بازدید 9082
برای آتش‎بس جهانی

مکرون: به دنبال جلب رضایت پوتین هستم

رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید رضایت ۳ عضو شورای امنیت را برای حمایت از طرح آتش‌بس جهانی با هدف مهار ویروس کرونا به دست آورده و اطمینان دارد که قادر به جلب حمایت عضو چهارم یعنی روسیه نیز هست.
کد خبر: ۹۷۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 15 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید موافقت ۳ عضو دائم شورای امنیت را به منظور حمایت از فراخوان سازمان ملل در راستای برقراری آتش‌بس جهانی با هدف خلاصی از جنگ و تمرکز بر مهار ویروس کرونا جلب کرده است.

به گفته ماکرون، رؤسای جمهوری چین و آمریکا و همچنین نخست‌ورزیر انگلیس، برای همکاری با وی قول مساعد داده‌اند و او امیدوار است که طی ساعات آتی، موافقت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را نیز جلب کند.

ماکرون در مصاحبه‌ای که با رادیو فرانسه داشت، در این باره گفت: در آغاز این طرح ابتکاری، با پوتین صحبت کردم حل آنکه مادامی که در حال جلب رضایت سایرین بودم، دیگر با وی در این خصوص حرفی نزدم. اما طی چند ساعت آینده این کار را می‌کنم.

ماکرون همچنین اطمینان خاطر داشت که پوتین نیز با طرح آتش‌بس جهانی موافقت خواهد کرد.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل نخستین بار در تاریخ ۹ ماه میلادی آوریل (۲۱ فرودین) در باب همه‌گیری ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن تشکیل جلسه داد.

در حال حاضر، ۵ عضو شورای امنیت درحال بررسی قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای پایان دادن به خصومت‌های جهانی طبق پیشنهاد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هستند.

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی