بازدید 6935

مسمومیت الکلی ۳۰ نفر در استان کرمانشاه

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از مسمومیت الکلی ۳۰ نفر در استان در روز‌های اخیر خبر داد و افزود: متاسفانه دو نفر هم جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۶۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 25 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، جواد امینی سامان با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: در این بین شایعه شده که مصرف الکل موجب شست و شوی دستگاه گوارش و ضدعفونی کردن آن می‌شود که این حرف بسیار حرف اشتباه و نادرستی است متاسفانه برخی افراد به دنبال چنین شایعاتی اقدام به مصرف الکل صنعتی و الکل سفید کرده‌اند که همین امر موجب افزایش مسمومیت‌های الکلی در کشور و فوتی‌های ناشی از آن شده است.

امینی سامان بیان کرد: از نیمه اسفندماه تاکنون حدود ۳۰ نفر به دلیل مسمومیت الکلی به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه داشته اند که بیشتر آن‌ها بصورت سرپایی مداوا شده‌اند در حال حاضر شش نفر به دلیل این نوع مسمومیت بستری هستند و دو نفر هم طی این مدت جان باخته‌اند.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با بیان اینکه مصرف الکل با عوارض بسیاری همراه است، گفت: در بحث مقابله با کرونا الکل سفید جهت ضدعفونی کردن دست‌ها و وسایل کاربرد دارد و به هیچ وجه نباید این نوع الکل را نوشید.

او افزود: متاسفانه برخی افراد به دلیل جهلی که دارند اقدام به این کار می‌کنند و این درحالی است که اگر مصرف الکل آن‌ها را نکُشد، حتما آن‌ها را دچار عوارض کلیوی و چشمی می‌کند و برخی افراد بر اثر مصرف الکل در کشور بینایی خود را از دست داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار