بازدید 22429
پیمانه اقتصادی

توافق بی‌سابقه غول‌های نفتی برای کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه/ انحصار میوه‌های ضدکرونایی دست ۵ نفر؛ میوه‌ ۶ هزاری را ۳۵ هزار تومان می‌فروشند/ کرونا در آستانه زمین گیر کردن اقتصاد انگلیس

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهام آمریکا جهش کرد، جزییات روند پیگیری تسهیلات صندوق بین‌المللی پول، افزایش نرخ طلا در بازار‌های جهانی، قیمت سکه کاهشی شد، نگران نباشید، یارانه نقدی را حذف نمی‌کنیم، ترامپ: یک انفجار بزرگ در انتظار اقتصاد ماست و درخواست کمک شرکت هوایی ایرفرانس-کی ال ام از فرانسه و هلند را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 10 April 2020

توافق بی‌سابقه غول‌های نفتی برای کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه/ انحصار میوه‌های ضدکرونایی دست ۵ نفر؛ میوه‌ ۶ هزاری را ۳۵ هزار تومان می‌فروشند/ کرونا در آستانه زمین گیر کردن اقتصاد انگلیستابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهام آمریکا جهش کرد، جزییات روند پیگیری تسهیلات صندوق بین‌المللی پول، افزایش نرخ طلا در بازار‌های جهانی، قیمت سکه کاهشی شد، نگران نباشید، یارانه نقدی را حذف نمی‌کنیم، افزایش قیمت برنج و گندم در بازار‌های جهانی، ترامپ: یک انفجار بزرگ در انتظار اقتصاد ماست و درخواست کمک شرکت هوایی ایرفرانس-کی ال ام از فرانسه و هلند را در بر دارد.

توافق بی‌سابقه غول‌های نفتی برای کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه

بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان ساعت چهار صبح امروز، جمعه (٢٢ فروردین‌ماه) پس از پایان مذاکرات بیش از ١٠ ساعته نشست فوق‌العاده اوپک پلاس گفت: توافق برای کاهش روزانه ١٠ میلیون بشکه‌ای تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاصل و قرار شد دیگر تولیدکنندگان نفت جهان نیز به این توافق بپیوندند. وی افزود: توافق برای کاهش روزانه ١٠ میلیون بشکه در بازه زمانی نخست (یکم ماه مه تا پایان ژوئن) ٢ ماهه خواهد بود، در مرحله بعد از یکم ماه ژوئیه تا پایان ٣١ دسامبر سال ۲۰۲۰ کاهش عرضه روزانه هشت میلیون بشکه کاهش خواهد بود، سپس از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا آوریل ٢٠٢٢ نیز کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه می‌شود. زنگنه گفت: این تصمیم دوساله خواهد بود و این نخستین بار در تاریخ اوپک است که تصمیمی دو ساله گرفته می‌شود و جزو بی‌سابقه‌ترین ارقام کاهش تولید در تاریخ اوپک و غیراوپک است. به گفته وزیر نفت کشورمان، همکاری دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانند آمریکا، کانادا و برزیل به این توافق اضافه می‌شود. وی افزود: مشکلاتی کوچک هم در طول مذاکرات ١٠ ساعت و ٣٠ دقیقه‌ای وجود داشت؛ برخی تفاهم‌ها نیاز به زمان دارد. قرار شد بحث‌ها ادامه یابد، ٢٢ کشور توافق داشتند، اما مکزیک نگرانی‌هایی داشت و برای بررسی آنها نیازمند زمان بود، قرار شد دوباره با این کشور مذاکره شود تا این قضیه به نتیجه برسد.

سهام آمریکا جهش کرد

روز پنجشنبه، در آخرین روز معاملاتی وال‌استریت در این هفته، پس از اینکه فدرال‌رزرو یک بسته مالی عظیم دیگر را برای کمک به اقتصاد آمریکا معرفی کرد، بازار سهام جهش کرد. اس‌اندپی ۵۰۰ با ۱.۵ درصد جهش ۲۷۸۹.۸۲ واحد بسته شد. میانگین صنعتی داو جونز ۲۸۵.۸۰ واحد یا ۱.۲ درصد جهش کرد و به ۲۳۷۱۹.۳۷ واحد بازگشت. کامپوزیت نزدک ۰.۸ درصد رشد کرد و در ۸۱۵۳.۵۱ واحد. به کار خود در این هفته پایان داد. این هفته، اس‌اندپی ۱۲.۱ درصد جهش کرد، که این بزرگترین رشد هفتگی از ۱۹۷۴ تا کنون بود. در آن سال اس‌اندپی ظرف یک هفته ۱۴ درصد جهش کرده بود. کامپوزیت نزدک بهترین هفته خود از ۲۰۰۹ تا کنون را ثبت کرد و ۱۰.۶ درصد جهش کرد. داوجونز بیش از ۱۲ درصد جهش کرد و بهترین رشد هفتگی تاریخ خود دست یافت.

جزییات روند پیگیری تسهیلات صندوق بین‌المللی پول

عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: حدود یکماه پیش، بعدازاعلام رسمی آمادگی صندوق بین المللی پول برای کمک سریع و بدون قید و شرط به کشورهایی که درگیر مقابله باویروس کرونا هستند، درخواست ایران را، برای استفاده ازحق ایران از این حمایت صندوق اعلام کردم، اماافرادی درخارج، درصدد وارونه جلوه دادن تلاش‌ها و انحراف درخواستهٔ بحق ایران بوده‌اند. با استفاده از این فرصت، این مطلب را به همه اعلام می‌کنم که، سازوکار اروپا اینستکس (INSTEX) و حتی، کانال مالی سوئیس (SHTA)، که به ادعای خود آمریکا، از تحریم‌های یکجانبه آمریکا، مستثنی هست، کانالهای در دسترس برای انجام برخی از مبادلات کمک‌های انسان دوستانه و از جمله، منابعی است که صندوق دراختیار ایران قرار خواهد داد. کشورهای اروپایی و سایر کشورها، در روند استفاده از این دو کانال قرار دارند.امیدوارم دراین برههٔ تاریخی، مخالفت آمریکا، به وجههٔ تخصصی صندوق و نیزکارکرد آن برای کمک به کشورهای عضو، بویژه ایران، آسیبی نرساند. ما مصمم به پیگیری درخواست خود در قالب«تأمین مالی سریع»، RFI، هستیم و دیروز نیز طی نامه‌ای به رئیس صندوق،این مطلب راتاکیدکردم. انتظار داریم که صندوق به سرعت،به درخواست ایران،که خود ازبنیانگذاران این صندوق بوده است،پاسخ مثبت دهد.

افزایش نرخ طلا در بازارهای جهانی

دیروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 29 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1675.5 دلار معامله شد. قیمت اونس طلا امروز در کمترین زمان 1647.4 دلار و در بیشترین زمان 1695.3 دلار به فروش رفت. قیمت فلز زرد در یک ماه گذشته 26.6 و در یک سال گذشته 371.8 دلار رشد کرده است. در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره رشد 41سنتی داشت و فلز گرانبهای پلاتینیوم 10 دلار افزایش داشت اما فلز پالادیوم با کاهش 13 دلاری مواجه شد. خبرگزاری رویترز نوشت: امروز فلز طلا مورد توجه سرمایه‌گذاران بود چرا که آنها سرمایه‌گذاری در این حوزه را حاشیه امن برای خود تصور می‌کنند. یک تحلیلگر ارشد در این باره گفت: فلز زرد همچنان به سوددهی خود ادامه می‌دهد و در شرایط بحرانی این سوددهی بیشتر می‌شود. یک تحلیلگر ارشد UBS هم اعلام کرده هر چقدر ویروس کرونا شرایط را بحرانی‌تر می‌کند و محرک‌های مالی بیشتری برای بهبود این وضعیت می‌طلبد، سرمایه‌گذاران به سمت طلا بیشتر کشیده می‌شوند.  البته در این میان آمارهای ناامیدکننده از نرخ بیکاری آمریکا هم به این افزایش تقاضای فلز زرد دامن زده است.

قیمت سکه کاهشی شد

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تحت تاثیر ویروس کرونا که تمامی پارامترهای اقتصادی دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، قیمت نفت و به دنبال آن ارزش دلار کاهش یافت و این باعث افزایش قیمت طلای جهانی شده است. اما بازار داخلی سکه نیز آخر هفته خود را کاهشی به پایان رساند.

نگران نباشید،‌ یارانه نقدی را حذف نمی‌کنیم

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال اشتباه برخی رسانه‌ها در اعلام سایت refahi.ir برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه کشور آن را تکذیب کرد، کسانی که از روز گذشته با مراجعه به این سایت سهواً گزینه اهدا یارانه را انتخاب کردند نگران نباشند، یارانه این افراد همچنان برقرار و پرداخت می‌گردد. در این اطلاعیه آمده است: بعد از فراهم شدن تمهیدات و تدوین دستورالعمل ثبت نام متقاضیان، مراتب از طریق اطلاعیه رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

افزایش قیمت برنج و گندم در بازارهای جهانی

راشاتودی: ترس از کرونا و هجوم مردم برای خرید محصولات غذایی باعث شده قیمت محصولاتی مانند گندم و برنج در بازارهای جهانی افزایش یابد. واردکنندگان به منظور انبار و افزایش ذخایر خود حجم واردات را افزایش داده‌اند در مقابل صادرکنندگان حجم صادرات خود را کاهش داده‌اند. عدم تناسب بین عرضه و تقاضا قیمت را در بازار تشدید کرده است. شورای بین‌المللی غلات با پیش‌بینی رشد شدید تقاضا برای برنج و گندم اعلام کرد: قیمت برنج به بیشترین میزان 7 سال گذشته رسیده و قرارداد آتی گندم در بازارهای جهانی نیز از نیمه دوم مارس تاکنون 15درصد رشد کرده است. همچنین اتحادیه صادرکنندگان برنج تایلند هم گزارش داده که قیمت برنج با 5 درصد شکستگی که به عنوان شاخص قیمت‌گذاری صنعتی مطرح می‌شود در فاصله 25 مارس تا یک آوریل 12 درصد افزایش یافته است.

انحصار میوه‌های ضدکرونایی دست ۵ نفر؛ میوه‌ ۶ هزاری را ۳۵ هزار تومان می‌فروشند

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت هر کیلو لیموترش در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران 27 تا 30 هزار تومان ولیموشیرین 15 تا 24 هزار تومان و سیر از 28 هزار تومان به بالا عرضه می‌شود. البته زمانی که این میوه‌ها به سطح شهر می‌رسد حداقل 35 درصد هم به این قیمت‌ها اضافه می شود. اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه چرا قیمت میوه در روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: افزایش قیمت در میدان مرکزی میوه وتره بار تهران رخ داده است که ما میوه را ابتدا از آنها خریداری می‌کنیم. یعنی گرانی در منبع اصلی توزیع میوه رخ داده و خرده فروشان تنها بر اساس مصوبات 35درصد به این قیمت‌ها اضافه می‌کند. کارگر در پاسخ به اینکه دلیل افزایش میوه در میادین مرکزی میوه و تره بار چیست، گفت: حقیقت این است که آنها پاسخی به ما نمی‌دهند و برخی مواقع بی‌احترامی هم می‌کنند و نهایتا اگر مجبور شوند تنها عرضه وتقاضا را مقصر می‌دانند در حالی که از نظر من دلیل بالا رفتن عرضه و تقاضا نیست بلکه وجود هرج و مرج در بازار است. وی ادامه داد: میوه‌هایی مانند لیموشیرین، لیموترش و سیر که افزایش‌های عجیبی داشته است نمی‌تواند به دلیل بالا رفتن تقاضا باشد. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اقرار به اینکه قیمت خرده فروشی‌ها در سطح شهر کاملا متفاوت است وحتی 20 متر به 20 متر قیمت ها متغیر است، گفت: ما نمی‌توانیم قیمت خرده فروشی‌های بازار را کنترل کنیم چرا که نرخ خرید ما از میدان مرکزی میوه و تره‌بار متغیر است.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میوه هم اعلام کرده است: انحصار لیمو ترش و شیرین برای ۵ نفر است و آنها این محصولات را در انبارهای خود ذخیره کرده اند و همین ها باعث بالا رفتن قیمت در بازار شده است. دارایی نژاد افزود: لیمو ترشی که کیلویی  ۶-۷ هزار تومان تمام می‌شود، ۳۵ هزار تومان به مردم فروخته می‌شود.
 
درخواست کمک شرکت‌ هوایی ایرفرانس-کی ال ام از فرانسه و هلند

رویترز: شرکت هوایی ایرفرانس-کی ال ام اعلام کرد که با وجود کاهش هزینه‌های خود برای مقابله با پیامدهای بحران کرونا، پیش بینی می شود که نقدینگی کافی برای سه ماهه سوم سال جاری موجود نباشد و یقیناً به کمک های دولت های فرانسه و هلند نیاز دارد. «بنیامین اسمیت» رییس اجرایی این شرکت با انتشار بیانیه ای اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری مشخص است که حمایت دولت‌های هلند و فرانسه برای تأمین نیازهای مالی و امکان ادامه فعالیت ها با پایان این بحران، ضروری است. پیش‌تر «برونو لومر» وزیر مالی فرانسه گفته بود که دولت پاریس آماده ارائه پشتیبانی گسترده به خطوط هوایی ایرفرانس و کی ال‌ام است. وزیر مالی فرانسه اضافه کرده بود: شرکت هوایی ایرفرانس میلیاردها یورو در ماه از دست می‌دهد و این شرکت نیازمند پشتیبانی گسترده دولت است. شرکت ایرفرانس-کی ال ام یک شرکت فرانسوی-هلندی است که تحت قوانین کشور فرانسه قرار دارد و مقر اصلی آن در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل پاریس واقع است. این شرکت بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا به‌شمار می‌رود.

کرونا در آستانه زمین گیر کردن اقتصاد انگلیس

در سه ماهه منتهی به فوریه سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ اروپا به ۰.۱ درصد رسیده است که ۰.۱ درصد کمتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی و یکی از ضعیف ترین نرخ های رشد ثبت شده دو سال اخیر این کشور محسوب می‌شود. در بین بخش های مختلف تنها بخش خدمات با رشد ۰.۲ درصدی رشد مثبت داشته است اما رشد بخش تولید به منفی ۰.۶ درصد و ساخت و ساز به منفی ۰.۲ درصد رسیده است. پاول دیلز، کارشناس مسایل اقتصادی در موسسه کپیتال اکونومیکس گفت: این آمارها آخرین شواهد از آن هستند که کرونا می تواند رشد اقتصادی را به صفر برساند.  از سوی دیگر کسری بودجه انگلیس در ماه فوریه به ۱۱.۵ میلیارد پوند رسیده که تقریبا دو برابر رقم پیش بینی شده قبلی است.

موسسه " رزولوشن فاندیشن" نیز با نگران کننده خواندن شرایط موجود، هشدار داده است که باقی ماندن رشد در سطح بسیار ضعیف می‌تواند دستاوردهای دولت در حوزه بازار کار را بر باد دهد. تورستن بیل، رئیس این موسسه گفت: سال ۲۰۱۹ سال بدی برای اقتصاد بود و به نظر می رسد تنها کمی تا یک رکود فاصله داریم. بانک مرکزی انگلیس به دنبال مشکلات مالی پیش آمده دولت اعلام کرده است که به طور موقت مخارج دولت را تامین خواهد کرد. دولت انگلیس آخرین بار در بحران مالی سال ۲۰۰۸ اقدام به استقراض مستقیم از بانک مرکزی کرده بود و بیشتر از طریق انتشار اوراق قرضه اقدام به تامین مالی مخارج خود می کند. 

ترامپ: یک انفجار بزرگ در انتظار اقتصاد ماست!

دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت پس از آن که شمار قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا رو به کاهش رفت، شاهد یک انفجار بزرگ در اقتصاد آمریکا خواهیم بود. هر چند وی از ارایه یک چارچوب زمانی معین برای انجام این کار خودداری کرد اما لری کودلو، مشاور اقتصادی وی احتمال داده است که این اتفاق ظرف چهار تا هشت هفته آینده اتفاق بیافتد. ترامپ با بیان این که روند بازگشایی اقتصاد این کشور چندین مرحله به طول خواهد انجامید مدعی شد: از برنامه ریزی قبلی جلو هستیم. راب ردفیلد، مدیر مرکز کنترل بیماری آمریکا نیز که همراه ترامپ در این نشست حاضر شده بود از ارایه یک راهنما برای محافظت از کارکنانی که مجبور هستند در شرایط فعلی بر سر کار خود حاضر شوند خبر داد. /ایسنا

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۷
مگر قدرت اون پنج نفر چقدره که کسی باهاشون مقابله نمی کنه؟
پاسخ ها
بی مصرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اونا مش قدرت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
یکسری کشورها کنار نشستن عضو اپکم نمیشن میخوان فقط منفعت ببرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
عزیم، این پنج نفر که قدرتی ندارند، قدرت دست کساییه که آلوده پول زیرمیزی هستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
عزیزم ، بستگی داره اون پنج نفر کی باشن
ناشناس
| Sweden |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
تازه مگر واردات وصادرات سایر اقلام دست همه است ؟یکی سلطان فولاد .یکی سلطان سکه .یکی سلطان دارو ووووو
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
پشت اونها افراد دیگری هستند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
خیییییییلللللییییییی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اتفاقا برعکس نظر کاربری که نوشتن این پنج نفر قدرتی
ندارند مطمئنا قدرت زیادی دارند به چند دلیل،اولاً که سرمایه دار بسیار بزرگی هستند که توان ورود به این بازار را داشته اند. درثانی حتما در حلقه صاحبان قدرت هستند که توانسته اند صاحب سرمایه آنچنانی شوند و در آخر این که اگر با از ما بهتران نشست و برخاست نداشتند در کمترین زمان بقول معروف کاسه و کوزه شان جمع می شد. آب از سرچشمه گل آلوده نازنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
حرفهای بی سر و ته!
چندین سال است که لیموترش از قیمت 10 هزار تومان کمتر نبوده
لیموترش هم میوه نیست. میوه کرونایی هم نیست.

کمی حساب و کتاب و آگاهی هم بد نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
وای به حال مردم کشوری که مسؤلینش بگویند تو کشور یک تعداد محدود در چپاول هستند و کاری هم انجام ندهند و فقط نظاره‌گر باشند
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
سلطان لیمو هم اومد
قیمت میوه و سیفی جات با این وضع که قراره مالیات بر دارمد کشاورزان ببند قسمتی باغات تگرگ زد عده ای هم از کشاورزی نمیکنن به خاطر مالیات کیلویی پنجاه تومان هم باشه ارزانه سیفی برا تولید قیمت گزافی تموم میشه مقرون به صرفه نیس ابی به محصول داده تصفیه میکرد میفروخت در امدش از کاشتن بیشتر بود هر بطری اب سه هزار تومان هس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
سلطان لیمو ترش
سلطان خیار
سلطان بادمجان و گوجه و پیاز
نداشتیم
که خدا را شکر درست شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اون آبی که تو میخری ۳۰۰۰تومن قیمت بطریش هست ببم جان قبمت آب آشامیدنی در مناطق جنوب ۲۰ریال هست چیزی که اطلاع نداری اظهار فضل نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
مسولان لطفا بفرمایند : در چه زمینه ای مردم باید دلشان به آنها خوش باشد ؟
واقعا چکار را توانسته اند ، تا درست و منطقی و بدون رانت و فساد و سر درد و نگرانی و بدبختی
برای مردم انجام بدهند ؟
لطفا فقط دو مورد را هم بگویند
کافی است !!؟؟
بی بی سی: اخبار بامدادی: گرچه که1 تا 2 متر فاصله گذاری فیزیکی در بسیاری کشورها مناسب قلمداد شده اما تحقیقات انجام شده در هلند و بلژیک ثابت کرده که این فاصله مناسب برای کسانی که در حرکت هستند نمی باشد.
این تحقیقات پیشنهاد می کند فردی که در حال پیاده روی است از فرد جلویی حداقل 4 متر فاصله داشته باشد. و کسانی که در حال دوچرخه سواری هستند حداقل بیست متر از دوچرخه سوار قبلی و یا هر عابر پیاده فاصله داشته باشد.
به نظر می آید که هر چه سرعت شما در فعالیت بدنی بیشتر باشد لازم است فاصله فیزیکی بیشتری را در اطراف خود حفظ کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
تو یک انسان واقعی هستی
مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میوه هم اعلام کرده است: انحصار لیمو ترش و شیرین برای ۵ نفر است و آنها این محصولات را در انبارهای خود ذخیره کرده اند و همین ها باعث بالا رفتن قیمت در بازار شده است. دارایی نژاد افزود: لیمو ترشی که کیلویی  ۶-۷ هزار تومان تمام می‌شود، ۳۵ هزار تومان به مردم فروخته می‌شود
ببخشید این ۵ نفر اسم ندارند
طبق قانون اینا باید همین امروز اعدام شوند
چون در این شرایط بد با جان مردم بازی می کنن
قوه قضاییه و ضابطین مربوطه کجا تشریف دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اینها ژن برتر هستند
و از ۷۰ دولت آزاد هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
چشم! الان میرن اعدامشون میکنن! ساده ای شما!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دلیل بالا رفتن قیمت لیمو ترش و سیر و غیره فقط و فقط تبلیغات دروغی در شبکه های اجتماعی و ساده دل بودن مردم در مورد موثر بودن این میوه هاست . این آقایان با تبلیغات دروغ پولدار میشوند.
خب اون 5 نفر اسم ندارند؟
وابستگیشون به دولت چیه ؟بگیرید اعدامشون کنید تا اینطوری نشه.نمیتونید مدیریت کنید مردم را به مرگ سوق ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
خخخخخ ! چه سریع وصلشون میکنی به دولت !!!!!!
ایران کشور مافیاهاست. بعد میگویند چرا فروشگاه های خارج خالی میشود فروشگاه های ایران نمیشود. برای اینکه در ایران مافیا وارد عمل میشود و با گران کردن چند برابری قدرت خرید را از مردم میگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
عین واقعیت را گفتی!!!!دمت گرم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
شما درست می فرمایید
قدرت خرید غذا ندارن، اما قدرت عمل جراحی بینی که بالاترین آمارجهانی است را دارند
این حرفها رسانه های انگلیسی برای بدبخت نشون دادن مردم ایران د موده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
به حسن
واقعا شما مطمئن هستی
که انصاف و وجدان لازم را دارید ؟
اگر از امثال شما ، واژه ( دشمن ) را بگیرند
چکار خواهید کرد !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
چه کشور خوبی داریم. در زمانی که به دلیل بیماری مردم و به خصوص بچه ها و سالمندان نیاز به میوه و ویتامین دارند پنج خانواده تصمیم میگیرند برای سود بیشتر میوه را پنج و شش برابر گرانتر کنند. و دولت محترم هم نظاره گر این جنایت است.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دستگیری و محاکمه و اعدام این عزیزان دست قوای دیگری غیرازدولت و قوه مجریه است دست دولت نیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
از ماست که بر ماست ..‌ سود جویان فرصت طلب
و مردم ساده دل و گوشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
وقتی می خوانیم که نخست وزیر هویدا پس از ۱۳ سال ریاست بر کشور
فقط یک آپارتمان اجاره ای و یک پیکان داشت
و وزیر امور خارجه ای ، که تنها ۸۰ هزار تومان پس انداز
و ماهی ۱۵ هزار تومان حقوق می گرفت
و البته هر دو نفر را به جرم خیانت
اعدامشان کردیم !؟
و حالا نمی دانم حکم این دلالان پر تعداد
و پر قدرت چه میتواند باشد ؟
که البته عدالت رعایت شده باشد !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
امیدوارم خود وخانواده شون نتونند یک ریال از پول حرامی که با گرانفروشی به جیب میزنند با دل خوش استفاده کنند
پس وزارت اطلاعات چه کار میکند
برود اون 5 نفرو بگیره تا محاکمه بشن
خسته شدیم از بس شنیدیم هرچیزی دست یه عده ست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
خط قرمز گرانی نیست . ماهواره روسری مانتو کوتاه ماتیک و از این دست مسائل مهم هست !
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
هرچند نمیخواهم کامنت بزارم اما یه وقتهایی ادما مجبور میکنید عزیز من اون پنج نفر دستان
خیلی زیادی دارند که نمی شود گرفت مثل خیلی چیزهای دیگر
زینال بندری کجاست جرا نظر نمی دهد کسی که از بورس تعریف می کند این هم یکی دیگه از موارد غارت مردم باز فقط به قیمت سکه و سود بانکی پیله کنید در این شرایط که مردم باژد ویتامین ث مصرف ککند این پنج نفر از این راه پول پا و می کنند
برای منفعت بردن حریصانه 5 نفر یک ملت در مضیقه هستند . دستگاههای نظارتی فقط دنبال احتکار دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی نباشند نظارت خود را برای میوه هم اعمال کنند انبارهای این 5 نفر که در کره مریخ یا خارج از کشور نیست داخل خود مملکت هستش و شناسائی اونها برای دستگاههای ذیربط کمتر از 48 ساعت کار داره لذا زودتر اقدام کنند تابیش از به مردم مستعصل فشار نیاد.
سازمان بازرسی قوه قضائیه کجاست که این 5 نفر را که انحصار میوه‌های ضدکرونایی دست این افراد هست به سزای اعمالشان برساند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
تهزیرات باید پیگیر باشه اونم فکرکنم دولتیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
میوه ضد کرونایی یعنی چی؟
کدام پزشک اینا رو میوه شناخته؟
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
حالا از کجا یقین و مطمئن شدی که حرف رئیس راست باشد و بازار دست ۵ نفر شاید دروغ گفته
ترامپ با یک دستور تلفنی ، باعث شد فورا عربستان و روسیه
۱۰ تا ۱۲ میلیون بشکه از تولید نفت خود را کم کنند !؟
البته عربستان که شریک ۴۹ درصدی آرامکو آمریکاست
ولی قیافه طرفداران روسیه !؟ دیدنی است !!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
التماس کرد نه دستور داد ترامپ باید از عربستان خواهش کنه ولی رای دلخوشی امثال شما اجازه بده بگم تهدید کرد و عربستان گاوشیرده هست
نکند این 5 نفر هم جزء همان بخش خصوصی باشد که اصرار داریم کارها همه ببخش خصوصی واگذارشود
ایا انهائی که کارها به انها واگذار شد بهتر بودند
هر چیزی توی این مملکت سلطانی داره!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
اصلاح میکنم تعزیرات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
سلطان آباد
پخش این اخبار در دوران قرنطینه خانگی صرفا جهت سرگرمی واحتمالا بالا بردن میزان تحمل خواننده ست....والله نه ان پنج نفر ونه سایر محتکران به این آسانی ها دم به تله نمیدهند...
فساددرکشورهمگانی شده
انقدردراین کشورسختی وبدبختی داشتیم
هرکدام ازمااگربتوانیم هم احتکار،دزدی، رشوه دهی ورشوه گیری، پارتی بازی انجام میدهیم
فقط آب گیرمون بیادشناگرهای خوبی هستیم
من فاسد
تواند
همگی مون فاسد
غربی ها که به فروشگاه ها می روند و آنها را خالی می کنند وحشی نیستند پولدار هستند. مثل ایران نیست که مردم برای نگاه کردن بروند فروشگاه ها. در ایران فقط یک بار فروشگاه های زنجیره ای خالی شد آن هم در حوادث آبان ماه بود. زیرا مردم نمی خواستند پول بدهند. ضمنا درود به شرف دو.لت های غربی که هر بار فروشگاه ها خالی شد آنها را فورا با همان قیمت پر کردند. احتکار و گران فروشی نکردند.
به نظرم اون پنج نفر بایر به اشد مجازات برسند ولی متاسفانه پیگیری نمیشه
همه بازی کرونا و همکاری کشورها در تعطیلی اقتصادی کشورهای خود برای همیاری با ترامپ و مشاور اقتصادی اش برای بازسازی اقتصاد جهانی در جهت مطامع وال استریت، بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی است ولی آرزوی شان را در وابسته کردن جهان به صنعت آمریکا و بدنبال آن اقتصاد و دلار آمریکا بگور خواهند برد و فقط کافی است چند راه حل جایگزین بین کشورهای نفتی و صنعتی رقیب آمریکا ارائه گردد و چرخه اقتصادی این چند کشور از طریق دلار به زیر ۱۰ درصد برسد. اگر آمریکا و صهیونیستهای اقتصادی به هدفشان برسند وابستگی به دلار بیشتر خواهد شد و اقتصاد کشورهای کوچک توسط شرکت های بین المللی به یغما خواهد رفت. ان موقع بازی کرونا تمام خواهد شد. پیش بینی کشورهای نفتی دوساله و دلخوشی ترامپ چند ماهه است! ما باید مواظب باشیم اتفاقات مشابه ۱۲۹۶ تا ۱۳۰۴ و اتفاقات ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۴ در ایران رخ ندهد!
همش تقصیره مردمه اگه درست مالیات بدن به جای حرف زدن کار کنن مریض نشن از این پیچ حساس هم رد میشیم ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
مالیات باید قانوتی با رعایت عدالت مالیاتی و به مردم هزبنه شود هیچکدام رعایت نمیشود
روسه بازم که به ایران خیانت کرد عه عه عه چی شد پس متحد بود که
وقتی جماعت خواستار کیلویی افزایش حقوق هستن اما حاظر نیستن پولی برا کشاورزان بدن منفعتی بدن کشاورزان دنبال مفت خوری هستن انم نابود بشه ملت همدیگه رو بخورن.
فقط زورشون به خریداران سکه رسید که به اینا اعتماد کردند و قانونی و شفاف سکه از بانک مرکزی خریدند. بعد از تحویل سکه ها بانک مرکزی غیر قانونی فقط تعرفه مالیاتی مخصوص برای خریداران سکه از بانک مرکزی گذلشتند. یعنی هر کس از بازار خریده بود مالیات ندارد ولی هرکس به اینها اعتماد کرد باید نقره داغ شود. کسی هم پاسخگو نیست.
بیچاره مردم ساده ما که فکر میکنن مسولین به فکرشونن!دارن واسشون کار میکنن!!!زهی خیال باطل!...
کرونا دراستانه زمینگیرکردن اقتصاد بریتانیا !!!!!
تیترهای اعصاب خردکن مخصوص صداوسیما میلی !!!
چی تو این کشور انحصاری و رانتی و مافیایی نیست؟
میوه ، برنج، روغن، خوراک دام ، سیگار ، خودرو ، سیمان، اهن و فولاد و....................................
همون کرونا بکُشدمون بهتره تا اینکه این چیزها رو ببینیم و هیچ کاری از دستمون برنیاد
شما که نه میتونید میدان رو کنترل کنید نه خرده فروشی رو
یادش بخیر یکروزی ما غول نفتی بودیم
دولت بی تدبیر..ملت خودخواه..
من یه چیزی رو برای اطلاعتون عرض کنم . بدونید بد نیست .
رُک و راست بگم ، اکثریت ما ایرانیها آدمهای خوبی نیستیم . از هم خوشمون نمیاد ، دلسوز هم نیستیم ، در اولین فرصت میخواهیم سرِ هم کلاه بزاریم . در اتفاقات اخیر هم فکر کنم به همه ثابت شد که اکثر ما ایرانیها ، فقط و فقط به فکر خودمون و جیب خودمون هستیم و لاغیر . . .
احتکار اموال عمومی در شرایط حساس جرمی نابخشودنی است. این پولی که با احتکار، از مردم بیچاره که محبور به خرید هستند دریافت می شود حرام است... پزشکان این مملکت برای حفظ و نجات جان ملت، از جان خودشان سرمایه گذاری می کنند و در عوض این زالو صفتان با احتکار جیب ملت را خالی می کنند.
عوضش تو روستای ما تعزیرات اومد میوه فروشی را به جرم اینکه لیمو را کیلویی35000تومن داده بود جریمه کرد فکر نکنید بیکارن
حقوق یک سرباز فوق لیسانس ۲۷۰ هزار تومان یعنی تقرییا ۱۶-۱۷ دلار در ماهه کسی که سالها در خارج درس خوانده امده اینحا دو سال از عمرش را با ماهی ۱۶-۱۷ دلار باید پادویی کنه...
از کامنت های مربوط به پنج نفر کذایی ؛ معلومه که اکثریت این ملت خواب تشریف دارند. بابا واقعا نمیدونین تو چه مملکتی زندگی میکنید یا خودتان را به خواب زده اید!!!؟
اون مسئولی که خوابه و هر از چند گاهی در مورد یک مسئله حاشیه ای نظر میده چرا به فکر مردم نیست و دست این دلالان رو قطع نمی کنه؟
چه مملکتی هست که ۵ نفر دلال در آن نقش تعیین کننده هست اونم در حساس ترین برهه زمانی، میوه را مفت مجانی از تولید کننده خریدن هنوز پولش را هم پرداخت نکردن قیمت ده برابر با کلی منت و تحقیر به فروشنده می فروشد. این افراد دفتر و دستک ندارن؟ انبار ندارن؟ لیمو ترش فصلش ماه های ۶ و ۷هست در این مدت کلیه ویتامین هاش افت کرده ارزش ویتامینی ندارد که مردم بخوان کیلویی ۴۰ هزار تومان بفروشند، ما جنوب فارس تولید کننده گوجه فرنگی و خربزه هستیم بهترین منبع ویتامین های aو c
کسی هم نمیخره . همین دلال ها اجازه نمیدن قیمت تکون بخره با چک چند ماهه نصف قیمت میخرن.
کفتارهای کرونا بدتر از خود ویروس هست
یعنی 5 نفر هستند که قطعا مشخص کی هستند و کجان و چیکارن بعد کسی اقدامی نمیکنه ؟؟؟
فساد آشکار به چی میگن دیگه ؟
روسری مردم واجبتره یا برخورد با این حجم از فساد ؟
...
عزیزم نگو نمیتونیم بگو نمیخواهیم وگرنه کاری نداره اول جلوی صادرات این اقلام رو بگیرین سپس مصوب کنین این اقلام بیش از ملبغ 5 هزارتومان حق عرضه در میدان مرکزی رو ندارن اونوقت ببین چه جوری سرازی میشه تو بازار. امان از منفعت شخصی بعضی از ما مدیران
کم انتقاد کنید مملکت مال خودشونه دوست داره اجناس رو هر قیمتی عرضه کنه شما چی میگید .
شما نگران اقتصاد حودت باش
به نظر من غیر از عدم نظارت و عملکرد ضعیف مسوولان حماقت مردم هم این وضعیت رو تشدید کرده. حالا کی گفته لیمو بهتره یا مثلا پرتقال و سیب اصلا کدوم تحقیق اثبات شده این رو ثابت کرده؟
یادسالیان قبل خوش که غول نفتی که هیچ تاج سراوپک ‌واعضایش بودیم!
از عملکرد ضعیف مسئولین نیست قیمت واقعی میوه همین هس با این وضعیت میریم جلو محصولات بدون حمایت دولت با قمیت گزاف تموم میشه قیمت بسته بندی و حمل نقل و سردخانه گزاف هس یه جفت تایر دور سفید پیکان وانت شده یه میلیون هشتاد هزار تومان بعد میگید گرانه پس کشاورز حتی نمیتونه خرج ماشینش رو تامین کنه.
کی گفته حتما باید لیمو و سیر بخورید تا مریض نشید خیلی چیزای دیگه هست که همون خاصیت رو داره و قیمتش مناسبه البته قوه قضاییه باید ورود کنه والا اینا خون مردمو تو شیشه میکنن با اینحال وضعیت ما بهتر از خیلی از کشور هاست کشورهای غربی خوی وحشیگری خود را نشون دادن مردم غرب اگر مطمئن بودند دولتهاشون به فکرشون هستند هیچ وقت فروشگاههای مواد غذایی رو خالی نمیکردن اگر دولت امریکا وحشی نیست چرا در این اوضاع حتی دارو هم تحریم شده ایم غرب وحشی خودش باعث نابودی خود خواهد شد انشااله این وعده خداست
سلام
آن زمانی که غول نفتی بودیم چه سودی بردیم نزدیک نیمی از جملیت کشور در فلاکت زندگی می کردند 70 در صد در روستا بودند که اکثر انها نه اب بهداشتی داستند نه برق نه جاده نه پزشکونه.......وانگهی خام فروشی نفت افتخار نیست ما باید به فراوری نفت روبیاوریم که از هر بشکه نفت دهها برابر درامد داشته باشد وکلی جوان هم سر کار بروند.متاسفانه هم سوءاستفاده از این شرایط می شود وهم آمارها غیر دقیق وشعاری است. دراینکه 5 نفر باشند میشه شک کرد وثابیا قیمت کجا وکی 5-6 تومان بوده. ما معمولا اهل افراط وتفریط هستیم. برای اثبات حرفمان کوچک نمایی یا بزرگنمایی می کنیم.ضمن اینکه از باب اینکه مرغ همسایه غازه دوستی گفت دولتهای غربی مغازه هارا به همان قیمت پر می کنند. درحالی که اولا: دولتهای غربی اصلا در تجارت وقیمت دخالت نمی کنند وثانیا آنجا بعضی از کالاهای ضروری بهداشتی بیش از ده برابر شده.دوست خود من درانگلستانه که ایران آمده بود واوایل کرونا برگشت پیام داد و می گفت قبل از سفربه ایران مواد ضدعفونی کننده ژله ای یک پوند وهفتاد پنس بود الآن پیدانمیشه آن لاین خواستیم بخریم گفت هفده 17 پوند یعنی 10 برابر. پس عزیزان انتقاد هم که می کنیم خوبه بااطلاع ومنصفانه باشه.مخلص همه شما محمد مدرس اقتصاد دردانشگاه
خرده فروش ها فقط حق دارند ۳۵درصد به قیمت اضافه کنند
بعد ما رفتیم درس خوندیم که مثلا پیشرفت کنیم حالا زیر بار منت دولت تدبیر ودامید برای حقوق پنج میلیون تومنیمون هستیم
واحدهاي نظارتي بايد هرچه سريعتر اين ٥نفر رو شناسايي و به اشد مجازات برسونند و ليموهاي احتكار شده هم يا قيمت مشخص عرضه كند كه مردم در اين وضعيت استفاده كنند.دلال ها بايد سودهاي چند صد ميلياردي داشته باشند اونوقت توليد كننده بدبخت بدهكار بانك باشه ودغدغه پرداخت حقوق كارگرهاش و خريد نهاده هاي ١٠برابر شده را داشته باشه كه آيا سال بعد همين دلالها با رانت و تباني محصولشو مفت از چنگش بيرون بيارند.اينها مفسد في الارض هستند بايد اعدام بشوند كه عبرت براي ديگر سودجويان بشود
آخر تا كي بايد مردم منتظر اقدام عملي مسئولين إجرائي باشند در أين شرايطي كه مردم به سختي گذران عمور ميكنند چرا ٥نفر بايد سودهاي چند صد ميلياردي بكنند
اين ٥نفر خون مردمو كردن تو شيشه بايد اعدام شوند
......پنج نفر ولی با چند هزار حامی.......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!خداوند متعال ترحم نماید.
دادستان كل كشور بايد به مسئله ورود كند و با مجازات اين ٥نفر كه خون مردم رو كردن تو شيشه و از اين موقعيت به نفع خودشون سو استفاده كردن باعث عبرت ديگران شود. آخه تا كي بايد منتظر اقدام قاطع باشيم
خدا لعنت كند كساني كه از اين احتكاركننده ها حمايت ميكنند.آخه ميوه اي كه نايلون شده و بيشتر از نود روز تو سردخانه يا انبار بوده چه خاصيتي داره كه مردم ميخرن بدن آزمايش هيچ ويتامين سي ندارد و مصرف آن با توجه به مواد نگهدارنده شيميايي كه ميزنند مضر هم هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها