بازدید 34196

نامه هشدارآمیز وزیر بهداشت خطاب به رئیس جمهور

وزیر بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار هشدار داد.
کد خبر: ۹۶۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 03 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار نسبت به عواقب این دستورالعمل نوشت: قویا اعلام می کنیم هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیر دولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تایید نباشد، شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

اگر امروز کاهش التهاب اولیه مشاهده می شود آثار مدل مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و گام های برنامه ریزی شده است.کوچک ترین حرکت نسنجیده، آسیب های غیرقابل جبرانی در پی خواهد داشت...

مشروح نامه وزیر بهداشت به رییس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

به استحضار می رسد مدتهاست گروهی شبانه روز در حال تدوین پروتکل های متعدد جهت محیطهای مختلف اجتماعی، اداری، کسب و کار، خدماتی و علمی و فرهنگی هستند و تعداد قابل توجهی را به دستگاههای ذیربط ابلاغ نموده اند.

اخیرا جهت گام دوم فاصله گذاری منطقی تحت عنوان "فاصله گذاری هوشمند " با همکاری نماینده دستگاهها، اصناف و جوامع هدف و با کمک صمیمانه وزارت کشور در تمام ایام تعطیلی مشغول تدوین دستورالعمل های بازنگری شده بر حسب نوع و محل انجام فعالیت ها هستیم که با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک استانها طبقه بندی و اعلام نمائیم .

متأسفانه ناگهان اخیرا بدون اطلاع ستاد نامه ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت به کلیه استانها ابلاغ شده که عملا دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی میشود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

ضمن اعتقاد راسخ اینجانب و وزیر محترم کشور و دیگر همکارانمان به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کم بنیه کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیتهای اقتصادی با اولویت ویژه، قویا اعلام می کنیم که هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تائید نباشد شعله هایش بسرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

اگر امروز کاهش التهاب اولیه مشاهده می شود و کشور در شرایط مناسب تری در مقابل هجوم ویروس قرار دارد علاوه بر مرحمت الهی، آثار مدل مدیریت مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و حمایت جمعی و گامهای برنامه ریزی شده ایست که پیموده ایم.

کوچکترین حرکت نسنجیده و غیر منطبق با نظر کارشناسی آسیب های غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت که حداقل در نظام سلامت امکان ایستادن در مقابل هجمه هایش میسر نمی باشد.

دکتر سعید نمکی

رونوشت: جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور جهت استحضار

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۸
انصافا عجب بلبشوییه!!!
امروز و فرداست که استعفا بده .زیرا هیچیک از مسئولان سلامت مردم برایشان اهمیتی ندارد و هنوز از اپیدمی کرونا درس نگرفته اند.
دولت هر کی هر کی اداره میشه، در مورد سلامت مردم باید وزیر بهداشت فرمانده باشه و حرف آخر را بزنه
در خصوص فعالیت شرکت‌های خصوصی هیچ دستورالعمل مشخصی اعلام نشده در صورتیکه این بخش از جامعه کاری کشور فعالیتهای‌ خود را کما فی السابق به مانند گذشته ادامه می دهند.
رئیس جمهور خودش یه پا آتش به اختیاره. ولش کنی یه حرفهایی میزنه که تو دکان هیچ عطاری پیدا نمیشه.
شما اجاره و خرج مردمو میدی جناب وزیر؟
اقا جون کشور ما که چند ساله از نظر اقتصادی ورشکسته شده و 5 میلیون جوان تحصیل کرده بیکار داره و هیچ امیدی به بهبود وضع در اینده نیس و تعطیل بودن و نبودن کارها هم مشخصه هیچ فرقی به حال ملت نداره .....تعطیل کنید ملت زنده بمونن اگه براتون مهم هستن
خدا بخیر کنه این خودکشی جمعیتیه
همان ترامپ عقلش بیشنر می رسید که گفت در صورت تعطیلی اقتصاد تلفات بیشتر خواهد بود تا از ویروس کرونا. البته اگر درآمد نفت را داشتیم بی خیال. تا یکسال هم که طول می کشید می فروختیم و می خوردیم
ما که کارمندیم بهمون گفتن از فردا انگشتم برنیم تو اداره
سیستم مدیریت سعی وخطایی وروش ببینیم چی میشه؟!!!!
دوستان
کرونا از بین رفتنی که نیست، اما اشتغال از بین رفتنیه
اجازه بدید کسب و کارها به فعالیتشان ادامه دهند، عده ای هم کرونا میگیرند و درمان می شوند و عده ای به ناچار از دنیا می روند
اگر تمام کسب و کارها را تعطیل کنید که کرونا نمی میرد
تکلیف چیه؟
آقای وزیر، به جای نامه نگاری بیخودی، آمارهای واقعی را به مردم اعلام کنید تا آتشفشان آتش به اختیارها خود به خود خاموش گردد، نه با تهدید ستاد کرونا!
رییس جمهور انگار بیخیاله!!!
وززارت بهداشت باید حتما کنترل کند. درست است تعطیل باشد مقداری ضرر می کنیم در عوض بیماران کمتر می شود و خانواده ها کمتر درگیر می شوند. البته ایران هم مثل ارمنستان - 10 نفر در اتوبوس و دونفر در آلمان را صادر کند.ماسک سیاه قدغن شود و نیز کسی خود را سریع معرفی می کند کاملا مجانی باشد. چادر سیاه ها خیلی با خودشان ویروس دارند. جوب ها توسط بهداشت محیط دیده شوند و شهرداری ها تمیز کنند. بهداشت محیط ها سرکشی کنند و دارای آرم باشند.کشاورزی و گندم و سایر خوراکی ها مثل میوه ها انجام شود. احتمال دارد فردی به دنبال محصولش نرود بخاطر کرونا و ضد انقلاب بودن. اینها خیلی مهم است. میوه خوردن ها تبلیغ شود. سیگار جلوگیری جزئی شود کشیدنش . گندم بسیار مهم است. سمپاشی ها کمتر شود.
وقتی اعلام میفرمائید یک سوم مشغول بکار باشند مجبوریم هرروز به محل کار برویم واگر نرویم حقوقی هم نداریم چون ساعتی هستیم و باید ساعت پرکنیم اگر کامل تعطیلی ادارات دولتی را اعلام کنید و ما حقوقی دریافت کنیم پولی برای گذران زندگی نداریم
هر دم از این باغ بری می رسد. وقتی که بین 20 الی 30 نفر توافق نیست وای به حال 80 میلیون نفر
قایم مقام وزیر صمت کاملا مشخص که یه ژن خوب هست که مثل خیلی دیگه از ژن های خوب، هیچ پیشتوانه علمی پشت تصمیماتش نیست. مملکت افتاده دست کیا!!!!!
ببینید اوضاع چقدر خرابه که وزیر برای رفع مسئولیت از گردن خود به نامه سر گشاده دست می زند.

این گونه نامه نویسی تنها در دولت روحانی بارها اتفاق افتاده است
چهارتا آدم بین خودشون هم هماهنگی ندارن
آقای وزیر بهداشت درک کنید مردم دارن از مشاغلشون نون میخورن بسیاری از مردم آهی در بساط ندارن به نظر من ادامه این وضع تعطیلی میتونه بسیار خطرناک باشه
مدیریت کرونا درایران بسیارضعیف وبرمبنای روش «ببینیم چی میشه» هست !!!
حداقل بایدازهمان روزاول که انتشار کرونا علنی شد( نمیگم اززمان شیوع واقعی) اگر به هردلیلی نمیتونستید قم را قرنطینه کنید براحتی میتونستید بااعلام جریمه سنگین جلوی مسافرت میلیونهانفررادرایام عیدبگیریدولی بجای اینگونه اقدامات همه چیزراانکارکردید و امیدواریهای کاذب دادید
مقابله بابحران بزرگی مثل کرونا باید سیستماتیک وهمه جانبه وقاطع انجام بشه نه مقطعی ونمایشی !!!
نمی فهمم مگه این دو تا وزیر مستقیم نباید با هم هماهنگ باشند این نامه نگاری ها با این ادبیات پیش پا افتاده اصلا چه معنی داره انگار که یه بجه ای از داداشش گله می بره پیش مادرش اونم البته اصلا سرگرم چیز دیگه ایه
چرا در كشور ما هر فردي نسنجيده در امور سلامت مردم دخالت ميكند ؟
هرکس تو این کشور واسه خودش یه ساز میزنه... ستاد کرونا، رییس جمهور،وزیر، نماینده، استاندارها... مملکت گل و بلببل یا بل و گلبل...
اینو باید توی خبرای اصلی بزاری تابناک
کلا چون وضع شما دکترا خوبه ، خیلی هم خوب ، نباید حالیت باشه ما کسب و کارهای کوچیک چی داریم میکشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار