بازدید 45781
روحانی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا

تعطیلی کسب و کار‌های پرریسک تا پایان فروردین و آغاز کسب و کار‌های کم‌خطر از ٢٣ فروردین / شروع در تهران با یک هفته تاخیر/ تداوم تعطیلی مراکز آموزشی و تردد بین استانی تا آخر فروردین/ برنامه بازگشت به کار در ادارات؛ از افزایش پلکانی تعداد پرسنل تا کاهش ساعت کاری

پس از آنکه خبر رسید یک وزارت‌خانه مقدمات آغاز به کار را فراهم آورده و وزیر بهداشت طی نامه‌ای به رئیس جمهور با این اقدام مخالفت کرد، رئیس جمهور با تقاضای وزیر بهداشت مخالفت کرد و امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بین وزارتخانه‌های ما اختلاف نظری وجود ندارد. ممکن است یک شیطانی در یک گوشه‌ای، چیزی به رسانه‌های خارجی بدهد و آن‌ها آن را بزرگ کنند.
کد خبر: ۹۷۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 05 April 2020
تابناک اجتماعیرئیس‌جمهور با بیان اینکه هم فعالیت اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی با هم قابل اجرا و پیاده کردن است، گفت: فعالیت کسب و کار‌های پرریسک فعلا تا پایان فروردین ممنوع است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه خبر رسید وزیر بهداشت با تصمیم برخی دولتمردان برای بازگشت به کار مخالفت کرده و به این منظور طی نامه ای به رئیس جمهور، تمدید محدودیت ها را خواستار شده، شب گذشته نامه ای منتشر شد که نشان از تصمیم روحانی برای بازگشت به کار داشت؛ نامه‌ای که برخی آن را به مخالفت با وزیر بهداشت تعبیر کردند و از این روی، نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با بحث در این باره آغاز شد.
 
تعطیلی کسب و کار‌های پرریسک تا پایان فروردین و آغاز کسب و کار‌های کم‌خطر از ٢٣ فروردین/ شروع در تهران با یک هفته تاخیر/ تداوم تعطیلی مراکز آموزشی تا ۳۰ فروردین/ برنامه بازگشت به کار در ادارات؛ از افزایش پلکانی تعداد پرسنل تا کاهش ساعت کاری
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی که نشست امروز به ریاست وی در ساختمان حافظیه سعدآباد تشکیل شد، در این باره گفت: در روندی که ما برای مبارزه با کرونا پیش‌ روی داریم، هیچ اختلاف نظری بین دستگاه‌های دولتی و قوای سه گانه نیست چراکه ما همه با هم این کار را انجام می‌دهیم. همه ارکان و همچنین مقام معظم رهبری حمایت فرمودند.

وی افزود: این که بدخواهان ما از این یکپارچگی عصبانی و ناراحت هستند، خودشان می‌دانند، اما کرونا با همه گرفتاری‌هایش آثاری هم داشته که یکی از آن آثار وحدت بیشتر جامعه در سراسر کشور است. بین وزارتخانه‌های ما اختلاف نظری وجود ندارد. ممکن است یک شیطانی در گوشه‌ای، چیزی به رسانه‌های خارجی بدهد و آن‌ها آن را بزرگ کنند، اما هیچ اختلافی در این زمینه نداریم. بر خلاف دعوت بدخواهان و ضد انقلاب، که مردم را دعوت می‌کند به این که بین سلامت و فعالیت اقتصادی یکی را باید انتخاب کرد، این مردود و ناصواب است، چون هم فعالیت‌های اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی هر دو در کنار هم قابل اجرا هستند. فعالیت‌های اداری و اقتصادی و تولیدی ما باید در جریان باشد، اما پروتکل‌های وزارت بهداشت باید مورد تاکید و توجه قرار بگیرد.

روحانی با اشاره به بررسی جزئیات طرح فاصله گذاری هوشمند در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد روز‌های خود را ارائه داد؛ خواست این کمیته، وزارت صمت و فعالان اقتصادی و اصناف در قالب یک جمع‌بندی در جلسه مطرح و در نهایت تصمیماتی گرفته شد.

وی با بیان اینکه در تولید از ابتدا با هیچ مانعی مواجه نبودیم و این مراکز همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اظهار کرد: امروز پیشنهادهایی درباره فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار‌ها مطرح شد که در نهایت پیشنهادها به تصویب ستاد رسید؛ بنابراین، تصویب شد که در استان‌های کشور به جز تهران، کسب و کار‌های کم ریسک می‌توانند از ۲۳ فروردین فعالیت‌های خود را آغاز کنند، اما کسب و کار‌های پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخر‌ها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند، فعلا تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل می‌مانند تا بعداً درباره آن‌ها تصمیم گیری شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در بخش کسب و کار‌های کم ریسک بنا شد تا در استان‌ها از شنبه ۲۳ فروردین فعالیت‌ها با مراعات پروتکل‌های اعلامی از سوی بهداشت و درمان آغاز شود؛ حتماً باید بر این پروتکل‌ها نظارت شود و مسئولیت اصلی این نظارت بر عهده وزارت بهداشت است. امروز همچنین تصویب شد تا در صورت نیاز نیروی بسیج نیز برای نظارت با دقت به وزارت بهداشت کمک کند.

وی درباره وضعیت فعالیت کسب و کار‌ها در استان تهران نیز خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تصویب شد که در استان تهران فعالیت‌های اقتصادی از شنبه ۳۰ فروردین آغاز شود.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: از کمیته تبلیغات خواستیم در این زمینه طرح‌ها و اطلاعات مورد نیاز را آماده کند و در رسانه‌ها توضیح داده شود که فروشندگان چگونه باید مسائل را رعایت کنند. همچنین تاکید شد که وظایف و اصول بهداشتی که باید مورد توجه قرار بگیرد برای مردم توضیح داده شود. البته آغاز فعالیت کسب و کار‌ها به معنای فراموش کردن اصل در خانه ماندن نیست؛ ترجیح بر این است، آن‌هایی که حضورشان در جامعه ضرورتی ندارد، همچنان در خانه بمانند.

وی گفت: برای بازگشایی فعالیت‌های کسب و کار‌ها بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان تصمیم گرفتیم که به صورت پلکانی عمل کنیم. در خصوص فعالیت ادارات دولتی نیز مصوب شد از هفته آینده یعنی ۲۳ فروردین فعالیت ادارات به این صورت باشد که دو سوم از کارمندان در محل کار خود باشند و یک سوم دیگر مجاز هستند که در محل کار خود حضور پیدا نکنند. در این مصوبه تاکید شد نسبت به افرادی که سن بالا دارند و همچنین به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، اولویت‌ها لحاظ شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: هر کارمندی که به کرونا مبتلا شود، وظیفه دارد به مدیر خود اعلام کند و بر سر کار خود حاضر نشود و اقدامات درمانی را انجام دهد. آمدن او به محل کار به عنوان تخلف و جرم است. در مجموع حضور افرادی که مبتلا به کرونا هستند در جامعه ممنوع است و این افراد باید خود را یا در خانه یا در نقاهتگاه‌ها و یا در بیمارستان‌ها قرنطینه کنند. از وزیر بهداشت می‌خواهم به آزمایشگاه‌ها ابلاغ کند در صورتی که آزمایش کرونای فردی مثبت شد موظف هستند تا علاوه بر اعلام به فرد بیمار موضوع را به اطلاع محل کار او و خانواده فرد بیمار برسانند. این موضوع برای ما مهم است، چون اهمیت دارد که بیمار باید خود را قرنطینه کند.

وی افزود: کسی که آزمایشش مثبت شد، نباید اضطراب و نگرانی داشته باشد. بسیاری از مردم با ایزوله کردن و قرنطینه خود و بدون درمان خوب می‌شوند و رقم این افراد، ۸۵ درصد است. ممکن است ۱۵ تا ۲۰ درصد از بیماران نیز به مشکل خورده و به دکتر مراجعه کنند و برخی نیز نیاز به پروتکل درمانی داشته باشند. از صد نفری که مبتلا می‌شوند، حدود سه یا چهار نفر با خطر مرگ مواجه هستند. نرم‌های جهانی مرگ در مورد این بیماری ۵ درصد است و ما باید تلاش کنیم به زیر سه و دو درصد برسیم.

روحانی ادامه داد: باید این بیماری را به منزله آنفلوآنزا بدانیم. مگر کسی آنفلوآنزا می‌گیرد، آن را پنهان می‌کند و یا نگران می‌شود. باید همه اصول بهداشتی را مراعات کنیم. در اجتماع نباشد، به اجتماع نرویم، دست ندهیم و در مکان‌های لازم از دستکش و ماسک استفاده کنیم. وقتی به کسی می‌گویند مبتلا شده، فاجعه رخ نداده است و باید خودش مراعات کند. ما از این وضعیت عبور می‌کنیم. ترس از کرونا از خود بیماری خطرناک‌تر است و اضطراب و مشکلاتی ایجاد می‌کند.

روحانی در مورد ساعت کاری ادارات عنوان کرد: ساعت کار ادارات نیز از ۲۳ فروردین در همه استان‌ها و خود تهران، از ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر خواهد بود، چون ناهار و نماز جماعت نیست، از همین رو کار به صورت پیوسته خواهد بود و تا ساعت ۱۴ خوب است. ماه رمضان نیز اینگونه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در بحث نقل و انتقال کلیه کالاهای ضروری، چه از مراکز تهیه به محل مصرف و یا گمرک به محل مصرف، هیچ مشکلی نبوده و تاکنون حتی یک درصد خللی در آن وارد نشده است. همه در حال تلاش هستند و برخی اقلام از سوی هواپیما و راه آهن جابجا می‌شود که باید تشکر کرد. هم اکنون نیز برخی داروها از خارج توسط هواپیما به کشور وارد و گفته می‌شود در ماه اسفند و فروردین که با مشکل کرونا مواجه هستیم، هیچ کسی در بخش حمل و نقل اخراج یا تعدیل نشده است که خبر خوبی است و اگر بنگاهی نیروی کار خود را تعدیل نکرد، تسهیلات دریافت خواهد کرد.

وی در مورد تردد خودروهای شخصی اظهار داشت: در مورد تردد خودروهای شخصی در داخل استان‌ها مشکلی نیست و در مورد تهران و البرز هم مشکلی وجود ندارد و ما به دلیل پیوستگی این دو استان، آنها را یک استان به حساب می‌آوریم. در مورد تردد بین استان‌ها نیز تردد تا ۳۰ فروردین همچنان ممنوع بوده و بعد از این تاریخ آزاد می‌شود.

رئیس قوه مجریه افزود: در مورد آموزش و پرورش و آموزش عالی بحث‌هایی امروز مطرح شد و فعلاً تصمیم بر این است که در بخش آموزش به جز آموزش تکمیلی در دانشگاه که گفته می‌شود از ۳۰ فروردین به خصوص بخش دکترا حضوری خواهد بود، در بخش‌های دیگر تصمیم بر این است که تا ۳۰ فروردین همچنان تعطیل باشند. ما این اختیار را به استان‌ها داده‌ایم که خودشان تصمیم بگیرند. ما برخی استان‌ها را در جنوب به صورت سفید داریم و مثلاً در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشکلی نیست و می‌توانند آموزش را شروع کنند اما برای کل کشور تا پایان فروردین آموزش تعطیل است تا ما در آینده تصمیم بگیرم.

وی با تاکید بر این که تعطیلی اماکن مقدسه هم تا پایان فروردین ادامه دارد، گفت: شیوه درمان و کار ویروس کرونا برای ما مشخص نیست و وزارت بهداشت نمی‌تواند قطعی و روشن بگوید که چه می‌شود و مثلاً در دو ماه آینده یا تابستان چه چیزی رخ می‌دهد. از این رو باید صبر کرده و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

پایان بخش سخنان رئیس جمهور، برگزاری جلسه بعدی ستاد با حضور وی در ۲۴ فروردین بود، با این ملاحظه که در صورت نیاز ممکن است جلسه زودتر از این تاریخ تشکیل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۰
تو که این همه افاضات میکنی قشر محروم از کجا بیارن بخورن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نوشداروبعدازمرگ سهراب
باید قبل ازشروع سفرهای میلیونی عید جرایم پانصدهزارتومانی را وضع میکردید تامانع ازسفرهابشوید این کمترین کاری بودکه انجام ندادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اگر امار رو بلد هستيد بخونيد، متوجه ميشيد از 30بهمن فوتي هاي كرونا رسما تاييد شد و تا قبل از عيد بيشتر شهرها به كرونا مبتلا شدن
حالا با مقصر جلوه دادن مردم ،​چيزي از مسوليت، مسولاي ما كم نميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تعطیلی اماکن مقدسه هم تا پایان فروردین ادامه دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟س اینهمه زائر ازکشورهای بیگانه که اتوبوسی تخلیه میشن در قم چیکارمیکنند؟،
ما حاضریم تا دو ماه در خانه بمانیم ولی با سفره های خالی و شکم گرسنه و نداشتن بودجه چه باید کرد ؟
دولت باید با همه ی مردم همکاری کند . به همه باید کمک مالی کند.
برای اداره کشور مهمی مانند ایران ؛ صلاحیت علمی و اخلاقی ، عدالت، سخاوت ، آینده نگری ، سعه صدر و مشورت با متخصصان مجرب و دلسوز لازم است .
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
متخصصان باید به منویات مسیولین گوش فرا داده و آن را اجرا کنند در عیر اینصورت باید جمع کنند برن بلاد کفر و اونجا رو آباد کنند
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مسیو لین کیه؟ به جای مادام لین و مسیو لین باید مسئولین می نوشتی
از نامه های وزیر بهداشت و وزیر صمت معلومه که هیچ اختلافی وجود نداره ...
با خبر امروز ستاد کرونا فاتحه همچی رو خوندن، فاتحمه الصلوات و الاخلاص
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فاتحه مع الصلوات صحیح است ، به معنای فاتحه با صلوات
ایشون دارن کجا رو مدیریت میکنن ؟؟ کشور ما ؟ آهان اوکی
مگه تو ایران فعالیت بدون ریسک هم داریم!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
منظور ریسک انتقال بیماریه پروفسور
خداروشكر پس همه چي عادي شد
تمام این تعطیلات و بازی ها فقط به یک علت بود . باز شدن پول های بلوکه شده در بانکهای خارجی . حسابی کفکیر به ته دیگ رسیده . اگر غیر این بود اصلا از روز اول همه چیز انکار می شد . تعداد مبتلا 2 تا 3 نفر در روز بدون مرگ و میر . تا پایان فروردین هم همین اتفاق می افتد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ناز نفست صد هزار مثبت به این کامنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مگر پولهاي بلوكه شده آزاد شده؟
این حرف ایشان دقیقا مرا یاد این جمله ایشان می اندازد که گفته بودند هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد و هم تحریمها برداشته شود.ایشان هر وقت چیزی فرمودند من بسیار نگرانتر میشوم چون یقین دارم با ورود ایشان به موضوع البته پس از جمعه ها اوضاع بدتر خواهد شد.
با سلام
رئیس جمهور محترم شما که دستور تعطیلی اصناف را می دهید فکری هم به حال اقساط و چکهای ما بفرمایید .شما اعلام فرمودید اقساط وامها سه ماه به تعویق می افتر اما متاسفانه بانکها بدون توجه به فرمایشات جنابعالی اقدام به دریافت اقساط وامها نموده اند حال چگونه باید هم تعطیل کنیم و هم امرار معاش نماییم و هم اقساط و کرایه مغازه ها و عوارض شهرداری و غیره را پرداخت نماییم و خرداد ماه هم حتما باید مالیات پرداخت نماییم . لطفا فکری برای ما بکنید
با توجه به صحبتهای جدید بعضی مسئولین در مورد داروی فاوی پیراویر مشخص شده که اینها به دلیل گرانی دارو قرص ایرانی اون رو تولید کرده اند و دارند تست می کنند ببیند این قرص بومی سازی شده جواب میده یا نه و گرنه اصل ژاپنی اش که داره برا مسئولین چواب میده
دوپهلو حرف میزنه...جریان برجام نافرجام هسش..هم اقتصاد بچرخه هم سانتیفیوز..هیچکدوم نچرخید که هیچ کشور به باد فنا رف الان هم مسولیت کشتار کرونایی با روحانی هسش
چرا وزارت ضد اجنه تشکیل نمیشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فعلا در حد معاونته در مجلس جدید حتما تصویبش میکنن دیگه امریکا نخ نما شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
هنوز وزیر پیدا نکردن جیگرشو داشته باشه با اجنه در بیوفته
هر ارتباط دو طرفه ای ریسک ابتلا داره و به صورت نمایی بالا میره چون هر طرف خانواده ای داره و هر عضو خانواده ارتباطات دیگه ای داره
یکی ایشون رو توجیه کنه
خدا روشکر که اختیارات رییس جمهور محدود است والا وا مصیتا.
یک رئیس جمهور که با وزیر خودش هم در افتاده نظرش میتواند به قیمت جان میلیونها انسان تمام شود.

راستی آقای روحانی از شنبه خودت هم از کاخ سعدآباد میای بیرون و میری پاستور دیگه ایشالا؟
با مترو برو حتما
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
وسط دعوی نرخ تعیین نکن
از اب گل الود ماهی نگیر
اتفاقا چون دولت بی اختیار و پر مسوولیتی داریم مشکل داریم
خدایا چرا؟؟؟؟؟؟
طبق معمول آرام آرام و بدون دستور واضح و مشخص کارها میخواد جلو بره ببینن گندش در میاد نه
فعالیت های پرریسک را نام ببر جناب پرزیدنت!!!!
اون دو تا دستگاه تست سریع که آژانس انرژی اتمی به ایران داده کجا داره استفاده میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Israel |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
برای خودشون این چه سوالی هست
من تو صنف تصویر برداری عروسی جشن هستم از ابتدای اسفند تا الان بعلت بسته شدن تالارا و استدیو ها خونه نشین شدم بیمه ندارم یارانه کرونا بهم تعلق نگرفت احتمالا وام کرونا هم تعلق نمیگیره تو این وضع هم که نمیشه بکسی رو انداخت برا قرض حالا سوال من از مسولین اینه که راحت میفرمایید تا پایان فروردین تعطیل بعدش هم ماه رمضونه و بعد هم تابستون و محرح صفر و جشن نیست من چهل سالمه و مستاجرم و قرداد خونه هم تموم شده و همه امیدم به درامد عید بود واقعا من باید چیکار کنم؟حقوقتون یکروز دیرو زود بشه فریادتون باسمونه من چی بگم که از قبل عید جیبم خالی شده و شرمنده زن و بچم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
دولت باید از امثال شما حمایت کنه اما پول ندارن.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
عزیزم،بااین وضعیت اقتصادی ،دیگه کی میتونه عروسی بگیره؟ بنظرم ازهنرتون اگه میتونیددرجاهای دیگه استفاده کنیدکه بیشترازاین ضررنکنید.امیدوارم که شرایطتون بهتربشه
کلا در ایران اختلاف وجود ندارد ! حتی اختلاف طبقاتی!
جک سال 99:اونایی که لازم نیس تو خونه بمونن...با برداشتن تعطیلی و قرنطینه شاهد شیوع مرگبار کرونا باشین
لطفا به فکر مردم باشید رعایت بهداشت خوب است اما تعطیلی کل کشور و مشاغل و کسب و کارها به زودی آثار بدش در خانواده ها و جامعه نمایان خواهد شد
ایناهائی که باید برن سرکار یعنی فولاد زره اند و در مسیر رفت و برگشت و در محل کار یا اداره کرونا نمی گیرند و اون به خانواده شون تقدیم نمی کنند؟!
این آقا و اطرافیانش با سریالی از تصمیمات غلط دارند دودمان یک ملت رو تو این بحران به باد میدن! میتونستند در همون یکی دو هفته قبل از عید و تعطیلات عید خیلی بهتر جمع کنند ماجرا رو و نکردند! با اعلام قرنطینه سراسری و کمک ارتش و بستن کلیه ورودی خروجی جاده ها و اعمال محدودیت سخت با حداقل ضرر اقتصادی الآن تا حد زیادی مهار میشد. حالا اون کار رو که نکردند هیچ، الآن هم با افسارگسیختگی هرچه بیشتر باعث نفوذ روزافزون ویروس در تمام لایه های مردم میشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تعداد 205 كشور مبتلا به كرونا شده اند، هيچكدام اين پيشنهاد شما را در دستور كار قرار نداده اند پروفسور، آنهايي هم كه سخت گيري نسبتا بالايي داشته اند هنوز هم درگيرند.
چرا از افراد باسواد استفاده نمیشه...
ای رهبر عزیز بداد این مملکت برس این آقا چی را می خواد ثابت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اتفاقا مشکل خودشه
همه چیز گنگ و نامفهوم برای مردمی که دغدغه نان شب دارند و نگران از بدهی هستند.
اووووف که مدیریتتون کشته همرو .
دقیقا توضیح بدید چیکار کردید برای کنترل بیماری که الان بی پروا از مردم میخواید که به فعالیت روزانه برگردند ؟
جواب خانواده اون کسانی که فوت شدن رو شما میدی ؟
یه کلمه بگید مثل همه کارای دیگتون ایندفعه هم همه چیز رو رها کردید تا ببینید چی میشه
برام سواله واقعا چرا این مملکت اینهمه مسئول داره وقتی اینجوری اداره میشه ؟؟؟
اگر اینجوره چرا مجلس باز نمیشه ؟؟؟ بقیه نهادهای مربوطه چطور ؟ اونا چرا تعطیلن پس ؟؟؟؟؟؟
به جوری نوشتم قابل تایید باشه تابناک وگرنه که شورش رو در آوردید
از الان اطلاع رسانی بشه چه شغلایی باز میشن و چه شرایطی که آدم بدونه چیکار کنه
سلام دانشگاه ازاد اعلام كرده كه از 16 فروردين كلاسهايش انلاين برگزار ميشود ولي به علت نداشتن زير ساخت هيچكدام از دانشجويان نتوانستند به كلاسها وصل شوند از طرفي هم مجدد دانشگاه ميگويد كه خرداد ماه امتحان ميگيرد بدون اينكه درسي تدريس شده باشد ويا دانشجو بايذ اين ترم را خذف ومجدد با واريز مبلغ در ترم جديد ثبت نان كند ايا مقصر تعطيلي نبود زيرساخت من والدين هستم ايا دراين شرايط تعيطلي ونبود درامد من از كجا چندميليون بياورم واريز كنم ايا اين ظلم درحق مانيست خواهشا منتشر كنير بلكه به فكر ما هم باشند يا از دانشگاه ازاد جوابيه بگيريد تابناك محترم
ادارات خصوصی کاری به این چیزا ندارند
ادارات خصوصی تهران از شنبه باز شده شاید بخشنامه بده بهشون,اونا ول کنن کارمندارو
ظاهرا این داروی جدید اعتماد به نفس کافی رو به ایشون داده که حداقل اتفاقی برا خودش و اطرافیانش نمیفته
خیلی هم خوب می ریم که داشته باشیم ایتالیا رو بگیریم ( البته با فرض صحیح بودن آمارهای ارائه شده تا کنون) سینیور روحانی
حالا چند سوال:
تفاوت دو سوم حضور کارمندان با حضور کل کارمندان جیه؟ مخصوصا برای مشاغلی مثل بانک ها و کارهای اجرایی که هر روز با مردم زیادی سرکار دارن چه سودی دارد؟ جز کم کردن صدای کسانی که به نحوه مدیریت این بیماری مخالفت علمی دارن
دانش آموزان که وضعیت استان در آنجا سفید هست باید بروند مدرسه هر چند که درصد ابتلا این بیماری در کودکان کم هست آیا کودکان نمی توانند ناقلان خوبی باشند؟ چرا با این تدابیر والدین را نسبت به دولت بدبین تر می کنید ( آیا پدر و مادری پیدا می شه فرزند 7 و 8 ساله خودش را برای پیاده کردن عملکرد بی تدبیرانه فدا کند پاسخ من به عنوان یک پدر من فرزندم را تا عادی شدن اوضاع ولو به قیمت اخراج و ترک تحصیل نمی گذارم برود مدرسه
آیا روند عادی در مشاغل کم خطر خود نمی تواند باعث افزایش شکل گیری اجتماعات شود؟
چرا در صورتی که تمام کشورهای درگیر در حال سخت تر کردن تدابیر خود در این باره هستند مسئولین ما عکسش رفتار می کنند
پس می توان نتیجه گرفت که به دلیل اطلاعاتی که حضرات دارن یا کرونا به طور کامل مهار شده یا این که سیاست افزایش تلفات به منظور برداشت شدن تحریم ها رو داره دنبال می کنند.
در آخر من معتقدم پدربزرگ خدابیامرزم که 30 سال پیش مرده و سواد هم نداشت تصمیماتی به مراتب بهتر می گرفت
ظاهرا تصمیم گرفته شده هر چه زدتر همه مردم جامعه به طور کامل مبتلا شوند تا تعیین تکلیف شود تعداد فوتی ها و سایرین. و مصونیت نسبی در جامعه بوجود بیاد ولی با این نظر تعداد فوتی ها خیلی زیاد خواهد بود. خدا رحمتم کنه.
یکی به ایشون برسونه فعالیتها الان شروع شده این دستور مربوط به کیه خدا میدونه
متاسفانه ایشان توصیه های پزشکی پزشکان را در عدم حضور در اجتماعات و کار کردن را کار ضد انقلاب میخوانند.
اقای ربیعی هم قبلا انتقادکنندگان به دولت را البانی نشین خوانده بودند.

متاسفانه دولت به سلامت مردم اهمیت نمیدهد و کارهایش فقط نمایشی است.
در ایام عید که مردم اتوماتیک تعطیل بودند اقایون دلسوز بودند که نروند سرکار کسی!!!!! اما الان که باید واقعا شاغلین مواظب ازدحام اتوبوس مترو تاکسی باشند به راحتی ایشان میفرماید با حفظ پروتکل از فلان تاریخ شروع مشاغل!!!!!
کاری ندارد خود دولت و خود رییس جمهور با حفظ همین پروتکلهای بهداشتی در سطح بازارهای شهری حضور پیدا کنند تا مردم یاد بگیرند پروتکل درست را.
دور کاری مسخرس . تو محل کار حضور دارند جواب مردم رو نمیدن وای به حال دور کاری .
در این دور همنشینی های ستاد کرونا درباره اضافه کار پرستاران تصمیم بگیرند.
من به شخصه با ۲ برابر پاداش حقوق به این زحمت کشان موافق هستم.
یکی از دوستان میگفت کارتهای هدیه ۷۰۰هزارتومانی قرار بوده به انها بدهند ولی تا این لحظه که نداده اند
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چرا همیشه پرستار ها باید اضافه حقوق بگیرن مگه بقیه آدم نیستن؟؟
روحانی کلید کسب و کارهای پر ریسک را در آینده نزدیک... تحویل خواهد داد...
آقایان احتمالا قصد نابودکردن بخشی از ملت را دارند
سوال : هوشمندی این طرح در کجاست ؟؟؟؟
این تصمیم برابر است با شیوع افسار گسیخته بیماری
واقعا متاسفم برای مسئولین و برای مردم ایران که تو کشور حتی برای یک روز بعد نمی تونند برنامه ریزی کنند.سردرگمی و بی توجهی . نا کار آمدترین دولت در این 40 سال .
چقدر تناقض تو حرفهایش هست!!!!
چقدر تناقض تو حرفهایش هست!!!!
نمیدونم چرا... ولی تو وقتی میگه خوبه - بدتر میشه...
تصمیم بدون پشتوانه اجرا قطعا به نتیجه نخواهد رسید . چه کسی ناظر بر فعالیت یک سوم یا دو سوم کارکنان بخش های دولتی و خصوصی است ؟ یقین بدانید این قانون رعایت نمی شود .
راستی خیلی ممنون که استخرها را تعطیل اعلام کردید کل مشکل ملت حل شد ....
به مدد مدیریت رئیس جمهور آینده نگر، داریم میریم که از ایتالیا و اسپانیا سبقت بگیریم، البته فقط در ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا.
**
چرا زن ها کرونا نمیگرن؟
این ویروس رو فمینیست ها ساختن تا مردها رو به نابودی و انقراض بکشونن و در دنیا حکمرانی کنن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چون بیشتر اوناییکه با بی خیالی تو خیابون‌میچرخن و به توصیه های ایمنی میخندن و بیخیالن آقایون هستند
تنها چيز بي ارزش جون مردمه دولتي كه مردم براي آسايش و رفاه و حفظ جانشان انتخاب ميكنن نبايد براي حفظ جان انسانها ارزش قايل بشه؟
خودشون از ترس تو پستوی خونه ها قایم شدن و هیچ خبری ازشون نیست
ولی مردم بیچاره باید با مترو و اتوبوس برن سر کار
چراش رو هم بگم نظرم فیلتر میشه ولی همه می دونن چرا
۷ صبح تا 2

چه حكيمانه چون ويروس دير ميخوابه بعد تا از خواب بيدار بشه ميشه ساعت يك تا آماده فعاليت بشه ميشه ساعت 2 خوب اين يعني خطري كارمند ها رو تهديد نميكنه . دمش شما گرم كه چيزي رو كشف كردي كه كل دنيا از دركش عاجز بودن روز اول اگه تا پايان اسفند قرنطينه رو سفت و سخت اجرا كرده بوديد الان تموم شده بود
شما یا هر مسئول دیگر، هر جور حرف بزنید و هر کار بکنید، عیب و اشکال دارید!
قرنطینه نکنید
آی که مردم را به کشتن دادید و جان مردم برای تان ارزش نداره!
قرنطینه کنید.
آی! مردم بدبخت شدند و کاسبی ها نابود شد و مردم از گرسنگی مردند!
قرنطینه محدود کنید
این چه مسخره بازیه. یا قرنطینه هست، یا نیست. قرنطینه اجتماعی یا هدفمند دیگه چه مسخره ای دیگه!
آمار ابتلای کرونا را بیشتر اعلام کنید.
می خواهید که خودتون را به استاندارد 3% فوتی برسانید!
آمار کرونا را کمتر اعلام کنید.
آمار مهندسی شده و خطی ثابت مونده است!
تلاش برای رفع تحریم کنید
رفع تحریم هیچ فایده در ارزونی دلار و کالاها و تأثیر تو مبادلات غذایی و بهداشتی و ... به طور کلی وضع مردم نداره!
تلاشی نکنید
چرا مذاکره نمی کنید تا تحریم ها رفع بشه. شما که وضع خودتون خوبه. به فکر مردم که از تحریم سختی می کشند، نیستید!
و.....
این داستان ادامه داره
اما اول و آخر دانسان اینه که
جلوی آب را میشه گرفت، اما جلوی زبون دیگران را نه!
یعنی پاساژها و مغازه ها و سینما و....از کی باز میشن
جون مردم هیچ ارزشی نداره
احمق من که برای این ادم رای جمع کردم و بهش رای دادم
نمیدونم چرا از وقتی این خبر رو شنیدم دلم میخواد آزمون دکترا بدم
شنیدم دانشجویان دکترا با کرونا از قبل بستن که باهاشون کاری نداشته باشه
خواب دیدی خیره. ما سر کار نمیریم و در خانه میمانیم. جونمون رو از سر راه نیاوردیم که به یه بخشنامه رایگان ببخشیمش.
کرونا حداکثر تا دو روز قبل از روز قدس تموم میشه من بهتون قول میدم!!!!!!!
با توجه به اینکه در اوضاع امروز که هیچ کاری پر ریسک تر از پزشکی نیست! پس پزشکان تعطیل کنند برن؟

چرا دقیقا کسب و کار پر ریسک رو مشخص نمیکنید؟ والا توی شرکت ها و ادارات هم کسی ترقه بازی نمیکند که میگید کسب و کار پر ریسک! الان اینطوری هر کسی میتواند یک تفسیری داشته باشد!!!
بعدم هم چرا راهکار ارائه نمیدهید که چطور میخواهید زیان افراد یا شرکت ها رو جبران کنید؟

با این توصیه های الکی و بی پشتوانه هیچ اتفاقی نمی افتد.
کسب و کار کم خطر یعنی چی؟ طرف میره توی مغازه یا کارگاه یه عطسه یا سرفه کنه کار تمومه
کل مملکت راهم تعطیل کنید مبادا بورس نورچشمی راتعطیل کنید!!! بگذارید درشرایطی که کل بورسهای دنیا بشدت نزولی شدن بورس ایران روزانه ۲۰ هزارواحد رشد کند مثل رشد دیروز !!!
کارمندان رسمی دولت حقوق ثابت دارند
هروقت هم کمکی اعلام شده صف اول دریافت کمک حاضر بودن
همه هم میدانیم وضعیت بهره وری کار در ادارات ایران چطوره

این وسط کارگران، کارمندان قراردادی و شرکتی و کارمندان بخش خصوصی و کاسبان خرد جزء اقشار همیشه فراموش شده هستیم
کل دنیا تعطیل کردن با این شل کن سفت کن ها هم به اقتصاد اسیب میزنید هم بیماری افسار گسیخته میشود.
یک بار قرنطینه رو اجرا کنید و تمام.
ضمناکلاس درس میخواهید تشکیل دهید؟ وااسفا
معنی کار کم ریسک و پر ریسک می دونی یعنی چی؟!
کار کم ریسک اونکه با مشتری اصلاً سرکار نداشنه باشه و از عدم داشتن کرونا در پرسنلش اطمینان داشته باشه مثل تولیدی ها یا کارخانجات و...
کار پر ریسک اونه که با مشتری سرکار داشته باشه و مراجعات زیادی به اون بشه اگر حتی پرسنل این کار کرونا نداشته باشند امکان گرفتنشون زیاده!
در هر صورت کارکنان کارگران کارهای چه کم ریسک و چه پر ریسک در مسیر رفت و آمد و محل کار می تونن به کرونا مبتلا و به خانوادشون منتقل کنند!
سلام تابناک خبر تقدیم طرح سه فوریتی تعطیلی کشور را تو مجلس منتتشر می کنه حالا رییس جمهور محترم اینطور میگویند وزیر بهداشت و وزیر صمت هم که موضع خودشان را دارند تکلیف مردم چیست با این بیماری و اوضاع اقتصادی.
یک پیشنهاد مگر در بنزین صرفه جویی نشد خوب عایدی اون را به مردم بدهید چرا وقتی افزایش مصرف هست مردم باید تاوان بدهند خوب حالا هم سودش را به مردم بدهید
قرنطینه ای در کار نیست اینجا خیابان خردمند سنائی ایرانشهر میرزای شیرازی فقط تعطیلات عید اونم نه همه شرکتها تعطیل کردن قبل عید تا 29 کار می کردن....الان هم اینقدر شلوغه که انگار جمعیت شرکت ها زیاد شده ........اینجا بخاطر بیمارستانها ناحیه الوده ای است هیچ کس توجه نمی کند .....
من یشنهاد میکنم دولت تمامی ادارات رو تعطیل کنه و حقوق کمتری بپردازه من کارمند 5 حقوق میگیرم حداقل ماهی 1 تومن هم هزینه سربار دارم دولت بیاد به مدت دو ماه نصف این رو به ما بده و مابقی رو هم به کارگران و کارمندان بخش خصوصی وحتی از بوجه وزارت خونه عایی که عمالا الان کاری نیکنن میتون این یارانه رو به کل ملت بدن کار سختی نیست و قطعا اینطوری میشه این شراسط رو کنترل کرد شما که رسانه هستید این پیشنهاد رو ارایه یدید این حقوقی که گفتم حداقل حقوق دوانی هستفک کنید اضافه کتر ماموریت و هزار هزینه دیگه مثلا ما نو نهران اداره ثبت احوال داریم که شاید روزی 1500 شناسنامه صادر میشه و ابطال احتمالا 1000 تا کارمند هم داره یا وزارت راه و مسکن حالا لطف بکنن مسکن نسازن امسال بودجه بخش مسکن رو بدن مردم باور کتید با ماهی دو ملیون ما ملت نحما مبکنیم و ظرف دو ماه جلوی این مشکل در میایم و تازه فک کنم دولت از این محل صرفه جویی هم بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
شمارو نمیدونم ولی همین حقوقی که شما داری خاتم بخشی میکنی رو من سه چهذرمشو دارم کرایه خونه میدم باهاش خوش نمیگذرونم که شما داری طرح و نقشه واسه حقوق من و امثال من ارایه میدی.
خدا به داد این مردم مظلوم برسه با این دولتمردان ناکارامد این آقایون که بهترین ماسکها و داروها رو در اختیار دارن حالا مردم مردن هم ایرادی نداره یه یارانه بگیر کمتر ...
جلسه بعدی ستاد کرونا با حضور حضرت رییس جمهور (ع) 23 فروردین خواهد بود یک هفته تعطیل!
بعنوان اولین کار واجب باید ابزار تست کرونا را در اختیار بانکها ، اداره جات و عموم مردم قرار بدهید چراکه افرادیکه فاقد علامت هم هستند میتوانند ناقل این ویروس باشند هر زمان که امکانات تست نمودن بقدر کافی در اختیار مردم باشد میتوان آغاز بکار را اعلام نمود والا در شرایط فعلی وبدون تست سرکار رفتن همان جنگ احدیست که جناب دکتر زالی فرمودند
درب کشور رو ۱ ماهه بستید و پدر مردم رو درآوردید

اینجا یک عده کارمند میان پیغام میزارن و خواهان تعطیلی هستند

من دارم از گرسنگس میمیرم و مجبورم طلا بفروشم تا یخچالم رو پر کنم، اما حتی طلا فروشی باز نیست
انشالله با شيوه مديريت ايشون تا سال 1400، نسل ايراني هاي منقرض بشه تا هم خودشون راحت شن و هم ما.
علي بركت الله
" آغاز فعالیت کسب و کار‌ها به معنای فراموش کردن اصل در خانه ماندن نیست؛ " آقای رییس جمهور نصف جمله نیمه دیگر را نقض می کند
کاشکی مثل رییس جمهور ایتالیا عمل می کردید. این مردم لیاقتشون خیلی بیشتر از این حرفهاست
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اگه ماشین زمان بدن دست روحانی چنان پاردوکسی ایجاد کنه که دنیا نابود بشه
روحانی هزارجور حرف میزنه. والله اگه بهش بگی دوباره همینا رو تکرار کن اگه بتونه بگه.
دلم بحال جامعه پزشکی می سوزه این بندگان خدا دیگه کمک آوردن رئیس جمهوری هم ککش نمیگزه
ببخشید که کمی مفصّلتر می نگارم .در نوشته دیگری که دیروز برایتان فرستادم به تناقضهای موجود در میان دانشمندان رشته های مختلف اشاره کردم. عزیزانی از سر لطف برخاستند و به این دوست و برادر فیلسوف خود متلک انداختند . این که حرفت را نمی فهمیم و خودت را به روانپزشک نشان بده تا تو را به زباله دان تاریخ نیفکنده ایم!!

پرسشی را که در آن نوشته مطرح کردم تلطیف می کنم و- با چاشنی طنز -دوباره می پرسم . دوستان هتّاک لطفاً فحشِ فرنگی ندهند ! دشنام پارسی مطلوبتر است !

عزیزان خواننده! علم در پزشکی خلاصه نمی شود ، ضمن آن که پزشکی دانشی مصرف کننده است و با تغییر پارادایم در رشته های مولّد (مثل ریاضی و فیزیک و شیمی) تغییر ماهیت می دهد . نمونه اش بحث جدید زیست شناسی کوانتومی یا پزشکی تکاملی. این دوّمی (پزشکی تکاملیEvolutionary Medicine) بر اکوسیستم و تفاوتهای فردی و تاریخچه تکامل انسان پیشاصنعتی تمرکز دارد ، بر خلاف پزشکی مولکولی و فیزیولوژیکی موجود که اجداد هومو هابیلیس و هومو ارکتوس انسان ساپینس را از یاد می برد. شاخه ای جدید که فی المثل در دانشگاه ییل تدریس می شود .

من در کامنتی که ذیل متن دیگری برایتان فرستادم به تناقضهای موجود در دانش فیزیک (مبنای تحقیقات پزشکی) اشاره داشتم . اما جو زدگی جمعی و دوری از تحقیقات متدولوژیک شناخت شناسی ، فرصت تأمّل را از دوستان گرفته و در اکثر نقاط جهان ، معنی بیماری را به بیماری ویروسی تقلیل داده. در حالی که افسردگی، اضطراب، هیپوکندریا، پارانویا و امثال آن هم بیماری هستند که جامعه جهانی دچار آنها شده.

پزشکی جدید بر فیزیک کلاسیک(فیزیک نیوتونی) بنا گرفته و جی پی اس موبایل حضرتعالی با تئوری نسبیت انیشتین راه افتاده . تکنولوژی اسکن بر فیزیک ذرّات بنیادی بنا گرفته ، اما مخترع MRI (ریموند دامادیان) یک خلقت گرایِ متعصّب است که عمر جهان را 6000 سال تخمین زده !

فیزیک نسبیت با فیزیک کوانتوم غیر قابل جمعند. استرینگ تئوری خودش را کشته تا quantum gravity را به عنوان تئوری همه چیزtheory of everything به مردمان قالب کند . امّا والتر لِوین (استاد چشم چران و اخراجی فیزیک از دانشگاهِ ام آی تی ) به برایان گرین و کامرانِ وفا(فیزیکدانان آمریکایی و ایرانی طرفدار استرینگ تئوری) می خندد و تئوری ریسمان را جوک ریاضی و غیر آزمایشگاهی می داند.

با جدا شدن پزشکی و مهندسی و روانشناسی از رشته مادر ، ما فیلسوفان به پرسشهای متدولوژیک و اپیستمولوژیک مشغول شدیم و با دیدگاهی انتقادی به فرزندان خلف و ناخلف فلسفه (علوم متناقض) نگاه کردیم. از هیوم و لاک و بارکلی و کانت به بعد در اروپا ،و بعد از بحث وجود و ماهیت در فلسفه اسلامی ،و پس از طرح مسأله خیال یا مایا در فلسفه هندی چیزی به نام ذهن بی طرف وجود ندارد. استقراء ناقص یا قوانین اختمالات یقین نمی آورد و تئوری یونیورسال و جهانی تولید نمی کند. این است که تئوری chaos و طرح سیستمهای پیچیده پیش آمد و جهان ساعت گونه نیوتون را واژگون کرد و این شد که هندسه نا اقلیدسی ریمان و لباچفسکی بساط دو هزار و اندی سال هندسه اقلیدسی را بر هم زد.

دانشمندان یا ساینتیستهای محترم لطف کنند و با ادلّه متقن علمی به این پرسش فلسفی پاسخ دهند. شما نمی توانید پزشکی را علم بدانید و شاخه های دیگر علوم از جمله فیزیک را از یاد ببرید. حال چه فیزیک ارسطویی، چه نیوتونی، چه انیشتینی و بوهری، چه هاوکینگی. اگر نقصی در فیزیک یا شیمی باشد به پزشکی نشت می کند ، اگر تغییری هم رخ دهد به پزشکی تسرّی می یابد. نمی شود که در فیزیک انیشتینی و بوهری و پیرو M Theory بود و در درمان، نیوتونی و کپلری و گالیله ای و ارسطویی(یعنی پیرو بقراط و پاستور و گُلژی) . هانری پوانکاره زمانی بر جهان مکانیکی نیوتون مُهر ابطال کوبید که تئوریهای امثال لاپلاس به زباله دان تاریخ خزید. چنان که در حال حاضر با داروین چنین می کنند و زبان اسطوره ای بشر را رافع 99 درصد ژن مشترک ما و شمپانزه می دانند. هیچ شامپانزه ای سریال پایتخت نمی سازدد ! و هیچ کپک اسپروژیری هوش مصنوعی قابل رقابت با گری کاسپاروف به عرصه نمی آورد.

پرسش ساده من این بود و از پزشکان خواستم به این سؤال ساده جواب دهند :بنابه فیزیک جدید 95 تا 96 درصد جهان از ماده و انرژی تاریک تشکیل شده و تنها 4 تا 5 درصد آن را باریون (ماده معمولی) تشکیل داده. لطف کنید و بفرمائید ویروس (موجودی که بنابه تئوریهای زیست شناسی نه مرده است و نه زنده ، ویریون)، یعنی یک رشته به قول زیست شناسان اینوِلوپد یا دیس اینوِلوپد DNA یا RNA که نه غشاء سلولی دارد نه هسته، چگونه جهان ناپیدایِ 95 درصدی را به هم ریخته و فیزیکدان و زیست شناس و فیلسوف درصدی را افقی یا قرنطینه کرده؟؟!

شما از جی پی اس موبایلتان کمک بگیرید. آنهایی هم که کود الاغ دود می دهند ، از فیزیک ارسطو کمک بگیرند و به این پرسش فلسفی پاسخ دهند. تا پایگاه پزشکی مشخص نشود، هر درمانی پا در هوا می ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جناب میرزایی
از نوشته اتان میتوان مطمئن شد ،که شخصی اهل مطالعه و با تئوری های و کلماتش اشنایی چشمگیری دارید ولی من متوجه سوالتان و قصدتان نشدم و فقط در حد حدس میتوانم بگویم منظورتان این است ،بیخیال!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خوب ،خود را تصحیح کنم.
شاید منظورتان ،اهمیت دادن به پزشکی مدرن باشد ولی راه طولانی ای را برای این جمله انتخاب کردید.
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
با سلام . اولا کم گوی و گزیده گوی باشید چون در . ثانیا اصرار به استفاده
از لغت انگلیسی نداشته باشید ثالثا ویروس کرونا توسط انسانها منتقل میشود و اخیرا گربه ها رابعا چرا در این وانفسای حیات هنوز هم عده ای به فکر کلاهبرداری و کلاشی هستند؟ س
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
انگلیسی بده
خودش وقتی میره اون بالا میشینه تا ده متری نمیذاره کسی بهش نزدیک بشه بعد کارمند باید ده نفر بالای سرش ایستاده باشن
روحانی قیمت دوغ رو هم نمیتونه کنترل کنه کرونا رو کنترل میکنه؟
آخه تو هم که یه کارمند دولت بیشتر نیستی چرا باید با بقیه کارمندا فرق کنی
همه راه افتادن تو خیابون..اکثر مغازه ها هم باز کردن...این دستورلعمل ها برای ما هست ؟؟؟؟
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی
بیشتر از 40 سال است از اماکن مقدس ارگانهایی پول درآوردند حالا باید از آنها برای مقابله با این بیماری و همچنین نیاز مردم محروم استفاده شود از این بهتر کجا می خواهن این پولها را خرج کنند که ثواب بیشتری داشته باشد
شاید زنجیره انتقال هیچ وقت شکسته نشه باید کشور تا اون موقع بسته باشه؟؟ مخالفان باز شدن کشور، اگر برای شما جان مردم مهم است، باید بدانید با تعطیل بودن کشور خسارت بیشتری به هموطنان وارد میشود
از هفته آینده یعنی ۲۳ فروردین فعالیت ادارات به این صورت باشد که... :
اين حرف يعني چي؟ تكليف اداراتي كه از 16 ام باز بودن چيه؟ايا بايد تعطيل بشن و بعد 23 ام بيان؟
چرا شفاف حرف نميزنيد؟!!!!
کلید گم کرده ام ؛ می جویم او را / به هر قفل می رسم ؛ می بویم او را .
کلید بنده را ؛ هر کی دزدیده / به اینجانب بده ؛ آن خیر ندیده
ایشان به این دلیل که آدمی بشدت امنیتی(امنیتی ترین رییس جمهوری اسلامی تاکنون)هست هیچکدام از وزرایش جرات دادن اطلاعاتی بجزچیزی که درمسیرفکری ایشان باشدراندارندوزیربهداشت یا دیگران فرقی نمیکند!
خدایا منو بابت رای که به این دادم ببخش!
خدایا مارو ببخش
ادبیات روحانی ادبیات ابهامه ! نه جرات پذیرفتن مسِولیت رو داره و نه شجاعت رها کردن مسِولیت . صد هزار رحمت به احمدی نژاد که اقلا اگر چرت و پرت هم می گفت شفاف میگفت !
آمار فردا تا 30 فروردین
18 فروردین 2500
19 فروردین 2200
20 فروردین 1900
.
.
.
28 فرودین 200
29 فروردین 20
30 فروردین>> به مردم ایران این نوید رو میدهم که کرونا در ایران ریشه کن شد :|
اگر ویروس از طریق هوابرد منتقل شود و اگر ایمنی آن، آنطور که ژاپنی ها بصورت موردی آنرا گزارش کرده اند ۳۰ روز بیشتر نیست و اگر امید به از بین رفتن ویروس با گرمتر شدن هوا یک امید واهی است.
کشوری که ۶۰ درصد اقتصادش خدماتی است چه اصراری بر شروع کار دارد. در ضمن رئیس جمهور که ادعای دکتری هم داری ممکن است محل کار قابل کنترل باشد ولی به نحوه رفت و آمد مردم هم فکر کرده ای؟
مگه مردم در استان های جنوبی بچه هاشونو از سر جوی آب آوردن که باید برن مدرسه؟
کدوم وضعیت سفید؟
روحانی:
"... اما کسب و کار‌های پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخر‌ها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند، فعلا تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل می‌مانند تا بعداً درباره آن‌ها تصمیم گیری شود."
از مدارس دیگه پر ریسک تر و پر جمعیت تر هم مگه داریم؟؟؟
چطور خودتون با فاصله ی ۲ متری و با همه ی امکانات بهداشتی و پیشگیری توی جلسه ی هیئت دولت می نشینید و تصمیم برای مدارسی می گیرید که جمعیت متراکم در کلاس و روی هر نیمکت ۳ نفر نشستن؟
انتظار دارید والدینشون همکاری هم بکنن و بچه هاشونو بفرستن مدرسه؟
میشه ایران خودرو و سایپا و کل کارخونه های وابستشون را تعطیل کنید
دوستان عزیز ‌ممکنه این توصیه من به نظر تکراری و خنده دار بیادولی اگه همه بهش عمل کنیم حتی اگه همه جا باز باشه خیلی راحت زنجیره کرونا رو قطع میکنیم.پزشکان اتفاق نظر دارند که تنها راه انتقال کرونا تماس دست آلوده با بینی چشم دهان و تا حد کمتر گوش هست بنابراین حتی اگه تو آلوده ترین جاها هم باشید تا وقتی دستتون با این اعضا تماس نداشته باشه خطری شمارو تهدید نمیکنه. انتقال با هوا هرچند تکذیب شده ولی به فرض هم وجود داشته باشه با استفاده از ماسک به حداقل میرسه خواهشا اینجا دادو فریادنکنید که ماسک نیست با یه تکه پارچه هم میشه چیزی مثل ماسک درست کرد یا حتی با شال پارچه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
عطسه و سرفه مبتلایان دیگه دست زدن به چشم و گوش نیست
مگر در بخش تحصیلات تکمیلی دانشگاهها ویروس وارد نمیشود که قرار است آموزش حضوری راه اندازی شود؟
آقا با این مدیریت کشور دوباره توانشو مردم با کشته شدنشون میدن
جناب رئیس جمهور شما که اکثر اصناف رو بد بخت کردین
کارمندا و حقوق بگیرا اونقدر بیکارند که منفی مثبتا مال اوناست
سلام من نظرم به عنوان یک دانشجوی ارشد درباره تصمیمات دولت چند بخش میشه واقعا لازم به مطرح میدونم و از مسئولین در خواست دارم تا در این بحران به وجود آمده با دید و تفکر صحیح به آن نگاه کنند تا شاهد نتیجه زحمت تمام کادر پزشکی و همه مسئولین و همه مردم شریف ایران عزیز باشیم
همانطور که هم چرخ سانتریفیوژ چرخید و هم چرخ اقتصاد؟؟؟!
اظهار نظر و دستوارت دو پهلو....
این یعنی اگر تعطیل کردید کسی قبول نمیکنه و میگه شما کم ریسک بودید!
بعنوان یک پزشک دلسوز عرض میکنم
طرح تعطیلی پیشنهادی مجلس کاردرست وعلمی است . والا شاهد شیوع بیشتر کروناو مرگ ومیر بیشتر خواهیم بود
همه براین امر واقف هستند که شرایط اعلام شده هیچ ضوابط احرایی نداشته و صرفا موجب اپیدمی حاد بیماری میگردد
ساعت کاری ۷صبح باشه کارمندانی که از شهرستانهای اطراف میرن تهران چطوری برسن؟!!!
واقعا کاهش ساعات کاری ادارات چه کمکی میکنه؟ جز اینکه ادارات شلوغ تر میشه؟ چون همه مراجعه کننده ها یک ساعت یکسان به اداره مراجعه میکنن و باعث ازدحام میشه؟ این فاصله گذاری هوشمنده یا احمقانه؟
جهش کرونا بجای جهش تولید ! جهش تولید شعاره و جهش کرونا واقعیت !!
حیف. اون. تایمی و اون یه برگ رای که دادم بهت پرزیدنت
ساعت 7 صبح؟؟؟ چه خبره؟؟؟ فکر کارمندایی رو کردی که خونشون کرج هست، محل کارشون تهران؟؟ ساعت 4 صبح باید بیدار شن. اونم ساعت 4 جدید که در واقع ساعت 3 نصف شبه. تازه اگه مترو ساعت 5 برقرار باشه، ساعت 7 برسن سر کار. دور و بر شما مشاور وجود نداره؟؟

حالا فکر کن یه خانوم کارمند ساعت 4 صبح جدید از کرج از خونه بیاد بیرون که با مترو ساعت 7 برسه محل کارش در تهران؟؟

حداقل یه تبصره ای، چیزی واسه اونایی که مشکل دارن در نظر بگیرید.
من امروز ماشینم را گذاشتم برای فروش.
تصمیمات لحظه ای و انی ..... خدایا خودت به داد برس
جون مردمم که بادمجون برای این اقایون ...
این حرف اقای روحانی منو یاد سخنانش در سال ۹۲ انداخت که میگفتند هم سانتریفیوژها باید بچرخند و هم چرخ اقتصاد مردم که هر دو متوقف شدند اونهم چه ترمزی کشید براشون... خدا به همه ما رحم کند
پول ملت رو جمع کردن اونوقت نمی خوان دو سه ماه بدن خودمون بخوریم و از خونه بیرون نریم تا این ویروس ریشه کن بشه .پولامون واسه اینها با ارزش تره .
با عرض سلام، به اعتقاد بنده تصمیم اقای روحانی در این شرایط بهترین تصمیم هست.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی