بازدید 22444
۷

حداقل پول لازم برای خرید سهام، از امروز ۵۰۰ هزار تومان

حداقل ارزش هر سفارش خرید سهام از طریق سامانه معاملات برخط به استثنای سفارش‌ها در روز عرضه اولیه از امروز ۵۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۹۷۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 08 April 2020

حداقل ارزش هر سفارش خرید سهام از طریق سامانه معاملات برخط به استثنای سفارش‌ها در روز عرضه اولیه، از امروز(چهارشنبه) از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

این بدان معنا است که سرمایه‌گذاران برای خرید سهام شرکت‌ها که پیش از این ۱۰۰ هزار تومان بود، از امروز باید دست کم ۵۰۰ هزار تومان سفارش خرید به ثبت برسانند.

بر اساس مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌های کارگزاری موظف هستند نسبت به اعمال این محدودیت در زیرساخت‌های برخط اقدام کرده و همزمان با اعمال به مشتریان اطلاع‌رسانی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
همه چیز در بازار بورس، علیه سرمایه گذاران خرد است. این خلاف هدف اصلی بازار استو عملا با بالابردن ریسک سرمایه گذاری باعث خروج سرمایه گذاریان مبتدی یا کم توان از چرخه بازار میشود.
بدلیل ضعف زیرساخت سازمان بورس در بخش فناوری و سرور و کاهش حجم خرده معاملات این مصوبه تهیه شده است که کاملا اجحاف در حق اقشار ضعیف جامعه است. چراکه یا با سرمایه ی کمتر از 500.000 تومان نمیتوانند وارد بازار بورس شوند و یا باید با ریسک 5 برابری در خرید پایه اقدام نمایند و بجای 4 نوع سهم یک سهم خریداری کنند.
سوال اینجاست که سازمان بورس که یکی از برداشت کنندگان سود از خرید و فروش سهام است و صاحب درآمدی سرسام آور از این موضوع است ناتوان در بهبود کیفیت زیرساختهای خود بوده است یا قصد خرج کردن بخش کوچکی از ذخایر و درآمد خود را ندارد؟
پیامدهای این تصمیم حذف مشتریان کوچک بازار بورس و کاهش تراکنشها و افت رونق بازار است و همچنین دلزدگی اقشار کم درآمد جامعه را به همراه دارد.
در تجارتهای کلان و ارقام بزرگ نگاه اقتصادی ، توجه به قانون اعداد بزرگ و وجود ریز تراکنشها است البته این تصمیم از لحاظ شرعی هم مشکل دارد.
فکر کنم این فقط برای فرابورس است نه بورس
درشرایطی که کل جهان باکرونا دست وپنجه نرم میکند وهرروزشاهد مرگ انسانهای بیشماری هستیم و سقوط پی درپی بازارهای بورس دنیا همچنان ادامه دارد درایران اما دیگرهیچ چیزجلوداربورس نورچشمی نیست
عدم تاثیری پذیری بورس ایران از محرک هایی که قاعدتا منجربه سقوط میشوند وهمچنین حبابی بودن بورس در تحلیل زیر توسط یک کارشناس خبره بورس به صراحت عنوان شده :
حمید میرمعینی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نفت، شیوع بیماری کرونا در جهان، جریان نقدینگی و نرخ ارز از فاکتورهای موثر بر بازار در شرایط فعلی هستند، ادامه داد: هر کدام از این مولفه ها یک وزنه تاثیر گذار هستند
وی ادامه داد: اتفاقات دو ماه گذشته ثابت کرد جریان نقدینگی حتی به برخی از مولفه ها که در دوران گذشته تاثیر مشهودی بر بازار داشتند، فرصت اثرگذاری نمی دهد و اثرات آنها را خنثی می کند.
میر معینی با بیان اینکه این موضوع به نفع بازار نیست و حتی خطرناک نیز است، افزود: بازار سرمایه در دوران ورود پول های عمومی به سر می برد و علیرغم اینکه برخی نمادهای معدود در بازار وجود دارند که هنوز برای رشد پتانسیل بالقوه دارند لیکن بسیاری از نمادها (شاید حدود ۷۰ درصد) بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند.
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه جریان نقدینگی باعث خروج بازار از تحلیل و منطق شده، اظهار کرد: بازار حتی با اخبار منفی با اصلاح قیمتی خاصی مواجه نمی شود
وی با تاکید بر این مطلب که بازار از حالت تحلیل خارج شده و با عوامل منفی، افت پیدا نمی‌کند، ادامه داد: این موضوع خطرناکی بوده و این روند ادامه دار نخواهد بود،
عزیز درست اطلاع رسانی کن این برای فرابورسه و عرضه های اولیه را هم شامل نمی شود....
نصف مردم دنیاهم از کرونابمیرند از اسمان سنگ هم ببارد جنگ جهانی سوم هم شروع بشود قیمت نفت به بشکه ای ۲ دلارهم برسد تمام بورسهای دنیا هم کن فیکن شوند بازهم بورس نورچشمی به رکوردزنی روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی خودادامه خواهد داد خخخخ
به جای تقویت زیرساخت و هزینه در بخش فناوری و سرورها صورت مساله را با حذف خرده معاملات پاک کرده اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر