بازدید 15505

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در ۱۰ دقیقه

کد خبر: ۹۶۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 26 March 2020

خودتان بهتر می‌دانید، هر کجای شهر که بخواهید یک فروشگاه فیزیکی راه اندازی کنید، باید حداقل یکی دو ماه زمان صرف کنید؛ البته با این فرض که سرمایه کافی برای آن دارید! بعد از راه‌اندازی هم اگر فروش‌تان چنگی به دل نزد ناچارید، جمع کنید و بروید. 

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در 10 دقیقه

با این شرایط، بهتر نیست در مورد ساخت یک فروشگاه اینترنتی فکر کنید؟ با این پیش فرض که:

  • با کمترین زمان و هزینه راه‌اندازی می‌شود
  • برای کسب درآمد از آن، نیازی نیست 24 ساعته در فروشگاه حضور داشته باشید
  • در خواب هم می‌توانید پول درآورید
  • از همه جای شهر و کشور می‌توانید مشتری داشته باشید
  • و حتی اگر به هر دلیلی نخواستید ادامه دهید، چیزی را از دست نخواهید داد

هر کدام از این‌ها به‌تنهایی می‌تواند دلیل محکمی برای ساخت فروشگاه اینترنتی باشد. همین که الان مشغول خواندن این مطلب هستید، احتمالا در مورد آن فکر کرده‌اید و شاید تصمیم‌تان را هم گرفته‌اید. از این بابت به شما تبریک می‌گوییم که بالاخره تصمیم گرفتید، کسب و کار خودتان را وارد این دنیای آنلاین کنید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در 10 دقیقه

چه محصولی را می‌توانم در سایت بفروشم؟

تقریبا هر محصولی را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی بفروشید. نه تنها محصولات فیزیکی که تا الان در بازار سنتی می‌فروختید؛ بلکه محصولات دیجیتال هم به آن اضافه شده است. یک نمونه از این محصولات دیجیتال "فایل" است که اتفاقا افراد زیادی به دنبالش هستند. مثلا می‌خواهید مهارتی که دارید را در قالب ویدئو بفروشید؛ یا اینکه از پادکست‌های مربوط به کتاب کسب درآمد کنید؛ یا اصلا می‌خواهید فایل‌پی دی اف بفروشید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی فایل، کامل به شما یاد می‌دهد که چه محصولاتی می‌توانید در این فروشگاه بفروشید، چه هزینه‌ای برای‌تان دارد و چگونه باید آن را راه‌اندازی کنید. 

یا شاید ممکن است بخواهید فروشگاه اینترنتی لباس راه بیندازید، یا اینکه محصولات هنری خودتان را در سایت بگذارید و بفروشید. مطمئن باشید که همۀ این‌ها ایده‌های خوبی برای کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی است. در انتخاب محصول سخت نگیرید؛ چون مهم نیست چه می‌فروشید، مهم این است که چگونه آن را می‌فروشید! 

ما همیشه به افرادی که تازه می‌خواهند یک فروش آنلاین را شروع کنند، می‌گوییم یک محصول (فرقی نمی‌کند چه باشد) را انتخاب و فقط روی همان تمرکز کن. بعد از مدتی که اعتبار و فروش خوبی کسب کردی، آن را گسترش بده. راستی داستان برند دیجی کالا را می‌دانید؟

حمید و سعید محمدی (بنیان گذاران دیجی کالا) به‌خاطر علاقه به عکاسی، تصمیم می‌گیرند، یک دوربین عکاسی بخرند. بعد از زیرو رو کردن یک سایت خارجی مدل دوربین مورد نظرشان را پیدا می‌کنند. دوربین را به قیمت 1 میلیون و از خیابان جمهوری خریداری می‌کنند. اتفاقی که می‌افتد این است که متوجه می‌شوند لنز دوربین دست دوم است. همین تجربۀ بد، جرقه راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را در ذهنشان ایجاد کرد. در حالیکه فروش را تنها با دو محصول دوربین و تلفن همراه شروع کردند!

خب حالا با این فرض که شما هم یک محصول مدنظرتان است، به‌سراغ آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی برویم.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در 10 دقیقه

محصول را انتخاب کرده‌ام؛ چگونه فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کنم؟

 

تا الان تقریبا قسمت سخت‌تر راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را با انتخاب محصول پشت سر گذاشته‌اید. بعد از این نوبت به طراحی سایت فروشگاهی می‌رسد. مرحله‌ای که هم می‌تواند بیش از یک ماه زمان‌تان را بگیرد و هم یک ساعته آماده شود. 

شما باشید کدام را انتخاب می‌کنید؟ ما حدس می‌زنیم شما یک کسب و کار سنتی دارید و زیاد حوصله و زمان ساخت سایت را ندارید؛ یا اینکه تازه می‌خواهید یک منبع درآمد داشته باشید ولی مهارت کدنویسی و سرمایه زیادی هم ندارید. اگر جزو دستۀ دیگر هم هستید، پیشنهاد می‌کنیم کمی صبر کنید.

بهترین گزینه‌ای که برای شما وجود دارد، طراحی سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز است.

فروشگاه ساز سیستم آماده‌ای است که با کمک آن به‌راحتی و بدون نیاز به دانش فنی می‌توانید هر محصولی که دارید را در سایت بگذارید و بفروشید. بدون اینکه نیاز به فردی برای مدیریت سایت داشته باشید!

چون می‌دانیم احتمالا می‌خواهید به ساده‌ترین شکل ممکن صاحب یک فروشگاه اینترنتی شوید، روش‌های پیچیده و زمانبر مانند طراحی اختصاصی و استفاده از CMS هایی مانند وردپرس را کنار می‌گذاریم. پس چه روش دیگری باقی می‌ماند؟ " استفاده از فروشگاه ساز"

فروشگاه ساز سیستم آماده‌ای است که با آن به‌راحتی و بدون نیاز به دانش کدنویسی می‌توانید، صاحب یک فروشگاه اینترنتی شوید. نگران نباشید، ساخت سایت با این روش هیچ پیچیدگی ندارد؛ فقط کافی‌ست چند قدم را با هم برداریم. به عنوان اولین قدم یک سایت در فروشگاه ساز پرتال ایجاد کنید.

بعد از ایجاد سایت، در چند ویدئوی آموزشی همه چیز به شما آموزش داده می‌شود. اما علاوه بر آن، در مقاله "چگونه یک فروشگاه اینترنتی بسازیم" همه چیز را آموزش داده‌ایم. این ساده‎‌ترین آموزشی است که می‌توانید پیدا کنید و پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در 10 دقیقه

راستی هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

 

به احتمال زیاد این سؤال برای شما هم پیش آمده است که برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی باید چقدر پول داشته باشم؟! بعضی از افراد هم با این تصور که کسب و کارهای اینترنتی هیچ سرمایه‌ای نیاز ندارد، چنین سؤالی را نمی‌پرسند. ما همیشه گفته‌ایم و می‌گوییم که راه اندازی کسب و کار آنلاین مثل فروشگاه اینترنتی، نسبت به فروشگاه فیزیکی سرمایۀ بسیار کمتری می‌خواهد؛ اما نه اینکه صفر باشد!

اصلا به‌نظرتان چرا باید هزینه آن صفر باشد، در حالیکه می‌توانید با کمک آن به درآمدهای روزانه میلیونی برسید؟ درآمدی که شاید در بازار سنتی هم به آن نرسید. به‌نظرتان داشتن چنین فروشگاه موفق و پرفروشی ارزش این را ندارد که یک هزینه کوچکی هم صرف آن کنید؟! این هزینه در مقابل درآمدی که تا چند ماه آینده می‌توانید داشته باشید، بسیار ناچیز است!

شما هزینۀ حدودی را بین 2 تا 4 میلیون تومان در نظر بگیرید. البته اگر بخواهید از فروشگاه ساز پرتال استفاده کنید. این هزینه برای شمایی که می‌خواهید ماهانه درآمدی چند برابر آن را داشته باشید، اهمیتی ندارد. شاید تنها به اندازه هزینه آب و برق یک مغازه در بازار باشد!

برای شروع ساخت فروشگاه، همین الان به وب‌سایت پرتال به آدرس www.portal.ir مراجعه کنید یا روز‌های شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روز‌های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 با شماره 63404-021 داخلی تماس 2 بگیرید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار