بازدید 28526
در نشست خبری آنلاین مطرح شد

«طب اسلامی» نداریم، اما در پیگیری حقوقی مدعیان، یک مانع وجود دارد/ برخی مدعیان متواری هستند/ روازاده پزشک عمومی است که تازه به طبابت بازگشته/ در نمایش‌های این افراد «از هم گسیختگی» مشهود است/ دو داروی طب سنتی در حال کارآزمایی بالینی است/ خوردن سیر و زنجبیل برای کرونایی‌ها توصیه نشده؛ چه در ایران و چه در چین

چیزی به اسم طب اسلامی نداریم؛ آموزه‌های اسلامی در طب داریم که آن‌ها هم محل تامل هستند. این موضوع را علما هم مورد تاکید قرار داده‌اند، اما در حوزه حقوقی با یک مانع مواجهیم؛ این که اگر این افراد شاکی خصوصی نداشته باشند، می‌توانند به کارشان ادامه دهند و تبلیغ کنند، مگر در جایی که مثل مورد اخیر تشویش اذهان عمومی رقم بخورد.
کد خبر: ۹۷۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 08 April 2020
تابناک اجتماعیبعد از حاشیه‌های فراوانی که برخی مدعیان طب اسلامی با شیوع ویروس کرونا رقم زدند و در نهایت به جلب یکی از مدعیان منجر شد، نشست خبری امروز وزارت بهداشت با حضور متولیان طب ایرانی تا حدود زیادی تحت تاثیر این وقایع قرار گرفت تا رئیس دانشکده طب ایرانی از وجود یک مانع در پیگیری حقوقی این ادعاها سخن بگوید و بر متواری بودن برخی مدعیان تاکید کند و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از رسانه ها و عموم مردم بخواهد در خارج کردن این افراد از رقابت در حوزه درمان به یاری شان بشتابند.

به گزارش «تابناک»؛ از تاثیر آموزه‌های طب ایرانی و سنتی در پیشگیری و درمان ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ تا نسخه‌های فراوانی که پیچیده شده و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و تاکید دارد فلان چیز را بخورید و مصرف کنید تا کرونا نگیرید و بهمان چیز را در دستور مصرف قرار دهید تا از بیماری رها شوید، از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس جدید کرونا در کشورمان، حاشیه‌هایی گریبانگیر مردم کشورمان شد که بعضا بسیار قدرتمند بودند؛ آنقدر قدرتمند که قیمت برخی اقلام مصرفی را به شدت بالا بردند و منجر به خدشه دار کردن پروسه درمانی مبتلایان نیز شدند.

از جمله مهم‌ترین حاشیه ها، ورود برخی مدعیان طب اسلامی به عرصه پیشگیری و درمان بود که در نهایت به حضور یکی از ایشان در یکی از بیمارستان‌ها در شمال کشورمان و تجویز خودسرانه یک درمان عجیب برای برخی مبتلایان منجر شد و بعد از جان باختن یکی از بیماران یاد شده، به تشکیل پرونده قضایی، صدور حکم جلب این فرد مدعی و در نهایت بازداشت وی گره خورد؛ رویدادی که این سوال را به دنبال دارد که چرا وزارت بهداشت با شکایت از این افراد مدعی، پیش از وقوع اتفاقات بعدی مانع فعالیت این مدعیان نمی‌شود؟

 
طب اسلامی نداریم اما در پیگیری حقوقی مدعیان، یک مانع وجود دارد/ برخی مدعیان طب اسلامی متواری هستند
 
حسین رضایی‌زاده، رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال «تابناک» گفت: چیزی به اسم طب اسلامی نداریم؛ آموزه‌های  اسلامی در طب داریم که آنها هم محل تامل هستند. البته اگر بگوییم طب سنتی در دوران اسلامی به اوج رسیده، درست است و در دنیا هم طب اسلامی به همین معنی استفاده می‌شود. این موضوع را علما هم مورد تاکید قرار داده‌اند و بارها تاکیدات ایشان در این خصوص رسانه‌ای شده و به اطلاع عموم رسیده است.
 
وی در خصوص پیگیری قضایی این مدعیان گفت: در حوزه حقوقی با یک مانع مواجهیم؛ این که اگر این افراد شاکی خصوصی نداشته باشند، می‌توانند به کارشان ادامه دهند و تبلیغ کنند، مگر در جایی که تشویش اذهان عمومی رقم بخورد که در این صورت مدعی العموم وارد عمل می‌شود. مثل آنچه اخیرا شاهد بودیم و منجر به بازداشت فرد مدعی هم شد و قبلا هم حکم های مشابه آن صادر و برخی افراد مدعی در این حوزه تحت تعقیب قرار گرفته و متواری شده‌اند.
 
رضایی زاده در ادامه گفت: با توجه به رویکرد فعلی دستگاه قضا و حساسیت هایی که نشان داده‌اند، امیدواریم برخوردها در این خصوص تشدید شود تا افراد حریم ها را بیشتر رعایت کرده و به سلامت مردم ورود نکرده و اصول را جدی بگیرند و رعایت کنند.
 
اما اگر پیگیری حقوقی ادعاهای امثال «تبریزیان» به دلیل اینکه در کشور دیگری اقامت دارد ممکن نیست، آیا نمی‌شود با امثال «روازاده» که ساکن ایران هستند و آزادانه در سایتش تبلیغ و فعالیت می‌کند، برخورد کرد؟ رضایی زاده در پاسخ به این سوال گفت: روازاده پزشک عمومی بوده و پروانه طبابتش حدود یک سال به خاطر برخی تخلفات پزشکی از طرف سازمان نظام پزشکی باطل شده بود و حالا به طبابت بازگشته است؛ پیگیری در خصوص ادعا‌هایی که در فضای مجازی بیان می‌شود، توسط بخش حقوقی وزارت بهداشت انجام می‌شود و یا باید شاکی خصوصی وجود داشته باشد.
 
رضایی زاده: عطاری ها در خیلی از نقاط جهان دایر هستند و به عنوان مرجع فروش گیاهان دارویی (و نه داروهای گیاهی) شناخته می‌شوند و در صورت تخلف با آنها برخورد می‌شود، اما در کشور ما چون مجوزشان در جای دیگری صادر می‌شود، اعمال نظارت بر آنها ممکن نیست در حالی که مثلا می‌شود داروخانه متخلف را تعطیل کرد و بست. امیدواریم مجلس در این خصوص تغییراتی به وجود آورد و اختیار را در این حوزه به وزارت بهداشت بدهد.
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ادعاهای مطرح توسط این دست مدعیان گفت: باید دقت کنیم ممکن است برخی مبتلایان علائم خفیف و کمی داشته باشند و زود خوب شوند و این گونه نیست که بتوانیم بر بالین این افراد حاضر شویم و ادعاهایی مطرح کنیم. بر اساس اصول پذیرفته شده و علمی در جهان، بایستی مقایسه در میان افراد هم عرض باشد.
 
وی افزود: این شیوه مورد تایید برای مقایسه است و هر مقایسه‌ای غیر از این باشد، درست نیست. یعنی نمی‌توان یک گروه بدحال و یک گروه متوسط را آزمایش و نتیجه گیری کرد. به همین دلیل از مدعیان می‌خواهیم به جای هزینه کردن در فضای مجازی و تبلیغات، در مراکز درمانی و در روند صحیح اثربخشی درمانشان را نشان دهند وگرنه قابل تایید نیست.
 
اما چگونه می‌توان عرصه را از مدعیان خالی کرد تا طب ایرانی که دیرین و مورد تایید جهانیان است، به فعالیت ادامه دهد؟ رضایی زاده در این باره گفت: مهم ترین اقدام در این راستا، توسعه آکادمیک طب سنتی ایرانی است. مثل تجربه ای که پیشتر آزموده شده است. مثلا در گذشته کمبود داروساز داشتیم و در نتیجه «داروسازهای تجربی» به خدمت مشغول بودند که بعد از تربیت داروساز به میزان کافی، کنار رفتند. یا تجربه «کمک دندانپزشک» که وقتی به میزان کافی دندانپزشک تربیت شد، جایگزین شدند و حالا بعید است کسی دندانش درد کند و سراغ کمک دندانپزشک برود. این کار با توسعه طب ایرانی در دانشگاه‌ها و زیر نظر وزارت بهداشت به عنوان یک اقدام اصیل در حال انجام است.
 
وی افزود: البته در بازه‌های زمانی مختلف برخی افراد بروز و نمود پیدا می‌کنند که در نمایش هایشان از هم گسیختگی رفتار و عقاید هم مشهود است. مثل ایام ثبت نام انتخابات که برخی افراد حضور پیدا می‌کنند و سوژه خنده دیگران می‌شوند. آنچه در کشور‌های توسعه یافته در دستور کار قرار دارد، طب فراگیر یا همان integrative medicine است که از همه طب ها به شرط ایمنی و اثربخشی در کنار پزشکی رایج استفاده می‌کند. یعنی این طب ها را هم جزیی از جریان پزشکی می‌داند. تاکید طب سنتی ایرانی بر سبک زندگی سالم است تا مردم کمتر بیمار شوند.
 
رضایی زاده در خصوص بهره مندی چینی‌ها از طب سنتی شان در درمان بیماران کرونایی گفت: در چین هم طب سنتی به طور مستقل استفاده نشد و مکمل درمان بود و بعد به مرور افزایش یافت و برای چهل پنجاه درصد مبتلایان از طب چینی بهره گرفتند و تاکید می‌کنند 90 درصد بیمارانی که از این درمان مکمل بهره بردند، بهبود یافته و سلامتشان را به دست آورده اند. دقت کنید که هیچ جای جهان داروهای سنتی مستقل از درمان های دیگر تجویز نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر مصرف سیگار یا مواد مخدر در عدم ابتلا به ویروس کرونا گفت: موضوع تاثیر مواد مخدر در پیشگیری از ابتلا به کرونا هم مانند مصرف الکل، شایعه و اشتباهی است که مطرح شده و هیچ شواهد علمی وجود ندارد که افراد معتاد به سیگار یا هر گونه مواد مخدر، بهبودی بیشتر یا ابتلای کمتری دارند و هیچ موضوع علمی این بحث را تایید نمی‌کند.
 
«طب اسلامی» نداریم، اما در پیگیری حقوقی مدعیان، یک مانع وجود دارد/ برخی مدعیان طب اسلامی متواری هستند/ روازاده پزشک عمومی است که پروانه‌اش باطل شده بود و تازه به طبابت بازگشته/ در نمایش‌های این افراد از هم گسیختگی رفتار و عقاید مشهود است
 
در این نشست دکتر محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت  هم با تاکید بر برگزاری چهار ویدئو کنفرانس با پزشکان طب سنتی چین و متولیان درمان در این کشور، از تاثیر 90 درصدی استفاده از طب چینی در کنار طب رایج در بهبود مبتلایان گفت: بنابراین از وزیر بهداشت خواستیم در زمینه کرونا از طب سنتی ایران استفاده شود که مورد موافقت قرار گرفت. البته در چین «پذیرش» طب سنتی بالاتر است، حتی وقتی بحث ویروس جدیدی مانند کرونا در میان باشد. در طب سنتی «سبک زندگی» بسیار اهمیت دارد، به ویژه در پیشگیری از ابتلا به بیماری.
 
وی با تاکید بر اینکه تجربه‌ کشور‌های مختلف در زمینه طب سنتی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: اساسا طب سنتی با بیمار کار دارد نه بیماری. به رغم این در حال حاضر دو داروی طب سنتی در حال طی کردن آزمایش بالینی است که تاکنون نتایج خوبی داشته است. مرجع هرگونه اظهار نظری در مورد درمان و دارو، وزارت بهداشت است و جدا از این موضوع، کسی نباید آمار یا اثربخشی دارویی را در فضای مجازی و واقعی اعلام کند. ما منتظر هستیم که اثربخشی دارو‌ها در کارآزمایی بالینی اعلام شود.

مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره شایعه‌های موجود در زمینه استفاده از سیر و زنجبیل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: تقویت سیستم ایمنی یکی از بهترین راه‌های مقابه با کروناست اما اگر قرار باشد این کار با دارو انجام شود، باید پزشک تجویز کند و دارو را از داروخانه تهیه کرد و غیر از این تخلف است اما اگر از منظر طب سنتی نگاه کنیم، سبک زندگی و پیشگیری اهمیت دارد که از ارکان آن برای تقویت ایمنی بدن، تغذیه و خواب است. اینکه استراحت خوب داشته باشیم، ورزش کنیم و غذایی که هضم آن ساده تر است بخوریم.
 
وی افزود: مطرح شدن برخی مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا قابل تامل است و باید توسط پزشک تایید شود. اینکه خوردن یک چیز را تجویز کنیم که ممکن است با توجه به فصل حساسیت زایی داشته باشد، توصیه نمی‌شود. اتفاقا خوردن سیر و زنجبیل هم در طب ایرانی و هم در طب چینی برای بیماران کرونایی توصیه نشده است. البته مصرف روزانه شان مفید است، ولی به میزان عادی.
 
شمس اردکانی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با مدعیان طب اسلامی گفت: وزارت بهداشت تمام قد ایستاده تا بحران کرونا را مهار کند و در این زمینه توفیق خوبی داشته‌ایم. از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم وارد میدان شوند و کسانی که مجوزی از طرف وزارت بهداشت برای فعالیت طب سنتی ندارند، به شکلی از عرصه رقابت دور شوند. در حالی که در هیچ جای دنیا درمان کرونا را نیافته‌اند، برخی از این افراد مدعی دارو و درمان هستند!

وی افزود: طب سنتی یک مولفه بسیار مهم و فرهنگی و تمدنی است که از نسل‌های دور به ما رسیده و به نسل‌های بعد منتقل می‌شود و باید از این نوع آسیب‌ها که مورد تایید علم و تجربه نیست دور نگه داشته شود. باید مردم تامل کنند که آیا در شرایطی که طب سنتی دانشکده و متخصصان و مکتبی با مبانی مشخص دارد، ممکن است هر فردی مرجع تجویز دارو باشد؟ آیا ممکن است فردی خارج از این چارچوب مردم باشد؟ مردم تشخیص می‌دهند، همان گونه که برخی مدعیان در اقدامی نابخردانه کتاب آتش زدند و یک نفر هم در جهان این کارشان را تایید نکرد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۹۳
طب اسلامی داریم. خوبشم داریم. انقد بسته اندیش نباشید. تا جایی هم ک تونستن جلوشو گرفتن هم شرکتای داروییشون ورشکست میشن هم کار و کاسبی دکتراشون مختل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
فقط طب سنتی داریم
دروغ نگو
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
از نظر آیت الاه تبریزیان که خودش را پدر طب من در آوردی اسلامی می داند درمان کرونا استشاق دود عنبر نسارا و روغن بنفشه و داروی امام کاظم است شما لطف کن خودت و خانواده ات به روش ایشان عمل و درمان شوید اجرکم عندالاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
بسته نباشیم ؟؟!!!!!!!!!!
عجب دنیایی شده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
عزیز توهم داری برو پیش روانشناس خودت رو درمان کن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
منظور همان طب کلاهبردارانی همچون تبریزیان و روا زاده است
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
فداتشم حاصل طب سنتی مرگ های میلیونی بر اثر وبا و طاعون و مرک زنان در زایمان بوده
طبیب نیستی تاریخ که میتونی بخونی
ناشناس
| Italy |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
توهم توطئه و بی سوادی خروجیش میشه نظر شما
درد بزرگ جامعه ایرانی
درد بی اعتمادی که البته واضحه علتش که اگر بیشتر بنویسم تابناک برمیگرده به خط مش سانسور
نعمت
| Taiwan (Province of China) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اگه داروی امام کاظم رو به بیماران کرونا بدهند
بساط کاسبان قرنطینه تعطیل میشه
پس فعلا براشون بهتره که بگن طب اسلامی نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
ميشه يك سند رو بكني و فقط ادعا نكني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
آیت الله مکارم شیرازی میگه طب اسلامی نداریم
نکنه ادعا داری که بیشتر ایشون آگاهی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
وقتی که علمایی مثل اقای جوادی املی می گویند طب اسلامی نداریم تو چکاره ای که می گویی داریم؟ یعنی تو ار اقای جوادی املی بیشتر اسلام را می دانی؟ امان از تعصب خشک که چه ها نمی کند! برخی واقعا خاطره خوارج در دوران علی ع را در ذهن ادم زنده می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
طب مگه اسلامی و غیر اسلامی داره، جل الخالق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
کلاً طب و طبابت یک کار خدایی و ارزشمند است و اسلام با طبابت و معالجۀ مردم نه تنها مخالف نیست بلکه آن را ارزشمند میشمارد. پس هر کاری که برای سلامتی فرد یا جامعه انجام شود را میتوان طب اسلامی دانست. طب
سنتی و مدرن هر دوتایش تا زمانی که کاربرد مفید داشته باشد خوب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
کاسبی همیشه هست.یه بار با طب غربی یه بار با طب اسلامی.مهم پول دوستیه که تو خیلی افراد جامعه وجود داره.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
احتمالا شرکتهاش هم تولید کنندە تربتند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
دمت گرم مثل .... میترسن کاسبیشون کساد بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
این جماعت جاهل و کاسب ، همانهایی هستند
که جلوی مایه کوبی آبله در دوران امیرکبیر شهید را گرفتند
و با آب لوله کشی و اتوبوس
و مدارس جدید و راه آهن
و خیلی چیزهای مدرن دیگر مخالفت و مبارزه میکردند
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
وقتی آیت اله جوادی می گوید نداریم تو چی میگی
تمشکال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
خانواده ما هم درد بدن و هم تب و لرز وسرفه نیز گلودرد داشتیم وبعد از 2 روز بویایی و چشایی خود را از دست دادیم ودو روز تمام عرق های درشت در بدن ما ظاهر می شد که تمام لباس مان را خیس می کرد . از آن جایی که سالهاست با گیاهان خود را درمان می کنیم شیوه تغذیه خود را کاملا عوض کردیم صبح ها عسل خالص با زنجبیل و دارچین وسیاه دانه مصرف کردیم ناهار سوپ جوجه و کرفس وشلغم وهویچ شام هم همین را بمدت یک هفته تکرار کردیم در کنار اینها از میوه های نارنج - لیموترش و سیب استفاده کرده و کاملا خوب شدیم و الان یک ماه از آن ماجرا گذشته ولی هنوز سعی داریم رژیم غذای پختنی و استفاده از دمنوش ها را ادامه دهیم . بنظرم یکی از علت هایی که این ویروس نتوانست در ایران به اندازه اروپا یا امریکا تلفات ایجاد کند استفاده مردم از گیاهان دارویی در کنار داروهای پزشکی روز بوده است
تمشکال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
خانواده ما هم درد بدن و هم تب و لرز وسرفه نیز گلودرد داشتیم وبعد از 2 روز بویایی و چشایی خود را از دست دادیم ودو روز تمام عرق های درشت در بدن ما ظاهر می شد که تمام لباس مان را خیس می کرد . از آن جایی که سالهاست با گیاهان خود را درمان می کنیم شیوه تغذیه خود را کاملا عوض کردیم صبح ها عسل خالص با زنجبیل و دارچین وسیاه دانه مصرف کردیم ناهار سوپ جوجه و کرفس وشلغم وهویچ شام هم همین را بمدت یک هفته تکرار کردیم در کنار اینها از میوه های نارنج - لیموترش و سیب استفاده کرده و کاملا خوب شدیم و الان یک ماه از آن ماجرا گذشته ولی هنوز سعی داریم رژیم غذای پختنی و استفاده از دمنوش ها را ادامه دهیم . بنظرم یکی از علت هایی که این ویروس نتوانست در ایران به اندازه اروپا یا امریکا تلفات ایجاد کند استفاده مردم از گیاهان دارویی در کنار داروهای پزشکی روز بوده است
ممدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
برای اینکه به بحث طب اسلامی خاتمه دهید رجوع کنید به (دانشنامه احادیث پزشکی ) که آقای محمدمحمدی ری شهری آن را تدوین کرده و2جلد است . این کتاب را بصورت الکترونیکی رایگان می توانید داشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
کی گفته طب اسلامی نداربم؟
شیعه علی
| Netherlands |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
دوست عزیز به شما پیشنهاد میدم کتاب ءءامام جعفر صادق مغز متفکر جهان تشیع ءء را با دقت بخوانید وبعد در مورد طب اسلامی و خوبشم داریم تصمیم بگیرید.
جمع آوری داروهای غیر مجاز وتعطیلی مراکز تولید وتوزیع نباید چندان سخت باشد
ان یک مشکل می تواند سفیر چین در ایران باشد!
من کار ندارم به این نظرها ولی تجربه پدر علم هست.تمامی اطرافیان خانواده دوربریهای ما از داروهای طب سنتی استفاده کردند چون داروهای طالقانی و قطره حنظل داخل گوش هر سه روز یکبار میریزن و خوشبختانه هنوز مبتلا نشدندودر صورتی که یکی از اشناهای ما در محلی کار میکرد که در محل کارش دو نفر از دوستانش به کرونا مبتلا شدند و الحمدلله این شخص هم با قطره حنظل فقط استفاده میکرد هنوز علایمی از کرونا نداره.االبته جوشانده های دکتر طالقانی اسطوخدوس هم عالی بوده.حالا چه ضرری داره در این وانفسا این داروهای گیاهی ارزان قیمت استفاده بشه.ایا ضرری به کسی میرسه.

قبول دارم که امثال تبریزیان ها هم بنده خداها مبالغه کردند ولی در کل داروهای طب سنتی با این اساتید طب سنتی خوبی که داریم فعلا بهترین درمان این بیماریست تا انشالله درمانش پیدا بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
با یک یا دو نفر نمی توان در باره تاثیر یک ماده یا دارو قضاوت کرد.
اون بنده خداهایی که کلیپ بادمجون ساختن شاکی خصوصی داشتند ؟؟؟
چقدر طنز پردازی میکنید شماها ؟ ملت رو چی فرض کردید ؟
اون فردی هم که بازداشت شده الان چیه وضعیتش ؟ هنوز بازداشته ؟؟؟؟؟؟؟
ابن جنید اسکافی یکی از دوفقیهی که اجتهاد را وارد فقه شیعه نموده است بعنوان یک باور کلامی اقوال فقهی امامان را نه بر اساس نقل، بلکه بر اساس رأی می‌پنداشته و به همین جهت اختلاف در روایات فقهی را نیز ناشی از اختلاف امامان در رأی دانسته است. حالا داستان طب اسلامی هم همین است یعنی آنچه از روایات درمورد مسائل طبی وارد شده براساس علوم آنزمان ونقلی میباشند نه براساس وحی بنابراین طب اسلامی یعنی علوم پزشکی قطعی امروز نه نقلی دیروز اگر مطابقت داشتند که هیچ اگر نه نقل را واگذارید وبه علم قطعی عمل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
پس چرا خودشان برای مداوا حتی پزشکان و بیمارستان های ایران را هم برای خود و خانواده شان
کافی و معتبر نمی دانند !؟
و به اروپا و آمریکا تشریف میبرند
بس کنید این داستانها را و مردم اکثرا آگاه شدند
متاسفانه دادگاه از ما بهتران خوب هوای اینها رو داره ظرف ۴۸ساعت تبرئه شد پس تا تبعیض هست نمیشه جلوی بعضی‌ها رو که مدعی هستند گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
به نظر من خانواده اون بیماری که با بکار گیری داروی اسلامی اون شخص از دنیا رفت نباید کوتاه بیان . کشورهای پیشرفته وقتی یک دارو اختراع میکنن تا مدتها هزاران آزمایش روی اون انجام میدن بعد به خورد آدمها میدن ولی این یارو مستقیما رفت یه داروی قلابی کرد تو حلق مریض بنده خدا و باعث مرگش شد .فرق اینجاست .
بعضی کارهای این مدعیان طب اسلامی خطرناکه
صاحب خانه ی ما یه کیسه پارچه ای نمک به نام طیب به قیمت گران خریده بود که روی آن نوشته بود درمان فشار خون و بیماری های پوستی و پوکی استخوان !
یک نفر از شاگردان تبریزیان از مشهد این کیسه نمک را برایش تجویز کرده بود
در حالی که این بنده خدا فشار خون بالا داره
یک شب صدای جیغ و هوار همسرش را شنیدیم و پیرمرد را رساندیم به بیمارستان
تهوع و سرگیجه و سردرد و خون دماغ شدید
فشارش شده بود 24
از اون نمک کذایی زیاد خورده بود و با دکتر بحث می کرد که این نمک طب اسلامی و امام کاظم توصیه کرده و فشار خون را بالا نمی بره
دکتر بیچاره از شدت عصبانیت قرمز شده بود و بی اختیار سر من داد کشید
براش توضیح دادم من مستاجرم و فقط به داد مریض رسیدم
خواهش کرد فرزندان این بنده خدا سریعا برن خونه و اون آشغالها را بریزن دور چون هر نمکی برای بیمار فشار خون دار مثل سم است
اگر فرزندان اون بنده خدا یا اون آقای دکتر از کسی که این نمک را تجویز کرده و اون شخصی که روی کیسه نمک ادعای غیر علمی و دروغ و خطرناک کرده شکایت کرده بودند الان مدعی العموم موجود بود
تبریزیان کدوم کشور خارجی تشریف داره؟
خب این آقا مرتضی چی شد؟ چرا گرفتنش؟ چرا آزادش کردن...؟
اونی که می گی نداریم رو ما چند مورد اجرا کردیم خوب بوده... اسمش هرچی میخواد باشه ...
ولی شما که این قدر پروتکل پروتکل میکنید بگید قضیه رانیتیدین چیه که باید جمع اوری بشه...
چرا این قدر خشک مغزی در میارید ... از اینها کمک بگیرید و مردم را سریع تر و کم هزینه تر درمان کنید.
چطور طب اسلامی نداریم ولی علوم انسانی اسلامی داریم؟!
با خودتون چندچندین؟
چطور مدعی العموم برای مسائل کوچکتر وکم اهمیت تر فوری اقدام میکنه ,اما اینجا که بحث جان انسانها مطرح هست روزه سکوت گرفته؟چطوری هست که برای راه انداختن یه مغازه کوچیک پدر طرف رو درمیارن, باید از هفتاد خوان رد بشن ولی این اقایون طب اسلامی. خیلی راحت تو همه شهرها دفتر ودستک دارند وبا فروختن یه مشت علفی جات وعرقهای گیاهی که تو دخمه های کاملا غیر بهداشتی تهیه میشه به ثروتهای نجومی دست پیدا می کنند.امیدوارم تابناک سانسور نکنه
واقعا بعید است که شما تا این حد ناآگاه یا احیانا مغرض هستید. در مورد طب اسلامی فقط یک فقره حجت الاسلام تبریزیان که مورد آماج تهمت بدخواهان قرار دارد هم اکنون دانشگاه تهران پروژه ای عظیم در دست تحقیق دارد درباره تز آقای تبریزیان تاثیر روغن بنفشه بر درمان کرونا. ایشان هم در کمال خضوع علمی با این پروژه همکاری می کنند. متاسفیم که یک دانشمند مسلمان را اینگونه مورد بی مهری خود قرار می دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
دانشمند مسلمان !؟
تبریزیان !؟
یا خدا !!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اگه منظورت چهار تا سهمیه ای دارند رو این پروژه کار میکنند ،راه به جایی نمیبرند
ظاهراً آقای دکتر با ماده 3 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب سال 1334 و اصلاحی 1374 آشنایی ندارند که متن آن به شکل زیر است:

"هرکس بدون داشتن پروانه رسمی به امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی اشتغال ورزد یا بدون پروانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به تاسیس یکی از موسسات پزشکی مصرح در ماده 1 کند یا پروانه خود را به دیگری واگذار یا پروانه دیگری را مورد استفاده قرار دهد، بلافاصله محل کار آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعطیل و به حبس تعزیری از 6 ماه تا 3 سال و پرداخت جریمه نقدی از 5 میلیون تا 50 میلیون ریال محکوم خواهد شد و در صورت تکرار به حبس از 2 تا 10 سال و پرداخت جریمه از 5 میلیون تا 100 میلیون ریال یا دو برابر قیمت داروهای مکشوفه (هر کدام که بیشتر باشد) محکوم خواهد شد."

یعنی صرف تجویز بدون پروانه از وزارت بهداشت بزه کیفری است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد. بعلاوه، با اینکه فروش گیاهان دارویی اکثراً آزاد است ولی فروش داروهای گیاهی ممنوع است و باز هم نیاز به شاکی خصوصی ندارد.

مدعی العموم باید با این شیادان خلافکار مطابق قانون برخورد کند.
اگر واقعا راست میگین اجازه بررسی بدین و در یک فضای مناسب و تحت نظارتتون بیاین داروهای این افراد را آزمایش کنین نه اینکه بدون هیچ سندی مخالفت کنین و جبهه بگیرید، در ضمن به قول خودتون شاکی خصوصی ظاهرا ندارن این افراد به راستی چرا شاکی ندارن ؟ به نظر میرسه درمانهاشون اثر بخش بوده که شاکی ندارن، ولی در مقابلش چقدر شکایت از اطبای طب کلاسیک ما میشه ؟ لطفا انصاف داشته باشید و افراطی برخورد نکنید
روا زاده رو هیچ وقت اعتقاد نداشتم. بروید پیش ش میگه آب حیات باید بخوری که از خودم‌باید بخری، نمک دریا از خودم، ظرف غذا که خودم می فروشم خوبه و سلامته و ....
ولی استادخیراندیش با ساده ترین خوراکی ها مثل انار، فسنجان بادام ، بارهنگ و غیره که از هر جایی میشه خرید یا با بادکش و زالو و ... درمان کرده خیلی ها رو.
یکی از دوستان پسوریازیس داشت که در پزشکی درمان نداره ولی با داروهای ساده استاد خیراندیش مثل روزی ۸ لیوان آبجوش، سوپ گندم ،خرما (رژیم غذایی) و روزی چند کیلومتر دویدن، میگه برای اولین بار در عمرش خیلی خیلی بهتره و پوستش لطیف شده
تکلیف خودتون رو مشخص کنید
یکی به نعل یکی به میخ فایده نداره
طب سنتي براي ساليان دراز مشغول معالجه بيماران بوده و نتايج درخشاني هم از خود بر جاي گذاشته است حالا متاسفانه به دليل سوء استفاده برخي افراد فرصت طلب، فرصت براي عقده گشايي برخي از مدعيان طب مدرن فراهم شده و زمينه را براي حمله به اين نوع درمان مناسب يافته اند!
پس دادستان چی کارست.....؟
نمیدونم چرا نمیخوایم به عقاید هم احترام بذاریم.هر کس دوست داره جایی برای معالجه خودش بره که دوست داره.عواقبش هم به عهده خودشه.به دیگران هیچ ربطی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
اخوی این بیماری کرونا ، دیگه به خودش مربوط نمیشه
و وقتی گرفت هزار نفر دیگر را مبتلا میکنه
نفهم ، بفهم !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
در مورد بیماریهای مسری که اگر درمان نشد سلامت بقیه را به خطر می اندازد امکانش نیست
کار طلبه کهنسال زشت بوده است
اما ربطی به فوتی نداشته و ندارد.

همه در فضای مجازی گفتند که چرا مدعیان طب اسلامی خودشان بین بیماران کرونایی نمی روند. اون طلبه هم رفت. برخی از پزشکان هم گفتند اگر اینان بتوانند بین بیماران بدون ماسک بروند و مبتلا نشوند من از پست خودم استعفا می دهم.

خب الان کو استعفا!
چرا مبازره طلبی می کنید و الان توش موندید.
با افرادی که از نام دین سواستفاده میکنند نباید مماشات کرد .طب سنتی در تمام دنیا وجود دارد و عصاره تجارب انسانها ست .خیلی از داروهای سنتی بصورت صحیح و علمی در طب نوین استفاده میشود.
خطر در ایناست که مرزبندی با عنوان طب سنتی و نوین یا بقول تبریزیان شیمیایی یعنی منکر شدن علم و دانش
مطمئن م که در پشت این سودجویی حماقت است
بله، متواری هستن، سازمان های اطلاعاتی که پشه رو رو هوا نعل میکنن، چند تا آدم که لااقل بین اطرافیان و در منطقه خودشون مشهور و معروف هستن را نمیتونن پیدا کنن...!!؟؟
این دیگه چه صیغه ایه مثل این میمونه که بگیم طب کلیمی وطب مسیحی. وطب زردتشتی .اگه همینجورادامه بدیم شیمی وفیزیک واقتصادونجوم اسلامی هم داریم؟
قطعانه
پس اینکه گفته شده اسلا جامع است و همه علوم را در برمی گیرد چیست ( لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
کسی ادعا نکرده که دین همه علوم را در بر می گیرد. منظور از کتاب مبین هم در اینجا قرآن نیست
روازاده که طب سنتی کار میکنه.پس چرا مانع او میشوید.مافیای داروی شیمیایی و پزشکان فعلا قدرت را در دست دارند
مگه میدان میدهید به طب اسلامی
وزارت بهداشت با بی طرفی و شفاف و باقاطعیت عمل کند. طب سنتی می تواند مکمل طب جدید باشد. ولی هرکسی نمی تواند با چند تاجزوه خوندن خودش راحکیم بدانند و ویزیت کند.
ولی اینها هم حرف برای گفتن دارند. وقتی معیاری نباشد. وقتی خط کشی ها مشخص نشود. این آشفته بازارها پیدا می شودو سخت گیری ها وضعیت را بدتر خواهدکرد.
باید این ها سازمان دهی شود و مراجع و مسولین وزارت بهداشت از طریق رادیو وتلویزیون یا... شفاف سازی کنند.
تبریزیان گرین کارت داره؟
درمان مردم نیاز به مجوز وزارت بهداشت و درمان دارد. این کاملاً واضح است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
دقت بفرمایید . درمان تجاری مردم . یعنی به صورت کسب و کار نیاز به مجوز دارد .
میخواهید آفتاب رو با ابر بپوشونید؟
من که چندین بار از طب اسلامی جواب گرفتم در حالیکه از طب نوین جواب نگرفته بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
تو باید به روانپزشک و تیمارستان می رفتی
که ظاهرا اشتباهی رفتی دندانپزشکی !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
طب اسلامی نداریم داداش
اون طب سنتی ایرانیه
در بعضی موارد هم جواب می ده
ولی نه برای کرونا و سرطان
بریدباامریکامذاکره کنید
تمام فشاراقتصادی افتاده گردن قشرکارگروبیکارها
کاسبان تحریم ودلالها مردم رابیچاره کردند
صاحبخانه شکم گنده من امروزکلی دلارخریده بود
وبه من هم ميگفت توهم برودلاربخروکلی سودببر
طرفدارطب اسلامی نیستم واین تبریزی و دوستاشواصلا تا این چندوقت نمی‌شناختم..یه سوال اون طلبه که بدون ماسک رفت توبخش کرونایی ها ودست به دهنشون میزد چرا خودش کرونا نگرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
طبق آمار تو همه دنیا نصف آدمایی که کرونا میگیرن اعم از مسلمون و کافر و غیره حتی خودشون هم متوجه نمیشن و فقط به بقیه منتقل میکنن
الان به نظر شما مسوولین که ماسک میزنن و به مردم هم میگن رعایت کنین هیچ کدوم نمیفهمن یا میخوان مردمو به کشتن بدن، فقط آقای تبریزیان میفهمه؟
ولی هنگامی که روا زاده از یک دندانپزشک به جرم ترغیب مردم به مسواک زدن شکایت میکند مانعی در پیگیری آن توسط قوه قضائیه وجود ندارد
متاسفام
سلام تابناک چرا اینقدر از طب اسلامی کینه داری
موضوع خیلی روشنه اگر نظریه سنتی مسطح بودن زمین ویا اینکه خورشید به دور زمین می چرخد قابل قبول و دفاع می باشد طب سنتی هم قابل دفاع می باشد
طب ایرانی درسته نه طب اسلامی
الحمدالله چقدر همه چی قانونمند اداره میشه.
حکومت خودش به عمد خرافات را ترویج می کند.
طب اسلامی نداریم
در دنیا کسانی باید باشند تا از احمق ها سو استفاده کنند
بزرگترین کار بدی که شد که به تجربی ها اجازه دندانپزشکی بدهید به دارو فروشها اجازه داروخانه بدهید
نحوه خبر رسانی شما در مورد قطع بودجه سارمان بهداشت جهانی توسط ترامپ واقعا کثیف و احمقانه بود. اینقدر ما خوانندگان را خر فرض نکنید.
در چین طب گیاهی بسیار رواج دارد و دازو خانه هایی که با استفاده از خاصیت گیاهان دارویی دارو میدهند و بسیار هم در بین مردم رایج است.
هیچ علوم اسلامی وجود ندارد !
من طب اسلامی رو قبول دارم و 5سال بیشتربرای همه جی استفاده میکنم عالیه.فقط سالی یکبار ازمایش خون میدم یا لازم باشه اسکن یا سونو .از طب شیمایی متنفرم با تجربه 1جسال بیماری میگم نه از روی هوا
طب ایرانی هم چندان برای امروز مناسب نیست تا چه رسد به طب اسلامی که هیچ بنیانی ندارد
در بیمارستان با ان همه مجوز بهداشت کسی فوت نمیکنه ؟ مدعی العموم کجاست؟ طب اسلامی وسنتی درخیلی ازموارد برطب نوین برتری دارد
هیچ علومی اسلامیش وجود خارجی ندارد , اسلام دین است نه علوم
فکر کنید لنت ماشین خراب بشه یا روغن سوزی داشته باشه و بری پیش یه نفر بگه روزی سه بار ته کوچه بن بست بوق بزن خوب میشه . حالا طب سنتی و طب اسلامی همینه. برو ته کوچه بن بن بست بوق بزن خوب میشه. خوبه این کرونا دست همه رو رو کرد.
در زمان حال نه طب ایرانی داریم نه طب اسلامی در طول تاریخ خیلیها به تجربه ونبود پزشکی بصورت ساینس ونه علم امروزفراهم شود خیلیها دخالت میکردند از جمله فلسفه که با تلاش بقراط وبالا بودن شعور فلاسفه جداشد
بنده هفته پیش مبتلا به سرفه های شدید بودم. دوستی از روی حسن نیت شربتی به اسم شربت پروپولیس پیشنهاد کرد و گفت موثر است تازه این دارو طبق ادعای سازنده به تأیید وزارت بهداشت هم رسیده است. بنده آن را از داروخانه گرفتم و اولین نوبت آن را (به میزان ده میلی لیتر) مصرف کردم دو ساعت بعد لب ها و صورتم ورم کرد و یک شب به اسهال شدید مبتلا شدم و دیگه آن را کنار گذاشتم 39 هزار تومان هم پول براش داده بودم.
اقایانی که میگن طب اسلامی نداریم.پس اقتصاد اسلامی را ازکجا اورده اند
حدود ۷ سال پیش بیماری عجیبی گرفتم،در همه جای بدنم داشت توده درست میشد با همین طب سنتی و به یاری خدا خوب شدم،طب نوین درمانی برایم نداشت،فقط می‌گفت هر وقت توده داشتی باید عمل کنی،عمل هم کردم،فایده ای نداشت و دوباره توده درست میشد
**** قطره ای تفکر *****

یکی از آشناها شامپو خارجی به داروخانه ها می فروشه
پرسیدم این اوضاع تحریم فروش چطوره ؟
گفت : میلیاردی !
چجور می فروشین؟
گفت : قیمت ای که سود خوبی به داروخانه برسد!
گفتم: مردم چجور راضی می کنید ؟
گفت: توضیح دارو تو داروخانه ، مردم تشویق به خرید شامپو می کند!
دکترها هم دوره آموزشی می زاریم تا این شامپو رو تجویز کنن !

حال اگه یه** خیر اندیش**ا** روازاده** ** تبریزیان **پیدا شه به قیمت خیلی ناچیز این کار رو بکنه کی ضرر می بینه

حالا راه حل چیه ؟

طب سنتی یا اسلامی یا...... رو خراب کنن

همه هم غافل از اینه ۱۳۰۰۰ سیزده هزار پرونده از اشتباه دکترهای در هر سال در ایران اتفاق می افته ؟

حالا روازاده یا خیر اندیش یا تبریزیان هم اشتباه می کنن

اما اجازه ندارن مراکز آموزشی داشته باشن ، نه دانشگاه ، نه بیمارستان ، نه امکانات آزمایشگاهی ، ونه اجازه تجربه و ثبت این تجربیات علمی .خب کی وزارت بهداشت می خواهد اجازه بده طب ای که ریشه هزاران ساله در درمان دارد نقشی در پیشرفت علمی ، صنعتی ، تجاری کشور پیدا کند ،

آلمان بسیاری از گیاهان دارویی از ایران می بره با قیمت باور نکردنی به خود ما می فروشه ؟

چرا ؟
چون اون کسانی که به گیاهان آشنایی دارند دکترهای اتاق عمل نیستن
طب مدرن هم نیست
بلکه ذخایر غنی علمی گذشته های ما است الان نزد علمای بزرگ طب سنتی و اسلامی هست
طب اسلامی وجود نداره طب سنتی درسته که اون هم طبیبی مثل بوعلی میخواد ...زیر نظر طب مدرن مردن بهتر از طب سنتیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها