بازدید 13248
۴
تغییرات محتمل مدیریتی در سینمای ایران

حمیدی مقدم، دبیر جشنواره ملی فیلم فجر می‌شود؟

اگر شرایط عادی شود و در بهمن هزار و سیصد و نود و نه، شاهد برگزاری سی و نهمین دوره این رویداد باشیم، این احتمال بالا وجود دارد که محمد حمیدی مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مدیریتش را بر عهده داشته باشد و او اکنون به عنوان جایگزین ابراهیم داروغه زاده مطرح است.
کد خبر: ۹۷۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 16 April 2020

حمیدی مقدم دبیر جشنواره ملی فیلم فجر می‌شود؟با وجود تعطیلی سینمای ایران به واسطه شرایط کرونایی در کشور، گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات در سینمای ایران شدت گرفته و در این چارچوب، اسامی چهره‌هایی که تغییر می‌کنند و چهره‌هایی که جای آنها را می‌گیرند مطرح  شده و در صدر این لیست، محمد حمیدی مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان گزینه اصلی سی و نهمین جشنواره ملی فجر مطرح است؛ لیستی که تعیین تکلیف آن تا زمان عادی شدن شرایط سینما به طول خواهد انجامید.

به گزارش «تابناک»؛ بخش اعظمی از فرهنگ و هنر ایران از جمله سینما به واسطه شیوع کرونا در تعطیلات اجتناب ناپذیر به سر می‌برد و این تعطیلات بر تصمیمات مدیریتی در این عرصه‌ها نیز سایه انداخته و به نوعی همه چیز به دوران پساکرونا موکول شده است. با این حال خبرهایی که از پیش از شیوع کرونا در حوزه سینما مطرح بود، تشدید شده و گمانه‌زنی‌ها پیرامون ساختار سازمان سینمایی و بخش‌های حساس بیش از پیش مطرح است.

حمیدی مقدم دبیر جشنواره ملی فیلم فجر می‌شود؟

در این شرایط شاید مهم‌ترین موقعیتی که درباره‌اش بحث و نظر باشد، دبیری جشنواره ملی فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی ایران است. اگر شرایط عادی شود و در بهمن هزار و سیصد و نود و نه، شاهد برگزاری سی و نهمین دوره این رویداد باشیم، این احتمال بالا وجود دارد که محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیریتش را بر عهده داشته باشد؛ او اکنون به عنوان جایگزین ابراهیم داروغه زاده مطرح است. البته حمیدی مقدم در مجموعه خود، جشنواره سینماحقیقت به عنوان مهم‌ترین جشنواره مستند خاورمیانه را در پیش دارد و شاید تصمیم گیری درباره جشنواره فجر به پس از برگزاری این رویداد موکول شود.

با توجه به بازنشستگی محمود اربابی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مديريت و پشتيبانی گزینه احتمالی جایگزینی اربابی است. مهران عباسی انارکی، مدیرعامل کنونی موزه سینما و از یاران نزدیک حسین انتظامی ـ که در مناصب مختلف معمولاً در کنار او حضور داشته ـ نیز گزینه‌ای محتمل برای جانشینی حیدری خلیلی در معاون توسعه مديريت و پشتيبانی در گمانه زنی‌ها مطرح است.

با توجه به آنکه مجید مسچی، مدیرعامل موسسه سینماشهر نیز فاصله چندانی تا بازنشستگی ندارد، درباره این پست نیز گمانه‌زنی‌هایی مطرح است؛ پستی که به واسطه پرپول بودنِ این مجموعه و برخی حواشی، مدعیان پرتعدادی دارد! همچنین درباره تغییر مدیرعامل یکی از موسسات زیرمجموعه سازمان سینمایی نیز مباحثی مطرح است؛ اما گمانه‌زنی‌ها در این عرصه هنوز جدی نشده و باید صبر کرد و منتظر بحث‌های جدی‌تر درباره ساختار مدیریتی سینمای ایران در سال پیش‌ روی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سال 99 اشتباه نوشتید
شرایط عادی شود و در بهمن هزار و سیصد و نود و هشت شاهد برگزاری سی و نهمین دوره این رویداد باشیم؟؟؟؟ بهمن ۹۹ یا ۹۸؟؟؟
اشتباها نوشته شده اگر در بهمن 98 شاهد برگزاری سی و نهمین .... بهمن 99 صحیح است
فکر کنم منظورتون از بهمن نود و هشت، بهمن نود و نه باشه.نه؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل