بازدید 5825

کدام «کالا‌های خوراکی» در اسفندماه ۹۸ «ارزان تر» شدند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد پیاز و چای خارجی در اسفند ماه ۱۳۹۸ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد بوده است. قیمت پیاز با رشد ۸۶.۹ درصدی در یک سال گذشته رکوردار افزایش قیمت در بین کالا‌های خوراکی است و پس از آن قیمت چای خارجی با ۸۳.۱ درصد بدین لحاظ قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 13 April 2020

کدام «کالاهای خوراکی» در اسفندماه 98 «ارزان تر» شدند؟

کدام «کالاهای خوراکی» در اسفندماه 98 «ارزان تر» شده اند؟به گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اسفند ماه سال 98 کشور برای ششمین ماه پیاپی نزولی شد و به 34.8 درصد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، این کاهش های پیاپی نرخ تورم اما نمود آن چنانی در زندگی مردم نداشته است چرا که بسیاری از مردم نرخ تورم را بر مبنای افزایش و کاهش برخی کالاهای خوراکی که روزانه یا هفتگی یا ماهانه با آن ها سر و کار دارند، می سنجند. به همین منظور در این مطلب به بررسی وضعیت قیمتی کالاهای خوراکی در اسفند ماه سال گذشته خواهیم پرداخت.

به تازگی مرکز آمار ایران، گزارش متوسط قیمت اقلام خوراکی در اسفند ماه سال گذشته را منتشر کرده است. بررسی ها نشان می دهند که رشد قیمت کالاها برخلاف ماه های ابتدایی سال جاری به زیر 100 درصد رسیده است.

پیاز رکورددار رشد قیمت در اسفندماه سال گذشته

بررسی ها نشان می دهد که رشد پیاز و چای خارجی در اسفند ماه 1398 در مقایسه با ماه مشابه سال قبل بیش از 50 درصد بوده است.

قیمت پیاز با رشد 86.9 درصدی در یک سال گذشته رکوردار افزایش قیمت در بین کالاهای خوراکی است و پس از آن قیمت چای خارجی با 83.1 درصد بدین لحاظ قرار دارد.

رشد قیمت 13 قلم کالای خوراکی بین 10 تا 50 درصد

نمودار زیر رشد قیمت اقلام خوراکی را نشان می دهد که در اسفند ماه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قیمت آن ها  بین 10 تا 50 درصد رشد داشته است.

همان گونه که ملاحظه می شود قیمت برنج ایرانی درجه یک با رشد 42.8 درصدی صدرنشین این دسته بندی است. بعد از آن نیز عدس با رشد قیمت 36.8 درصدی و موز با رشد قیمت 32.3 درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند.

کدام «کالاهای خوراکی» در اسفندماه 98 «ارزان تر» شده اند؟

رشد قیمت کدام کالاها بین 1 تا 10 درصد بوده است؟

رشد دو قلم کالا در اسفند ماه سال 1398 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بین 1 تا 10 درصد بوده است. این دو قلم کالا عبارت بوده اند از: کره پاستوریزه با رشد قیمت 2.5 درصدی و پرتقال محصول داخلی با رشد قیمت 8 درصد.

کدام کالاهای خوراکی ارزان تر شدند؟

بررسی گزارش متوسط قیمت اقلام خوراکی در مناطق شهری در اسفند ماه سال 1398 نشان می دهد که قیمت برخی از کالاها در مقایسه با اسفند ماه سال 1397 کاهش یافته و یا به عبارت بهتر ارزان تر شده است. بررسی ها نشان می دهد که قیمت یک کیلو خیار کاهشی 16.6 درصدی داشته است.

همچنین قیمت سیب زرد درختی 13.6 درصد، مرغ ماشینی 13.4 درصد، گوجه فرنگی 12.4 درصد، رب گوجه فرنگی 10.1 درصدی، گوشت گاو و گوساله 5.7 درصد و گوشت گوسفند 1.5 درصد کاهش داشته است.  

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر