بازدید 16115
۳
پیشنهاد تمدید نیامد، تیم ملی هم پرید، کرونا قرارداد راهم نصف کرد

قلعه نویی با دست خالی از سپاهان جدا می‌شود

قلعه نویی که یک فصل و نیم برای ساختن سپاهان مدعی و پرستاره تلاش کرده بود، حتی پیشنهاد هدایت تیم ملی را نیز رد کرد اما ناگهان اتفاقات ناگوار همچون بازی عجیب با پرسپولیس و خودداری زردها از حضور در میدان فرا رسید و همه چیز خراب شد. حالا با شیوع کرونا، شاید فصل لیگ نوزدهم و ماموریت قلعه نویی همینجا تمام شود.
کد خبر: ۹۷۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 09 April 2020

امیر قلعه نویی سرمربی گرانقیمت داخلی که برای فتح لیگ برتر پس از سالها ناکامی، به سپاهان افول کرده برگشت، گرچه این تیم را از ناکامی های بزرگ فصول گذشته نجات داد، اما نتوانست هیچ موفقیتی جز کسب سهمیه آسیایی با این تیم بدست بیاورد و حالا با شیوع ویروس کرونا در آستانه جدایی از این تیم با دست خالی است.

به گزارش تابناک ورزشی، در صورتی که باقیمانده بازی های لیگ برتر نوزدهم به هر شکل و تصمیمی، برگزار نشود ، قلعه نویی که هدایت تیم ملی را هم رد کرده بود، بدون دریافت بخش قابل توجهی از دستمزدش ، اصفهان را پس از سه سال کار در دو تیم ذوب آهن و سپاهان ترک می کند.

پس از اینکه ویلموتس نتوانست از میراث کی روش به خوبی بهره ببرد، فدراسیون فوتبال به همکاری خود با او خاتمه بخشید. انتخاب سرمربی تیم ملی به بحث روز ورزش کشور تبدیل شد و پس از گمانه زنی‌های بسیار، سرمربی داخلی به عنوان اولویت فدراسیون فوتبال اعلام شد. با توجه به موجودیت فعلی فوتبال ایران، گزینه‌های زیادی روی میز فدراسیون نبود. علی دایی و امیر قلعه نویی تنها گزینه‌های معقولی بودند که برای نشستن روی نیمکت تیم ملی شانس داشتند.

علی دایی بنا به دلایلی از بین گزینه‌ها حذف شد و تیم ملی ماند و قلعه نویی. همه ژنرال را سرمربی تیم ملی می‌دانستند و حتی خود این مربی نیز در محافل خصوصی از دغدغه هایش برای ماموریت خطیر پیش رو صحبت به میان آورده بود.به هر حال اینجا بود که باشگاه سپاهان وارد عمل شد. این باشگاه با قاطعیت اعلام کرد که اجازه حضور امیر قلعه نویی را در تیم ملی نمی‌دهد. قلعه نویی که به نوعی در یک ۲ راهی قرار گرفته بود، با توجه به جو به وجود آمده از سوی باشگاه سپاهان، ترجیح داد برخلاف جهت آب شنا نکند و تصمیمی را بگیرد که بی خطرتر است.

قلعه نویی با دست خالی از سپاهان جدا می‌شود

او برای اتخاذ تصمیم فوق دلایلی بسیاری داشت که در خلوت شخصی اش، خود را قانع به رد پیشنهاد تیم ملی کند. قلعه نویی یک فصل و نیم برای ساختن سپاهان فعلی تلاش کرده بود و اکنون تیمی را در اختیار داشت که از هر نظر آماده کسب افتخار بود. پشت کردن به این تیم، مساوی بود با پشت کردن به یک سال و نیم تلاش و آرزو‌هایی که پتانسیل محقق شدن را داشتند. به این ترتیب پروژه تیم ملی برای قلعه نویی به پایان رسید و او به کار خود در سپاهان ادامه داد.

افت عجیب سپاهان با قلعه نویی در نیمه راه لیگ

این در حالی بود که سپاهان از هفته ۱۱ به بعد دیگر آن سپاهانی نبود که ترس به جان حریفان می‌انداخت. سپاهان قلعه نویی به قدری از خودِ واقعی اش دور شده بود که در ۱۱ هفته پایانی پیش از تعطیلی مسابقات تنها موفق به کسب ۳ برد شد! این در حالی بود که این تیم تا پیش از آن، ۶۰ درصد بازی‌های خود را برده بود و ۴۰ درصد باقی مانده نیز نتیجه مساوی به همراه داشتند. زردپوشان اصفهانی ، اما در این ۱۱ بازی، ۶ مساوی و ۲ باخت متحمل شدند، این یعنی از دست دادن ۱۸ امتیاز از ۳۳ امتیازی که می‌شد کسب کرد. این مقطع همزمان با اوج گیری دوباره پرسپولیس بود. پرسپولیس به خوبی از فرصت به دست آمده استفاده و صدرنشینی خود را تثبیت کرد.

جایگاه متزلزل قلعه نویی بعد از اتفاقات بازی با پرسپولیس

همچنین اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان باعث شد که اعضای هیئت مدیره سپاهان قلعه نویی را مقصر اصلی حواشی رخ داده بدانند و جایگاه قلعه نویی در این تیم اصفهانی متزلزل شود. البته مسئولان سپاهان اعلام کردند که از قلعه نویی حمایت می کنند و تکلیف این مربی در پایان فصل مشخص می شود.

بهر حال لیگ برتر فوتبال در اوایل اسفند نیمه کاره رها شد و مشخص نیست که ادامه خواهد یافت یا خیر؟ موضوع مشخص شده این است که با شرایط فعلی (فاصله ۱۰ امتیازی تیم اول از تیم دوم) قهرمان شدن سپاهان کار بسیار سختی بوده و تقریبا به غیرممکن تبدیل شده است. مگر اینکه شاهد رخ دادن اتفاقات دور از ذهن باشیم که البته صحبت از این اتفاقات به همان اندازه غیر واقعی به نظر می‌رسد که بخواهیم از شروع دوباره بازی‌های لیگ نوزدهم در هفته‌های آتی صحبت کنیم. بدین ترتیب قلعه نویی تیم ملی و قهرمانی با سپاهان در لیگ نوزدهم را از دست داد! این یک تراژدی بزرگ برای پرافتخارترین مربی لیگ برتر به شمار می‌رود. پروژه اوج گیری دوباره امیر با اختلال مواجه شده و اکنون یک سئوال بزرگ وجود دارد که آیا او در چنین شرایطی سال آینده را نیز در سپاهان خواهد ماند یا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اینها خیال بازنشسته شدن ندارند و چسبیده به فوتبال ایران و هیچ شانسی به جوان ها نمی دهند و تما هم سن ‌سال اینها در اروپا که مطرح در دنیا هستند بازنشسته شده اند و امان از دست این پیشکسوت های زر پرست پر مدعا
چرا حاشیه می سازید؟ چرا مزخرف می نویسید؟ چرا تنش درست می کنید؟ چه سودی میبرید؟ کی گفته قراره قلعه نویی بره؟
خجالت نمی کشید؟ شرم نمی کنید؟ این پولی که میگیری خوردن داره؟
ما کل یوم گفتیم 70% سپاهان قهرمانه ؛ 50% استقلال ؛ 40% هم پرسپولیس!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار