بازدید 14403
سرپرست جمعیت هلال احمر در نشست آنلاین

۲۱ میلیون نفر را در مبادی خروجی و ورودی شهر‌ها تب سنجی کردیم/ هزار دستگاه ونتیلاتور به صورت اورژانسی نیازمندیم که صد تایش را خیرین تقبل کرده‌اند/ هلال احمر از ۲۷ اسفند و با ابلاغ وزیر وارد گود شد/ آماده دریافت و توزیع کمک‌های مردمی هستیم

از روز‌های واپسین سال گذشته تا به امروز توانسته‌ایم به کمک دو میلیون داوطلب، غربالگری و تب سنجی ۲۱ میلیون تن از هموطنانمان را در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های مختلف به انجام برسانیم و بتوانیم از میان این افراد حدود ۱۴ هزار مشکوک به ابتلا به کرونا را با علائمی مانند تب شناسایی کرده و ارجاع دهیم.
کد خبر: ۹۶۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 03 April 2020
تابناک اجتماعیمعاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت که مدتی است سرپرست جمعیت هلال احمر کشورمان شده، گفت: آماده‌ایم با اعلام شماره حساب، کمک های مردمی را دریافت کرده و شفاف توزیع کنیم. البته دریافت کمک در برخی حوزه ها مانند خرید ونتیلاتور آغاز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کریم همتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ـ که آنلاین پخش می‌شد ـ با آرزوی بهروزی برای هموطنانمان در سال جدید، با تاکید بر همکاری بیش از دو میلیون داوطلب با جمعیت هلال احمر کشورمان در طرح های غربالگری در کشور گفت: بحران کنترل شده اما تمام نه. باید به همه توصیه‌های قبلی ادامه دهیم و علاوه بر آنها چند نکته مهم دیگر را هم مدنظر قرار دهیم.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر کشورمان غربالگری و تب سنجی ۲۱ میلیون تن از هموطنانمان در بازه سفرهای نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف، گفت: از میان این ۲۱ میلیون و ۳۸۷ هزار تن که در ۷ میلیون و ۶۱۸ هزار خودرو غربالگری شده‌اند، ۱۴ هزار ۲۸۸ تن با علائم مشکوک به کرونا شناسایی شده و به تیم‌های بهداشتی و درمانی ارجاع داده شدند.
 
21 میلیون نفر را در مبادی خروجی و ورودی کنترل کردیم/ خرید 100 دستگاه ونتیلاتور به کمک خیرین انجام شد/ آماده دریافت و توزیع کمک های مردمی هستیم
 
وی افزود: جدای بحران کرونا که تاکید داریم ادامه دارد، باید حواسمان به تبعات بحران هم باشد، از جمله در معیشت برخی خانوارها، مانند کارگران روزمزد یا دست فروش ها و امثال آنها که باید برای معیشت شان وارد عمل شویم، به ویژه اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم. از این روی، آمادگی داریم برای دریافت و توزیع کمک های مردمی شماره حساب اعلام کرده و فرایند را شفاف به انجام رسانده و به مردم گزارش دهیم.
 
همتی در ادامه گفت: جدای این فعالیت ها، باید در تهیه امکانات مورد نیاز مانند ماسک هم فعالیت کنیم که از جمله فعالیت هایمان در این عرصه آغاز به کار قریب الوقوع خط تولید مکانیزه تولید ماسک با ظرفیت 70 هزار در روز است که ماسک های سه لایه غیرپارچه ای تولید می کند و محصولش در جامعه توزیع خواهد شد. جدای این موارد، یکی دیگر از کارهایی که در دستور کار داشته و داریم، تامین اقلام دارویی مورد نیاز است که واردات تامی فلو و همچنین کلترا  بود که البته برخی گفتند تامی فلو از پروتکل ها خارج شده و چرا وارد می‌کنیم که باید بگوییم چون این دارو از داروهای مصرفی در کشور است و به آن نیازمندیم.
 
همتی در ادامه گفت: آن گونه که ارزیابی ها نشان می دهد، قریب به دو میلیون وضعیت مالی خوبی ندارند و تحت پوشش سازمان های حمایتی نیستند و ضرورت دارد به یاری شان بشتابیم. دولت اقدامات موثر و مثبت فراوانی به انجام رسانده اما برای عبور از بحران نیازمند همراهی مردم هستیم. البته تا همینجا هم کمک های مردمی خوبی دریافت کرده ایم که از جمله آنها تامین شماری دستگاه ونتیلاتور است.
 

سرپرست جمعیت هلال احمر کشورمان افزود: پس از آنکه وزارت بهداشت کشورمان اعلام کرد به ۲ هزار ونتیلاتور نیازمندیم، به کمک خیرین موفق شدیم خرید ۱۰۰ دستگاه به ارزش ۱۶ میلیارد تومان را با همراهی خیرین گرامی در دستور کار قرار دهیم که ۵۲ دستگاه از فردا تحویل وزارت بهداشت خواهد شد و برای باقی کمک‌های دریافتی هم قصد تهیه بسته‌های حمایتی را داریم که به درب منازل برده و تحویل می‌شود. جدای این بسته ها، تهیه بسته‌های بهداشتی برای حدود ۵۰۰ هزار تن از بیماران را هم در دستور کار داریم و البته هم اکنون ۱۶۰ هزار بسته برای بیماران خاص (مثل هموفیلی ها، دیالیزی‌ها و...) آماده توزیع داریم و در مرحله بعد برای بیماران سرطانی اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ونتیلاتور گفت: این اقلام خریداری شده از محصولات تولید دو شرکت در داخل هستند، اما برای واردات نمونه‌های خارجی هم مشکلی از طرف ما نیست و نیازمندی وسیع به ونتیلاتور در جهان و سوای آن، مشکلاتی که گریبان گیر کشورمان است، از جمله تحریم‌های ظالمانه، تهیه این اقلام از بازار‌های جهانی را دشوار می‌کند. با چند شرکت معتبر جهانی مانند فیلیپس هم مذاکراتی داشته‌ایم که قیمت محصولاتشان بالاتر است، اما سوای قیمت، همان دشواری‌ها مانع می‌شود که امیدواریم رفع شوند. البته باید تاکید کنم که نیاز اورژانسی کشورمان، هزار دستگاه ونتیلاتور است و برای بلند مدت به ۲ هزار دستگاه نیاز داریم.

 
۲۱ میلیون نفر را در مبادی خروجی و ورودی شهرها تب سنجی کردیم/ هزار دستگاه ونتیلاتور به صورت اورژانسی نیازمندیم که ۱۰۰ تایش را خیرین تقبل کرده‌اند/ آماده دریافت و توزیع کمک‌های مردمی هستیم
 
همتی در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص فعالیت های صورت گرفته در جمعیت هلال احمر کشورمان در دوران شروع بحران کرونا، در دورانی که این جمعیت رئیس و سرپرست نداشت، گفت: در روزهای ابتدایی که هلال احمر سرپرست نداشت، بحران کرونا جدی نبود و مجموعه بزرگ هلال احمر به طراحی محتواهای آموزشی و بحث آموزش همگانی اشتغال داشت و ورودمان به گود بعد از ابلاغی که در ۲۷ اسفند توسط وزیر شد، صورت گرفت. البته شاکله هلال احمر تحت تاثیر حوادث نبود و امدادگران و داوطلب ها به فعالیت مشغول بودند اما چون مدیریت جامعی نبود، خدماتشان نمود چندانی نداشت.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ابتلا یا شهادت اعضای جمعیت هلال احمر گفت: میزان ابتلاها بعد از آنکه گان و لباس های ویژه تهیه کرده و در اختیار همکارانمان قرار دادیم کاهش یافت. در طول این بحران دو تن از همکارانمان در قم و کاشان به دلیل ابتلا به این ویروس به شهادت رسیدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر همچنین درباره راه‌اندازی نقاهت‌گاه‌ها برای بیماران بهبودیافته از کرونا گفت: هلال احمر برای راه اندازی ۲۶۰۰ تخت نقاهتگاهی در شهر‌های مختلف پرخطر اعلام آمادگی کرده بود که از این میزان ۱۵۰۰ تخت آماده است. اما فعلا از حدود ۴۵۰ تخت آن استفاده می‌شود. آمادگی لازم برای راه اندازی مابقی تخت‌ها هم در صورت نیاز وجود دارد.
 
وی در ادامه به دریافت کمک از برخی کشورها اشاره کرد و گفت: بیشترین کمک ها از طرف دولت چین صورت گرفته اما سوای کمک های برخی دولت ها، کمک هایی از طرف ایرانیان ساکن برخی کشورها هم دریافت کردیم که اغلب این کمک ها به دلیل تحریم ها و دشواری های پول نقد، در همان مبدا تبدیل به اقلام مورد نیاز شد و با واردات آنها، در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت قرار گرفت.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۱
متعاقب اطلاع رسانی قبلی به هم میهنان و مسئولان محترم مبنی بر ضرورت و فوریت استفاده از ماسک برای همه افراد که در بیرون خانه حضور پیدا می کنند به چند خبر خوب و امیدوارکننده اشاره می شود:

1- بالاخره سازمان بهداشت جهانی هم دیروز توصیه قبلی خود مبنی بر عدم ضرورت استفاده از ماسک برای مردم سالم را پس گرفت و ان را اشتباه خواند و بر ضرورت استفاده از ماسک برای همه مردم حتی مردم سالم تاکید کرد . اما چرا این خبر خوب است برای اینکه حالا می توانیم به هموطنان که به حق بسیار نگران این ویروس هستند اعلام کنیم که اگر در کنار بیشتر خانه ماندن و حفظ بهداشت و فاصله و تغذیه مناسب فقط دو کار بسیار ساده را انجام دهند خطر مبتلا شدن به این ویروس برای انها تقریبا صفر خواهد شد. یکی اینکه هرگز و هرگز وقتی در محیط کار و بیرون و خرید هستند دست خود را قبل از شستشو به صورت که محل ورود ویروس از دهان و بینی و چشمها هست نزنند و دیگر زدن ماسک در بیرون خانه بخصوص در اماکن سر پوشیده و نزدیک به دیگران مانند مغازه ها و ماشینهای عمومی و محل کار است. اگر این دو کار ساده را مطلقا انجام دهند شانس مبتلا شدن به این ویروس نزدیک به صفر می شود و ضمن نجات خود و خانواده کمک بزرگی هم به کشور و کادر درمانی می شود.( در مورد دستکش هم باید اورد که اهمیت استفاده از ان اصلا قابل قیاس با ماسک نیست . چون به هر حال اگر دستکش هم به دست داشته باشید و با دست همراه دستکش الوده به صورت خود دست بزنید نتیجه خدای نکرده الودگی است- این ویروس از طریق پوست بدن یا دست نمی تواند وارد بدن شود)

البته اینکه دولت و در واقع دولتها حتی امریکا و اروپا نمی توانند این زدن ماسک را اجباری کنند خیلی طبیعی است. اولویت با کادر بهداشتی بیمارستانهاست و کارخانه ماسک و سایر موارد حفاظتی برای مثلا کل جمعیت 350 میلیونی امریکا یا 1.5 میلیاردی چین پیش بینی نشده بوده و حتی در بیمارستانها هم پیش از این فقط در بخشهای جراحی و عفونی از ماسک استفاده می شده. ظرفیت کل تولید ماسک دنیا در قبل از این بحران 40 میلیون عدد در روز بوده ولی حالا به راحتی حداقل نیاز به تولید ماسک دو میلیارد در روز هست که غیر از ماشین الات و کارخانه و مواد اولیه ان نیز موجود نیست.

ولی هم وطنان نگران نباشند. هر چند در ایران و خیلی از کشورهای دنیا دولتها به طرف قرنطینه کامل مانند ایتالیا (که حالا می بینید که بعدا از دو هفته میزان ابتلا نزولی شده) نرفتند ولی خبر خوب در مورد ماسک اینکه حتما نیازی نیست منتظر دولتها و رسیدن تولید به این میزان شد. هموطنان حتی نیاز به بیرون رفتن و خرید و جستجو ماسک هم ندارند. خیلی ساده می توانند از پارچه استفاده کنند. بهترین ماسک در این شرایط اگر به دلیل پوشش بیشتر و عدم وجود درز در اطراف صورت بهتر از ماسک معمولی نباشد کمتر نیست همان روسری یا شال هست. اگر ان هم نباشد بالاخره در خانه و کمد هر کس حتی فقیر ترین افراد جامعه هم پیراهن یا تی شرت و چادر یا ملحفه بی استفاده ای موجود است که با اندکی خلاقیت می توان از هر یک از انها ده تا 15 عدد ماسک قابل شستشو برای خود و خانواده تهیه و دوخت. الان کارخانه های لباس گرانقیمت ترین برندهای دنیا در چین و ویتنام با تغییر خط تولید برای این ضرورت ملی مانند برخی تولیدهای لباس کشور مشغول تولید ماسک پارچه ای قابل شستشو هستند. به یاد داشته باشیم این ویروس از طریق هوا انتقال نمی یابد. فقط از طریف ترشحات شخص بیمار حتی هنگام صحبت. اگر پارچه ای را هم به عنوان ماسک داشته باشیم در برابر ورود این ترشحات حاوی ویروس مانند سد و دیوار عمل می کند.( ولی باید یاد اور شد که ماسکهای خانگی یا روسری و.. بیشتر نیاز به تنظیم دارد و نتیجه بیشتر نیاز به استفاده از دست الوده برای تنظیم انهاست. پس بهترین جایگزین تا زمانی که مقدور نباشد برای ماسکهای استاندارد همان ماسکهای تولیدی پوشاک است که براحتی بر صورت برای مدت طولانی باقی بماند)

البته همینحا ممکن است دوستان به حق سوال کنند پس چرا متاسفانه بسیار ی از کادر درمانی بیمارستانها دنیا و از جمله کشور خودمان درگیر این ویروس شدند. باید گفت مانند چین کادر درمانی همه کشورها از جمله خود ما در هفته های اول ظهور این ویروس جدید تجربه و شناخت کافی و لوازم محافظتی از این ویروس بسیار مسری و عفونی را نداشتند و بیشتر با ان مانند نوعی از سرما خوردگی مواجهه می شدند. ولی حالا با تجربه چند ماه اخیر نرخ الودگی کادر درمانی در چین و ایتالیا و خوشبختانه قطعا ایران تقریبا نزدیک به صفر شده است. خیلی ساده. پروتکل استفاده از ماسک و لوازم محافظتی برای این بیماری همان پروتکل مربوط به اتاقهای جراجی و شاید در مورد چشم شدید تر هست که حالا باید در همه مراکز درمانی دقیقا اجرا گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
ماسک باعث میشود من و شما بر طبق عادت بر چشم و لب و دهان دست نبریم . فقط مانع از ورود دست میشود .
می دانید من چه می خوانم؟ 2 میلیون انسان شریف مملکت بخاطر 21 میلیون از خود راضی در معرض خطر ابتلا قرار گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
خدایا ایران را ازگزند دروغ که منشاهمه بدبختی هاست مصون بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
تاکی میخواهیدباارایه اماردروغ مردم رافریب دهید؟ اگربخاطر ارایه امارغلط و القای ارامش بیمورد مردم تصورکنند خطر ازسرشان رفع شده و درخیابانها ول شوند شمادرمرگ ومیر انها مقصروشریک خواهیدبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
چرا برای خرید اندیکاتور از خیرین کمک می خواهید ؟
مگر نمی خواستید به آمریکا کمک کنید ؟!!!؟
از همان بودجه برای کشور و مردم دستگاه بخرید
و یا شاید فقط ادعا بوده !!؟؟
همه این 21میلیارد نفر باید دستگیر اعدام و سپس دادگاهی شود.
همبن که گفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
یعنی اول اعدام بشند بعد دادگاهی؟! خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
داداش ۲۱ میلیارد زیاده یکم ، اینطوری علاوه بر کل مردم کره زمین ،آدم فضایی ها رو هم باید بکشیم ، کی حوصله دلره تا فضا بره بیاد
کشوری با این همه ثروت بی حدّ و حساب ، همیشه در حال گدایی از مردم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
چی الکی از خودت می گویی؟!!.کدام ثروت؟چقدر می خرند؟ چگونه می شود نقدش کرد؟
نفت امروز در دنیا از آب خوردن هم ارزانتر است.
تازه نفت هم جوابگویی 80 ملیون انسان طلبکار نمی تواند باشد.
اکثر کشورهای ثروتمند دنیا نفت و گاز ندلرند.
ونزوئلا و لیبی پر از نفت هستند و فقیر هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
به مردم از ثروت کشور نمیدن تا مطالباتشان بالا نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
بعد ادعا می کنند
که حاضر هستند
تا به آمریکا کمک کنند ؟
پس آستان قدس و بنیاد مستضعفان که ماشالا خیلی ثروتمند هستند هنوز کمکی نکردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
شما به عنوان یک انسان چقدر به همنوعانت کمک کرده ای؟!
استان قدس در مشهد ما کمک های زیادی به بیمارستان امام رضا و غذای محرومین کرده و می کند.
شما به جای نق زدن بگو چقدر به دیگران کمک کردی.
من می گویم : بیش از دو ملیون تومن در یکماه گذشته
شما چی!

بیایید "انسان نما" نباشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
ناشناس ۱۷.۹ همه این حرفا رو زدی که بگی آدم خیری هستی؟کمک به همنوع هم نیاز به اخلاق داره که گویا بعضیا از ازش بهره ای نبردند
ناشناس
| Russian Federation |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
ناشناس 1709از همین دروغات معلومه خیلی هم اهل صدقه و کمک نیستی گیرم اگه هم کمکی کردی فقط صرفا برای خودنمایی و عوام فریبی بودی
وانتیلاتور؟!چی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
دستگاه تنفس مصنوعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
خوشبختانه برای مسولان و ژن برتر ها به تعداد کامل وجود دارد !؟
همه چیز هست
مدیریت کرونا درایران بسیارضعیف وبرمبنای روش «ببینیم چی میشه» هست !!!
حداقل بایدازهمان روزاول که انتشار کرونا علنی شد( نمیگم اززمان شیوع واقعی) اگر به هردلیلی نمیتونستید قم را قرنطینه کنید براحتی میتونستید بااعلام جریمه سنگین جلوی مسافرت میلیونهانفررادرایام عیدبگیریدولی بجای اینگونه اقدامات همه چیزراانکارکردید و امیدواریهای کاذب دادید
مقابله بابحران بزرگی مثل کرونا باید سیستماتیک وهمه جانبه وقاطع انجام بشه نه مقطعی ونمایشی !!!
چون نیک بنگری همه تزویر می کنند.

طبق محاسبات یک استاد دانشگاه آمار واقعی مبتلایان بسیار بالاتر است.
فرانسه بالای 400 هزار مبتلا دارد.
انگلیس بیشتر از 250 هزار مبتلا دارد
ایران بالای 200 هزار مبتلا دارد
آمریکا بیشتر از 600 هزار مبتلا دارد.
چین و شرق آسیا نیز پنهان سازی کردی و بخشی از حقیقت را می گویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
قطعا امار در دسترس امار دقیق و واقعی نیست چون اولا خیلی ها بی علامت هستن و اصلا مراجعه نمیکنن برای تست ثانیا از همه افراد نمیشه تست گرفت چون امکاناتش موجود نیست ثالثا هم همه کشورها معتقدن اگر امار خیلی بالا اعلام بشه مردم امیدشون رو از دست میدن. ایرانی که تازه چند روزه محدوده تولید کیت ‌ها رو به بیست هزارتا رسونده واقعا امکان تست گسترده نداره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
این تعداد که اعلام می شود افرادی هستند که تست روی آنها صورت گرفته و مثبت بوده. این ها دارای علائم نسبتا خفیف تا شدید بودند . عده ای هم هستند که اصلا دچار تب و حتی علائم خفیف نمی شوند در نتیجه از آنها تست گرفته نشده است. آماری که این استاد دانشگاه گفته اند احتمالا سرجمعی از مبتلایان با علائم بیماری و بدون علامت بیماری هست.
روشهای ساخت دستگاههای ونتیلاتور کم هزینه تر و با مواد موجود در زندگی روزمره داره توی نقاط مختلف دنیا دنبال میشه مثل نوع اصلی نمیشه ولی به عنوان راه حل ناگزیر جواب میده بهتره گروه هایی در کشور که زمینه کاری مشابه دارند به ساخت اینها رو بیارن روشهای ساخت هم منبع باز هست
عذر می خوام!!!کمک به مردم شریف وطنم ایران یا مردم فلک زده ی بینوای آمریکا؟؟؟چون بعضی از مسئولین عزیز گفتند که می خوایم به مردم آمریکا کمک کنیم تحریم ها نمیذاره؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
چرند گویی خط کش نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
راستش ما میخوایم کمک کنیم ولی فقط بدون واسطه به دست نیازمندش میدیم ،به دست مسئولین محترم نمیدیم.نمیدونیم چکارش میکنن.بندگان خدا (مسئولین رو میگم) خرج زیاد دارن،ممکنه جای دیگه ای که ما موافق نیستیم خرج کنن
قرار بود به امريكا كمك كنيد كمك مردمي ديگه چه صيغه اي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
آقا این مجلس که تعطیله،نمایندگان محترم هم که درجلسات مجازی هم شرکت نکردن و مجلس به حد نصاب نرسید.از حقوق 30 ملیونیشون بردارید و به مردم بدید.
از صندوق ذخیره ارزی بگیر دیگه این ذخیره بدرد کی میخوره
به جای کارانه چند صد میلیونی دادن ...ذخیره می کردید که بتونید تجهیزات پزشکی بخرید...نه اینکه واسه خرید تجهیزات کاسه چکنم چکنم دست بگیرید...وقتی فکر منفعت شخصی حکم قرما باشه در جامعه همینه...برای تهیه اقلام ضرورس بودجه نیس بودجه نیس می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
توی این مملکت اکثر افراد مفت خورن چه ایرادی داره ما به افراد نخبه جامعه در هر رشته دانشگاهی که هستن پول بدیم یه استاد خوب دانشگاه یه مهندس خوب یه ویروس شناس خوب و...بهر حال متأسفانه منابع کشور که باید هزینه این نخبگان عزیزمون بشه هزینه جاهای دیگه خرج میشه و در آخر طلبکارم هستن
تب سنجی کار عبثیه و و وقت و هزینه ها و امکانات را هدر داده اید!!!!
تا کی میخواید هر اتفاقی میفته هی بگید منتظر کمک های مردمی هستیم
خجالت نمیکشید این همه دست میکنید همه مدلی تو جیب مردم
دولت بنزین را گران کرد در صورتیکه همه جا کاهش پیدا کرده مالیات ها را افزایش داد و قبض ها را بالا برد که خدمات به همه ارایه دهد این پول را دیگه از جیب مردم تامین نکنید!!!!!!!!!!!!!
سلاببخشید پس دولت چهکاره است
فقط مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
الان مجلس تعطیله.این نمایندگان محترم حقوق هم میگیرن؟حقوقشون گفتن 30 میلیون هست
این سلبریتی ها وفوتبالیست ها کجا هستند حضور که ندارند لااقل پول بدهند برای خرید این وسایل. اصلا فکر کنن دولت ما یک دولت خارجی هست که فقط به لبنان وسوریه وووووووووو ....کمک میکنه.این اشخاص که ایرانی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
برای چی کمک کنیم و ما توی کشور خودمون شهروند درجه چندمیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
مراجع محترم چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
ببخشید اشتباهی مثبت دادم.
حالا چرا رییس ندارید؟! چرا شما سرپرستی؟! قبلی چی شد؟! بعدی کی قراره بیاد؟! الان توقع کمک دارید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
چقدر حرف میزنی
می بخشید من سواد ندارم میشه بگید چطور این امار را گرفتید؟ تعداد تب سنج را...
بنیاد مستضعفان و فرمان امام بخرند
بلاخره برداشت از صندوق ارزی کشور چی شد،؟؟؟؟؟چطور وقتی به پول خود مردم که میرسه اینهمه دست دست میشه؟؟؟؟؟
حسن آقا چرا پیگیری نمیکنند هان؟؟؟همینطوری یک چیزی گفتندو رفتند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
احتمالا یه سری آتش به اختیار تهدیدش کردن برای نامه نوشتن اونم بیخیال شده.
من در کل تعطیلات در خانه قرنظینه کامل بودم ولی به ناچار در چند روز باید در محل کار حاضر میشدیم محل کار من در شرکت ایرانخودرو بود در دو روز از ایامی که در محل کار بودم در هنگام برگشت در اتوبان به سمت کرج اقدام به تب سنجی افراد میکردند به جرات میتوانم ادعا کنم این امر بیشتر از فایده هایی که داشت مضر بود و کاملا نمایشی و یک شوی به تمام معنی بودنفراتی که باید تب سنجی را انجام میدادند اصلا حتی تا یک متری ماشینها هم نمی آمدند ولی هر نفری که مثلاً تب سنجی میکرد حداقل یک نفر مشغول عکسبرداری و فیلمبرداری از وی بود حتی از خودشون سوال کردم که به کاری که با این کیفیت انجام میدهید اعتقادی دارید که کلاً جوابشون منفی بود کاش به جای ادعا برای تب سنجی 21 میلیون نفر ، 5 میلیون نفر را تبسنجی میکردین ولی با کیفیت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
من هم دو بار مجبور بودم برم از لواسان به تهران و برگردم و هر دو بار تب سنجی شدم. با توجه به توضیحات خود سازمان بهداشت جهانی به نظرم خیلی بهتر از هیچی هست این سنجش ها چون بر اساس توضیحات خود سازمان بهداشت جهانی اولین و مهمترین علامت تقریبا همیشه تب هست به علاوه سرفه. . در ضمن خیلی هم دقیق پروسه تب سنجی جاده لواسان انجام میشد و خیلی هم محترم بودن مامورها. غر نزنیم اینقدر
ااا یعنی چی ؟!!! خب بجای کمک به مردم مستضعف آمریکا به مردم خودتون کمک کنید ...
بخت مردم سیل بیاد زلزله بیاد ویروس بیاد فقط دست در جیب مردم......
یک عده تنها می گویند دیگران کمک کنند. تنها نق زدن و غر زدن سر هر چیز و هر کسی را بلدند.
اما از خودشان هیچ خیری بر نمی آید.
ما را در قبر خودمان می گذارند؛ برای اینکه تا همین الان زنده ماندیم چقدر با مال و جان خود خدا رو شکر کرده ایم.

شاید این ویروس جهش بیشتری کرد و فردا ما نباشیم. صدقه دفع بلا است
اول اینکه چه شفافیتی میتونن ارائه بدون وقتی میگن برای دریافت و توزیع کمک های مردمی شماره حساب اعلام کرده و فرایند را به طور شفاف به انجام رسانده و به مردم گزارش دهیم؟

دوم اینکه خودشون میدونن با کمکهای قبلی چه کردن که الان مردم دیگه بهشون اعتماد ندارن، مثل فروش چادرهای اهدایی ژاپن به هلال احمر که تو میدون گمرک فروخته میشد

سوم اینکه این ونتیلاتورهایی که میگن هر کدوم را یازده هزار دلار خریدن، آیا آی سی یو کامله یا فقط ونتیلاتور؟ چون الان بهترین آی سی یو حدود 16 هزار دلاره و ونتیلاتورها به مراتب ارزان تر هستند چون فقط وظیفه تنفس مصنوعی را به عهدا دارن و نه پک کامل آی سی یو
چرابه مردم حقیقت رانمیگید؟ بس کنید دروغگویی را
یعنی ۲۱ میلیون نفر رفتن مسافرت؟
چرا درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی بی جواب مانده است؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
چون
چرا ادمهاى ناوارد سر كارند؟
چرا اینقدر شلئوغش می کنی کشورهایی بزرگ اینهمه دستگاه را در داخل بیمارستانهایشان هم ندارند چه برسه دردست صلیب سزخشان باشه چند رور دیگه این بیماری با گرما جتما با گرما از بین میره و بودجه کشور الکی هدر ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
فقط واسه مسولان باشد
کافی است !!!؟؟
21 میلیون یعنی 1چهادم مردم ایران. مطمعن هستین این همه مردم مسافرت رفتند؟؟.
تب من را نیروی هلال احمر گرفت دستگاه ش ۳۳ درجه را نشان داد گفتم چی شد گفت هوا سرد است دستگاه کار نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
یه واقعیتی رو اگه این سایت منتشر کنه خدمت مردم عزیز لازم میدونم بگم تب سنج های دیجیتالی که با نام تجاری بریسک در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته و میگن ساخت آلمانه با قیمت 2500000و تعداد زیادی ازشون خریداری شده به هیچ عنوان کارایی نداره و حتی با تماس مستقیم با پوست هم دمای بدن رو صحیح نشون نمیده متأسفانه من یاد دستگاه های مونیتورینگ در بیمارستان ها با نام تجاری (sadat که هیچ زمانی فشار خون بیمار رو صحیح نشون نمیداد ولی هزینه های سنگینی برای تهیشون شده بود خودتون قضاوت کنید پشت این قراردادها چه خبر بود انتظار دارین چه اتفاق خوبی بیفته هیچ چیزی درست نخواهد شد
چقد خوب میشد ملت ما بجای اینهمه انتقاد روزانه به دولت و مسوولین یه کم راهکار بدن . بابا شماها همه عالم شماها همه خوب. بس کنین خسته شدیم اینقد همش گفتین مسوولین دروغ میگن امار اشتباهه مسولین بی سوادن. تو باسواد تو عالم تو فرنگ رفته لطف کن تو راهکار بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
ما راهکار بدیم کسی گوش میده؟
من حاضرم کمک کنم ولی می خوام مطمین بشم پولی که میدم واقعا برای مردم محروم کشورم خرج می شه. چطوری ثابت می کنید که این پول واقعا در داخل کشور خرج می شه؟ اول اعتماد مردم را جلب کنید.
به لحظات ملکوتی گدایی از مردم نزدیک میشویم.بعد هنوز یه عده میگن چرا دولت توی قرنطینه مثل چین به ما مایحتاج زندگی رو نداد.جیب ما رو زدن ولی هنوز یه عده داغن متوجه نیستن
دولت یارانه ما را قطع کرده الان مستاجری هستم که یک خودرو دارم و یک مدت کوتاه پول تو حسابم بوده و طلا خریدم پس سایت دولت میگه طرح معیشتی هم به شما تعلق نمیگیره حتی اگر کرونا ۸۰ میلیون نفر را درگیر کنه من فردا کرکره مغازه ام بالاست پول ندارم میدونم اون پول ملی هم دولت به ماها نمیده پس کرونا مشکل دولت هست نه من - بخدا مامور بیاد جلو میزنمش - دولت شماره حساب همه را داره و بانک هم اس ام اس میده اگر پول آمد میمونم خانه
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
اگه جرأت داری بکش بالا ببین چه کار میکنیم
به جای شعار دادن و نمایش راه انداختن به سایپا و ایران خودرو دستور دهید وینتیلاتور بسازند و شرکتهایی که فیلتر ماشین میسازند ماسک بسازند به ارتش و سپاه هم دستور ضدعفونی تمام خیابانهای شهرها را بطور سیستماتیک بدهید طوریکه جایی از قلم نیافتد و به حرف دکترها و متخصصین گوش بدهید نه بوروکراتها و کاسبان و فرصت طلبان و مدیران صندلی پرست!
جالب است که رئیس جمهور وقتی صحبت می کند انگار کشور کاملا بی نیاز است و حتی آماده بخشیدن تخت و وسایل پزشکی به همه کشورهای دنیا از بس زیاد است درکشور... اما وقتی متخصصین صحبت می کنند از کمبود ها صحبت می کنند و اینکه خیرین و مردم باید بیاند به کمک سیستم بهداشتی مملکت!!!
هرسال 200 ميليارد دلار خسارت درافتادن با دنيا را ميدهيم كوه بود الان تمام شده بود وقتي نفت 140دلاري ميفروختيم باد هوا ميكرديم بايد به فكر بحرانهاي امروز هم بوديم
من میخواهم بدانم که چرا مراجع محترم ،چرا کمک مالی به مقابله با کرونا نمیکنند؟اگر ذره ای آزاد فکر هستید،منتشر کنید..اگر مامور و معذور هستید که هیچ.این آقایان نمی گویم از بیل گیتس که 120 میلیون دلار اختصاص داده بلکه در مقابل امثال شکیرا و ده ها خواننده لختی و برهنه که کمکهای میلیونی کرده اند
باز دست گدایی پیش مردم داز کردن.از حقوق های نجومی خودشان کم کنند و به مردم کمک شود.
چرا برای تولید یا خرید ونتیلاتور یا ماسک و ژل های شستشو اوراق مشارکت یا قرضه و یا چیزهای دیگر را عرضه نمیکنید تا مردم سرمایه گذاری کنند؟؟؟؟
خیرین دستگاه تنفس مصنوعی را از کجا می‌توانند تهیه کنند!؟ اگر کمبود است که هیچ کس نمی‌تواند تهیه کند اگر هم هست پس حکومت چرا نمیخرد و در اختیار بیمارستانها قرار نمی‌دهد!؟ صندوق ذخیره ارزی برای چی است!؟ مردم عادی ایران حقی ندارند!؟ این همه پول کجاست!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
از دزدان فراری به کانادا بگیرید
اون بسته های کمک به امریکای مستضعف رو بدهید به داروخونه ها الان 40 روزه کرونا تو ایران هستش هر داروخونه ای میریم دستکش و ماسک و ضدعفونی کننده ندارن - تا کی قرار هستش مسئولین دنبال این کارها باشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر