بازدید 6906
۲

رسیدگی به بیماران کرونا در آمریکا سهمیه بندی می‌شود

در حالی که آمریکا به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است این کشور تجهیزات کافی برای مراقبت و درمان بیماران در اختیار ندارد.
کد خبر: ۹۶۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 28 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه بوستون هرالد در گزارشی به عملکرد ضعیف دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت و نوشت کارشناسان بر این باورند آمریکا به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و این در حالی است که آمریکا تجهیزات کافی برای مراقبت و درمان بیماران در اختیار ندارد.

در این گزارش به قلم الکسی کوهان آمده است: یک پزشک در هاروارد اعلام کرد بیماری همه گیر کرونا آمریکا را هدف قرار می‌دهد و نبود تجهیزات، فضای بیمارستانی و عدم ارائه کمک "قابل توجه" از سوی دولت فدرال در زمینه آزمایش کرونا، سبب شده است آمریکا در شرایط بسیار دشواری قرار گیرد.

ما یک بازه زمانی دو ماهه را هدر دادیم

دکتر آشیش جها مدیر موسسه بهداشت جهانی هاروارد در سخنانی گفت: "ما یک بازه زمانی دو ماهه را هدر دادیم. دو ماه زمانی طولانی در ارتباط با یک بیماری همه گیر محسوب می‌شود. گذشت زمان به نفع ما نیست. "
این پزشک افزود مقامات از شیوع این بیماری در ماه ژانویه اطلاع داشتند و می‌شد از این زمان برای ذخیره تجهیزات و اقلام پزشکی و همچنین آماده کردن کیت‌های آزمایش و افزایش تخت‌ها در بیمارستان‌ها در سراسر کشور استفاده کرد.

جها گفت: "فکر می‌کنم همچنان می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم، اما اکنون دستیابی به هدف دشوارتر از دو ماه پیش است.

روز پنجشنبه آمریکا در موارد ابتلا به ویروس کرونا از همه کشورهای دیگر پیشی گرفت و بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، اکنون تعداد موارد ثبت شده ابتلا به کووید نوزده در آمریکا از مرز صد هزار تن گذشت.

چین و ایتالیا هر یک به ترتیب با ۸۶ هزار و ۸۰ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

جها روز پنجشنبه در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در دانشکده پزشکی هاروارد درباره نگرانی‌های مرتبط با شکاف در نظام بهداشت و درمان صحبت کرد.

وی گفت آمریکایی‌ها طی دست کم ۱۲ تا ۱۸ ماه با تأثیرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا مواجه خواهند بود تا زمانی که واکسنی تولید شود و بزرگترین شکاف‌ها در زمینه تخت‌های بیمارستانی، مناطق حومه‌ای که دسترسی کمتری به مراقبت‌های بهداشتی دارند و تهیه کیت‌های آزمایش و دستگاه‌های تنفس مصنوعی خواهد بود.

او در خصوص تخت‌های بیمارستانی گفت: "استفاده صرف از فضای کنونی کافی نیست. بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید مجزا از دیگر بیماران بستری شوند".

با آن که این ویروس می‌تواند در مناطق پر جمعیت‌تر همانند شهرهای بزرگ سریع‌تر منتقل شود، مناطق حومه‌ای هم در امان نیستند و ارائه تجهیزات حیاتی همانند دستگاه‌های تنفس مصنوعی در سطح پایینی در سراسر کشور توزیع می‌ شود.

قصد داریم فرایند مراقبت از افراد را سهمیه بندی کنیم

جها خاطر نشان کرد: "قصد داریم فرایند مراقبت از افراد را سهمیه بندی کنیم، بنابراین برخی از افراد زنده می‌مانند و برخی دیگر می‌میرند. "

ظرفیت گرفتن آزمایش باید دو تا سه برابر زمان کنونی شود و برای مراقبت از افراد به نیروی کار بهداشتی بسیار بیشتری نیاز است.
جها گفت: "دولت فدرال به واقع اقدامی ضعیف در ارتباط با ایجاد مکان‌های گرفتن تست در پیش گرفت. بنابراین، خود ایالت‌ها باید وارد عمل شوند. می‌خواهم شاهد تلاش دولت فدرال در این زمینه باشم و تمایل دارم ببینم خود رئیس جمهور وارد عمل شود و بگوید ما باید این ویروس را متوقف کنیم. "

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اگه بنظر شما آمریکا اینقدر بدبخت،فرومایه،احمق،بیارزش،بیپول،و.......هست
چرا دست به دامن چنین کشوری میشید؟؟!!
وقتی خودشو نمیتونه جمع کنه بعد چی زرت و پرت میکرد که به ما کمک کنه دروغ در بین تمامی دولت مردان جهان عادی شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها