پیش‌بینی وضعیت قرمز بورس‌های جهان در هفته جدید

تحلیل‌گران به وضعیت بازارهای سهام خوش‌بین نیستند؛ این هفته گزارش‌هایی منفی از وضعیت اقتصادهای بزرگ جهان منتشر می‌شود که اوضاع را برای سرمایه‌گذاران سخت‌تر می‌کند.
کد خبر: ۹۷۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 13 April 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از ایرنا، بعد از توافق اوپک‌پلاس برای کاهش تولید نفت، قیمت نفت در ساعات تجاری آسیایی بهبود یافت، در حالی‌که بورس‌های جهانی با افت مواجه شدند. علت افت ارزش شاخص‌های بورسی، آغاز هفته کاری جهانی با گزارش‌های زیادی از ضربه سخت ویروس کرونا به شرکت‌ها و اقتصادهای بزرگ بود.  

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، در معاملات آتی آمریکا، قیمت نفت ۵ درصد رشد کرد و به ۲۳.۹۰ دلار در هر بشکه رسید. چرا که تاجران از تعطیلات طولانی مدت بازگشتند و خوشبین به تاثیر کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه نفت در روز برای ماه آینده میلادی هستند.

قیمت معاملات آتی برای نفت برنت نیز که یک شاخص جهانی به حساب می‌آید، ۴.۵ درصد رشد کرد و به ۳۲.۸۸ دلار در هر بشکه رسید. سی‌ان‌ان‌بیزینس می‌نویسد: «این تغییرات به معنای کمک برای باثبات‌سازی بازار انرژی است که با جنگ قیمتی روسیه و عربستان و همه‌گیری ویروس کرونا، ضربه سختی خورده است.» 

با این حال، در بازار سهام، امروز(دوشنبه) شاخص نیکی ژاپن و کاسپی کره‌جنوبی به ترتیب ۱.۲ و ۰.۸ درصد افت کردند. شاخص کامپوزیت شانگهای نیز ۰.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. بازار هنگ‌کنگ نیز برای تعطیلات عید پاک بسته بود و در روز سه‌شنبه باز خواهد شد.  

امروز اوضاع شاخص‌ها در وال‌استریت نیز منفی بود. شاخص آتی داو جونز ۳۲۰ واحد به اندازه ۱.۴ درصد افت کرد، شاخص‌های S&P۵۰۰ و نزدک نیز ۱.۴ درصد از ارزش خود را از دست دادند.  

سی‌ان‌ان‌بیزینس می‌نویسد: «سرمایه‌گذاران هفته شلوغی پیش رو دارند. در روز جمعه، چین آمار سه ماهه تولید ناخالص داخلی خود را منتشر می‌کند و معلوم می‌شود که ویروس کرونا، تا چه حد به دومین اقتصاد بزرگ دنیا آسیب زده است. بسیاری از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که این کشور برای اولین بار در دهه‌های اخیر وضعیت انقباضی را از سر گذرانده است.» 

این هفته همچنین بسیاری از شرکت‌ها، گزارش درآمد سه ماهه خود را منتشر می‌کنند که انتظار می‌رود به دلیل بحران ویروس کرونا، کاهش شدیدی را تجربه کرده باشند. بانک‌های بزرگی مانند جی‌پی‌مورگان و گلدمن ساکس نیز این هفته از وضعیت اقتصادی گزارش خواهند داد. در روز چهارشنبه گزارش خرده‌فروشی و تولید صنعتی آمریکا در ماه مارس نیز منتشر خواهد شد که احتمالا حکایت از کاهش جدی خواهند داشت.  

به این ترتیب، تحلیل‌گران به وضعیت پیش روی بازارهای سهام جهان در هفته جدید کاری خوش‌بین نیستند و روزهایی قرمز را به دلیل افزایش ترس سرمایه‌گذاران با این آمارها، برای شاخص‌های بورسی پیش‌بینی کرده‌اند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر