بازدید 16125
پایان دوره غیرقانونی و طولانی یک جوان بی‌تجربه در بالاترین سطح اجرایی فوتبال ایران

نبی بار دیگر دبیرکل فدراسیون فوتبال شد / حذف یکی از گزینه‌های اصلی ریاست / هیات‌مدیره پرسپولیس درآستانه حکم فیفا دوباره ناقص شد

حذف ابراهیم شکوری، که نزدیک یک سال بیش از موعد قانونی بر صندلی دبیرکلی فوتبال ایران با پسوند موقت تکیه زده بود ـ یکی از آخرین نشانه‌های عصر مدیریت تاج بر فوتبال ایران را پاک کرد. حالا مهدی نبی به اتاق دبیرکلی برگشته است؛ کسی که به واسطه حضور طولانی و چهاردهه‌ای در فوتبال، نفوذ خاصی بر بدنه کارکنان فدراسیون دارد. نبی با این حکم دیگر نمی‌تواند نامزد ریاست باشد.
کد خبر: ۹۶۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 28 March 2020

مهدی محمدنبی، چهره باسابقه فوتبال ایران، در اولین تغییر مهم فوتبال بحران زده ایران در سال ۹۹، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال شد تا دوره طولانی و غیر قانونی ابراهیم شکوری در این صندلی حساس به پایان برسد.

به گزارش «تابناک ورزشی» و بنابر اعلام امروز فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی، دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال در دوره علی کفاشیان و عضو کنونی هیات مدیره پرسپولیس ـ که یکی از پنج کاندیدای اصلی و نهایی ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات لغوشده ۲۵اسفندماه ۹۸ بود ـ به سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب شد تا به این ترتیب، جای دبیر کم تجربه و بیش از حد جوان فوتبال ایران پر شود.

این اقدام بهاروند، سرپرست موقت فدراسیون فوتبال را می‌توان زدودن آخرین نشانه‌های مهم دوره ریاست تاریک مهدی تاج بر فوتبال ایران دانست؛ دوره‌ای سیاه که میراثی از ده‌ها میلیارد تومان بدهی برای فوتبال ایران بر جای نهاده است. حالا به نظر می‌رسد، امیرمهدی علوی، رییس دفتر تاج و سخنگوی بر جای مانده از دوره او، آخرین مدیر مهم باقی مانده از عصر اصفهانی در ساختمان فدراسیون باشد که احتمالا به زودی نیز نقش نیز کمرنگ‌تر و یا حتی کامل زدوده خواهد شد.

نبی باردیگر دبیرکل فدراسیون فوتبال شد / حذف یکی از گزینه‌های اصلی ریاست / هیات‌مدیره پرسپولیس دوباره ناقص شد

پایان یک سال و نیم دبیرکلی پر رمزوراز یک جوان بی تجربه در فوتبال ایران 

دبیری که تا روز رفتنش هم مشخص نشد روی چه معادلات و محاسباتی از سوی تاج وارد سطوح مدیریت عالی فوتبال ایران شد، اما خیلی‌ها از روزی که وی در پست من درآوردی و خارج از چارت معاون دبیرکل وارد ساختمان فدراسیون شد، پیش بینی کردند که این فارغ التحصیل دانشگاه به عنوان جانشین محمدرضا ساکت ـ که گفته می‌شد فاقد تحصیلات دانشگاهی است ـ وارد تشکیلات فوتبال شده است. طولی نکشید که شکوری نشان داد، نقش ماشین امضا را ایفا می‌کند و ساکت، بدون سروصدا همه امور را مثل سابق می‌گرداند.

شگرد اصفهانی‌ها در راس فدراسیون فوتبال، نزدیک به یک سال و نیم ادامه یافت و چیزی نمانده بود که انتخابات فوتبال ایران نیز توسط این جوان ناشی برگزار شود. درباره چرایی و چگونگی این جلوس عجیب و غریب، شاید بعد‌ها بتوان یک کتاب پر رمز و راز نوشت!

نبی از رد مدیرعاملی پرسپولیس تا بازگشت به صندلی دبیرکلی

نبی یکی از کم حرف‌ترین و بی حاشیه ترین مدیران تاریخ فوتبال ایران است. از او مصاحبه‌های چندانی در سال‌های طولانی کار در فوتبال دیده نمی‌شود. او همواره مرد در سایه فوتبال ایران شناخته می‌شد و در جنجالی‌ترین مقاطع نیز، شخصیت متعادل و بی طرف خود را به رخ کشید و در اوج اختلاف کی روس با فدراسیون هم تنها ایرانی مورد اعتماد مرد پرتغالی شناخته می‌شد و به همین دلیل در جام جهانی نیز کنار وی روی نیمکت نشست.

نبی سابقه دبیرکلی فدراسیون، مشاور اجرایی ریاست فدراسیون، معاون اجرایی دبیرکل و رییس کمیته مسابقات فدراسیون و همچنین مدیرعاملی باشگاه‌های گسترش پارس‌خودرو، عضویت در هیات‌مدیره و قائم‌مقامی باشگاه پرسپولیس و نیز عضویت در هیات موسس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های کشور را دارد که نشان می‌دهد از دهه شصت تا کنون همه سطوح مدیریت فوتبال را پشت سر گذاشته است.

یک لگد دیگر به پیکر نحیف و رو به ورشکستگی پرسپولیس

وی همین هفته گذشته مدیرعاملی پرسپولیس را نپذیرفت تا مشخص شود برای صندلی‌های مهم‌تر دورخیز کرده است. حالا با رفتن نبی، هیات مدیره پرسپولیس، بار دیگر ناقص شده و ترکیب مدیران این باشگاه بار دیگر نیازمند ترمیم شده است. تا قبل از انتصاب نبی به عنوان سرپرستی دبیرکلی اعضای هیات مدیره پرسپولیس شامل مهدی رسول پناه، مهدی محمد نبی، سید مهردادهاشمی و علی رغبتی می شدند که در واقع وزارت ورزش باید یک نفر دیگر به این جمع اضافه می کرد تا هیات مدیره به تعداد فرد برسد اما اکنون با حضور نبی در فدراسیون باید دید وزارت ورزش برای هیات مدیره این باشگاه چه تصمیمی می گیرد. واضح است که دبیرکل فدراسیون فوتبال در هیچ کشوری نمی تواند عضوی از هیات مدیره یکی از باشگاه ها باشد و این امر غیرقانونی است بنابراین کناره گیری نبی از پرسپولیس قطعی است. این موضوع درحالیکه پرسپولیس با بدهی چند ده میلیاردی با احکام فیفا در آستانه محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی ، کسر امتیاز، سقوط به دسته پایین تر، حذف از لیگ قهرمانان و جرایم سنگین دیگر است، می تواند یک خبر بد باشد گرچه حضور نبی هم نمی توانست چندان کمکی به فرار از این وضع بکند. 

علی نژاد معاون وزیر ورزش همین دیروز در مورد وضعیت هیات مدیره پرسپولیس تا پیش از اعلام خبر حضور نبی در فدراسیون در اظهارنظری گفته است؛ در آینده نزدیک هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، مدیرعامل را انتخاب خواهد کرد و هم اکنون در پرسپولیس مشکل خاصی وجود ندارد و با وجود سرپرست نیز به خوبی اداره شود و در خصوص انتخاب مدیرعامل نیز رایزنی از طریق هیات مدیره انجام می شود! حالا می بینیم که در پرسپولیس هم مشکل بزرگی وجود دارد و گویا نفر دوم دستگاه ورزش از جابجایی نبی بی‌خبر بوده است. حالا قرمزها هم در دومینیوی بی سروسامانی و بروبیای مدیریتی دو باشگاه دولتی، هیات مدیره ناقصی دارند که تنها متشکل از سه نفر است!


حالا مهدی نبی به اتاق دبیرکلی برگشته است؛ کسی که به واسطه حضور طولانی و چهاردهه‌ای در فوتبال نفوذ خاصی بر بدنه کارکنان فدراسیون دارد. نبی با این حکم دیگر نمی‌تواند نامزد ریاست باشد.

سرپرست فدراسیون فوتبال در پیامی از تلاش‌های ابراهیم شکوری که از آذرماه ۹۷ به‌ عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فعالیت داشت، تقدیر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
چیز عجیبی نیست یه ایران ویه پیروزی!!!ضمنا درکنارکسب موز نایب قهرمانی آسیا کسب عنوان اولی سیدجلال هم امروز به افتخاراتشون اضافه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
شما برین از علی نژاد شکایت کنین و ما هم به فوتبالمون/چقد عقده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
تیم استقلال دقیقا شبیه عقده های نقش حاج نقی معمولی در فیلم پایتخت هستش ، بابا به ما چه توان قهرمانی ندارید هر وقت تونستید از این توجیهات دوری کنید شاید شاید ده سال دیگه دوباره بتونید جشن نایب قهرمانی بگیرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
شما هم دلخوش جام چهار جانبه باشین ضمنا شما برای همون کسب مقام اولی سید جلال چه ها که نکردین برو دوغتو بنوش عامو
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
کاکو یادت میاد چند ساله نتونستین پرسپولیس رو تو زمین بازی شکست بدین فکر کنم داره به تاریخ می پیونده دقیقا مثل پیوند شما با تیم گاوآهن/ گور شود هر آنکه نتواند دید الهی آمین
سلطان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
میدونم کم آوردید پرسپولیس سروره اینو یاد بگیرید
تابناک جان کمی محترم ترررر لطفا. جوان بی تجربه به نوعی ترور شخصیته اون شخص هست. حالا مثلا آقای نبی یا نبی ها در طول سالیان دراززز و با کوله باری از تجربه ( که بخشیش هم با آزمون و خطاهای فراوان پشت میزهاشون بدست اومده) چه گلی به سر فوتبال ما زدن؟!؟!؟!؟! شور فوتبال باعث حفظش در کشورمونه وگرنه کو افتخار فوتبالی؟؟؟؟ ۴۰ سال این آقایون پشت این میزها چه کردن؟ دریغ از حتی یک جام ملتها. یک میزبانی. حضور در جام جهانی هم با توجه به سهمیه های اخیر آسیا افتخار نیست. کو قهرمانی جام باشگاه ها؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
به نظر من شکوری فوتبالی و جوان و انرژیک بود و خیلی هم بهتر از این پیرمردهای سیاسی کار که فوتبالو نابود کردن، به سرعت باید تغییرات اتفاق بیفته و افرادی مثل دایی و مهدوی کیا و نکونام بیان تو فدراسیون،
پستهای دولتی تقسیم شده بین اسمهای تکراری بقیه چه تحصیل کرده چه متخصص ول معطل هستند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
وزارت ورزش از زمان اومدن وزیر فعلی غیر از دخالت های سیاسی و نابودی تیم اول آسیا چیکار کرد؟ همه میدونن دلیل رفتن کی روش همین آقاست
گمونم تابناک برای مشروعیت بخشیدن به انتخاب آقای نبی از عکس جوونی های ایشون استفاده کرده. این افراد با سن بالا قبلا کارهاشونو کردن و دیگه به درد مدیریت نمیخورن.
تکیه بر جای بزرگان ؛ نتوان زد به گزاف .
تا که اسباب بزرگی ؛ همه آماده شود .
پاسخ ها
منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
تکیه بر جای پیران و بازنشستگان نتوان زد تا روزی که فوت کنن و یا مریض بشن!!! و تازه بعدشم کسانی میان که از اونها بدترن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
پس این نسل جوان از کجا شروع کنند.
تاکید مکرر بر اصفهانی بودن مدیر نایالق چه چیزی را اثبات می کند ؟ افراد را با عملکردشان ارزیابی کنید نه با قومیتشان!
کاری به ظهور و حضور عجیب شکوری در فدراسیون ندارم و معتقدم بدون حامی قدرتمند این آقا حتی به جایگاه بازیکن ذخیره در لیگ برتر هم نمیرسید.
در مورد نبی میشه گفت حضور ایشون مثل حضور انصاریفرد در راس باشگاه پرسپولیسه. بازهم ناشی از لابی های عجیب غریب و حضور دستان پنهان قدرتمند.
از این فعل و انفعالات تکراری خیلی وقته خسته شدیم. نیاز به خون جدید در رگ های پست های مدیریتی این کشور خیلی وقته احساس میشه. ولی متاسفانه هیچ اراده و قدرتی وجود نداره.
جالبه این فدراسیونها و باشگاها به نوبت دست چندنفرند
فکر میکنم این پست دبیر کلی ارث پدری باشگاه پرس پو‌لیسه بقیه تیم ها سهمی ندارند بازیکن میره هئت مدیره نیاید این آقا همون آدمی که لیست استقلال برای afcنفرستادی تا یکسال استقلال حذف شود این داستان تعلق رنگی بودن از وزارت تا فدراسیون ادامه داره
با سلام. اما تا کی نبی و نقی و تقی در فوتبال باید رفت و آمد کنند؟!!! بایستی فرصتی هم به تازه نفسها داد. نه استفاده تکراری از این افراد افتخار است و نه عدم استفاده از نیروهای پرانرژی جوانتر. ضمنا منظور از جوان این نیست که بروید و از سر کوچه دست فردی کم سن و سال و بی تجربه را بگیرید و در راس قرار دهید. جوان و میان تجربه همه جا بهترین است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار