بازدید 18324
یک فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «تابناک»

آیا باید منتظر استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس یازدهم باشیم؟ / دود اختلاف بین مجلس و دولت فقط به چشم مردم می‌رود/ برای حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد باید سه‌قوه متحد باشند

رئیس کمیته سیاسی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی کشور همراهی دولت و مجلس می‌تواند پاسخ مثبتی را در جهت تحقق مطالبات مردم به خصوص در حوزه اقتصادی فراهم کند؛ پس هر گونه فرافکنی در جهت ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس، ناپسند و بر خلاف رویه وحدت ملی در کشور است...
کد خبر: ۹۷۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 08 April 2020

پس از برگزاری انتخابات دوم اسفند ماه ۹۸ و پیروزی قاطع اصولگرایان در این انتخابات، برخی طیف‌های تند در این جریان که البته تعدادشان هم زیاد نیست، وعده‌هایی نظیر استیضاح رئیس جمهور، از نصاب افتادن دولت با استیضاح برخی وزیران و حتی موضوعاتی مثل طرح عدم کفایت رئیس قوه مجریه را مطرح کردند و تحقق این موضوعات را اتفاقاتی دانستند که با آغاز مجلس یازدهم کلید خواهد خورد.

به گزارش «تابناک»؛ اصولگرایان با شعار محوری «نجات اقتصاد ایران» توانستند در انتخابات اسفند ماه، گوی رقابت را از حریفی که در برخی حوزه‌ها به دلیل عدم تایید صلاحیت کاندیدا‌های مورد نظرش گلایه‌مند بود، ببرند. افرادی برای مجلس آتی انتخاب شدند که عمدتا از عملکرد مجلس دهم و نمایندگان آن و به ویژه راه اندازی بازی‌های سیاسی که منجر به قربانی شدن منافع مردم شد، گلایه‌مند بودند.

فرض را بر این بگذاریم که برخی مجلس یازدهم را فرصتی برای تسویه حساب با دولت برآمده از جریان رقیب بدانند؛ کار در این مجلس هم فرسایشی و عمدتا صرف دعوا‌ها و بازی‌های سیاسی خواهد شد و فرصتی برای تحقق شعار اصولگرایان مبنی بر «نجات اقتصاد ایران» باقی نخواهد گذاشت؛ پس مجلس یازدهم نه تنها محلی برای راه اندازی چنین بازی‌هایی نخواهد بود، بلکه ترکیب عمده آن اعتقاد دارند که در تعامل و همراهی با دولت، قوه مجریه را وادار به تامین منافع مردم خواهند کرد و کار را روی ریل اصلی و به نفع مردم خواهند انداخت.

اختلاف دولت و مجلس یازدهم ساخته ذهن عده قلیلی است

در همین زمینه، یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک»، از رویکرد برخی جریانات برای ایجاد اختلاف میان دولت و نمایندگان مجلس یازدهم انتقاد کرد و یادآور شد: قطعا مجلس یازدهم محلی برای پاسخ به مطالبات مردم خواهد شد و این محقق نمی‌شود، مگر با همراهی قوای سه گانه.

آیا باید منتظر استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس یازدهم باشیم؟/ دود اختلاف بین مجلس و دولت فقط به چشم مردم می‌رود/ برای حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد باید سه‌قوه متحد باشند

«محمدکاظم انبارلویی» فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه مجلس یازدهم باید چه برنامه و رویکرد‌هایی را در دستور کار خود قرار دهد اظهار کرد: انتخابات دوم اسفند منجر به پیروزی شگفت‌انگیز اصولگرایان در انتخاب بود و جمعی به مجلس راه پیدا کردند که شعار اصلی‌شان نجات اقتصاد ایران و پاسخ به مطالبات معیشتی مردم است؛ رویکردی که بدون شک اگر محقق و عملیاتی شود، دستاورد بزرگی برای کشورمان محسوب می‌شود.

خصومت نمایندگان مجلس یازدهم با دولت از پایه بی‌اساس است

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس یازدهم و به خصوص اصولگرایان بخواهند شعار‌ها و آرمان‌هایشان عملیاتی شود، باید به سمت همگرایی و همراهی با دولت پیش روند، پس آنچه درباره خصومت نمایندگان مجلس یازدهم با دولت مطرح می‌شود از پایه بی‌اساس است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: به طورحتم برای حل مشکلات کشور و تحقق مطالبات مردم همکاری مشترک دولت و مجلس امری روشن است تا شعار‌های و رویکرد‌های بر جامانده در کشور که برخی از آن‌ها جز شعار‌های رئیس‌جمهور نیز هست عملیاتی شود.

تحقق مطالبات مردم و حل مشکلات اقتصادی؛ در سایه وحدت

انبارلویی خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی کشور همراهی دولت و مجلس می‌تواند پاسخ مثبتی را در جهت تحقق مطالبات مردم به خصوص در حوزه اقتصادی فراهم کند؛ پس هرگونه فرافکنی در جهت ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس ناپسند و برخلاف رویه وحدت ملی در کشور است.

وی تاکید کرد: به هر حال عقلانیت سیاسی در شرایط امروز کشور حکم می‌کند دولت و مجلس در یک مسیر همگام با قوه‌قضائیه برای بهبود شرایط کشور و به خصوص در موضوع مبارزه با فساد گام بردارند تا اهداف مدنظر ملت ایران محقق شود.

مجلس یازدهم بیشترین همکاری را با دولت خواهد داشت

این چهره سیاسی اصولگرا گفت: پیش‌بینی ما این است که نمایندگان مجلس یازدهم در راستای تحقق مطالبات مردم و شعار‌هایی که بیان کردند کمال همکاری را خواهند داشت تا بتوانند به هدف مقدسی که برای خود تعیین کردند برسند.

سخنان این فعال سیاسی اصولگرا درباره نحوه احتمالی تعامل مجلس یازدهم با دولت دوازدهم تایید کننده برخی تحلیل‌هایی است که پیش از این ارائه می‌شد؛ مبنی بر اینکه مجلس آتی نسبت به مجلس دهم، همکاری و هماهنگی بیشتری با دولت روحانی خواهد داشت. اما این همکاری و هماهنگی در سایه نظارت و بهره گیری از ابزار قانونی مجلس خواهد بود و متقابلا دولت نیز حرف مجلس را بیشتر خواهد خواند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۷
یه مدت مجلس تعطیل بود راحت بودیم حالا با بازگشایی مجدد مجلس دوباره اختلافات بدون اینکه نتیجه مثبتی داشته باشه شروع شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
نهاد مجلس و ریاست جمهوری را با تمام نقاط ضعف اش مردم رها نخواهند کرد ،بلکه دنبال تصحیح آنها هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
فقط مجلسی که واقعا در راس امور هست میتواند روحانی را استیضاح و حداقل دوسوم مردم کشور راخوشحال کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
قطعابایداینکاررابکند مگراینکه رهروی مجلسم دهم باشد
اسد پلنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
مجلس بود و نبودش فرقی نمیکنه
فقط هزینه اضافه است
محسن
| Belgium |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
مجلس هرگز نمی تواند رٸیس جمهور را عزل کنند چون هیچ قدرتی ندارد می گوٸید نه یک نظر سنجی بذارید
مردم آدم بی اختیاری که فقط نقش بازی کند و توجیه گر مشکلات باشد و بله قربان گوی افراد دیگر باشد نمی خواهند هر کس اختیار تام دارد بیاید به جای روحانی بنشیند و پاسخگوی مشکلات مردم و کشور باشد از این همه موش و گربه بازی خسته شده ایم روحانی همین امروز هم زیادی است و کلا نهادی به نام ریاست جمهوری و دولت در کشور ما وجود واقعی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
کاش هم مجلس هم دولت تعطیل بشن دیگه کسی پشتشون قاییم نشه
ولی اصل لزومشون برا همین نمایشه
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
حال نهاد ریاست جمهوری را نباید حمایت کرد ،چون رئیس جمهور به مذاق بعضی ها خوش نمی اید!؟
درضمن باید گفت که این رئیس جمهور بیشتر اصولگرا است تا اصلاحطلب و مسلما تا آخر دوره اش می ماند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
در جواب دوست 16:35
ارزوی تعطیل مجلس و دولت ارزوی کسانی است که این سناریوها را در کشور پیاده میکنند تا این دو ارگان در کشور نباشد که راحتتر بتوانند هر کاری که میخواهند انجام دهند.بهوش باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
خیلی بی ادبی
همين اول بگويم بنده نه به اقاي روحاني راي دادم ونه طرفدار ايشان ميباشم زماني كه نفت 140 دلار فروش ميرفت وتحريم هم نبودذ ومشكلات عديده هم داشتيم چرا دولت قبلي را كسي استيضاح نميكرد حالا نفت براي فروش نداريم تحريمهاي ظالمانه برقرار هستند خزانه دولت خالي ميباشد انصاف نيست كه هم تقصيرات را به گردن يك نفر بياندازيم قبول كه دولت ايشان بعضي مواقع منفعلانه عمل ميكننند ولي به عناون يك مسلمان انصاف داشته باشي كارشكني هاي مخالفان ايشان كمرشكن ميباشد
دولت پشت پرده بايد افشا و علنى بشه . مجلس هم كاره اى نيست .
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اگه کاره ای نیست پس چرا یک عده یقه پاره می کنند تا وارد مجلس بشن؟
اگه کاره ای نیست پس این همه بحث سر رد صلاحیت ها برای چیه؟
الان بر فرض روحانی رو برداشتید و یکی مثل احمدی نژاد گذاشتید که بگه اسراییل باید محو بشه این عوض شدنها مشکل مردم و حل نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
این اقای انبار لویی انتخاب اصولگرا هارو شگفت انگیز میدوونه ،بابا شما ها انتصاب بودید نه انتخاب،
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
ان شاء الله دولت اسلامی و انقلابی (که تا الان هم نداشتیم) مشکلات رو در زمینه های مختلف حل می کنه
استیضاح رئیس جمهور در کار نیست چون که این افراد منتسب هستند ونه منتخب واختیارشون دست خودشون نیست که هر کاری دلشون بخواد انجام بدن و هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد و نه مشکلات اقتصادی حل خواهد ونه هیچ مشکل دیگری
مردم از سیاست متنفر شده اند نه جناح راست و نه جناح چپ محبوبیتی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
فقط جریان انقلابی همچون شهید سلیمانی محبوبیت داره
فقط حرف تحویل مردم میدید!!!! کی از دست شما راحت میشیم ؟ اگر بفکر مردم بودید حال و روزمان بهتر از این روزها بود. خدایا ما چه گناهی کردیم این دوران به دنیا آمدیم ؟؟؟؟!!!!
مشکلات اقتصادی ما تا اندازه بسیاری نتیجه انزوای جهانی ما است که آن هم ناشی از سیاست خارجی است و تا زمانی که این سیاست خارجی تغییر نکند هیچ راهکاری در داخل یا خارج نتیجه نخواهد داد. آیا اتحاد دولت و مجلس تحریم ها را بر می دارد؟ یا باعث افزایش فروش نفت می شود؟ مسلما هیچکدام، ضمن اینکه در دنیا هیچکس، حتی کشورهای به ظاهر دوست، مانند روسیه .و چین!!! واقعا از ما دل خوشی ندارند و می دانند که سیاست خارجی مان در نهایت سبب بی ثباتی گسترده می شود، پس قبل از هر چیز باید این سیاست تغییر کند، اما بسیاری از بزرگان هست و نیست خود را در همین سیاست می جویند و هیچ اهمیتی نمی دهند که در نتیجه آن عامه مردم از هستی تهی شده اند. پس لطفا نظریه پردازان و کارشناسان درباره راه حل مشکلات اینهمه صغری کبری نچینند!!!!
جناب انبارلویی پیروزی اصولگرایان اصلا شگفت انگیز نبود چرا که قبل از 2 اسفند ترکیب تقریبی مجلس اصولگرا برا همه مشخص بود. نجات اقتصاد ایران هم ازون شعارهای دهن پرکنی هست که همیشه میدین، هیچ رایی از طیف خاکستری یا جناح رقیب بخاطر این شعار به سبد اصولگرایان ریخته نشد چرا که ا صلاح طالبان و طیف خاکستری اصلا نیومدن رای بدن. اینا رو خودتون هم میدونین ولی چون سرمست پیروزی هستین گفتم یادآوریش کنم.
آقاى انبارلويى فرموديد پيروزى شگفت انگيز اصولگرايان ؟
عجب شگفت انگيزى !
سیاست الان اينجوری است که رئیس جمهور بعدی
بلایی به سرمون مياره که بگيم
خداپدرومادرقبلی رابیامرزه ازاين خیلی بهتربود
روحانی قبل ازانتخابات : در۱۰۰ روزاول همه مشکلات راحل میکنم
روحانی بعدازانتخابات :،انچنان رونق اقتصادی ایجادکنیم که دیگر کسی نیازبه یارانه نداشته باشد !
امروز درهفتمین سال ریاست جموهوری: باید ایکاررابکنیم باید ان کاررابکنیم باید این اقدام صورت گیرد باید ان اقدام صورت گیرد باید به فلان هدف دست یابیم باید .... !!!!
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
روحانی راجع به حل تمام مشکلات در 100 روز حرفی نزد. یک
بار دیگه صحبت های ایشون رو گوش کنین. ولی راجع به رونق وعده داد. مردم هم این مورد رو شنیدن و توخالی بودن فرمایش ایشون رو متوجه شدن ولی بازم سال 96 بهش رای دادن
چه وحدت برای رفع مشکل داشته باشن چه با هم در نزاع باشن کلا مشکلی از مردم حل نشده و نمیشه!
وجود هر 2 قوه دردی از مردم دوا نمیکنه!
مجلسیان یازدهم خود را نماینده مردم ندانند. حضور آنها در مجلس نتیجه ناامیدی مردم از یکی از پایه های اصلی دموکراسی در کشور است. بیایند دور هم خوش باشند و حداقل چوب لای چرخ نگذارند و مقداری امکانات برای آقازاده هایشان بردارند و بروند!
من بنظرم مشکلات اقتصادی کشور به این آسانی که فکر می کنیم قابل حل نخواهد بود مگر اینکه معجزه ای اتفاق بیفتد .
وقتي مجلس تعطيل بود نه خبري مي آمد و نه جبهه اي تشكيل مي شد. چه زمان راحتي بود .
اگر من توپدار بودم.!!!
دولت فعلی هم مثل همۀ دولتها در نظام جمهوری اسلامی، منتخب مردم است و با راهکارهای خود نظام سرکار آمده و تا زمانی که طبق راهکارهای همین نظام تخلف و جرمی مرتکب نشده که در دستگاه قضایی و سیستم نظارتی کشور محکوم شده باشد جبهه گیری خصمانه در برابر او یک خود خواهی بوده و یک جوری توهین به مردم تلقی می شود ....
پیروزی قاطع اصول گرایان؟!!!!!

تا وقتی‌ دچار این گونه اوهام هستید کشور از بحران خارج نمی‌شود. چه زمانی‌ می‌خواهید واقع بینی‌ را اختیار کنید؟
مدتی از حرف های ناحساب راحت بودیم. دوباره چهره ها و حرف های تکراری شروع شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اخه یک میلیارد یورو داره میاد وسط!!!
راست میگن چه اختلافی با هم دوست و رفیق باشین و قشنگ اختلاس کنید....، مردم هم دگ چشمی واسشون نمونده ک بخاد دودی بره توش..
خدا شفایت دهد فرمایشات تعامل و همراهی و...... خود را کاش 7 سال پیش که این اقایان با کمیاین درو کرده و در انزوا می گزاشتند می فرمودی
برای حل مشکلات مردم فقط یک راه حل وجود دارد . از بین رفتن دولت در سایه و سپردن تمام مسئولیت ها به یک رئیس جمهور با صلاحیت و منتخب مردم . والسلام
مجلس کاره ای نیست
مگر جز اين است تمام فسادها و رانت ها اختلال در اقتصاد از خود قوا است حالا کی ميخواد رسيدگي كنه منه عامي كه دستم به هيچ پاره تخته بند نيست كه نميتونم اختلال و رانت و فساد كنم
دود اگر بالا نشیند ؛ کسر شان شعله نیست .
روی دریا کف نشیند ؛ قعر دریا ، گوهر است .
خخخخخخخ

خلایق هر چه لایق
از بيكفايتي مسئولان درخانه بمانيم ومنتظر مرگ باشيم اقاي تابناك عزيز لطفاً سانسور نكنيد
نماینده ها یادشان تره منتخب چند درصد آرا هستند
نحوه خبر رسانی شما در مورد قطع بودجه سارمان بهداشت جهانی توسط ترامپ واقعا احمقانه بود. اینقدر ما خوانندگان را خر فرض نکنید.
درگیری مجلسی که در ته امور است و رییس جمهور تدارکچی فقط نمایشی برای سرگرم کردن مردم است
فکر کنم درصد رای دهنده ها نشون داده که هیچ کدوم مهم نبودید و نیستید دیگه و مردم میدونند از یک سفره دارید میخورید و به مردم میخندید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار