انقدر جمهوری و دموکراسی رو لجن کشیدید.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
کی را میخواهید بجاش بیاورید؟
میر حسین موسوی گزینه خوبی است!
مهدی -
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
حتما مملکتو بدیم دست دوستتون احمدی نژآد؟!!!!!!
درود بر عادل آذر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
درود برعادل آذر کهدحقیقت را گفت
ملت شریف ایران چگونه آمار مسئولین را از هر طیفی قبول کنیم مگر هر کسی درهرجائی بای نحو کان ازدنیا برود علت فوت وجواز دفنش صادر نمیشود مگرهمزمان شناسنامه وکارت ملی اش از اعتبار ساقط نمیشود الان قراره به اکثریت فقیر و بقول رئیس جمهور نیازمند جامعه یک میلیون بی ارزش وام به سرپرست خانواده بدهند تابا کرونا خوب مبارزه شود ولی وزارت شریعتمداری میگوید حتما بایستی شماره موبایل بنام سرپرست باشد پسرم امروز جهت گرفتن سیمکارت همراه اول رودهن مرا برد بخدا سوگند دوتا صف از پیرمردان وپیرزنانی تشکیل شده بود که بعضا توسط فرزندانشان هدایت میشدند بعضا با گوشهای سنگین که نه با گوش کر بلند بلند داد میکشیدند وماسک و دست کش و اینا که بی خیال بعضا خسته میشدند وبا چند تا لعنت صف را ترک میکردند آیا قشری از سرپرستان فرتوت نسبت به کرونا آسیب پذیر تر هست آیا مسئولین آمار افراد زنده را ندارند یکی سیمکارتو گرفت میگفت حالا کجا بذارم
جناب عادل آذر تاپایان دولت خاتمی مردم آمار وارقام مسئولین را قبول داشتند ولی باپیداشدن هلال نور واون کلید جیب مردم تقریبا همه مردم دوطرف دعوی یعنی شمای ناظر وطرف مورد نظارت را حرفهایتان را فقط میشنوند چنانچه برآنچه گفته اید استوار هستید این حیف ومیل کلان را به دستگاه قضا بسپارید وتا آخر خط هم پیگیری کنید یعنی مثل بعضیها وسط راه کلید ویلای فرمانیه را نگیرید واعلام رفع خطای محاسباتی کنید فعلا ریش و داغ پیشانی اعتبار سابق را ندارد
گم‌شدن پول بخوره تو سر بعضیا

تبریز را در یابید !

فاجعه در راهه !!!

همه جا با برندهای مختلف و با آرم سیب سلامت سبز ، پر از محلولهای ضد عفونی کننده تغلبی . رسما دارای متانول ! فاجعه !

تابناک لطفا بخاطر خدا انتشار دهید و به اون دسته از دولتمردانی که دلسوز هستن اطلاع بدین ! از من گفتن ! فاجعه در راهه
با این شجاعت دکترعادل آذر ازگزارش عمومی تفریغ بودجه مبنی بر گم شدن 4/8میلیارد دلار!!! باید تشکرکرد و حالا نوبت رییسی ریاست دستگاه قضا است که دست دزدها را باید ازآرنج قطع کرد. آنهم دراین مقطع زمانی با وجود نجابت حداکثری مردم مظلوم و فقیر تر شدن مردم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
یه بار متن پاسخ عادل آذر رو بخون میگه حتی یک دلار هم گم نشده اونوقت دوباره میگی گم شده
این شیطنت رسانه ای صدا و سیما بود که دو طرف رو به جون هم انداخت و عده ای هم اتیش بیار معرکه شدند
ازمجلس وقوه قضاییه خواهش میکنیم پیگیر حیف ومیل های چشمگیر صورت گرفته دردولت روحانی باشند
شما که اسقلال کامل دارید اما ظاهرا جرات افشای اسامی حقیقی و حقوقی که به تعهداتشان عمل نکرده یا اعوجاجاتی داشته اند را ندارید
از این رئیس جمهور انتظار تایید حقیقت را دارید؟
من به عادل آذر بیشتر اعتماد دارم تا دولتیان. ایشان همیشه صادقانه کار کرده اند.
این هم٬ علی برکت اله.....
جواب مستدل به بیانیه سازمان برنامه و بودجه بده جناب آذر.
اتفاق این فساد یه چیزه لاپوشونی کردن اون یه چیز دیگه
اگر واقعا در پی مبارزه با فساد هستند، اول از همه تمام افراد حقیقی و حقوقی (اعضای هیات مدیره حقوقی ها) که طبق گزارش تفصیلی دیوان محاسبات مشمول این بی قانونی بوده اند به همراه بستگان درجه یک آنها به مدت یکماه ممنوع الخروج شوند تا از فرصت برای انتقال اموال یا فرار استفاده نکنند. مردم از هر اقدام قاطع قوه قضائیه حمایت میکنند و مطمئن باشند این اقدام آنها از پشتوانه افکار عمومی برخوردار است و به هیچ وجه با تبلیغات و جوسازی افراد ذینع و رابطین و واسطه های احتمالی آنها در دولت یا مجلس مشمول افتادن در بازیهای سیاسی نخواهد شد.
کلا دلار۴۲۰۰ تومنی، یک مقاومت بی حاصل در برابر عدم پذیرش به موقع تغییرات بازار و کنترل اون بود.
واردات که جای خود دارد برای سفر خارجی هم ارز۴۲۰۰ تومنی در نظر گرفته شده بود.
امیدواریم این روند شفاف سازی موقتی نباشد و اقای روحانی سریعتر پاسخ بده که چه جوری دلارا هاپولی شد ؟؟؟
نکنه این صفحه خبر هم بعد از چند ساعتی مثل خبر باشگاه خبرنگاران در مورد خرید سهام یکنفر به مبلغ 91میلیارد تومان از اوراق فروش شهرداری از بان آینده حذف گردد و نوشته شود صفحه مورد نظر پیدا نمی شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی سانسورش نکنید.................... مگر اینکه مث باشگاه خبرنگاران جیبتان را پر نموده باشند..........
احسنت به اين صراحت و شجاعت.
لطفا يك بار هم كه شده به عملكرد مسئولين در هنگام كار و در زماني كه پست دارند رسيدگي گنيد.
ان شاء الله که دعوای سیاسی نباشه و برای همه کس و همه جا نظارت باشه . حتی برای قاضی های متخلف...
رییس جمهور محترم وقتی فرمودند دیوان محاسبات صد در صد خطا کرده، احساس کردم که فدراسیون فوتبال این گزارش را تدوین و منتشر کرده!
چرا ناراحت میشی؟ منم حسابرس هستم ولی گزارش شما بعد از 4 ماه باید بروز میشد
این نتیجه گران کردن بی تدبیراته دلار و بی توجهی به معیشت مردم و ضعیف کشی و از دست دادن اعتماد مردم و آه مظلومین بود آقای رئیس جمهور
اقای دکتر آذر بسیار مرد با سواد و سالمی هستند و استاد برجسته دانشگاه تربیت مدرس هم هستن بر خلاف آقایونی که مدارک دکتراشون و فوقشون و حتی لیسانسشونم جعلیه
نجابت حرفه‌ای!
شما اصلا می دونید جایگاه شما و وظیفه شما به عنوان رییس دیوان محاسبات کشور صیانت و جلوگیری از تضییع حقوق ملت ایران می باشد.این چه بیان مسخره ای هست؟ نجابت یعنی چه؟
شما اگر ذره ای از وظیفه که به گردنتان هست قصور بکنید باید جوابگوی حق الناس 70 میلیون ایرانی باشین!
یعنی که چه نجابت حرفه ای
دیوان محاسبات و همچنین دستگاه قضایی بایستی بدون واهمه از حقوق بیت المال حفاظت کند.
دیوان محاسبات اگر پاک است نهادهای دیگر را هم بررسی و نظارت نماید. بین هم دعوای جناحی دارید.
نامه امیدبخشی بود. به امید روزی که دیوان محاسبات بتونه وارد حساب های تمام ارکان نظام بشه. تمام هسته های نزدیک قدرت. و جز مسایلی که مستقیما مربوط به امنیت ملی و مسایل حساس دفاعی میشه بقیه بخش ها اعم از نظامی و غیر نظامی و نیمه دولتی و دولتی باید شفاف باشه.
اقاى روحانى
شما كه روى احمدى نژاد را سفيد كرديد
کاش مسئولات اجرایی کشور در انجام وظایف محوله و پاسخگویی به مطالبات عمومی مانند رئیس دیوان محاسبات کشور صادقانه و بطور شفاف واقعیت را بیان می کردند و منافع ملی را قربانی منافع شخصی یا جناحی نمی کردند.
به قول آقای ترامپ! در آمریکا سالی 60 هزار مرگ آنفلوانزا داشتند و ما خبر نداشتیم.
الانم یقینا آمارهای مرگ و میرشون طبق برخی از روزنامه نگارهای غریی ده برابر الان است و ما بازم خبر نداریم
درود بر شرف عادل اذر شیر مادد هلالت
همه کشورها ‌کمابیش با ۳ مشکل اساسی در زمینه های اداری، فرهنگی و اقتصادی مواجه هستند و مبزان موفقیت آنها در کاستن نسبی آنها نهفته است.
آقای دکتر آذر فردی بسیار محترم و پاک هستند ایشان از لرهای غیور هستند که جز صداقت چیزی نمی گویند
درود بر ایشان و لرهای شیر مرد کشور
بعلله .الان دولت برای ۵ میلیارد دلار داره به برخی نهادها و موسسات پولدار و معاف از مالیات ،گیر میده و با اصرار کمک میخاد. اونا هم دستِ بِده ندارند . در مقابل قضیه دلارهای ۴و دویستی رو میکنن برای دولت روحانی و جهانگیری . همین. بالاخره باید در برابر حریف نقطه ضعفشو ...بعععله .
چههههه خبررررتونه؟ نه.....چهههههههههه خبرررررررررتونه؟؟؟؟؟!!!!!!!
این داستان بد، و بدتر تو این مملکت تموم نمی شه، یه دعوای صوری راه میافته، یکی میشه پلیس خوب دیگری دزد بد، آخرش نه پولی پیدا می شه،و نه گناهکاری ! فقط یک بازی جدید شروع می شه که جای دزد و پلیس جابجا می شه!یک روز دولت پلیسه یک روز هم ....
خیمه شب بازی
رفت پیش دکل نفتی!
روحانی مچ ... مچ ... مچکریم!
واقعاً مطبوعات آزاد، واکسنی برای امراض اقتصادی، سیاسی و ... است
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا سال ....
باعث تاسف هستش، در تاریخ ایران این حجم از هرج و مرج بی سابقه است
آقای تابناک مگردرمیان مردم نیستید امروز براثر یک تصمیم نسنجیده وزارت رفاه وکار ویارانه میلیونها سرپرست بینوای بی موبایل جهت گرفتن سیمکارت به دفاتر پیشخوان هجوم بردند چرااین وزیر بی تدبیر سرکاراست کی این تصمیمو گرفته تلفات این اقدام یعنی اجتماع افراد آسیب پذیر درجلوی پیشخوانها بدترین کاراست چون اکثرا پیر وبیمار وبافرزندانشان آمدند تمام این وام ازدماغشان بیرون آمده چرا غیرحضوری نمیشود چرا ضرب الاجل تعیین کردند
قوه قضاییه تو این موارد که باید وارد شه وارد نمیشه عوضش وارد مسایل سیاسی میشه!
تابناک دورکاری که ضررندارد کامنت رو 8 صب میگیرید 11شب درج میکنید اگه سرکاریه درشو ببندید
از اینکه در دولت هابرای استفاده های رانتی هر کاری انجام میشود شکی نیست اما در تاریخ نظام اداری کشور ایران هیچ گزارش و خکمی از دیوان محاسبات به سر انجام نرسیده است همه در مقطع زمانی دیگر یل در شعب دیوان کامل تغییر ماهوی کرده اند . بروید احکام صاذر شده دیوان در مورد اقای احمدنزاد را جویا شوید
من تجربه شخصی ام را می گویم روی هوا و بدون بررسی دقیق بازرسین دیوان گزارش می نویسند که از زمین تا اسمان با واقعیت فاصله دارند
چرا
به جواب رسیده ام
من شش ماه در یک مجموعه مدیر کل بودم سه سال بعد از ترک ان مجموعه هر سال گزارشی علیه من در یکی از شعب دیوان مفتوحه میشد و همه هم بعد از یکسال مختومه میشدند
جالب بود موضوع سال 93 را در سال 96 بررسی میکردند بعد در هر سال همان موضوع را تکرار میکردند بدون اینکه یک بار از طرف سوال کنند اقا مستند کارت چه بوده و اصلا چه مدارکی برای اقداماتت در اختیار دارید
دیوان محاسبات فاقد بدنه قوی کارشناسی است
مبلغ وام یک ملیون تومان ۱۰۰۰۰۰۰
مبلغ دریافتی دولت از مردم ۵.۳ درصد
در صورتی که اعلام شده بود ۴ درصد
۱۰۰۰۰۰۰*۴%=۱۰۴۰۰۰۰ یک میلیون و چهل هزار تومان
30*35100=1053000 یک میلیون پنجاه و سه هزار تومان
این یعنی ۵.۳ درصد ازمردم دریافت خواهد شد نه ۴ درصد
ریاضی بانک مرکزی ضعیف است لطفا اطلاع دهید

تابناک پیگیر باش
كى بود كى بود من نبودم دستم بود تقصير آستينم بود
آقای روحانی خیلی با مردم بد کردند
با این قصه ها سر مردم رو گرم نکنید
علت اينكه رئيس جمهور به كزارش ارسالى در تاريخ ٤/١٢/٩٨ واكنش نشان ندادند ، احتمالا عادى بودن اين قضايا در حكومت و قانون نانوشته صداشو در نيارين بود،بس دليلى ندارد سرى كه درد نميكنه رو دستمال ببندند.
نه از این طرفداری کنیم و نه از آن. بگوئیم از فساد بخصوص نوع سیستماتیک آن متنفریم.
سپاس از دکتر عادل آذر
هم پاک دست هستند هم متخصص و دانشمند
سلام
4.8 ميليارد تعهد است كه افراد پرداخت نكرده اند و اسامي آنها مشخص است .حالا چه گمشده و چه نزد اين اشخاص اسا فرقي ندارد كه رييس جمهور مي گويد غلط است.كاملا درست و صحيح است.اقاي اذر نشان داد كار و وظيفه حرفه اي خود را خوب انجام مي دهد.
درود به شرفت آقای آذر خیلی زودتر از اینها توقع داشتیم عملکرد این دولت و زیر مجموعه اش را که متاسفانه تخلفات بسیاری داشته اند را به گوش مردم می رساندید هر چند دیر شده اما باز خوبه
مردم عزیز دیوان محاسبات وابسته به هیچ جناح یا گروهی نیست بنابراین یکی از وظایف ذاتی دیوان ارائه گزارش تفریغ بودجه به نمایندگان مردم و خود مردم است و اطلاع مردم از وضعیت عملکرد دولت است پس حرف را عوض نکنید و مسیر موضوع را با عباراتی مثل جناحی و حزبی و .... تغییر ندهید
گزارش عادل اذر دو حالت دارد 1- درست...پس دولت باید جوابگو باشد و بیت المال را به خزانه کشور برگرداند.2- نادرست ...دولت با دلایل محکم و متقن رد کند ...هیاهو کردن دلیل چیست؟....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار