بازدید 15116

اطلاعیه شماره یک درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا موارد مهمی از طرح فاصله‌گذاری هوشمند که از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران به اجرا در می‌آید را منتشرکرد.
کد خبر: ۹۷۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 07 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از ستاد ملی مقابله با کرونا‏، در این اطلاعیه آمده است: ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیز ایران در اجرای طرح فاصله‎گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد طرح فاصله‌گذاری هوشمند، موارد زیر به اطلاع عموم می‎رساند:

۱- با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید ۱۹ (کرونا) فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه‌گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری و با عنایت به اینکه می‌تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع گردد باید ادامه یابد.

۲- طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه طرح فاصله‎گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پر ریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می‌کنند.

۳- سیاست کلی و راهبرد عمومی ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان استمرار اصل «در خانه بمانیم» است و خروج از منزل تنها در صورت اضطرار - بصورت بسیار محدود با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی- برای مقابله با کرونا ممکن می‌باشد.

۴- بخش‌های تولیدی - اصناف و مشاغل مشخص شده در طرح برای خدمت رسانی به مردم نیز با اجرای دستورالعمل‌های تخصصی و عمومی بهداشتی مصوب و ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امکان فعالیت کسب و کار خواهند داشت.

۵- با تلاش مستمر و هماهنگی بین اطاق بازرگانی و اصناف و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستور العمل‌های بهداشت صنوف و کسب و کار‌ها تدوین و طی روز‌های آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و هرگونه فعالیت صنفی منوط به اجرای این دستورالعمل‌ها خواهد بود.

۶- براساس برنامه ریزی انجام شده کلیه صنوف موظف به ثبت‎نام و اخذ تعهد از صاحبان کارگاه‎ها و صنوف در سایت وزات بهداشت (مبنی بر رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی) خواهد بود و پس از دریافت کد مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

۷- با اجرای این طرح، تعطیلی‎های پایه (شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه‎ها، ورزشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، هنری، مشاغل پرریسک و ...) و همچنین ممنوعیت تردد‌های بین استانی، تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.

۸- مراکز اداری نیز از تاریخ ۲۳ فروردین با رعایت اصول بهداشتی، به جای یک سوم، با دو سوم کارمندان خود فعال خواهند شد و ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

در پایان ضمن تشکر مجدد از مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی و همکاری و مشارکت جمعی برای مقابله با کرونا اطلاعات تکمیلی و سایر مراحل اجرایی بصورت شفاف در اطلاعیه‌های بعدی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶
با اين وضعيت حالا حالاها ميزبان كروناييم!!!! البته اخيرا يه مصاحبه اي با جناب كرونا شد ايشون خيلي از مهمان نوازي ايرانيها تشكر كردن و گفتن اينجا خيلي خوش ميگذره و ما تا اطلاع ثانوي در ايران مي مانيم
چرا فقط با کلمات بازی میکنیم فاصله گذاری اجتماعی -فاصله‌گذاری هوشمند و .... بشنید برای یک بار فکر کنید و هماهنگ باشید در یک بازه زمانی که اساتید پزشکی میگویند برنامه ای اجباری اجرا کنید بدون ترحم شر این ویروس کنده بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
فاصله گذاری هوشمند چیزی هست که در ایران اختراع شده و بر خلاف اسمش نه فاصله گذاریه نه هوشمند.نمیدونم مثلا ادارات با دو سوم نیرو و متعاقبا حضور ارباب رجوع چطوری فاصله گذاری میشه اونم هوشمند. با حرف هیچی درست نمیشه. صحبت های رئیس ستاد کرونای تهران رو خوندید؟ افزایش مراجعات و کاهش ترخیص ها... فاجعه بعدی در راهه
هوشمند یعنی چه
دارید ریسک بزرگی می کنید چون مطمئنا بعضی ها رعایت نخواهند کرد و همان هم برای گسترش بیشتر بیماری کافی است
پاسخ ها
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
دقيقا < ريسک بسيار بزرگي است و احتمالا تا اواسط ارديبهشت با موج وحشتناکي از پاندمي اين ويروس مواجه ميشويم که به دليل اهمال دولت اميد ، در قرنطينه کامل ميباشد ... خدايا به ما مردم کمک کن
چرا در حکومت جمهوری اسلامی ایران همه طرح ها و حرف ها با دروغ اجین شده است؟ کدوم فاصله اجتماعی؟ شما اگر به سلامت مردم اعتقاد داشتید همه ادارات را تعطیل میکردید و از کا ر "نشد" فاصله اجتماعی و در خانه بمانید به دروغ دم نمیزدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
راست گو الان دروغ رو از کجا فهمیدی
ظاهرا اقای روحانی فقط رئیس جمهور کارمندان دولت هستن هیچ جا من ندیدم درباره کارگران و حمایت از انها صحبت کنن که سه شیفت در حال کارن
من که دارم هر روز میرم سرکار. مدیر بخش من هم اصلا دلش نمیخواد کسی بره خونه و گفته همه بیاییم سرکار. نمیدونم این سرکار نرفتن برای کیا بوده؟؟ البته عید هم رفتیم و قبل از عید هم تا 28 ام رفتیم. البته ساعات کارمون کم شده ولی بهتر بود ساعات کارمون زیاد میشد ولی یه سری روزا نمیرفتیم که تردد توی شهر کمتر داشته باشیم.
بند 8 این دستور العمل هوشمند که مبهمه!
بالاخره برای شهر تهران از 23 ام اجرا میشه یا از سی ام ؟
معلومه که اصلا درست فکر نمیشه و با عجله یک تصمیم ابلاغ میشه!
فاصله غیرهوشمند
باسلام.
متاسفانه برنامه ریزی ها در این کشور به بد ترین شکل ممکن انجام می شود. بویژه وقتی می خواهند در خصوص کارمندان دولت تصمیمی را اجرا کنند.
یک روز اعلام می شود ساعت کار باید از 6 صبح شروع شود. ( بدون آنکه متوجه باشد کارمند باید ساعت 4 صبح بیدار شود و خودش را به اداره برساند. اداره ای که مردم معمولاً از ساعت 8 به آن مراجعه می کنند.)
یک روز همه کشور بابت الودگی وحشتناک هوا تعطیل می شود و کارمندان باید بازهم در هوای الوده در محل کار حاضر شوند.
اخیراً هم می فرمایند از 7 صبح تا ساعت 14 عصر. ( عزیزان فراموش کرده اند که فقط مدیران محترم از امکانات دولتی مانند ماشین شخصی و راننده بهر مند هستند که هر ساعتی لازم باشد تشریف می آوردند اداره.)
بهترین پیشنهاد برای این روزها ، ادامه فعالیت ادارات با یک سوم نفرات از ساعت 8 تا 14 و یا 15 هست.
این نیز بگذارد تا تصمیمات جدید در اتاق های دربسته بعدی...
با احترام نمره من به تصمیمات دوستان 10 از 20
کدوم فاصله اجتماعی؟ هیچ کس به سلامت مردم اعتقاد ندارد یک سوال دارم وقت از روحانی تا پایین ترین مسئول اقایون یه نیم ساعت بیان تو خیابابون با تو اداره محل خدمت خودشان اصلا جلسات خودشان بین بین الله رعایت میکنند این قوانین رو من که خودم اداری هستم به عینه دارم میبینم هیچ گونه رعایتی نمی شود و مردم دیگه با دروغ اینها عادت کردند و به نظرم کرونا هم اخلاق ما ایرانی ها رو فهمیده شک نکنید میزبانی خوبی براش هستیم جون ادمها ارزش نداره اخه برای این مسئولین دروغگو و ....
اجازه دهید اصناف کارشان را بکنند مشاغل را تعطیل نکنید ملیونها خانواده از این راه نان میخورند همه که مثل شما کارمند و حقوق بگیر نیستند بابا درک کنید اوضاع مردم رو با یه ملیوم وام به نظر شما یه خونواده 4 نفره چند روز میتونه زنده بمونه
میزان متوسط کار مفید در محیط اداری در ایران طبق آمار روزانه فقط 26 دقیقه است پس چه لزومی داشت که از نسبت حضور نفرات از یک سوم به دو سوم افزایش یابد اینها چه حضور داشته باشند چه نداشته باشند حقوق ثابت می گیرند و مثل برخی مشاغل مجبور به حضور فیزیکی نیستند دولت نباید ریسک می کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار