بازدید 25834
آخرین تحولات خاورمیانه

نامه هشت کشور به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران / افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی / تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهاد‌ها و افراد مرتبط با ایران / نامه ۳۳۸ سازمان مردم‌نهاد به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران

تمدید یک ماهه معافیت عراق برای خرید انرژی از ایران، تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهاد‌ها و افراد مرتبط با ایران، نامه ۳۳۸ سازمان مردم‌نهاد به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نامه هشت کشور به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۶۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 27 March 2020

تمدید یک ماهه معافیت عراق برای خرید انرژی از ایران، تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهاد‌ها و افراد مرتبط با ایران، نامه ۳۳۸ سازمان مردم‌نهاد به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نامه هشت کشور به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان هشت کشور جهان در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر اثرات منفی تحریم‌ها در مبارزه با کووید ‌۱۹ تأکید کردند و نسبت به پیامد‌های ادامه تحریم‌ها هشدار دادند.

این نامه روز چهارشنبه به امضای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، عراق، ونزوئلا و نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد رسیده است.

در این نامه خطاب به آنتونیو گوترش با توجه به بحران ناشی از کووید ‌۱۹ که سازمان جهانی بهداشت هم آن را تأیید کرده، آمده است: بدون شک این شرایط بزرگترین اورژانس بهداشت عمومی زمان ما است. هرچند در زمانی اتفاق می‌افتد که چندجانبه‌گرایی مورد حمله قرار می‌گیرد، فرصتی بی‌نظیر برای موفقیت در چندجانبه‌گرایی و تقویت آن است.

این نامه به تأکید دبیرکل به همبستگی و اراده سیاسی برای عبور از این بحران اشاره کرده و افزوده است: ما باید به تلاش‌ها بپیوندیم و به ‌عنوان اعضای مسئول جامعه بین‌المللی به‌ صورت جمعی، هماهنگ و قاطع عمل کنیم. این وظیفه مشترک ماست که نه ‌تنها نسل‌های آینده را از معضل جنگ نجات دهیم، بلکه اتخاذ بموقع سیاست‌ها و راهبرد‌ها را نیز برای نجات خود و زمان حال خود حفظ کنیم.

نمایندگان هشت کشور در سازمان ملل متحد با یادآوری اینکه دولت‌های ملی آن‌ها با تدابیر احتیاطی در مبارزه با شیوع و خود ویروس کرونا با مسئولیت عمل کرده‌اند، تصریح نمودند: ما همچنین در طراحی برنامه‌های اضطراری پیشرفت کرده‌ایم تا عملکرد سرویس‌های اساسی و سیستم‌های واکنش اضطراری را تضمین کنیم.

در این نامه یادآور می‌شود: ما با سیستم سازمان ملل متحد برای تقویت برنامه‌های همکاری خود و همچنین با سایر شرکای خود کار کرده‌ایم تا از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم و بهترین شیوه‌ها را به اشتراک بگذاریم. با وجود همه اینها، ما می‌دانیم که هنوز باید کار‌های زیادی انجام شود تا در این نبرد موفق باشیم.

نامه ۸ کشور به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران/افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادها و افراد مرتبط با ایران/ نامه ۳۳۸ سازمان مردم‌نهاد به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران

هشت کشور عضو سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه کووید ۱۹ دشمن مشترک همه است، تصریح کردند: همه ما می‌دانیم که این زمان تاریخی، خواستار بزرگترین سطح همبستگی، همکاری و همیاری با یکدیگر است، با وجود این، باید بدانیم که این کار برای کشور‌هایی که در حال حاضر با اعمال اقدامات قهریه یکجانبه که غیرقانونی و آشکارا نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است، روبه‌رو هستند؛ هرچند غیرممکن نیست، سخت است.

در این نامه به تأثیر مخرب اقدامات مذکور در سطح ملی و فرازمینی آنها، همراه با پدیده‌های ترس بیش از حد از "تحریم‌های ثانویه"، مانع از توانایی دولت‌های ملی به دسترسی منظم به سیستم مالی بین‌المللی و یا تجارت آزاد می‌شود، به این ترتیب، تلاش‌های مداوم دولت‌های ملی برای مبارزه با کووید‌ ۱۹، به‌ویژه در رابطه با تهیه اثربخش و بموقع تجهیزات و لوازم پزشکی از جمله کیت‌های آزمایش و دارو‌هایی که برای معالجه بیماران ضروری است، تضعیف می‌شود؛ همان‌طور که اخیراً توسط مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به ‌رسمیت شناخته شده است.

نمایندگان این هشت کشور تصریح کرده‌اند این تحریم‌ها همچنین تأثیر منفی مستقیمی بر حقوق بشر در زندگی، سلامتی و غذای افرادی دارد که در معرض آن‌ها قرار گرفته‌اند. این اقدامات همچنین بر همکاری و همبستگی بنیادین که باید بین کشور‌ها حاکم باشد، اثر می‌گذارد.

این نامه با تأکید بر اینکه تاثیر منفی این تحریم‌ها بر زندگی افراد و کشور‌ها در بحبوحه همه‌گیری جهانی این ویروس، بیشتر می‌شود، می‌افزاید: از این روی، جامعه بین‌الملل، از جمله سازمان ملل متحد برای تأکید مجدد در تعهد خود با مفهوم "ما، ملل متحد" نیاز فوری به یادآوری دارد.

در نامه نمایندگان ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، ونزوئلا، نیکاراگوئه و عراق با اشاره به گزارش کارشناسان مستقل سازمان ملل ـ که استفاده از اقدامات قهریه یکجانبه بر بیش از یک‌سوم بشر تأثیر می‌گذارد ـ آمده است: با توجه به مطالب فوق، ما با احترام از شما می‌خواهیم که خواستار برداشته شدن کامل و فوری چنین اقدامات غیرقانونی، اجباری و خودسرانه فشار اقتصادی شوید تا از پاسخ کامل، مؤثر و کارآمد اعضای جامعه بین‌الملل نسبت به ویروس کرونا و نیز رد سیاسی کردن چنین بیماری همه‌گیر اطمینان حاصل شود.

این نمایندگان با تأکید بر اینکه مفاد نامه با تعداد قابل توجهی از قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد تطابق دارد، یادآور شده‌اند: ما در دنیایی به‌هم‌پیوسته زندگی می‌کنیم، از این روی، در زمینه یک بیماری همه‌گیر جهانی، "ممانعت از تلاش‌های پزشکی در یک کشور، خطر را برای همه افزایش می‌دهد".

نامه مخالفت با تحریم هشت عضو سازمان ملل متحد با یادآوری اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر اینکه در نتیجه اعمال مجازات‌ غیرقانونی، سیستم پزشکی و بهداشت و درمان هر کشور سقوط می‌کند، خاطرنشان کردند: نمی‌توانیم اجازه دهیم که محاسبات سیاسی، سد راهی برای نجات جان انسان‌ها شود.

در این نامه با اشاره به آثار منفی کرونا بر اقتصاد جهانی و کشور‌ها آمده است: کاهش بار بدهی و تأمین تسهیلات مالی کافی برای حمایت از پیشگامان این مشکل ضرورت دارد. این مهم به ‌ویژه برای کشور‌هایی که علاوه بر مقابله با ویروس کرونا، مجبورند با سایر شرایط غیرمستقیم همچون تأثیر منفی اقدامات قهریه یکجانبه نیز مقابله کنند، اهمیت بیشتری دارد.

نمایندگان این هشت کشور از دبیرکل خواسته‌اند تا این نامه به‌ عنوان سند رسمی سازمان ملل متحد هم ثبت شود.

تمدید یک ماهه معافیت عراق برای خرید انرژی از ایران

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که معافیت عراق برای واردات گاز و برق از ایران برای ۳۰ روز دیگر تمدید شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هدف از این معافیت یک ماهه عراق را پاسخ به نیاز‌های فوری انرژی ملت عراق عنوان کرد.

در همین ارتباط، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که آمریکا این معافیت تحریمی عراق را برای آخرین بار تمدید کرده است.

این در حالی است که مدت زمان معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا برای خرید انرژی از ایران، ۴۵ روزه بود که با دولت ایالات متحده اخیرا، این مدت ۴۵ روزه را به یک ماه کاهش داده است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهاد‌ها و افراد مرتبط با ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه نهاد‌ها و افراد مرتبط با ایران اعمال کرد.

تحریم جدید آمریکا پانزده فرد و پنج نهاد مرتبط با ایران را شامل می‌شود و واشنگتن مدعی شده این تحریم‌ها مرتبط با مبارزه با تروریسم است.

افرادی که آمریکا به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است، عبارتند از: «محمد سعید البهادلی» شهروند عراقی، «محمد الغریفی» شهروند عراقی، «شیخ عدنان الحمیداوی» شهروند عراقی، «علی حسین المنصوری» شهروند عراقی، «علی فرهان اسدی» شهروند ایرانی، «ماشالله بختیاری» شهروند ایرانی، «علیرضا فداکار» شهروند ایرانی، «مهدی قاسم زاده» شهروند ایرانی، «ولی قلی زاده» شهروند ایرانی، «محمد جلال مآب» شهروند ایرانی، «سید رضا موسوی فر» شهروند ایرانی، «سید یاسر موسوی فر» شهروند ایرانی، «حسن پلارک» شهروند ایرانی، «حسن سبزی نژاد» شهروند ایرانی و «مسعود شوشتری پوستی» شهروند ایرانی.

نامه ۸ کشور به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران/افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادها و افراد مرتبط با ایران/ نامه ۳۳۸ سازمان مردم‌نهاد به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران

همچنین نهاد‌هایی که به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند عبارتند از: شرکت خدمات دریایی و حمل و نقل «الخمائل» ثبت شده در عراق، شرکت بازرگانی «بهجت الکوثر» ثبت شده در عراق، شرکت سهامی خاص «متاجر نوین مدائن» ثبت شده در ایران، شرکت «سامان شیمی خاور میانه» ثبت شده در ایران، ستاد بازسازی عتبات عالیات.

این تحریم‌ها دقیقا پس از نامه هشت کشور از جمله روسیه و چین به سازمان ملل صورت می‌گیرد که طی آن به تاثیر منفی تحریم‌های ایالات متحده بر توانایی ایران برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» تاکید شده است.

پیش از این نیز تعدادی از قانونگذاران آمریکایی، از جمله سناتور‌ها «برنی سندرز» و «الیزابت وارن»، با ارسال نامه‌ای به وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری این کشور، خواستار کاهش تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا شدند.

از سوی دیگر، امروز نیز دو روزنامه مهم چاپ ایالات متحده، در یادداشت‌هایی هم‌صدا با درخواست‌های جهانی، دولت آمریکا را به کاهش تحریم‌های ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا دعوت کردند.

نامه ۳۳۸ سازمان مردم‌نهاد به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران

هفت شبکه تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد، ۲۲ سازمان مردم‌نهاد دارای مقام مشورتی در سازمان ملل متحد، ۹ انجمن دوستی ایران و سایر کشور‌ها و ۳۰۰ سازمان مردم‌نهاد ملی و استانی، به آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرانسانی آمریکا در شرایط شیوع بیماری کرونا نامه نوشتند.

در متن نامه این سازمان‌ها به دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: حق برخورداری از بهداشت و سلامت عمومی یکی از حقوق بنیادین شناخته در نظام بین‌المللی حقوق بشر است که در اسناد گوناگون بین‌المللی جایگاهی استوار دارد.

این سازمان‌های غیردولتی در این نامه یادآور شده اند: اعلامیه جهانی حقوق بشر، سلامتی را بخشی از استاندارد مناسب زندگی تلقی کرده و در بند ۱ ماده ۲۵ خود، «مراقبت‌های بهداشتی» را در کنار خوراک، پوشاک، مسکن و خدمات اجتماعی ضروری، جزو شرایط حداقلی اقتصادی و اجتماعی برای استاندارد مناسب زندگی و رفاه و سلامتی هر فرد دانسته است. همچنین ماده ۱۲ میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (۱۹۹۶) به موضوع حق بر سلامتی می‌پردازد و اشعار می‌دارد: کشور‌های عضو این میثاق حق هر فرد را به بهره‌مندی از عالی‌ترین سطح قابل حصول سلامتی جسمی و روانی به رسمیت می‌شناسند و پیشگیری و معالجه و کنترل بیماری‌های همه‌گیر و همچنین ایجاد شرایطی جهت تأمین تمام خدمات و مراقبت‌های پزشکی در مواقع بیماری را از وظایف دولت‌های عضو این پیمان می‌داند.

در ادامه این نامه آمده است: کنوانسیون حقوق کودک نیز در ماده ۲۴ خود، حق کودک را در برخورداری از بالاترین سطح استاندارد سلامت و تسهیلات لازم برای درمان بیماری و توانبخشی به رسمیت می‌شناسد. طبق این ماده، دولت‌ها باید روش‌های مناسب را در زمینه کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان و ارائه مشاوره پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی اولیه، مبارزه با بیماری‌ها و سوءتغذیه و تضمین مراقبت‌های قبل و پس از زایمان مادران اتخاذ کنند.

نامه ۸ کشور به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران/افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادها و افراد مرتبط با ایران/ نامه ۳۳۸ سازمان مردم‌نهاد به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران

این سازمان های غیردولتی خطاب به دبیرکل تاکید کردند: سال‌هاست مردم ایران مورد تحریم دولت آمریکا بوده‌اند و از زمان تصدی ریاست جمهوری دونالد ترامپ این تحریم‌های یکجانبه بر خلاف تعهدات بین‌المللی آنچنان گسترش یافته که معنایی جز محاصره و جنگ اقتصادی علیه مردم ایران ندارد و سازمان ملل متحد تاکنون نتوانسته است به وظایف قانونی خود در الزام دولت آمریکا به رعایت مقررات حقوق بشری عمل کند. شیوع ویروس کرونا در ایران، همزمان با تداوم این تحریم‌های غیرانسانی هر روز جان بسیاری از ایرانیان را می‌گیرد. پزشکان، پرستاران و کارشناسان بهداشتی به علت کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی جان خود را حین انجام وظیفه از دست می‌دهند.  

در پایان این نامه آمده است: جان میلیون‌ها ایرانی در مخاطره است. ایران برای خرید تجهیزات پزشکی و وسایل حفاظتی برای هشتاد میلیون جمعیت خود نیازمند منابع مالی است. سازمان‌های مردم نهاد و جامعه مدنی ایران امضاکننده این نامه تقاضا دارند تا دیر نشده با استفاده از ظرفیت دبیرکلی سازمان ملل متحد با پیگیری لغو تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه مردم ایران از ادامه این جنایت علیه بشریت جلوگیری شود.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی

شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای عربی با افزایش روزمره شمار مبتلایان به آن همراه است.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان روز پنجشنبه از ثبت ۱۱۲ مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا در تعدادی از شهرهای این کشور خبر داد.

«محمد العبد العالی» سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در نشستی خبری گفت: «شمار کل مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در عربستان تا به امروز به ۱۰۱۲ افزایش یافته است».

نامه ۸ کشور به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران/افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادها و افراد مرتبط با ایران/ نامه ۳۳۸ سازمان مردم‌نهاد به سازمان ملل برای رفع تحریم‌های ایران

او افزود: «با جان باختن یکی دیگر از مبتلایان که اهل مدینه منوره است، شمار کل جان باختگان به سه تن رسیده و چهار تن هم بهبود یافتند که در مجموع شمار بهبود یافته‌ها به ۳۳ تن رسیده است».

عراق

وزارت بهداشت عراق هم از ثبت ۳۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و جان باختن هفت تن از مبتلایان خبر داد.

در بیانیه وزارت بهداشت عراق همچنین از بهبود ۱۶ تن دیگر از مبتلایان خبر داد.

در عراق در مجموع شمار کل مبتلایان شناسایی شده به ۳۸۳ تن رسیده که در مجموع ۱۰۵ تن بهبود یافته و ۳۶ تن جان باختند.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان هم اعلام کرد که شمار کل مبتلایان قطعی به کرونا در این کشور به ۳۶۸ نفر رسیده که نسبت به روز قبل ۳۵ نفر به شمار مبتلایان افزوده شده و دو نفر از مبتلایان هم امروز به جمع جان باختگان بر اثر این ویروس افزوده شد.

لبنان هم از امروز منع آمد و شد شبانه وضع کرده است.

کویت

«عبدالله السند» سخنگوی وزارت بهداشت کویت هم روز پنجشنبه از ثبت ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت، با این حساب، شمار کل مبتلایان به این ویروس در کویت به ۲۰۸ تن رسیده است.

الجزائر

وزارت بهداشت الجزائر هم تاکنون با ثبت دو مورد جدید فوتی برای روز چهارشنبه شمار کل جان باختگان را ۲۱ مورد و با ثبت ۳۸ مورد جدید مبتلا شمار کل مبتلایان را ۳۰۲ مورد اعلام کرده است.

تونس

«عبداللطیف المکی» وزیر بهداشت تونس با اعلام شناسایی ۵۹ مورد جدید مبتلا به این ویروس شمار کل مبتلایان در این کشور را ۱۷۳ تن خواند.

فلسطین

در کرانه باختری شمار کل مبتلایان  به ۷۲ تن رسیده  و نخستین مورد فوتی از این میان مبتلایان روز گذشته ثبت شده و غزه نیز شمار مبتلایان همان ۹ نفر اعلام شده در روز گذشته همچنان باقی است.

قطر

وزارت بهداشت قطر هم با اعلام شناسایی ۱۱ مورد جدید ابتلا شمار کل مبتلایان را ۵۳۷ تن خواند.

امارات

وزارت بهداشت امارات از ثبت ۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و افزایش شمار کل مبتلایان به ۳۳۳ تن خبر داده است.

مصر

در مصر وزارت بهداشت این کشور  با ثبت ۵۴ مورد جدید ابتلا به این ویروس شمار کل مبتلایان را ۴۵۶ تن اعلام کرده است و با فوت یک نفر در روز گذشته شمار کل جان باختگان به ۲۱ تن و شمار بهبود یافتگان را در مجموع ۹۵ تن اعلام کرد.

اردن

وزارت بهداشت اردن با ثبت ۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا شمار کل مبتلایان را ۱۷۲ نفر اعلام کرد.

سوریه

سوریه شمار کل مبتلایان را پنج تن اعلام کرده است و از روز چهارشنبه هم منع آمد و شد شبانه وضع کرد.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب شمار جدید مبتلایان ظرف ۲۴ ساعت گذشته را ۵۵ تن خواند و گفت با این حساب، شمار کل مبتلایان به ۲۵۵ نفر رسیده است و با ثبت یک مورد فوتی شمار کل جان باختگان به ۶ تن و شمار بهبود یافتگان را هفت تن اعلام کرد.

سومالی

وزیر بهداشت سومالی هم از ثبت دومین مورد ابتلای به کرونا در این کشور خبر داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۲۲
کل دنیا هم از آمریکا بخوان تحریم ها رو برداره مرغ اونها یه پا بیشتر نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
فکر کردی مجلس اونجا هم اینجا برای سلفی گرفتن با خانم موگرینی دست و پای شان را گم کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
جناب امریکا اگر باز خواست چین را تنبیه کند با دقت بیشتری این کار را انجام دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
اگر دولت امریکا باز کشوری رو خواست تنبیه کند ودقت
. نکند شما ناشناس 10: 54 چیکار می کنید
سلام
| Germany |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستن. ما استکبار جهانی و صهیون غاصب. را. با موشکهایمان. از پای در میاوریم
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خیلی بیسواد هستید همتون با این تهلیل های آبکیتون
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
زدید توی گوش امریکا آبرویش را در دنیا بردید انتظار
. داریم تحریم دارو را لغو کند کدام دنیا سیر می کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
تا دیروز میگفید تحریم باعث شکوفایی پیشرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
التماس بیفایده برای رفع تحریمها
ناشناس
| France |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
یکصد و پنجاه میلیلارد دلار از برجام آزاد شد ۱.۷ میلیارد دلار اوباما با هواپیمای شخصی به تهران فرستاد اما یک سنتش برای مردم ایران خرج نشد.حالا هم همینطور خواهد شد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
تحریم بدلیل اختلاف بین آمریکا و این کشورهاست.ظاهرا مرغ این کشورها هم مثل آمریکا یک پا دارد.باید منتظر شد و دید که کدام طرف قدرت بیشتری دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
التماس ومتوسل شدن به سازمان ملل وکشورهای دیگر برای برداشتن تحریمها
رضا
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
پس باید یاد بگیری که نخواهی و با تحریم زندگی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
التماس نافرجام برای رفع تحریمها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
من که شدیدا مخالف لغو تحریم ها هستم چون باعث شکوفایی اقتصاد کشور شده است
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خودت زینال بی سوادی که هنوز نمی دونی تهلیل غلط
است و تحلیل درست است
اکابر کجا می ری؟؟؟؟
بنده در کلاس آموزشی تجارت آزاد شرکت می کردم استادش مدام سیاست خودکفایی را مسخره می کرد، حلا کی به ایتالیا ماسک می دهد? چند صدتا کشور به دولت امریکا التماس کنند تحریم دارو را لغو می کند، در این اقتصاد سیاست زده جهان درمان خودکفایی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
بچه برو به کلاس درست برس
اینجا چی میخای آخه؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
اونایی که منفی دادند به چی منفی دادند به حرف حق؟
به خودتون بیبین خوش خیال های رویا پرداز غرب پرست
ناشناس
| France |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
به دلیل گستردگی فن آوری هیچ کشوری نمی تواند خودش تنها همه چیز را بسازد نمونه اش شوروی بود که منهدم شد اول یاد بگیر و مطالعه کن بعد تز بده
جناب ترامپ جناب سرهنگ روی کدام پروژه را بطور کامل در خاورمیانه نتوانست اجرا کند?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
سرهنگ روی کیه?
حالا بعضی ها چقدر به جایزه اسکار پز می دهند، اگر همه دنیا موافق لغو تحریم دارو باشند چون دولت امریکا فکر می کند با تحریم دارو موفق خواهد شد تحریم دارو را لغو نخواهد کرد. حالا هی اصرار کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
انتظار داری به فیلم به وقت شام اسکار بدن یا فیلم اخراجی ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
تو خودت باشی با اون همه خرجی که کردی حاضری .همین طوری به هر فیلمی اسکار بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
تو برو جنشواره خودتان را جمع کن به کسی جایزه می دهی اصلا شماها را قبول ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
در همه کشور سیاست خاصی بر جشنواره های فیلم حاکم است، چشم بسته غیب می گی.
ناشناس
| France |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
چرا دروغ می بافی دارو هیچوقت تحریم نبوده پس این همه کمک که وارد ایران می شه از کجا می آد؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
اگه کره شمالی و کوبا توانستند،در طی این ده ها سال به خود کفایی برسند،بقیه هم میتوانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
در همه موارد تحریم ها،غذا و دارو جزء تحریم ها نیست.و تحریم کننده ها هم میدانند،که اینکار را نباید کنند چرا که محکومیت جهانی دارد،لذا اینکار را نمیکنند.
فرهاد
| Belgium |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
دقیقا به همین دلیله که آمریکا اصرار داشت کشورهای دیگه اقتصادشونو آزاد کنن,اونم با توصیه بانک جهانی که بخشی از دولت امریکاست, تا اقتصاد همه کشورها به دستورات اونا وابسته بشه.الان اقتصاد اروپا از امریکا دستور میگیره نه دولت های خودشون و این یعنی استعمار اقتصادی. بهترین راهکار اینه که بخشی از اقتصاد باید دولتی بمونه
آقای ترامپ باید آن مسولی که در استفاده از کرونا بی احتیاطی کرد را اعدام کند.
چرا اصرار دارید که تحریمها برداشته شود این یک فرصت طلاییست که به خودکفایی کامل برسیم ما که حتی کمک پزشکان بدون مرز را هم احتیاج نداریم چون اونها را جاسوس میدانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
اینا فقط پول نقد میخوان
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
از بس توی مغزمان نمی توانیم در این دهکده جهانی خودکفایی مسخره است، حالا کسی نمی پرسد چرا دولت های غربی بر محصولات کشاورزی تعرفه ترجیحی را اعمال می کنند، قانون کپی رایت را اعمال می کنند تا کشورهای جهان سوم در صنعت همچنان آن پایین ها .باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
با این مدیران خیلی فعال متعهد و نظریه پردازان سرسخت داخلی طرفدار خودکفایی ما اگر پراید را با قیمت عادلانه بدست مصرف کننده برسانیم هنر کردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
بخاطر دوزا که از اروپا می گیریم جان سربازمان را بخطر می اندازیم تا مواد وارد اروپا نشه.
سرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
توی این قرن همه چی سیاست زده است، فقط با تغییر لحن و ادبیات مدام ما جهان سومی ها را رام و آرام نگه می دارند.
ناشناس
| Czechia |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Czechia |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
علی آقا
توی ایران هم قانون کپی رایت داریم الکی صحبت نکن, یکی بره وقت و پول بزاره یه محصول جدید درست کنه بعد بقیه بیان مفت مفت استفاده ببرن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خود کفایی مثل کره شمالی و کوبا منظورت هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
قانون کپی رایت حق کشور توسعه یافته است شما هم بجای ایجاد جنگهای نیابتی درآمدهاتو صرف تامین نخبگان و دانشمندانت بکن تکنولوژی رو خلق کن و از این قانون بهره مند شو همش که نمیشه دزدی تکنولوژی کنی و فک کنی بچه زرنگ کره زمینی
رضا
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
کسانی که دنبال دهکده جهانی هستند ،گورشان را از این مملکت گم کنند البته اگر جایی انها را راه داد ما بدون جهانیانی که به مفهوم عمله و اکره آمریکا باشند هم امورات خود را می گزرانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
هواداران لغو تحریم ها، عملا مخالف خودکفایی کشور هستند. چرا اجازه نمی دهید که با این تحریم ها حال بکنیم و مشت محکم به دهان آمریکا بزنیم؟ ما نباید بخاطر چند کاغذ پاره بی ارزش به نام تحریم، اینطوری به عجز و التماس بیفتیم
اگه منظور من رو فهمیدید، صلوات بلند عنایت کنید
مشکل رو باید از ریشه حل کرد.
چه چیزی این ویروس رو به وجود آورده؟
چینی ها.
راه حل چیه؟
تمام دنیا باید علیه این کشور بشن چون باعث به وجود آمدن یک بحران جهانی شدن.
این آمریکا هم بره هرچی زور داره سره این چین لعنتی خالی کنه ،نه سر ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
الان نوون و آب شما از کجا داره وارد میشه؟؟
از آمریکا یا از چین؟؟
فرض کن دنیا کاری که شما دستور دادی رو انجام بده و چین کلا نابود بشه
بعد نون و آب شما با این وضع تحریمی از کجا مییاد؟؟
از آمریکا؟؟ یا بازم خرابه های چین؟؟
بعضی ها اصلا انگار توی این دنیا زندگی نمیکنن
نمیدونن دور و برشون چی میگذره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
بهتر است به دولت امریکا بگو یید در اجرای نقشه هایش بیشتر دقت کند، یک زمانی می گفتن در عین الاسد هیچکس هیچی نشده بعد گندش درآمد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
قبلا دولت امریکا دولتی را جابجا می کرد هیچ کس نمی فهمید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
آخه مسئولین باهوش و انقلابی ما میگن که این ویروس رو آمریکا ساخته و با پست دی اچ ال به ووهان چین فرستاده ! من نمیگم ..... اینا میگن
چه دل خجسته ای دارید ؟
چین و روسیه خودشان گرفتار تحریم آمریکا هستند
و از تحریم ، ایران دارند سودهای کلان می برند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
یعنی ما توانسته ایم فقط حمایت ۸ کشور را داشته باشیم؟نامه در سطح سازمان ملل باید کشورهای بیشتری امضا میکردند.
نامه اگر در سطح شورای امنیت میبود از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت که ۵ تا حق وتویی ها هستند می ماند ۱۰ کشور و عدد۶ کشور دیگر به جز چین و روسیه قابل توجه میبود منتهی در سطح سازمان ملل و ۲۰۰ کشور این عدد ۸ کم نیست؟؟؟؟؟؟
لبنان سوریه نیستند؟؟؟؟؟
چه تحريم باشيم چه نباشيم ، حقوق بشر در ايران رعايت نمي شود . رفع تحريم فقط به نفع كشور هاى دوست و برادر است .
خداراشکر
فهمیدن تحریمها کاغذ پاره نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
هنوز یک عده نفهمیده اند، از جمله، جناب حسین شریعتمداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خدا را شکر با تحریم ها بریز و بپاشهای دولتی جمع شد.
چیزی که می شه پیش بینی کرد این هست که ترامپ در مواجهه با این ویروس ناکام می مونه چون فرد خود شیفته ای هست که تمامی افرادی رو دور خودش جمع کرده که بر اساس آنچه که وی نظر می ده عمل می کنند. ایران هم ناکام خواهد بود چون در کشور ما هم افراد کارکشته در صدر امور نیستند
برداشته شدن تحریم ها به شرط واریز شدن پولهای بلوکه شده به حساب تک تک ایرانی ها .
در غیر اینصورت همان بهتر که پولها بلوکه بماند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
پوول توی حساب ایرانی ها بریزن که چی بشه؟؟؟
که همه برای خرج کردن پول های باد آورده بدویم سمت بازار؟؟؟ و بعدشم نون 600 تومنی قیمتش بشه 7000 تومن؟؟
نمیدونم چرا ما ایرانی ها همیشه و همه جا دنبال پول مفت هستیم
این همه یارانه به ملت دادن نتیجش چی شد؟؟؟
بجز اینکه ایجاد نقدینه گی سرگردان در بازار کرد زد بازار خودرو نابود کرد، بازار مسکن داغون کرد ، و بازار طلا و...بقیه بازارهارو از بین برد
حالا هی بگید دولت پول نفت و واریز کنه
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
من میگم با این پول جامعه بین المللی هیئتی را تعیین کند که مسائل رو دست مانده دولت را مانند کرونا و سیل و زلزله را هدایت و مهندسی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
الان که جمهوری اسلامی خودش کاری کرده که نشه تحریم رو برداشت.اف ای تی اف رو تصویب نکرده،نمیشه که مراوده بانکی جهانی داشت
رضا
| Germany |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
عزیز دوران مفت خوری گذشته یا کار میکنی و پول در
میاری و خلق ثروت میکنی مانند کشاورزان یا از گرسنگی میمیری مطمئن باش اگر نصف مملکت هم بمیرند هیچ اتفاقی نمی افتد کما اینکه ۱۰۰ سال قبل نصف مملکت از آنفولانزای اسپانیایی و قحطی مردند و هیچ اتفاقی نیفتاد توهم میزنید که فکر میکنید خیلی مهم هستید ولی در عالم واقع هیچ چیز نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
ناشناس ۱۵:۲۴
همون کشاورزها هم همه ی آبهای زیرزمینی را صرف کشت وکارشون میکنند و موقع دادن مالیات اب که میشه زورشون داره، بخش زیادی از بدبختی و خشکسالی این مملکت زیر سر همه کشاورزا است
مگه تحریم ها فرصت نبود !؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چی شد ؟؟؟؟؟ کم آوردید !!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بجای این نامه های ملتمسانه که به آمریکا و جهان نوشته اید به آقازاده هایتان نامه بزنید که برگردند وطن !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خدا امواتت رو بیامرزه که واقعیت رو گفتی
تو رو خدا کشورهای حامی ما را باش؛ با خودمان شدیم ۸تا
راستی چرا لبنان و یمن وسوریه و کره شمالی و فلسطین امضا نکردند؟
مگه غم لبنان ما را نکشته بود؟
تابی سانسور نکنی،چاپ کنی ها
جای خالی سوریه یمن سودان افغانستان چقدر جاشون خالیه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
سودان، افغانستان، سوریه، بورگیناپاسف، گینه سفلی، گینه علیا، استرالیا....همینجوری توهم بزنید
صحبتهای مجریهای کانال های ماهواره ای
ما ایرانیها فکر میکنیم که ثروت سوئیس رو داریم و تمام دنیا داره با پول ما اداره میشه
از کل دنیا طلبکاریم
کلا توهم داریم.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
عراق هم نیست !!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
ناشناس ۱۲:۳۱
یه زمانی به همان سوئیس و گنده تر از سوئیس وام
میدادیم اما تو و امثال تو این کشور را به این روز انداختیدا
الان
هدف از بر پای تخت ردیف کردن تخت سربازی به طول چند کیلومتر نیست . اگر مبنا تخت باشد میشود تهران تا کرج را از تخت پر کرد . تخت ها باید اتاق به اتاق باشد . یعنی در یک سوله بزرگ اگر هزار تا تخت ردیف کنی سر و صدای ان مکان واقعا برای بیماری که بستری شده کلافه کننده هست . دوباره نگاهی به بیمارستان احداثی چین بیندازید . هر اتاق چهار تخت هست و برای هر چند اتاق هم پزشو پرستار و ادوات وجود دارد ‌. اصلا مفهوم تخت بیمارستانی این مواردی نیست که تلویزیون نشان میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
شما که اینجوری تفسیر میکنی
پزشکی؟؟؟
پرستاری؟؟
تکنسینی؟؟؟
یا هیچ کدوم اینها نیستی و صرفا فکر میکنی این چیزی که شما میگی درسته
ناشناس
| France |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
اگر با تخت مشکل حل می شد که کسی به
بیمارستان مراجعه نمی کرد تجیزات مراقبت ویژه ، خصوصا دستگاه تنفس مصنوعی لازم
است
همشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
این نقاهتگاه بود که برپا شده نه بیمارستان.دقت بفرمایید .
تحریم برداشته بشه که چی؟ هم قبل از تحریم را یادمونه، هم زمان تحریم را، هم زمان رفع تحریم را، و هم دوره بازگشت تحریم را؛ وضعیت همین بوده که بوده!
اینکار ابهت امریکارا بالا می بره ایران فلاکت زده نشان می دهد
دولت امریکا چه توضیحی درباره ماموریت سرهنگ روی در خاورمیانه دارد?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
به تو چه مربوطه؟
طوری نوشته ۸ کشور، آدم نمونه فکر می کنه اتحادیه اروپا و کشورهای درست و حسابی نامه زدند

نامه نمایندگان ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، ونزوئلا، نیکاراگوئه و عراق

اینها که همه تیول چین و روسیه هستند. دلخوش به بورکینافاسو و ونزوئلا شده اید. حالا چه التماسیه

حتما ۳۳۸ سازمان مردم نهاد هم همین ها هستند.
تحریم های جدید امریکا جحواب اون 8 تا کشور و338 نهاد مدنی ست لطفا هیچ کاری نکنید بهترست
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور (دهم دیماه ۹۸) خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! آیا وقتش نرسیده به این دشمنی بیهوده و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدیم؟!
ویروس کرونا درسهای بزرگی برای تمامی کشورها در پی داشت. ازجمله اینکه قدرتهای بزرگ فهمیدند که بسیاری از فاکتورهای قدرتشان تنها در دوران نبود بحران کاربرد دارد و اگر دچار بحران شوند، خود نیز محتاج دیگر کشورها خواهند بود. اما برای مسئولین ما نیز یک درس بزرگ داشت: اینکه پیش بردن امور کشور با مقاومت (که البته بار آن هم تنها بر دوش مردم است) و مدام نه گفتن به دنیا و در مقابل کشورها ایستادن، تنها تا زمانی ممکن است که کشور دچار بحران عظیمی نشده است. تا همین چندی پیش مسئولین مدام میگفتند که تحریمها فرصت است، اما امروز که کشور در بحران کرونا گرفتار شده و البته باید در انتظار تبعات عظیم اقتصادی آن نیز در ماههای آینده باشند، همان مسئولین مدام خواهان لغو تحریمها هستند.
کرونا سهل است طاعون هم بیاد و یک نفر زنده بماند تا آن یک نفر تقاضای عذرخواهی نکند امریکا تحریم دارو را لغو نمی کند.
برای ما مردم کف جامعه باتحریم و بی تحریم هیچ فرقی نمیکنه
همیشه نابود بودیم همیشه
کار دنیا به جایی رسیده است که پلیدترین و خون اشام ترین کشور طول تاریخ به دیگران تهمت می زند و تحریم های ضد بشری به کار می برد
درغگوترین افراد در طول تاریخ بشر ادعای راست گویی و راستی آزمایی دارند
کسانی که با توهم سلاح کشتار جمعی به یک کشور حمله می کنند و هزاران نفر را می کشند و نفت و ... را به غارت می برند ادعای انسان بودن دارند
بوجود آورندگان داعش، ادعای مبارزه با ان را دارند
خنده دارترین طنز تاریخ بشر این است
آمریکا مدافع حقوق بشر

از ان بدتر کشورهای برده ای هستند که از ترس جرات هیچ گونه اعتراضی ندارند.
امروز نوبت ما بود
فردا نوبت شماست
مثل خوک لذت ببرید بردگان حقیر پست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
چرندیات تکراری پوچ و بی ارزش
آیا اف ای تی اف امضا شد؟؟؟؟؟
نمی تونن پول تزریق کنند به جیره خواران ببین به چه روزی افتادن
امریکا درنفرین ابدی کشته شدگان تحریم گرفتارخواهد شد.نفرین کسانی که بخاطر پیداکردن داروی تحریمی می میرند بخاطرکودکان سرطانی بخاطر مشکلات مرد وکودک بیکارکه دراثر تحریم بیکارشدند .اه وناله های کودکان بیماراگر امریکا اگر امپراتوری هم باشد دامنش راخواهد گرفت .خون بی گناهان پایمال نمی شود.خیلی زود امریکا متلاشی خواهد شد......
قبل از تحریم پدر من سرطان داشت هیچ بیمارستان تامین اجتماعی بستریش نکرد در متزل فوت کرد. مشکل کشور از تحریم نیست مشکل ناکارآمدی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
ناراحت شدم، خدا بیامرزتشون، خدا به شما و عزیزاتون طول عمر با آسایش عنایت کنن
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خدا رحمتشون کنه
اینهمه سازمان ملل وعفوبین الملل وسازمانهای مردم نهاد مرتب تکرارمیکنن به خاطرشیوع کرونازندانیان عقیدتی سیاسی راموقتا آزادکنیدبرن پیش خانواده هاشون وازویروس تاحدودی درامان باشن چطوراونموقع سازمان ملل وغیره آدم حساب نمیشن؟؟
جمهوری اسلامی خودش به خودش بایدکمک کند.یکطرفه نمی تواندباشد درارتباط بازندانیان آمریکایی واردمذاکره شویدوشفاف بامسئله برخوردکنیدسعی کنیدتاحدودی رضایت آنهاراجلب کنیدتاآنهاهم نرم شوندوتن به درخواست ایران دهند.
برداشته شدن تحریمها هیچ سودی به ملت نمی رسانه
بنده چون الگویم در مدیریت جهانی،حاج دکتر محموداحمدی نژاد امیرکبیر زمان ضدفساد است و ایشان هنوز عقیده دارن که تحریمها کاغذپاره اند،نیازی به رفع تحریمها نمیبینم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
احسنت بر تو، کلی خندیدم
متحدین ما رو!
نمیدونم
چرا غیر از چین و روسیه بقیه کشورهای در پیت دوستامون هستند.
چرا کشورهایی مثل سوریه، یمن ، ترکیه ، پاکستان، لبنان ، عمان ، افغانستان و ....... این نامه رو امضا نکردند.
تازه میزان قدرت دیپلماسی رو میفهمم
باید این لیبرال های ایرانی به جای رفع تحریم به جای رفع موانع تولید باشن که خودشون درست کردن تاب چه هاشون بتونن بدون دردسر پولدار بشند
همه دنیا هم خواهان رفع تحریم باشند، پادوهای آمریکا حاضر نمی شوند
چون
۱. پول تو آمریکا و کشورهای دیگر جاش امن تره
۲. فایده ای برای ملت نداره، چون قیمت کالاها و ارز سه برابر که نشد
۳. مشکل بی عرضگی دولت مردان است نه تحریم
۴. برای اقتصاد ایران هیچ فایده نداره
۵. آمریکا خواهان کمک به ایران است و ایران خودش نخواست
۶. مشکل الان کرونا و قرنطینه است نه تحریم. تحریم ها هیچ تاثیری برای کرونا نداره
۷. داروها و پزشکی و غذایی و کشاورزی که تحریم نیست
۸. تحریم ها خوبه. باعث پیشرفت میشه. حتی اگر سرمایه های ملت به ایران برنگرده و هیچ ارتباطی با خارج نداشته باشیم
و هزاران حرف بی ارزش از این نوع
رفع تحریم به نفع ملت ایران نیست، فقط به نفع گروههای منطقه ای مورد حمایت جمهوری اسلامی است.
آیا مسئولان که انتظار رفع تحریم ها در شرایط بحران کرونا را دارند ، آیا خود در این شرایط بحرانی رافت اسلامی را در خصوص کارمندانی که ناخواسته و تنها بدلیل عدم آگاهی از قانون تخلفات اداری به مصیبت مجازات مرتب از این قانون افتاده اند خصوصا افرادی که مجازات آنها تغییر محل جغرافیایی است و انجام وظیفه آنها مستلزم تردد بین محل سکونت و محل خدمت آنهاست و این تردد هم برای فرد و هم برای کارمندات دیگری که همکار وی در مقصد هستند و به دلیل تردد آن فرد بین شهر محل خدمت و محل سکونت می تواند موجب انتقال ویروس در زمان تردد بین شهر محل سکونت و شهر محل کار را فراهم آورد اعمال می کنند ؟
یکبار برای همیشه مشخص فرمایید تحریم نعمت هست یا نیست؟ اگه هستش چرا اینقدر تلاش می کنید لغو شود؟
تحریم ها نباید مانع برای فرار مسئولیت دولت در کنترل بیماری کرونا و تامین اقلام دارویی شود چون منابع ارزی خیلی خوبی در کشور مثل صندوق ذخیره و... وجود دارد.
خبر را تحریف نکنید اپولا این هشت کشور هر کدام خودشان تحت تحریم آمریکا هستند و خواستار رفع تحریم خود شده اند دوما وقتی نام کره شمالی و ونزویلا در این فهرست دیده می شود خیلی مسایل روشن می شود سوما این هشت کشور به جز چین و روسیه هیچ وزنه سیاسی و اقتصادی و نظامی در جهان به شمار نمی روند.
تحریم ها بخاطر مشکل بین کشورهای مذکور با آمریکا ایجاد شده،قاعدتا رفع تحریم بصورت یک جانبه مورد موافقت آمریکا قرار نمیگیرد.قطعا آمریکا در جواب اینکه این کشورها که درگیر کرونا هستند،اعلام خواهد کرد که دارو و غذا شامل تحریم نمیشود و چیزی عایدشان نمیشود .لذا این کشورها اگر هدف نمایشی ندارند و واقعا میخواهند که در این برهه از زمان مشکلات فیمابین حل شود باید،مذاکره کنند و مشکلات فیمابین را حل کنند.البته بنظر نمیرسد این کشورها آمادگی حل مشکلات را داشته باشند و فقط میخواهند از جو موجود جهانی بهره برداری سیاسی کنند.
باید یک قوانین جهانی در مورد غذا ،تعیین و از طریق نهادهای جهانی بطور دقیق کنترل شود،بطوریکه مثلا هر کشوری مثل چین نیاد با خوردن خفاش و هر حیوانی که دستشون میرسه ،ویروس را از حیوان به انسان منتقل کنند.
هشت کشور چین روسیه کوبا کره شمالی ونزوئلا نیکاراگویه عراق و سوریه؟؟؟؟؟
رسما شدیم عضو گروه بلوک شرق کمونیسم. چین و روسیه و کوبا و ونزوئلا که تکلیفشون با خدا روشنه کره شمالی هم که کیم جونگ ایل را خدا می‌دونه... ما رو ببین با کیا هم کاسه کردید .....
کسبه ای که واقعا محتاجن اگه بدونن با بستن مغازه هاشون دولت کمکشون میکنه چرا تعطیل نمیکنن.مطمن باشین تعطیل میکنن
اما وقتی میدونن زیانشونو کسی جبران نمیکنه
برو کار کن مگو چیست کار که سرمایه ضد تحریمیست کار
باورم نمیشه هنوز هشت کشور تو دنیا باهامون دوستند؟ مسئولان یه فکر بکنند.
"این نامه روز چهارشنبه به امضای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، عراق، ونزوئلا و نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد رسیده است."

واقعا چه کشورای تاثیرگذاری!
کلا 5تاشون توو در و دیوارن!
از دهه شصت به یاد داریم که داروخانه به داروخانه دنبال یک قرص می دویدیم و جواب این بود که دولت ارز کافی به واردات دارو تخصیص نمی دهد! آنوقتها نه تحریم بودیم و نه ارز کم داشتیم، راستی فرمول سلامتی رو از آقای ولایتی بپرسید که چگونه کرونا را ظرف چند روز شکست داد!؟
ایران برلغوتحریمها متمرکزاست جهان برمقابله موثرباکرونا!
دوستان ما كره شمالي،كوبا ، ونزوئلا و روسيه همشون نظام ديكتاتوري عجيب كه ما مردم سالاريم!!!
کره شمالی..
کره شمالی ؟؟؟
کره شمالی!!!
کار به کجا رسیده کره شمالی با دو سه بار دیدار با ترامپ الان شده پسرخاله و شفاعت مارو نزد ترامپ می کنه...

ای وای براین کشور...‌ ای وای بر ما

این تیری که به پهلوی ایران . کشور. و مردم و انقلاب خورده. پرش از خودی های ما است که خود را برتر و عقل کل می دانند .
از ماست که بر ماست.
کسانی که فکر می کنند. با افزایش آمار مرگ مردم ایران می توان آمریکا را وادار به لغو تحریمها کرد سخت در اشتباه اند.
اون هشت کشور خودشون بخشی از بودجشون رو از ایران می گرفتن الان عزادار شدن !!!!
عجب کشورهایی
انهاکه خودشان در تحریم و یا در وضع اقتصادی وخیمی گرفتارند
ورود داروها و موادغذایی که مشکلی ندارد وچنانچه مشکلی داشت هرروز در رسانه ها بخصوص صدا وسبما اعلام نمی شد که فلان مقدار داروهاولوازم پزشکی ومواد غذایی در گمرکات منتظر تخلیه هستند و انبارها پر است ،وحتی حاضرید دررابطه با مشکلات کرونایی به آمریکا نیز کمک کنید پس این همه التماس غیر قابل قبول برای رفع تحریمها با چه هدفی انجام می گیرد اگر نیاز واقعی هست بنشینید مذاکره کنید که غیر از این اتفاقی نخواهد افتاد حتی به فنا شدن بیشتر مردم ایران .
این نامه روز چهارشنبه به امضای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، عراق، ونزوئلا و نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد رسیده است:
کشورهای امضا کنندگان این نامه خود مورد نفرت ترامپ هستند و چین و روسیه خودشان از اعضای شورای امنیت هستند. آنتونیو کوترش از روزی که آمده عملکردش زیر صفر بوده و بود و نبودش فرقی نمیکند. تاکنون من که از ایشان کار مثبتی ندیدم. درست است که قدرت اجرای او کم یا ضعیف است ولی در حد حرف هم از ایشان ندیدیم.
شاید ایشان هم به خودشان و تیمشان نمره بیست بدهد. ایکاش نحوۀ انتخاب ایشان را شرح بدهید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی