بازدید 41480

سقوط آزاد بازار خودرو

کارشناسان برآورد و اعلام کردند که میزان فروش خودرو در بازار اروپا با یک سقوط ۸۰ درصدی و در ایالات متحده ۶۰ درصدی در ماه جاری میلادی مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 08 April 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو با بررسی عوامل و داده‌های مختلف برآورد و اعلام کرده‌اند که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا یا بیماری کووید-۱۹، در ماه جاری میلادی، آوریل ۲۰۲۰، میزان فروش خودرو در بازار کشورهای اروپایی با ۸۰ درصد و در ایالات متحده آمریکا با ۶۰ درصد کاهش چشمگیر و بی سابقه روبرو خواهد شد.

آمار و گزارش های منتشر شده از ماه پیش یعنی مارس ۲۰۲۰ نیز نشان دهنده افت شدید میزان فروش خودروهای سدان و شاسی بلند در بازار اروپای غربی و همچنین ایالات متحده آمریکا بود که به ترتیب کاهشی بالغ بر ۵۰ درصد و ۴۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که در مجله فوربس آمده است، به همین علت بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که اوضاع بازار خودرو در اروپا و ایالات متحده که بدون شک از بزرگترین و مهمترین بازارهای خودرو در جهان به شمار می روند، در ماه آوریل رو به وخامت خواهد رفت چراکه آنها معتقدند با کنترل و مهار ویروس کرونا و کاهش تعداد مبتلایان و جانباختگان آن، نمودار فروش در بازارهای مذکور حالتی V شکل را تجربه کرده و می‌توان امیدوار بود که باری دیگر احیا شده و به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

طبق گزارش انجمن خودروسازان LMC Automotive، میزان فروش خودرو در بازار اروپای غربی که شامل آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا می شود، در مارس سال جاری میلادی، با ۵۲.۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۷۴ هزار و ۲۸۰ دستگاه رسیده است. همین امر موجب شده تا نرخ فروش سالانه در این منطقه ۲۲.۱ درصد کاهش یافته و به ۶.۶ میلیون دستگاه برسد.

 

بازار اروپای غربی به تفکیک کشور شاهد کاهشی ۸۵ درصدی در ایتالیا، ۷۲ درصدی در فرانسه، ۴۴ درصدی در بریتانیا و ۳۸ درصدی در آلمان بوده است.

میزان فروش خودرو در ایالات متحده آمریکا در ماه گذشته نیز با کاهشی ۳۸.۶ درصدی مواجه بوده و به ۹۸۳ هزار و ۱۷۴ دستگاه رسیده است؛ البته این رقم هنوز از بزرگترین بحران و رکود اقتصادی در جهان یعنی فوریه ۲۰۰۹ که رکورد یک کاهش ۴۱.۴ درصدی در آن ثبت شده بود، کمتر بوده است.

هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و مناطق شرق آسیا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در خصوص تاثیرات و تبعات منفی آن بر صنعت خودروسازی در جهان هشدار داده‌ بودند چرا که بسیاری از خودروسازان بزرگ و مطرح جهان به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک کارخانه‌های خود را تعطیل و خطوط تولید و فعالیت‌های خود را نیز متوقف کرده‌اند. از طرفی دیگر، بالغ بر نصف جمعیت جهان نیز که مشتریان بازار خودرو به شمار می روند، نیز خانه نشین شده و در قرنطینه به سر می برند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۴
شرکت های خودروساز داخلی،،،یه دوره کوتاه مدت بزارن برای شرکت های اروپایی آمریکایی،،،نجاتشون بدن
برعکس اینجا قراره ۷۰درصد گرون کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
بازار تعيين كننده قيمت است عزيز
ولی اینجا گروون تر میشه چون ما کاملا بر عکس دنیاییم....خخخخخخخ
ساعت ۱۲:۴۵ روزچهارشنبه ۲۰ فروردین
ساعت کارتالاربورس نورچشمی تا ۱۲:۳۰ هست ولی الان که یک ربع هم از اتمام رسمی ساعت کاری گذشته تالاربورس هنوزفعاله !!!
چرا؟ چون شاخص کل همچنان داره رشد مبکنه( رشدش میدن) ودارن کشش میدن تا شاخص کل که درمرز ۶۰۰ هزارواحد هست وارد این کانال بشه وبعد دوباره سایتها وجراید سینه چاک بورس والبته صداوسیما خبر فتح رویایی قله ۶۰۰ هرارواحدی را دربوق وکرنا کنند !!!!
مصداق عملی پروپاگاندا : حمایت بی چون وچرا ازبورس وکوبیدن شبانه روزی بازارهای رقیب ازجمله مسکن خودرو دلار وطلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
به جاي تهمت زدن چشمهات را باز كن و درست سرمايه گذاري كن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اینطوری بده که پول بره تو بورس ؟ این دلال بازیها میره جایی که باید بشه نه طلا یا مسکن یاخودرو که احتیاج اولیه مردم است
تو ایران بالا میره
فکر کردم در ایران خودرو ارزان شد
از ایران بگو مشتی
ولی اینجا برعکس همه دنیاست.بنزین گرون میشه، ماشین گرون میشه
تحریم میشیم ماسین گرون میشه
دلار میره بالا ماشین گرون میشه
جنگ میشه ماشین گرون میشه
دلار رفت روی 19 هزار تومن و بهمون نسبت ماشین رفت بالا. ولی وقتی برگشت به 11800 ماشین همون موند. الان دوباره دلار رسیده به 15700 دوباره ماشین داره میره بالا
خیلی خوبین شما مسولین دلسوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
كاش قبل از اظهار نظر يك كم قواعد علم اقتصاد را مطالعه مي كرديد
قيمت خودرو تابع عرضه و تقاضاست، وقتي امكان واردات قطعه وجود نداشته باشد، وقتي قيمت نهاده هاي خودرو روز به روز افزايش يابد، وقتي قيمت تمام شده خودرو بيش از قيمت فروش آن باشد ، عرضه اين محصول كاهش خواهد يافت.
با ثابت ماندن تقاضا طبيعي است كه قيمت خودرو افزايش پيدا كند، در اين حالت اگر قيمت گذاري هم دستوري باشد سفته بازي هم رشد كرده و باعث خواهد شد تقاضا بيش از پيش افزايش يابد و اين يعني باز هم افزايش قيمت خودرو در بازار آزاد
آقایان دیروز اومدن به اسم کارشناس خودرو مصاحبه گذاشتن روی سایت که خودرو بعد از کرونا جهش 30 تا 70 درصدی خواهد داشت یا اونیکی میگه طلا گران میشود و دیگری میگوید ملک جهش میکند . چرا اینطور صحبتها که باعث ایجاد استرس در قشر متوسط و فقیر جامعه خواهد شد را به این راحتی اجازه چاپ میدهید . الان مملکت فقط نیاز به آرامش خواهد داشت و گرنه جنازه نه نیاز به خودرو دارد و نه خانه و نه ارز و نه سهام . الان تمامی پولدارا از خانه بیرون نمیآیند و آقای همتی از طریق بورس سود نجومی برای آنها ایجاد کرده است و قشر متوسط و فقیر باید سره کار برود و کرونا بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اینجا همه چیز برای سرمایه دارهاست
پس چرا تو ایران هر روز قیمت خودرو بالاتر میره؟ این افزایش کاذب باید متوقف بشه. 10 فروردین تماس گرفتم میگه x تومن. بعد 11 صبح زنگ زدم میگه فروختم. عصر تماس گرفتم میگه x+0.5 میلیون تومن. میگم باشه شنبه قرارداد میبندیم. بعد 14 ام زنگ زدم که هماهنگ کنم، میگه x+2 میلیون تومان. همینطوری خودمون به هم رحم نمیکنیم. البته من خریدم ولی نه از اون دلال. از یه دلال دیگه. ولی راضی به بالا رفتن قیمت ها نیستم. اونم به صورت غیرواقعی و دلال بازی. این شرکت های خودرو سازی این وسط حتما سود میبرن که اینطور بیخیالن و قانوناشون غیرقابل اجرا. مگه میشه امثال من بخوان ثبت نام کنن و بعد از 40 ثانیه سایت بسته بشه و بعد یکی بیاد بگه چند تا ثبت نام کردم. باید هرکی که اقدام به فروش میکنه تا یکسال با قیمت کارخونه و باضریب کاهشی دست دمی بفروشه تا دیگه کسی فکر دلال بازی نکنه از این ثبت نام و خریدار واقعی ثبت نام کنه. اونی هم که خریداره باید تا 5 سال نتونه ثبت نام کنه و شرایط سنی و تعداد ماشین هایی که داره هم لحاظ بشه. مثال میزنم. یکی که ماشین داره نباید بتونه ثبت نام کنه. اونی که میخواد خودش نشینه و استفاده نکنه با همون قیمتی که از سایپا یا ایران خودرو خریده باید بهشون پس بده و اصل پولشو با یه سود ناچیز بگیره و سایپا با همون قیمت و دوبرابر سودی که به طرف میده فروش ویژه برگشتی بذاره و بفروشه. و دیگه اینکه تا ما نظارت قوی روی این چیزا نداشته باشیم توزیع ثروت درست انجام نمیشه و بعضیا بدون زحمت پولدار میشن و اصل تناسب کار و سرمایه و علم و ثروت رعایت نمیشه و اقتصاد درست نمیشه.
هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا بازار خودرو در داخل کشور هم با افزایش قیمت همانند دلار و بورس روبرو خواهد شد.
بجاش توی ایران ، پرایده به 100 میلیون میرسه تا قبل از تابستان به لطف مافیا .
اونوقت داداشمون چن روز پیش میگفت قیمت خودرو باید تو ایران بره بالا ما داریم ضرر میدیم..
اتفاقی که هیچوقت در بازار خودرو ایران اتفاق نمی افتد ،طوری تیتر زده اید که فکر کردم سقوط آزاد قیمت در بازار داخلی صورت گرفته و ذوق زده شدم!!!!!
چه سقوط آزاد.ی این خراب شده هر روز گرونتر میشه
مهم نیست، اونجا سقوط قیمت و خرید داشته باشیم،اینجا صعود قیمت و تقاضا داریم.
ایران بار همه رو به دوش می کشه
تیتررودرست بزن سقوط خودرو درجهان.هرکه میخونه فکرمیکنه منظورتون ایرانه ولی تو متن مربوط به جهانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
این مصداق بازی باکلمات وپروپاگانداست به نحوه انتخاب تیترها به نفع بورس نورچشمی وبه ضررسایربازارها توجه کنید
مشکلی نیست بابا!
بفرستن ایران با پنج برابر قیمت در عرض یک دقیقه همه رو براشون می فروشن!
درایام تاخت وتاز کرونا ودراوج تحریم ورکودمطلق بورس نورچشمی هرروز۴-۵ درصد رشدمیکنه لابد اگه تحریمهابرداشته میشد و رکود وکروناهم خاتمه پیداکنه بایدشاهد رشدروزانه ۱۰-۲۰ درصدی بورس باشیم !!! اکنون به لطف عددسازی لورس دراستانه فتح قله ۶۰۰ هزارواحدی است برای من وخیلی های دیگه این سوال پیش امده که قرارهست این رشدساختگی تاکجاادامه پیداکنه ؟ تا یک میلیون واحد ؟ دومیلیون واحد یابیشتر؟!!! ولی یک چیز مسلمه واون اینکه هرچه دراین بادکنک بیشتربدمند باانفجارمهیب تری نابودخواهدشدوسهامدارانش رابه خاک سیاه خواهدنشاند فعلا همه سکوت کرده وفقط نظاره گر بادشدن بیشتربادکنک هستند !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
همه سهام بادکنکی نیستند مگر ارز 16000 هزارتومان نشده مگر سکه 4میلیون به 6/5 ملیون نرسیده مگر دولت حقوها را 30 درصد افزایش نمی خواهد بدهد خوب این بورس هم داخلش ارز است هم طلا چرا نباید افزایش بیاید
فقط با پول بیمه پراید میشه صد تا صدو پنجاه بار از اسنپ استفاده کرد مگه دیوانم ماشین بخرم
مدتی دیگر حذود سه ماه همه سایاها تیتر درشت میزنند ریزش شدیدی قیمت مسکن وریزش شدید بورس این ------- این هم نشان$$$$$$$$
تنها را کاهش قیمتها مذاکره است ولاغیر که فکر نکنم مسئولین ما این کار را انجام دهند و مردم روز به روز بدبخت تر دلار طلا و ومسکن و خودرو و اجناس روز به روز گرانتر خواهد شد حالا این دور باطل تا کی ادامه دارد خدا داند
در جزیره ما همیشه این یه قلم صعودیه!
علتش اینه که ایران همه چی دولتیه و بیتشرین دزدی ها در نهادهای دولتی انجام میشه من بعنوان یک عضو اشتباه ایران نوک سوزن به دولتم اعتماد ندارم فکر می کنم خیلی از مردم همین تفکر را دارن...
سیاست خودروسازي درايران مثل سياست درهاي بسته كره شمالي ميباشد
چه مسخره س انصافا تو این مملکت هراتفاقی می افته ،دلار گرون میشه ارزون میشه نفت گرون میشه ارزون میشه ماشین فقط و فقط گرون میشه واقعا چرا چرااا هیچی این مملکت به بقیه جاهای دنیا نمی مونه وکلا فرق داره ما چه گناهی کردیم ایرانی شدیم آخه ؟؟؟؟؟
بدنش دست مدیران ایران خودرو
صعودیش می کنند مثل موشک زمین به هوا
خیلیا نوشتن چرا اینجا میره بالا
جوابش ساده است چون هر آشغالی رو تولید کنن ما میریم میخریم چون چاره ایی نداریم محکومیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر