بازدید 28884
۵

اعتبار یک میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت برای بررسی آثار شیوع بیماری کرونا، با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در شرایط به وجود آمده اظهار داشت: 10 رسته هستند که در این ایام تحت فشار شدید قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۷۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 06 April 2020

اعتبار یک میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

اعتبار یک میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت برای بررسی آثار شیوع بیماری کرونا، با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در شرایط به وجود آمده اظهار داشت: 10 رسته هستند که در این ایام تحت فشار شدید قرار گرفتند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دکتر روحانی در بخشی از صخبت های خود در جلسه امروز با بیان اینکه سه میلیون نفر محروم و تحت فشار هستند افزود: برای آنها در چهار نوبت بسته حمایتی از 200 هزار تومان تا 600 هزار تومان مدنظر قرار دادیم؛ که مرحله اول آن پرداخت شده و مرحله دوم آن هم تا پایان فروردین پرداخت خواهد شد و دو نوبت بعد هم به همان صورت در ماههای اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: یک رقمی مدنظر قرار دادیم به عنوان وام به اندازه یک میلیون تا دو میلیون تومان برای 4 میلیون خانواده‌ای که آنها هم جزو اقشار کم درآمد هستند؛ نرخ این وام 4درصد است و این هم به زودی برای خانواده‌ها اعلام می‌شود که بتوانند این وام را دریافت کنند.

همچنین امروز در جلسه 75 هزار میلیارد تومان وام و تسهیلاتی که برای این ایام مدنظر قرار دادیم، مورد بحث قرار گرفت؛ 10 رسته هستند که در این ایام تحت فشار شدید قرار گرفتند؛ بعضی‌ها تقریبا کسب و کارشان متوقف بوده و بعضی‌ها هم درآمدشان پایین بوده است؛ این رسته‌های مختلف کارگاه‌های کوچک و بعضی‌ها متوسط هستند و بعضی‌ها در واقع یک بنگاه کار یک نفره، بعضی‌ها چند نفره و بعضی‌ها 50 نفر به بالا و 50 نفر به پایین هستند؛ تقریبا 3 میلیون و 200 هزار نفر اشتغال‌‌شان وابسته به اینگونه موارد است و زندگی این افراد تحت فشار قرار گرفته است و ما در اینجا تصویب کردیم که برای همه اینها رقمی را مدنظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

در این جلسه برای هر بنگاهی تقریبا مشخص شده و به این بنگاه‌ها اعلام خواهد شد که چه مقدار به اینها پرداخت می‌شود؛ پولی که برای کمک به این عنوان است برای کسانی است که اشتغال آنها فعال نبوده ولی کارگرها را نگه‌داشتند و مقداری پول برای سرمایه در گردش‌شان که بتوانند به تدریج بنگاه خودشان را فعال کنند.

البته این بنگاه‌ها همه یکسان نیستند و بنا شد دو دسته شوند؛ آن بنگاه‌هایی که به دستور ستاد ملی کرونا رسما تعطیل شدند و به آنها گفته شده فعالیت نکنند و هنوز هم تعطیل هستند و حتی در پایان ماه فروردین که کسب و کارها فعال می‌شود، چون آنها پرریسک هستند باز هم تا اطلاع ثانوی فعال نخواهند شد و برای ما هم روشن نیست؛ در ستاد ملی مقابله با کرونا و در گروه‌های کارشناسی دارد بحث می‌شود که آنها چه زمانی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود با تاکید بر حمایت از کسب و کارها اظهار داشت: پس یک بخش ما این بود که امروز تصمیم گرفتیم برای کسب و کارهایی که به خاطر کرونا تحت فشار قرار گرفتند؛ حال یا تعطیل شدند یا کسب و کارشان کساد شده؛ برای همه آنها وامی را مدنظر قرار دادیم و به آنها اعلام می‌شود؛ نرخ این وام همانطور که اعلام شده 12 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن 2 سال است؛ چند ماه هم به عنوان تنفس داده می‌شود؛ یعنی این وامی که الان پرداخت می‌شود؛ از مهر ماه باید بازپرداخت کنند؛ بنابراین برای بازپرداخت هم تنفس و هم زمان دارد.

یک کمکی هست به همین کسب و کارها و همچنین به کارگران عزیز ما که تحت فشار قرار گرفتند که وقتی به این بنگاه‌ها کمک می‌کنیم مشروط به این است؛ در صورتی ما به اینها کمک می‌کنیم که کارگر را تعدیل نکنند، کارگر اخراج نشود، کارگر بماند؛ بنابر این هم کمک به بنگاه هست و هم کمک به اشتغال و کارگران عزیز ما هست.

رئیس جمهور در ادامه گفت: مصوبه دیگری که امروز مدنظر قرار دادیم مربوط به یک اعتباری است که در اختیار تقریبا همه خانوارهایی که یارانه دریافت می کنند قرار می‌گیرد، حدود بیش از 23 میلیون خانوار هستند که یارانه ماهانه دریافت می‌کنند که یک اعتبار یک میلیون تومانی در اختیار همه این خانوارها قرار می‌گیرد که به تدریج در طول 24 ماه از یارانه‌ای که در ماههای بعد پرداخت می شود کم می‌شود. بنابراین در ماه اردیبهشت می‌توانیم این را سامان دهیم و به آنها اعلام کنیم که این یک میلیون اعتبار در اختیار آنها قرار می گیرد. اگر در فروردین شد، فروردین اعلام می‌کنیم اگر هماهنگی در فروردین انجام نشد در اردیبهشت این هماهنگی انجام می‌گیرد و تقریبا حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان برای این امر مدنظر قرار دادیم که مصوب شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
با توجه به کاهش جهانی قیمت بنزین، مسئولان دولت برای قیمت بنزین فکر اساسی انجام بدن... امروز دولت نه تنها به مردم یارانه بنزین نمی دهد بلکه از مردم هم یارانه می گیرد!!! در ضمن یارانه معیشتی که دولت داره به بخش بزرگی از مردم میده برای دولت هزینه اضافی درست کرده....... دولت بهتره بنزین رو تک نرخی و با قیمت مناسب و با توجه به قیمت بنزین منطقه خاورمیانه به مردم عرضه کند....
چی شد حالا دولت یارانه میده یا نمیده؟ یه با متنی که نوشتی بخون بعد بفرست
منی که کارگرم روزمزد الانم بخاطر کرونا سه ماهه بیکارم تاحالا نه یارانه گرفتم نه معیشتی هروقت ثبت نام کردم گفتن اس میاد که نیومد چه خاکی تو سرم کنم به قران گرفتارم واسه نون شب موندم لطفا کمکم کنید
سلام من متاهلم یارانه هم میگیرم ولی یارانه من با همسرم جدا از همه به ما وام 1میلیونی تعلق میگیره
شما منتظرید تا این دولت براتون کاری بکنه اینا که هر روز یه حرف می زنن بعد می گن ما در جریان نبودیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار