بازدید 6785
۴

کسری بیش از ۷۴۳ میلیارد دلاری بودجه آمریکا

کسری بودجه دولت آمریکا در نیمه نخست سال بودجه‌ای جاری، در مجموع ۷۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که افزایشی ۷.۶ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 11 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از آسوشیتدپرس، آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در نیمه نخست سال بودجه‌ای جاری در مجموع ۷۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که افزایشی ۷.۶ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: کسری از ماه اکتبر، آغاز سال بودجه‌ای دولت، تا ماه مارس ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بیشتر از مدت مشابه یک سال پیش بود.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دفتر بودجه کنگره پیش بینی می‌کنند که کسری بودجه امسال برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ از یک تریلیون دلار بگذرد.

این در حالی است که با توجه به بسته نجات مالی ۲.۲ تریلیون دلاری که به تصویب کنگره رسیده است و با در نظر گرفتن این که پیش بینی می‌شود مخارج دولت به شدت افزایش یابد، اقتصاددانان خصوصی تخمین می‌زنند که کسری بودجه امسال از دو تریلیون دلار عبور کند.

مارک زندی Mark Zandi, اقتصاددان ارشد موسسه "مودیز آنالیتیکس" Moody's Analytics, می‌گوید پیش بینی می‌کند کسری بودجه امسال و همچنین سال آینده به ۲.۵ تریلیون دلار برسد.

پیش از این، بالاترین کسری بودجه در دوره چهار ساله‌ای از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۲ زمانی روی داد که دولت آمریکا در حال هزینه کردن میلیارد‌ها دلار برای بیرون آوردن اقتصاد این کشور از عمیق‌ترین بحران از زمان رکود بزرگ مالی بود.

گرگوری داکو Gregory Daco, اقتصاددان ارشد موسسه "آکسفورد اکونومیکس" Oxford Economics, می‌گوید کسری بودجه امسال احتمالا ۲.۲ تریلیون دلار خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
آمریکا آخ اوخ بد بد
باید از ایران یاد بگیرد. یک میلیون وام ۱۲ درصد بدهد.
فقط توی ایران و سوریه و جنوب لبنان و عراق و یمن و چین و روسیه گل و بلبله. توی بقیه دنیا مردم توی خیابان می خوابن.
فقط موندیم چرا مسوولان بچه ها شون رو نمی فرستند توی کشورهای گل و بلبل.
743 میلیارد دلار کسری آورده هنوز سرپا است ما دو میلیارد کسری میاریم فلج می شویم
آخه ما کسری بودجه امریکا به چه دردمون میخوره که اعلام میکنید کسری بودجه خودمون را بگید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی