بازدید 9237
۳

اگر ۳۸هزار میلیارد را ندهید سیل بیکاری راه می‌افتد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: در صورت تخصیص پیدا نکردن ۳۸ هزارمیلیارد ریال اعتبار برای جبران بخشی از خسارت‌های گردشگری، شاهد سیل عظیمی از بیکاری در سال جهش تولید خواهیم بود.
کد خبر: ۹۷۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 15 April 2020

 

به‌ گزارش تابناک به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر مونسان یادآور شد: شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در حال واردکردن ضربات سختی بر پیکره اقتصاد و صنعت گردشگری است، صنعت سفر و گردشگری یک فعالیت مهم اقتصادی در بسیاری از کشورها در سراسر جهان محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: این صنعت یکی از صنایع رو به رشد است که تأثیر اقتصادی بالقوه و بالفعل آن بر اقتصاد کشورها ازجمله تولید، مصرف، سرمایه‌گذاری و اشتغال مشهود است. کشورمان نیز با توجه به دارا بودن جاذبه‌های توریستی، ظرفیت و پتانسیل زیادی برای جذب گردشگر دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای که در چند سال اخیر برای رونق گردشگری داخلی و افزایش گردشگران خارجی در این وزارتخانه با سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که توسط بخش خصوصی انجام‌ شده است، خوشبختانه شاهد رشد این صنعت بودیم اما متأسفانه ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران که اکنون موقع بهره‌برداری آن‌ها بود با تعطیلی مراکز و تأسیسات گردشگری خود آسیب زیادی ببینند.

مونسان گفت: اگر اعتبار ۳۸ هزارمیلیارد ریالی برای جبران بخش‌هایی از این آسیب‌ها را که به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده، اختصاص نیابد با اثرات جبران‌ناپذیری روبرو خواهیم بود و شاهد بیکاری بیشتر و درآمد اقتصادی کمتر خواهیم بود.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌های گوناگونی را برای رونق دوباره صنعت گردشگری و سفر انجام داده است اما بدون تخصیص اعتبار نمی‌توان بخش‌های آسیب‌دیده از این صنعت را سرپا و زنده نگهداشت.

او اظهار کرد: صاحبان مراکز و تأسیسات گردشگری در این شرایط به وجود آمده علاقه‌ای به تعدیل نیروهای خود ندارند، اما ممکن است در صورت تخصیص پیدا نکردن اعتبار مجبور شوند بسیاری از نیروهای خود را اخراج کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: امیدواریم هر چه زودتر این ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شود تا از همین حالا تأسیسات گردشگری بتوانند برنامه‌ریزی لازم را برای رونق دوباره این صنعت و اشتغال‌زایی بیشتر انجام دهند.

هیات دولت ۷۵۰ هزار ریال تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد برای جبران خسارت تحمیل شده از شیوع ویروس کرونا به شرط حفظ مشاغل، اختصاص داده که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با برآورد اولیه از میزان زیان وارد شده، ۳۸ هزار میلیارد ریال درخواست کرده است که ۵ درصد از کل آن تسهیلات را شامل می شود.

معاون سرمایه گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به ایسنا گفته است که مبلغ درخواستی این وزارتخانه هنوز تایید و تصویب نشده است و این احتمال که رقمی کمتر از آنچه مطالبه شده تصویب شود، وجود دارد. این درحالی است که زیان مالی فقط دو بخش هتل (۲۰۵۰ واحد) و دفاتر خدمات مسافرتی (۳۵۰۰ واحد) حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
جهش واقعی اینجا محقق خواهد شد
ببین چه درآمدهایی داشتن این دو بخش! 40 هزار میلیارد برای 5500 واحد!!! آژانسها که اساسی تو تعطیلات نوروزی گوش جماعت بنده خدا رو بیخ تا بیخ برش می دادن
فعلا جهش را قبول کنید در هر راستای .چون حتما گزارش می دهند که سال خوبی بوده و ایشان هم می گوید بروید ادامه دهید همین کار را
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر