بازدید 14287
۴
زمزمه بازگشت مهره‌های سوخته و جنجال‌ساز به فدراسیون در حساس‌ترین مقطع

ارسال نامه اصلاح‌ اساسنامه فوتبال به اعضای‌ مجمع؛ نبی اشتباه دوره قبل دبیرکلی‌اش را تکرار می‌کند؟

شاید با نامه امروز نبی، مجمع خموده و بی اثر فوتبال ایران از خواب طولانی بیدار شود و بیشتر اعضایش حداقل برای یک بار هم که شده، زحمت مطالعه متنی را که باید به اصلاحش رای بدهند، به خود بدهند، اما این اقدام نبی می‌تواند نوعی موازی کاری محسوب شده و دوباره گوش فیفا را تیز کند. هنوز از یاد نبرده ایم که اساسنامه پر از ایراد قبلی را هم نبی و نصیرزاده زیر سایه کفاشیان تدوین کرده بودند.
کد خبر: ۹۷۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 08 April 2020

دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال در نخستین اقدام خود، نامه‌ای به اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال درباره اصلاح اساسنامه فرستاد. این در حالی است که مراحل نهایی تدوین نسخه اصلاح شده اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران در مرجع قانونی این کار در حال انجام بوده است!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ اقدام تازه نبی در ارسال نامه به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در مورد نظرخواهی درباره اصلاح اساسنامه می‌تواند کار خوبی تلقی شود، اما می‌شد این نظرخواهی را بعد از تهیه پیش نویس اساسنامه جدید در کمیته مامور شده برای این کار انجام داد، چون سرانجام این مجمع فدراسیون فوتبال است که باید اساسنامه جدید را تصویب کند.

پیش از این، سرپرست فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رئیسه، ماموریت انجام این اقدام حیاتی را به مجرای قانونی اش محول کرده بودند، اما اقدام امروز نبی ـ که می‌تواند مجمع به خواب رفته فدراسیون را حداقل برای یک اظهارنظر بیدار کند و آن‌ها را برای دست کم یک بار خواندن اساسنامه فدراسیون وادار کند؛ کاری که بعید است بسیاری از اعضای مجمع تا امروز انجام داده باشند ـ نگرانی‌هایی را نیز ایجاد کرده است.

برخی کارشناسان خبره فوتبال بر این باورند که مهدی محمدنبی احتمالا در مسیر موازی کاری با کمیته تدوین مقررات گام برداشته و نامه امروز او نیز اولین ضربه برای وارد کردن سلیقه‌های وزارت ورزش در اساسنامه تازه، آن هم به نام مجمع فدراسیون است.

ارسال نامه اصلاح‌اساسنامه ‌فوتبال به اعضای‌مجمع؛ نبی اشتباه دوره قبل دبیرکلی‌اش را تکرارمی‌کند؟

کلاف پیچیده تدوین اساسنامه جدید فدراسیون با فشار فیفا و لغو انتخابات ۲۵اسفندماه ریاست فوتبال، گره بیشتری خورده و هرگونه حرکت خارج از روال قانون، می‌تواند بشکه باروت فدراسیون و گروه‌های مختلف سهم خواه در بلوک قدرت فوتبال ایران را منفجر کند. حالا مشخص نیست، نبی با این نامه که سروشکلی طبیعی و عادی دارد، چه هدفی را دنبال می‌کند و آینده فوتبال ایران در مواجهه با فدراسیون جهانی و چشمان تیزبین‌اش در داخل چه می‌شود؟

آیا نبی اشتباه دوره قبلی دبیرکلی را تکرار می‌کند؟

مهدی محمدنبی که در سال ۹۳ پس از فشار شدید محمود گودرزی وزیر وقت ورزش روی علی کفاشیان، از دبیرکلی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد و جای خود را به اسدی گزینه وزارتخانه داد، در اولین روز‌های سال جدید به پشتوانه وزارت ورزش همین دولت و با حمایت و استقبال رسانه‌های ورزشی از جمله سایت تابناک ـ که موافق بازگشت این مرد مجرب به ساختار بهم ریخته فدراسیون بود ـ جای ابراهیم شکوری جوان ـ که بیشتر یک ماشین امضا بود ـ نشست. جلوسی که چندان بدون حاشیه نبود و اختلاف‌ها منجر به دخالت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز شد!

نبی اما با ادامه حمایت چهره‌های برجسته رسانه‌ای و در تعطیلی کامل فوتبال و دستگاه‌های اداری کشور، موفق شد مخالفانش را کنار بزند و به عنوان یکی از معدود افراد آگاه باقی مانده در آستین فوتبال ایران، خودش را در سمت دبیرکلی تثبیت کند.

با این حال نبی حتما فراموش نکرده که خودش هم در شکل‌گیری اوضاع بغرنج فعلی فوتبال ایران بی‌تاثیر نبوده است. مهدی محمدنبی به همراه هوشنگ نصیرزاده همکار نفتی سابقش و رییس وقت کمیته تدوین مقررات فدراسیون، نقش محوری در تدوین اساسنامه فوتبال ایران در سال ۹۰ داشته‌اند و کفاشیان نیز به عنوان ضلع سوم این مثلث، کار را یکسره کرد؛ اساسنامه‌ای که برای یک دهه اهالی فوتبال ایران و حتی فیفا را بازی داد و امروز سرمنشا همه مشکلات و گره‌های کور فدراسیون ایران شده و نفس فوتبال کشورمان را گرفته است.

تناقض‌های عجیب بین اساسنامه ارسالی فوتبال ایران به فیفا و نسخه‌ای که در داخل کشور روی آن استناد می‌شود، خطای قابل بخششی نیست و نبی باید در سریع‌ترین زمان ممکن این لغزش و دروغ بزرگ فدراسیون را با به کارگیری حربه صداقت جبران و اعتماد نهاد جهانی فوتبال را تا حدی احیا کند.

اکنون اعتبار فدراسیون فوتبال ایران به خاطر دروغ‌های متعدد از جمله در ماجرای صدور مجوز حرفه‌ای برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا یا ۳۰۰هزاردلاری که کفاشیان در پرونده حق پخش تلویزیونی ناپدید کرده، به شدت مخدوش شده و ماجراجویی تازه نبی با همراهی رفقای قدیمی، بازی با آتش است.

هوشنگ نصیرزاده به خبرنگاران هدیه معنوی داد | فرتاک ورزشی 

زمزمه نقش آفرینی مجدد نصیرزاده در سازوکار اصلاح اساسنامه فوتبال زنگ خطری جدی برای فدراسیون به صدا در آورده و شائبه شکل گیری مجدد مثلث بحران ساز را جدی می‌کند. به خصوص که نصیرزاده این روز‌ها بعد از کنار رفتن از مدیرعاملی باشگاه‌های تبریزی و مرخص شدن از خدمت در تشکیلات زنوزی که با محرومیت از سه پنجره نقل و انتقالاتی همراه بوده، در فضای مجازی فعال شده و تلویحا از نقش آفرینی‌اش در روند فعلی اساسنامه فدراسیون دم می‌زند! یعنی فردی که همه تلاش‌های فعلی برای پاک کردن خطاهایش در تدوین اساسنامه قدیمی است، تصحیح کننده اشتباهات یک دهه پیش خودش باشد؟!

مهدی محمدنبی، مدیر تازه کار و بی تجربه‌ای نیست که بخواهد مرتکب اشتباه خطرناک قبلی شود و درست به همین دلیل، جامعه خبری و رسانه‌ای از او برای بازگرداندن وزن از دست رفته مدیریتی به کرسی دبیرکلی حمایت کردند، اما در صورت بروز هر اشتباه نابخشودنی، پیامد‌های آن مستقیم متوجه وی خواهد بود. کارنامه طولانی نبی در فوتبال ایران نشان می‌دهد خودش کمتر اسیر فساد و کج‌روی متداول در فوتبال شده، ولی برخی اطرافیان و مهره‌های چسبیده به او از فرصت و اعتمادش سوءاستفاده می‌کنند که این بار نباید چنین اشتباهی تکرار شود.

ایرادات احتمالی اعضای مجمع به کدام کانال می‌رود؟

نبی که به نظر می‌رسد با پذیرش دبیرکلی فدراسیون و نقشش در برگزاری انتخابات آتی، قید ریاست را زده و صندلی دبیرکلی را برای خودش تضمین کرده است، امروز با ارسال نامه‌ای به اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، نخستین پیام را برای مدیرانی که چهار سال با تاج و ساکت کار کردند، فرستاد و از آن‌ها درخواست نمود که نظر و پیشنهادهای خود را درباره اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوب سال ۱۳۹۰ به صورت کتبی و رسمی از طریق آدرس ایمیل دبیرخانه مجمع congress@ffiri.ir ارسال کنند تا بررسی‌های قانونی طبق چارچوب اساسنامه استاندارد اعلامی از سوی فیفا صورت گیرد.

او خود می‌داند که شاید به تعداد انگشتان یک دست نیز نامه و نکته و ایراد از سوی این مجمع ناکارآمد به دستش نرسد، اما ژست تعامل با مجمع برای جمع آوری رای به سود گزینه احتمالی مدنظر مقامات بالانشین، لازم است و در زمان مختص خودش کارایی خواهد داشت؛ بنابراین، آخرین فرصت دریافت پیشنهادها، ۲۷ فروردین ماه ۹۹ اعلام شده و باید منتظر ماند و دید که محمدنبی ایرادات و نقطه نظرات احتمالی رسیده به فدراسیون را تحویل کدام کانال می‌دهد؛ مرجع رسمی اصلاح اساسنامه در فدراسیون یا چهره‌های امتحان پس داده سابق، که از تدریس مدیریت فوتبال و کارشناسی داوری گرفته تا اظهارنظر در مسائل تخصصی علم حقوق بدون تحصیلات دانشگاهی را درکارنامه دارند و حالا هم بدشان نمی‌آید یک بار دیگر تغییر شاخه داده و شاهکار خود را روی بخش دیگری از درخت آفت زده فوتبال بر جای بگذارند

نویسنده: بهنام شریفی

ایران 5 هزار دلار جریمه شد/ نبی: اسپانسر پولش را می‌دهد - ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سلام. یک مطلبی هم در مورد این سایت ثبت نام وام یک میلیونی بزاری. معلومه که همه سرپرست ها این وام رو لازم دارن. فردا همه مردم به دفاتر پیشخوان، کافی نت ها و بانک ها هجوم می‌برند اونم توی این وضعیت شیوع ویروس چینی کرونا. الان سایتش بالا نمیاد. اگه هم بیاد اصلا گزینه ثبت نام نداره.
پولهای مفتی که به فوتبالیستها داده میشه ازهمین بیت المالیه که گفته میشه از تحریمها ضربه دیده، درسته؟
پس چرا یه سری تا ته کیسه دستشان را می تونن ببرن و استفاده کنن؟
اي كاش با مفسدان اقتصادي هم امنيتي برخور دميشد
با سلام.دادن اساسنامه برای انجام اصلاحات به مجمعی که هیچ وقت کارآمدی خود را در فوتبال مملکت نشان نداده است ، مثل دور و تسلسل بوده و امری بیهوده است.یک بند مهم اساسنامه که باید اصلاح شود بند 9 ماده 33 اساسنامه است . من نمیدانم طبق چه منطقی کسی که نامزذ رییس فدراسیون می شود بایستی امضای 10 نفر از اعضای مجمع را داشته باشد.آیا این فرد رییس را بدهکار آن افراد نمی کند. دوم اینکه چرا بایستی فرد کاندید نایب رییس اول و دوم و سوم را از قبل انتخاب کند. عملا بده بستان ها از همین جا شروع می شود. من شخصا تا مرحله دریاف مدارک برای ثبت نام هم رفتم و تمام شرایط برای رییس شدن در فدراسیون را داشتم منتهی این امضاء های بی معنی را که جز مفسده چیزی برای فوتبال را نمی آورد نداشتم . اساسنامه هزاران ایراد کلی دارد که باید توسط دانایانی مثل دکتر دادکان، دکتر ذوالفقارنسب، آقای جلالی، و آگاهان فوتبال اصلاح شود و نه مجمع.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل