بازدید 3635
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران:

افزایش ۵۰ درصدی پذیرش گرمخانه‌ها

کد خبر: ۹۷۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 11 April 2020

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۵۰ درصدی پذیرش گرمخانه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: شهرداری در خصوص معتادان متجاهر امکان برخورد قهری و حتی قانونی ندارد.

به گزارش تابناک، سیدمالک حسینی در نشست خبری شهرداری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه بزرگترین چالش اجتماعی شهرداری در این روزها وضعیت معتادان متجاهر است گفت: پذیرش افراد بی‌خانمان در گرمخانه‌های پایتخت افزایش یافته و میزان مراجعات حتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در خصوص معتادان متجاهر امکان برخورد قهری و حتی قانونی ندارد، تصریح کرد: با این وجود همه از شهرداری می‌خواهند معتادان را از سطح شهر جمع کنند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به ممنوعیت زباله‌گردی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: این مصوبه در صورتی اجرا شد که برای شهرداری ضرر مالی داشت، اما شهرداری تهران نمی‌تواند با زباله‌گردها برخورد انتظامی کند و فقط بهزیستی در این زمینه می‌تواند ورود داشته باشد و اقدامات لازم را انجام دهد. در گذشته هم اگر کودکی در این زمینه نیاز به کمک داشت ما از طریق ۱۲۳ اطلاع می‌دادیم و مرزهای کاری‌مان کاملاً مشخص است.

وی در مورد معتادان متجاهر گفت: برخی از این افراد را توسط گشت‌های ویژه به صورت داوطلبانه در گرمخانه‌ها پذیرش کردیم و هیچ اجباری برای انتقال آنها نبوده است، ولی اینکه این افراد به صورت کامل جمع‌آوری می‌شوند یا خیر وظیفه شهرداری نیست.

حسینی در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در گرمخانه‌ها افزود: با توجه به افزایش پذیرش امکان فاصله گذاری اجتماعی نیست، اما سعی می‌کنیم موارد بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلاء به کرونا در گرمخانه پایتخت نداشتیم، گفت: گرمخانه‌ها روزانه سه بار ضد عفونی می‌شوند. در مورد رعایت فاصله اجتماعی نیز تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است، ولی باید توجه داشت که اگر پذیرش به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی انجام نمی‌گرفت وضعیت به خوبی الان پیش نمی‌رفت و مجبور بودیم تعداد زیادی را از گرمخانه‌ها تعدیل کنیم. این رقم معادل ۱۸۰۰ مددجو بود و ما با تمهیدات بهداشتی اقدامات لازم را جهت پیشگیری از کرونا انجام داده‌ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر