بازدید 50212
مهمترین خبر‌های آبان ماه ۹۸

آخرین آمار فرار مالیاتی در ایران؛ ۶۰ هزار میلیارد تومان! / گوگوش و بهروز وثوقی به رسمیت شناخته شدند / قدردانی سیدحسن نصرالله از خاتمی در دیدارش با احمدی‌نژاد / پشت‌پرده مالی شبکه من‌وتو چیست؟

تعطیلی که امام رضا (ع) هم با آن مخالف است! با انتقال آب، دریای خزر خشک می‌شود؟ جزئیات چهارمین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی، توضیحات همسر حداد عادل درباره اظهارات جنجالی‌اش، اعظم طالقانی می‌توانست نخستین رئیس جمهور زن ایران باشد، کنایه‎‌های علم‌الهدی به بازرگان: از ترسش استعفا داد، واکنش‌های شرقی و غربی به اعتراضات آبان‌ماه ایران و ...
کد خبر: ۹۶۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 27 March 2020

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات هشتمین ماه سال ۱۳۹۸ یعنی آبانماه که در روزهای آغازین سال ۹۹ پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای ایام نوروز خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال ۹۸ را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ تعطیلی که امام رضا (ع) هم با آن مخالف است! با انتقال آب، دریای خزر خشک می‌شود؟ آخرین آمار فرار مالیاتی در ایران؛ ۶۰ هزار میلیارد تومان! جزئیات چهارمین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی، توضیحات همسر حداد عادل درباره اظهارات جنجالی‌اش، اعظم طالقانی می‌توانست نخستین رئیس جمهور زن ایران باشد، کنایه‎‌های علم‌الهدی به بازرگان: از ترسش استعفا داد، گوگوش و بهروز وثوقی به رسمیت شناخته شدند، پنچرکردن چرخ‌های آمبولانس، باعث مرگ بیمار شد، ۷۶ هزار میلیارد درآمد؛ «مالیات» مشخص نیست!، اصغرزاده: ما از دیوار سفارت بالا رفتیم؛ کسانی هم از دیوار مملکت بالا رفتند، قدردانی سیدحسن نصرالله از خاتمی در دیدارش با احمدی‌نژاد، واکنش‌های شرقی و غربی به اعتراضات آبان‌ماه ایران، پشت‌پرده مالی شبکه من‌وتو چیست؟ و ... مهمترین اخبار آبانماه ۹۸ است.

تعطیلی که امام رضا (ع) هم با آن مخالف است!

علی مطهری در کانال تلگرامی خود نوشت: تعطیلی روز آخر صفر در کشور یک بی‌تدبیری و بدسلیقگی بوده است. وقتی ۲۸ صفر تعطیل است، تعطیلی دو روز یا یک روز بعد آن یعنی تعطیلی یک هفته کشور و ضربه اساسی به اقتصاد کشور به ویژه بخش خصوصی. می‌توان در ۲۸ صفر، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت پیغمبر اکرم و شهادت امام حسن ـ علیه‌السلام ـ شهادت امام رضا ـ علیه‌السلام ـ را نیز گرامی داشت.

اصلاً بزرگداشت یک مناسبت غیر از برخی مناسبت‌های خاص مثل عاشورا لزوماً با تعطیلی آن روز بهتر انجام نمی‌شود بلکه برعکس اگر همه جا دایر باشد، ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها و مطبوعات فعال باشند بیشتر می‌توان جلسه برگزار کرد و آن روز را گرامی داشت و در ایامی مثل روز آخر صفر معارف اسلامی مردم را بالا برد و از مناقب معصومین سخن گفت. تعطیلی این گونه روز‌ها باعث می‌شود عده‌ای در خانه‌ها بمانند و عده‌ای به سفر از جمله شمال کشور بروند و عده‌ای که اگر آن روز هم تعطیل نبود به مساجد می‌رفتند به مساجد بروند و البته فقط برخی مساجد ما برنامه‌های پرمحتوا دارند و مردم را با معارف رسول اکرم و اهل بیت ایشان آشنا می‌کنند، بقیه در اختیار مداحان است که صرفاً عواطف و احساسات مردم را اقناع می‌کنند و کاری به اقناع عقل آن‌ها ندارند. تدبیر اقتضا می‌کند که تعطیلی روز آخر صفر حذف شود و کارمندانی که می‌خواهند در این روز به زیارت امام رضا ـ علیه‌السلام ـ به شکل راه‌پیمایی و غیر آن بروند مرخصی بگیرند. مجلس باید مصلحت جامعه و اسلام را بر اقدامات عوام‌پسند ترجیح دهد. قطعاً خود امام رضا ـ علیه‌السلام ـ نیز با چنین تعطیلی‌های خلاف عقل موافق نیستند.

ضرورت حذف این گونه تعطیلی‌ها در شرایط امروز که ما نیاز به کار و فعالیت بیشتر داریم مضاعف است. تعطیلی هشتم ربیع‌الاول هم که چند روز دیگر است و معلوم نیست عزاداری است یا جشن و مشکل دیگری هم از نظر وحدت اسلامی دارد، بر اساس قول دادن یکی از مجلسی‌ها به یکی از علما، دزدانه و بدون مناسبت در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه قرار گرفت و در نتیجه حذف آن نیاز به دو سوم آرا دارد و در تلاشی که اینجانب و برخی از نمایندگان کردیم رأی نصف به اضافه یک را برای لغو آن به دست آوردیم که در واقع این تعطیلی باید حذف شده باشد، چون هیچ سنخیتی با احکام دایمی برنامه‌های توسعه ندارد و در حقیقت نیاز به دو سوم آرا نداشته است. به هر حال، عوام‌زدگی و ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی و مصلحت اسلام ما را به اینجا رسانده است.

با انتقال آب، دریای خزر خشک می‌شود؟

احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط ‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت از محیط زیست در کافه خبر: معمولا کارشناسانی که نقد تخصصی و علمی به این پروژه دارند، تنها در این مورد بحث نمی‌کنند. موارد دیگر قابل بحث است، اما اگر بخواهیم صد اشکال به این پروژه بگیریم، آخرین اشکال بحث خشکی خزر است. ۹۰درصد آب خزر از طریق رودخانه ولگا تأمین می‌شود، رودخانه ولگا به میزان بارش در حوزه آبریزش وابستگی زیادی دارد، برداشت آبی که از آن می‌شود هم نقش زیادی در این رابطه دارد. در گزارش‌ها آمده که تغییرات مربوط به بارش و برداشت رنج حدود ۶۰میلیارد متر مکعبی دارد. آبی که اینجا منتقل می‌شود ۲۰۰میلیون متر مکعب در سال است، عدد با تغییراتی که رخ می‌دهند اصلا قابل قیاس نیست.

آخرین آمار فرار مالیاتی در ایران؛ ۶۰ هزار میلیارد تومان!

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر سازوکار اعطای یارانه و اخذ مالیات در کشور به نفع طبقات برخوردار است و این موضوع باعث ایجاد فاصله طبقاتی در کشور شده است. ما به جای اینکه مالیات و درآمد را بر اساس سرانه تقسیم کنیم، بر اساس میزان برخورداری تقسیم کردیم. یعنی هر کسی هر چقدر امکانات و توانمندی بیشتری دارد به همان میزان از بیت المال سهم بیشتری می­ برد. رقم فرار مالیاتی در اقتصاد ایران بسیار است و بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

جزئیات چهارمین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی

با اعلام حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ آبان ماه ۹۸، گام چهارم و جدید خود را در کاهش تعهدات هسته ای برخواهد داشت. رئیس جمهور در این خصوص گفت: البته پیشاپیش کشورهای دوستمان در دنیا اعلام می‌کنیم، فعالیت جدید ما هم با نظارت ‌آژانس خواهد بود و آژانس همچنان نظارت می‌کند، حتی بر فعالیتی که از فردا آغاز خواهیم کرد.

روحانی افزود: گام چهارم ما هم مثل سه گام دیگر قابل بازگشت است. هر زمانی ‌آنها به تعهدات کامل خودشان برگشتند، ما هم به تعهدات کامل خود برمی گردیم. معیار را اول ژانویه ۲۰۱۹ گذاشتیم و گفتیم آنها برگردند به اول ژانویه ۲۰۱۷، ما هم به اول ژانویه ۲۰۱۷ برمی گردیم.

وی اظهار داشت: گامی که آغاز می‌کنیم در فردو خواهد بود. ما طبق برجام، یکهزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم. در برجام قرار ما این بود، اینها در فردو بچرخند؛ اما گاز به ‌آنها تزریق نشود. به سازمان انرژی اتمی دستور خواهم داد، از شانزدهم آبان گازدهی را در فردو آغاز کند.

حالا در اجرای دستور ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت، روند گازدهی به سانتریفیوژ‌های فعال در سایت فردو با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از صبح چهارشنبه ۱۵ آبان آغاز شد و مخزن (سیلندر) ۲۸۰۰ کیلویی که حاوی حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم گاز هگزا فلوراید اورانیوم (uf۶) است تحت نظارت بازرسان آژانس بین اللملی انرژی اتمی پس از انتقال از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) به مجتمع غنی سازی شهید دکتر علیمحمدی (فردو) در سالن خوراک دهی مجتمع فردو قرار گرفت.

توضیحات همسر حداد عادل درباره اظهارات جنجالی‌اش

طیبه ماهروزاده، استاد دانشگاه و همسر غلامعلی حداد عادل، با اشاره به صحبت‌هایش در برنامه زاویه شبکه چهار، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد: در پی برداشت‌های نادرستی که از صحبت اینجانب در برنامه زاویه شبکه چهار در شامگاه چهارشنبه هشتم آبان نودوهشت در فضای مجازی منتشر شد توجه کاربران محترم را به نکات زیر جلب می‌کنم؛

۱ - تاسیس دبیرستان فرهنگ بعداز فراغت فریدالدین از دوره دبیرستان صورت گرفته و وی در این دبیرستان تحصیل نکرده است.

۲-اشاره به تحصیل وی صرفا به منظور بیان وضعیت نامطلوب رشته علوم انسانی در آن زمان بوده و این مطلب با دقت در صحبت اینجانب به روشنی قابل اثبات است.

۳-در برنامه به صراحت گفته شد که مدارس دولتی فرهنگ (که تعداد آن‌ها در حال حاضر در حدود یکصد مدرسه تخمین زده می‌شود و باعث توسعه علوم انسانی شده است) هیچ ارتباطی با موسسه غیرانتفاعی فرهنگ ندارد.

۴-اینجانب همواره یکی از آثار پربرکت وجود مقام معظم رهبری راهدایت وحمایت ایشان از طرح‌های مختلف علمی وفرهنگی می‌دانم وخداوند راسپاس می‌گویم که درحوزه علوم انسانی نیز رهنمود‌ها وهدایت ایشان در تاسیس موسسه فرهنگ (مخصوص علوم انسانی) به احیا و گسترش علوم انسانی در ایران انجامید.

اعظم طالقانی می‌توانست نخستین رئیس جمهور زن ایران باشد

احمد مازنی نماینده تهران در توییتی در واکنش به درگذشت اعظم طالقانی، نوشت: «اعظم طالقانی را اخرین بار در همایش خانه احزاب دیدم، او می‌توانست نخستین رییس جمهور زن ایران باشد، اما با تفسیر سلیقه‌ای از اصل ۱۱۵این اتفاق رخ نداد و امروز جامعه‌ی ما یکی از نماد اصیل و مبارز برای احقاق حقوق بانوان را از دست داد. بنده درگذشت او را تسلیت می گویم و رضوان الهی برایش آرزومندم.»

کنایه‎‌های علم‌الهدی به بازرگان: از ترسش استعفا داد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مردم دنیا دیدند جوانان ما دستان و چشمان جاسوس‌های آمریکایی را بستند و چندین ماه نگه داشتند و آمریکا قدرت هیچ تکانی را نداشت. از آن روز تا امروز چهل سال می‌گذرد و در این چهل سال بیش از چهل بار و چهارصد بار آمریکا توطئه کرده و فتنه‌های سرسختانه در داخل کشور به وجود آورده از حارج تهدید کرده، اما در هر توطئه‌ای که علیه ما داشت شکست خورد و بیشتر آبرویش رفت. وی ادامه داد: آن روز اقمار آمریکا به او اطمینان داشتند و امروز آن‌ها بی‌اعتماد شدند. آن زمان اراده آمریکا غالب بود و امروز اراده کشور‌ها غالب است؛ نمونه آن جریان جنگ یمن و حکومت سعودی است. آمریکا اراده کرد یمن نابود شود، اما سعودی در حال نابود شدن است. امروز در دنیا کشوری پیدا نمی‌کنید که پرچم آمریکا را آتش نزنند. امروز شخصیت‌های سیاسی آمریکا در هیچ سرزمینی قدم نمی‌گذارند، مگر اینکه با انزجار مردم روبه رو شوند.

وی افزود: آن روز دولت انقلابی ما از ترسش استعفا داد، اما آمریکا امروز به این وضع دچار شده است. البته فقط بحث آمریکا نیست بلکه همه دشمنان ما است و هوادران داخلی آن‌ها که فکر می‌کنند با هواداری به جایی می‌رسند، در حال شکست خوردن هستند. بخش عمده عامل این فلاکت اختلال در درک ایران بود. ایران را درک نکردند؛ از خود اسلام و دین درک درستی نداشتند. قرآن برایش با انجیل تحریف شده یکی بود. مدرنیته آمد سفره مسیحیت را جمع کرد و فکر کرد می‌تواند سفره اسلام را جمع کند.

گوگوش و بهروز وثوقی به رسمیت شناخته شدند

گوگوش از سوی سازمان سینمایی به رسمیت شناخته شدپایگاه تاریخ نگاری سینمای ایران متعلق به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور ثبت سوابق سینماگران ایرانی راه اندازی شده، اطلاعات برخی بازیگران پیش از انقلاب از جمله فائقه آتشین مشهور به گوگوش و بهروز وثوقی را با اختصاص صفحه‌ای به این بازیگر و خواننده پیش از انقلاب در سامانه خود ثبت و منتشر کرد.

پایگاه «تاریخ نگاری سینمای ایران» به منظور ثبت اطلاعات جامع فیلم ها و سینماگران اول اردیبهشت هزار و سیصد و نود و هفت با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی حیدریان رئیس وقت سازمان سینمایی رونمایی شد و بدین ترتیب فعالیت رسمی خود را تحت نظر سازمان سینمایی آغاز کرد؛ پایگاهی دو زبانه که کارکردی شبیه «بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها | Internet Movie Database» یا اختصار IMDb خوانده می‌شود، دارد.

با وجود گذشت یک سال و اندی از عمر این سامانه اطلاعاتی، تقریباً اطلاعات بخش قابل توجهی از فیلمسازان پیش از انقلاب در این سامانه به همراه تصاویر آنها به صورت فیلم به فیلم و در قالب پرونده کار درج شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. در این میان، اطلاعات بازیگران پیش از انقلاب از جمله بازیگرانی نظیر بهروز وثوقی و فائقه آتشین مشهور به گوگوش نیز به همراه تصاویر از ابتدا تا انتها درج شده و بدین ترتیب سوابق گوگوش برای نخستین بار از سوی سازمان سینمایی به رسمیت شناخته شد.

پنچرکردن چرخ‌های آمبولانس، باعث مرگ بیمار شد

۱۲ آبان ماه ۹۸ معاون عملیات اورژانس تهران درباره اخباری مبنی بر فوت بیمار قلبی پس از پنچر کردن آمبولانس توسط همسایه بیمار، توضیح داد: همراهان بیمار حین رسیدن تکنسین‌های اورژانس، اضطراب زیادی داشتند که با توجه به حساسیت موضوع، آمبولانس مقابل پارکینگ منزل همسایه مقابل، پارک شد. در این حین، همسایه ضمن فحاشی، با یک قمه به همراه بیمار و خودروی آمبولانس حمله‌ور شده و چهار لاستیک خودروی آمبولانس را پنچر کرد. طولانی شدن روند انتقال به دلیل اتفاقات به وجود آمده، در مرگ بیمار مؤثر بوده است. اورژانس تهران نیز با توجه به خسارات وارده به خودروی آمبولانس، از آن شخص شکایت کرد.

76 هزار میلیارد درآمد؛ «مالیات» مشخص نیست!

راغفر، کارشناس اقتصاد: برای از بین بردن شکاف طبقاتی و رانت جویی و دلالی در عرصه اقتصاد، لازم است ابزار‌های مالیاتی کارآمد شود؛ به عبارت دیگر در حال حاضر بخش مهمی از فشار مالیاتی بر عهده تولیدکنندگان و نیروی کار است، در حالی که باید مصرف‌کنندگان کالا‌های لوکس و دلالانی که بی‌زحمت به ثروت می‌رسند، مهمترین هدف مالیات گیرندگان باشند. برآورد‌ها حاکی از آن است در سال گذشته که کشور شدیدا زیر فشار ارزی قرار داشت، بیست شرکت خصولتی ایرانی سود خالصی معادل ۷۶ هزار میلیارد تومان را داشته‌اند و این سود‌ها بدون رانت انرژی ارزان و رایگان عملی نبوده است. به بیان دیگر، بیست شرکت خصولتی با بهره مندی از رانت نهاد‌ها و منابع ارزان و با افزایش همزمان قیمت ارز ۷۶ هزار میلیارد تومان سود گرفته‌اند، ولی مالیات کافی را نمی‌پردازند.

اصغرزاده: ما از دیوار سفارت بالا رفتیم؛ کسانی هم از دیوار مملکت بالا رفتند

ابراهیم اصغرزاده، از چهره های تسخیر سفارت آمریکا گفت: از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتیم ولی فکر نمی‌کردیم بعدها کسانی بیایند با ضرب و زور از دیوار کل مملکت بالا بروند و همه چیز را مال خود کنند، حتی انقلاب را. هیچ تصوری از سقوط دولت نداشتیم. نمی‌دانستیم اگر کاری بکنیم که دولت ساقط شود، جایش را چه نیروهایی خواهند گرفت. البته همینجا اعتراف کنم هیچ گاه به ذهنمان خطور نکرده بود که باید دولت را ساقط کنیم. آمریکا تصاویر ماهواره ای آماده شدن عراق برای حمله به ایران را به مهندس بازرگان داد. آمریکا دوست داشت به دولت موقت نزدیک بشود. وقتی دانشجویان از دیوار سفارت بالا رفتند تمام گروه های انقلابی، روشنفکران، ملی گراها، چپ ها، مجاهدین خلق و حتی نهضت آزادی هورا کشیدند و تشویق کردند.

قدردانی سیدحسن نصرالله از خاتمی در دیدارش با احمدی‌نژاد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات گفت: من سال‌ها مسئول کمک به جبهه مقاومت اعم از حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی بودم. در دولت اصلاحات که معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه بودم، مسئول این موضوع بودم. وقتی دوره کاری دولت آقای خاتمی تمام شد، در اولین ملاقات آقای احمدی‌نژاد با آقای سیدحسن نصرالله (سال ۸۴)، سیدحسن نصرالله گفت: در دوره آقای خاتمی آن‌قدر که به ما و مقاومت کمک شد، قبلا چنین اتفاقی نیفتاده بود و ما از پشتیبانی دولت اصلاحات راضی بودیم.

واکنش‌های شرقی و غربی به اعتراضات آبان‌ماه ایران

اعتراضات ایران در آبان ماه ۹۸ که در پی گرانی بنزین حادث شد، مورد توجه بسیاری از رسانه‌های بین المللی و مقامات و تحلیلگران خارجی بوده و هر یک با رویکرد‌های مختلف واکنش‌هایی به این اعتراضات نشان داند.

واکنش‌ها به اعتراضات در ایران متفاوت بوده؛ در حالی که غربی‌ها از اعتراضات در ایران حمایت کرده اند، بازیگرانی مانند روسیه و ترکیه موضع متفاوتی از غرب و امریکا اتخاذ کردند.

پس از اظهارات مداخله‌جویانه «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا درباره بروز برخی اعتراضات در ایران ـ که توسط برخی به آشوب سوق داده شد ـ وزارت خارجه آمریکا هم اقدامی مشابه از خود به نمایش گذاشت.

در همین ارتباط، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: «ایالات متحده در کنار مردم ایران ـ که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند ـ قرار دارد؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌عدالتی رژیم فاسد در قدرت اعتراض می‌کنند. ما تلاش دولت ایران برای قطعی اینترنت را محکوم می‌کنیم»! این اظهارات مداخله‌جویانه ساعتی پس از توئیت «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره برخی اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران مطرح شد. پمپئو پیشتر مدعی شده بود: آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آنها حمایت می‌کند!

در همین ارتباط، «تام کاتن» در بیانیه‌ای که در واکنش به تحولات ایران صادر کرده، مدعی شده است که «مردم ایران» از نادیده گرفتن نیازهای اساسی خود از سوی حکومت خسته شده‌اند.این سناتور جمهوری خواه از واشنگتن دی سی، در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود، مدعی لزوم حمایت از معترضان شده  است.

وزارت خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه در اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران، خواستار «احترام ایران به آزادی بیان و حق اعتراضات مسالمت‌آمیز» در ایران شد؛ این نخستین واکنش فرانسه به تحولات و اغتشاشات اخیر در ایران است که با لحنی مداخله آمیز صورت گرفته است.

درخواست برای آن چه وزارت خارجه فرانسه «اعتراض مسالمت‌آمیز» در ایران عنوان کرده، در حالی است که تنها چند روز پیش از این، تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

دولت آلمان در اقدامی مداخله جویانه از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد و از ایران خواست به آنچه آن را «خواسته‌های قانونی معترضان» خوانده، احترام بگذارد.

«اولریک دمر» سخنگوی دفتر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مدعی شد: «وقتی که مردم نگرانی های اقتصادی و سیاسی خود را مطالبه می‌کنند، مانند آنچه در حال حاضر در ایران اتفاق می افتد، این حق قانونی، محفوظ است و مورد احترام ماست. حکومت ایران باید با تمایل به گفت‌وگو به اعتراضات کنونی در ایران پاسخ دهد.

بر خلاف واکنش های غربی ها که با لحنی مداخله جویانه انجام گرفت، کشورهایی مانند روسیه و ترکیه واکنش متفاوتی را نشان ندادند.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) در اولین واکنش به برخی ناآرامی‌ها در شهرهای ایران، ابراز امیدواری کرد که آرامش هرچه زودتر به ایران بازگشته و حوادث پیش آمده در روزهای اخیر پایان یابد.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اغتشاش‌ها در ایران به دنبال سهمیه‌بندی بنزین اعلام کرد، از نظر مسکو، نیروهای خارجی شاید در پس دامن‌ زدن به گسترش اعتراضات و ناآرامی باشند؛ این اظهارنظر وزارت خارجه روسیه، اولین واکنش رسمی مسکو به تحولات و ناآرامی‌های اخیر در ایران بوده است.

پشت‌پرده مالی شبکه من‌وتو چیست؟

سفیر ایران در لندن با انتشار یک سند مالی گفت: شبکه "من و تو" از طریق تزریق اموال به غارت رفته ملت ایران توسط خانواده پهلوی اداره می‌شود به دستگاه تبلیغاتی آن‌ها مبدل شده است.

حمید بعیدی نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: تراز مالی شبکه «من و تو» نشان می‌دهد که از نظر اقتصادی شرکتی کاملا ورشکسته است. از ۹۵ میلیون پوند سرمایه، این شبکه فقط ۳ میلیون درآمد داشته و بقیه ضرر بوده است.

وی گفت: این شبکه که از طریق تزریق پول و اموال به غارت رفته ملت ایران توسط خانواده پهلوی اداره می‌شود به دستگاه تبلیغاتی پهلوی مبدل شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۲
هم صدا وسیما و هم من وتو از پولهای مردم ایران بدون سوال از آنها اداره می شود.
بیشتر خبر جفنگیات بود.
اقای مطهری تو فقط گیرت به تعطیلی هاست؟کدوم کشور با کاهش تعطیلات اقتصادش درست شده؟ اگر قرار باشه اقتصاد یک کشور درست بشه یه فرمول دیگه داره نه این که تعطیلات کم بشه چه اشکالی داره مردم برند شمال خب وقتی تعطیله برند یه نگاهی به دنیا بنداز ببین تعطیلات کشورهای مهم دنیا که بزرگترین اقتصاد دنیارو دارند چه طوریه ؟ایران دارای کم ترین تعطیلات در جهانه هرکار تو بقیه روزهای غیر تعطیل انجام دادین تو اینم انجام میدین
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
ایران بالاترین امار تعطیلی داره و کم ترین ساعت کار مفید اینو همه می دونن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
اینو همه می دونن که ایران بیشترین تعطیلی را داره.و کم ترین ساعت کار مفید
باید این افراد را با تزریق سم در رگشان اعدام کرد. قول میدم بساط اوباش بازی و قمه کشی بعد از چند اعدام برای همیشه از این‌مملکت رخت میبندهه
رشوه بگیران مالیاتی چقدر است. ؟؟؟
یک بار برای همیشه ، عقلای مملکت بدور از هر گونه نگرش مغرضانه و نفع سیاسی و در راستای منافع ملی ، تسخیر لانه جاسوسی را تحلیل و تعیین تکلیف کنند. دولت امروز آمریکا خیلی کثیفه ،منتها مردم آمریکا با جهت گیری گروهی خاص داخلی ،موضع گیری خصمانه اتخاذ خواهند کرد.
چرا همه پرسی نمیشه تا یکبار برای همیشه تکلیف موضوع روشن بشه.
ای کاش خانم گوگوش‌و آقای بهروز وثوقی از سوی سازمان سینمایی به رسمیت شناخته نمی شدند تا همینطور گمنام و نامحبوب و شناخته نشده باقی می ماندند.
آقای بعیدی نژاد
شبکه من وتو شاید برای امثال شما مهم باشد.
الان مثلا که چی حالا؟
هوای بارانی لندن خیلی باعث بیکاری شده!!
آفای اصغر زاده ؟
سازمان سینمایی گوگوش وبهروزرابه رسمیت شناخت!
وقتی تو میگویی وطن من خاک برسرمیکنم!بگذاریدهمانطورگمنام ولی درقلب ما باقی بمانند
آقای اصغرزاده امثال شماها کمک کردید تا برخی از دیوار مملکت بالا بروند در ضمن برای امثال شما هم زیاد بد نشد!
سلام چرا آقای مطهری مدام از تعطیلات مذهبی ایراد می گیرد؟
این چرندیات چیه شما تیتر می زنید .میخواهیدمردم را محک بزنید.
اين فردي كه تايرهاي آمبولانس را پنچر كرد بايد به جرم قتل محاكمه شود. در همان كشورهاي به اصطلاح دمكراتيك غربي اين جرم فرد را به حداقل ١٠ سال راهي زندان ميكند. آنوقت اورژانس تهران فقط از اين فرد به خاطر از بين رفتن تايرهاي آمبولانس شكايت ميكند؟!!!

ما ايرانيان از اين موجوداتي كه در ميان ما زندگي ميكنند روزانه خسارات فراوان ميخوريم.
کامنت آخری زرنگ بازی تابناکی هست آدم می مونه!!
موافق هست یا مخالف
ولی من و خانواده و فامیل و بچه محل نانوایی سر کوچه
هم دهاتی من هم شهری همکلاسی همکار دکتر مهندس میوه فروش ،مادر بزرگ , ۹۹% خارج نشبن ها ۸۰% داخل نشینها نگاه می کنن ،آهای کامنت آخری متوجه هستی
حالا تو چی می زنی؟؟
خوب گوگوش و وثوقی جزو تاریخ سینمای ایران هستند. تاریخ را که نمیشود عوض کرد
من واقعا برام سواله که خانواده پهلوی چقدر ازایران پول و سرمایه خارج کرده اند
درجایی خواندم که کل خروجی‌های آنها ودرمجموع شامل همه چیزهایی که بردند حدود 64میلیون دلاره
من با خانم گوگوش حرفي ندارم ولي حق بهروز وثوقي ماندن ومردن در غربت نيست به چه جرمي بايد دور از وطن باشند ايشان نه سياسي هستند نه مشكلي با نظام دارند
شنبه ۹ فروردین ۹۹
دلار(اسکناس) ۱۶۰۰۰ تومان
دلار(حواله) ۱۶۷۰۰
سکه ۶۲۵۰۰۰۰
بگو رشوه بگیر مالیاتی نه فرار مالیاتی.
سازمان باید راه کاری برای جلوگیری از رشوه داشته باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان