بازدید 3022

معرفی نمایندگان دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان

دولت افغانستان یک تیم ۲۰ نفره از شخصیت‌های سرشناس این کشور را برای انجام مذاکرات صلح با طالبان معرفی کرد.
کد خبر: ۹۶۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 26 March 2020

دولت افغانستان یک تیم ۲۰ نفره از شخصیت‌های سرشناس این کشور را برای انجام مذاکرات صلح با طالبان معرفی کرد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری آناتولی، تیم ۲۰ نفره متشکل از مقامات دولتی، احزاب سیاسی، علما، جوانان و نمایندگان جامعه مدنی برای مذاکرات صلح با طالبان توسط دولت افغانستان معرفی شد.

افراد مذکور عبارتند از "معصوم استانکزی، زکیه ورک، دکتر شهلا فرید، محمد ناطقی، محمد حفیظ منصور، نادر نادری، عبدالمتین بیک، عنایت الله بلیخ، غیرت بهیر، حبیبه سرابی، زینب موحد، ضرار احمد مقبل، عبدالهادی ارغندیوال، شریفه زرمتی، ژنرال ایوب انصاری، باتور دوستم، دکتر رسول طالب، کلیم الله نقیبی، خالد نور و دکتر امین احمدی".

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتر خود نوشت: براساس تصمیم دیدار چهارساعته نمایندگان ما، واشنگتن و کابل روند آزادی زندانیان طرفین (دولت افغانستان و طالبان) از ۳۱ مارس ماه جاری آغاز خواهد شد.

گفتنی است آزادی این زندانیان یکی از شروط "توافق‌ صلح" میان آمریکا و طالبان که ۲۹ فوریه توسط زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در قطر امضا شد، به شمار می‌رود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان ۱۱ مارس با هدف "آغاز و انجام مذاکرات صلح میان افغانستان و گروه طالبان و به منظور تحکیم صلح پایدار و ثبات در کشور"، حکم عفو مجازات و رهایی زندانیان گروه طالبان را صادر و اعلام کرد: پس از آغاز و در جریان مذاکرات مستقیم هیئت دولت افغانستان و طالبان، در هر دو هفته ۵۰۰ زندانی این گروه که مجموع آنها به ۳۵۰۰ زندانی می‌رسد، مشروط بر اینکه سطح خشونت‌ها به طور چشمگیر کاهش یابد، آزاد خواهند شد.

بر اساس حکم رئیس جمهوری افغانستان، زندانیانی که بر مبنای این حکم آزاد می‌شوند مکلف به ارائه تعهد کتبی مبنی بر عدم بازگشت به صفوف طالبان شده‌اند و همچنین آزادی آنان پس از تکمیل روند بیومتریک صورت می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر