بازدید 29248
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در نشست آنلاین:

ارقام اعلام شده درباره کشفیات اگزجره و غیرواقعی بود/ ظرف ۲ هفته ماسک برای مصرف را توزیع می‌کنیم/ برای بررسی ادعا‌های درمانی کمیته‌ای علمی تشکیل داده‌ایم/ هدف از واردات «تامی‌فلو» جلوگیری از وارد آمدن استرس به بیماران است

مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو و یا تماس با شماره تلفن 1490، از فهرست داروخانه هایی که اقلام مورد نیازشان را در شهری که ساکن هستند توزیع می‌کنند آگاه شوند و بر اساس تدابیر اتخاذ شده، لیست داروخانه هایی که نسخه بیماران سرپایی را می‌پیچند در مراکز درمانی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و مشکلی از این بابت نداریم.
کد خبر: ۹۶۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 26 March 2020
تابناک اجتماعیمعاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برخی اعداد و ارقام اعلام شده درباره کشفیات اگزجره و غیرواقعی بود و کمتر از ۱۰ میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت شد.

به گزارش «تابناک»، دکتر شانه‌ساز در نشست آنلاین خبری با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، تجربه جدیدی در کشورمان و حتی جهان بود، گفت: همه کشورهای جهان، از جمله کشور‌هایی که تولید کننده مواد اولیه دارویی هم هستند در این بحران درگیر شده و سربار تولید ندارند که به دیگر کشورها سرازیر شود اما ما توانستیم عمدتا با افزایش ظرفیت تولید و کمی واردات، نگرانی ها را کاملا برطرف کنیم و باید تاکید کنیم که تا یکی دو هفته از واردات هم بی نیاز خواهیم شد.
 
ارقام اعلام شده درباره کشفیات اگزجره و غیرواقعی بود
 
رییس سازمان غذا و دارو افزود: در این مدت تنها از محل افزایش ظرفیت تولید توانسته‌ایم از تولید صد تا 120 هزار ماسک به تولید روزانه 800 هزار ماسک برسیم، ظرفیت تولید لبس مخصوص را از 2 هزار در روز به 50 هزار رسانده‌ایم، در زمینه تولید ماسک N95 ظرفیت 5 تا 10 هزار را به 85 هزار در روز رسانده‌ایم، در زمینه تولید محلول و ژلهای ضدعفونی افزایش ده برابری داشته باشیم و در زمینه دارو هم بر مشکلاتی که در نتیجه افزایش شدید تقاضا به وجود آمده بود، فائق شویم و به جایی برسیم که کمبودی نداشته باشیم.
 
وی در ادامه با تاکید بر بکارگیری ظرفیت بخش های صنعتی و بخش خصوصی و حتی مجموعه های مردمی در تامین اقلام مورد نیاز گفت: طی 48 ساعت گذشته موفق به توزیع 14.5 میلیون ماسک شده‌ایم که تقریبا برابر کل ماسک های توزیعی در اسفندماه است و عمدتا نتیجه ورود بخش های مختلف به تهیه این اقلام مورد نیاز است. البته با تکاپویی که در جریان است باز بر تولید افزوده خواهد شد و در تلاشیم ظرف دو هفته آینده ماسک برای عرضه به مردم در اختیار داروخانه ها قرار دهیم، هرچند که باید یادآوری کرد که سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک برای افراد عادی را توصیه نمی‌کند.
 
شانه ساز در پاسخ به سوالی در خصوص میزان و وضعیت کشفیات ماسک و دیگر اقلام بهداشتی مورد نیاز در هفته های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشورمان گفت: واقعیت است این است که در این زمینه با اعداد و ارقامی اگزجره شده و غیرواقعی مواجه بودیم و مثلا برخی از کشف بیش از 100 میلیون ماسک می‌گفتند در حالی که کمتر از 10 میلیون ماسک به وزارت بهداشت تحویل شد که بلافاصله توزیع شد و البته بخشی از نیازهای مراکز درمانی را هم تامین کرد.
 
رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای تامین داروی بیماران کرونایی در سطح کشور گفت: در روزهای ابتدایی غافلگیری موجب شد که با مشکلاتی مواجه شویم اما به سرعت ایرادات را شناسایی و رفع کردیم. به عنوان مثال سه داروخانه ای که عرضه دارو به بیماران در تهران را عهده‌دار شده بودند در روزهایی با کمبود مواجه بودند که بعد با افزایش این داروخانه ها به 9 عدد و تدابیر دیگر مشکل کاملا رفع شد. در تمامی استان های کشورمان تدابیری ویژه در این اندیشیده و به کار بسته شد و مشکلات رفع گردید.
 
وی افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو و یا تماس با شماره تلفن 1490، از فهرست داروخانه هایی که اقلام مورد نیازشان را در شهری که ساکن هستند توزیع می‌کنند آگاه شوند و بر اساس تدابیر اتخاذ شده، لیست داروخانه هایی که نسخه بیماران سرپایی را می‌پیچند در مراکز درمانی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و مشکلی از این بابت نداریم.
 
ارقام اعلام شده درباره کشفیات اگزجره و غیرواقعی بود/ ظرف ۲ هفته ماسک برای مصرف را توزیع می‌کنیم/ برای بررسی ادعا‌های درمانی کمیته‌ای علمی تشکیل داده‌ایم
 
شانه ساز در پاسخ به سوالی در خصوص کشف ترکیبی توسط پزشکان علوم پزشکی در آبادان که بیماران کرونایی را از مرگ نجات می‌دهد، گفت: ظرف یک ماه گذشته ادعاهای زیادی، به ویژه در خصوص درمان مطرح شد که برخی از آنها هم با اشتباهاتی بازتاب یافت که در نهایت موجب شد کمیته‌ای علمی در زیرمجموعه سازمان غذا و دارو تشکیل دهیم که این موارد ادعایی را با دریافت مستندات بررسی می‌کند و اگر مطالعه و مستندات نشان از حداقل‌های اثربخشی داشت، موضوع به کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت بهداشت معکس خواهد شد.
 
وی افزود: در خصوص ادعای مطرح شده در آبادان نمی‌توانم اظهارنظر خاصی مطرح کنم چراکه می بایست این روال طی شود اما می توانم بگویم تا به امروز اغلب ادعاهای مطرح شده، چه در حوزه دارو و چه در حوزه روش های درمانی نتوانسته اند خودشان را به اثبات برسانند. البته سوای این موارد، شاهد طرح برخی ادعاها با اغراض اقتصادی هم هستیم که با آنها برخورد صورت گرفته و خواهد گرفت.
 
رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که امکان استفاده از آنزیم‌های بیماران بهبودیافته برای بیماران شدید ممکن است؟ گفت: به هرحال ادعا‌های مختلفی در زمینه درمان وجود دارد. یک ادعا هم درمان بوسیله آنزیم‌های موجود در خون افراد بهبودیافته است. بسیاری از این ادعا‌ها توسط افراد دانشمند و صاحب نام صورت می‌گیرد، اما باید صلاحیت آن‌ها توسط کمیته علمی تایید شود. مشکل این است که تائید این دارو‌ها نیاز به زمان دارد. ما با روش‌های علمی زیادی می‌توانیم این تحقیقات را پیگیری کنیم، اما اثربخشی و امنیت بیماران مهم است و هر داروئی باید به تایید کمیته علمی وزارت بهداشت برسد و با صلاحدید آن‌ها به پروتکل درمانی اضافه بشود.
 
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص کیت های تشخیصی تولید داخل گفت: اینکه در مدت زمانی کوتاه چند تولید کننده در زمینه تولید کیت های تشخیصی پا به عرصه می گذارند و موفق به این کار می شوند، نشانه توانمندی های کشورمان است. این کیت ها از نظر قیمت ارزان تر از نمونه های خارجی و قابل رقابت با نمونه های وارداتی هستند.
 
شانه ساز در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی واردات «تامی فلو» به رغم خارج شدن این دارو از پروتکل درمانی گفت: محققان در جهان به این نتیجه رسیده‌اند که داروی اسلتامیویر که با نام تجاری تامی فلو شناخته می‌شود، هیچ تاثیری در درمان کووید19 ندارد و بر این اساس بود که این دارو از پروتکل درمانی در کشورمان هم حذف شد اما از آنجایی که هنوز این دارو توسط برخی پزشکان در کشورمان تجویز می شود و با سیل تقاضای بیمارانِ نسخه به دست مواجهیم، بر اساس تصمیمی که اتخاذ کردیم و به منظور وارد نشدن استرس به مردم، عرضه آن را متوقف نکردیم.
 
وی افزود: برخلاف آنچه برخی تصور می کنند، اسلتامیویر دارویی است که در کشورمان هم تولید می شود و ظرفیت تولید آن هم وجود دارد به گونه ای که در زمان شروع بحران در یک شرکت داخلی تولید می شد و حالا در سه شرکت تولید و عرضه می‌شود اما از آنجایی که حجم تقاضا بسیار افزایش یافته و قصد داریم با شیب ملایم توقف عرضه آن را به بیمارانی کرونایی داشته باشیم، برای تامین نیاز واردات هم داشته‌ایم.
 
رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مصرف مکمل ها، ویتامین د و زینک چه تاثیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا دارد؟ گفت: کارشناسان مختلف در این خصوص نظرات متفاوتی دارند، اما همه این اقلام می‌تواند موثر باشد و به وفور در داخل تولید می‌شود، اما توصیه ما مصرف میوه‌های تازه از جمله لیموترش و لیموشیرین که سرشار از ویتامین C است و همچنین موادغذایی از جمله گوشت است. با این تاکید که از مردم می‌خواهیم به توصیه‌های وزارت بهداشت و مراجع رسمی توجه کنند چراکه ما در فضای مجازی برخی تبلیغات را می‌بینیم که بیش از آنکه به سلامت مردم بیندیشند به دنبال اغراض اقتصادی خود هستند.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
اگزجره؟ از کدوم سیاره اومدید؟!
شما ها کی هستید واقعا ...
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
منظورش exaggerate بوده
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
عزیزم زیاد حرص نخور این ها که میبینی عصاره مدیریت کشور هستند!!!
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
،عدم قاطعیت،رودرواسی،مصلحت اندیشی (البته فقط بخاطر حفظ جایگاه خود) تاخیر در تصمیم گیری را متاسفانه در مدیریت کلان کشور شاهد هستیم.!!!!
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
نیرو های مسلح باید وارد میدان شوند و شرایط قرنطینه را به طور کامل اعمال کنند،هیچ راهی غیر از این برای مهار کرونا وجود ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
واقعا عجیبه علوم پزشکی آبادان از دارویی رونمایی کردن که صددرصد به درمان جواب داده بعد یه عده مدیران غربزده تنها دارویی ها رو تجویز می کنند که اون به اصطلاح سازمان بهداشت جهانی تایید کرده باشه. کی از شر این جور مدیران خلاص میشیم.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
بخدا اگه بدونن تهران چند نفر جمعیت داره چه برسه به کشور و دلیل مرگ و میر و آمار دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
یک هفته است که یکی از بستگان ما در بیمارستان امام‌علی کرج بخاطر کرونا بستری است
و بسیار شاکی است
و هیچ امکانات مناسب و کافی برای پرستاران و پزشکان و بیماران وجود ندارد
واقعا که فقط خدا و خود مردم به همدیگر کمک کنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
اینقدر غلط املایی داره این خبر
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ناشناس 16:05
عزیز جان چنان میگی انگار همون داروها کشفیات خودمونه
و این همه آزمایشگاه های پیشرفته توی کشور هیچ در دنیا کشف نکردن یه شهرستان دانشکاهش این نقطه ضعف ویروس به این ترکیب جدید رو کشف کرده
مهدی
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
توزبان فرانسه اینجوری تلفظش میکنن،البته بجای ج ،ژ داره.اسم مفعوله.
exagéré
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
اگزجره در ادبیات پزشکی زیاد بکار می رود مثلا بیماری که تمارض می کند و بی تابی بیش از حد از خودش نشان می دهد. می گویند دارد اگزه جره می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ترکیب داروها از طرف دکتر های آبادانی ارایه شده.
اخبار و ارقام واقعی بود
یه سری هاشو مستقیما کاشفان زحمت کشیدن به نرخ بالاتر فروختن و توزیع کردن
یه مقدارش سر از کشور های دیگه در اوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
خوانندگان عزیز دنبال ماسک نگردید.خودتون با 1 متر پارچه نخی وگرفتن الگوی دوخت از اینترنت می توانید 100 عدد ماسک سه لایه تولید کنید.
رامین
| Canada |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
دو یا سه ماه از انتشار کرونا در مملکت گذشته تازه معاونت دارو و درمان می گوید دو هفته دیگر ماسک برای مصرف توزیع می گردد.معلوم نیست اینهمه عجله برای چیست؟
آمریکا هم آمار دادن رو یاد گرفته!
دیروز در یک روز 13هزار کرونایی جدید ثبت کرده بود
امروز تنها 278 کرونایی جدید ثبت کرده است.

الان غرب پرستان همه منتظرند تا منفی بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
بهت منفی دادم تا بدونی حرفت چرت بیشتر نیست، غرب پرست هم خودتی
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
عزیز اون آمارش را لحظه به لحظه میده شما
ساعت 23 برو سایت ورلدمیترز آامار روزانه همه را ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
امار رو هر روز در همون ساعت مقایسه کن نه لهر شب دیروز با صبح امروز اخر شب امارشون بسیار بالاست
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
کم کم آمار به روز میشه، تا شب نگاه کن. هر منطقه که اعلام میشه میذارن روی سایت.
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
سلام عزیز ناشناس اولا به نظرم بهتر است کمی مطالعات خود را بیشتر کنی تا امار را درست ارائه بدی دوما شما باید به مطلب مقاله توجه کنی که در چه موردی مقاله نوشته شده است اصلا اینجا بحث امریکا است شما داری از امریکا بحث می کنی شما الان باید بپرسی چرا دو سه هفته قبل همه اش کشفیات میلیونی رسانه ها را پر کرده بود ولی چیزی به دست مردم نمی رسید همه جا پر شده از اینکه هیچ تغییری در قیمتها نداشته ایم ولی همین امروز ماسک 300 تومانی را می فروشند 5 هزار تومان یا یک بسته دستکش را قبل کرونا 40 هزار تومان می فروختند الان 85 هزار تومان کسی هم نیست بپرسه چرا دروغ می گویید خوب راستش را به مردم بگویید.
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
عزیز گرامی
اصلا به منفی و مثبت دادن بقیه فکر نکن
اون چیزی که دلت میگه درسته رو انجام بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
من نمی دونم چرا همش از مسئولین داریم ایراد می گیریم هر کدام از خود ما در جایی داریم گل کاری می کنیم و فکر می کنیم بهترین هستیم.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
عاشقتم!!!! غرب ستیز که پیش بینی هم می کنی. یک نگاه به امار مقبول بودن حرفت بیانداز. این حرفها دیگه خریداری نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
بهتر بود مي نوشتي
هر كي به من منفي بده خيلي بده . بد بد بد
گویا ماسکهای سلطان های ماسک هم رفتن پیش سکه های سلطان سکه
اگر شما این آمار رو قبول کردید من هم قبول کردم ، به فرض که آمار واقعی باشه با این قیمت های سر به فلک کشیده خیلی از مردمی که محتاج نان شبشونن سراغ ماسک و ژل و الکل نمی روند ، اگر راست می گویید بازار را کنترل کنید ، در این وضعیت باز هم دولت دنبال دلالی و درآمد زایی از بدبختی مردم است
آره جان خودت یکماهه به تنها داروخانه شهر لیسار جوکندان و داروخانه های تالش گیلان مراجعه نه ماسک دارند نه دستکش ونه الکل اینهمه دروغ باور کنید شرم اوره کرونا جای خود دیگر توان شنیدن دروغهای شما را نداریم
سلام
برخلاف گفته ایشان در سایت سازمان غذا و دارو هیچ اشاره ای به نام داروخانه هایی که اقلام بهداشتی را توزیع می کنند نشده و تلفن 1490 نیز پاسخگو نمی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
نه آقا سیروس تلفن 1490 پاسخگو هست. دوباره بگیرید.
موندم اگزجره چه چیزیه ...خیلی سخته بنویسید اغراق یا زیاده نمایی
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
اغراق هم که عربیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
دست کم اغراق در فرهنگ ما پذیرفته شده است نه مثل اگزجره که بیشتر برای پز سواد هست!!!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
می دونستم یکی میاد میگه اغراق هم عربیه. برای همین زیاده نمایی رو هم نوشتم. البته ما هزار ساله که کلمات عربی رو داریم استفاده می کنبم، الان دیگه دیره واسه این حرفها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
اینطوری بخوای حساب کنی بعد از یک مدت اگزجزه هم در فرهنگ ما پذیرفته میشه. نه اغراق نه اگزجره. بزرگنمایی درسته.
همه چیزدرکشوراست
ولی متاسفانه اکثریت مردم قدرت خریدندارند
باروزی ۴دلارحقوق مردم پول نون خالی هم ندارند
خداوکیلی من سه هفتس تو تهران هر جا رفتم نه ژل پیدا کردم نه ماسک و نه الکل فقط دستکش پیدا کردم یه بسته بیست تایی صد هزار تومن. چی رو الان باور کنم ارقامی که میگن یا کف خیابونو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
تو تهران نیستی ولی اینقدر جسور هستی که توی روی مردم تهران در مورد شهر خودشان بهشان دروغ بگویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
شاید 15 روز پیش سخن شما درست یود اما این 4 و 5 روز الان فروشگاه ها هم ضد عفونی کننده و ژل دارن اینکه چقدر کیفیت داره!! و مثل روعن های پالم دار نباشه !!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
سمت تهرانپارسم لطفا آدرس داروخونه بدین برم تهیه کنم. یاد گرفتید همه رو به دروغگویی و غرب پرستی و ... متهم کنید.من دو روز درمیان که از خانه بیرون میرم برای خرید نان به سه چهار داروخانه سر میزنم هیچ کدام نه الکل داشتن و نه ماسک فقط یه بسته دستکش با قیمت فضایی گیر آوردم.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
دیجی کالا هم که بزرگترین سایت خرید ایران هست یه دونه ماسک یا ژل نداره نمیدونم شما از کجا تهیه میکنید. شاید عضو سازمانی چیزی هستید سهمیه دارید!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
ژل ضد عفونی کننده دست که فراوونه..
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برخی اعداد و ارقام اعلام شده درباره کشفیات اگزجره ......
اگزجره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چه جور حرف زدنه؟ یا فارسی حرف بزن یا انگلیسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
این زبان فارگیلیسی است و کسانی به این زبان صحبت می کنند که نه فارسی را درست بلدند ونه انگلیسی را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
برادر این لغت فرانسوی هستش نه انگلیسی
غیر واقعی یعنی اینکه کمک های بین المللی و کشفیات وارد بازار ازاد شده و یا اینکه به کشور های دیگه ارسال کردید. لطفا راستگو باشید مردم را احمق فرض نکنید. بیشترین مشکلات کشور از احمق فرض کردن مردم است. یادتون باشه ایرانی ها از باهوش ترین ملتهای دنیاهستند.
خون باید گریست!!
باز وعده و شعار و حرف الکی. فلان کار خواهیم کرد فلان چیز توزیع خواهد شد. هیچ اتفاقی هم نمیفته. گوش ما از این حرفا پره
سلام اقای معاون وزیر تشکر از زحمات کادر درمان کشور لطفا بفرمایید اقلام بهداشتی که از سایر کشور دریافت شده کجا توزیع شده ما در داخل شهر ندیدیم ممنون میشویم شفاف ملت بدانند ان اقلام بهداشتی خارجی کجا توزیع شده
سلام اقای معاون وزیر تشکر از زحمات کادر درمان کشور لطفا بفرمایید اقلام بهداشتی که از سایر کشور دریافت شده کجا توزیع شده ما در داخل شهر ندیدیم ممنون میشویم شفاف ملت بدانند ان اقلام بهداشتی خارجی کجا توزیع شده
با شماره ۱۴۹۰ تماس گرفتم، اسم چنتا داروخونه رو گفت، به هرکدومشون زنگ زدم گفتن نه ماسک داریم نه دستکش. (شیراز هستم)
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
تهرانم همینه برادر من نمی دونم برخی از کجا گیر میارن که میگن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
این داروخانه ها فقط برای دارو معرفی شدن نه برای ماسک و دستکش
روحانی: از شنبه همه چیز عادی می شود- وزیر بهداشت: از هفته آینده ماسک رایگان توزیع می شود- روحانی : تا ۱۵ فروردین مشکلات حل می شود- وزیر بهداشت: کلا توانستیم یک میلیون ماسک پیدا کنیم- اکنون: ظرف دو‌هفته ماسک برای توزیع داریم- دو هفته آینده: دولت بودجه بدهد ماسک وارد می کنیم!!!! مجبور نیستید وعده بدهید مدت هاست مردم ایران از شما انتظاری ندارند، فعلا آسوده باشید!
ما سوپر من جهانیم در حالیکه دیگران درماندند ما توانستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
تا کور شود هرانکه نتواند دید
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ناشناس ۱۵۲۲
اینو نگی چی داری بگی؟! کمی ادب و تربیت یاد بگیر!
قرنطینه : طرح فاصله گذاری اجتماعی
بازی با کلمات توسط دولت
بیشتر از یکماه از ورود ویروس کرونا میگذره هنوز ماسک پیدا نمیشه ! چطور باید پیشگیری بکنیم از این ویروس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
سازمان بهداشت جهانی ماسک رو برای افراد غیر مبتلا توصیه نمیکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
کسانی که از وسایل عمومی استفاده میکنند باید از ماسک استفاده کنند، اطلاعاتت رو بروز کن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
والا من در بالا همین نظرو دادم دو نفر حمله کردن که همه چی هست.
عجب! پس بزرگنمایی کردن؟! به همین راحتی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
شما یادتون نمیاد ولی سر گرفتن مطالبات از آمریکا پس از برجام هم همین بززگنماییها بود. قبل از برجام میگفتن ۱۵۰ میلیارد طلبه، هر چی به معامله نزدیکتر شدیم رقم کمتر شد و رسید به ۳۰ میلیارد. بعدش هم فکر کنم گفتن طلبی نداشتیم که، تازه یک چیز هم بدهکار بودیم!
خوشم میاد وزارت بهداشت نفرات سخنگو رو نوبتی و روزانه عوض میکنه... اخه باور کنید سخته و لازمه برای استراحت وجدان، نوبتی عوض بشن... خدا رو شکر امروز فرانسه آمار‌ش از ما جلو میزنه و شیطان بزرگم به زودی نفر اول میشه
تابی جون این کلمه " اگزجره" اونوقت یعنی چی؟؟؟ بابا جون طوری حرف بزنید آدمهایی که مثل من زیر کلاس اول ابتدایی هستند هم حرف شما رو متوجه بشن آخه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
یعنی غلو شده ! دقیقا لغت بعدیش (غیرواقعی) همین معنی رو میده !
نمیشد این کاری که میخوان دو هفته دیگه بکنند رو همون یه ماه و نیم پیش می کردن که ماسک کم نیاد تو مملکت ؟
دو هفته دیگه سال 1400 ماسک ها شاید دست مردم رسید.
دو هفته ای ماسک توزیع می کنید واقعا خجالت نمی کشید فکر کردید اگه ویروس فراگیر بشه ترامپ تحریمها رو لغو می کنه ولی نشد اگه تحریم دارویی هست چطور توانستید داروی تامی فاو وارد کنید
این ماسکهایی که توی کارگاهها باچرخ خیاطی میدوزن اخه کجاشون بهداشتیه
اصل ویروس کرونا همینان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ماسک نانو هست. تو مترو دونه ای 5
سلام....بعد یک ماه از شیوع کرونا و درگیری و مرگ هموطنان.تازه میخوان ماسک توزیع کنند...حیف از زرشک...بابا بخدا خجالت اوره...
بعد پساکرونا من نمیدونم اینها چه جوابی برای مردم دارند......احتمالا ان موقع یکی تکذیب میکنه...یکی تایید.....راستی از برادران روحانی مثل سالک و رسایی وووو چه خبر.
قبل از این که بروکراسی اداری سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به آنها اجازه دهد که بخواهند کشفیات جدید را مورد بررسی و تایید قرار دهند، بسیاری از بیماران کرونایی فوت کرده اند. نوشدارو بعد از مرگ سهراب! در بسیاری از کشورهای جهان اگر به چنین دستاوردهایی دست یابند در اسرع وقت آنها را بررسی و در صورت تایید به سرعت آنها را مورد استفاده قرار می دهند به چند دلیل: 1- ارزش جان انسانها 2- اهمیت از دست ندادن وقت 3- جلوگیری از ضرر اقتصادی بسیار هنگفت. آیا در ایران نیز ما هم همین طور فکر می کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
در کشورهای هدف! نیاز دلشتن برای جلوگیری از کاغذبازی مستقیم فرستادن اونجا بجاش مریض کرونایی وارد کردن!
آقا شهرک جراحی ماهشهر رو که بلدین همون که ضد انقلاب این همه تبلیغ کردن درمورد نیزارهاش و فریب دادن دنیارو همه مغازه هاشو گشتم برای یه بسته دستکش پلاستیکی نبود.
آخه چطور باید بهداشت رو رعایت کرد
ماسک هم روی شیشه داروخانه هاش نوشته نداریم
. خودتون ماسک بسازین با پارچه بی عرضه ها
پاسخ ها
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
تابناک این مثلا توهین به دیگران نیس؟
چی باید بکه که توهین حساب بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
آقای باعرضه!!! محض اطلاع میگم که پارچه ماسک با پارچه شلواری و ... فرق داره!!! بالای دو میکرون رو باید فیلتر کنه!!!تازه تو این حالت هم محافظت کامل نیست
اگزجره؟؟؟؟ آقای معاون وزیر این چه مدل حرف زدنه؟؟؟
عجب. اصلا نه خانی اومده و نه خانی رفته . بهتر نیست
در انگلیسی کلمه ای با تلفظ اگزجره وجود ندارد. ترجیحا بیخیال خارجی صحبت کردن بشید یا درستش رو بکار ببرید.
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
انگلیسی نیست،فرانسویه.
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خیر جناب محمد. فرانسوی هم نیست. به فرانسه اگزژقه تلفظ میشه
آقا پمپ بنزینها روتعطیل نکنین جریمه نقدیشون کنین
تعطیل میکنین حجم خودروها روی پمپهای دیگه زیاد میشه کارکنان اونجا خسته میشن خطاشون بالا میره
من اولش فکر کردم اگزجره اسم یه شهره
غیر واقعی نبوده بلکه بعد از اینکه کشف کردن فهمیدن مال آقازاده ها بوده به خودشون پس دادن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
کرونا برا هر کی بد بود برا ماسک فروشا خوب شد!
فعلا که حدود ۴۰ روز هست که میگذره ما ماسکی ندیدیم.اون آقایی که گفت ما تولید یک روز ماسک کشور را فرستادیم چین الان کجاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
توی قرنطینه داره استراحت میکنه
نه جان من بگو تا حالا کجا بودی الان داری مصاحبه میکنی
آقای معاون وزیر 1- فارسی را پاس بدار 2- یک جوری حرف بزن که عموم مردم منظور شما را دریافت کنند. شما در یک جمع تخصصی صحبت نمی کنید !
یه متن پزشکی به انگلیسی بدین...ببینین میتونه درس درمون ترجمه کنه 8
همه دنیا کرونا گرفتن، کشور ما از چند نوع گرفته
یکیش آدم هایی که فقط منفی بافند.
منتظرن ببینن وزیر و مسئول چی میگن، بیان از یه جای حرفش اشکال در بیارن
فقط کارشون کل این مدت همین شده، ماشاالله کلی هم تایید می گیرن
قبول باشه!
ای خدا چی بگیم. دیگه بریدیم بریدیم
. هر دم از این باغ بری میرسد. تازه تر از تازه تری می.رسد
تاسف میخورم چون به نظرم تمام حرفهاش غیر درست بود! بجز میزان ماسک کشف شده
اگزجره؟؟؟خب بگو غیر واقعی.ینی میفرمایند که خیلی باسوادند.استفاده از انزیم افراد بیمار؟؟؟چه انزیمی؟؟؟انزیم؟؟؟استفاده از سرم افراد بهبود یافته و پادتنهای خون که از قدیم که برای برخی بیماریها دارویی نبوده استفاده میشده.مثلا در مورد کزاز زمانی که واکسنش نبوده برای درمان از سرم و پادتن اسب استفاده میشد.
من دربومهن کلر خریدم فروشنده گفت دونوع کلر داریم کیلوئی 140 هزار و85 هزار گفتم فرقش چیه گفت اولی خارجی ودومی ایرانیه من دومی رو خریدم متاسفانه بعداز مخلوط کردن با آب دیدم قشری شبیه آرد روی آب آمده به داروخانه هارفتم الکل نداشتند ی عطاری گفت دارم خریدم ولی ازداخل ماشین دیدم ازمغازه گاز پرکنی بغلی دوتا ظرف از همونائی که من خریدم درعطاری جایگزین شد بالاخره ازسوپرمارکت بزرگ ازخروجی رودهن به سمت شمال یک ظرف بسیار کوچک تحت عنوان الکل 70درصد خریدم 45 هزار تومان آقای معاون غذا ودارو سازمان غذا وداروی رودهن بومهن کجاست مسئولین انتظامی وقضائی چرا نظارتی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با گرمترشدن هوا و گردوغبارمحلی درخوزستان وجنوب متاسفانه شاهد افزایش بیماران کرونایی خواهیم بود بدلیل انتقال ازطریق هوا
خدایا به ما رحم کن مسولین که کانونهای گرد و غبار رو مالچ پاشی نمیکنن
ببخشید ای جایی که میگه کجاست؟تو کدوم سیاره یا کهکشان؟مارو هم ببرید اونجا زندگی کنیم!اخه مرد حسابی از کجای خودت ای آمارها رو در میاری؟
صدراعظم آلمان براساس داده های متخصصین آلمانی اعلام کرده حدود 70 درصد مردم آلمان به کرونا مبتلا میشوند وبایستی به شدت حالت قرنطینگی و بهداشتی رعایت شود تابیمارستانها به مرور پاسخگوی مراجعین باشند واز بروز فاجعه جلوگیری شود ماهم وضعیتی مشابه آلمان را داریم وبا امکانات پزشکی بسیار کمتر پس تک تک ما بزرگترها موظفیم ضمن قناعت ورعایت اموربهداشتی کودکان و افراد بی مبالات را مطلع واز بروز فاجعه جلوگیری کنیم بعضیها عدم رعایت بهداشت را نوعی شجاعت میدانند درصورتیکه این تفکر بیشتر به حماقت شبیه است من اگه از ادامه زندگی لذت نمیبرم نبایستی دیگران را باخود نابود کنم چون حتما ضامن هستم
همه اش دروغ. شما چه کرده اید؟؟
اگججره یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فارسی کجاست
منظورتان اغراق بود ؟
بکار بردن کلمات انگلیسی باعث تاسف عمیق است
آقا شمارا به خدا یکی این اگزجره رو برای من معنی کنه
فقط اگزجره
آقای مثلا مسئول
علوم پزشکی آبادان که زیرمجموعه خود شماست
یک ارگان رسمیه و دنبال سودجویی که نیست
میگه یک ماهه که دارو رو تست کرده و جان خیلیا رو نجات داده
چرا تعلل میکنید
چقدر مردم منتظر باشند تا شما دارو رو در کمیته خودتون بررسی کنید ( و بعد اگه دیدید مصالح شما و کشور ایجاب میکنه) به بیمارستان ها توصیه کنید؟ اصلا شما متوجه هستید که بحث مرگ وزندگیه؟
بالاتر از جان آدما چه چیز میتونه ارزش داشته باشه؟
چقدر میخواین تعلل کنید؟ میدونید هر روز چند نفر میمیرن؟
جناب مسئول
چند روز از ادعای علوم پزشکی آبادان میگذره
تا کی میخواید سکوت کنید؟ اصلا این سکوت چه معنایی داره
هرچه سریع تر باید بررسی کنید و به مردم هم اعلام کنید که دارو چی بودا و تایید شده یا نه.
این سکوت شما مردم رو بدبین میکنه، میدنید فرد درحال مرگ دست به هرچیزی میندازه اگه این دارو حتی اگه اثربخشی کمی هم داره در یک مقیاس بزرگ میتونه جان خیلیا رو نجات بده
شما الان چکار دارید میکنید
به مردم اعلام کنید آیا کمیته شروع به بررسی کرده یا نه؟ اگه نه بگید کی قراره مردم از چشم انتظاری دست بکشن
یک نکته دردناک در بیانیه علوم پزشکی آبادان وجود داره
اینه که از اینکه دارو کی تایید میشه و یا کی برای درمآن همه مردم ایران استفاده بشه ، هیچ صحبتی نشده
اما
اما اعلام کردن که علوم پزشکی آبادان قصد داره در آینده ای نزدیک نتایج رو در قالب مقاله ارائه بده
ای خدا
جان مردم در خطره اونا به فکر دادن مقاله هستن مبادا به اسم کس دیگه ای ثبت بشه
مدیران ایران فقط از فعل مضارع استفاده میکنند
خدا وکیلی باید منتظر دادگاهی شدن باشید بخاطر فروختن ماسکها در بازار سیاه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی