بازدید 54000
مهمترین خبرهای شهریورماه 98؛

خانه‌نشینی احمدی‌نژاد با وساطت کدام روحانی پایان یافت؟/ خسارت صنعت خودروسازی به کشور؛ «اندازه یک جنگ»!/ دستگیری مداحان تربیت شده اسرائیل!/ روایت کشته شدن فرزند آیت الله جنتی در یک خانه تیمی

هر ایرانی حداقل چند کارت بانکی دارد؟، قالیباف دیدار با احمدی نژاد را تایید کرد، توصیه آیت‌الله مکارم به رئیس‌جمهور؛ در برخی نشست‌ها شرکت نکنید، علم‌الهدی: بولتون را مثل یک سگ از کاخ سفید بیرون انداختند، پشت پرده ثروت عجیب گروهک داعش، شهردار رشوه بگیر از کشور فرار کرد، گزارش وزیر از فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی، قصه بر غصه «دختر آبی» و...
کد خبر: ۹۶۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 25 March 2020

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات ششمین ماه سال 1398 یعنی شهریورماه که در روزهای آغازین سال 99 پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای ایام نوروز خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال 98 را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»، احمدی‌نژاد با وساطت کدام روحانی به خانه‌نشینی پایان داد؟، پناهندگی خبرنگار اصولگرای منتشر کننده لیست موسوم به دوتابعیتی‌ها، هر ایرانی حداقل چند کارت بانکی دارد؟، میزان خسارت صنعت خودروسازی به کشور؛ «اندازه یک جنگ»!، روایت کشته شدن فرزند آیت الله جنتی در یک خانه تیمی، قالیباف دیدار با احمدی نژاد را تایید کرد، توصیه آیت‌الله مکارم به رئیس‌جمهور؛ در برخی نشست‌ها شرکت نکنید، روایتی از دستگیری مداحان تربیت شده در اسرائیل!، علم‌الهدی: بولتون را مثل یک سگ از کاخ سفید بیرون انداختند، پشت پرده ثروت عجیب گروهک داعش، شهردار رشوه بگیر از کشور فرار کرد، گزارش وزیر از فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی، قصه بر غصه «دختر آبی» و... مهمترین اخبار شهریور ماه 98 است.

با وساطت کدام روحانی، احمدی‌نژاد به خانه‌نشینی پایان داد؟

سید مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری دولت احمدی نژاد درباره ماجرای قهر یازده روزه گفت:با دوستان به منزل آقای احمدی نژاد رفتیم، حقیقتاً خیلی دلم شکسته بود. در نهایت من سه بار ایشان را به حضرت زهرا (س) قسم دادم که اصلاً هم خودم گریه‌ام گرفته بود و هم دوستانی که آنجا بودند برخی گریه کردند؛ نشد. دست به دامن آیت‌الله یزدی شدیم. آنجا هم باز نشد. بعد یکی از دوستان به من گفت: نزد آیت الله شاهرودی بروید. آیت الله شاهرودی بیایند وساطت کنند. ایشان خیلی قوی گفتند این کار را می‌کنم و آمدند و الحمدالله بعد اعلام کردند آقای رئیس جمهور قرار است سرکار بیایند. احمدی نژاد گفت: آقای مشایی خدمت آیت‌الله مصباح یزدی بروند و عقاید خود را عرضه کنند. اما آیت الله مصباح گفته بودند این صحنه‌سازی است و قبول نکردند.

پناهندگی خبرنگار اصولگرای منتشر کننده لیست موسوم به دوتابعیتی‌ها

برخی از خبرنگاران در توئیتر خبردادند، امیرتوحید فاضل، دبیر سیاسی خبرگزاری موج، که اخیرا با آقای ظریف وزیر امورخارجه به سوئد رفته بود، از تیم خبری جدا شده، و درخواست پناهندگی داده است. احسان بداغی خبرنگارپارلمانی روزنامه ایران نوشته: کریمی قدوسی روز اول مرداد لیست کذایی دوتابعیتی‌ها را برای انتشار به خبرنگار مورد اعتمادش که دبیر سیاسی خبرگزاری اصولگرای «موج» بود، داد. درست روز آخر همان ماه یعنی ۳۱ مرداد، همان خبرنگار در جریان سفر ظریف به سوئد، پناهنده این کشور شد. مهدی افشارنیک روزنامه نگار حوزه‌ی نفت نوشته: همین خبرنگار وقتی ما زیر مستند زیر صفر مرزی را در جشنواره اکران کردیم، توی موج علیه ما جوسازی کرد که ضد شهدا و دفاع مقدس فیلم ساختیم. حتی از پژمانفر نماینده مشهد هم مصاحبه گرفت که علیه ما شکایت می‌کند. حتمن دو روز دیگر هم سلطنت طلب میشه باز هم به ما فحش می‌دهد.

هر ایرانی حداقل چند کارت بانکی دارد؟

تازه‌ترین گزارش‌های آماری اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از تعداد کل کارت‌های صادر شده توسط شبکه بانکی کشور تا پایان خرداد ماه ۹۸ نشان می دهد که بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ۳۴۲ میلیون و ۹۸۲ هزار کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک تا پایان خرداد ماه صادر کرده‌اند. طبق آمار بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ۳۴۲ میلیون و ۹۸۲ هزار کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک تا پایان خرداد ماه صادر کرده‌اند. با این حساب و توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران می‌توان گفت که هر ایرانی حداقل ۴ کارت بانکی در جیب دارد.

میزان خسارت صنعت خودروسازی به کشور؛ «اندازه یک جنگ»!

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: باید روشن شود پولی که خودروساز‌ها از مردم گرفته‌اند، بدهی آن‌ها به قطعه‌سازان و پولی که از بانک‌ها گرفته‌اند که مجموعا ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌شود کجاست. باید روشن شود خودرو‌هایی که نقدی فروخته شده با چه شرایطی بوده که بعد از چند ثانیه از عرضه آنها، فروخته شده و کسی هم موفق به ثبت‌نام نشده و بعد با دو برابر قیمت و سود کلان در بازار به فروش رسیده است.

روایت کشته شدن فرزند آیت الله جنتی در یک خانه تیمی

سیدحسین موسوی تبریزی از فعالان سیاسی اصلاح طلب و دادستان کل انقلاب در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی در مصاحبه‌ای از ماجرای کشته شدن فرزند آیت الله جنتی گفت. موسوی تبریزی با اشاره به اتفاقات ابتدای دهه ۶۰ به تشریح کشته شدن فرزند آیت الله جنتی پرداخت و با اشاره به این که در نیمروز به خود موسی خیابانی و زن رجوی دست یافتیم. از این طریق به سایر بزرگان آن‌ها هم‌چون پسر مرحوم آقای گیلانی و پسر آقای جنتی که در خانه‌های تیمی بودند، رسیدیم. این عملیات با اطلاع من از چهار نیمه شب شروع شد و تا ده صبح نیز تمام شد. البته بیشتر آن‌ها به دلیل اینکه اسلحه داشتند و درگیری مسلحانه ایجاد شد، کشته شدند، پسران برخی از بزرگان همچون آقای جنتی کشته شدند و پسر آقای گیلانی هم فرار کرد؛ ولی در مسیری که می‌خواست از ارومیه به خارج فرار کند، کشته شد. برخی هم دستگیر شدند و الحمدلله خیلی خوب و زود مسئله جمع آوری شد. این مسأله به جایی رسید که خود رجوی اعلام کرد دیگر در ایران ماندن فایده‌ای ندارد و خط فرار را به گروهک منافقین داد گفت و واجب است که همه فرار کنند. اکثر آن‌ها هم که از کردستان و ارومیه فرار می‌کردند، دستگیر می‌شدند و آن‌ها هم که دست به اسلحه می‌بردند بعضاً کشته می‌شدند.

قالیباف دیدار با احمدی نژاد را تایید کرد

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دیدارش با محمود احمدی‌نژاد گفت: من هر هفته در مجمع تشخیص او را می‌بینم، در آخر فروردین ماه به جهت احوال‌پرسی عید رفتم و در آن دیدار هیچ سخن سیاسی با یکدیگر نداشتیم.

توصیه آیت‌الله مکارم به رئیس‌جمهور؛ در برخی نشست‌ها شرکت نکنید

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: شرکت رئیس‌جمهور در بعضی از مجالس سبب ناراحتی می‌شود، به ایشان سفارش کنید درباره حضور در این گونه مراسم‌ احتیاط داشته باشند. ایشان در دیدار نهاوندیان، معاون رئیس جمهور، همچنین مسئول ستاد مقاومتی استان قم پس از استماع برنامه‌های ستاد مقاومتی استان با اشاره به مشکلات فرودگاه قم، گفت: معتقدم اگر فرودگاه قم درست شود وضعیت قم بهتر می‌شود و از داخل و خارج استقبال خواهد شد. خیلی‌ها می‌خواهند مستقیم برای زیارت به قم بیایند، لذا نداشتن فرودگاه کار را سخت می‌کند. ایشان خطاب به نهاوندیان افزود: شرکت رئیس‌جمهور در بعضی از مجالس سبب ناراحتی می‌شود، به ایشان سفارش کنید درباره این گونه مراسم احتیاط داشته باشند، چون عکس و فیلم آن در فضای مجازی پخش و منتشر می‌شود.

روایتی از دستگیری مداحان تربیت شده در اسرائیل!

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آن‌ها در کشور دستگیر شده‌اند. یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در سی و دومین گردهمایی سالانه مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) کرمان که با حضور سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان و حجت‌الاسلام علی جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان برگزار شد، با بیان اینکه دشمن همواره در حال تخریب اسلام و خواستار تخریب محرم و عاشوراست اظهار داشت: فشار‌های روانی و تبلیغات سوء علیه محرم و عاشورا هر چه که به ماه عزا نزدیکتر می‌شویم بیشتر می‌شود. به نوشته باشگاه خبرنگاران، او با بیان اینکه در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آن‌ها در کشور دستگیر شده‌اند، افزود: فوکویاما یکی از نظریه‌پردازان چندین سال قبل برای نابودی این انقلاب گفته است که شیعه بر دو بال سبز انتظار و سرخ عاشورا استوار است که باید این دو بال را نابود کنیم.

علم‌الهدی: بولتون را مثل یک سگ از کاخ سفید بیرون انداختند

علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد: دلیل شکست دشمن این است که این همه تحریم و مبارزه کرد اما جریان مقاومت امسال در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد و حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی پشت یکدیگر پشت سر رهبری و مقام ولایت ولی امر مسلمین ایستادند؛ سید مقاومت اعلام کرد امام مقاومت، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است و پایگاه مقاومت ایران است و جریان مقاومت در همه امت اسلامی یکپارچه و منسجم شد و از آن سو جان بولتون آمریکایی که همه شیطنت‌ها زیر سر وی بود و اعلام جشن پیروزی 2019 در تهران را کرده بود، مثل یک سگ دمش از کاخ سفید گرفته شد و بیرون انداخته شد.

پشت پرده ثروت عجیب گروهک داعش

هر چند ۹۸ درصد فعالیت گروهک تروریستی داعش متوقف شده است و این گروهک شکست‌های متعدد و متوالی را تچربه کرده، اما در صدد است با دست یافتن به منابع مالی بیشتر راه بازگشت خود را هموار کند. ️گروهک تروریستی داعش حالا در زمره ثروتمندترین گروهک‌های تروریستی جهان است. اما این ثروت هنگفت از راه‌های عجیب و باور نکردنی به دست می‌آید؛ از شناسایی ثروتمندان در کشور‌های همسایه تا قاچاق پول و آثار باستانی. ️داعش اخاذی، گرفتن مالیات‌های عجیب و غریب و البته سرقت و فروش نفت در این مناطق کسب درآمد می‌کرد، ولی از دست دادن زمین و شکست‌های متعدد باز هم ثروت این گروهک را از میان نبرد چرا که این گروهک تروریستی منابع درآمدی متعددی را در پشت پرده دارد.

شهردار رشوه بگیر از کشور فرار کرد

منوچهر قائدی شهردار اسبق شهر جدید صدرا که به جرم ارتشا محکوم شده بود از کشور فرار کرد. روز ۲۵ آبان سال ۹۴ یکی از معاونان و رئیس یک کمیسیون شهرداری صدرا دستگیر شدند و در همان زمان شایعاتی درباره قریب الوقوع بودن بازداشت منوچهر قائدی شهردار صدرا شنیده می‌شد که این شایعه سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفت و رسانه‌ها آن زمان اعلام کردند که در پی بازداشت دو نفر در شهرداری صدرا، شهردار این شهر نیز بازداشت شد. پرونده مربوط به این افراد در دادسرای شیراز رسیدگی و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. در شهریور ماه سال ٩٧ علی القاصی مهر رئیس کل سابق دادگستری فارس در نشستی خبری اسامی تعدادی از مفسدان اقتصادی استان را که حکم آن‌ها قطعی شده بود اعلام کرد. القاصی در همان نشست خبری اعلام کرد: به استناد تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی، آن دسته از جرایمی که اقتصادی و امنیتی هستند اگر حکمشان قطعی باشد، دستگاه قضایی موظف است اسامی افراد را اعلام کند که اسامی شهردار صدرا و دیگر همدستانش نیز رسانه‌ای شد.

گزارش وزیر از فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی

وزیر بهداشت گفت: گزارش فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی دانشگاه به زودی نهایی و به قوه‌قضاییه ارسال می‌شود.

سعید نمکی در صفحه شخصی خود نوشت: سه ماه قبل پس از مقابله با اخلالگران در حوزه دارو، دستور برخورد با جریان‌های فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی دانشگاه را هم صادر کردم.

وی ادامه داد: تاکنون نتایج مهمی حاصل شده و به زودی به قوه قضاییه ارسال خواهد شد. عوامل قدرت و فساد در هر سطح و جایگاه بدانند ما تا آخر این راه خواهیم رفت.

قصه بر غصه «دختر آبی»

«سحر خدایاری» نام دختری است که ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ در تهران و در سن 29 سالگی دست به خودکشی زد. در شبکه اجتماعی و رسانه‌ها او را با لقب دختر آبی می شناسند. او از هواداران تیم استقلال تهران بود که در اسفند ۱۳۹۷ برای تماشای بازی فوتبال بین تیم‌های استقلال ایران و العین امارات در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ به ورزشگاهرفته بود اما در گیت ورودی هویت دخترانه او مشخص شده و از ورود به ورزشگاه ممانعت می شود.

سحر خدایاری که خوددسوزی اش بازتاب وسیعی در سطح جهانی و در میان هواداران ورزش فوتبال در پی داشت. وقتی برای باز پس گرفتن تلفن همراهش که توسط دادگاه ضبط شده بود، به دادگاه انقلاب مراجعه می کند، قاضی پرونده اش حضور نداشته و در نهایت جلسه دادگاه هم تشکیل نمی شود. نشد. او در راهروی دادگستری می‌شنود که در صورت محکومیت ممکن است به شش ماه تا دوسال حبس برای ورود غیرقانونی به ورزشگاه محکوم شود و پس از شنیدن این خبر در مقابل دادگاه انقلاب تهران دست به خودسوزی می زند.

علی مطهری نماینده مجلس نیز گفت «این خبر قطعی است که در مراجعه سحر به دادگاه، شخص غیرمسئولی به او گفته به شش ماه حبس محکوم شده‌ای». در واکنش به این مطلب غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه مطالب حاکی از اینکه فردی به سحر خدایاری گفته‌است «دارای محکومیت هستی و حکمی برایت صادر شده» را ناصحیح دانست و گفت این مطالب «بر اساس یک شایعه سازی و خبر سازی» بوده تا «ذهن افراد جامعه را مشوش کنند و خوراکی برای بیگانگان و معاندین نظام و انقلاب فراهم آورند.» وی همچنین گفت سحر خدایاری «در مراجع قضایی به هیچ عنوان محکومیت کیفری نداشته‌است و اصلاً دادگاهی برای رسیدگی به پرونده او تشکیل نشده‌است تا بخواهد محکومیتی برای او صادر شده باشد.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۰
پس به این دلیل از انقلاب و ملت داره انتقام میگیره؟
ای بابا در این مملکت اگر بنا به گرفتن رشوه گیرها باشد، باید همه را گرفت...
خبر تاريخ گذشته خانه نشينى هاله نور به چه درد مي خوره
بیشتر از یک جنگ.نابود کردن ارزوی هزاران خانواده در یک پیتهای حلبی و کشتن اعتماد به نفس و غرور ملی یک ملت که خود را شایسته همین کاغذ پاره های پراید و پژو قرن بیستمی میدانند و نه بیشتر.در حالی که همسایگانشان در کشورهای فقیر و جنگزده افغانستان و عراق‌.‌‌‌‌...نابودی امیدها و باورهای یک ملت بیش از یک جنگ خسارت دارد
دولت کسانیکه جرم فساد اقتصادیشان معلوم و شناخته شده اند مثل همین شهردار صدرا و مفسدان اقتصادی که قبلا شناسایی شده و با اموال و پولهای غارت شده به خارج از کشور فرار کرده اند را چرا ممنوع الخروج نکرده بودند؟؟؟ تنها و کوچکترین راهشان برای فرار نکردن همین بود چرا و چرا ممنوع الخروج نکردید
این اخبار بی ارزش چه مشکلی از خواننده حل میکند؟
این اخبار بی ارزش چه مشکلی از خواننده حل میکند؟
اون آفای رییس بسیج مداحان نمیدونه که اون جمله معروف را فوکویاما نگفته؟ همین جوری بی سند برای خودشون حرف میرنن مثل کار بسیاری از مداح ها
اقای وزیر امکان ندارد بتونید با صندلی فروشها و... مبارزه کنید چندین دهه هست که این سخن مثل شما را میشنویم و دریغ از اقدام عاجل؟؟؟!!!
..... چرا نماینده محترم به تعدادکشته های خودرو های ناامن وبی کیفیت داخلی اشاره ننموده!!!!!؟؟؟؟
هنوز برای خراب کردن احمدی نژاد دست برنمی دارید. روحانی همش توی تعطیلاته هیچی نمیگید. اون وقت احمدی نژاد ۱۰ روز نبود به خاطر اعتراض به اشرافیت همش میگید.
احمدی نژاد را ترس از عزل توسط مجلس برگرداند نه هیچ روحانی
زنده باد احمدی نژاد
ما شا الله بعضي از بزرگان كشور فرزنداني صالح داشته ودارند
امیدوارم سخن گویی اصل90 مجلس در مورد خودروسازان اولین وآخرین باز درخواستش نباشد .معمولا در طول سالها بعضی از نماینده های مجلس هر از گاهی از اعمال شرکتهای خودروی وگران فروشی آنها وغیره حرفهای زدندولی بعد ها سکوت اختیار کردند وهمان یک بار صحبت بسنده میکنند ودیگر دنبال قضیه را نمیگیرند انشااله که این بار اصل 90 مجلس دنبال قضیه را قاطعانه پیگیر باشند
تابناک عزیز شرمنده من فکر کردم اصل نود مجلس اخیرا پتیه خورو سازهارا به آب انداخته تعجب کردم به هرحال مطلبی که قبل این نوشتم پس میگیرم
خدا کنه تو تا آخر عمرت خانه نشین شی...
_____________
(.....................
____________
باید خسارت های جانبی که صنعت خودرو داغون ایران به ایران می زند را نیز حساب کنید الودگی هوا مصرف زیاد بنزین استاندارد نبود خودرو ها که منجر به قتل و مشکلات جسمی برای خیلی ها شده است استرس که بخاطر عدم کیفیت خودرو به مردم وارد می شود را نیز حساب کرد
با گذشت 6-7سال از آن تاریخ نشان می دهد که احمدی نژاد کار درستی کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان