بازدید 38461

شوک به رشیدپور بر سر دستمزد ۴۰ میلیون تومانی

پنج شنبه‌شب علی علیزاده تحلیلگر سیاسی مقیم لندن، در حمله‌ای غافلگیرانه به رضا رشیدپور که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت.
کد خبر: ۹۷۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 11 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، در پاسخ به توئیت رشیدپور که از مردم خواسته بود به اندازه توانشان به سوپرمارکت مورد اعتماد، پرداخت کنند تا به نیازمندها تخفیف بدهد، نوشت: «رضا رشیدپور برای تهیه هر اپیزود «حالا خورشید» ۴۰ میلیون گرفت. نیمی دستمزد شخصی‌اش بود. ماهی ۴۳۳ میلیون درآمد. دو شب یلدای ۹۸ هم ۵۰۰ میلیون. جناب رشیدپور! چقدر از چند میلیارد دستمزدی راکه علی‌عسگری از جیب فقرا به شما داد حاضرید به فقرایی که به خاطر کرونا در معرض گرسنگی و مرگ‌اند برگردانید؟»

 اتهام‌افکنی و حمله به آبروی افراد، غیرشرعی و غیراخلاقی و غیرانسانی است

رضا رشیدپور در پاسخ به این توئیت نوشت: «جناب علیزاده گرامی بهتر از من می‌دانید که اتهام‌افکنی و حمله به آبروی افراد، غیرشرعی و غیراخلاقی و غیرانسانی است. پس حتماً برای فرمایشتان درباره دستمزد من اسناد معتبر دارید. بنابراین به جای بحث بی‌فایده، منتظر می‌مانم که آن را منتشر بفرمایید.»

علیزاده در جواب این‌گونه نوشت: «خودتان بهتر از من می‌دانید در صداو سیمای آقای علی‌عسگری برای هیچ دستمزدی هیچ‌گونه سندی صادر نمی‌شود و می‌دانید هدف این سند صادر نکردن، ایجاد همین ابهام و اجازه مانور برای بچه‌زرنگ‌بازی و سفسطه است. از شما مستقیم می‌پرسم: برای تهیه هر اپیزود «حالا خورشید» چقدر گرفتید؟»

این بار نیز رضا رشیدپور بدون تکذیب رقم اعلام‌شده از سوی علیزاده، این گونه پاسخ داد: «عجب! پس برای اتهامی که زدید، سندی ندارید. این کار گناه نیست؟ حرمت آبروی مؤمن را که حتما می‌دانید... بگذریم. من هم صریح می‌پرسم: رقم دستمزد من برای اجرای فلان برنامه چه ارتباطی به حضرت عالی دارد؟ مسئولیت شما چیست؟ چه کسی این حق یا وظیفه را به شما داده؟»

علیزاده در جواب نوشت: «سوت‌زنی امر رایجی در جهان امروز برای مقابله با فساد است. سوت‌زنی همان کار شریفی است که اسنودن علیه سازمان اطلاعات ملی آمریکا کرد و مظلومان جهان هم خشنود شدند و سوت‌زن‌های باشرف صداوسیما با یقین می‌گویند شما برای هر اپیزود «حالا خورشید» ۴۰ میلیون تومان گرفته‌اید.»

بعد از آن که توئیت آخر علیزاده بدون پاسخ ماند او نامه‌ای سرگشاده خطاب به رضا رشیدپور و علی فروغی مجری و مدیر شبکه سه منتشر کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: «رضا رشیدپور مجری رسمی صداوسیمایی است که با پول بیت‌المال اداره می‌شود. صداوسیمایی که فقط تازگی‌ها از صندوق توسعه ملی ۱۵۰ میلیون یورو برداشت کرده. چرا باید دستمزد این مجری از چشم مردم مخفی باشد تا او که ماهانه‌ معادل حقوق ۳۰۰-۴۰۰ کارگر درآمد داشته بتواند در چشم مخاطب زل بزند و بگوید زندگی‌اش مثل زندگی همه مردم عادی و محصول مدرک‌های تحصیلی‌اش است؟»

1- چرا شفاف نیست؟

آن چه در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، عدم شفافیت سازمان صداوسیما در انتشار مبالغ دستمزدهاست. طبیعتاً وقتی سازمان صداوسیما سالانه منابع عظیمی را (چه از بودجه و چه از صندوق توسعه ملی) مصرف می‌کند و علاوه بر آن، با آگهی‌های بازرگانی فراوان، تبلیغات ارزش افزوده، برنامه‌های کنکوری و... مخاطب را بمباران می‌کند، مردم ایران حق دارند که بدانند این پول‌ها چگونه هزینه می‌شود. شفافیت منابع درآمدی و هزینه‌های این سازمان رسانه‌ای بسیار بزرگ، کمک می‌کند تا صداوسیما از فسادهای احتمالی در امان بماند. مطالبه شفافیت، از کاهش دستمزدها، مهم تر است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. دیگر فایده مهم شفافیت اقتصادی، آن است که سلبریتی‌ها را در مقابل افکار عمومی پاسخ‌گو خواهد کرد.

2- دستمزد ۲۰ میلیونی رشیدپور غیرمنطقی است؟

به اظهار نظر علیزاده هم یک انتقاد وارد است نکته‌ای که در این جدال توئیتری مغفول ماند، این بود که مجریان برند و گران‌قیمت تلویزیون مانند رشیدپور، نه‌تنها برای سازمان صداوسیما چندان پرهزینه نیستند، بلکه ممکن است سودده نیز باشندزیرا حامیان مالی برنامه‌ها و همچنین آگهی‌دهنده‌های تلویزیون زمانی تمایل بیشتری به مشارکت در ساخت برنامه‌های تلویزیونی پیدا می‌کنند که مجری برنامه مطرح باشد. از همین روست که مدیران صداوسیما برخلاف آن چه اعلام می‌شود، معمولاً به استفاده از بازیگران به عنوان مجری تمایل دارند. اگرچه نباید از این موضوع گذشت که صداوسیما، سازمان رسانه‌ای فربهی است و گران اداره می‌شود، اما به هر حال دستمزد چهره‌هایی چون رضا رشیدپور، احسان علیخانی، مهران مدیری، رامبد جوان و... در تلویزیون و البته هر فعالیت دیگری، به نوعی تابع عرضه و تقاضاست. در صورتی که بین رسانه ملی و این چهره‌ها از نظر دستمزد توافق حاصل نشود، سیما نیز در روند جذب مخاطب متضرر می‌شود. آنچه در همین شب‌های نوروز درباره «پایتخت» اتفاق افتاد، مثالی از این اتفاق است. این سریال با بودجه‌ای بیشتر از مجموعه‌های دیگر ساخته شد، اما به خاطر آورده مالی چندین برابر از طریق جذب آگهی، توجیه اقتصادی داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۴۳
هرچقدر که می گرفته نوش جونش باشه چون حالا خورشید تنها برنامه قابل دیدن صدا و سیما بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
برای عوامفریبی برنامه خوبی هست رشید پور نشون داده که برای جذب مخاطب از هیچ دروغ یا کار غیراخلاقی ابا ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
منفی هایت را بشمار!!!
صداوسیما ما متاسفانه دیگه اعتباری بین مردم نداره ، لازم هم نیست آقای علیزاده از لندن صداط دربیاد ... یاد مناظره احمدی نژاد و کروبی افتادم ، اونجایی که احمدی نژاد گفت آخرش نگفتی آقای کروبی ۳۰۰ میلیون رو چکار کردی ؟؟
الانم این همه حرف زدی و گفتی به تو چه ، به هیجکس ربطی نداره ولی آخرش نگفتی آقای رشیدپور واقعا چقدره دستمزد شما از بیت المال که همیشه خودت رو دلسوز نشون میدی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
تو که برای پایتخت گلو پاره می کردی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
همین طور فردوسی پور
لطفا تصحیح فرمایید علی علیزاده جدیدا مقیم تفلیس شده است و به خاطر شاکی خصوصی از لندن فرار کرده است. ضمن اینکه خود ایشان هم باید شفاف کند سالها بدون شغل چگونه در شهر گرانی مثل لندن زندگی کرده است.
البته وقتی افراد آگاه و توانمند ادبی، فرهنگی و هنری را کنار گذاشتید. دو گروه بیشتر نمی ماند یا دلقک های بی سواد یا رندان بی پروا!
هیچ دقت کردید چرا سریال های فاخری همچون هزار دستان، سربدارن و... و یا سریال های طنز سلطان و شعبان، یا خانوادگی مانند پدر سالار دیگر ساخته نمی شود!
کافی است پی گیری کنید که غیر از لودگی و پلشتی رفتاری چه پنداشت فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی از سریال پایتخت برای مردم متصور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
احسنت
از همه جا می باره. کلاهتون رو بگذارید بالاتر آقایان.
راست میگه این آقا که تو تریبون دولتی هوچی گری کرد واسه شفافیت حقوق نماینده ها حالا خودش باید شفاف باشه و دم از دین نزنه واسه لاپوشونی
مدرک تحصیلی اقای رشید پور عمران است و قطعا اگر ایشان با پول بیت المال و صدا و سیما به این درجه نمیرسید الان حداکثر سالی 70-80 اگر درامد داشت.
اشکال در درامد بالا و حتی پولهای پرداختی انچنانی صدا و سیما به این اشخاص نیست . اشکال انجاست که اغلب اینها توسط همین پولها از هیچ به این شهرت و کمی هم مهارت رسیدند و هیچ مبنایی برای اینده این افراد اخذ نشده ...
بنظرم از امروز هر فرد که قرار است وارد تلویزیون شود باید طی یک قرارداد رسمی با تعهدات مشخص اعم از نحوه همکاری اینده و تعهد برای ادامه همکاری و نحوه درامدزایی اینده انها باشد
اون بالا بالاها پولها جا به جا میشه
چند صد میلیون یورو از اون حساب میره به اون یکی حساب
که چی؟
که 45 دقیقه مردم بشینن پای تلویزیون و لودگی را همراه با "پنیر سفید با طعم گاو!" تماشا کنن

اونوقت رییس جمهور وام 1 میلیونی میده با بهره 12 درصد که از یارانه کم بشه!!!

آقایان بالا نشین و شما سلبریتی نماها

کرونا برای مردم دنیا بلا نشد که برای ملت امتحان الهی بشه و برای شما سوژه ی نظریه پردازیهاتون!

حداقل سکوت کنید که کسی نگه "اینم حرف زد که نگن لال"
البته بحث بر سر توجیه اقتصادی مجریان و یا برنامه ها نیست؛ صحبت بر سر دستمزد اقای رشیدپور بود.
جناب علیزاده احسنت، کم نیستند امثال آقای رشیدپور که از دو طرف می خورند.
دستمزد نجومی،مگر ایشون چیکار میکنه نه تخصص نه سواد بالا،یک مشت کلمات انگلیسی بلغورمیکنه
شفافیت مالی چیزی است که مطالبه علیزاده و همچنین مخاطبانی مثل من میباشد.توضیحات منطقی شما در انتهای متن پس از روشن شدن میزان حقیقی پرداختها و مخارج همه برنامه ها مسموع است
مشکل اینها نیستند مشکل ما مردمی هستیم که رشید پور را رشید پور کردیم!!!!!!!!!!!!!!
خوب است جناب علیزاده عواقب حقوقی کار خود را بدانند. ضمنا سوت زنها اینطوری سوت نمی زنند. اگر سوت زنی اعلام عمومی بکند، خود جرم است، باید موضوع را به ناظر اعلام کند. اگر دنبال شفافیت حقوق و دستمزد هستید، باید قانون تصویب شود، پس به مجلس مراجعه شود. همینکه آقای رشیدپور از آقای علیزاده شکایت نکرده، جای شکرش برای آقای علیزاده باقی است. آقای علیزاده کار شما نه شرعی است، نه اخلاقی و نه قانونی. حالا چه ماجرایی بوده، خدا میداند. ضمنا شما که حالا لندن هستید. از حقوق سلبریتی های لندن چه خبر؟ چرا می خواهید چهره های ملی ما را خراب کنید. به کار خود و زندگی خود برسید و بیشتر مراقب کورونا باشید.
کجای این مملکت شفافیت داره که صدا و سیما داشته باشه؟
تابناک جان خودت پیگیر باش تا این قضیه دریافتی های صدا و سیما هم شفاف سازی بشه....
مدیران که شد بزار این هم بشه تا خیالمون راحت بشه که کی چقدر میگیره!!!
غوغای روحانی نگر.
ای بابا،یارانه ها رو کی واریز میکنن؟
این حقوق ها و ادعای مردمی بودن نوعی نفاق را در جامعه ترویج می کند
غارت و غارتگری از فرق سر تا نوک پا
بعد این آددددم به ما میگه خونه بمونید .
به من ماهی 2 میلیون بدید منم خونه می مونم . توی خونه ای که یک لقمه نون خالی نیست که سر سفره زن و بچم بذارم ، چطوری تو خونه بمونم .
مجری مطرح باشد یا غیر مطرح ،دادن چنین پولهایی خندیدن به ریش کارگران و اقشار مختلف و زحمتکش مردم است صدا و سیمایی که همه اش علیه باصطلاح نظام سرمایه داری و امپریالیسم است ببین چه کارهایی می کند دستمزد باید متعارف باشد با توجه به حقوق یک کارگر در این کشور باید حقوق مجری حداکثر دو برابر یک کارگر باشد نه بیشتر .
مهمترین حرف همان قسمت اول است.اینکه به اقای رشید پور چقدر حقوق داده اند زیاد یرای من شنونده مهم نیست.اما اینکه اقای رشید پور دیگران را با استفاده از تریبونی که صدا و سیما و .. برایشان درست کرده اند ترقیب به کاری بکنند که اصولا خودشان با ان توان مالی انجام نمیدهند کار زشتی است.
این مجریان به اصطلاح گران، با امکانات همین مردم و نردبوم صدا و سیما، تبدیل شدن به "مجری گرون". لطفا شفافیت!
برخی از مواردی که در کشور ما میگذره واقعا که شگفت آور و شوکه کننده است!!! یعنی برای برخی برنامه ها مثل خندوانه و دورهمی یا همین حالا خورشید چه ریخت و پاش های عظیمی از بیت المال شده است که فقط الله اعلم! بعد این آقایان به ظاهر مردمی با ژست های هنرمندانه و لباس های اتو کشیده و لفاظی های آن چنانی مردم را دعوت به شادی و کمک به فقرا میکنند! خدایا خودت به فریاد ما برس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
پولهای انچنانی میگیرن الکی ژست میهن پرستی و مردم دوستی میگیرن
یادمه ابتدایی بودم معلمان اولین بار گفت هر چیزی قیمتی دارد و من از سر کنجکاوی پرسیدم حتی آدمها؟!
معلم مکسی کرد و گفت حتی آدمها.
این قیمت ادمها همیشه بود و من تا سنین جوانی نمیتونستم اون رو قبول کنم،‌ولی تجربه زندگی ثابت کرد که بله.
این بله خیلی تلخ بود،‌ و برای شخص من تجربه ای بزرگ. باید مواظب ادمها بود، تنها تفاوت اونها در قیمت شونه.
کشور تبعیض
این آقای علیزاده چکاره است نون اینجا را می خورد و آش یکی دیگه رو هم میزنه. بیشتر به کارای حسادت و خاله زنکی میاد کارش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
جناب آقای رشید پور خاله زنک بازی نیست صحبت از میلیونها پول این ملت بیچاره و ریاکاری سلبریتی هاست چرا ناراحت میشی اینهمه پول می گیری ظرفیتت را هم مثل جیبت بیشتر کن
آخه نه اینکه صدا وسیما خیلی پر مخاطبه این پولها هم باید خرجش بشه؟؟؟؟؟؟؟
ضمنا اینجور که من خبر دارم بخاطر ساختار بد مالی صدا سیما، خیلی از این پول ها که به اسم دستمزد شخصی امثال ایشان پرداخت میشه خرج عوامل میشه و تدارک هم جدا میشه.
مثلا سقف هزینه تدارکارت یک مبلغی هست بیشترش به این عنوان می گیرند. مثلا صدا سیما هزینه طراحی دکور را نمی پردازه و.....
"صداوسیما، سازمان رسانه‌ای فربهی است و گران اداره می‌شود، اما به هر حال دستمزد چهره‌هایی چون رضا رشیدپور، احسان علیخانی، مهران مدیری، رامبد جوان و... در تلویزیون و البته هر فعالیت دیگری، به نوعی تابع عرضه و تقاضاست."

خوب پس چرا به بقيه اجازه تاسيس راديو تلويزيون نميدهند!

حتمن اين رانت هم و انحصار مثل خودروسازها بايد براي عده اي برقرار باشد!؟
صدا و سیما به هرکسی آنتن بده بعد از مدتی اونطرف میتونه مطرح بشه و برند بشه هرکسی با ذره ایی تلاش اگر جای این افراد بود و دائم تو تلویزیون و داءم به مردم عرضه بشه بعد از مدتی میشه برند ..اصلا فلسفه تبلیغات هم همینه...پس اینها نان توانایی خودشون را نمیخورند و مستحق اینجور درآمدها نیستند......
اگر صدا وسبما درآمد چند هزار میلیاردی از طریق تبلیغات کالاها تحصیل می کند آنهم از جیب این ملت بیچاره است که باید کالا مورد تبلیغ را با بهای تمام شده چند برابر بخرد تا مدیران چون علی عسکری بتوانند به امثال رشیدپور ومدیری دستمزد نجومی بدهند تا با اجرای برنامه های بی محتوا درآمد های گزایی کسب کند ،تنها راه نجات از این سو استفاده ها آگاهی مردم است که آنهم درزیر ابر تیره رسانه ها علی الخصوص صدا وسبما به محافظت می رود .
فارغ از اینکه جناب رشید پور عزیز چقدر می گیرند با تمام و جود از امثال آقای علیزاده تشکر میکنم ،این جور مسایل باعث شفافیت بیشتر و شفافیت عدالت را به همراه دارد.
پول مفته دیگه ،کسی دلش نمیسوزه همینجوری بذل وبخشش میکنن .به دستمزد کارگر که میرسه هزارجوراسمون وریسمون میبافن ولی برای مجریان تلویزیون شبی 40میلیون رو مثل اب خوردن میزارن تو بشقاب تقدیم میکنن. منتهای عدالت !!!!
واقعا جای تاسف داره حیف از پزشکان و پرستاران که جانشون رو طبق اخلاص می زارن ولی یه عده .. خون این ملت رو می ممکن با پررویی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی