بازدید 11060
۱

مترو پرند معطل ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه

مدیرعامل مترو تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت تکمیل متروی پرند، گفت:‌ برای تکمیل ۱۰۰درصدی متروی اقماری پرند ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۷۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳ 06 April 2020

به گزارش «تابناک»، علی امام در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت مترو پرند با بیان اینکه مترو پرند پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، گفت: با این حال تکمیل نهایی و بهره برداری از متروی پرند نیازمند حل مشکل منابع اعتباری است.

وی با بیان اینکه مترو پرند، اقماری است و بودجه ساخت را باید دولت تامین کند، ادامه داد: دولت به دلیل مشکلات و محدودیت های مالی معمولا اعتبارات کمی را در بودجه سنواتی کشور برای پیشرفت مترو پرند تخصیص می‌دهد که این رقم های کم بودجه که حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان آنهم سالانه است، مشکلی از متروی پرند حل نمی شود.

مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه در خردادماه سال ۹۷، استاندار وقت تهران پیشنهاد داد برای تکمیل و بهره برداری خط متروی پرند، شرکت عمران شهرهای جدید وارد شود و در تأمین منابع و اعتبارات نقش ایفا کند، افزود: از آن زمان تاکنون این شرکت تنها ۶میلیارد تومان آنهم به صورت ملک به شرکت مترو تحویل داده که این رقم بسیار ناچیز است و کارگشا نیست.

امام با بیان اینکه در این مدت پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه تکمیل خط پرند دو قسمت شود و شهرداری تهران خط متروی پرند از شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) را بصورت ۱۰۰درصدی تکمیل کند و از فرودگاه تا شهر پرند را نیز شرکت عمران شهرهای جدید کارفرما شود، گفت: ما مخالف این پیشنهاد هستیم چراکه که کل خط باید به صورت یکپارچه تکمیل شود و قسمت شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) نیز دارای نواقصی است که برای رفع ۱۰۰درصدی آن شهرداری تهران متحمل پرداخت هزینه‌های زیادی می‌شود و این در حالی است که شهرداری تهران تنها می‌تواند به داخل محدوده جغرافیای شهر تهران خدمت رسانی کند.

وی اظهار کرد: شهرداری تهران با مشکلات مالی مواجه است و نمی‌تواند برای تکمیل یک خط متروی اقماری هزینه کند و این در حالی است که برای تکمیل متروی پرند به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
فقط؟ 550میلیارد؟
چیزی نیس که
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان