بازدید 21239
خوانده می‌شوید

با برداشته شدن برخی محدودیت‌ها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی موافق هستید؟

آنچنان که رئیس‌جمهور دستور داده، از امروز برخی محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در اکثر استان‌ها برداشته می‌شود. مهم‌ترین توجیهی که در این زمینه وجود دارد، مباحث اقتصادی است و اینکه کسب و کارهای مردم باید بچرخد. به هر حال فشار اقتصادی که چند سالی است بر مردم وارد شده، موجب گشته تا تحمل یک ماه یا بیشتر بی‌کاری و نداشتن درآمد برایشان قابل تحمل نباشد.
کد خبر: ۹۷۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 11 April 2020

با برداشته شدن برخی محدودیت‌های از امروز در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی موافق هستید؟

آنچنان که رئیس‌جمهور دستور داده، از امروز برخی محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در اکثر استان‌ها برداشته می‌شود. مهم‌ترین توجیهی که در این زمینه وجود دارد، مباحث اقتصادی است و اینکه کسب و کارهای مردم باید بچرخد. به هر حال فشار اقتصادی که چند سالی است بر مردم وارد شده، موجب گشته تا تحمل یک ماه یا بیشتر بی‌کاری و نداشتن درآمد برایشان قابل تحمل نباشد.

اما در این میان یک دوگانگی بزرگ وجود دارد. انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی موجب می‌شود تا بار دیگر احتمال شیوع کرونا در کشور بالا برود و بیشتر شود و اجازه ندادن به آن هم موجب می‌شود تا زندگی عامه مردم با فشارهای زیادی همراه باشد.


* شما از موافقان تعدیل محدودیت‌ها و بازگشت زندگی به شرایط عادی هستید یا خیر؟
* در مجموع فکر می‌کنید چه مجموعه تصمیماتی می‌تواند در شرایط فعلی موثر و کارگشا باشد؟
* تصمیماتی که با واقعیت‌های جامعه ما به ویژه شرایط خاص اقتصادی ما همراه باشد.
مجموعه تمهیداتی که جای خالی‌اش در تصمیمات این روزهای دولت دیده می‌شود، چیست؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۲۷۳
مگه مهمه کسی موافق باشه یا نه؟ آقای دکتر روحانی به تنهایی داره تصمیم میگیره کسی هم جلودارشون نیس
پاسخ ها
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
متاسفانه بعدا عواقب این تصمیم بد معلوم میشه
بهنام
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
روحانی یکی از مهمترین نقاط سیاه تاریخ ایران..
اُزگَل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
هر چی مردم بیشتر در هم بلولند بهتره.هر چی مترو و بی آر تی شلوغ تر باشه من راضی ترم
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مردم همکاری کردند و تعداد سفر به 15 درصد مسافران رسیده. ولی وقتی شهرداری و شرکت مترو به همان نسبت تعداد سرویس قطار را کاهش می دهند یعنی عملا هیچ از مدیریت در زمان بحران کرونا نمی دانند. اصلا کدام قسمت کرونا اقتصادی است که حالا مسئولین قطار شهری و شرکت واحد از اقتصادی بودن یا اقتصادی نبودن اقدامات خود رد زمان اپیدمی کرونا صحبت می کنند. همین جاست که متوجه می شویم مدیریت به روز و حاذق و نکته سنج چه اندازه مهم است. دنیا و کشور ما درگیر کروناست. ان فرمولها و استانداردهای مسئولین در مورد اقتصادی بودن در شرایط عادی است نه حالا. همه هدف تشویق مردم به خانه ماندن و حفظ فاصله عدم تراکم است. وقتی به همان نسبت کاهش مسافر شرکت مترو هم تحت عنوان عدم صرفه اقتصادی قطارها را کم می کند باز همان تراکم به وجود می اید. حداقل کاری که شهرداری و مترو با کمترین هزینه می تواند انجام دهد عدم کاهش قطارها و اتوبوسها نسبت به روزهای قبل از کرونا ست تا تعداد مسافران در هر اتوبوس کمتر شود و خطر شیوع کمتر سود
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
نظر دادن ،،یک بازی دمکراسی است،که دلخوش باشی!
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
تغریبا از ابتدای شروع کرونا در کشور آقای روحانی به تنهایی نشسته اند و میگویند از شنبه همه چیز به روال عادی برخواهد گشت و مدارس باز میشوند و همه به سر کارهای خود برمیگردند وووو اصلا به نظر ایشون هیچ مشکلی نیست ؟؟؟؟!!!!؟
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
خوب تو رییس جمهور باش...از کجا می خای بیاری حقوق کارمند و کارگر بیکار را بدهی...جواب کاسبها را چی می دهی...چطوری از مشاغل تعطیل می خای مالیات بگیری...کار و تولید پشتوانه پول کشور است...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مطمئنی تنهایی تصمیم می گیره یا براش تصمیم می گیرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
روحانی پولم میخواد برداره اجازه میگیره به تنهاییش کجا بود؟ نقش هرکسیو تو این نمایش بشناس
دلال بورس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
سرمایتونو بریزین تو بورس. تو بیست روز اخیر 500 میلیونم شده یک میلیارد یعنی روزی 5 درصد سود کردم بدون هیچ زحمتی تو خونه پشت لپتاپ به دور از کرونا.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بهنام جان نقطه سیاه زیاد داریم اونقدر که کل صفحه سیاه شده.این نقطه سیاه هم روش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مادربین ۱۰ کشور دارای بیشترین مبتلا تنهاکشوری هستیم که قرنطینه را اجرا نکرده
خداخودش بهمون رحم کنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
کاملا درسته مدیری که خودش از راه دور در دفتر کار مجللش دستور میده از کجا می فهمه چه دستوری مناسب تره
رییس جمهور ما برای دفاع از وزیر پیشنهادیش هم حاضر نشده تا مجلس بره کلا خودشو قرنطینه کرده
شما چه انتظاری داری که درد ما رو بفهمه
کشورایی تعطیل کردن که می تونن حقوق جبرانی پرداخت کنن نه دولت ما که حواسش به سود 12 درصدشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
سودی که دولت تو بورس کرده این چند وقته برابر با یک سال فروش نفت میشه احتمالا. میتونه قرنطینه کنه و از سودهای بورس به مردم حقوق بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ای بابا آقای شیرازی باز رسید به دولت پول نداره. پس کی پول داره؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دقت کردین کلا اونایی که جلوی اسمشون پرجم به غیر از ایران هست بجای نظر دادن چقدر موج منفی میدن .
داداش برو تو سایتهای کشور محل سکونت خودت اونجا هم وضع همینه اونجا نظراتت رو بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
عزیز من
این چه سوالیه؟
این یه موضوع تخصصیه که هزار و یک جنبه مختلف داره
نظرسنجی در یه همچین موضوعی چه معنایی داره؟
در دولت یه عده آدم نشستن و تلاش میکنن بهترین تصمیم رو با درنظر گرفتن جوانب مختلف انتخاب کنن
من به روحانی رای ندادم و پسرخاله ش هم نیستم
روحانی قطعا میخواد بهترین تصمیم رو بگیره و آبروی خودش رو هم حفظ کنه ولی جیبش بخاطر این برجام،
خالیه و کاری از دستش برنمیآد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اگه هدف کاهش جمعیت باشه و حذف پدران و مادران عزیز آره این طرح خیلی خوبیه ولی اگه هدف حفظ جان آدمها هست یقینا غلط و نادرسته هرچند نظر مردم برای کسی اهمیتی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
پولی ندارن بدن به ملت
تنها راهش اینه که همه کرونا بگیرن
بن بست ایجاد کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دانشگاه ها و مدارس همچنان به صورت مجازی باشد و کلیه مشاغل و اداراتی که امکان دورکاری و به صورت
.اینترانتی دارند به همین سمت هدایت شوند
نمهمان نوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
با این مشکل به وجود آمده
می توان تهریم ها رو لغو کرد
از صندوف ذخیره برداشت کرد
همه ضعف مدیریت و ربط داد به کرونا
افرادی را از چرخه مستمری بگیر حذف کرد
از بانک جهانی وام گرفت
تا انتخابات همین شکل ادامه دارد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ربطی به روحانی نداره .منم صد در صد موافقم این مسخره بازی ها تموم بشه.
ایرانی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دولتی که نتونه یه کمک بلاعوض 1ملیونی به مردمش کنه تا یک ماه از خونه بیرون نیان، دولت نیست
تازه حداقل 3دهک جامعه که نیازمند نیستن هم ازش کم کنید و ببینسد کلا چقدر هزینه اش میشد واسه دارنده چهارمین منابع نفت جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
چساعت ۳ بعدازظهر شنبه ۲۳ فروردین تهران
من الان ازکاربرمیگردم چنان ترافیک سنگینی شده که قابل توصیف نبست بیشترازیکساعته که توترافیکم
واقعا جواب تلفات وحشتناک روزهای پیش رو را چه کسی خواهد داد؟!!!!!!
خدایا خودت به داد این ملت برس
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
آقای دکتر رو خوب اومدی اصولا شما بنفشا خیلی با ادب هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ترکیه هم دارای جمعیت ۸۳ میلیون نفری است
ولی فاقد نفت و گاز است
و مثل ما در تحریم آمریکا میباشد
ولی دیروز اردوغان ، تسهیلات بسیار عالی برای مردمش جهت مبارزه با کرونا گرفت
ماسک و وسایل ضد عفونی رایگان است
جوانان زیر ۲۰ یال و افراد بالای ۶۵ سال در خانه بمانند
و دولت تمام مایحتاج آنها را رایگان درب خانه میدهد
دوسوم حقوق کارگران و کارمندان خصوصی را دولت میدهد
تمام پرداخت اقساط وام و آب و برق و تلفن ۶ ماه تعویق افتاده است
اینترنت برای تمام دانش آموزان و دانشجویان رایگان
کلیه خدمات پزشکی بیماری کرونا رایگان
حالا خودتان مقایسه کنید با دولت خودمان !؟
وام یک میلیون تومانی برای یارانه بگیرها
البته پس از ثبت نام و اقساط ۲۴ ماهه
با بهره ۱۲ درصد ،!!!!؟؟؟؟
نفت و گاز و پتروشیمی و معادن و اقلیم ۴ فصل و ارزانترین پرداخت حقوق و دستمزد منطقه را داریم
و ۱۷ امین درآمد اقتصاد دنیا را داریم !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
متاسفانه صنف ها پایبند به حفظ بهداشت نیستند نه از دستکشس استفاده می کنند و نه از ماسک ....
میوه فروش ها هم بدون نظارت بهداشت میوهای آلوده را به مردم می فروشند ماسک و دسکتش ندارند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اقای روحانی با تدبیر بین هزینه بیگاری و دادن کمک انتخاب کردند که مردم گله ای بمیرند و این مورد تمام شود .
باشه ما می رویم اما به ایشان هم بفرمایید با امکانات ما مردم سرکار بروند نه ماشین تک نفره ضد گلوله
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
حالا هی ترامپ رو مسخره کنید
دلواپس
| Canada |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دلواپس این روزهاتون بودم
وقتی که روال عادی بشه دیگه چیزی تحت عنوان فاصله اجتماعی نداریم ، ولی ماسک استاندارد تا حد زیادی می تونه جلوی انتشار ویروس را بگیره که متاسفانه با قیمت های غیرواقعی داره فروخته میشه که تهیه آن در توان هرکسی نیست. بهتره به جای خط کشی اتوبوس ها و مترو که عملا بی فایده است، ماسک رایگان در احتیار مردم گذشته بشه
دو تا سه هفته دیگه معلوم میشه چه فاجعه ای در راه است. کاش میشد به من مردم برای تو خونه موندن حقوق بدن و برعکس اونائی را که بی جهت بیرون میان جریمه کنند ‌ فقط یک ماه کافی بود با این روش تا حد زیادی این بحران کنترل بشه. ولی حیف که امکانات اجرای اینچنین طرحی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
قبل از فروردین در همین سایت چندین بار گفتم که اوج این بیماری در ایران انتهای دهه اول اردیبهشت است شما زنده ما مرده.ببینید این اتفاق میفته یا نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
کشور بدون فعالیت اقتصادی توان مدیریت بیماری را ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ترس ما از اینه که اوج هی بالاتر بره. خوب برفرض شما انتهای دهه اول اردیبهشت نقطه اوج خواهد بود. بعدش چی میشه که اوج میاد پایین؟ اتفافی قراره بیوفته؟ دارو یا قرنطینه شدید؟ اگر کنترل ها همینقدر ساده انگارانه باشه که مردم بریزن تو خیابون و مترو و اتوبوس، هر ماه منتظر اوج جدید باشید..این طرح فاصله گذاری نیست دوستان. بیشتر بهش میخوره حضور حداکثری تا حد امکان (همون 70درصد) باشه.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
چه فاصله ای . حرف از فاصله کارشناسی نیست . من فاصله میگیرم . یکی دیگه تو تاکسی و سرویس بهت تکیه میده . وقتی ازدحام جمعیت زیاد میشه فرقش چیه . فرقش چیه که اگر من از فروشگاهی بزرگ یک پاکت شیری برداشتم چند دقیقه قبل فرد دیگری دست نزده باشه . این سخن روحانی کارشناسی نیست . علم‌پزشکی راه قرنطینه را پیشنهاد و اجبار میکند . منتها حاکمیت نمخواهد به مردم یک ماه پول تو خانه ماندن بدهد چون تعهدات خارجی چند کشور زیاد دارد
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
فرقی نمیکنه فاصله باشه نباشه مهم نیست یه عده میگیرن و از این یه عده یه عده میمیرن و اون تعداد هم که زنده میمونن مثل بیماری هستن که سال ها در معادن کار کردن و با فیبروز ریه و مشکلات تنفسی تا آخر عمر دست و پنجه نرم میکنن و عملا میشن عین یه آدمی که سال هاست ریه اش خرابه و ممکنه با همین ریه در سال بعد از یه آنفولانزای ساده بمیرن ی
وقتی حکومت و دولت نمی خواد به مردمش کمک کنه من به عنوان یه کارمند حاضرم ده روز از حقوقم را به اقشار بدون درآمد بپردازم درصورتیکه خودم بتونم کنار خانواده ام باشم و همه جا تعطیل باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
منظورت از مردم خودش دقیقا کیا هستن یک چند سالی است که معنی لغات کمی تا نسبتی عوض شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
شماره کارت بفرستم؟
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
صدقه می دهی.چرا ده روز...همه جا تعطیل باشه حقوق کارمندها هم بین تمام مردم تقسیم شود.به نسبت مساوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
این جناب شیرازی یکمی زیادی گرمی خورده ، داداش طلبکاری از ملت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
من خودم سوپر ماركت دارم. ولي ماهيت كارمندي با شغل ازاد متفاوت هست . مگر وقتي چندين برابر يك كارمند درامد داريم، ميايم خودمون رو با كارمند مقايسه كنيم. حالا كه درامد شغل ازاد كم شده باز نبايد خودش رو با كارمند مقايسه كنه.
بعدشم هم وظيفه دولت هست كه اين موقع به همه كمك كنه از كارمند گرفته تا شاغلين آزاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
جناب شیرازی حاتم بخشی می کنی و از کیسه خلیفه می بخشی؟ عجب
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
حقوق کارمندها از کیسه خلیفه نیست...ازبیت المال تامین می شود و اگر قرار است در خانه بنشینند...دلیلی ندارد که انها حقوق بگیرند ونصف مردم گشنه باشند...
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
شما به عنوان کارمند حقوقت را کاملا به دولت ببخش تا دولت حقوقها را به صورت مساوی بین مردم تقسیم کنه اون وقت من بهت قول میدم هرگز تا ابد نمیام به مغازه م
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
شیرازی ! این وظیفه کارمندا نیست به بقیه مردم کمک کنند و وظیفه حکومته تو هم دلت رو واسه چندرغاز حقوق کارمندا صابون نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ای جناب شیرازی بلا
دلت صابون زدی افرین تنبل خان
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ناشناس 1312مگه گدای سر چهار راهی بنده خدا داره میگه دولت ده روز از حقوق منو بردارهو وبه افرادی که بهر حال شناخته شده هستن بپردازه سریع یه عده عین انگل شماره کارت میدن
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بسیار خوبه 1242این واقعا قابل تقدیر که شما برای حفاظت از خانواده در درجه اول و جامعه در درجه دوم حاضر هستین که از یه مقدار از حق قانونی تون صرف نظر کنید سپاس از شما
اینو از مردمی میپرسید که برخی هنوز ابتدایی ترین مسائل را رعایت نمیکنند؟؟؟!!!!!

مسئولین باید به عنوان مطلع و متخصص نظر بدهند و همه رعایت کنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
علی آقا
بازم مردم مقصرند!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
حرف حساب ، افرین دست روی اصلی ترین موضوع گذاشتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
علی آقا درست می گه
هنوز فرهنگ غلط آب دهان پرتاب کردن در بین بعضی افراد رایجه
صبح ها از پنجره ماشین دقت کن ببین چند نفر انگشتشون توی دهاغشون می چرخه
خیلی ها حاضر نیستند با وجود فراهم بودن شرایط فاصله را رعایت کنند
سرفه کردن و عطسه کردن با دهان باز در سوپر مارکت را خودم بارها دیده ام
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بله متأسفانه مردم ایران خبیث ترین آفریده های خداوند در عالم هستی هستن و این خودش علت نزول این همه بلاست از مسئولین تا بلایای طبیعی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
این تیتر تابناک واقعا مسخره و توهین آمیز است. نظر مردم در چه زمینه ای مهم و به تصمیم منتهی شده است، که برای کرونا باشد؟ اینگونه یبترها فقط برای سر کار گذاشتن مردم است
ولمون کن بابا انگار نظر مردم واسه آقایون مهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مگه نمیگی مهم نیست پس چرا نظر میدی؟
بيرون غم جان داريم خانه غم نان
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ناشناس 12:45 چقدر درست گفتید.. دقیقا همین وضعیتی که ما داریم
قطعا مخالف هستم، از روز اول اسفند این بیماری بد مدیریت شد و فقط فشار وحشتناک به کادر درمانی اومد و تعداد جان باختگان رو بیشتر کرد، این بیماری فقط از دو مسیر کنترل میشه، یا با گرفتن تست های بسیار زیاد و دنبال کردن سرنخ های ابتلا که در ایران انجام نشد! یا با قرنطینه کامل و تعطیلی کامل کشور حداقل به مدت یکماه! اولی اجرا نشد چون اولا اون ابتدا کیت به تعداد نداشتیم، دوما سریع نبودیم و رهگیری رو زود انجام ندادیم! یعنی عدم وجود مدیریت قاطع و سریع! دومی اجرا نمیشه چون حاضر نیستیم هزینه شو بدیم! یکماه دادن خرج قشر ضعیف اصلا هزینه ای نیستش و هستند سرمایه داران رانت خوار بسیاری که به تنهایی میتونن این کار رو انجام بدن! حالا چه برسه به دولت! بدون این دو روش این داستان همینجوری ادامه دار میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
کیت ها در تمام دنیا این مشکل را دارند:
برخی کرونا ندارند را مثبت نشان می دهد
برخی کرونا دارند را منفی نشان می دهد.
این ایراد بیش از 35درصد گویا وجود دارد.
اگر بیشتر از 2%باشد دیگر تست ارزش چندانی ندارد
تمام سختی های دو هفته گذشته از بین رفت متاسفانه
موافق یا مخالف بودن مردم مهم نیست
مهم تصمیمی است که از بالا گرفته میشود که بنظر می اید به جای اینکه بر نظرات کارشناسی و منفعت عمومی استوار باشد بر مصلحت اندیشی تحریمی و استکبار ستیزی و حشد شعبی و ...... استوار است .
اگه از اول اسفند کشور رو تعطیل میکردن، از امروز میتونستن جشن بازگشایی بگیرن
اما متاسفانه یک سری بی دانش و بی خرد باعث شدن رسما ۲ماه کشور تعطیل باشه اما اسما نه.
ویروس هم از بین نره، الانم از ترس تعطیلی بیشتر جان مردم رو به خطر بندازن.
تو این وضعیت هم اقتصاد از بین میره هم سلامتی مردم در خطره.
وقتی میاد میگه از شنبه همه چیز عادی میشه، پس مشخصه حتی نوک دماغشونم نمیتونن ببینن
کشورهای عربی گاوشیرده بخاطر چند نفر شهرهای قرنطینه کردن واقعا خندم گرفت عجب آدم های خودپرست داریم امارات عربستان بحرین کویت قطر همه ترسیدن امروز بهترین زمان برای زدن چند موشک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
خداوند همه بيماران را شفا دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
کوتاه بيا بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اول بذار جای موشک های قبلی خوب بشه داداش
مشکل تعطیلات عید بود بیرون نریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مشکل فقط سیده به در بود که اونجوری کنترل کردن
همان طور که ریاست محترم جمهور بیخیال شدند، ما هم بیخیال!
پیشنهاد میکنم دولت و مجلس یک هفته با مترو به محل کار برود بعد از خودش قانون در کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
زرنگی می خوای اینا رو از میدون به در کنی خودت وزیر وکیل بشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دقیقا. من با هر قانونی که بگذارند موافقم به شرطی که خود مسئولین در صف مقدم آن قانون شامل حالشان بشود. همه اشان بیایند برای خرید به مغازه ها مراجعه کنند. خودشان و زن و بجه هاشان بیایند از وسایل عمومی استفاده کنند. مثل انگلیس و دیگر کشورها. خودشان را قایم نکنند.
سعدی علیه الرحمه:
نخواهد که بیند خردمند، ریش
نه بر عضو مردم، نه بر عضو خویش
دولت باید 28 اسفند تا 22 فروردین را قرنطینه سخت گیرانه میکرد تا الان بتونه کنترل کنه ولی آقای روحانی گفت مردم رو نمیتونیم در خانه نگه داریم!! بعد که 1000 تا بیمار در روز به 4000 رسید از 7 فروردین یکدفعه شد مردم رو در خانه نگه دارن!!! ما مربیان و ناجیان استخرها از 7 اسفند بیکار شدیم و هیچ کس هم به فکر نیست چون شغلمون پرخطره فعلا تا اطلاع ثانوی تعطیلیم ولی اگر همه رو قرنطینه سخت می کردن ما هم زودتر می تونستیم بریم سرکار و محتاج کسی نمی شدیم.
بله کاملا موافقم .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مخالف هستم
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
گل گفتی
نه مخالفیم باید محدودیت بیشتری برای یه ماه اعمال بشه و‌ به مردم ضعیف کمک بشه بر اساس قوانین داخلی و بین الملل نه اینکه وام با سود دوازده در صد بده می خواد دولت از این جریان‌سود به جیبش بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ما در شرایط عادی ضعیف نیستیم
ولی وقتی کار نکنیم ضعیف می شیم
چون از جایی حقوق نمی گیریم
تازه باید برای بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی پول هم بریزیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
من اگر بودم جای اون کسی که وام 12 درصد از پول یارانه بگیران را پیشنهاد و تایید کرد، حتما خودم را از شرم و ننگ این پیشنهاد حلق آویز میکردم ولی کو ذره ای انسانیت
با سلام.وتشکر از این نظر سنجی
اول باید فرمت نظر سنجی با سایر اعلام نظر ها متفاوت باشد.
دولت نباید سلامت مردم را فدای اقتصاد کند.محدودیت ها باید ادامه داشته باشد.
دوم اینه مردم اصلا برای دولت ونظام مهم نیستند جز برای رای دادن وشرکت در راهپیماییها.
بعدش اقای تابناک جوری رفتار نکنید که انگار نظر مردم مهمه.
دولت کانادا دیروز نفری ۲۰۰۰ دلار خودشان یا ۱۴۳۳ دلار امریکا داده و گفته تا ۴ ماه ادامه خواهد داشت !!! و قرنطینه را رعایت کنید!!!!نفری ۱۴۳۳ دلار!!!!!منتهی اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم نیاز مالی دارند منتهی فقط مغازه ها را باز کردن که مهم نیست مساله رکود را نمی بینند که داد و ستد دو طرفه است و طرف مغازه را فقط باز کند ولی مشتری نباشد؟؟؟
دولت باید فکری به حال این وضع کند و اکثرا مردم فقط نیازهای خورد و خوراکی شان را دارند تامین می کنند و نه لباس نویی خریدند نه شیرینی و ....
اینها زنجیروار به هم متصل است.
متاسفانه مشاغل اسیب وحشتناکی میبینند و درد ناچاری خطر را به جان‌میخرند و میروند سر فعالیتهای اقتصادی منتهی رکود را در نظر نمیگیرند و دولت هم که دیگه شاهکار و از مردم حمایت مالی نمی کند
وضع شهرهای بزرگ امروز وحشتناک و بیماری کرونا برمیگردد با این وضع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
من وخانواده ام اقامت دایم کانادا روداریم ولی بخاطر لغوشدن پروازها اینجاگیرافتادیم بااین اوضاعی وانفسای مدیریت کرونا بعیدمیدونم هیچ کشوری دراینده هم پذیرای ایرانی هاباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
عزیز دل 100 گیگ اینترنت رایگان گرفتی... دیگه چکار باید برات میکردند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
قرنطینه فقط برای کارمندان دولت که از بیت المال حقوق می گیرند امکان داره
بقیه مردم باید کار کنند تا زنده بمونن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
کانادایی ها جزو کفار محسوب میشوند که اینقدر به فکر مردم خودشان هستند. ما مسلمانیم و باید فکر مردم عراق و سوریه باشیم. افتاد؟
ما که اقتصادی نداریم .بیست روز حکومت نظامی بر قرار کنن به همه هم در حد معقول کمک هزین برای این بیست روز پزداخت بشه از بودجه های که معلوم نیست صرف چ کاریی میشه تا از ی فاجعه جلوگیری بشه وگرنه قطعا وضعیت بدتر از ایتالیا و امریکا رو شاهد خواهیم بود و فروپاشی کامل اقتصاد و احتمالا تبعات اون
دولت نمیتونه پول مردمو بده. یسری حقوق بگیرن مشکلی ندارن. البته حقوق بگیر دولتی. چون خصوصیا براحتی حقوق نمیدن و تعدیل میکنن. کار ازادم مجبوره بره بیرون پول دراره. پس با دولت باید به مردم پول بده که نمیتونه و یا نمیخواد. یا بزاره مردم برن سر کار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ای بابا باز رسید به دولت پول نداره. پس کی پول داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ای بابا باز رسید به دولت پول نداره. پس کی پول داره؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
آن زمانی که در آمد نفت و دلارهای دریافتی از آمریکا رو حاتم بخشی می کردند، باید به فکر همچین روزی می بودند. ولی ساده لوحانه فکر کردند همیشه دنیا بکام است
من قبلا شک داشتم که روحانی تو ایران زندگی نمیکنه ولی بعد از این تصمیمات غیرکارشناسی مطمئن شدم روحانی کلا تو یه فضای دیگه هست!!! از ترس مشکلات اقتصادی حاضر نصف مردمه ایران رو بکنه تو گور....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
روحانی هیچکاره است . فقط تصمیمات رو اعلام میکنه . بود و نبودش توفیری نمیکنه
فقط قرنطينه كلي و رعايت اصول بهداشتي در كليه جامعه و تعطيلي كامل مي تواند ريشه اين بيماري مهلك را از بين ببرد بقيه چيز ها قصه است شتر سواري دولادولا نمي شه اين موضوع را كه كاملا عقلانيست به كوش مسئولين برسانيد
بابا ول کنید این کنترل کرونا رو بگذارید بمیریم والا از کرونا مردن خیلی راحت تر است تا زیر دست شما زندگی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دقیقا همینه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
یاد حرف جوانمرد سینما ایران افتادم که می گفت: ما هرروز میمیریم به امید اینکه یکروز زندگی کنیم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
حرف دل خیلی از مردم رو زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
با اين يکي کاملاً موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دست نگذار روی دلم که خونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دست نگذار روی دلم که خونه
ناشناس
| Czechia |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
ذله مون کردن با این راهکار هاشون....ذله....ذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دست خسته ی مرا ، مثل کودکی بگیر

با خودت مرا ببر ، خسته ام از این کویر
نه. ویروس چموش تر از اینست که اگر یک سوم کارمندان را نبیند داخل فضای بسته نماند یا سراغ کاسبانی که نان را مهمتر از جان می بیند نرود. از آنجایی که مشخص شده است سطح پادتن بعد از ابتلا فقط مدت کمی در بدن می ماند مصونیت گله ای به قیمت کشته شدن ۲ میلیون نفر از جامعه تنها خواب و خیال است. قطع شدن چرخه انتقال تنها راه مبارزه با این ویروس است. رعایت فاصله ۱ و نیم متری مربوط به فضای باز و ویروس آنفولانزا بود که اشتباها در مورد کرونا جاری شد.
رییس جمهور داره با جان مردم ایران بازی می کند تا اثار تحریمها را کم کند . ولی جوابگو نیست . عملا مردم ایران را سپر انسانی قرار داده . ایران یک ماه قرنطینه کامل احتیاج دارد
برای ما کسانی دارن تصمیم میگیرن که هیچ درکی از زندگی فلاکت بار ما ندارن
روحانی کجا زندگی میکنه ما غم نان داریم و غم جان ولی روحانی هیچ غمی نداره
مملکت داری نیاز به متخصص داشت که متأسفانه کسی این تخصص رو از اول نداشت. آدم رو یاد دیالوگ انتظامی تو فیلم حاجی واشنگتن میندازین!!!!!!!
نظام ناتوان در برخورد با بحران ها.نتیجه لج کردن با دنیا وبی فکری و بی تدبیری ایران را به ویرانه ای تبدیل کرده.
بیچاره مردم
به نظر من تصمیم گیری در سطح کلان خیلی سخت و پیچیده هست مثلا همین تصمیم که گفتند مشاغل کم خطر از 23 فروردین بیان سر کار در زمانی که اعلام شد دو جور عکس العمل کاملا متضاد در بین مخاطبان همین سایت تابناک داشت یه عده می گفتند چرا اینقد دیر ؟ ما از کجا باید نون زن و بچه مون رو جور کنیم ؟ چجوری تا بیست و سوم صبر کنیم ؟ و . . . .. یه عده هم کاملا بر عکس می گفتند : یعنی چی که از بیست و سوم بیان سر کار ؟ مگه جون مردم اسباب بازیه ؟ اینجوری می خوان جلوی کرونا رو بگیرن ؟ همه جا باید تعطیل باشه . . . . . خب الان باید چکار کرد ؟ راهش واقعا همینه که یه جورایی حد وسطو در نظر گرفت و با رعایت اصول بهداشتی یه مقدار از محدودیتها کم کرد . همه می دونن که کشور پتانسیل قرنطینه ی کامل رو نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مگر مملکت را باید با تئوری نه سیخ بسوزد و نه کباب اداره کرد؟ مگر در سایر کشورها چه می کنند؟ باید راه صحیح و علمی را انتخاب کرد.
ناشناس
| - |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
احسنت
شما فکر می کنید ما در این زندگی برده وار راه دیگه ای هم داریم؟
مگر اهميتي داره كه براي ما مهم باشه يا نه اي كاش ماهم سفرمون رو رفته بوديم و گشتامون رو هم زده بوديم حداقل دلمون نميسوخت كه اينطور سختي هامون رو به باد داديد. اگر مي دونستيم اينقدر برخي مسئولين بي فكر هستن و حتي يكماه نتونستن يك كار براي مردومشون انجام بدن .
من متاسفم واقعا .. شما كه درب شهرها رو بسته بودين ديدين كه چقدر آدم رفت سفر ...امروز كه همه چي روال عادي شده چضوري مي تونيد كنترل كنيد ... سهل انگاري با جان مردم جايز نيست و قطعا خداوند متعال جوابگو خواهد كرد افرادي كه اينطوري با زندگي همه بازي كردن .
چه ايرادي داشت به هر نفر مبلغي بدين تا يكماه بمونن خونه .. تا دوباره همه عزيزاشون را در آغوش بگيرن...
بنده از منتقدان دولت و سایر دستگاههای موازی هستمو جدای از مسئله ورود کرونا به کشور و عدم قرنطینه .که جای بحث دارد ولی بنده به دولت و حکومت ایران در کنترل کرونا نمره قبولی می دهم به دلایل زیر :
من فامیلها و دوستان زیادی در خارج دارم دولت و بهداشت ایران بسیار خوب عمل کرد و توانست کرونا را کنترل کند و پزشکان ما در مقایسه با پزشکان اروپا و امریکا خوش درخشیدند .
به نظر من هر دولتی بود نمی توانست کل کشور را تعطیل کند و به نظر من روال کنترل در کشور ما به خوبی پیش می رود.
نحوه برخورد با بیماران کرونایی در کشور ما عالی بود.
کشور ما مشکلات فراوانی دارد که یکی از انها نبود سازمان ها و ان جی های حمایتی از افراد اسیب پذیر است که در همچنین مواقعی به کمک مردم بشتابند.
به نظر من تعطیلی کلی کشور یعنی ورشکستگی میلیون ها نفر وان موقع مشکل امنیتی پیش می اید.
این روال ادامه یابد به نظر من درست است .
فقط یک عده خاص که همیشه خودنمایی کرده اند خواهشمندم از کارهای بیهوده و نخ نما که برای نشان دادن جناح خود در کشور انجام می دهند به جد خودداری نمایند با ضد عفونی کردن چند خیابان و کوچه با اب خالی ادم نمی تواند برای خود ابرو خریداری کند. من توصیه ام به این جور افراد این است که تا سالها در خانه بمانند وهیچ حرفی نزنند!
و از مردم خواهشمندم که با دولت وسایر سازمانها همکاری نمایند حتی اگر علاقه ای به ان دولت نداشته باشند/!
پاسخ ها
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
داداش اشناهای ما توی اروپا (سوییس و اتریش و فندلاند و
سوئد )و آمریکا به دولت ما نمره صفرم نمیدن چه بسا قبولی
بدون شک موافق این وضعیت که امروز تو خیابون ها دیدم نیستم ولی خب متاسفانه وقتی جان مردم اهمیتی نداره چه میشه گفت متاسفم برای این تصمیم عجولانه و بدون فکر
مجموعه تصمیم گیری در این 3ماه نادرست بوده است. حتی اگر ادعای حاکمیت در تاریخ رسمی اعلام شیوع را بپذیریم باز هم فرصت 50 روز طلایی را نابود کردند!
مردم می توانستند در این 50 روز بدون درآمد طی کنند کما اینکه بدون درآمد هم بودند اما حاکمیت نمی خواست بیماری را مهار کند.
ویروس قربانیانش را در ایران می گیرد و حاکمیت با این موضوع اصلا مشکلی ندارد. اینجا دیگر ناتوانی و بی لیاقتی موضوعیت ندارد.
اگر از 15 روز قبل از نورورز و 15 روز تعطیلی عید استفاده میشد آمار به صفر میرسید. حالا سئوال اینجاست، همانطوریکه اقایون اجازه ورود کرونا به قم و انتشار اون از قم به تهران رو دادند، دوباره این سناریو تکرار نمی شد؟

خلاصه:
" دولت اقتدار و عزم راسخ نداشته، از دانش کافی مدیزیت هم برخوردار نیست، اینو از جلسات دولت میشد درک کرد."
پاسخ رو همه میدونن چیه منتها موقع حمایت از مردم که میشه برعکس عمل میشه و باید مردم از دولت حمایت کنه تا اقتصادش نخوابه. همیشه مردم فدا شدند، میشنود و خواهند شد. بحران های قبلی همه گیر نبود و با گذر زمان به باد فراموشی سپرده می شد اما این یکی، مهلکه ایست همه گیر که اگر مدیریت نباشد (که ثابت شده مطلقا وجود ندارد) کشور و مردم و آن یکی را هم با خود می برد.
توی 40 سال گذشته اگر به جای دشمنی کردن با دیگر کشورهای جهان و هدر دادن سرمایه های موجودمان (مانند صدها میلیارد دلار درآمد نفتی زمان احمدی نژاد) اندکی بفکر چنین روزهایی بودیم و زیر ساختها را تقویت می کردیم الان می توانستیم مانند بقیه کشورها چند ماه تعطیل کنیم و از جیب بخوریم. ولی افسوس آنقدر اقتصاد شکننده و ضعیف و خزانه خالی و دشمنان زیادی برای خودمان ساخته ایم که ما مردم بیچاره اگر دو هفته کار نکنیم گرسنه می مانیم.
یعنی اینجا هم حاضر نیستیم آنچه همه دنیا انجام داده ما هم انجام بدیم ؟ مسئولین محترم دوست دارند همیشه روشهای اختراعی جدید رو به کار بگیرند البته به هزینه مردم
نظرم منفی است ، باید قرنطیه کامل شود در غیر اینصورت زمان از دست خواهد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
شما حتما کارمند دولت هستی یا جیبت پره که اینطور فرمایش می کنی
ما کار آزاد داریم و اندوخته ی ما تمام شده
چکار کنیم ؟
نظرم منفی است ، باید قرنطیه کامل شود در غیر اینصورت زمان از دست خواهد رفت
نظرم منفی است ، باید قرنطیه کامل شود در غیر اینصورت زمان از دست خواهد رفت
نظرم منفی است ، باید قرنطیه کامل شود در غیر اینصورت زمان از دست خواهد رفت
یعنی اینجا هم حاضر نیستیم آنچه همه دنیا انجام داده ما هم انجام بدیم ؟ مسئولین محترم دوست دارند همیشه روشهای اختراعی جدید رو به کار بگیرند البته به هزینه مردم
دشمن دنبال تعطیل کردن و قرنطینه است . از شنبه خوب میشه‌.مشکل اقتصادی؟!!!!!
بر مرگ مردم ایران با تصمصم عجولانه و نا بخردانه روحانی فاتحه

از اول قانون ضعیف و ناقص


اقای روحانی کار بزرک را مردان بزرگ میکنند نه شما
آقای عصبانی مزاج به چلوکبابی رفت و با صدای گوشخراشی گفت: یه چلوکباب با نوشابه تگری!
گارسون گفت: چرا داد و بیداد میکنی؟ کوبیده می خوری یا برگ؟
عصبانی مزاج گفت: به خودم مربوطه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
عادت کردی هر روز بیای حرف بی ربط بزنی؟ خیلی درافشان حرف میزنه ده بار ده بار هم تکرارش میکنه
آقای عصبانی مزاج به چلوکبابی رفت و با صدای گوشخراشی گفت: یه چلوکباب با نوشابه تگری!
گارسون گفت: چرا داد و بیداد میکنی؟ کوبیده می خوری یا برگ؟
عصبانی مزاج گفت: به خودم مربوطه!
آقای عصبانی مزاج به چلوکبابی رفت و با صدای گوشخراشی گفت: یه چلوکباب با نوشابه تگری!
گارسون گفت: چرا داد و بیداد میکنی؟ کوبیده می خوری یا برگ؟
عصبانی مزاج گفت: به خودم مربوطه!
آقای عصبانی مزاج به چلوکبابی رفت و با صدای گوشخراشی گفت: یه چلوکباب با نوشابه تگری!
گارسون گفت: چرا داد و بیداد میکنی؟ کوبیده می خوری یا برگ؟
عصبانی مزاج گفت: به خودم مربوطه!
آقای عصبانی مزاج به چلوکبابی رفت و با صدای گوشخراشی گفت: یه چلوکباب با نوشابه تگری!
گارسون گفت: چرا داد و بیداد میکنی؟ کوبیده می خوری یا برگ؟
عصبانی مزاج گفت: به خودم مربوطه!
آقای عصبانی مزاج به چلوکبابی رفت و با صدای گوشخراشی گفت: یه چلوکباب با نوشابه تگری!
گارسون گفت: چرا داد و بیداد میکنی؟ کوبیده می خوری یا برگ؟
عصبانی مزاج گفت: به خودم مربوطه!
خیر. دولت تا همینجا در مقایسه با سایر کشورها هیچ کاری انجام نداده. با باز شدن ادارات شیو کرونا بیشتر خواهد شد. اون طرحی که در اتوبوس و مترو اجرا کردن عملا بی فایده است. در مترو و اتوبوس اصلا جا نیست اینا برداشتن خط کشی کردن
کرونا ازیک نفرشروع شد وبه کل دنیا سرایت کرد.حال فاصله گذاری اجتماعی که بسیاری مردم ناقل ومبتلا هستند تاثیر آنجنانی نخواهد داشت.فقط ممکن است باربیماری ومراجعات به اماکن درمانی را کمی ملایم تر نسبت به دوهفته قبل کند.امانهایتا آثارش وخیم خواهد بود
فکر کنم تابناک دو تا سانسورچی داره امروز روز سانسورچی مهربونه است :)))
متاسفانه تصمیمات اشتباه پشت هم. باید قرنطینه کامل دوباره از سر گرفته شود.
والا ما محدودیتی از اول ندیدیم )))
متاسفانه فرصت طلایی تعطیلات نوروز را از دست دادن . هرسال نوروز کشور یک ماه تعطیل می شد . می تونستن از این فرصت بهترین بهره رو ببرن که یا نخواستن یا نتونستن . فاجعه ای عظیم در را است .
مگه نظر مردم هم مهمه؟! )))
فقط ۱۳ بدر مشکل کرونا بود بعدش همچی درست شد یک رویه درست نتوانستند اجرا کنند ببین کجاست که دوباره قرنطینه را شروع می کنند
ایرانی جماعت همیشه یا ترس جان دارد یا ترس نان برای همین همیشه بدبخت است
ایا نظر خواهی ما به روحانی تاثیر دارد از اول هم قانونی را کامل اجرا نکرد


شرعا و قانونا باید محاکمه شود
باید همه مراکز برای مدت 20 روز تعطیل شوند و شهرها در قرنطینه شوند و ادارات و مدارس هم تعطیل شوند
تابناک اصل موضوع رو بچسب ، اصل موضوع تحریم های امریکا و بی کفایتی برخی مسئولین در کنترل بیماری و همچنین عدم رعایت نکات بهداشتی توسط برخی مردم
صرفنظر از خطرات كاهش فاصله اجتماعي بايد يك فكري هم براي شوراي شهر كرد كه در اين روزهاي كرونايي طرح ترافيك را تا ساعت 19 قرار دادند تا هم درآمدي بدست بيارن و كاسبي هم از جريمه ها داشته باشند و هم مردم را مجبور به استفاده از مترو ، تاكسي و ......... كنند.
روحانی به کرونا بفرما زد
خوب ما تعطیل نکردیم، هر سال موقع عید کشور تعطیل میشه! هنر نکردیم با این سه هفته تعطیلی!
کشورهای دیگه که عید نوروز ندارند اونا هم تعطیل کردند
اصلان ....این تسمیم به این لحاظ گرفته شده که تعطیلی کشور برای ۴ هفته عواقب بد اقتصادی خواهد دشت ولیکن در نظر گرفته نشده که اگر شیوع کرونا کنترل نشه از لحاظ اقتصادی عواقب خیلی بد تر خواهد بود
بعدا صداش در میاد! الان نون خشک بخوریم خیلی بهتره تا صد هزار تا کشته بدیم
دل برای کارگری میسوزد که شب با دست خالی به خانه برمیگردد فقط برای بچه هایش ویروس کرونا می آورد
دهها سال است ملت ما گرفتار بی برنامگی مسئولانی هستند که عملکرد آنها خسارات جبران ناپذیری به مردم و نسلهای آینده ایران زده است .
در شرایط فعلی ؛ برای حفظ جان و سلامتی مردم باید متخصصین با قوانین علمی
و عملی و دولت با ضمانت اجرای آن و مردم با همکاری و همدلی کاری کنند
که ویروس منحوس کرونا را با حداقل تلفات و خسارات ریشه کن کنیم . انشاءالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
صحیح تر نامسئولان بی برنامه است
با برداشتن منطقی و علمی و هوشمندانه محدودیت ها موافقم.
نظرها را مطالعه کردم و همگی قابل احترام و توجه هست ولی بنظر میرسه بعضی از عزیزان سوالات را دقیق مطالعه نکرده اند. نکته اینه که شرایط کشور ما بهیچوجه، نه تنها با کانادا و آمریکا و...، بلکه تقریبا با هیچ کشور دیگه ای قابل مقایسه نیست. امکان تعطیل کشور وجود نداره و اگر هم به هر طریقی قابل انجام بشه، ظرف مدت کوتاهی باعث فروپاشی اقتصاد، و بدنبال اون، فروپاشی نظم و امنیت در کشور خواهد شد. خود من هم دل خوشی از نابسامانی های موجود و ضعف های دولت روحانی ندارم، ولی معتقدم ایشون صحبت‌هایش و تصمیماتش براساس خروجی یک تیم کارشناسی هست، و من عملکرد دولت در مورد کورونا را ضعیف نمیدونم، نمره متوسط میدم. عزیزان و هم وطنان گرامی، دو مورد در ایران، بزرگترین آفت در ایران، وفرهنگی هست، و از اختلاس هم بدتره چون در موارد زیادی ریشه اختلاس هم هست : مقایسه، و قضاوت بدون اطلاع از همه نکات موجود.
به امید روزهای بهتر. پاینده و تندرست باشید.
برخی کجا بود؟ همین حرف الان باعث شده مدیر عزیز فرمودن از امروز همه با حداکثر توان بیان سر کار کدوم نهاد نظارتی وجود داره این حرف ها فقط خوارک رسانه هاست ولی در عمل همه چی عادی شده ،بین کشته شدن مردم و کمک مادی که مردم تو خونه بمونن دولت کشته شدن مردم انتخاب کرده پشت مردم این دولت خالی کرده این حرف دولتم مثل حرفاش تو روز های الودگی هوا بود که اقشار حساس بهشون مرخصی بدن ولی کی گوش میداد بیچاره این مردم که انقدر تنهان و همه چیم تقصیره مردم انداخته مبشه
دو هفته تعطیلی و بعد بازشدن تدریجی مغازه ها به صورت نوبتی و در فواصل سه روز یعنی هر سه روز یک سری از اصناف شروع به بازشدن کنند بهتراست از 6 ماه دربدری و بدبختی با کرونا است واقعنا افسوس افسوس که تاوان این ندانم کاری را باید بپردازیم مگر لطف خدا شامل حال ما شود
تا حاجی دنبال کلید می گشت ؛ تاجی از آلمان گذشت!
حالا یه اصولگرا میاد دهن قشگنش رو باز میکه میگه
تا 1400 با روحانی
خودتون انتخاب کردید
اگه به انتخاب ما بود الان اون که همه ما عاشقشیم همه کاره بود
خوشبختانه اين ويروس صد در صد جان همه را نميگيرد. اگر از اين موارد وحشتناك مثل ايبولا، طاعون، كالورا، پلونيوم ٢١٠ يا باچلوزم در اين جامعه معرفي شود، قطعاً طي چند روز همگي مستقيم اون دنيا خواهيم بود. مديريت كه تعطيل، همكاري از طرف مردم هم بسيار ناچيز. در اين جامعه يا شانس زنده نگه داشته ما را يا امام زمان، حضرت موسي و مواردي كه ما متوجه آنها نيستيم.
مخالف هستم
درابتدا عرض کنم با راه اندازی صنوف بدون ریسک یا کم ریسک مشروط باینکه کارفرما تمامی دستورالعمل های بهداشت ودرمان را رعایت کند بخش دوم این است که دولت توانایی تامین مالی افرادی که در مشاغل پر ریسک فعالیت دارند. ندارد بنا براین هرچه زودتر باید برای این دسته از مشاغل چاره جویی کند بخش دیگر انکه دولت توانایی اینکه حداقل دو ماه کشور را قرنطینه کند را بهیچ وجه ندارد واز طرفی اینگونه صنوف امکان اینکه اجاره ماهیانه واقساط وام دریافتی را ندارند پیش نهاد مینماید در این شرایط بحرانی دولت از نهادهایی مثل بنیاد مستظعفان واستان قدس ودیگر نهادهایی که تمکن مالی دارند با شرایطی کمک بگیرد بارمالی دولت افزایش نیابد و ورشکسته شدن صنوف وافراد جلو گیری شود بیکاری و دیگر مشکلاتی که در پی دارد جلوگیری شود کار خیلی بزرگی بر دوش دولت است اما شدنی است وگرفتاری بعدی ندارد
تکلیفی که روشنه نظرخواهی نمی خواد. معلومه که رییس جمهو.ر مسیر اشتباهی را داره میره
نان وجان یکی را انتخاب کن
با سلام
کاری غیر کارشناسانه و فقط برای فرار از انجام تعهد پرداخت پول بلاعوض و آنهم پول خود ملت و مردم به خودشان میباشد!
بنده در فنلاند زندگی میکنم, هرچند در اینجا فراگیر نشده ولی به کلیه مشاغل آزاد و کارگران کمک بلاعوض کردند!

تاثیرگذاری این کار: منفی و انتشار بیشتر ویروس
عواقب این کار: کشتار مردم!
پاسخگویی مقصران: ارتقاع مقام

واقعا جای بسی تاسف است!
با وجود بدترین رییس جمهور زمان جایی برای نظر دادن نیست ، واقعا خودمان را به فقط به خدا سپردیم
واقعا باعث تاسفه كه ايران بعنوان يك كشور ثروتمند مردماني رو پرورش داده كه نه خودشون ميتونن بيشتر از يكماه از پس هزينه هاشون بربيان نه دولتشون مايله جور اونها رو به عهده بگيره..آيا جز نيستي و مرگ چيز ديگه اي در انتظار اين مردم هست؟
مخالف هستم
اجرای طرح ترافیک جنایت علیه بشریت است
جان مردم هیچ اهمیتی برای دولت نداره ، توی این چند ماه گذشته یاین کاملا روشن شده
روحانی فقط و فقط به فکر نجات دولت ورشکسته ی خودشه همین
اگر بخواهید حساب کنید کاهش ساعات اداری برای دولت از لحاظ بازدهی و درآمد هیچ تفاوتی با قبل ندارد چون دولت روزانه به جای 8 ساعت آنرا تبدیل به هفت ساعت کرده و با جابجایی ساعات، ساعت نهار و نماز را که یک ساعت است حذف کرده است.
باید قرنطینه تا چند هفته ادامه پیدا کنه و میشه به اقشار کم درامد از ردیفهای عمرانی بودجه کمک کرد حالا یکسال هم بعضی پروژه ها به تاخیر بیفته اتفاقی نمیفته شماره حساب همه خانوارهای نیازمند و کم نیاز رو هم که دارن
برداشته شدن محدودیت یعنی به استقبال مرگ بیشتر رفتن و فاجعه!
مدیریت پیش از وقوع در اینران معنی نداره
پیشنهاد را باید قبلا میگرفتی
زمان طلایی 25 اسفند تا 15 فروردین را از دست دادن حالا دنبال پیشنهاد میگردن؟؟
زمانی که با تعطیلی کامل اقتصاد هیچ اتفاقی برای کشور رخ نمیداد
مثل فیلیپین حکومت نظامی اعلام میشد
نیروهای نظامی هم شروع میکردن به پاکسازی و ضدعفونی کردن معابر و شهر ها
رییس محترم جمهور
جهت افزایش اعتماد عمومی و بین المللی توصیه می شود که گزارش شود (با سند محکم) ۱ میلیارد یورو پول برداشته شده (یا در حین برداشت) از صندوق توسعه ملی ایران دقیقا چطور صرف مبارزه با کرونا در ایران می شود. باشد قدمی در شفاف سازی و اعتماد سازی با این مهم فراهم گردد
به کل دولت با این طرح داره از جیب مردم هزینه میکنه
مرخصی کارمند و کارگر رو پیشخور میکنه
کارمندهای ساعتی از جیب کاهش حقوق رو میدن
کاسب از جیب بخوره
کلا هزینه طرح رو مردم میدن نه دولت و سرمایه دار
چه جمله زیبایی گفت رییس جمهور ایتالیا
سال ها ملت برای کشور جان داد حالا باید کشور برای ملت جان بدهد
منظورش این بود سلامتی مردم مهمتر از اقتصاد است
مسئولین ما که آب از دستشان نمیچکد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
عزیزم میخوان از پول یارانت وام 12 درصد بهت بدن
مردمی فقیر و درمانده در دست اقتصاد ضعیف و مسولان نالایق و کرونا حالا انتخاب کدام تله مناسب است تلفات انسانی و تله فقر . پس تلفات انسانی و خروج حداقلی از تله فقر شاید مناسب باشد !
البته نظر ما کی مهم بوده تا این دفعه
نه
ولی صبر می کنیم تا یک هفته دیگر اگر آمار رفت بالا پس همه می خونیم مرسی روحانی از این تدبیر کردنهات مرسی از این امید آفرینیت مرسی اگر نه واقعا تاثیری در رگرسیون خطی وزارت بهداشت نداشت روحانی خطاب به مردم با ژستی مشابه همین عکس معروفش می گه ای کلک ها می خواستید توی خونه بمونید دولت خرجتون رو بده
در مورد اول ما هیچ کاری نمی تونیم بکنیم چون خیلی وقت نقش موش آزمایشگاهی بودن رو پذیرفتیم در مورد دوم هم خدا به ما رحم کرد
خیر!!
جالبه هنوز هم بعضی ها میگویند قرنطینه قم کار خوبی نبود و ما راه درست را رفتیم.
جايي كه سلامت مردم اهميت نداره، اين نظر سنجي به چكار مياد.
اگر صدها میلیاردها دلاری که در برجام به ایران بازگشت را ارث پدری خودتان ندانید و در اختیار مردم قرار دهید میتوان هزینه در خانه ماندن تمام ملت را بمدت یکسال به راحتی پرداخت نمود.
پاسخ ها
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اونو که خوردن رفت بنده خدا
دولت برای جلوگیری از خسارت چند روزه بعدا چندین ماه تاوان خواهد داد...کاسب بی مشتری توی رکود چی در میاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مردم بمیرن خوبه؟این همه سال سود کردید. یک دو ماه نکنید چی میشه؟ پس کارگری که هیچ موقع از سال دخل و خرجش با هم نمیخونه چی بگه؟
نظرمامردم توهیچ زمینه ای مهم نبوده ونیست،تا حالا هم این فاصله اجتمایی و...بنظرمن لااقل تو شهرخودمون دیدم ودارم میبینم خیلی‌ها رعایت نکردن...پزشکها وکار درمانی میدونن اوضاع چطوره اونا میتونن اعلام کنن اگه یه عده بذارن وازهمه مهمتر البته اگه سفیرخفاش خورها اجازه بده
با سلام باید صبر نمود ومشاهده نمود از 21 روز تا 35 روز نتیجه اجرای این تصمیم که آیا انتقال بیماری از جامغه و محل کار به خانه ها منتقل می شود یانه که با تعداد مرگ ها وابتلا مشخص می شود. ما نمی خواهیم مرگ داشته باشیم.ممنون
قطعا بهتر بود محدودیتها از 30 فروردین برداشته میشد و در این خصوص تصمیم گیرندگان عجله کردند. اجرای طرح ترافیک هم بایستی در همان تاریخ صورت میگرفت و شورای عالی ترافیک هم غلط تصمیم گرفته است.
بسیار خطرناک است‌کاهش محدودیت ها تا اواخر اردیبهشت شدیدتر شدند
خودمون انتخاب کردیم در جنگ اقتصادی باشیم.در جنگ هم تلفات طبیعیه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
خودمون=خودشون
روحانى كاره اى نيست . تصميمات جاى ديگرى گرفته مى شود .
اگر قبر به اندازه سونامی مرگ و میر ناشی از این طرح در روزهای آتی دارید، بلامانع است.
این دولت بهترین دولتی است که دارد جمعیت رو از طریق کشتار انسانها کنترل میکند.
اگر آمارها رو دستکاری نکنن باید منتظر فاجعه باشیم چون موج دوم خیلی شدیدتر میاذ با این کارشون
اگر آمارها رو دستکاری نکنن باید منتظر فاجعه باشیم چون موج دوم خیلی شدیدتر میاذ با این کارشون
با سلام ، اگر وضع پولی کشور خوب بود می شد تا 15 اردیبهشت همه کسب و کارها را تعطیل و دولت ماهانه یه حقوقی به افراد یارانه بگیر بجزء دهک های با لا و بازنشستگان و کارکنان و کلا بغیر حقوق بگیران پرداخت میکرد اما در حال حاضر این امکان وجود نداردو لذا دولت می بایست تصمیم بگیرد کسب و کارهای مردم راه بیافتد و اینجانب با شرایط موجود موافق هستم . لازم بذکر است اینجانب بازنشته هستم.
بفرمازدي منم جازدم
مگه مهمه که ما موافق باشیم یا نباشیم، هر طور دولت دلش می خواهد عمل می کند مردم بیچاره و مستاصل هم تاوانش را می دهند. امروز در شهر زنجان خیابان شیخ فضل الله نوری بودم. خنده دارترین شوخی که تابحال دبده بودم طرح فاصله گذاری هوشمند بود به ولله از روزهای عادی هم شلوغ تر بود. تمام مغازه ها باز و انگار نه انگار که با یک ویروس مسری درگیر هستیم. مطمئن باشید بین یک هفته تا ده روز دیگه تو بیمارستان ها جای سوزن انداختن نخواهد بود. دولت بی خیال شده و میگه هر کس برای تنازع بقاء خودش هر طور دوست داره عمل کنه. دولت هم پشت سر هم فقط پروتکل بهداشتی بده. بیچاره کادر درمانی کشور
متاسفانه آقای روحانی چیزی که براش مهم نیست جان مردم است .
وقتی خوده کسبه رعایت نمیکنند و مردم خودشون اصلا رعایت نمیکنند فاصله گذاری رو این طرح شکست خورده هستش و فقط باعث بالاتر رفتن تلفات میشه چون ضمانت اجرا ندارد و کسی نظارت نمیکند همین امروز اکثر مغازه های تهران باز هستند و کسی هم نظارتی ندارد که چرا باز کرده اند!!
اصلا مگه نظر مردم مهمه
اکثریت قشر کارمندان دولتی و مدیران در این سایت وقت میگذرونن و نظر میذارن , عزیزان هم که حقوق اسفند و عیدی سال نو و چند روز دیگه حقوق فروردینم تو حساب دارن , این عزیزان خبری از قشر کارگر وکار آزاد و ... ندارن , چون خودشون تامینن بیشتر طالب قرنطینه هستن , قرنطینه دردی رو دوا نمیکنه , تعاملات کنترل شده اجتماعی کارسازتره , بجای انرژی که روی بودن یا نبودن قرنطینه داره صرف میشه و مانور داده میشه , روی در اختیار گذاشتن ماسک و دستکش و الکل با قیمت دولتی در دکه های ویژه شرایط کرونایی و افزایش تولید این ملزومات سرمایه گذاری بشه .
به شرطی که هزینه های زندگی مردم پرداخت بشه مثل بقیه ی کشورا
وگرنه تا همین الانم یه عالمه ضرر کردیم
مثلا این که ما محکوم به ازبین رفتن هستیم. از رای خود پشیمانم.
اگر دولت ایران دولت فقیری بود آدم ناراحت نمیشد. ولی ایران کشور ثروتمندیست. همین الان کمتر از 1000 میلیارد دلار ثروت ندارد. یک درصد آن میشود 10 میلیارد دلار. همین را هزینه کنید. فرض کنید ما مردم سوریه و لبنان هستیم. نه اینکه یک میلیون تومان وام با سود 12 درصد می دهید.
بله موافقم، چون زودتر میمیریم و از این زندگی نکبت خلاص میشیم،
خنک آن قمار بازی که بباخت هر چه بودش
بنبودش هیچ الا هوس قمار دیگر

میدونم هیچ ربطی به این بحث نداره ولی شعر بسیار زیباییست
سلام
بابت كم كردن روزهاي كاري منتي سر كارگر نزارن شده يك روز در ميان ولي ولي با ساعت كار موظف بيشتر ١٢ ساعت به جاي ٨ ساعت.
ساعت ۳ بعدازظهر شنبه ۲۳ فروردین تهران
من الان ازکاربرمیگردم چنان ترافیک سنگینی شده که قابل توصیف نبست بیشترازیکساعته که توترافیکم
واقعا جواب تلفات وحشتناک روزهای پیش رو را چه کسی خواهد داد؟!!!!!!
خدایا خودت به داد این ملت برس
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
وقتی ساعت سه از سر کار برمیگردی خونه احتمالا کارمندی. برای همین خواهان تعطیلی هستی. چون سر ماه حقوقت تو حسابته. همه مردم مثل شما نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
می گن بچه بیارین برای اینه که مردم زیاد باشن که اگر یه عده مردن مابقی باشن حمالی کنند برای آقازاده هاشون
خدا هم عقل داده و به داد انسانهای بی عقل نمی رسه
به هیچ وجه موافق نیستیم که مشاغل باز شوند.به عنوان یک راهکار فکر می کنم هر صنف نسبت به زدن اطلاعیه مبنی بر باز بودننیمی از واحدهای تحت پوشش خود با ذکر ساعت کار و آدرس واحدهای فعال در روزهای زوج و روزهای فرد و ارائه جواز موقت به واحدهای فاقد مجوز صرفا تا پایان کرونا و مشروط به اخذ شرایط عضویت تا آنزمان، ایجاد یک وبسایت یا استقاده از وبسایت مشاغل اتحادیه های کشوری و یا پورتال ها سازمان صمت هر استان نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند و تلفنی هم برای دسترسی و گزارش عدم رعایت موازین بهداشتی در واحدهای صنفی به همراه امکان اشتراک تصاویر و فیلم، توسط مراجعین به واحدها فراهم شود.
یکسری پیش نیاز های لازم برای بازکردن مغازه هم از طرف صنف های مربوطه برای مشاغل مجاز به بازگشایی اعلام شود و صرفا با بازدید و تایید بازرس تعیین شده صنف مبنی بر تایید رعایت اصول فاصله گیری فیزیکی و اجتماعی در واحد مربوطه امکان بازگشایی واحد از تاریخ مثلا اول اردیبهشت فراهم گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مخالفم
ایران باید سه هفته تعطیل و قرنطینه شود با حکومت نظامی سخت و کامل تا بتوانیم تا زمستان زنده بمانیم که موج بعدی آنفولانزا می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
کرونا بهتر از گرسنگی کشیدن زن و بچه است
نباشیم اتفاقی می افتد؟!!
سازمان تامین اجتماعی موظف هست به همه بیمه شدگان اعم از بیمه شدگان اجباری کارگاه ها و بیمه شدگان خویش فرما ( کسبه) بیمه بیکاری پرداخت کند تا زمانیکه مشکل با کشف داروی قطعی یا واکسن حل شود. اینجا این تامین اجتماعی است که دارد از زیر تعهداتش در می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بودجه تامین اجتماعی را کارگر تامین می کنه
چرا باید از جیب کارگر مابقی هم تامین شوند
این چه فرهنگ غلطی است ؟
هر اتفاقی می افته می گن تامین اجتماعی اقدام کنه
با حذف محدودیت موافقم. هزینه سنگینی دارد ولی اجتناب ناپذیر است. کمر توده مستضعف بیکار در حال شکستن است.
اونموقع که روحانی، موقع زیر بار برجام رفتن، گفت چرخ اقتصاد مملکت باید بچرخه منظورش اینجا بود! البته تاوان این چرخش را هم باید ملت بدن. هم اونجا، هم اینجا!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
خودت خوب می دونی برجام چرا به این روز افتاد
وقتی یه روز بعد امضای برجام اعلام کردیم که شرکتهای آمریکایی را به ایران راه نمی دهیم بهانه دست ترامپ کاسب مسلک دادیم که بعد رئیس جمهور شدن بگه دیگی که به ما نجوشه سر سگ توش بجوشه و با لگد زد زیر برجام
اگه چهار تا شرکت گردن کلفت آمریکایی را با شرط انتقال تکنولوژی به ایران راه داده بودیم الان اروپا و روسیه و چین پشت مرزهای ما برای ورود به اقتصاد بکر ما زوزه می کشیدند و برجام هم پابرجا بود
خودتون را به اون راه نزنید
یه روز دو روز نیست که تا یکسال دیگه کم و زیاد میشه بعد هم مثل آنفولانزا حالا حالاها هست طرح کنترل هوشمند و اجباری کردن ماسک موقع خروج از منزل تنها راه کنترل و زندگی هست
برای اینکه دچار قحطی و گرانی بیشتر نشویم ، موافق کمی راحتگیری هستم
چو دانی و پرسی خطاست، سوال از این غیر منطقی تر و غیر کارشناسی تر وجود داره؟
قرنطینه به تنهایی کافی نیست. باید قرنطینه انجام بشه و در ضمن همه جا را به یکباره ضدعفونی یا بخارشو کنند.اینکه همه بشینند خانه ولی ضدعفونی کامل انجام نشه فایده نداره. در این مدت هم تامین اجتماعی موظف به پرداخت بیمه بیکاری هست چه به بیمه شدگان کارگاهی و چه مشاغل آزاد. این حق بیمه شده هاست.
اکثر ماسکهایی که استفاده میشه حتیN95 یک مشکل بزرگ دارن آن هم اینکه سوپاپ ماسک جهت تخلیه هوا و بازدم باز میشه و در هنگام دم بسته میشه و ویروس موجود در بازدم پخش میشه، بسیاری از مردم ماسکهای غیر استاندارد دارن و باز دم همدیگر رو در تجمعات تنفس میکنن، پس بهترین راه قرنطینه و فاصله گذاریه
تمام دنیا این بیماری رو از بین می برند ولی ایران همچنان درگیر خواهد ماند
من خودم کرونا گرفتم اما بموقع دکترای خوب بیمارستان بقیه الله بدادم رسیدن و خدارو شکر بعد از 12 روز حالم رو به بهبودی هستش و از این بابت از همه پزشکان و پرستاران فداکار و زحمت کش تشکر میکنم.
اما اگر واقعا دولت یکماه بطور کامل قرنطینه و عدم تردد افراد در سطح شهرها را اجرا میکرد مطمئنن الان شاهد این حجم وسیع از بیماری واقعا خطرناک و کشنده کرونا نبودیم.همیشه برای ساختن اقتصاد وقت هست اما جان آدما ها فقط یکبار گرفته میشود.
سلام.بهتر بود از علم وتجربه اکثریت کشورهای مشابه استفاده میکردیم و تا اواسط اردیبهشت کنترلها را نگه میداشتیم.در اینصورت حتی اگر این کار توجیه منطقی نداشت حداقل از نظر وجدانمان راضی میشدیم که به نظر اکثریت تمکین کرده ایم.دولت چون پول ندارد که هزینه قرنطینه را به مردم بدهد میخواهد زمان قرنطینه را کم کند تا هزینه اش کم شود فارغ از اینکه اگر اینکار باعث اوج مجدد بیماری شود دوباره در کوتاه مدت با افزایش مبتلایان هزینه درمان افزایش مییابد وقسمتی از صرفه جویی دولت، سوخت میشود و در دراز مدت هزینه های جایگزینی افراد فوت شده هم بیشتر از صرفه جویی دولت میشود.درشرایط تحریم بانکی یکی از گزینه ها میتواند تهاتر مطالبات ما از دیگر کشورها با کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و توزیع کالاها بصورت سبد کالا بین مردم در شرایط قرنطینه باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
دولت پول داره فقط گدابازی میکنه
نه اصلا نتیجه رعایت کردن در ایام عید رو به باد داد
خیر موافق نیستم اصلا وابدا حداقل به اجبار یه رعایت نیم بندی وجود داره اگه همین محدودیت های نیم بندم بردارند فاجعه رخ میده اینجا
بزرگترین خیانتی که علیه ملت ایران میتونه در تاریخ ثبت بشه و باعث مرگ میلیونها ایرانی و آسیب بدون بازگشت به ریه دهها میلیون ایرانی بشه. تا زمانی که درمان صد در صد و فراگیر براش نداشته باشیم باید با شدت کنترل کنیم همه گیریش رو.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
احتمالا یه لک لک هم از آسمون برامون غذا بایره!!
کاملا موافق هستم به دلایل زیر
همین الان هم خیابانها شلوغند، بهتر است با حضورهای فاقد توجیه برخورد شود.
کسانی که در اثر این بیماری فوت می شوند عمدتا سالمندان و سالخوردگانند که زنده ماندنشان هر چند محترم است اما فایده ای برای کشور ندارد. پذیرفتن مرگ حتی چند ده هزار سالمند در مقابل بیکار شدن 4 میلیون شاغل، یک معادله ساده است که حل آن نیازی به فکر ندارد.

حتی با انجام طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند باز هم کسب و کارهایی داریم که قارچ گونه و مازاد بر ظرفیت جغرافیای خود هستند مثلا در یک شهر کوچک ممکن است 20 مغازه خدماتی مرتبط با برق ساختمان باشد که قطعا بسیار بیشتر از ظرفیت آن شهر است بحران کرونا، باعث می شود که برخی از این کسب و کارها تعطیل و تعدیل شوند. این کسب و کارها با اشغال کردن مغازه های اجازه ای باعث بالا رفتن اجاره مغازه ها و عوارض اقتصادی دیگر می شوند که تعطیلی آنها در مجموع به صرفه خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
نظر تو موقعی ارزشمنده که خودت اولین کسی باشی که پدر و مادر و بستگانت از دنیا میرن و اولین کسی باشی که کاسبیت را از دست میدی و میشینی تو خونه سماق میمکی در غیر این صورت برا بقیه نسخه نمی‌خواد بپیچی عقل کل
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
شما با چنین تئوری ها مشعشع حتما از کارشناسان اقتصادی دولت هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
با مرگ پدر و مادر خودت هم موافقی ؟؟؟
با بیکار شدن فرزند و برادر خودت هم موافقی ؟؟
عادل
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بنظرم شما هرگز پدر بزرگ یا مادر بزرگ نداشتید
موفق باشید
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
آره به نظرم کوره درست کنیم سالمندان رو بندازیم توش هم خاکستر خوبی به دست میاد که میشه تو حاصلخیز کردن زمین های کشاورزی ازش استفاده کرد هم تو هزینه ها صرفه جویی میشه!!!!! خدا همه ما رو آدم کنه واقعا
واژه بسیار زیبای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را باید در مترو و اتوبوس به چشم دید، این واژه از تراوشات مغزی سیاسیون مغز فندقی ماست.
این دوستان اینقدر جوگیر شدن که تا چند روز آینده تعداد بهبود یافتگان بیشتر از مبتلایان میشه و روزی چند ده نفر از مرده ها هم زنده میشن و ما دوباره اول میشیم.
این خانه از پای بست ویران است.
معلومه موافق نیستیم
کاری نداره که . مسئولان براحتی آمارسازی توپی بکنند که دنیا انگشت به دهن شود. طوریکه بدون قرنطینه و رعایت اصول بهداشتی صد در صد بر بیماری فائق آییم طبق امارشان. هرکی هم منکرشه دشمنه و اقدام علیه امنیت ملی...اگه هم شاکی هستید اعتراض کنید لاکن اگر میتوانید....
دولتی که فرصت طلایی 20 روزه تعطیلات شب عید و عید را از دست داده چطور می خواهد از این به بعد طرحی رو به سرانجام برسونه 20 روز قرنطینه مطلق اعلام می کرد الان با خیالی آسوده تر می توانست طرح نیم بند خودش را اجرا کند امیدی به ایشان نیست
خبرنگارمحترم
نویسنده عزیز
آزادی رای ، انتخاب آزاد و احترام به عقاید دیگران چیز خوبی است . اما پوپولیسم وعوام گرایی و کارهایی از این قبیل ، ناپسند و غیرعاقلانه است. شما هم می خواهید مانند تلویزیون که مثلا نظرتان راجع به انرژی هسته ای چیست؟ هستی چیست؟ ّبا دنیای سیاست چگونه کار کنیم؟ راه بهبود اقتصاد کدام است؟ راه مقابله با بیماری ... چیست؟ و... گزارشی سرهم کنید
قطعا عده ای پاسخهای کلی و شعاری خواهند داد . اما شما باید در پرسش سوالات مذکور به سراغ مهندس ، فیلسوف ، کارشناس و دیپلمات و پزشک بروید . خزعبلات من نوعی که مشکل گشا نیست. راه حل بیماری ، دوای درست است و نه رای بیشتر یک نظر.
در صورت تامین معیشت مردم خیر
منظورتان کدام محدودیت است؟؟؟؟؟؟؟؟ تنها محدودیتی که وجود دارد قرنطینه مقامات هست که هر کدام رفته اند در جایی قرنطینه کرده اند خود را و کشور هم به حال خود رها شده است و هرج و مرج است اگر چنین است یک چوب هم به جای تک تک این مقامات بگذازند بیشتر اثر دارد کاری ندارد هر چیزی را به گردن دشمن بیاندازندو پاسخگو نباشند.
مردم شدن دو قسمت نظر کارشناسی هم ندارن . حقوق بگیران میخان دولت تعطیله کنه تا با حقوق تو خونه بخوابن . شغل آزادیها میخان کار کنن تا نون شب داشته باشن . طرفداران اصلی تعطیلی کارمندان هستن که میدونن در صورت تعطیلی هم حقوقشان سر جاست . اگر دولت همان الان اعلام کند در صورت تعطیلی حقوقی پرداخت نخواهد شد این جماعت بیشتر از همه مخالف تعطیلی میشن . یا بگذارید همه کار کنن یا همه را بدون حقوق تعطیل کنید و دولت حقوقی را که میداد به کارکنان به صورت مساوی بین مردم تقسیم کنه .با یک ملیون وام نمیشه زندگی کرد باید حقوق مکفی باشه اون هم خیلی راحت میشه تامین کرد با قطع حقوق کارمندان و تقسیم مساوی حقوق بین همه مردم بدون تبعیض.همین الان اعلام کنید معلمین باید حقوق دوماه گذشته را که تعطیل بوده اند پس بدهند آنان به مخالفین سرسخت تعطیلی تبدیل میشن . ولی متاسفانه با این وضع حقوق بگیران اصلا هموطنان شغل آزادی خود را درک نمی کنند
تو این سیستم مردم مهم اند؟؟؟؟؟؟؟
ما توي يك دفتر خصوصي كار ميكنيم ، تا 28 اسفند بصورت تمام وقت سركار بوديم بعد از تعطيلات عيد هم از اولين روز اومديم و هيچكدوم ازطرحهاي كاهش ساعت كاري يا كاهش تعداد كارمندان هم اجرا نشد.مگه ما با كارمندان دولتي چه فرقي داريم كه هيچكس به سلامت ما اهميت نميده؟ واقعا اين طرح الان جواب داده به نظر شما؟ امروز يه نفر كروناش مثبت شده معلوم نيست چند نفر اينجا الان الوده شدن...
روند شیوع در کشورهای اروپایی با آن که شیوع بیماری در آن کشورها بعد از ایران بود کند شد ولی ایران همچنان در اوج بحران است و هیچ بهبودی در شیوع بیماری حاصل نشد. فقط با این اقدامات نابخردانه و ضعیف هم کادر درمان را خسته کردید و هم ما را به ستوه آوردید بدون هیچ نتیجه مثبتی.
دولت هرچه سریعتر باید تعداد کارمندان خودشو کم کنه در خبرها خوندم ده ها هزار معلم دفتر نشین داریم آخه درسته پول بیت المال به جیب کسی بره که کار مفیدی نمیکنه
اگر نمایندگان مجلس که حقوق بالایی دارند و به غیر از آن از تمکن مالی مناسبی هم برخوردارند، حاضر شدند 50 درصد حقوق اسفند و فروردینشان را بابت کاری که انجام نداده اند به صندوق بیکاری تامین اجتماعی جهت کمک به بیکار شدگان اخیر پرداخت نمایند، آنوقت میشودگفت یک "دولت اسلامی" داریم.
۲۰۰ میلیارد دلار خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست، دسست از دشمنی بیهوده و پرخسارت بردارین و این پول را به مردم بدین
فکر کنم اوج بیماری تو روز سیزده بدر بود بعدش دیگه بیماری فروکش کرد!!!!
من اگر به جای دولت بودم بعد از پیشنهاد وام 12 درصد از یارانه مردم از شرم یکجا خودمو زنده به گور میکردم.
تازه اینها میخواهند روششان را به دنیا صادر هم بکنند. ندیدید ربیعی امروز چی گفت؟ ما سلامتو اقتصاد را در کنار هم جلو میبریم و میخواهیم روش جدیدی در مبارزه با کرونا به دنیا نشان بدهیم. آخرشم هر دوتاشو از دست میدن. البته شایدم هم منظورش این بوده (سلامت برای ما) اقتصاد و تلاش از شما(مردم).
تقریبا مطمئنم تابناک منتشر نمیکنه
این چه جور فاصله گذاری هوشمندیه که هر اداره ای میری جواب سربالا میده میخواد کاری نکنه میگه برو بعد اردیبهشت بیا. خب عزیز من اگر ناراحتی برو بشین تو خونه 50 درصد حقوقتم ببخش تا دولت به اونهایی که هیچ درآمدی ندارن بده نه اینکه بیای اداره یک پلاستیک دور خودت بکشی و فقط ساعت بزنی اینکه فعالیت و کار اقتصادی نشد. به خدا قسم از 8 فروردین برای یک کار کوچک اداری الاف شدم و الان بخشی از انرژی شرکتم راکد همین کار مونده
مقامات را به آی سی یو و آرامستان ببرید تا وضعیت بیماران و درگذشتگان را ببینند و بعد خودشان تصمیم بگیرند.
دولت باید نظر کارشناسان پزشکی را متوجه شود نه دربست در اختیار تاجران وسسسسرمایه داران باشد مردم را بخاطر عده ای فدا نکنید
هدف را با این تصمیمات مشخص کنید

صد درصد مردم نیستن .

چون روش روش معقولی نیست .

از ده روز دیگه روند به صورت چشمگیری صعودی خواهد شد
آدم یاد تدابیر دوره قاجار میفته
هر وقت دولتیها وجود کردن کنار همکارانش بشینن بیایید از این طرح ها اجرا کنید
بعله ، باید همه کرونا بگیرن
چند وقت قبل این وزیر با نمک گفت یکی دوروز دیگه خبری منتشر میکنه که دنیا را تو بهت فرو میبره ؟! لطفا از ایشان بپرسید چی شد ؟ ما درحیرتیم لطفا بفرمایید خبرتون را
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر