بازدید 6018

سندرز: تحریم‌ها مانع رسیدن دارو به ایران است

سناتور «برنی سندرز» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان اینکه تحریم‌ها مانع رسیدن دارو به ایران است، خواستار لغو آن‌ها شد.
کد خبر: ۹۶۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲ 01 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا این سناتور ایالت ورمونت بامداد چهارشنبه در توئیتر نوشت: ویروس کرونا جان دو هزار و ۶۰۰ نفر را در ایران گرفته است و تحریم‌های آمریکا مانع رسیدن دارو و کمک به آن کشور است.

این سناتور، خطاب به مایک پمپئو وزیر خارجه و استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشت: بیماری‌های همه‌گیر هیچ مرزی نمی‌شناسند. بیایید اختلافات کشورهایمان را کنار بگذاریم و برای کاهش آلام انسانی، تحریم‌ها را بردارید.

در هفته‌های اخیر با شیوع کرونا در ایران و سایر نقاط دنیا، کشورها، نهاد‌ها و شخصیت‌های زیادی از سراسر جهان خواستار لغو تحریم‌های ضدانسانی علیه ایران شدند.

شماری از کشور‌ها در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، شرایط فعلی را زمانی برای چندجانبه‌گرایی و مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا دانسته و تصریح کردند تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران، خلاف منشور ملل متحد و مصوبات متعدد مجمع عمومی این سازمان است.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان از جمله رهبرانی است که خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شده است.
همچنین در داخل آمریکا شخصیت‌ها و رسانه‌های معروف خواستار برداشته شدن این تحریم‌ها شده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست هفته جاری در گزارشی نوشت؛ کارکنان درمان و کارشناسان می‌گویند که تحریم‌های آمریکا مانعی برای ایران در واردات دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین مواد خام برای تولید آن‌ها در داخل است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان