بازدید 10189

میزان کاهش عرضه نفت به بازار ۲ برابر می‌شود

در حالی که طی روز‌های گذشته کشور‌های تولیدکننده نفت جهان در قالب گروه اوپک پلاس توافق کرده‌اند عرضه نفت به بازار جهانی را ۹.۷ میلیون بشکه روزانه کاهش دهند، اما حالا رئیس جمهور آمریکا از احتمال ۲ برابر شدن این روند در آینده نزدیک خبر داده است.
کد خبر: ۹۷۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ 14 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس به نقل از راشاتودی، طی روز‌های گذشته کشور‌های تولید عمده نفت جهان در قالب گروه اوپک پلاس توافق کردند تا ۹.۷ میلیون بشکه از عرضه نفت به بازار جهانی بکاهند، اما حالا رئیس جمهور آمریکا می‌گوید ممکن است در آینده نزدیک این رقم ۲ برابر شود. این توافق بزرگترین توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی در تاریخ صنعت نفت است و معادل کم کردن ۱۰ درصد از نفت عرضه شده به بازار بوده است.

ترامپ در تویئتر نوشت: با توجه به اینکه در مذاکرات حضور داشته‌ام میزان نفتی که اوپک پلاس از عرضه به بازار می‌کاهد ۲۰ میلیون بشکه روزانه بود نه آن ۱۰ میلیونی که به طور کلی گزارش شد.

ترامپ می‌گوید در صورتی که رقم‌های نزدیک به آنچه گفته شد از عرضه نفت به بازار جهانی کاسته شود و جهان بتواند شیوع کرونا را کنترل کرده و به فعالیت عادی خود بازگردد صنعت نفت دوباره قوی خواهد شد و این اتفاق خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می‌شد اتفاق خواهد افتاد.

ترامپ نخستین کسی نیست که درباره کاهش اعدادی نزدیک به ۲۰ میلیون بشکه روزانه از عرضه نفت به بازار جهانی سخن می‌گوید چرا که منابعی از اوپک پلاس که در جریان مذاکرات قرار داشتند نیز هفته گذشته اعلام کردند که درباره کاهش عرضه نزدیک به ارقام ۲۰ میلیون بشکه در روز صحبت شده است.

اگر حتی میزان کاهش عرضه نفت به بازار جهانی به رقم بی‌سابقه ۲۰ میلیون بشکه در روز برسد باز هم نمی‌تواند کاهش تقاضای کنونی نفت در بازار جهانی را جبران کند. در حالیکه کاهش ۲۰ میلیون بشکه‌ای عرضه معادل کم کردن ۲۰ درصد از نفت موجود در بازار خواهد بود شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد از تقاضای بازار را کاهش داده است. این امر باعث شده تا قیمت نفت با رسیدن به محدوده ۲۰ دلار برای صنعت نفت آمریکا فاجعه‌بار باشد چرا که صنعت نفت شیل آمریکا برای ادامه فعالیت خود به قیمتی حدود ۴۰ دلار در هر بشکه نیاز داشته و قیمت کنونی موجودیت نفت شیل را به خطر انداخته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار