بازدید 41782

بیایید فرض کنیم این اتفاقات در ایران رخ می‌داد؛ آن وقت چه می‌شد؟

فرض کنید مقامات ما به جای مقامات آن‌ها جلوی دوربین‌ها با همه دست می دادند و معضل کرونا را بی اهمیت می‌پنداشتند یا در ایران صف‌های کیلومتری برای دریافت غذای خیریه تشکیل می شد! فرض کنید خدای نکرده راهرو‌های بیمارستان‌های ما به جای بیمارستان‌های آن‌ها مملو از بیماران یا اجساد رها شده بود.
کد خبر: ۹۷۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 05 April 2020
تابناک ـ حسین رجایی: بیایید فرض کنیم به جای رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور ما می‌گفت: اگر فقط ۲۰۰ هزار نفر بمیرند باید از من ممنون هم باشید! چه غوغایی در جهان به پا می‌شد؟! ضجه‌های حقوق بشر و دموکراسی چگونه گوش فلک را پر می‌کرد؟! فرض کنید به جای آمریکا و انگلیس در ایران دستورالعملی صادر می‌شد، مبنی بر اینکه بیماران کرونایی مبتلا به سندروم داون، فلج مغزی یا اوتیسم را به حال خود رها کنید تا بمیرند! یا به جای اسپانیا و ایتالیا در ایران، قید بیماران بالای ۸۰ سال را می زدند یا به جای فرانسه و اسپانیا و آمریکا، در ایران افراد مسن، گروه گروه در خانه‌های سالمندان جان می‌دادند، آن وقت چه می شد؟! در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های حقوق بگیر غرب و بین سلبریتی‌ها چه غوغایی بر پا می شد؟!

فرض کنید به جای آمریکا و فرانسه و آلمان و ایتالیا و اتریش، ایران محموله ماسک و تجهیزات پزشکی کشوری دیگر را می‌ربود یا در ایران به جای آمریکا و انگلیس، پزشکان و پرستارانی که به کمبود تجهیزات اعتراض می‌کردند اخراج می‌شدند یا در ایران به جای آمریکا، پرستار فداکاری به علت نداشتن تجهیزات حفاظتی بهتر از کیسه زباله جان می سپرد و مقامات حکومتی به کادر درمان توصیه می‌کردند به جای ماسک از دستمال و روسری استفاده کنند!

فرض کنید مقامات ما به جای مقامات آن‌ها جلوی دوربین‌ها با همه دست می دادند و معضل کرونا را بی اهمیت می‌پنداشتند یا در ایران صف‌های کیلومتری برای دریافت غذای خیریه تشکیل می شد! فرض کنید خدای نکرده راهرو‌های بیمارستان‌های ما به جای بیمارستان‌های آن‌ها مملو از بیماران یا اجساد رها شده بود! اصلا فرض کنید خدای نکرده ایران به جای همه آن کشور‌ها صدر جدول مبتلایان و متوفایان کرونا را داشت.

خوب می دانیم که روی دادن فقط یکی از موارد بالا در ایران اسلامی کافی بود تا برای روز‌ها و هفته ها، ایران و ایرانی تحقیر و تمسخر و سرزنش شود. تنها یک قلم از هزارانش این بود که دوباره جار بزنند که شعار مرگ بر آمریکا به خودتان برگشته! اما به لطف خدای بزرگ و به همت و درایت همه ایرانیان، هیچ یک از این اتفاقات نیفتاده است.

کاش هرگز در کشور‌های اروپایی و آمریکایی تحریم کننده ما هم اتفاق نمی‌افتاد، ولی لااقل خوبی اش این است که آن‌ها دیگر نگران جنگ ناجوانمردانه تبلیغاتی و رسانه‌ای نیستند، چون پیچ این یکی دست خودشان است.

حالا به عکس این داستان نگاه کنید: اگر به جای ایران در یکی از آن کشورها، ظرف دو هفته به ۱۰۰ هزار زندانی مرخصی داده میشد و ۱۰ هزار نفر عفو میشدند! چه اتفاقی می‌افتاد؟ اگر ده‌ها هزار نیروی جهادی و بسیجی شب و روز به ضدعفونی کردن شهرها، تولید تجهیزات محافظتی، کفن و دفن فوت شدگان و کمک به سالمندان و خدمت به بیماران کرونایی مشغول می شدند، چه؟ اگر مردمانشان در حماسه‌ای تاریخی، یک سنت چندهزار ساله همانند روز طبیعت را ترک می کردند و خیابان‌ها و بوستان‌های خالی از جمعیت را به نمایش می‌گذاشتند، چه؟

حتما می‌پرسید چه اتفاقی افتاده است؟! مگر غرب منبع همه خوبی‌ها و پیشرفت‌ها و خوشبختی‌ها و ایران منبع همه بدی‌ها و عقب ماندگی‌ها و بدبختی‌ها نبود؛ پس چرا روزگار اینگونه دگرگون شده است؟! مطمئن باشید هیچ اتفاق جدید و استثنایی رخ نداده و هیچ واقعیت بیرونی تغییر نکرده است. فقط با ظهور یک موجود رعب آور، ولی خارق العاده، ناگهان سانسور به پایان رسیده و اکنون جهان می‌تواند حقایقی را که مدت زمان مدیدی از او پنهان شده یا وارونه جلوه داده شده ببیند. می‌تواند عیار واقعی حکومت‌هایی که در ۴۱ سال، انواع بحران‌ها را به ما تحمیل کردند در برابر اولین بحران واقعی پیش رویشان نظاره کند.

چه کسی فکر می‌کرد پدیده‌ای در جهان ظهور کند که در ورای همه رسانه ها، همه شبکه‌های ماهواره ای، همه سایت‌های اینترنتی و همه شبکه‌های اجتماعی، پرده از حقایق کنار زند؟ یک ذره میکرونی که واقعیت‌های جهان امروز را بدون تفسیر‌های فریبنده و خوانش‌های دروغین، منعکس سازد؟ چه کسی فکر می‌کرد معجزه رسانه‌ای خلق شود که همچون عصای موسی، بساط ساحران رسانه‌ای جهان را این گونه براندازد؟ فیلترشکنی که همه فیلترشکن‌های پیش از خود را ببلعد و تصویر بدون سانسور جهان امروز را به نمایش بگذارد؟

اکنون این اتفاق افتاده است؛ اژد‌های رسانه ‌ها و پادشاه فیلترشکن‌ها ظهور کرده است. کرونا ویروس جهان را درمی‌نوردد تا با در هم شکستن کاخ‌های پوشالین و تصویر‌های دروغین، ویرانه‌هایی بر جای گذارد که نمایی از واقعیت است. بلای کرونا، شبیه همه مصائب دیگر سخت است و جانکاه، جانگداز است و ملال افزا. اما در پس همه این تلخی ها، درس‌هایی شیرین دارد: آموزه‌هایی از حقیقت.

صهیونیسم رسانه‌ای ده‌ها سال است که تصویر یک آرمانشهر غربی را در اذهان جهانی می سازد؛ بهشتی که تنها شرط رسیدن به آن، کرنش در برابر نظام بین المللی و اعتقادی لیبرال به رهبری آمریکاست. آن سوی این آرمانشهر اما یک ویرانشهر است، سهم کشور‌های متمرّدی چون ایران!

شاید تنها کرونا ویروس می‌توانست بر این امپراتوری افسانه‌ای غلبه کند. امپراتوری رسانه‌ای که با صرف هزاران میلیارد دلار، فضای مجازی و رسانه‌ای دنیا را به صحنه تاخت و تاز خود بدل کرده و این گونه بی رقیب به تسخیر و کنترل افکار عمومی جهان می‌پردازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۶۲
بیایید فرض کنیم آنها بجای ما دارای بزرگتریم میدان گازی جهان بودند
بیایید فرض کنیم آنها دارای ۴امین میدان بزرگ نفتی جهان بودند
آنوقت چه اتفاقی می افتاد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بعضی از ما مرض سیاه بینی داریم
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
عزيز مگر نيستند مگر ذخاير نفتي امريكا كمترازميدان نفتي ماست ؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فرض کنید جاستین ترودو رییس جمهور مامیشد اونوقت چی میشد؟!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
امریکا اولین تولید کننده نفت است
امیر
| Turkey |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیایید فرض کنیم یکبار مسئولین ما با مردم صادق بودند،آمار حقیقی رامیگفتند،بجای دریافت هرگونه کمک پزشکی و...فقط دنبال پول نقد و دلار نبودند،مثل اونها بجای اینکه بگن بیاین سرکار از صندوق ذخیره که متعلق به خود مردم است هزینه ۱ماه حقوق مردم رامیدادندو و و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اون موقع برای یک استکان نفت باید سی دلار پول می دادی
ممدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چرا مردم ایران می گویند مسئولان دروغ می گویند ؟واقعا دروغ گفتن در عصر (هوش مصنوعی ) و تکنولوژی خیلی دشوارشده است متاسفانه بیشتر مسئولین فکر می کنند در 4دهه پیش هستند و به زبان آن دوره با مردم صحبت می کنند !!و این خیلی بد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
در آینده نزدیک روشن خواهد شد که کشورهای غربی و آمریکا حتی به مردم خودشون هم رحم نخواهند کرد. فقط صبر کنید و ببینید
گلابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیایید فرض کنیم بالای ۳۰۰ میلیارد دلار درامد نفتی انها یه دفعه غیب شده بود...بیایید فرض کنیم کلی اختلاس تو کشورشون شده بود...بیایید فرض کنیم وضع زندگی مردمان ان کشور با نفت بشکه ای ۱۴۰ دلار هیچ فرقی با نفت بشکه ای ۱۰ دلار نکرده...بیایید فرض کنید اونها یه ارابه مرگ رو به قیمت نجومی به ملتشون غالب کنن...بیاین فرض کنیم بیشترین آمار بیکاری بین تحصیل کردگان دانشگاهی داشتن...بیاین فرض کنیم...نه دیگه فرضیات زیاد شد کمرشون میشکنه اگه این فرضیات محقق بشه...جدا هااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چه قدر تو باهوشی و هنوز نمیدونی که این چیزها مصداق بدبختی و پول داری برای کشورها نیست بلکه نحوه استفاده از ان مهم است
همان طوری که یک کشور با فروش یک گل به اندازه کل درامد نفتی ایران درامد دارد
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خیلی آتیش گرفتی!!
نکنه از همین ابنارهای نفت و گازه؟؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیاید فرض کنیم آمریکا روزی 7.5 میلیون بشکه نفت
صادر نکند
بیایید فرض کنیم آمریکا اقتصاد اول دنیا نیست و آلمان اقتصاد اول اروپا نیست
بیایید فرض کنیم اگر غرب زده نباشیم چه میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خیلی از ما هم مرض خودبزرگ بینی توام با الکی خوش بینی هاد داریم
ناشناس
| India |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مرکل مثل بقیه مردم میره از فروشگاه خرید میکنه
مسئولان ما وقتی زلزله میشه حتی حاضر نیست از ماشین پیاده بشن.
مرکل خیلی رک و راست میگه ممکنه هفتاد درصد مردم آلمان به کرونا مبتلا بشن
روحانی میگه از شنبه همه چی عادی میشه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
در اینکه فقط و فقط مسئولین ما خوبند که جای بحث نیست.
قبول ندارید به خبرهای دقیق و موشکافانه صدا و سیمای ما در رابطه با آمریکا و اروپا توجه کنید همه چیز برایتان روشن میشود.
یا نه اینهمه گل و بلبل را در کشور ببینید تا متوجه بشید.
اگر آقای روحانی میگوید خبرها را دیر میشنود فقط بخاطر اینست که به ما بگوید مثل ماست و دسترسی هایش کم است ، در واقع نوعی ابراز همدردیست !!!
خدایا چی شد که ما را با سر توی خمره عسل انداختی ؟!!! لا اقل مسئولین را هم توی همین خمره ها می انداختی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بعضی ها حقیقت مثل کف دست ، جلوشون بذاری بازم میگن دروغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مگر امریکا چهار برابر ایران نفت تولید نمی کند؟ و مگر تحریم است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مشکل کشور ما عدم اعتماد به مدیریت کشور است. البته متن اونور آب رو زیادی سیاه نمایی کرده ولی به هر حال در چنین شرایطی باید اندیشید که برای حفظ یک جان چقدر از منابع جامعه باید صرف شود. به قول ترامپ نباید هزینه درمان بیش از بیماری باشد. یا دولت اتیوپی به درستی گفته با قزنطینه مردم از کرونا نمیمیرند ولی خیلی بیشتر از کرونا میمیرند. همینجا ببینید چقدر از مردم از زندگی ساقط شدن و از کار افتادن، چقدر از ترس کرونا با وایتکس و الکل دچار صدمات مادام العمر و حتی مرگ شدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
وقتی ضعف مخالفان را با چشم می بینیم، گروهی وظیفه خودشون می دونند که ثابت کنند ما از اونها"بدبخت تر" هستیم وگرنه کهیر می زنند!خدا وندا افسردگی دوستان را درمان بفرما....
علی
| United States of America |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیایید فرض کنیم که امریکا بعد از انقلاب فقط دمشو میگذاشت کولش و میرفت وچوب لا چرخ ایران نمیگذاشت. بیایید فرض کنیم وطن فروشهای پست فطرت ترورهای کوردلانه و بزدلانه به تبعیت از آمریکا انجام نمیدادن. بیایید فرض کنیم آمریکا صدام رو به حمله به ایران ترغیب (تکلیف) نمیکرد. بیایید فرض کنیم آمریکا تسلیحات شیمیایی در اختیار صدام نمیگذاشت. بیایید فرض کنیم آمریکا به جای شعار گسترش دمکراسی در کشورهای دیگر (خاورمیانه نفت خیز) واقعا دمکراسی و نه جنگ و خونریزی به منطقه می آورد. بیایید فرض کنیم آمریکا به جای حمایت از حاکمان قصاب و جلاد سعودی کمی هم به فکر دمکراسی در عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس میبود. بیایید فرض کنیم بعضی از خود کم بینهای وطنی به جای تعمیم نظرشون به نظر تمام مردم ایران کمی عمیقتر در مورد نیات امریکا فکر میکردن. و هزاران فرضهای دیگر..... حالا همه اینهایی که گفتم حمل بر حمایت و یا تایید چشم و گوش بسته نشه. اعتراض دارم خیلی هم اعتراض دارم. از اختلاس های میلیاردی گرفته تا رشوه هایی که به اسم شیرینی به ماموران دولتی و شهرداری پرداخت میشه تا مردم کارشون راه بیفته و یا حق خوری در روز روشن بدون ترس از عواقبش انجام بشه. اما تو این موارد یعنی سیاست خارجی، مسئله کرونا، و غیره شدیدا با خط مشی جمهوری اسلامی موافقم.در آخر این خبر (البته به انگلیسی) رو چند روز پیش در سایت مایکروسافت ازقول مجله بیزینس اینسایدر دیدم. ببینید چه ها که دشمنان احمق (به معنی واقعی کلمه) در مورد کنترل کرونا در ایران نمیگن.

https://www.msn.com/en-us/news/world/israel-s-prime-minister-reportedly-shared-a-fake-video-from-the-hallmark-series-pandemic-and-claimed-it-as-evidence-that-iran-was-covering-up-its-coronavirus-deaths/ar-BB122SU7?ocid=msedgdhp
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
از کوزه همان برون تراود که دراوست!وقتی دشمن اعتماد به نفس وخود باوری یک ملت را البته با مددعده ای خائن نشانه گرفته باشد بعضی ها علیه منافع و اینده خود ودرکنار دشمنی قرار می گیرند که تنها به منافع خود می اندیشد"تاکی باید معدود انسانهای خودباور و نخبه کشور فدای حقارت وجود سایرین بشوند؟اگر خویش را شایسته بهتر از این نمی دانیدلااقل زحمات آنهایی راکه باور دارند می توانند و متاسفانه زندگی خود رافدای افرادی مثل شما میکنند بی اثر نکنید.آنهایی که خویش را وقف امنیت و سلامت و شرافت وطن کرده اند به آینده روشن و قابل تحقق ایران باور دارند چون عرضه و توان آن را در خود می بینند وبه درستی فهمیده اند غرب چیزی بیشتر از ما در مسیر پیشرفت نداشته است
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نويسنده اين مطلب از چي داره حرف ميزنه ؟؟؟
يادمون رفته براي يك كيلو گوشت و مرغ چه صفي پشت يه ماشين يخچال دار تشكيل ميشد ؟
شب عيد براي گرفتن پرتقال تنظيم بازار چه مي كرديم ؟
حالا چي مي خواي بگي ؟ مي خواي بگي ما خوبيم و اونا بدن ؟ اينو خودمون هم مي دونيم. به جهنم كه تو اروپا و آمريكا چه غلطي مي كنن
مگه قراره منو تو گور اونا يا اونا رو تو گور من بخوابونن
ما يه مملكت مستقل هستيم با پتانسيل هزار برابر كل اروپا ولي بدبختي ما از مديريت ماست
ماسك قبل از كرونا چند بود ؟ الان چند شده ؟ ژل ضد عفوني رو كسي تو داروخونه ها نگاه هم نمي كرد ولي الان سهميه بندي و گرونش كردن . حالا كجاست اين مديريت مديريت توانمند كه بياد از اين مسائل صحبت كنه ؟ فقط ياد گرفتيم هرجا گند زديم يا بگيم دست دشمن در كاره يا بگيم از ما بدبخت تر هم هست
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ناشناس 15:13 :
بدبخت غربزده

ناشناس 18:01:
بیسواد باید نویسی حاد
هنوز توی املا مشکل داری بعد نظر روانشناسی میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیایید فرض کنید تولید سانریس در ایران بیشتر از نفت است!(چه فرضی که عین واقعیت است !هم تولیدش هم مصرفش تازه روی هر ساندیس مقداری هم پول نفت به عنوان تبرک به مصرف کنندگان ساندیس میدن!)
ما از همه بدتریم. چون دروغ میگیم فکر می کنیم کسی نمی دونه و نمی فهمه
دروغگو هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
واقعا کویتیه واسه اینکه یه وعده غذای رایگان حکومتش سس نداشت شاکی بود / تفاوت ها کجاست واقعا . ما واسه نون تو روز عید هم کار کردیم . اونوقت آمریکا به آمریکایی ها 15 میلیون تومان پول میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تو از همه بدتری چون خود کم بین هستی و البته خودت می گویی که دروغگو هم هستی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نه اینکه بی بی سی و رسانه های امریکایی راست می گیند. خود روزنامه های امریکا می گویند ترامپ روزی چندین دروغ می گوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اگر خودت دروغگو هستی به دیگران نسبت نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
استاد همه را مثل خودت جمع نبند. شماها هستید که همش غر می زنید و تا در کشور به حایی می رسید همین کارهای زشت را می کنید.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
احتمالا شما همین طورید که می گید، چون حرف حق برای تون خیلی سخت اومده که این جور عصبانی شدید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این "ما از همه بدتریم" همان چیزی است که خیلی ها تلاش میکنند با فشار رسانه ای به افکار عمومی تلقین کنند
قطعا نا کارامدیهای بسیاری در مدیریت کشور وجود دارد، اما اینکه بپذیریم ما همواره از همه بدتریم را اصلا موافق نیستم
باید منصفانه بررسی و قضاوت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
همه ما بدیم و شما خوبید که فکر می‌کنید با تحقیر
کشور و هموطنانتان می توانید روشنفکر باشید
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
باتوجه به اقرار شما به دروغگویی الان این حرفتون رو باور کنیم؟؟؟؟؟؟
متاسفانه برای عده ای هر کاری کنیم مرغ همسایه غاز است. نمک میخورند و نمکدان میشکنند. البته که در هیچ حکومتی مردم صد در صد راضی نیستند و صد درصد بازدهی در هیچ کجا به وجود نمی اید و غیر ممکن است .
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آقای نمک شناس. شما چند سال آن ور آب تشریف دارید؟ من ۳۰ سال هست اروپا هستم، کی برمیگردید ایران؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
از صمیم قلب امیدوارم آمارهای ارائه شده این دفعه درست باشه .
ناشناس
| Qatar |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سانديس تا امريكا هم رسيده
تعطیلات عید به داد مردم رسید و جوجه رو آخر اردیبهشت باید شمرد، روزهای بسیار خطرناکی برای کرونا در پیش داریم.
اینجا ایران است وسرزمین دلیران وخرمندان
در دنیای سیاست و رسانه هر موضوعی شکل خاص خود را پیدا می کند و ماهیت هر موضوعی بنا بر نیاز تغییر می کند. با توجه به وجود غول های رسانه ای همسو با خواست قدرتهای مسلط، کشورهایی که در خط خواسته شده حرکت نکنند محکوم به تحمل انواع تبلیغات در رسانه ها هستند. بر همین اساس هر کاری که در قطب مسلط صورت گیرد قطعا صحیح است و در ورای آن مصلحتی عقلانی شکل گرفته است. عکس این موضوع در کشورهای غیر همسو(مانند ایران، یمن و کره شمالی) قابل مشاهده است که در مورد ایران شکل گسترده تر و شدیدتری دارد. بر این اساس هر اقدام عقلانی در ایران بر اساس ناآگاهی شکل گرفته است و هر امر مبتنی بر علم، خارج از چارچوب قواعد معرفی می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کاملا درست می فرمایید و این را مشکل با بالا بردن سواد رسانه ای عمومی برطرف کرد
یعنی الان همه جا رو بدبختی گرفته و فقط ایرانه که با درایت مسولانش خوبه
پاسخ ها
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
یعنی تو ایران خوبی های زیادی هست که اگه چشماتو وا کنی اونا رو می بینی! تو کشورهای پر مدعا هم اتفاقای غیر انسانی زیادی هست که اگه چشماتو واکنی بدون عینک هم می بینی.
یعنی ایران در کنترل این بیماری علی رغم هزران سنگی که جلو پاش انداختن یکی از بهترین عملکرد ها رو داشته.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حداقل به بقیه زور نمی گوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اول بخون بعد بنویس
واقعا خوب گفتی و نوشتی.
من همش میگفتم اگه یکی از حرفهای ترامپ رو روحانی می کفت سلبریتی ها چه موجی بپا می کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دیگه با همه چیز قهر و همه جا رو تحریم می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
با این مقاله موافق هستم، کشورهای غربی و آمریکا در هر شرایطی فقط به فکر منافع خودشون هستند، در آینده نزدیک روشن خواهد شد که این دولت ها حتی به مردم خودشون هم رحم نمی‌کنند
تضور میکنید امروز چنین شرایطی نداریم . رقم یه عدد است میتوان به راحتی بجای هفت هزار گفت سه هزار به همین سادگی . صداقتی ندیدیم که امروز باور داشته باشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
معلوم است افراد دروغ گو زیاد در اطرافت هستند و یا خودت.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیصداقتی بوده است
اما در این مورد بخصوص، شما یک نگاهی به قوم و خویش و اطرافیان بیاندازی، مشخص است که تعداد بیماران و فوت شدگان نمیتواند خیلی بیش از این باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ولش کن تا دیر نشده بپر شمع بخر بریم جلو سفارتاشون
اتفاق بدتر توی ایران اینه که مسئولان ما همه ماسک می زنند و به مردم میگن ماسک نیاز نیست.
جلسات مجلس و مجمع و ... تعطیل میشه ولی به مردم میگن باید برید سر کار.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ماسک دولایه هم میزنن زیرش فیلتردار روش ساده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
عجب جنایتی ، هولوکاست جلوش لونگ انداخت
ناز قلم نگارنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خیلی ها رو سوزوند چون به کعبه شان بی احترامی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اشتباه منفی دادم. ناز قلمش
صداسیما رو نگاه نکن اونا همه رو بلانسبت الاغ میخوان واقعیتها رو نمیگن اگه هم بگن همشو نمیگن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خداییش چون تو نیستی فهمیدی که می فهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حالا تو پای ماهواره بشین که یک وقت .. نشی، اصلا نفهمیدی کجا می برنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خوب اونها هم ضعف های ایران را میگن...بی بی سی ومن وتو ووووانگار فقط مشکلات دنیا مال ایرانه(از میون205کشور دنیا)...این به اون در.....جنگ رسانه ایه دوست عزیز.
ما خودمون کم از این فرمایشات نداریم
از همه چیز از شنبه عادی میشه تا کمک به مردم و ...
کاشکی مسئولان ما هم شفاف بودن و عوضش به فکر درآمد مردم ندار بودن و به هر نفر 1200 دلار میدادن تا ملت نرن بیرون برای کاسبی و کرونا نگیرن
مشکل ما خود کم بینی و بزرگ بینی غرب است
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خود کم بینی بد است ولی توهم خود بزرگ بینی بدتره
زیبا کلام ، مطهری و صادقی یقه پاره می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
و البته الان سکووووووووووت
کاملآ درست می فرمایید
علیرغم این که مردم حق دارند و باید بهترین ها نصیبشون بشه که نمیشه، ولی گروهی به‌ویژه در دنیای مجازی بسیار پر توقع و پررو تشریف دارن و بی آنکه خود قدمی برای مردم یا کشور بردارند فقط غر می زنند.
کاش میشد شما هم از این توهم 40 ساله دست برمیداشتید و اینقدر زود در مورد موفقیت خودتان قضاوت نمیکردید و نامتان را برای تبت در تاریخ پای این مقاله میگذاشتید تا چند ماه دیگر در مورد این مطالب مورد سنجش قرار گیرید. در مورد تیره گیهای دیگران نگران نباشید که نور افکنها بر ان میاندازند و اشکارش میکنند. نگران دردمندان خودی باشید که گرفتار خودبزرگ بینی غیرقابل درمان چون شما هستند و صدایی ندارند. به بیرون از فضای خیالیتان نگاهی بیندازید و ببینید مردم سرگردان هر کس پی چاره ای جداگانه سر درگم و بیهدف میچرخند.این کوچک تازه برامده به شما نیز درسها خواهد اموخت فقط امیدوارم خیلی دیر نشده باشد.
خیلی از مردم ما از یک خود کم بینی رنج میبرند و فکر می کنند مرغ همسایه غاز هست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کدوم مدردم؟ والا غرور وجه مشترک همه ایرانیها است. مخصوصا فکر می کنند که خیلی باهوشند در صورتی که کاملا معمولی هستیم.
ناشناس
| India |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بعضی از مسولان هم خود شیفته هستند و توهم خود بزرگ بینی دارند و از اعتماد به نفس کاذب رنج میبرند.
واقعیت را گفتی تابناک هرچند خیلی ها هنوز هم باور ندارند.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خوبه دیگه.30 سال پیش یه شوروی بود که از سر تا پاش پر ایراد بود ولی سریع میدید یه مشکلی توی یه جای دیگه به وجود میاد با سانسور خبرهای دیگه و درنهایت سرکوفت زدن به سیاست مدیریت اونها خودش رو بالا میکشید تا نظر مردمش رو جلب کنه.دقیقا 30 سال پیش اونا شده حال و روز ما.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
متاسفانه سفسطه واقیعت نیست.
ما باید خود را با خود مقایسه کنیم که چی کرده ایم که به اینجا رسیده ایم!
فرض کنین قم قرنطینه میشد فرض کنین هواپیمایی ماهان به چین پرواز نمیکرد انوقت چی میشد؟ اونموقع کنترل جمعیت انجام نمیشد
پاسخ ها
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اون موقع گیلان و تهران و کرج میشدن مبدا شیوع کرونا و امثال تو میگفتن قم نور چشمی بوده که قرنطینه شده. چرا بقیه شهرها رو قرنطینه نکردین؟ یا میگفتین به جز چین کدوم کشور تو دنیا قرنطینه کرد که شما قرنطینه کردین و تمام سرمایه های کشور رو خرج قم کردید؟
یا میگفتین آخوندا نشستن تو خونه و براشون غذا و دارو و پول میبرن در خونه اونوقت بقیه مردم باید از گشنگی بمیرن.
یا می گفتین قم تافته جدا بافته است و اگه پولهایی که تو قم خرج شد به مردم میدادن کسی از خونه بیرون نمیومد که کرونا بگیره.
خلاصه از این جور شعرها شما زیاد دارین. ما شما رو خوب شناختیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اگه قرنطینه یه شهر یا یه ایالت راه درستی بود آلمان و فرانسه و آمریکا و ایتالیا و ... انجام می داد و راحت میشد. به نظر شما اگه قم قرنطینه میشد ویروس برای ورود به ایران راه دیگه ای پیدا نمی کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مثل ایتالیا
امریکا
ترکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آخه ویروس کرونا از قم رفت امریکا
saber
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دوستانی که انتقاد میکنن اگه قرنطینه اشتباه بود چرا هیچ امار مبتلا ویا مرگ ومیر از پکن گزارش نمیشه فقط از ووهان امار میدن
فراموش نکنیم همین کشورهای غربی و آمریکا بلوف کمک به ایران در صورت التماس ایران را می زدند و عده ای هم از خوشحالی و ذوق زدگی غش و ضعف می رفتند.
الحمد الله ایران نسبت به امریکا وکشور های اروپایی همه چیز داره فقت ایران مدیریت نداره این 41سال که امریکاو غرب واروپا انواع های فشار هارا روی ایران میاورند چرا چون می دانند چیزی را بعد ازحکو مت پهلوی از دست دادن ....
اصولاً رفتارهای مردم، انعکاسی از رفتارها و نتیجه تصمیمات دولن و مسئولین هر کشوری است به عبارت دیگر مردم امریکا در مقابل کرونا به فروشگاه ها هجوم می آورند و غارتگری می کنند در مقابل مردم ایران برخورد انسانی دارند.
با بررسی تعداد مبتلایان و فوت شدگان و بهبود یافته گان نسبت به کل جمعیت یک کشور در می یابیم که دولت ایران در مهار این بیماری در مقابل بسیاری از کشورها از جمله امریکا، موفق عمل کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نابغه مردم از بی پولی به فروشگاه ها هجوم نبردن
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تو دیگه کجائی!
در انقلاب هم مردم ایران همه چیزو خراب کردند.
واینکه این هنوز اتفاق نیفتاده است دلیل بر آن نیست که اتفاق نخواهد افتاد.
آمریکا امارش را درستر از ما و واقعی تر بیان می کند و این امار های ما دلیل بر موفقیت در مبارزه با کرونا نیست
بیایید فرض کنیم که در امریکا و یا در اروپا و یا در هر جهنم دره ای در کمتر از یک و نیم سال ارزش پول ملی به حدود بیست درصد برسد !!! چه اتفاقی می افتاد؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
هر کشوری به اندازه ی ایران تحریم بود تا حالا صدبار ترکیده بود.
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیایید فرض کنیم یه عده ای در هر شرایطی به جای غر زدن و آمار الکی دادن، مثل گروهای جهادی میومدن وسط میدون و به بقیه کمک می کردن.
بیایید فرض کنیم یه عده، کمکی ازشون بر نمیاد، لا اقل دروغ گفتن و سیاه نمایی رو کنار می‌گذاشتن.
بیایید فرض کنیم یه عده در مقابل این همه هزینه ای که برای مردم میتراشند کمی هم فابده میبخشیدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیایید فرض کنیم یکی از کشورهای غربی تحریم می کردند طوری که نتونه یک تراکنش مالی انجام بده ببینیم چه اتفاقی براش میفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
امریکا (همون جهنم دره آمال تو) که تحریم نیست برو ببین اونس طلا پارسال تا حالا چفدر گران شده با بهره بانکی 2 درصدشون این شکست ارزش پول نیست نابینای عزیز
ما از وقتی چشمون و باز کردیم فقط سختی و بدبختی دیدیم توکدام از این کشورها سی سال کار کنی و هیچی نداشته باشی
پاسخ ها
***********
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
عامو من هر هشت سال برگشتم به ده سال قبل تو با کار کردن به جایی میرسی خیالت خوش باشه
شخصا هیچ امیدی به این دولت و این مسولان ندارم
و اینها نه صلاحیت علمی
و نه اراده ای برای مقابله با آنرا دارند
و نه برنامه و بودجه ای برای آن در نظر گرفته اند
و حتی در داخل دولت همین الان وزارت بهداشت با وزارت
صمت کاملا ناهماهنگ برخورد می کنند
بیشتر دولت دارد ، از این بیماری بعنوان یک ابزار برای مذاکره با آمریکا استفاده میکند .
ولی هیچ فایده ای ندارد
و مردم با دادن جان و حالشان و بهم خوردن آرامش شان
دارند ، تاوان این نزاع های جناحی را می دهند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مگر این مسئولین از کجا آمده اند، از بین خودمان هستند، تا ما با هم نباشیم و جناح جناح شویم، کارها پیش نمی رود
مقایسه هایی که بین کشورها در شرایط کرونایی صورت می گیرد، بدون در نظر گرفتن مبانی علمی و دانش آمار و جامعه شناسی صورت می گیرد. این مقایسه ها در جهت اهداف سیاسی هر گروه و توسط رسانه های وابسته به آنها پوشش داده می شود. صحبت کردن از کرونا و همه گیری آن، صحبت کردن از یک پدیده ناشناخته است و تا زمانی رمز گشایی از جعبه سیاه آن باید صبر کرد.
رئیس جمهور آمریکا می گوید اگر فقط 200 هزار نفر بمیرند .... آیا این اظهارات در آمریکا و جهان بدون واکنش بوده است؟ پس اخبار تجمعات و اعتراضات مقابل کاخ سفید و برنامه های تلویزیونی و ویدئوهای کادر پزشکی و مقالات روزنامه که در تلویزیون و رسانه های ایران گاه و بیگاه پخش می شود چیست؟ شما نام اینها را اعتراض نمی گذارید؟
درباره مقایسه ای که می کنید همین الان و در پایان هر سال آمار کشته های تصادفات جاده ای در ایران از 16 هزار تا 35 هزار طی سالیان گذشته اعلام شده است و آمار بزرگتری از معلولان و کسانی که ناقص شده اند هم وجود دارد ولی کسی اعتراضی نمی کند. این آمار از کشته ها در جامعه ایران کاملا پذیرفته شده است و کسی معترض نمی شود در غرب هم بعضی چیزها پذیرفته شده هستند
درباره رها کردن بیماران بالای 80 سال، این اتفاق در ایران هم ممکن است بیفتد اگر بحران کرونا به هر دلیلی شدت بگیرد و میزان ورودی بخش مراقبت ویژه بیشتر از تعداد تخت های آن شود. آنگاه بخشی را بر اساس سن و سال و بخشی را ممکن است بر اساس میزان پیش رفتگی بیماری و یا داشتن بیماری زمینه ای به صورت گزینشی از چرخه درمان حذف کنند.
اینا که ویروس رو خودشون درست کرده بودن.
دستمریزاد. باید بیدار شویم گویا وقتی نمانده.
الانم همین داره میشه. فقط نمیگی و پنهان می کنین
می گه یه بنده خدا گفت از شنبه روال عادی می شه اتفاقی افتاد؟
می گه شب عید جادههای رو نبستند اتفاقی افتاد؟
هزاران می گه دیگه
بابا ناف تو رو با فرض بریدن .فرض کنیم تمام مفروضات تو اتفاق نمی افتاد.البته در ایران هم روزهای اول خیلی فرضها اتفاق افتاد .برگزاری سالروز پیروزی انقلاب با چاشنی کرونا ،برگزاری حماسی انتخابات با اطلاع از شیوع ویروس کرونا ،عدم قرنطینه پایتخت اول ایران قم وووووو
ضمن تهیه تمام نکات درست این نوشته اگر صلاح می دانید این ها را هم فرض کنید :
بیایید فرض کنید در آمریکا وزیر خزانه داری میلیاردها دلار پول آمریکا را اختلاس کرده و به کانادا فرار می کرد . بیایید فرض کنیم شخصی به نام ب ز یا فرض کنیم باب زنجینی درامد نفتی آمریکا را بالا می کشید و 8 سال سیستم قضایی آمریکا را مچل می کرد .البته از تفاوت سطح زندگی مسئولین دو کشور برای فرض می گذرم که تفاوت چندانی ندارد لطفا این فرض ها را هم اگر صلاح می دانید مطرح نمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حالا نه این کارها را در امریکا نکردند!!!! تظاهرات 99% را فراموش کردی الزایمری
بیایید فرض کنید که میتونستیم با کل دنیا تعامل داشته باشیم و کسب و کارهای خصوصی آنقدر قوت داشتند که با تعطیلی چند هفته ای اتفاقی برایشان نیافتد!!
بیایید فرض کنید ارزش پول ما ثابت بود و نگرانی زیادی بابت از دست رفتن داراییهایمان نداشتیم!!!
بیایید فرض کنیم که تنها بحران چند دهه اخیر فقط همین موضوع بوده و خب شاید این برایمان تازگی داشت!!!
بیایید فرض کنید سیستم شفافی داشتیم که همیشه مورد اعتماد بود و خب در این مورد کم کاری داشت، که خب شاید میشد از آن گذشت!!!!
مبنا قرار دادن این فرضیات و نادیده گرفتن خیلی از موضوعات دیگه، فرافکنی و توجیه پنداری است.
این درست نیست که بیاییم رفتار اشتباه یا کار اشتباه یک عده را به کل تعمیم بدیم و یک کار جزء را با کل مجموعه مقایسه کنیم.
اینکه کره شمالی بیاد با افتخار بگه که ما کرونا نداشتیم و عملکرد دوست و دشمن را زیر سوال ببرد و این را موفقیت کل نظامش بداند و دیکتاتوری اش را توجیه کند، آیا درست است؟؟
کار اشتباه، اشتباهه
رفتار اشتباه، اشتباهه و شرق و غرب، دوست و دشمن نداره. رسانه و مردم حق دارند کار اشتباه را گوش زد کنند و گزارش بخواهند. اینکه آمریکا یا اسپانیا یا ایتالیا چه کرده به خودش مربوطه و قطعاً اونها هم رسانه آزاد یا هرچی دارند که عملکرد اشتباه را بازخواست کنند.
کار درست باید الگو باشد و کار اشتباه سرمشق برای تصمیم گیری های آینده برای جلوگیری از تکرار اشتباه. در غیر اینصورت پیشرفتی حاصل نمیشه و درجا خواهیم زد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بهترین پاسخ به نوشته بالا
آقا این جا هم خیلی گل و بلبل نیست
داریم به فاجعه نزدیک‌ میشیم
البته فاجعه اونجا تموم میشه
ولی به لطف پنهانکاری و دروغگویی مسیولین‌ مملکت ما به باد میره...
من با این نوشتار موافقم
مثلا هلند کدوم زندانی رو آزاد کنه؟
اگر بی اعتمادی وجود داره دلیلش عملکرد شما از کلان و خرد هست
به قول اون عزیز که گفت 1300 میلیلرد دلال پول که چندین برابر پول جهش اقتصادی چین بود توی ای مملکت نابود شده
حالا عاملش کیا بودن مردم یا مسئولان؟
متاسفانه این خود باختگی وغرب زدگی همیشه در جهان سوم وجود داشته و به جز دستگاه تبلیغاتی تحت سلطه صهیونیسم جهانی روشنفکر نماهای داخلی هم به آن دامن زده اند وتنها چاره آن خود باوری و بازگشت به خود است
فکر می کنیم، اگر شما راست می گفتید از تمام دنیا جلوی سفارت های شما صف ایستاده بودند که به ایران مهاجرت کنند، نه اینکه ایرانیان جلوی در هر کشور دوزاری التماس ویزا کنند!
پاسخ ها
تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سخن شما نشانی از درستی سخن نویسنده است
یعنی خودباختگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اگه قصدت متوجه نشدن هست، بحثی دیگره!
پرواضح است که متنت مغلطه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این از حقارت و خود کم بینی آن افراد است
دوستان عزیز ‌ممکنه این توصیه من به نظر تکراری و خنده دار بیادولی اگه همه بهش عمل کنیم حتی اگه همه جا باز باشه خیلی راحت زنجیره کرونا رو قطع میکنیم.پزشکان اتفاق نظر دارند که تنها راه انتقال کرونا تماس دست آلوده با بینی چشم دهان و تا حد کمتر گوش هست بنابراین حتی اگه تو آلوده ترین جاها هم باشید تا وقتی دستتون با این اعضا تماس نداشته باشه خطری شمارو تهدید نمیکنه. انتقال با هوا هرچند تکذیب شده ولی به فرض هم وجود داشته باشه با استفاده از ماسک به حداقل میرسه خواهشا اینجا دادو فریادنکنید که ماسک نیست با یه تکه پارچه هم میشه چیزی مثل ماسک درست کرد یا حتی با شال پارچه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اندازه ویروس در حد نانو متر هست و فقط ماسک استاندارد رو باید استفاده کرد.
أمار درست آرائه دهيد أنوقت همه چيزمعلوم ميشود
انشا مينويسى؟
خود گویی و خود خندی ،عجب ....
کشورهای اروپایی و امریکا دروغ بزرگترین جرمه.
تمام این حرف هایی که زدی ظاهرا درسته. ولی یک‌نکته رو عمدا یا سهوا مطرح نکردی.!!!!
شفافیت و راست گویی در ممالک مدرن اروپا و امریکا و لاپوشانی و دروغ سیستماتیک در کشور ما.
برادر همین نکته کفایت میکنه که ملت ایران هیچ اعتمادی به مسولان نداشته باشند.
پاسخ ها
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خوشگله خود مدرنیته یه دروغ بزرگه. اگه مطالعه داشتی می فهمیدی. اگه خواستی مدرنیته رو بشناسی برو آثار نیچه و کافکا و دریدا و فوکو رو بخون تا باطن مدرنیته آشنا بشی.
تکرار کن که یادت نره: «ذات مدرنیته دروغ و فریبه».ا.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دروغ های ترامپ را چکار کنیم؟
ناشناست
| Netherlands |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آفرین بهترین جواب را به این مقاله دادی
شاپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سی ان ان: ترامپ به طور متوسط هفته ای 10 دروغ می گوید.
پمپئو: ما در سازمان سیا اموزش دروغگویی داشتیم
چرا باید خود را با آمریکا مقایسه کنیم!
مردم آمریکا این آقای ترامپ را انتخاب کردند و شاید در انتخابات دیگری او را کنار بگزارند ، در هر حال این امکان را دارند چون انتخاباتشان مانند ما نیمچه انتخابات نیست .
مردم ایران و یا بگوییم بخش مهمی از آن به این حکومت اعتماد ندارند و ریشه اینجاست.
رو نیست که سنگ پای قزوینه! جالبه تقریبا همه سایت ها و از جمله خودت تابناک جان خبر بودجه 2 تریلیون دلاری آمریکا یا بودجه کشور های دیگه مثل آلمان برای مقابله با کرونا رو سانسور کردی که بگی اونجا اوضاعشون داغون تر از ما هست و ما خوبیم.همون آمریکا که شما هر روز داری با شوق و ذوق درمورد رکورد شکنی در تعداد مبتلایان اونجا حرف میزنی داره به هر فرد بالای 18 سال که مجموع درآمد خانوادش زیر 75 هزار دلار درساله نفری 1200 دلار کمک میکنه که اگر از کار بیکار شدن و توی خونه موندن از پس هزینه ها بر بیان.آره اینه فرق ما با اونجاست.اینجا تا یه چیز میشه همه چیز رو تقصیر مردم میندازن که چرا رعایت نمیکنن و میرن بیرون.وقتی طرف نتونه خرج خودشو بده چطوری باید 2 ماه توی قرنطینه بمونه بدون هیچ درآمدی؟؟؟؟ تازه همین آمار 190 هزار تست کرونا توی این 45 روز رو با تعداد تست های همون آمریکا در طول هفته یا 500 هزار تست با کیت مخصوص رو توی آلمان که دقیقا جمعیتش با جمعیت ایران برابره مقایسه کن.ا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اونا تحریم هستن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تحریم نیستن ولی بخش اعظم بودجه شون به صورت ساندیس بین بعضیا که خودین و آقازاده هاشون تقسیم نمیشه و حیف و میل نمیشه!
اونها جلوی دوربین میگن ۲۰۰ هزارتا میمیرن و حدود ۶۰ با ۷۰ هزارتا میمیرن و بعد همه خوشحال میشن

ما جلوی دوربین به دوربین نگاه میکنیم و بعد میگیم کسی نمیمیره و اگر هزار نفر مرده باشند میگیم هیچ خبری نیست کسی نمرده
اگر ۴ هزار نفر ببیمرن میگیم حدود ۲ نفر مردن بعد خبرش میاد خونه ۲۰۰ نفر مردن اونهم روز جمعه فهمیدیم

همه میدونن داریم دروغ میگیم و کسی صداش در نمیاد
داستان باحالی گفتی فقط یادت باشه که دروغگوی و لاپوشانی مدیران ما باعث شده که ما در صدر ابتلا قرار نگیریم
وقتی علت مرگ رو "سندرم حاد تنفسی" اعلام می کنن ، وقتی که به پزشک ها سپرده شده بود که قبل از انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن هر کسی با مشخصات بیماری کرونا مراجعه کرد بهش بگید بیماری خطرناکیه مراقب باشید ولی کرونا نیست ، نویسنده ی عزیز شاید بتونید با این نوشته ها و به کمک رسانه ی میلی (صدا و سیما) مردم رو گول بزنید ولی بدونید که وجدان شما تنها محکمه ای هست که گول نمی خوره
بیایید فض کنیم حکومت ما هم به ما غذای خیریه میداد چه می شد آن وقت؟ یا فرض کنیم دو تریلیون دلار به ما کمک می کرد؟ یا مانند انگلیس یارانه و چک هزار پوندی میداد یا مانند آمریکا پول نقد سه هزار دلاری می داد چه می شد آن وقت؟
با این وضعیت ترافیک به اونجا هم می رسیم ! شما نگران نباش
الانم مقامات همین کار رو با عدم راستگویی می کنند، عین شما.
کجا تو امریکا به پرستارها گفتن ماسک با روسری درست کنند؟
این حرف به مردم عادی زدند، اونجا آمار رو به صورت واقعی اعلام می کنند، نه مثل اینجا، امریکا جمعیت حدود ۴ برابر ایران دارد، همین الان هم تلفات و هم مبتلایانش کمتر از ایران، آمار تو ایران کمتر اعلام میشه.در امریکا بودجه چند صد میلیاردی برای حمایت از مردم تصویب کردن ولی تو ایران ۱ میلیارد می خواستند که اون هم؟. همش سعی کردن مشکل و گردن مردم بندازن ولی تو این دو روز دست خودشون رو کردن .،... . شما هم شیپور چیاشین ....
این متن بسیار بسیار زیبا با حقایقی که البته بسیاری از ما ایرانیان آنرا خوب می دانیم و در مواقع بحرانی که در متن مذکور هم به آن اشاره به مددمان می آید را با طلا نوشت در همه جا نصب کرد, دمت گرم با نوشتار, که متنی به این زیبایی را تاکنون در کمتر جایی با آن مواجه شده ام. خدا به قلم خدایی نویست قوت بدهد برادر زنده و سلامت باشی و باز بنویسی. اجازه بدهید در تایی این متن بیتی از حافظ شیرازی را بیاورم تا تکمیل کند این حقیقت را
فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید / شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد.
و بیایید فرض کنیم که به جای ایران، نویسنده ای در آن کشورها این همه مزخرف می گفت. آیا فوراً تبش را اندازه می گرفتند یا نه؟
با آما دروغ و‌بی مبالاتی و عدم قرنطینه برای خود نوشابه باز کردن هم هنری است که تنها از قلم نگارنده بر می آید. ماله طلایی تقدیم تو باد !
والا من چهار سال تو ایران بعد از کلی درس خوندن بیکار بودم. تو یه ماه زندگی تو آمریکا کار مرتبط با حقوق مکفی پیدا کردم. الان بعد از چهار سال زندگی هم خونه دارم و هم ماشین و زندگی آبرومند وخوب. لطفا نظر منو سانسور نکنید.
چرا شما خودتون رو با بدبختا می سنجید مگه تو این کشور ثروت خدادادی کمه
فقط دزد بیت المال زیاده اونم معلومه کیا هستند مردم عادی نیستند
حرف زده خوب!ولی عملش راهم بگو کلیه مخارج بیمارستان برای معالجه کرونا مجانی به هر امریکایی 1200دلارماهانه بعنوان بیمه بیکاری پرداخت میکند اینم بگو سانسورش هم نکن!
به نام خدا
سلام
آفرین
جانا خبر از زبان ما می‌گویی
لطفا از این نوع مقالات زیاد بگذارید
به نطرم هم خودیها و هم نخودیها خیلی خودمان را دست کم گرفتیم
خیلی کوتاه اومدیم
حتی بچه هامون هم اون رت مناسفانه باور کردند
نگارنده مطلب اصول پایه ای قیاس را رعایت نکرده. قیاس شما از پایه باطل هست. هروقت مسئولان ما آمار دقیق و درست دادند و هروقت مثل مسئولین سایر کشورها شفاف و رک با مردم صحبت و رفتار کردند اونوقت بیا بشینیم قیاس و قضاوت کنیم. ضمن اینکه جمعیت مارو با بقیه مقایسه کنید. چرا از نحوه کنترل سایر کشورها نمیگید؟ از قرنطینه سخت گیرانه و تامین مالی مردم توی قرنطینه تا تلاششون برای کشف دارو و ... چرا فقط به ظاهر حرفها بسنده کردید؟ بله حرفهای مسئولان ما پر از امید(واهی) و حرفهای مسئولان اونا پر از حقایق تلخ هست. حقایق اتقاق میوفتند نه امیدهای واهی. مثل چین که آمارش لو رفته حداقل 40هزارتا کشته در ووهان، آمار ایران هم لو خواهد رفت و اونوقت به مطلب سطحی ای که نوشتید پی خواهید برد. امیدوارم سانسور نشه
فرض کنید کرونا از ایران منشا گرفته بود؟؟؟؟
الان پرونده ما در شورای امنیت بود و برای مقابله جهانی با ایران همه متحد بودند
خدایا شکرت
مرگ وننگ بر استكبار ودر راس آن سران پست وپليد امريكا وصهيونيسم كثيف وحاميان آنان
کاملا درسته
بسيار عالي و موجب غرور است اين نوشته هاي حاكي از واقعيت هاي ايران و جهان جا دارد بارها و بارها اين واقعيت در راديو تلويزيون گفته شود
فرض کنید مقامات ما هم به جای 50 هزار تومان یارانه یک دفعه پانزده میلیون تومان معادل 1000 دلار اونا به حساب ما ایرانی ها واریز می کردند اینجوری هم فکر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
پرچم کدوم کشوره ؟!!
آقا تو اینجا غذای رایگان بده کیلومتری صف میشه
مردم ندارن بخورن
چی میگی آقا؟؟؟؟؟
میکروفن یکطرفه است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
همیشه بوده
باید یه عده کثیر رو بالاخره مشغول نگه دارن
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
شما لطفا رجوع فرمایید به میکروفونهای کاملا چند طرفه دنیای کاملا آزاد از جمله من و تو و بی بی سی و ایران اینترناشنال و....که عین حقیقت هستند
سلام.
آنچه که ما به آن نقد داشتیم و داریم عملکرد دولت و حکومت است نه عملکرد مردم.
تمامی موارد مثبت ذکر شده که بر شمردید ناشی از عملکرد جهاد گونه مردم و سازمانهای مردم نهاد و گروه های کوچک دوستانه بوده و در یک ماه گذشته دولت و حکومت به فشل ترین وضعیت و بسیار منفعلانه عمل کردند.
تمامی جوانب مثبت داستانهایی که بر شمردید توسط خود مردم مدیریت شد.
از تولید و اهدا ماسک گرفته تا در خانه نشستن و ...
دولت حتی کوچکترین وظایف خود را نیز به درستی انجام نداده است.
این مطالب درباره امریکا دروغ نیست پسر خاله من پزشک است در بیمارستانی در نیویورک واقعا اوضاع دقیقا همین است و حتی بدتر من قصد طرفداری از این ان را ندارم اما باید با دقت درباره افراد قضاوت کنیم نکند که اشخاصی را که در شرایط سخت برایمان فداکاری می کنند را از کسانی که مشغول قدرت طلبی و زراندوزی هستند بصرف اینکه بلندگویی برای دفاع از خود ندارند جدا نکنیم و بعد افسوسشان را بخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خخخ
قبول دارم مطالبتان جالب است
بسیار زیبا بود. دست تان درد نکند! هم برخی دوستان ما و هم دشمنان ما نادان اند. خودکم بینی و بزرگ بینی دشمن دقیقا همان است که امروز کم و بیش اتفاق افتاده است. غضنفرهای ایرانی همان ساده لوحانی اند که سخنان دشمن را راحت تر از سخنان دوست پذیرایند. وای بر حماقت!
نگران نباش هفته دیگه همه اینها رخ میده
حرفتان درست است، اما واقعیت این است که در این دنیا هر کسی به فکر خودش است... اونها به این که ما خوب باشیم یا بد اهمیتی نمی‌دهند... ما هم نیز به اینکه اونها خوب هستند یا بد اهمیتی نمی‌دهیم... نتایج وضعیت هر کشوری را نشان می دهد... دست از ما و اونها بردارید و به فکر کشور خودتون باشید...
حرفتان درست است، اما واقعیت این است که در این دنیا هر کسی به فکر خودش است... اونها به این که ما خوب باشیم یا بد اهمیتی نمی‌دهند... ما هم نیز به اینکه اونها خوب هستند یا بد اهمیتی نمی‌دهیم... نتایج وضعیت هر کشوری را نشان می دهد... دست از ما و اونها بردارید و به فکر کشور خودتون باشید...
بیایید فرض کنیم مساحت ایران هم مثل آمریکا به اندازه مساحت یک قاره بود! بیایید فرض کنیم جمعیت ایران هم مثل امریکا ۳۳۰ میلیون بود! بیایید فرض کنیم امریکا هم مثل ایران واقعیت را پنهان میکرد و آمار دروغ میداد! بیایید فرض کنیم ایران هم (با وجود ذخایر بالای نفتی) مثل امریکا ۲ تریلیون دلار به مردم کشورش (نه به حساب آقازاده ها یا عراق و سوریه) بابت خسارات متحمله کمک مالی میکرد! نکته مهم این هست که فرضیات ما و شما درمان مشکلات واقعی زندگی مردم ایران نیست! به جای فرضیات بافی و توجیه عملکرد ضعیف مسولان بیاید آستین همت را بالا بزنید و اندکی به فکر مردم باشید.
آقای عزیز، ای کاش از مردم خوب و کم توقع ما و مظلوم ما و از مردم پر توقع آنها، برنامه ریزی مسوولان آنها و بی برنامگی مسوولان ما، از پاسخگویی مسوولان آنها و از ارباب فرض شدن و اولیای مردم بودن مسوولان و رعیتی مردم ما، از گزارش روزانه مسوولان آنها و پاسخ به روزنامه نگاران جسور و آزاد آنها و از منولوگ گویی و تناقض گویی مسوولان ما هم می گفتی.
برادر من ایا در غرب زندگی کردی یا فقط به گزارشات ناقص و یکطرفه صدا و سیمای غیر ملی توجه مبذول داشتی.
بله ایران ما کشوری با منابع انسانی و معدنی و نفتی کم نظیر و با فرهنگ غنی می باشد که با معظل سو مدیریت های ضد ملی روبرو شده است. منتخبین مردم کمتر توجه ای به خود مردم دارند و حتی مردم را اقلیت خاصی در نظر می دارند.
کاش این متن رو با دقت بخونن اونایی که عقده خود کم بینی شون هر روز بزرگ تر میشه
آقای رجایی بیائیدفرض کنید ایران:
ایرباس
بوئینگ
بی 52
اف 22
میگ 35
زیردریایی
ناو هواپیمابر
شاتل فضایی
لامبورگینی
مازراتی
فراری
نیسان
تویوتا
می ساخت انوقت همین ها چی ها که نمی گفتند
پاسخ ها
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
شما یه دنیا رو با یه تاریخ دویست سیصد ساله اونم با بیشترین بهره کشی از استعمار نو کهنه رو با ایران اونم تو چهل سال، و با بیشترین هزینه ای که بابت تحریم همون کشورها داده اینجور ناصواب مقایسه می کنی؟
بهتر بود به پیشرفت تو ابر دانش‌های هسته‌ای، نانو،، هوا فضا، پزشکی، و ... هم اشاره ای میکرده ای. اونم تو چهل سالی که ده سالش جنگ و سی سالش تحریم بوده.
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چه ربطی داره؟؟؟به چه قیمتی اینها ساخته شده اند؟؟؟این حرفها نشانه یک انسان آماده استثماره که غرب رو قبله خودش کرده حاصل همه این ابداعات جز جنگ وخونریزی و قتل عام بی گناهان نبوده
مجتبی
| Germany |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آخه ادم به این میم 17:17 چی بگه
دانش هسته ای کدوم دانش هسته ای
نانو کدوم نانو بهتره بری یذره مطالعه کنی
هوافضا همونی که دو ماه پیش وزیر جوان گفت بخاطر تحریم ها ماهواره هامون میوفتن زمین و تو مدار قرار نمیگیرن
پزشکی همون پزشکی که درمان ایدز رو پیدا کرد بعد معلوم شد مال روسیه بوده اونم از درجه چندمش

تابناک جون مادرت
چرا ایران با اصالت را با مردم کشورهای بی‌اصل‌ونسب هرچند پیشرفته مقایسه میکنید!؟
من وتو مردمی هستیم که آینده تو مشت ماست
که از هفتاد نسل قبل هزار اسطوره پشت ماست
ای مردم ایران فرهنگ و اصالت را به دنیا یاد میدادند ولی سالهاست دچار هجمه فرهنگی از خودی و نه از بیگانه شده‌اند.
متشکر جناب آقای حسین رجایی... زیبا بود.
عالی بود
عالی ...
عزیزم اینقدر فرض کردبم فرض کردیم که به اینحا رسیدیم
اینجا خیلی بدتر از اینها دارد اتفاق میافتد و آن آمار بسیار نادرست از تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا است. بدون آمار درست امکان حتی ارزیابی وضعیت شیوع بیماری کرونا وجود ندارد، چه رسد به مقابله مؤثر با آن. حال هر چه می خواهید چنین مقالات سفارشی منتشر کنید. واقعیت با انعکاس واقعیت یک چیز نیست. اتفاقاً همین مقالات اثبات می کنند که چرا مسئولان اصرار دارند ارقام نادرست منتشر کنند ...
منظورتون از سنت چند هزار ساله همون رسم موهن سیزده بدره که هر کار کردین نتونستین حذفش کنین اسمشو کردین روز طبیعت
این حرفا واسه قشر بدبخت و بیچاره هم نون نمیشه .

به قول قدیمیها شما اگه بیل زنی ......................
فرض کن در امریکا تورم سالانه 50 درصد باشد یا یک شبه بنزین 3 برابر شود یا سکه طلای 1600 دلاری بشود 1600000000 دلار اونوقت چه میشود
باید صادق بود با مردم ابعاد و میزان پر خطر بودن یا کم خطر بودن یک واقعه باید کاملا واضح و بدون کوچکترین کم و کاست به مردم گزارش بشه مثل غرب چون مردم در این صورت هست که میتونن درست ترین تصمیم رو بگیرن اینها با این کارشون دارن مردم رو به اشتباه میندازن
ربودن چیه ، طرف امده خریده فروشنده هم دنبال سود بیشتری هست مسلما به کسی که پول بیشتری بده میفروشه
متاسفانه خوراک فکری و تبلیغاتی غربی ها و دشمنان را خودمان فراهم میکنیم . اون روحانی که کتاب مرجع طبی را می سوزاند و یا آن هموطنی که هرشب یخچال خالی از هرچیز را نشان میدهد و یا آن مسئول بی کفایتی که تنها تخصصش خودی بودن است و جز تخریب مملکت کاری نمیکند . آن روحانی که قداست دین را به هیچ میفروشد و.... همه باهم در به وجود آمدن این شرایط مقصریم . وصد البته دروغگویان مسئولیت دار کار را به اینجا کشاندند
لا اقل اگه کمکی نمیکنید به مردم و حاضر نیستید هیچ گونه بسته اقتصادی به جامعه تزریق کنید و فقط در خونه موندن را به مردم توصیه میکنید، میتونید دهنتون را که ببندید!!!
بیایید فکر کنیم اگر جای مسئولین ایران و آمریکا عوض بشه چی میشه؟
کشوری هستیم خیلی برزگ،؛ اما در جریانان سیاسی و اقتصادی منطقه بسیار کوچکی هستیم از هر منطقه بزرگ. تهران شده بالای شهر و ایران شده چند قسمت از چند شهر بزرگ. معتادانی که از مراکز رها شدند و درنقطه ای از تهران بناچار گردهم می آیند و کودکان کار و ...در منطقه نامرئی ایران قرار دارد. غیرایرانیها فقط قم را ضدعفونی می کنند و ...
یک خصلت دیگر هم داریم، امروز حرفی می زنیم و فردا تکذیب می کنیم. چه میدانیم شاید فردا نیز همه این خوبیهایی که گفتی با کلام یا تصویر تکذیب شد، آنوقت چاره ای نداریم جز اینکه سرمان را بزنیم به دبوار .
اقا چرا این حرف ترامپ مادرمرده رو تحریف کردین. این بنده خدا گفته اگر تعداد کشته ها در حد 200000 تا بمونه من میگیم کار مهم و بزرگی اجام دادیم. یجوری با حب و بغض ننویسین که ادم پشیمون بشه از خوندن بقیه مفاله تون
حرفهای نویسنده تا حدی درسته با این فرض که حکومت در ارایه آمار صادق بوده. مرور حوادث چند ماه اخیرو در کل چند سال اخیر کاملا عکس اینرو نشان میده. مردم به صورت کلی با صداقت هرچند که به مضاقشون خوش نیاد مشکلی ندارند. متیسفانه حکومت از درک این مسیله عاجز است. با پوزش از غلطهای املای.
باتصميم دولت ناميدى و نا تدبيرى كه شروع كارى را اعلام كرده بزودى موجى از بيماران كرونايى كشور را درگير ميكنه آنوقت آقا ميگويد من درجريان نبودم صبح متوجه شدم خدا به داد مردم برسه
بیایید فکر کنیم ریس جمهور چین هم اعلام می کرد قرطینه مال قرون های پیش بیاید فکر کنیم کره جنوبی مثل ایران میگفت ماسک زدن تاثیر نداره بیاید فکر کنیم ترامپ اماره دونیم برابر نسبت به اول فروردین کاهشی اعلام می کرد بیاید فکر کنیم تو این شرایط در اداره های کشوری مثل آلمان یا امریکا باز می کرد ببینید 20:30 چکار های نمی کرد جون مردم ایران ارزش نداره
به جای این فرضیات بیایید حساب کنید بودجه تصویب شده برای مقابله با کرونا در آمریکا چقدر است؟ معادل فروش 75 سال نفت با روزی دو میلیون بشکه تولید و هر بشکه 40 دلار! خانواده ای که زیر یک میلیارد و دویست میلیون تومان در سال درآمدش باشه به هر نفر بالای 18 سال 20 میلیون تومن و زیر 18 سال هر نفر بیش از 8 میلیون تومن تعلق میگیره!!!!

تو که دایم کارت سانسور کردن پیامهای منه، من فقط حساب کتاب کردم. این رو هم میخوای سانسور کنی؟
در این مسائل مسئولین ما مرد عمل هستند، سران کشور‌های غربی فقط شعار میدهند، حالا تا کجا این همه از مردم آنها بمیرد، حتا آنها نمیتوانند تعداد کشته‌ها را مخفی‌ کنند، چند نفر از مردم آمریکا به خاطر مصرف الکل صنعتی مردند!!
کی بود روبروی دوربین گفت از شنبه10 اسفند همه چیز به روال عادی برمیگرده؟ رئیس جمهور این مملکت نبود!
نتیجه زیاد نگاه کردن به اخبار تلوزیون همین مقالات عجیب نمیشه. آنها سالها مثل آدم زندگی کردند و حالا چند روزی یختی می بینند ما چه بگوییم که تا چشم باز کردیم جنگ بود و تحریم و انزوا و ......
بی شک ما نسل سوخته پس از ..... هستیم.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
به نطرت مقصر جنگ و تحریم مارهستیم.؟
فرض نمی کنیم واقعیت این است که شما هازندگی میلیونها نفر را در همه چیز به گند کشیدید اون از اختلاس های اشکار وپنهان اون از محیط زیست اون از دادگستری اینهم بهداشت ودرمان . واقعا یک عملکرد مثبت خود را بیان کنید فقط یکی
بیاید فرض کنیم اتفاقاتی که ظرف فقط سال گذشته در ایران رخ داده در یک کشور اروپایی افتاده بود اونوقت برخورد دولت و صدا و سیمای ما چه بود
بیایید فرض کنیم در کشورهای خارجی هم یکی می گفت «امام زاده یعقوب را بالای مناره شغال خورد» آیا آنها هم کسی داشتند که توضیح بدهدکه امام زاده نبود و پیغمبر زاده بود، یعقوب نبود و یوسف بود، بالای مناره نبود و ته چاه بود، شغال نبود و گرگ بود، و تازه کل قضیه هم دروغ است از آنرو که چنین اتفاقی نیافتاده بود؟
بیایید فرض کنیم ارزش دلار آمریکا هم یک پنجم میشد ! بیایید فرض کنیم بنزین در اروپا و آمریکا 3 برابر میشد و رییس جمهور هرکدام با لودگی پاسخ میداد!
الان شاهد اعتراض های فراوان و استیضاح و استعفا ها رنگارنگ در دنیا بودیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چرا کلمه را عوض کردی سانسورچی؟؟
میترسی؟؟
با احترام بنظر میرسه ما از همه بهتریم ،ما تمام مشکلاتمون را بدون کمک دیگران حل میکنیم ،ما به هیچکس و هیچ کشور دیگری نیاز نداریم ، ما گرسنه و فقیر نداریم ، ما به جهانیان چیزهای زیادی یاد میدهیم ، ما هر دارویی را که در هر نقطه جهان کشف و یا خلق شود فردای همان روز در داخل کشور بومی سازی کرده و به بازار داخلی و خارجی عرضه میکنیم آن هم با قیمت کمتر از مشابه خارجی، تولید کنندگان و صنعتگران و کشاورزان و صنایع کوچک وبزرگ و پبله وران و پیشه وران و پزشکان و مهندسان و دانشمندان هوا و فضا و زمین و دریای ما همه در کار و کوشش هستند و هیچ کمبودی نداریم ضمن اینکه صادر کننده هم هستیم و گرسنگان جهان را هم غذا میدهیم و در مقابل بقیه دنیا عقب افتاده و غیر متمدن و بی دین و کافر وگرسنه و بی تقوا وبی ... هستند و فقط و فقط ما خوبیم اینجا قطعه ای از آرمانشهر دنیاست به همین داشته هایی که داریم کرونا را شکست میدهیم واقعا که...
فقط باید این را از خدا خواست : به امید سلامتی و ظهور حضرت ولیعصر عج صلوات
آقای رجایی یکطرفه به قاضی رفته اید قلم حرمت دارد. بشما که از معجزات. کرونا در غرب گفتید!!!. نگفتید که چرا میلیونها مسجد ومنبر تعطیل شده است چرا خانه خدا تعطیل شده است.و چرا های دیگر..... کرونا تلنگری است به بشریت بویژه به حاکمان غرب وشرق. که خدا را فراموش کرده اند وبا زور با تزویر به ملتها به طبیعت ظلم می کنند. وهمینطور انسانهایی که تن به ظلم داده اند
مثلا، در سایر کشورها اگر سیزده بدر ای اگر وجود داشت ودولت آن روز را سفت وسخت می گرفت وسه روز بعد به مردم اجازه می داد که مردم آزادانه در مترو ازدحام کنند وسوار مترو شوند چه اتفاقی می افتاد؟؟
عالی بود پرنغز وحقیقت بیان شد
این فرضها براشما ازمابهتران ونجومی بگیران قابل قبوله،برا من کارگر که امروز صبح بخاطر نداشتن پنج هزارپول نان خالی دعوا وجلو بچم تو خونه صدامو بلندکردم اندازه...ارزش نداره
غربی ها در رفاه زندگی میگنند و عکس العمل شان در برابر ناشناخته ها شدید تر است.

مردم ایران پولی برای خرید های کلان ندارند وگرنه بیشتر از غربی ها به مدد این مسئؤلان در صف ایستادن را آموخته اند.

بهتر است درباره اینکه چرا کشوری که روی گنج خدادادی نفت و گاز و معادن فلزی نشسته با تصمیمات غلط باید محتاج غذا و دارو باشد قلمفرسایی کنید.
بیایید یه لحظه فکر کنیم چه کردیم و چه میگوییم که کل دنیا برای حرفها وسخنان واعمال ما چنین وچنان میکنند .... بیایید فکر کنیم چطور هشتاد میلیون ایرانی باید برای بقیه دنیا مهم باشد ؟ بیایید فکر کنیم ... خیلی فکر کنیم خیلی
اینجا که شد ایران را با آمریکا و انگلیس مقایسه میکنید....چرا با کشور پیشرفته کره شمالی مقایسه نمیکنید که تا باحال یک مورد از بیماری رو هم گزارش نکرده
ترامپ حرفهای احمقانه ای در هفته های اول زد، اما:
- رسانه های داخلی آمریکا از خجالتش در اومدن، بیشترین انتقادها به ایشون شد ، و البته نه کسی دستگیر شد و نه اتهامی به کسی زده شد
- سیستم درست ایشون رو مجبور کردهفته های بعد مثل عاقل ها تصمیمات درست بگیره.

سیستم حکومتی آمریکا شفاف ، پاسخگو ، متمرکز و البته انتقاد پذیر هست.
بیایید فرض کنیم سیستم ما هم همانگونه بود ...
با فرض ولفاظی نمیشه چیزی رو عوض کرد. ما بدبختیم . برو تو خونه های مردم رو ببین . یکیش خود من
آقای نویسنده، بذار چند ماه دیگه بگذره بعد بیا رجز بخون
نویسنده راست میگه. وقتی آمار رو پایین بیاری وقتی کسی که دو ساعت در هفته کار کنه بیکار حساب نمیشه ، وقتی با مدرک فوق لیسانس نگهبان و کارگر رستوران میشی ، وقتی سکوی نفت غیب میشه ، وقتی مردم برای یک میلیون تومن وام باید منت کنن و یکی 3 هزار میلیارد ببره ، وقتی که میشه با جواز ساختمان 5 طبقه تا 10 طبقه ساخت و بقیه رو خلاف رفت ، وقتی هکتار هکتار جنگل تبدیل به زمین صاف و دور میشه ، وقتی میشه تو دریاچه ارومیه و مرداب انزلی با کفش راه رفت ، وقتی سالی سی درصد تورم داری ، وقتی بی ارزش ترین پول جهان رو داری ، وقتی زن نصف یک مرد حساب میشه و........ نویسنده راست میگه. باور کنید. باور ندارید ؟
بایید فرض کنیم راست و دروغ رو با هم قاطی نمیکردید و روی سوال رو درست مطرح میکردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خدا به همه ما را رحم کنه
مردم غرب پرست کدخدا پرست سلبریتی پرست
حق را در این باره به نویسنده می دهم. برای فهم صحیح موضوع نباید مسائل دیگر را قاطی کرد. ما مشکلات عدیده داریم و اشتباهات زیادی رخ داده. اما درباره این که غرب چهره ای خصمانه و نژادپرستانه و جاه طلبانه نسبت به بقیه جهان و در راس آن به ایران دارد یک واقعیت غیرقابل انکار است که باید با نگاهی غیرمتعصبانه دیده شود. در نقشه جغرافیایی که غربی ها در سر و ذهن‌شان با خود به همراه دارند جایی برای آمریکای جنوبی و آفریقا و آسیا وجود ندارد. ترامپ از آنها با اصطلاح کشورهای چاله فاضلاب نام می برد. انسان واقعی ساکن آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا است. فرهنگ و تمدن در آنجاها است. علم و دانش در مالکیت آنها است. اگر تابع و عبیدشان باشید، بتوانند شما را مثل گاو شیرده بدوشند، تحملتان می کنند، وگرنه از شما تا حد مرگ متنفرند. همان چیزی که ترامپ و پمپئو نمود آن در رابطه با ایران هستند حاضرند هر چه از دستشان بر می آید بکنند تا یا نابودتان کنند یا به زانویتان درآورند. اما چنانکه نویسنده مقاله اشاره می کند،. چهره کریه این آدم ها را ویروس کرونا نشان می دهد. با اندکی دقت می توان کراهت را مشاهده کرد. خدا یار و یاور مردم زجر کشیده جهان باشد‌
اگر فقط ۲۰۰ هزار نفر بمیرند باید از من ممنون هم باشید!

شما فقط ببینید چه جمله ای را به چی تبدیل کردید تا به چیزی که میخواید برسید.

جمله واقعی: اگر فقط 200 هزار نفر فوت کنند شانس آوردیم
اقا دقت کنید
سیگار کشیدن برای ادم فقر کار چیپ ولی برای ادم پولدار باکلاسی هست
شما مشکل اقتصادی مردم رو حل کن بعد مث ترامپ دروغ بگو
نمیشه که موقع دروغ گفتن مثل ترامپ باشید
موقع کار و فعالیت اقتصادی و ایجاد اشتغال و ... مثل کره شمالی باشی.
وقتی یه پراید داره میره به سمت ۸۰ میلیون تومن
توقع دارید مردم به به چه چه هم تحویلتون بدن؟
همینکه تحمل میکنن برید خداروشکر کنید
هر مردمی جای ما بود.....
یه بنده خدایی حرف خوبی زد. گفت اینها هم نمیخوان و هم نمی تونن ........
فرض کن مرگ قناری در قفس هم مرگ نیست .
داداش مردم دنیا نمی دانند ایران کجاست . تو هم اخبار دنیا را از بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال دنبال نکن واقعیتها رو فقط تو کیهان و اخبار بیست وسی میگن.
کم کم کف های روی اب در همه جابرای همه کنار می رودوهرکس و هر چیز خودش را می شناسد وتفسیر می کند.
چرا این قدر پادوهای آمریکا و غرب را عصبانی کردی!
آتیش به انبار باروت زدی!
صدای همشون را در آوردی!
بله چنین چیزی گفتند اما فعلا ایتالیا به اون مرحله نرسیده که مداوای جوان کرونایی رو به بیمار بالای ۸۰ سال ترجیح بده. اخبار نادرست منتشر نکنید.
مساله اینست که درست است که این کشور ها ابتدا غافلگیر شدند ولی با اتخاذ سیاستهای اصولی شیب تلفات رو منفی کردند
ولی ما هنوز نمیدونیم شنبه هفته دیگه باید بریم سر کار یا بمونیم تو خونه؟
متن فوق تا حدودی واقعیت ها را بازگو میکند ولی چرا همیشه ما باید خودمان را با بدتر از خودمان باید مقایسه کنیم؟ وضعیت ما هم در شرایط قرمز است در حالی که می توانست نباشد. ارتباطات ما با دنیای خارج در حد تاجیکستان است که تا کنون یک مورد هم مبتلا هم گزارش نشده است. یا مقایسه کنید با امارات که هاب منطقه بوده و عمده درامدش از تجارت و توریست است و این بیماری را بشکل خیلی خوبی مهار کرده .
بیایید فرض کنیم در کشورهای دیگه شب بخوابی صبح بیدار شی یهو ببینی ارزش پول ملی نصفه شده باز یک شب دیگه بخوابی باز صبح بیدار شی ببینی دوباره ارزش پول ملی باز نصف دیروز شده .باز یک شب دیگه بخوابی صبح روز بعد باز بیدار شی یهو می بینی قیمت اپارتمان شده سه برابر دیروز .یه شبه دیگه بخوابی صبح بیدار شی باز ببینی سکه چند برابر شده همه اجناس چند برابر شده بنزین 300درصد گران شده و الی .......
چی میشد یک روز صبح از خواب بیدار میشدیم و اخبار صدا و سیما دروغ تحویل مردم ما نمی داد امار دروغ تحویل نمی داد و الی................
به تعبیر قرآن کریم
لهم اعین لا یبصرون بها ولهم اذان لا یسمعون بها و لهم قلوب با یفقهون بها، اولیک کالانعام بل هم اضل
استکبار و صهیونیزم جهانی و مرتجعین منطقه و اذناب داخلی آنها ظاهراً همه چیز دارند، از قدرت و پول و بوق‌های تبلیغاتی و...
چشم دارند ولی کورند، گوش دارند ولی نمی شنوند و قلب دارند ولی نمی فهمند . اینان مثل چهارپایان بلکه بدتر و گمراهترند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
واقعا عجیبه از این همه طرفداری از استکباری که اینهمه در حق ملت ها ظلم کرده و عده ای بی چون چرا از آنها تعریف و تمجید می کنند. واقعا از چهار پایان بدترند, کاش این جماعت می دانستند که اعصاب خوردی آنها از حقیقت یک مطلب دلیلش همی مهندسی مغز آنها توسط بوق های استکبار امریکا و ایادی اش طی سالیان متمادی است. امروز بدون اندکی تعقل از تعریف و تمجید امریکا دست بر نمی دارند خود کم بینی و حقارت در مقابل غربیان هم حدی دارد. اینان که خوبی های وطن خود را تحت هیچ شرایطی نمی پذیرند خود را نیز قبول ندارند.
به عزیزانی که بر علیه مقاله بالا نوشته اند خواندن کنترل رسانه نوام چامسکی را توصیه میکنم.
بیایید حرف مفت نزنیم و نمک رو زخم مردم نپاشیم. ( قابل توجه نویسنده محترم).. بیایید سانسور نکنیم بیایید دروغ نگوییم بیایید اختلاس نکنید!!! بیایید مثل برادر عزیزتون چین قم را قرنطینه میکردین. و بیایید ها زیااااااده،
اگه راست میگید امار واقعی بدهید شما امار کشته های ابان را هننوز نداده اید چطور اننتظار دارید کسی امار وزارت بهداشتان را باور کند .در ضمن جمعیت امریکا 4 برابر ایران است و دلیل مرگ و میر در کشورهای اروپایی هم بالا بودن میانگین سنی جمعیت است
اگه اجازه پخش ونشر بدند از اونها بدترشو داریم شما زیاد به خودتون سخت نگیرین
*) بیایید فرض کنیم شیب منحنی ابتلا به یک یبماری ویروسی جدید را در همه جای جهان مانند اینجا از ابتدا به صورت خطی نشان می دادند.
*) بیاید فرض کنیم که تنها کشوری هستیم که اولین مورد فوت ناشی از این بیماری و اعلان عمومی این بیماری هم زمان اتفاق می افتد.
*) و حتما بیاییم فرض کنیم که اصلا منابع سرشاری از گاز و نفت نداریم.
جوابش ساده است خیلی دروغ گفتید و کسی حرفتون رو باور نمیکنه !!! یادمه خیلی از کارشناس‌ها میگفتن نتایج دروغگویی ویرانگر خواهد بود برای کشور ولی یه عده فکر میکردن از این ستون به اون ستون فرج !!! اینم نتیجه‌ش هرچی بگید کسی باور نمیکنه
فرض کنیم شما جرات داشتی فقط از ندانم کاری مسولین در رابطه با کرونا می نوشتید.... ما ملت ایران خوش شانس بودیم که کرونا از کیش یا دریا کنار وارد کشور نشد. آن وقت چه چیزهایی که بارمان می کردند
بله.متاسفانه عده ای وطن فروش در داخل هم به آنها کمک میکردند
رسانه حقوق بگیر غرب چیه؟

نویسنده محترم، شما انگار شما اصلا پاسپورت هم نداری!
متاسفانه همه نظریات منفی در مورد ایران مثبت میخوره و نظریات مثبت منفی ظاهرا در این سایت آلبانی نشین ها خیلی فعالند!
تابناک جان با اینهمه برتری که ما داریم پیشنهاد می کنم تا مرزهای کشور را به روی این آمریکائیها و غربیهای بدبخت که پشت مرزهایمان التماس می کنند باز کنیم و به آنها پناهندگی بدهیم...گناه دارند بیچاره ها!!! در عوض متخصصین کشور را برای طرحهای پزشکی و تعهد خدمتی به کشورهای بیچاره غربی بفرستیم تا ۲ سال به آنهاخدمت کنند!!
بیایید فرض کنیم پول نفت ما در کشور خودمان و برای رفاه و آسایش مردم هزینه میشد.
آقای نویسنده مقاله را به مناظره در حضور ۸۰ میلیون ایرانی دعوت میکنم،
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
بیایید با هم فرض کنیم که دولتمردان ما هم صادق و راستگو می شدند و آمار مبتلایان و فوت شدگان را درست اعلام می کردند. بیایید فرض کینم که ملاک برتری نه پوشیدن پیراهن یقه سفید پدر که دانش و توانمندی خود فرد بود. بیایید فرض کنیم که دیگر اختلاسی صورت نمی گرفت و فقط عده ای خاص امکانات مالی و صادرات و واردات کشور را در دست نمی گرفتند. بیایید با هم فرض کنیم که تعیین قیمت کالاها و وضع قوانین در مجلس فقط به نفع گروه ویژه ای نبود و به نفع همه مردم بود. آونوقت چی میشد؟ تابناک چاپ میکنی یا نه؟
باشه باشه
جو گیر نشو. دولت بخاطر مخالفتی که با سیزده بدر داره سفت و سخت گرفت که کسی بیرون نیاد ولی دو روز بعدش همه چی رو ول کرد و مردم هم مجبور شدن برن سر کار تا صدا و سیمای میلی گزارش درست کنه که مردم رعایت نمیکنن
آمار های ما همه ساختگی اند
هیچ فیلمی از بیمارستانها درز نمی کنه
تابلو اه که قضیه چیه
دوست عزیز، در انگلستان به افرادی که شغلشون رو بدلیل کرونا از دست دادن، مبلغی معادل 80 درصد از درآمدشون رو بهشون پرداخت میکنند، البته سقف این پرداخت 2500 پوند ماهیانه است، یعنی حدود 50 میلیون تومان... حالا مقایسه کن با خودمون
اگه آمار واقعی می خواهی بیماری حاد تنفسی را هم جمع بزنید اون وقت مرسی که هستی
ضمنا" کشور ما به طور طبیعی قرنطینه است
لطفا با کشوری که میلیونها نفر در سال و هزاران نفر در روز واردش میشن و ازش خارج میشن را با ما مقایسه نفرما
ضمنا اتفاقا ترامپ در آستانه رای نیاوردن قرار گرفته بخاطر بی تدبیریش
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فرانسه سالیانه 50 میلیون توریست داره، ایتالیا نیز بالای 40 میلیون... اینها با ما که سالی یک میلیون توریست هم نداریم فرق میکنه
طرف 30000000000000000 تومان خودمون داره سوبسید می ده به مردمش
به هر نفر 375 میلیون تومان می رسه
خواهشا خودت حساب کن 2 هزار میلیارد دلار ناقابل
تمنای اندکی تامل نه سخن مغرضانه
به عنوان یک شهروند عادی انتظار داشتم تو این مدت با قیمت حتی گزاف یه ماسک گیرم بیاد موقع اضطراری استفاده کنم هوا هم گرمه نمی تونم از آستین کاپشن استفاده کنم. مردم دلشونو خوش نمیکنن به این جملات کلیشه ای و انشاء، همه چیز مشخصه
نگارنده محترم
اینقدر در کشور دروغ و لاپوشانی نهادینه شه، که زشتی آن ریخته شده (حتی در سریال پایتخت، همه درحال دروغگویی بودند، خصوصا نقی معمولی! که اینکار را عادی جلوه دهند)
وگرنه هیچکس منکر این نیست که "در غرب خبری نیست"
اما کار اشتباه غربی ها، توجیه اشتیاهات ما نیست، نه از لحاظ اخلاقی، نه اسلامی
بیایید واقع بین باشیم،
چون آنها بی اخلاق اند، پس اشکالی نداره ما هم کمی بی اخلاق باشیم؟
چون برای آنها مرگ صدها هزار نفر، اهمیتی ندارد، پس اشکال نداره که برای رئیس جمهور ما هم اجازه مرگ هزاران نفر را با باز شدن کسب و کار صادر کند؟
چرا آقای رئیس جمهور راست و حسینی اعلام نمیکند که اگر ما قرنطینه کنیم، پول نداریم به مردم بدهیم؟
چرا نمیگوید که تحریم های ظالمانه ابرقدرت ها، کمر مردم را شکسته؟
چرا حاضرند به قیمت جان مردم، از هر دولتی که مخالف آمریکاست حمایت کنند؟

دقیقا رئیس محترم جمهور بفرمایند که چند نفر بمیرند تا بفهمد نمیتوان با این روش با آمریکا مبارزه کرد؟
قوم بنی اسراییل باید بیاید پیش پای اینها که منفی میزنن لنگ بندازه. این افراد تا در همان ممالک غرب نروند و بیچاره مفلوک و سرگردان نشوند و توهین تحقیرهای مردم نامرد این ممالک از ما بهتران را بگوش خود نشنوند و نوش جان نکنند دست از طرفداری آمریکا و اروپا بر نمی دارن البته همه میدانیم که این جماعت غرغرو باید بیشتر از میان آن افراد خلاف کاری باشند که به نحوی از اقتدار نظام طی سالیان عمر سیلی خورده اند. از یک قاچاقچی یا اغتشاشگر که زندگی مردم را آتش می زده و یا یک گروهکی و... که گرفتار شده و مدتی در حبس ج.ا.ایران بوده که نباید انتظار داشت بیاید پای یک مطلب یا حقیقتی که از نظام ج.ا.ا حمایت می کنه مثبت بزنه, بر اینان حرجی نیست الی الابد غر خواهند زد و لجن پراکنی خواهند نمود. که فرموده اند کی شود دریا ز.... تابناک لطفا این چند خط را حذف نکن.
فرض کنیم ما در ایران دموکراسی داشتیم، فرض کنیم دولت در سایه نداشتیم،فرض کنیم قوانین مالی بین المللی رو اجرا میکردیم، فرض کنیم مسئولین مردمی بودن، فرض کنیم شایسته سالاری داشتیم، فرض کنیم رانت و فساد و اختلاس و حق کشی نداشتیم، فرض کنیم دخالت در کشورهای همسایه نداشتیم، فرض کنیم قانون و عدالت برای همه یکی بود، اگر چه تصور کردنش سخته.
ترامپ بااین حرفش درواقع هشدارداده هنوزکه همچین اتفاقی تو آمریکا نیافتاده ولی اینجا اتفاق هم میافته وآقایون هم اول منکرش میشن بعدهم تکذیب میکنن وبعدهم بقیه ماجرا
تمامش کپی مقاله چند روز پیش احسان محمدی است ضمن اینکه همش حرف مفته بالام جان تمام کشورها به فکر منافع ملی شان هستند و پول خود را خرج ملت میکنن
بیایید فرض کنیم ارزانترین خانه، هر متر مربع آن، 5برابر کل حقوق یک ماه است، انوقت چکار کنیم؟ 70متر مربع کل حقوق سی سال. شوخی کردم این فرض محال است\\
فقط یک قلم جواب این پروپاگاندای اقای رجایی را میدم
اگر تو ایران به هر نفر ۱۲۰۰ دلار (۱۲۰۰*۱۵۷۰۰~تقریبا ۱۸ میلیون و خرده ایی)نه ۴۵۵۰۰ تومن حکومت می داد تا ابد الآباد باید دست به سینه الطاف ملوکانه وایمیسادیم
بیایید حداقل برای یکبار هم که شده فرض کنیم مردم دیگه آگاه شدن
اينم در نظر داشته باشيد كه مردم ما ديگه حساسيتشون رو از دست دادن ديگه بي خيال شدند
هرملتی وهرحاکمیتی نقاط ضعفی داره ونقاط قوتی. به نظر می رسه از نظر"روانشناسی اجتماعی"یکی از نقاط ضعف ما ایرانی ها-که باید اصلاحش کنیم- "خودتحقیری" چه درسطح فردی،چه خانوادگی وچه ملی هست.
این "خودتحقیری" درخیلی از کامنت های ذیل تحلیل ها به وضوح آشکار هست ودوجور خودش را نشون میده:
1- وقتی ضعف مخالفان را می بینیم، گروهی باید حتما ثابت کنند ما الا ولابد از اونها"بدبخت تر" هستیم.
2- گاهی هم وقتی که یک دستاورد ملی داریم "اغراق گونه" از آن صحبت می کنیم.
متاسفانه مردم ما دید بسیار غلطی نسبت به واقعیات در غرب دارند و تا به چشم خودشون نبینند باور نمیکنند. من آدمهای زیادی را میشناسم که بعد از مهاجرت و چند ماه زندگی در غرب نظرشون کاملا برگشته و دیگه به دیده خود تحقیری به ایران نگاه نمیکنن. البته بعضی از همون آدمها وقتی میرن ایران برای پز دادن و کم نیاوردن یک جور دیگه وانمود می‌کنند.
کجا ترامپ گفته اگر فقط ۲۰۰ هزار نفر بمیرند باید از من ممنون هم باشید اگه راست میگید فیلمش رو بذارید البته فیلم انگلیسی نه فیلم ترجمه صدا و سیما
فرض نميكنيم مطمئنيم كه هست ولي پنهان است نه امار مبتلايان نه فوتيها هيچكدام درست نيست اگر در كشورهاي ديگر امار بالاست چون رسانه ها آزاد است ونميتوانند پنهانكاري كنند
یکی از بهترین مقاله هایی که تا به حال در تابناک خوانده ام همین مقاله است. درود به شرافت این نویسنده که چنین زیبا با تیر حقیقت قلب مزدوران داخلی و خارجی را هدف قرار داد. ننگ و هزاران نگ و رسوایی به آنانی که با خیانت نابخشودنی کشور ایران را تحقیر می کنند.
امان از خود تحقیری, این افراد خانواده خود را هم در هیچ کجا تقویت نمی کنند و مثل کشورشان خود را هم قبول ندارند. اینها نتیجه خوب کار نکردن مسوولان فرهنگی و... در کشور, و خوب مهندسی کردن مغزها توسط رسانه های زهرآگین استکبار جهانی که در راسش آمریکاست می باشد. توصیه می کنم قدری بیشتر تاریخ جهنمی استکبار را بخوانیم و دشمن شناسی را تقویت کنیم. دیگر پای هر مقاله ای که در حمایت از تیم پزشکی و زحمت هایی مسوولان طی این مدت کشیده اند بد و بیراه و خلافذواقع به عنوان نظر نخواهند نوشت و بدون تعصب به اینگونه مطالب و تفسیر ها نگاه خواهند کرد به امید آنروز.
امان از خود تحقیری, این افراد خانواده خود را هم در هیچ کجا تقویت نمی کنند و مثل کشورشان خود را هم قبول ندارند. اینها نتیجه خوب کار نکردن مسوولان فرهنگی و... در کشور, و خوب مهندسی کردن مغزها توسط رسانه های زهرآگین استکبار جهانی که در راسش آمریکاست می باشد. توصیه می کنم قدری بیشتر تاریخ جهنمی استکبار را بخوانیم و دشمن شناسی را تقویت کنیم. دیگر پای هر مقاله ای که در حمایت از تیم پزشکی و زحمت هایی مسوولان طی این مدت کشیده اند بد و بیراه و خلافذواقع به عنوان نظر نخواهند نوشت و بدون تعصب به اینگونه مطالب و تفسیر ها نگاه خواهند کرد به امید آنروز
مطلب خوبی بود مشروط بر اینکه بصورت مصور و مستند روی آن کار شود و در ساعات پر بیننده از صدا و سیما پخش گردد. غفلت روی این موارد مستند بسیار زیاد است شاید یکی از دلایل روحیه خود کم بینی و عدم اعتماد به نفس و به عبارتی غربزدگی جامعه همین غفلت و هوشیاری و حتی غلوهای غربی ها به منظور برتری نژادی شان باشد. ضمن اینکه این موارد نبایست موجب غفلت از اشتباهات و سوء مدیریت ها درونی شود.
اگر عینک کیهان بزنید ما در حال فتح قله های پیشرفت هستیم و اگر عینک بی بی سی فارسی بزنید ما در ته دره هستیم .در حالیکه واقعیت هیچکدام نیست.
ما فرض نکردیم دیدیم که وزیر اقتصادی برا اختلاس یک رییس بانک خود کشی کرد ودیدیم وزیری برا نوشتن اسم بچه اش در مدرسه خصوصی برکنار شد ودیدیم نخست وزیری برا عبور از خط ویزه برکنار شد ودیدیم دولتهایی که بخاطر گفتن یک دروغ به مردمشان برکنار شدند اما ندیدیم کسی امار کشته شدگان یک راهپیمایی را به مردم بگه ندیدیم علت شلیک به هواپیمای مسافری خودی گفته بشه ندیدیم مقصر عدم قرنطینه یک شهر اعلام بشه ندیدیم کسی به 24 میلیون رای مردم احترام بگذاردووووو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان