بازدید 88546
مهمترین خبر‌های بهمن ماه ۹۸

خواننده لس‌آنجلسی در تهران دستگیر شد/ آیا قاتل سردار سلیمانی در افغانستان کشته شد؟/ ماجرای انتشار فایل صوتی مربوط به پرواز اوکراینی/ انتقاد از سلبریتی شدن مداحان

ترکان: سلیقه وزرا بیشتر به واعظی نزدیک است تا روحانی، واکنش ایران به تهدید برایان هوک به ترور سردار قاآنی، واکنش سناتور آمریکایی به ادعای ترامپ: نظامیان ما برای درمان سردرد به آلمان رفته‌اند! آتش‌زدن معروف‌ترین کتاب پزشکی توسط یک روحانی و واکنش‌ها به آن، افشاگری بولتون علیه ترامپ و واکنش رئیس‌جمهور آمریکا، رونمایی ترامپ از جزئیات «معامله قرن»، ظریف در نامه‌ای چهارده صفحه‌ای اروپایی‌ها را زیر سوال برد...
کد خبر: ۹۶۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷ 31 March 2020

مرور مهمترین رویداد‌های سالی که گذشت، در ایام نوروز، یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش روی، مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات یازدهمین ماه سال ۱۳۹۸ یعنی بهمن ماه که در روز‌های آغازین سال ۹۹ پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش‌های جداگانه برای ایام نوروز خلاصه‌ای از مهمترین رویداد‌های خبری و اتفاقات سال ۹۸ را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ ترکان: سلیقه وزرا بیشتر به واعظی نزدیک است تا روحانی، واکنش ایران به تهدید برایان هوک به ترور سردار قاآنی، واکنش سناتور آمریکایی به ادعای ترامپ: نظامیان ما برای درمان سردرد به آلمان رفته‌اند! خواننده لس‌آنجلسی در تهران دستگیر شد، آتش ‌زدن معروف‌ترین کتاب پزشکی توسط یک روحانی و واکنش‌ها به ان، افشاگری بولتون علیه ترامپ و واکنش رئیس‌جمهور آمریکا، آیا قاتل سردار سلیمانی در افغانستان کشته شد؟ رونمایی ترامپ از جزئیات «معامله قرن»، ماجرای انتشار فایل صوتی مربوط به پرواز اوکراینی، ظریف در نامه‌ای ۱۴ صفحه‌ای اروپایی‌ها را زیر سوال برد، ترقی: عیسی شریفی به دستور قالیباف تخلف نکرده است، پاسخ به یک شایعه درباره مسئولیت سردار سلیمانی در سال‌های ۷۸ و ۸۸، اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران شد + پشت پرده، مرگ ۳۰ هزار تن در سال به خاطر آلودگی هوا، واعظی: آمریکا به مذاکره بدون قید و شرط روی آورده است، انتقاد از سلبریتی شدن مداحان، ماجرای درگذشت فرزند سردار سلیمانی، ایران ۷۰۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد، دیدار ظریف با سناتور آمریکایی در مونیخ و واکنش ترامپ، مراسم چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب و قرائت وصیتنامه سردار سلیمانی و... مهمترین اخبار بهمن ماه ۹۸ است.

ترکان: سلیقه وزرا بیشتر به واعظی نزدیک است تا روحانی

اکبر ترکان مشاور سابق روحانی می‌گوید: «اثر جهانگیری در تصمیمات بعد از تاثیر واعظی و نوبخت است. آقای روحانی در دور اول ریاست جمهوری خود سه فرد بسیار مهم به عنوان معاون اول داشت: ۱. حسین فریدون ۲. محمد نهاوندیان ۳. اسحاق جهانگیری که این دو نفر بسیار موثر بودند و حال دو نفر نیستند و نوبخت و واعظی به جای آن دو آمدند.»

واکنش ایران به تهدید برایان هوک به ترور سردار قاآنی

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن تهدید به ترور سردار قاآنی از سوی برایان هوک، این اظهارات را پرده برداری آشکار از تروریسم هدفمند و دولتی آمریکا خواند. سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان برایان هوک و تهدید به ترور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سخنان این مقام وزارت امور خارجه، علنی سازی رسمی و پرده برداری آشکار از تروریسم هدفمند و دولتی ایالات متحده آمریکاست. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اینک پس از رژیم صهیونیستی آمریکا دومین رژیمی است که رسما اعلام می‌کند امکانات دولت و نیرو‌های مسلح خود را برای اقدامات تروریستی بکار گرفته و در آینده نیز ادامه خواهد داد. موسوی روی آوری رژیم آمریکا به اقدامات تروریستی را نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی مقامات این رژیم خواند و با محکوم کردن اظهارات وقیحانه و اقدامات تروریستی سردمداران این رژیم، از اعضای جامعه بین المللی خواست این اقدامات و تشویق به تروریسم دولتی را محکوم کنند؛ چرا که تداوم این روند دیر یا زود گریبانگیر همگان خواهد شد.

خواننده لس‌آنجلسی در تهران دستگیر شد

سرهنگ خسروی رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا با اشاره به دستگیری خواننده لس‌آنجلسی به نام «سامان» در تهران گفت: «سامان» خواننده لس‌آنجلسی که بعد از ورودش به کشور سال‌ها در تهران زندگی می‌کرد، شب گذشته در یکی از کافه‌های شمال تهران در حال اجرای آوازخوانی دستگیر شد.

واکنش سناتور آمریکایی به ادعای ترامپ: نظامیان ما برای درمان سردرد به آلمان رفته‌اند!

یک سناتور آمریکایی می‏‌گوید، ترامپ با انکار وخامت حال نظامیانی که در حمله عین‎الاسد زخمی شده‌اند، افکار عمومی آمریکا را فریب می‌دهد. «کریس مورفی» در مصاحبه با سی بی اس نیوز، دونالد ترامپ رئیس‎جمهوری آمریکا را به فریب افکار عمومی این کشور در قبال حمله به پایگاه عین‎الاسد متهم کرد.

آتش ‌زدن معروف‌ترین کتاب پزشکی توسط یک روحانی و واکنش‌ها به ان

هفته گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی به نام شیخ عباس تبریزیان، کتاب پزشکی هاریسون را که یکی از کتب مرجع در علم پزشکی به شمار می‌رود، آتش زد. به دنبال این اقدام مسئولان جامعه علمی، دانشگاهی و پزشکی واکنش‌های تندی از خود نشان دادند.

حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اقدام سخیف آتش زدن کتاب علمی مهم رشته پزشکی و انتشار آن، خطایی بزرگ است که ساحت علم و عقل و منطق را خدشه‌دار می‌کند.

همچنین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از این اقدام عنوان کرد: حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تأکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرّض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است، ناروا می‌دانند.

همچنین محمدرضا ظفرقندی، رئیس‌کل سازمان نظام‌پزشکی نیز آتش زدن این کتاب علمی را توسط فردی در لباس روحانیت باعث وهن دین دانست.

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز خواستار موضع‌گیری قاطع مراجع دینی، دانشگاهی و قضایی در برابر این اقدام شد.

عبدالصمد خرمشاهی، حقوقدان و وکیل دادگستری درباره درباره این موضوع، خاطرنشان کرد: اگر این فرد در کنار این گونه اقدامات خود کسب منافع و مالی کرده و گروهی را فریفته باشد، این اقدام از مصادیق جرم کلاهبرداری است.

همچنین اگر این اقدام وی و قصد او مصداق اهانت و توهین و هتک حیثیت باشد، پیگیری آن محتاج به شکایت شاکی خصوصی یا مدعی العموم دارد؛ بنابراین، با توجه به اهمیت موضوع به نظر می‌رسد، باید دادسرای ویژه روحانیت درباره تک تک موارد تحقیق و بررسی نماید و به دلایل و مستندات و سوء نیت عام و سوء نیت خاص و نتیجه عمل مجرمانه این فرد کاملا توجه داشته باشد.

افشاگری بولتون علیه ترامپ و واکنش رئیس‌جمهور آمریکا

جان بولتون در کتاب تازه خود که هنوز منتشر نشده است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرده که در ماجرای موسوم به «اوکراین گیت» عمدا کمک‌های نظامی به اوکراین را مسدود کرده بود تا دولت اوکراین در تحقیقات از رقیبش در انتخابات به وی کمک کند. این اتهام‌زنی مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید واکنش ترامپ را به دنبال داشته و او گفته که بولتون برای فروش کتابش دروغ گفته است.

روزنامه نیویورک تایمز از دسترسی به بخش‌هایی از کتاب جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید خبر داد؛ کتابی که هنوز منتشر نشده و موضوع آن درباره پرونده جنجالی موسوم به «اوکراین گیت» است؛ پرونده‌ای که دموکرات‌ها به خاطر آن رئیس‌جمهور آمریکا را استیضاح کردند. این روزنامه بر اساس متنی از کتاب جدید جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که هنوز چاپ نشده و به دست این روزنامه رسیده است گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه اوت ۲۰۱۹ به مشاورانش در کاخ سفید گفته بود که قصد دارد به مسدود کردن کمک ۳۹۱ میلیون دلاری نظامی آمریکا به اوکراین ادامه دهد تا مقامات دولت کی‌یف به تحقیقات از جوبایدن نامزد دموکرات‌ها و رقیب انتخاباتی او کمک کنند.

ترامپ با گذشت چند ساعت از انتشار این خبر جنجالی، به کتابی که قرار است از جان بولتون منتشر شود، واکنش نشان داده و مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید را به دروغگویی برای فروش کتاب متهم کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «من هرگز به جان بولتون نگفتم که کمک نظامی به اوکراین به موضوع تحقیقات (اوکراین) از دموکرات‌ها از قبیل: بایدن‌ها بستگی دارد. واقعیت آن است که او هرگز درباره این موضوع زمانی که من علنا او را اخراج کردم، شکایتی نداشت. اگر جان بولتون این را گفته، فقط به خاطر این بوده که کتابش را بفروشد».

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «انتشار متن تماس‌های تلفنی من با رئیس‌جمهور زلنسکی (اوکراین) همه آن چیزی است که به عنوان شواهد ضرویر هستند به علاوه آنکه خود رئیس‌جمهور زلنسکی و وزیر خارجه اوکراین هم گفتند که هیچ فشاری (از سوی آمریکا علیه این کشور برای انجام تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن) نبوده و هیچ مشکلی وجود نداشته است. مضاف بر آن، من با رئیس‌جمهور زلنسکی در حاشیه نشست سازمان ملل دیدار کردم (دموکرات‌ها گفتند که من هرگز با او دیدار نکردم) و بدون هر گونه شرط و شروط و درخواست برای تحقیقات، کمک نظامی به اوکراین را بسیار زودتر از جدول زمانی از پیش مققر، از تعلیق در آوردم». ترامپ افزود: «من همچنین به اوکراین اجازه خریداری کردن موشک‌های ضد تانک جاولین (از آمریکا) را دادم. دولت من بسیار بیشتری از دولت قبلی آمریکا (در حمایت از اوکراین) اقدام کرده است».

آیا قاتل سردار سلیمانی در افغانستان کشته شد؟

هشتم بهمن ماه ۹۸، پایگاه خبری تحلیلی «وترنز تودی» به نقل از منابع اطلاعاتی روسیه نوشت که مایک دی آندرا که مسئول پرونده ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود در حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده است.

آندرا شاخص‌ترین چهره سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. وی مسئول عملیات‌های سیا علیه عراق، ایران و افغانستان بوده است. گروه طالبان در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که یک فروند هواپیمای آمریکایی را در ولایت غزنی افغانستان سرنگون کرده است، ویدیویی را از لاشه این هواپیما پس از سرنگونی منتشر کرد.

نیویورک تایمز در مقاله‌ای به تاریخ ژوئن سال ۲۰۱۷، (۱۲ خرداد ۱۳۹۶) از «مایکل دی آندریا» اسم به میان آورد. در CIA به او لقب «شاهزاده تاریکی» و «آیت الله مایک» داده‌اند. پیش از این منابع خبری به نقل از «فابیو کاریسو» مدیر مسئول gospanews گزارش دادند که وی در صفحه توئیتری خود درباره این موضوع نوشته بود: «آیت الله مایک» مدیر میز خاورمیانه CIA ممکن است در جریان اسقاط هواپیمای آمریکایی در افغانستان مرده باشد.

رونمایی ترامپ از جزئیات «معامله قرن»

رئیس جمهور آمریکا که خود را گرفتار محکمه استیضاح و فشار داخلی می‌دید، در اقدامی نمادین که از نظر قوانین بین المللی جایگاهی نداشت، با رونمایی آنچه معامله قرن نامید، بر راه حل دو دولت در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

ترامپ معامله قرن را «گامی به سمت صلح» برای اسرائیل توصیف کرد و مدعی شد، از وضعیتی که فلسطینی‌ها در آن به سر می‌برند، ناراحت است.

طرح پیشنهادی ما هشتاد صفحه و با جزئیات‌ترین طرحی است که تاکنون ارائه شده است. این طرح، یک پیشنهاد برد-برد برای هر دو طرف است. ین طرح برای رسیدن به منطقه‌ای آرامتر و مرفه‌تر، راهکار‌های عملی ارائه می‌دهد. آینده تشکیل دولت فلسطین به این بستگی دارد که آن‌ها قاطعانه تروریسم را رد کنند. اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند. البته قبلا این کار را برای شما کرده بودم و ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت شناخته است.

هرگز کاری نمی‌کنیم که امنیت اسرائیل را به خطر بیاندازد. صلح نیازمند کوتاه آمدن است، اما هرگز نمی‌خواهیم اسرائیل بابت صلح از امنیت خود کوتاه بیاید. من کار‌های زیادی برای اسرائیل کرده‌ام. من پایتختی اورشلیم (قدس) را به رسمیت شناختم، حاکمیت اسرائیل برای جولان را به رسمیت شناختم و از همه مهمتر، از توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران خارج شدم. این فرصت فوق‌العاده‌ای برای فلسطینی‌هاست که بعد از سال‌ها کشوری برای خود داشته باشند. ما تیم فوق‌العاده‌ای داریم، همه آن‌ها عاشق اسرائیل هستند.

ترامپ وعده داد که این طرح شرق قدس را به پایتختی فلسطین به رسمیت شناخته و آمریکا در این منطقه سفارت بگشاید. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین وعده داد با کمک کشور‌های خارجی، ۵۰ میلیارد دلار در کشور فلسطین سرمایه‌گذاری شود.

واکنش رهبری به معامله قرن: غلط بیخودی می‌کنند

حساب کاربری توئیتر رهبرمعظم انقلاب در واکنش به اعلام طرح معامله قرن نوشت: «به کوری چشم دولتمردان آمریکا سیاست شیطانی و خبیث آمریکا در مورد فلسطین با نام #معامله_قرن به توفیق الهی هرگز تحقّق نخواهد یافت. در مورد یهودی شدن بیت المقدس که میگویند باید دست یهود باشد، غلط بیخودی میکنند.

قضیّه‌ی فلسطین از یاد‌ها نخواهد رفت و مسلّماً ملّت فلسطین و همه ملّتهای مسلمان در مقابل آنان خواهند ایستاد و نمیگذارند #معامله_قرن اتفاق بیفتد. ۱۳۹۷/۰۴/۲۵»

واکنش توئیتری روحانی به توطئه موسوم به معامله قرن

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در واکنش به توطئه «معامله قرن»، طی مطلبی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: این اقدامات احمقانه کافی است. این نفرت انگیزترین طرح قرن است.

ماجرای انتشار فایل صوتی مربوط به پرواز اوکراینی

مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تیم بازرسی فنی سقوط هواپیمای اوکراینی در اقدامی عجیب، فایل صوتی محرمانه مکالمه خلبان یکی از پرواز‌های همزمان با پرواز هواپیمای اوکراینی را منتشر کرد. یک خبرگزاری اوکراینی در اقدامی غیر حرفه‌ای، فایل صوتی محرمانه مکالمه خلبان یک پرواز داخلی هواپیمایی آسمان که همزمان با پرواز اوکراینی در حال انجام بوده را منتشر کرد. در این فایل صوتی، خلبان پرواز هواپیمایی آسمان به زبان فارسی به برج مراقبت می‌گوید که شاهد نور شلیک موشک و همچنین انفجار پس از آن است، ولی برج مراقبت از وجود چنین موضوعی اظهار بی اطلاعی و سپس ۹ بار تلاش می‌کند تا با خلبان هواپیمای اوکراینی ارتباط بگیرد، ولی پاسخی دریافت نمی‌کند. البته این فایل صوتی چند ساعت گذشته در شبکه‌های اجتماعی به عنوان مکالمه خلبان پرواز اوکراینی با برج مراقبت در حال بازنشر است. در همین ارتباط، حسن رضایی فر مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با مهر با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار چنین فایلی مطلع و متعجب شده، گفت: این فایل از مجموعه اسنادی بوده که در تیم مشترک بررسی سانحه هوایی در اختیار گروه کارشناسان اوکراینی قرار گرفته است. وی افزود: این اقدام اوکراینی‌ها سبب شد، دیگر هیچ سندی به آن‌ها ارائه ندهیم.

رضایی فر یادآور شد: در حال حاضر تیم اوکراینی کشور را ترک کرده و فعلاً هیچ گروه کارشناسی از کشور‌های ذی نفع در این پرونده که بر اساس انکس ۱۳ ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) می‌توانند همزمان در حین بررسی‌های کارشناسی کشور محل وقوع سانحه حضور داشته باشند، در ایران حاضر نیستند. گفتنی است بر اساس مقررات داخلی و بین المللی، مکالمات خلبانان با برج مراقبت جز اسناد محرمانه هر کشور است و هیچ فرد یا کشور دیگری نمی‌تواند این مکالمات را بدون هماهنگی با کشور مالک این خدمات، منتشر کند.

ظریف در نامه‌ای چهارده صفحه‌ای اروپایی‌ها را زیر سوال برد

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از فعال کردن مکانیزم ماشه بیان کرد: اتحادیه اروپا هنوز مکانیزم ماشه را فعال نکردند. خواستند به این سمت بروند، ولی با استدلا‌های ایران منصرف شدند. آقای ظریف یک نامه چهارده صفحه‌ای حقوقی به آقای بورل نوشتند و استدلالات کشور‌های اروپایی را زیر سوال بردند. موسوی با بیان اینکه رفت و آمد‌های دیپلماتیک ارتباطی با مواضع آن‌ها ندارد، یادآور شد: سفر بورل را مهم ارزیابی می‌کنیم و امیدواریم در گفتگو با مقامات ایران، منطق شرایط جدید و ریشه آن را متوجه باشند و استدلالات ایران را بشنوند و اگر حسن نیتی دارند، برای کاهش تنش‌ها اقدام جدی انجام دهند. وی درباره اظهارات اردوغان مبنی بر پایان یافتن روند آستانه عنوان کرد: از دیدگاه ایران تنها روندی که به دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه کمک می‌کند، همین روند آستانه است که ایران، ترکیه و روسیه مبتکر آن بوده و برایش زحمت کشیده‌اند. در تماس با مقامات ترکیه، بر این روند به عنوان تنها روند موجود که می‌تواند به یک راه حل سیاسی پایدار کمک کند، تاکید شده است. رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه افزود: ما این ابتکار را دستاوردی برای سه کشور و مردم منطقه به ویژه ملت سوریه می‌دانیم که ناخواسته سال‌ها درگیر بحرانی شده‌اند که دیگران تحمیل کرده‌اند.

ترقی: عیسی شریفی به دستور قالیباف تخلف نکرده است

ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه عیسی شریفی قائم مقام قالیباف بوده، اما هیچ اتهامی به آقای قالیباف وارد نشده است، افزود: این‌ها بستگی به نوع پرونده و نقش فردی که مورد بررسی در آن پرونده دارد که چقدر نقشش پر رنگ بوده یا اصلاً رنگی داشته یا نه؛ اگر بر حسب جایگاه قانونی خودش و بر اساس مسئولیت‌ها و وظایف تخلفی را انجام داده باشد خودش مسئول است، اما اگر کسی بر حسب سفارش مافوقش یا به دستور مافوق تخلفی انجام داده باشد طبیعتاً مافوقش باید پاسخگو باشد. این سیاستمدار اصولگرا گفت: پرونده آقای شریفی نشان‌دهنده این است که این فرد از وظایف قانونی خودش تخلف کرده است نه اینکه به آن دستوری داده شده باشد.

پس از هفته‌ها انتظار و کش و قوس‌های فراوان، سرانجام فدراسیون فوتبال بعد از انصراف امیر قلعه نویی و پاسخ منفی او، در جلسه‌ای که صبح ۱۷ بهمن با دراگان اسکوچیچ برگزار کرد، این مربی کروات را به سرمربیگری تیم ملی انتخاب کرد.

اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران شد + پشت پرده

این مربی که به تازگی قرارداد خود با نفت آبادان را فسخ کرده است، هفدهم بهمن ۹۸ در فدراسیون فوتبال حاضر شد و با کمیته فنی فدراسیون و سرپرست موقت جلسه‌ای را برگزار کرد و در نهایت به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

انتخاب او در حالی صورت گرفت که پیش از این، گزینه قطعی فدراسیون امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان بود، اما با توجه به مخالفت این باشگاه برای فسخ قرارداد با این مربی، در نهایت فدراسیون دست به انتخاب مربی کروات زد. در شرایطی که تمامی نامزد‌های هدایت تیم ملی فوتبال ایران به دلایل مختلف نتوانستند نیمکت این تیم را تصاحب کنند، دراگان اسکوچیچ به آخرین گزینه برای فدراسیون فوتبال تبدیل و بلافاصله به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی انتخاب شد.

روزنامه کیهان درباره پشت پرده این انتخاب نوشت: آن‌هایی که اتفاقات فوتبال را از نزدیک دنبال می‌کنند اطلاع دارند که سردبیر یکی از سایت‌های ورزشی که در میان اهالی رسانه معروف است دستی فراخ در دلالی دارد، از دوستان نزدیک اسکوچیچ به حساب می‌آید تا جایی که پس از اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی، یکی از دوستان نزدیکش در صفحه توئیتر خود نوشت: «من کاری به ایجنت‌ها و دلال‌ها ندارم. روزنامه‌نگارانی هستند که هم روزنامه‌نگاری می‌کنند هم دلالی بازیکن و مربی. {شما} اگر پول دلالی وسوسه‌تان می‌کند، لطف کنید لباس روزنامه‌نگاری را از تنتان دربیاورید. بقیه‌اش به خودتان ربط دارد.»

پاسخ به یک شایعه درباره مسئولیت سردار سلیمانی در سال‌های ۷۸ و ۸۸

سردار شریف، سخنگوی سپاه گفت: محتوای توییت منتشر شده صحت ندارد و حاج قاسم مسئولیت و حضوری در قرارگاه ثارالله نداشته است. در پی انتشار توییتی مبنی بر نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ماجرای حوادث ۷۸ و ۸۸ و حضور در قرارگاه ثارالله، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با رد این مطلب، گفت: سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ماجرای فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ مسئولیتی نداشت و ماموریت اصلی آن شهید گرانقدر در حوزه برون مرزی و نیروی قدس سپاه و کمک به جبهه مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمن و تروریسم تکفیری علیه ملت‌های منطقه بود. سردار شریف با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در ماجرای مورد اشاره نیز هیچ مسئولیت و حضوری در قرارگاه ثارالله نداشته‌اند، تاکید کرد: محتوای توییت منتشره صحت ندارد.

مرگ ۳۰ هزار تن در سال به خاطر آلودگی هوا

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا در هفت شهر بزرگ ایران حتی در خانه هست، اما همه بیماری را ایجاد نمی‌کند بلکه باعث این می‌شود که آدم‌ها زودتر بمیرند. آلودگی هوا باعث می‌شود آدمی که در معرض سرطان است، زودتر سرطان بگیرد یا کسی که مشکل قلبی دارد زودتر سکته قلبی کند. برآورد ما این است که فقط به خاطر عامل آلودگی هوا در کل کشور، سالانه حدود ۳۰ هزار تن زودتر فوت می‌کنند.

واعظی: آمریکا به مذاکره بدون قید و شرط روی آورده است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آمریکا، صهیونیست و سعودی‌ها تلاش می‌کردند با فشار حداکثری در عرض سه ماه نظام را عوض کنند سپس تلاش کردند تا ایران را تسلیم دوازده شرط کنند، ولی دیدند باز هم شکست خورده و الان روی به مذاکره بدون قید و شرط آوردند که ما قبول نمی‌کنیم و شرط می‌گذاریم.

انتقاد از سلبریتی شدن مداحان

«معصومه ظهیری» معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در دوران جدید در بسیاری از حوزه‌ها از جمله مداحی تغییراتی ایجاد شده است، تصریح کرد: مدتی غفلت کردیم و مجالس مداح محور گشت و این گونه شد که مداحان نامدار مانند سلبریتی‌ها به چهره‌های شاخصی که تاثیرگذار هم هستند، تبدیل شدند، به گونه‌ای که رابطه مداح و طرفدارانش مرید و مرادی شد و این افراد عده‌ای را در دور خود جمع کرده و سبک‌های مختلفی را نیز تبلیغ می‌کردند.

ماجرای درگذشت فرزند سردار سلیمانی

نصرالله جهانشاهی، پاسدار بازنشسته نیروی زمینی و راننده سپهبد شهید قاسم سلیمانی، در گفت‌وگویی به نکاتی پیرامون روحیات شهید سلیمانی در فضای کار، فرزندان حاج قاسم و ... اشاره کرده است. در بخشی از گفت‌وگو درباره فرزندان شهید سلیمانی گفت: همه فرزندان حاجی را از کودکی می‌شناسم. به من عمو می‌گویند. بچه‌های حاجی یکی از یکی گل‌ترند. هیچ‌گاه از مقام پدر سوءاستفاده نکردند. در این مدتی که من در خدمت حاجی و خانواده بودم و با هم رفت‌وآمد داشتیم و من بعضاً در منزل حاجی رفت و آمد می‌کردم، می‌دیدم که چقدر به رعایت حجاب اهمیت می‌دهند. یکی از دلایلی که حاج قاسم، «حاج قاسم» شد، همراهی همسر ایشان بود. واقعاً تا جایی که به نظرم می‌آید و همسرم هم تصدیق می‌کند، همسر حاج قاسم هیچ‌گاه از او گله نکرد که الآن موقع کار نیست، به خانواده برسید. علت موفقیت حاجی واقعاً همسرش بود. من هم که توانستم با حاجی همراه باشم، به خاطر همراهی همسرم بود. همسرم وقتی یکی از بچه‌های حاجی یا خود حاجی زنگ می‌زد و کارم داشت، به من می‌گفت: این ‌قدر کند نباش، سریع لباس بپوش برو. او تازه مرا تشویق و بدرقه هم می‌کرد. زمان جنگ حاجی خیلی خانه نبود. زمان قرارگاه قدس هم همین طور. در نیروی قدس که همیشه در سفر بود. جایی یادم هست که یکی از پسر‌های حاج قاسم بیمار شد و حاجی در مأموریت قرارگاه قدس بود، نتوانست بالای سر پسرش باشد و پسرش هم در اثر بیماری در بیمارستان فوت شد. حتی حاجی بالای سر پدر و مادرش هم در زمانی که در بستر بودند، نتوانست برسد و بعد از فوت آن‌ها رسید. بچه‌هایش خیلی عالی هستند؛ هم دختر‌ها و هم پسرها.

ایران ۷۰۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد

بیژن زنگنه، وزیر نفت در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیاز‌های فناورانه گفت: بیش از ۷۰۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا داریم که تنها با افزایش یک درصدی نرخ ضریب بازیافت در مخازن می‌توان با نفت ۵۰ دلاری ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد بیشتر به دست آورد. قاچاق و بهینه‌سازی مصرف سوخت از موضوع‌هایی است که حل‌وفصل آن نیاز به کار مهندسی ندارد بلکه نیازمند فکر است؛ تفکر و اندیشیدن بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. نخستین گام وزارت نفت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص ۱۷ تا ۱۸ هزار هکتار زمین در منطقه ری بوده که جای مناسبی هم برای این کار است.

دیدار ظریف با سناتور آمریکایی در مونیخ و واکنش ترامپ

پایگاه خبری The Federalist آمریکا خبر داد که کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری محرمانه با محمد جواد ظریف داشته است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه به دیدار «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ واکنش نشان داد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «من دیدم که سناتور مورفی با ایرانی‌ها دیدار داشته است. آیا این واقعیت دارد؟ آیا چیزی وجود دارد که من باید بدانم؟ چون به نظر می‌رسد این نقض قانون لوگان باشد.»

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز درباره اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار ظریف با کریس مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در صفحه توئیترش نوشت: «دکتر ظریف همواره گفته اند که با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می‌کنند، دیدار و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و واقعیات منطقه را تشریح می‌کند. این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه‌ها نیز می‌شود.»

در قانون موسوم به لوگان که ترامپ مدعی نقض آن توسط سناتور مورفی شده آمده است: «هر شهروند ایالات متحده، صرف نظر از مکان سکونت و منصبی که دارد، در صورتی که بدون اجازه ایالات متحده، به طور مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به آغاز یا انجام مکاتبه یا گفتگو با هر دولت خارجی یا مقام خارجی یا مأموران آن‌ها بکند و هدف از این ارتباطات و مکالمات، اثرگذاری بر اقدامات یا رفتار هر دولت خارجی یا مقام خارجی و مسئولان آن‌ها در یکی از مناقشات یا مجادلات مرتبط با دولت آمریکا و یا به شکست کشاندن تدابیر دولت ایالات متحده باشد، بایستی به موجب این قانون به پرداخت جریمه یا حبس تا حداکثر سه سال و یا هر دو محکوم شود.»

سی ام بهمن، اعلام اولین موارد ابتلا به کرونا در ایران

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از مثبت شدن نتایج آزمایش اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا کروناویروس خبر داد.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: انجام آزمایش اولیه از نمونه‌های ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایش‌های بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی افزود: ظرف دو روز گذشته، موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم‌های شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل‌های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آن‌ها نمونه آزمایشگاهی گرفته شد، در میان نمونه‌های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B. اعلام شده است.

وزارت بهداشت: نتایج آزمایش اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا کرونا ویروس، مثبت است. جهانپور در ادامه گفت: مراحل بعدی آزمایش‌ها در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایش‌های نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی در پایان تاکید کرد: تیم‌های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان عزیز بویژه شهروندان قم، توصیه‌های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن (پرهیز از دست دادن و روبوسی) و تنفس، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلوآنزا را مد نظر قرار دهند.

مراسم چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب و قرائت وصیتنامه سردار سلیمانی

مراسم چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از سوی راهپیمایان همچون سال‌ها و سنوات گذشته پرشور و گسترده برگزار شد. این مراسم که با چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی مصادف شده بود، با گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و دیگر همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت از سوی راهپیمایان با شور و نشاط خاصی دنبال شد.

راهپیمایان با در دست داشتن تصاویری از شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، در آستانه ورود نظام به چهل و یک سالگی بار دیگر اعلام کردند که قدردان شهدای مقاومت هستند. مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در کشور با شعار محوری "حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل‌ها" با حضور قشر‌های مختلف مردم برگزار شد. همچنین مراسم یابود چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و یاران شهیدش برگزار شد که در آن وصیتنامه او قرائت شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۳
۳۰بهمن اولین مبتلا به کرونا ....حالا برید خواننده لوس آنجلسی رو دستگیر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
اگه از همان روز اول شیوع کرونا را اعلام می کردند و دستور قرنطینه داده میشد باز هم چیزی عوض نمی شد الان مبتلایان و کسانی که فوت می کنند آنهایی هستند که چهارشنبه سوری و خرید شب عید از منزل خارج شدند از ماست که بر ماست
فریدون از اراک
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
بجای خواننده بروید اختلاس کنندگان محترم را دستگیر کنید
سردار عزیز ما
به دستور مستقیم ترامپ کشته شد
هم رسانه های ما اعلام کردند و هم کل دنیا و خود ترامپ هم گفت به دستور او صادر شده.و انلاین فیلم این جنایت را در کاخ سیاه تماشاه میکرده.
متاسفانه در رسانه های داخلی و برخی جا ها وقتی انتقاد میکنن از کلمه اقا قبل از اسم ترامپ استفاده میشود در صورتی که فقط باید گفت تروریست فقط و فقط تروریست
ازین پس نیز کاخ سیاه نامگذاری بشود تاثیر روانی بیشتری خواهد داشت.

نیاز به نمایس نظر نمیباشد
آقا پلیس! دزدان بیت المال هم اگه وقت کردی بگیر.
خواننده لس آنجلسی دستگیر شد!!!!!!!!

آفرین چه مشکل بزرگی از مردم را حل کردید !!!!! الحمد لله دستگیری یک خواننده از بسیاری امورات دیگر مهمتر است!!!!
حالا جرم این خواننده چیست؟ اختلاس کرده است؟ شاکی خصوصی دارد؟
خواننده لس آنجلسی بودن جرمه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
دقیقا جرمه ما فقط باید به عزاکده ها فکر کنیم به ماتم فکر کنیم شادی در این مملکت جای نداشته و ندارد و نخواهد داشت هرکس هم شادی میخواد جمع کنه بساطش رو از ایران بره
خواننده لس آنجلسی بودن جرمه ؟
سامان را که 2 ماه پیش گفتین دستگیر شده.از بی خبری خبر ارشیوی میزارین؟
چه خبرهای به روزی!!!
خواننده لس انجلسي چند سال تهران بوده تازه دستگير شده جرمش چي بوده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی