بازدید 2345

ائتلاف آمریکا آموزش نیروهای عراق را به طور موقت متوقف کرد

ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا که مدعی مقابله با داعش است امروز (پنج‌شنبه) در سایه بحران کنونی سلامتی توقف فعالیت‌های آموزشی نیروهای امنیتی عراق را "به طور موقت" اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 26 March 2020

ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا که مدعی مقابله با داعش است امروز (پنج‌شنبه) در سایه بحران کنونی سلامتی توقف فعالیت‌های آموزشی نیروهای امنیتی عراق را "به طور موقت" اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ائتلاف آمریکایی در بیانیه‌ای از تصمیم خود برای تعدیل برنامه‌ها و تعلیق فعالیت‌های آموزشی‌ نیروهای امنیتی عراق به طور موقت به خصوص در سایه بحران کرونا خبر داد.

این ائتلاف اعلام کرده که این تصمیم را با هماهنگی دولت عراق گرفته است.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: فرانسه براساس این تصمیم، مقرر کرد نیروهای عملیات "شمال" مستقر در عراق را تا اطلاع ثانوی خارج کند.

ائتلاف مدعی مقابله با داعش تصریح کرده است، عملیات بازگشت به کشور از امروز مصادف با ۲۶ مارس آغاز می‌شود و فعالیت صدها سرباز شرکت کننده در "ستون" آموزش ارتش عراق و نیز نیروهای حمایت ملی مستقر در هیئت عملیات قاطع در عراق (OIR) تعلیق خواهد شد.

طبق این بیانیه، فرانسه همچنان در قبال سوریه متعهد است زیرا جنگ علیه داعش ادامه دارد. فرانسه نیروهای خود را که وارد تاسیسات OIR در کویت و قطر کرده و نیز نیروهای دریایی خود مستقر در سوریه را حفظ خواهد کرد. این کشور همچنین به مشارکت در ستون "حمایت و پشتیبانی" ادامه خواهد داد و نیروهای هوایی این کشور پروازهای هر روزه از پایگاه هوایی در اردن و پایگاه هوایی ائتلاف در قطر خواهند داشت.

براساس بیانیه مذکور، فعالیت‌های آموزشی آن به محض مساعد شدن شرایط از سر گرفته خواهند شد.

در این راستا وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد، پاریس تمام نیروهای خود را که در عراق مستقر هستند به دلیل شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی خارج کرد.

این وزارتخانه افزود: فرانسه تصمیم به بازگردان سربازانی گرفت که در چارچوب عملیات شمال در عراق مستقر هستند. این مساله شامل خروج ۱۰۰ سرباز می‌شود.

این وزارتخانه در عین حال تاکید کرد، ارتش به عملیات هوایی خود علیه داعش ادامه خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر