بازدید 11421
۶
در ماه های اخیر

چه تعداد مهاجر افغان ایران را ترک کردند؟

۲۴۲ هزار مهاجر افغان ایران را ترک کردند۲۴۲ هزار مهاجر افغان در ماه‌های اخیر و در پی شیوع کرونا به کشورشان بازگشتند.
کد خبر: ۹۷۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 15 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از العربیه، سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد، طی چهار ماه گذشته سال میلادی ۲۴۲ هزار و ۹۹۷ مهاجر افغان از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.

این مهاجران افغان از تاریخ ۴ ژانویه الی ۱۱ آوریل امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.

هرات در غرب افغانستان مرز مشترک با ایران دارد و با گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و بازگشت روزانه هزاران مهاجر افغان به یکی از مناطق شیوع کرونا تبدیل شده است. وزارت بهداشت افغانستان از بررسی سلامت مهاجران در مرز با ایران خبر داده است.

منبع: ایلنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
ضمن احترام به همه انسانها و همچنین شهروندان افغان (که در سالهای نه چندان خیلی دور افغانستان جزئی از ایران بوده است) لطفا فکری بکنید تا دیگر به ایران نیایند. مگر ایران هتل است که وقتی شرایط سخت میشود، میروند. بهتر است بروند و کشور خودشان را آباد کنند. آنها تجربه کاری بسیاری در ایران بدست آورده اند. الان هموطنان ما به کار نیاز دارند.
دو برابر بر می گردند
اوضاع افغانستان از نظر اقتصادی داره از ایران بهتر میشه و به همین دلیل خواهند رفت
هز وقتی کارگر ان انها رفتند همه بیچاره شدند
چهار روز دیگر با کوله بارهایی از مصیبت های رنگ و وارنگ باز می گردند، به هر حال کشور خودشان است. در افغانستان بمیرند رایگان کسی به آنها آب نمی دهد اما در ایران رایگان مدرسه می روند و رایگان درمان می شوند، برعکس خودمان که اگر از تشنگی سر راه بمیریم به ما آب رایگان کشورمان را هم نمی دهند!!!!!
به خاطر بیکاری ناشی از کروناست نه بیماری کرونا. در افغانستان به اندازه یک درصد ایران هم امکانات بهد اشتی و درمانی وجود ندارد. نیمی از این کشور در دست طالبان است که در حد ابتدایی هم امکانات درمان ندارن و در نیمه دیگر هم دو رییس جمهور حاکم است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر