بازدید 8024

کمک گیتس و زاکربرگ به تحقیقات‌ درمان‌ کرونا

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک از ثروتمندترین مردان ایالات متحده تصمیم گرفته اند برای مبارزه با کرونا با یکدیگر همکاری کنند.
کد خبر: ۹۶۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۰ 28 March 2020

به گزارش تابناک به نقل از انتخاب، خانواده‌های زاکربرگ و گیتس، معمولا در پروژه‌های خیریه حضوری پررنگ دارند. اخیرا نیز همسر مارک زاکربرگ، چان زاکربرگ اعلام کرد که ۲۵ میلیون دلار به بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای یافتن درمان‌های COVID-۱۹ کمک می‌کند.

این پروژه در پی کشف درمان‌های مقرون به صرفه برای بیماران COVID-۱۹ است که می‌توانند در مقیاس توزیع شوند. این پروژه تنها یکی از چندین راهی است که غول‌های فناوری در مبارزه با گسترش COVID-۱۹ ارائه می‌کنند.

سازمان نیکوکاری که مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کردند نیز رسما این همکاری را با بنیاد بیل و ملیندا گیتس مورد تایید قرار داد. همکاری مالی زاکربرگ و همسرش پس از آن انجام می‌شود که بنیاد بیل و ملیندا گیتس طرح شتاب دهنده درمانی COVID-۱۹ را در اوایل ماه مارس راه اندازی کرد. برخی بنیاد‌های خیریه دیگر نیز در این طرح با بیل و ملیندا گیتس مشارکت می‌کنند. طرح اولیه بنیاد گیتس با تأمین بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری آغاز شد.

هدف از این پروژه توسعه درمان‌های مقرون به صرفه برای COVID-۱۹ است که می‌تواند در مقیاس بزرگ توزیع شود. طرح شتاب دهنده در تلاش است دارو‌های جدید و مورد استفاده مجدد را برای معالجه بیماران COVID-۱۹ مورد ارزیابی قرار دهد و امیدوار است از تحقیقات خود برای مقابله با سایر پاتوژن‌های ویروسی در بلند مدت نیز استفاده کند. شتاب دهنده درمانی COVID-۱۹ همچنین با سازمان بهداشت جهانی در مورد این پروژه همکاری خواهد کرد.

زاکربرگ امروز در یک پست در فیس بوک نوشت: «ارزیابی دارو‌های موجود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا از آنجا که آن‌ها قبلاً کارآزمایی ایمنی بالینی را انجام داده اند، بسیار سریعتر می‌توانند وارد چرخه درمان شوند.» این همکاری یکی از چندین کوششی است که غول‌های فناوری سیلیکون، ولی در تلاش برای کمک به مبارزه با گسترش کرونا انجام می‌دهند.

شرکت‌های آمازون و مایکروسافت نیز به یک صندوق امداد ۲ میلیون دلاری کمک کردند. فیسبوک نیز برای کمک به مشاغل کوچک تحت تأثیر این بیماری یک برنامه ۱۰۰۰۰ دلاری راه‌اندازی کرده است و اپل اعلام کرده است که به ۱۰ میلیون دلار برای تولید ماسک اهدا می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر