بازدید 30572
تصمیمات جدی دولت برای کنترل «کرونا»

رئیس‌جمهور: تصمیمات سخت برای حفاظت از جان مردم است/ ربیعی: جلوی انجام سفرهای جدید و خروج از شهرها گرفته می‌شود/ حضور کارکنان ادارات در محل کار شیفتی شد

وی در عین حال تأکید کرد: مسافران خروجی به سمت تهران دیگر نباید شهر به شهر مسیرها را طی کنند این تصمیمی است که قطعاً باید اجرا شود و باید از بزرگراه‌ها و کمربندی‌ها عبور کنند. در خروجی شهرها مسافران کنترل می‌شوند و با ایجاد آمادگی وزارت بهداشت و هلال احمر، به مسافران باید برگه‌های سلامت داده شود تا در مسیر بازگشت بتوانند حرکت کنند...
کد خبر: ۹۶۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 25 March 2020

سخنگوی دولت تأکید کرد: بر ترددهای جاده‌ای و ورود و خروج مسافران به شهرها طبق تصمیم نهایی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قطعاً محدودیت‌های بیشتر اعمال می‌شود.

به گزارش «تابناک»، علی ربیعی پس از جلسه بررسی ابعاد اجتماعی - انتظامی شیوع بیماری کرونا در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: ورود و خروج آزاد مردم به حالت جدید خواهد رسید.

وی با تبیین موضوعات مطرح در این جلسه گفت: درباره مراکز تجمع مردم نیز تصمیمات جدیدی گرفته شد، زیرا طبق گزارش‌ها در برخی پارک‌ها و دیگر مراکز تجمعاتی شکل می‌گیرد و مقررات، مراعات نمی‌شود.

از امروز سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع است/ حضور کارکنان ادارات در محل کار شیفتی می‌شود

ربیعی افزود: امروز فهرست جدیدی از این گونه مراکز در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بررسی و تصمیم گیری در این باره به جلسه وزارت کشور محول شد.

سخنگوی دولت گفت: وزارت صمت مسئولیت گرفت که با همکاری وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و اتاق اصناف، مشاغل را طوری دسته بندی و برای آنان برنامه ریزی کنند که زندگی روزمره مردم به هیچ عنوان تحت تأثیر قرار نگیرد و کالاهای مصرفی و ضروری تأمین شود.

وی افزود: تأمین کالاهای ضروری به عهده وزارت صمت گذاشته شده که خوشبختانه این کالاها برای چند ماه آینده تأمین شده است.

ربیعی ارزیابی سیاست اتخاذ شده درباره ادارات را از دیگر تصمیمات جلسه امروز برشمرد.

سخنگوی دولت گفت: حدود دو میلیون و ۴۵۰ هزار نفر کارمند در کشور داریم که تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تعطیل شده اند و کارمندان برخی دستگاه‌ها مانند وزارت بهداشت که شمار آنان حدود ۵۰۰ هزار نفر است امکان تعطیلی ندارند.

وی شهرداری ها، نیروگاه‌ها و اداراتی مانند مراکز تأمین آب، برق و گاز را از دیگر مراکزی برشمرد که امکان تعطیلی کارمندانشان، وجود ندارد.

ربیعی گفت: برخی مشاغل اداری وجود دارد که تعطیلی کارمندان آن مراکز ممکن است کمترین آسیب را وارد کند و این امکان وجود دارد که تعطیلی آنان پس از ۱۵ روز نیز ادامه داشته باشد که ما در حال ارزیابی هستیم.

سخنگوی دولت افزود: در جلسه امروز تصمیم خوبی گرفتیم که کارکنان این ادارات شیفتی شوند البته شنیدم که از این تصمیم برداشت‌های مختلفی شده است که به همین علت از رئیس سازمان اداری خواستم که در این باره توضیح دهد.

وی گفت: تعداد محدودی از ادارات مانند بانک‌ها نیز هستند که نمی‌توانیم همه کارمندانشان را تعطیل کنیم، اما شیفتی می‌شوند به نحوی که بتوانند مراجعات روزمره مردم را مدیریت کنند.

ربیعی همچنین از تصمیم گیری برای اجرای طرح «ایزولاسیون مبتلایان» خبر داد و افزود: بر اساس این طرح، افراد مشکوک به بیماری کرونا، قرنطینه و فاصله‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: تصمیماتی که امروز گرفته شده است قطعاً به نحوی اجرا خواهد شد که در زندگی روزمره مردم اخلال ایجاد نکند، اما طرح ایزولاسیون مبتلایان با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد تا بیماری را انتقال ندهند.

سخنگوی دولت تعهد مردم به قراردادهای اجتماعی بزرگ را نیاز کنونی جامعه دانست و افزود: دولت مقررات و سخت گیری را پشت تصمیماتش آورد، اما در مرحله نخست اجرای این تصمیمات، بیش از ۵۰ درصد مردم به این تصمیمات عمل کردند و تعدادی نیز عمل نکردند به ویژه کسانی که به مسافرت رفتند.

ربیعی تأکید کرد: اگر بخواهیم ویروس کرونا، این مهمان ناخوانده نفس گیر را از کشورمان بیرون کنیم، قطعاً باید این تصمیمات را به قرارداد اجتماعی بزرگ تبدیل کنیم و همگان به آن متعهد باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجتماعی شدن مردم و تغییر سبک زندگی، تصمیمات جلسات امروز با الزامات قانونی و حقوقی سخت گیرانه، همه گیری ویروس کرونا طولانی نشود.

سخنگوی دولت گفت: در برخی شهرها، ورودی و خروجی مسافران تغییر کرده است به نحوی که خروجی‌ها بیشتر و ورودی‌ها کمتر می‌شود که این اتفاق خوبی است، اما در برخی جاها نیز که مردم به مسافرت رفتند متأسفانه رو به پیک بیماری می‌رویم.

ربیعی همچنین گفت: از ابتدای امسال دو جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا و یک جلسه دولت برگزار شده است و فردا نیز جلسه دولت با همین موضوع برگزار می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه نیز جلسه ستاد اقتصادی دولت با دستور کار مباحث اقتصادی مرتبط با کرونا برگزار می‌شود و راهکارهای کمک معیشتی به مردم به ویژه قشرهایی که مشاغلشان را از دست دادند و نیز تصمیم گیری برای جلوگیری از اخراج کارگران از مراکزی که احتمالاً به علت شیوع این بیماری آسیب دیده اند بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که تصمیمات جلسه امروز وزارت کشور چه زمان در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصویب می‌شود، گفت: در جلسه امروز تصمیم گرفتیم که جمع بندی مباحث این جلسه از طریق وزیر کشور به استحضار رئیس جمهور برسد و اجرای تصمیمات نیازی به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ندارد.

ربیعی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر درباره اینکه ممنوعیت تردد مردم در جاده‌ها برای مهار همه گیری کرونا چقدر محتمل است؟ اظهار داشت: چون تصمیم گیری در این باره نیاز به جزئیات دارد، تبیین آن قبل از تصمیم گیری نهایی ممکن نیست و وزیر کشور بعداً در این باره اطلاع رسانی می‌کند.

وی در عین حال تأکید کرد: مسافران خروجی به سمت تهران دیگر نباید شهر به شهر مسیرها را طی کنند این تصمیمی است که قطعاً باید اجرا شود و باید از بزرگراه‌ها و کمربندی‌ها عبور کنند.

سخنگوی دولت در پایان افزود: در خروجی شهرها مسافران کنترل می‌شوند و با ایجاد آمادگی وزارت بهداشت و هلال احمر، به مسافران باید برگه‌های سلامت داده شود تا در مسیر بازگشت بتوانند حرکت کنند.

این سخنان ربیعی درحالی مطرح شد که پیش از این رئیس جمهور با بیان اینکه تصمیمات سخت را برای حفاظت از جان مردم گرفته ایم، لازمه اجرای موفقیت آمیز هر طرحی در کشور را کمک و همیاری مردم دانست و تاکید کرد که مبارزه با ویروس خطرناک کرونا و تامین همزمان نیازمندی های ضروری مردم، از جمله اقدامات اساسی دولت در چند روز و هفته اخیر بوده است.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با قدردانی از همراهی و مشارکت مردم اظهار داشت: مردم امروز برای تامین نیازمندی های ضروری، در شرایط نسبتا مناسبی قرار دارند و کمبود تخت، پزشک و پرستار نداشته ایم و اتخاذ تصمیمات سخت، صرفا برای حفاظت از جان مردم است.

رئیس‌جمهور: تصمیمات سخت برای حفاظت از جان مردم است/ ربیعی: جلوی انجام سفرهای جدید و خروج از شهرها گرفته می‌شود/ حضور کارکنان ادارات در محل کار شیفتی شد

متن سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در آغاز صحبت می‌خواستم خدمت مردم توضیحی بدهم نسبت به اقدامات مهمی که در این چند روز و هفته اخیر برای سلامت مردم انجام گرفته است. مبارزه با این ویروس خطرناک و همزمان تامین نیازمندی‌ های ضروری مردم -  این هر دو مساله-  برای ما اساسی و لازم بوده است.

اینکه در روزهای گذشته ناچار شدیم فعالیت اقتصادی را در بخش بزرگی از کشور تعطیل و کسب و کارها را مگر جاهایی که مواد لازم و ضروری و کالاهای ضروری را در اختیار مردم قرار می‌دهند مثل فروشگاههای مواد غذایی یا داروخانه‌ها یا جاهایی که برای زندگی مردم ضرورت دارد تعطیل کنیم، به این دلیل بوده که سلامت مردم برای ما اهمیت داشته است.

بخش اعظم حدود دو میلیون و ۴۵۰ هزار کارمند دولت سر کار نیستند و تعطیل شده‌اند جز یک اقلیتی و البته در بخش بهداشت و درمان با همه وجود دارند کار می‌کنند و یک جمعیت زیادی آنجا فعال هستند و تلاش می‌کنند اما در بخش‌های دیگر، آن مقداری که ضروری بوده، فعال هستند. به بسیاری از بخش‌های دولتی گفتیم که به صورت گردشی آن مقداری که ضروری است یک سوم کارمندها سر کار بیایند و بقیه در خانه‌ها بمانند.

اینها به این خاطر است که ما ناچاریم آب، برق، انرژی و مواد غذایی را تامین کنیم، محصول کشاورز را به مغازه برسانیم و همه آنهایی که برای تولید کار می‌کنند تمام کارخانجاتی که الان مواد خوراکی لازم یا مواد شوینده لازم را تولید می‌کنند آنها باید بتوانند به فعالیت خود به صورت حداکثری ادامه دهند برای اینکه نیازهای مردم تامین شود.

پس بنابراین توجه کنیم که هم نیاز داریم به اینکه بخش اعظم مردم در خانه بمانند و هم نیاز داریم یک اقلیت کوچکی برای تامین نیازمندی های ضروری مردم کنار فعالیت های اقتصادی و کارگاه های تولیدی خود باشند.

این کار به خوبی دارد انجام می‌گیرد یعنی امروز مردم برای تامین نیازمندی های ضروری خود بحمدالله در یک شرایط نسبتا مناسبی قرار دارند و چیزهایی که ضرورت زندگی آنهاست در فروشگاهها هست و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

از همه رانندگانی که از مبداء بنادر کار می‌کنند و جنس‌ها را می‌آورند و  به کارخانه‌ها مواد اولیه را می‌رسانند و دوباره از کارخانه‌ها محصولات تولیدی را به مغازه‌ها می‌رسانند و در اختیار مردم قرار می‌دهند، باید تشکر کنیم.

باید تشکر کنیم از کارکنان بخش ریل و هواپیمایی که محصولات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهند، پروازهای لازم را انجام می‌دهند و باید تشکر کنیم از بخش اقتصادمان که نیازمندی‌ها را از لحاظ اقتصادی تامین می‌کنند.

 آنچه برای دارو و درمان مردم و برای مواد شوینده ضرورت دارد که ما از خارج تامین کنیم بدون استثنا ارز آن تامین می‌شود علیرغم اینکه ما مشکلات داریم و آنجایی که لازم است هواپیمای ما می‌رود و مواد لازم یا تجهیزات لازم پزشکی را وارد کشور می‌کند، ما از همه اینها باید تشکر و سپاسگزاری کنیم به خاطر کار عظیم و بزرگی که دارد انجام می‌گیرد.

در زمینه درمان و مراجعه مردم به پزشکان و کار غربالگری هم یک کار خوبی در کشور انجام گرفته و امروز تقریبا شناسایی می‌کنیم که چه کسانی به مراقبت بیشتر نیازمند هستند و یا لازم است که حتما باید در خانه بمانند ، چه کسانی باید به بیمارستان مراجعه کنند و چه کسانی باید در بخش‌ مراقبت‌های ویژه باشند. یعنی غربالگری پیشاپیش به ما کمک می‌کند ما یک قدم جلو برمی‌داریم نسبت به آینده ۵ یا ۱۰ روز آینده. کار مجموعه کادر پزشکی ما هم کار عظیم و بزرگی بوده در سراسر کشور تلاش می‌کنند.

بحمدالله تا امروز کمبود تخت، پرستار و پزشک نداشتیم حتی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در اکثر شهرها و استان‌های ما بخش اضافی داریم. دیروز در مشهد که یک مقدار در این ایام نگران بودیم، آنجا معلوم شده که ۶۰ درصد تخت های بیمارستانی و ۳۰ درصد تخت های بخش مراقبت ویژه ما در شهر مشهد خالی است. معلوم است که برنامه‌ریزی خوبی دارد انجام می‌گیرد حالا ممکن است در یک شهری هم مراجعه‌کننده بیشتر و مقداری شرایط متفاوت باشد اما اکثر شهرها کار بزرگی انجام دادند و من باید تشکر کنم از بخش نظام سلامت برای تامین این نیازمندی‌هایی که بوده و اجرا شده است.

از وزارت خارجه هم باید تشکر کنم. مردم عزیز ما مطلع باشند دستورالعمل اولیه ما این بوده که هر کشوری می‌خواهد کمک کند، کمک‌های او را برای مساله کرونا دریافت کنیم.

برخی از کشورهای مختلف کمک کردند و ماسک، قرص‌های مورد نیاز و برخی از تجهیزات پزشکی را دادند و کمک‌های آنها وارد کشور شده است. ما نباید از کمک یک کشور که یک خرده کم و یا زیاد است و ممکن است خیلی هم به آن صورت به آن کمک کم آنها نیاز نداشته باشیم، ولی مبنای ما این است هر کشوری از ما کمک بخواهد در حد توان ما به آنها کمک می‌کنیم و ما هم از هر کشوری کمک خواستیم کمکی‌ که آنها کردند کمک‌ آنها را دریافت می‌کنیم در این زمینه وزارت کشور ، وزارت خارجه و  بهداشت و درمان همه در یک چارچوب سیاست درستی عمل کردند و کار را پیش بردند و ما باید به این نکته توجه داشته باشیم.

از آن طرف هم وزارت خارجه یک تلاش بسیار خوبی شروع کرده برای حرکت افکار عمومی و نه گفتن به تحریم، الان در شورای امنیت سازمان ملل هم این بحث مطرح است که یک مصوبه‌ای به تصویب برسد که در شرایط کرونا همه تحریم‌ها کنار زده شود و در این زمینه فعال هستند.

من با یکی از کشورهایی که عضو غیردائم بود تلفنی صحبت کردم و می‌گفت طرح ما آماده هست دنبال این هستیم که در شورای امنیت مطرح کنیم.

تلاش بر این است که پول‌های مسدود شده ما در کشورهای مختلف در این شرایط آزاد شود، قدم‌های خوبی هم در این زمینه دارد برداشته می‌شود.

می‌خواهم به مردم عزیزمان بگویم که همه بخش‌های مختلف امروز تلاش می‌کنند برای اینکه نیازمندی‌های مردم در زمینه بهداشت و درمان تامین شود. البته پیداست بار اصلی مسوولیت به دوش وزارت بهداشت و درمان، پزشکان عزیز ، پرستاران عزیز و  کادر پزشکی ما است که آنها این مسوولیت را انجام می‌دهند .

این نکته را هم اینجا به عرض مردم برسانم همه مقامات از مردم درخواست کردند که در این ایام سفر را انجام ندهند و مراکزی که به طور معمول، اعیاد و همه نوروزها مردم می ‌رفتند مخصوصا مشهد مقدس و یا بخش‌هایی در شمال ، مرکز  و یا جنوب کشور، درخواست شد که مردم کمتر بروند و دیروز آماری که استاندار خراسان رضوی به من داد نشان این است که مردم بسیار همراهی کردند. ایشان می‌گفت در ایام عید امسال نسبت به سال گذشته ۷۸درصد مسافر کاهش پیدا کرده و می‌گفت همه هتل‌ها و مراکز اقامتی ما خالی است.

آماری که می‌داد می‌گفت خطوط ریلی ما امسال نسبت به سال‌های گذشته ۸۵درصد مسافر کمتر به مشهد آورده ، پروازهای هواپیمایی ما و سفرهای هوایی ۸۸ درصد کاهش پیدا کرده و این همه به معنی همکاری مردم است.

اینکه ۷۸ درصد مردمی که عاشق علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بودند و دلشان می‌خواست در ایام روزهای اول سال در کنار مرقد مطهر آن حضرت باشند گوش کردند به آنچه که دولت ، مسوولین، پزشکان و علما توصیه و تاکید کردند و ۷۸ درصد مردم نرفتند این بدان معنا است که همکاری خوبی در کشور انجام می‌گیرد و این همکاری باید ادامه پیدا کند.

می خواهم به مردم عزیز کشورمان بگویم که دیروز در ستاد مبارزه با کرونا یک بحث مفصلی شد که سخت‌گیری‌ها باید بیشتر شود. وزارت بهداشت و درمان یک طرحی را تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی آورده بود و گفته بود در برخی از جاها باید سخت‌گیری‌های بیشتری انجام دهیم.

در جلسه دیروز بحث کردیم چون این موضوع مقداری به تخصص و دقت بیشتر نیاز داشت این امر به کمیته امنیتی- اجتماعی محول شد که به ریاست وزیر کشور برگزار می‌شود.

دیروز بعدازظهر تا آخر شب دیشب که با وزیر محترم کشور در تماس بودم بحث‌های مفصلی آنجا صورت گرفت، طرحی آماده شده ، صبح هم دنبال می‌کردم تدوین این طرح تا ظهر طول می‌کشد. به هر حال این طرح تصویب و ابلاغ خواهد شد.

این ابلاغ ممکن است کمی سخت‌گیرانه باشد برای سفرها مشکلاتی را برای مردم درست کند و از مردم بخواهد که سریع‌تر برگردند به موطن اصلی خود و از سفر زودتر برگردند و سفرهای موج بعدی را ممانعت کنند.

مردم ما باید مطلع باشند این تصمیمات سخت برای حفاظت از جان آنهاست می‌دانیم این تصمیماتی که اجرا می‌کنیم برای مردم سخت خواهد بود ممکن است همه پارک‌ها بسته شود. ممکن است  سیزدهم فروردین مثل سال‌های قبل نباشد و مردم باید قناعت کنند به شرایط سخت‌تری. چاره‌ای جز این نداریم.

دلیلش این است که جان مردم برای ما بسیار مهم است. امروز که در دولت وزیر بهداشت ما موج اول این بیماری را توضیح می‌داد بحمدالله از این موج عبور کردیم ولی در عین حال موج دیگری ممکن است پیش روی ما در روزهای آینده باشد و باید آن را هم مدیریت کنیم.

بحث این است که مردم کمترین خسارت را از لحاظ جانی ببینند، حتی الامکان برای ضروریات زندگی‌شان دچار مشکل نشوند و این دوران را به حداقل زمان کوتاه کنیم. چون یک دورانی است باید این دوران را بگذرانیم. امروز کسب و کارها دچار مشکل است. یک دوره‌ای است که ۱۵ روز برای آن مد نظر قرار دادیم چند روز هم از آن ۱۵ روز گذشته است.

به هر حال تا شنبه ۱۶ فروردین این طرح باید به دقت اجرا شود و این طرحی که از امروز اجرا می‌شود و سختگیرانه است. مردم بدانند، چون نیاز ضروری برای سلامت مردم بوده این کار انجام می‌گیرد و بر این مبناست.

در زمینه کمک به کسب و کار و زندگی مردم، آن مقداری که تا امروز توان داشتیم به مردم اعلام کردیم.

یعنی برای ۳ میلیون نفر یک بسته معیشتی ویژه ۴ ماهه در نظر گرفتیم و برای ۴ میلیون نیز وام و تسهیلات خاصی در نظر گرفتیم.

برای مسأله مالیات، چک، بیمه کارگران برای کارفرماها که می‌توانند مهلت دهیم. اینها همه مصوباتی بوده که تصمیم گرفتیم و ابلاغ کردیم. مصوبات دیگری هم خواهیم داشت. فردا هم جلسه ویژه همین بخش اقتصادی در این زمینه است. هر توانی داشته باشیم از توان دولت و امکان کشور استفاده خواهد شد برای اینکه مردم در فشار کمتری باشند.

اما در عین حال هر طرحی بخواهد موفق شود، کمک و مشارکت شما مردم عزیز را نیاز دارد. یعنی اگر شماها همه پای کار باشید و همه دولت را یاری و کمک کنید و همه کنار هم باشیم، راحت‌ می‌توانیم اجرا کنیم ولی اگر عده‌ای از مردم نخواهند، خیلی کار سخت‌تر می‌شود.

اما در عین حال یک سخت گیری‌هایی از فردا اجرا و عمل می‌شود. مردم باید آمادگی برای این سختگیری‌ها داشته باشند بخاطر ضرورتی که برای زندگی آنها بوده است.

نکته آخری که می‌خواهم بگویم اینکه این چند روز در بخش هایی از کشور بارندگی داشتیم و این بارندگی‌ها شدید بود و منجر به سیلاب‌ها شد، اینجا باید تشکر کنم از همه آنهایی که به امداد شتافتند برای این مردم عزیز، استاندارها ، فرماندارها و ستاد بحران همه پای کار هستند، وزارتخانه‌های مربوطه پای کار هستند که آب و برق مورد نیاز مردم تامین شود. برای اینکه پل ها بتواند زودتر مرمت شود و مردم عبور و مرور خود را انجام دهند، کار خوبی انجام گرفته، در ۳ استان گرفتاری‌مان بیشتر است. سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان.

ان‌شاء الله این تلاش‌ها هم انجام می‌گیرد برای اینکه تسریع شود در کاهش خسارت‌های مردم اقداماتی در نظر گرفته شود، اعتباراتی که مورد نیاز است همه را مصوب خواهیم کرد و در اختیار قرار می‌دهیم و ان‌شاء الله این خسارت‌ها را ترمیم می کنیم. مردم عزیز ما هم در این زمینه به کمک استان‌هایی بشتابند که این روزها سختی‌های زیادی دارند و تحت فشار هستند.

ان‌شاء الله با کمک همدیگر و به حول قوه و الهی از این مشکلات در زمان کوتاه عبور کنیم. ایام پیش روی ماه شعبان و میلادهایی که پیش رو داریم پیشاپیش بر مردم عزیز ما مبارک باشد ان شاء الله.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸۰
ها این تصمیمات رو نمیتونستید قبل از تعطیلات بگیرید که عده ای خودخواه یه مسافرت نروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
نه نمیتونسته میدونی چرا میدونی چرا ؟
چون خود دولت از اول مثل کودکان تو کوچه و خیابان بوده خودش تعطیل نمیکنه بعد به همه میگه شما بفرمایید تعطیل کنید
ناشناس
| France |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقت کردین همیشه مسئولین ما هم دیر میفهمن یه چیز رو هم برعکس اقدام میکنن همیشه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بلاخره بعد از انداختن گردن این و اون درگیر شدن کل کشور
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مشکل از اینجاست که خودخواه نه نفهم رفتن مسافرت ،من که از حق خودم نمیگذرم حق الناس دینی که خدا هم نمیبخشه .انشالا اتش جهنم نصیب افراد بی وجدان که زندگی من و امثال من رو در معرض خطر قرار دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
با قرنطینه یا بدون قرنطینه تاثیر چندانی در شیوع این بیماری نخواهد داشت مانند ایتالیا و اسپانیا
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
ما که رفتیم مسافرت چه حالی هم داد
رز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
لطفا دست از سر دعوا ها و اختلافات برداشته و از تمام امکانات خود کمک بگیرید و" هشتگ قرنطینه کنید" را بزنید در غیر این صورت باید شاهد از دست دادن عزیزانمان به مرور زمان باشیم
ناشناس
| France |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مردم از یکطرف دارن بخاطر شیوع روزافزون کرونا زجر میکشن و از طرف دیگه بخاطر مدیریت بی نهایت ضعیف و فشل که کار رو به اینجا رسونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
بخداقسم هروقت روحانی از واژه «باید» استفاده میکنه ازفرط عصبانیت تنم شروع به لرزیدن میکنه معلوم نیست این بایدهارا چه کسی انجام بده؟!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اگر دو ماه کشور را قرنطینه می کردین الان اوضاع اینقدر خراب نبود .
اگر جلو مسافرتها را می گرفتین الان آمار رسمی به ۳۰ هزار نرسیده بود
الان حداقل جلو ضرر بیشتر را بگیرید منع رفت و آمد مگر موارد موجه.
دانشگاه ها و مدارس هم بازگشایی نشن و به فکر آموزش به روش مجازی باشید.
چون کافیه یه محصل یا دانشجو مبتلا باشه دیگه نمیشه کنترل کرد.
ادارات هم با حداقل نیرو در صورت نیاز ادامه کار بدن.
به فکر افراد بی درآمد و کم درآمد جامعه باشید.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
کسانی که حقوقهای بالا میگیرن و در خانه هستن از حقوق شون کم کنید و به افراد بی بضاعت برسید.
کسانی هستن که بالای ۱۰ میلیون حقوق میگیرن .
اگر قرار باشه که خانه بمانند که ظاهرا چاره ای جز این هم نیست هیچ فرقی با افراد بیکار ندارن یعنی کار انجام نمیدن پس حقوق بیشتر از ۱۰ میلیون بهشون پرداخت نکنید و مازاد را به افرادی که درآمد ندارند پرداخت کنید
نوشدارو بعد مرگ سهراب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
غر زدن بسه
میتونی کمک کشور و مردم باشی بفرما وسط میدون
نمی تونی ساکت شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
سهراب کرونا داشت مگه؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مگر تصمیم گیری و اداره کشور دست مردم بوده که شما طلبکار شدی. به کسانی که قادر به انجام وظایف قانونی یشان نیستند باید گفت برید کنار
ناشناس
| Singapore |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
غر نیست، حقیقته. کمک کشور یکیش اینه سفر نری، دید و بازدید نری و دست آخر هم جنابعالی ساکت شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اقای رییس جمهور یک عده کار گران ساختمانی
از گرسنگی میمیرند یک عده دستفروشها
شما هم بشینید لب گود وبگویید لنگش کن
چرا نمی فهمید شما مدیریت نمیدانید استعفا بدهید
کار را از این خراب تر نکنید شنبه همه چی عادی میشه کرونا فرار میکنه ملت را در قبرستان دفن میکنید
مملکت را به بدبختی تورو خدا بسه ولی تو که خدا را نمی شناسی
باید باور کنیم که حفاظت از جان مردم برای دولت مهم است وضعیت هزینه های درمان ، مشکلات تهیه دارو ، کیفیت و کمیت تجهیزات بیمارستانی ، کمبود ماسک و دستکش بهداشتی ..... همه نشان دهنده اهمیت جان مردم برای دولت است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقیقا عکس این است. مرده کمتر از زنده هزینه داره
مدیریت تو زمینه این بیماری مشخص شد همه چیز به دست تغدیر واگزار میشه نه بیشتر چون مدیر نداریم
نمیتوتیم تعطیل کنیم نمیتونیم فلان‌کار بکنیم ، آقا کرکره را بکشید پایین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
تعطیلی هزینه داره. دولت نمیخواد هزینه بده.
بی خیال ترین رییس جمهوردنیا
خیلی ازمردم پس اندازی ندارندکه درخانه بمانند
بایدبه بیرون ازخانه بروندوکارکنند
یک عده مسافرکش هستند
یک عده دستفروش
یک عده......
لطف کن ازپول نفت مقداری هم خرج ملت مظلوم ایران بکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
پول نفتی نمونده که بخوان تقسیم کنن.همین یارانه به سختی تامین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اتفاقا خوب پولی هم داره کافیه یه برادر غیرایرانی درخواست کمک بده اونموقع معلوم میشه داره یانه؟
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
پول داره، خرج قروفر
امثال مثل
توواقازادهاشون میشه
کاری که باید از اول میشد... من نمیدونم چرا همیشه اینا یک فاز عقبند... کلیها رفتن مسافرت، تازه یادشون افتاده باید چکار کنند... الان به فکر سیزده بدر باشید... این حق جامعه و تمام مردمی است که دارن رعایت می‌کنند که جلوی افرادی مخل گرفته بشه... تعارف که نیست... اگر برخورد نشه دارید به بقيه ظلم میکنید...

توی ایتالیا یک سایت گذاشتن که هر کس قراره بیرون بره باید حتماً مجوز بگیره...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
باید ادم هایی که رفتن مسافرت به جرم قتل درجه دو مجازات بشن چون واقعا قاتلن نه برای یک فرد در حق یک جامعه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
جناب 14:07 نگران نباش محموله های الوار از مجارستان و بلغارستان تو گمرک در حال ترخیص هستند انشاا... دارهای خوبی ساخته خواهد شد و همه کسانی که به مسافرت رفتن به دارمجازات آویخته خواهند شد
مسئولین ما 30 روز تاخیرفاز دارند متاسفانه. این کارها باید اوایل اسفند انجام میشد. با اینحال باز جای شکرش باقیه که بیدار شدن بالاخره. گرچه باز هم این تصمیمات کافی نیست. قرنطینه کامل باید عملیاتی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
همین هم فقط حرف است. هیچ اقدام عملی در کار نیست
ناشناس
| Singapore |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقیثا، کلا بی عملند، بی عمل
کدام تصمیمات سخت جناب رییس جمهور ؟! ازنظر شمارهاکردن مملکت به حال خود وازادگذاشتن مردم برای مسافرت وعدم قرنطینه تصمیمات سخت است؟
آمدى جانم به قربانت ولى حالا چرا ؟
ضمن عرض تشكر از زحمات مسئولين محترم بخصوص بخش بهداشت و درمان كه جانانه به نجات جان هموطنان عزيزمان مشغول هستند
آيا بهتر نبود از قوه در جهت قرنطينه شهرها و از جمله قم زودتر اقدام ميكرديد
البته بايد بگوييم جلوى ضرر را هر موقع بگيريد سود است بازهم
خدا به خادمين مردم قوت بدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
مدیریت مبارزه با کرونا باید در دست دولت قرار بگیرد و ارکانها دیکر دخالت نکنند ،همکاری کنند
همیشه بعد از اینکه کار از کار گذشت به فکر می افتیم!!!
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
همیشه بعد از اینکه کار از کار گذشت فکر نمی افتند مجبور می شوند
کشورو تعطیل کنید 1 ماه نفری 2 میلیون بریزن به حساب همه مردم بشینن خونه وگرنه فاجعه پشت فاجعه میشه حتی شورش دیگه از اینجا به بعد دقیقه ها سرنوشت ساز میشن از ما گفتن بود
هر کسی کوتاهی کند ‌سبب کشته شدن یک ایرانی شود در هر پست ‌مقامی عمدی یا سهوی خائن است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
حق است
اونهایی که تا کنون سمبل کاری کردند چی!؟
خدا قوت
آیا ویروس به کارمندان شیفتی کارساز نیست؟
آیا در شیفت کردن ارباب رجوع ها هم شیفتی می شوند؟
آقای رئیس جمهور چرا ادارات را لااقل تا پایان فروردین تعطیل نمی کنید؟
آیا با عقل سلیم خودتان و مشاورانتان یا وزار این تصمیمیت ارزنده را می گیرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
هرکارمندی که نمیخواد بره سرکار حقوق وعیدی مفتی که بهش میدن بده به یه خانواده فقیر وسرکار نره
ناشناس
| Russian Federation |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اینا روزایی هم که سرکارن فقط کارشکنی در کار مردم میکنن
باید فکر برگشت اونهایی که رفتند سفر باشید واقعا قابل پیش بینیه اگه الان فکر و تصمیمش رو بگیرید وگرنه مصیبت واسه شهرهایی مثل تهران
فقط موندم تصمیمی که باید همون ابتدای کار گرفته شود بعدها گرفته میشه کسی علتشو میدونه؟
شیفت کاری کدوم گوریه، تو وزارت نفت که نه ابلاغ شده نه مثل کاهش ساعت کاری به یک انجام خواهد شد. اون زمان هم تا 4 سر کار بودیم. اونم تو این شراییط که تمام واحدهای عملیاتی تقریبا خوابیده و واحدهای ستادی هیچ کاری ندارن. آقای زنگنه بیان توضیح بدن چرا وزارت خانه زیر مجموعه ایشان جزو مردم نیستن و کرونا نمیگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
دقیقا تو شرکت ملی نفت که انگار نه انگار کرونایی مطرحه، ، جلسه میزارن پنج شش تایی، ادعاشون هم میشه تحصیلکرده هستن و دکترا دارن
دولت تدبیر و امید نه دلت آزمایش و خطا
بعد از مرگ سهراب نوشدارو.؟!
*وضعیت این روزای تصمیم گیری در مورد کرونا در کشور ما را به یاد حکایت زیر انداخت*
در یک روستایی گاوی داشتند که چند خانواده از شیر آن استفاده میکردند و منبع روزیِ آنها بود یک روز گاو خواست تا از کوزه بزرگی آب بخورد اما سر گاو درون کوزه گیر کرد مردم روستا اول خواستند کوزه را بشکنند اما گفتند نزد کدخدا برویم تا شاید راه چاره بهتر ببیند. کدخدا گفت سر گاو را ببرید، بریدند و گفتند کدخدا هنوز سر گاو در کوزه مانده! گفت حالا کوزه رابشکنید! وچنین کردند. کدخدا رفت و ناراحت و غمگین در گوشه ای نشست گفتند کدخدا ناراحت نباشید هم گاو و هم کوزه فدای شما. گفت من ناراحتِ گاو یا کوزه نیستم از این ناراحتم که اگر شما من را نداشتید میخواستید چگونه امورات زندگی خود را بچرخانید!
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
عالی بود ممنون
سلام،
لطفا در خصوص تعطیلی دادگاه ها و شورای حل اختلاف نیز، آقای رئیسی تصمیمی بگیرند.
جریمه نقدی سنگین حداقل کاری هست بابت این همه فشار اقتصادی و مشکلات جانی که برای مردم پیش می آورند
مردم خطاب به رییس جمهور: ساعت خواب!
واقعا در بیمارستانها با جان ودل دارند خدمت میکنند پرستل پرستار .مردم باید بدانند اگر دراین شرایط بحران کمک دولت و خدمت گزاران نکنیم دودش تو چشم خودمان خواهد رفت.درخانه بمانیم .ودولت این یک ماه را بطور مساوی حقوق به تمام مردم ایران چه آنکس که سرکار است وآنکس که بیکار است پرداخت کند.تواین شرایط هیچ حرکتی زیباتر وعادلانه تر به نظر نمیرسه .همه در خانه بنانند پیک ماه حقوق برابربه حساب همه ی ایرانیان واریز شود .
اولا اداره نونوایی نیست ... هر کسی سمت و کار و مسئولیت خودشو داره و کسی کار دیگری رو انجام نمیده ...
دوماً همین موضوع باعث تراکم جمعیت مراجعین در محل کار میشه و ...
ایام عید بهترین تایم برای قرنطینه بود. متاسفم
قرنطینه نکردند تا با فشار بر آمریکا پولهای بلوکه و تحریمهای بانکی و نفتی ازاد شود
بجای پول دادن به دستفروش و قرنطینه کامل تصمیم سخت مجانی برای خودتان گرفتین اقای روحانی
اینقدر تصمیمات جدی سخت نگیرید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
به چه حقی نظر رو ویرایش کردی؟
کارمند دادگستری هستم. این دو روز با وجود ارباب رجوع عملا به دلیل مرخصی قضات هیچ کاری انجام نشد. هیچ کاری حتی یک مورد
ماسک و دستکش گیر نمیاد بعد توو هر اخباری صداشونو کلفت میکنن و از کمبود توو اروپا و میگن. اونجا چون رسانه آزاد هست کل دنیا میفهمن چه خبره و میرن کمکشون ولی ایران با خبرای بیست و سی که همه چی رو گل و بلبل نشون میده فقط مردم عادی تلف میشن
حجم کاری دادگستری ها رو با این عفو و مرخصی دادن چند برابر کردن. کارکنان دادسرا و محاکم ضدکرونا نیستند حضرات
مسلمونا کرونا نمیگیرن
سلام سایت محترم تقاضا دارد بخش کوتاهی از نوشته های من بگوش بزرگان برسد قطعا اطلاعات کافی از زندگی در هند وشهری چون بمبیی دارید ارام ارام کرونا در هند شناسایی شده این بمعنی بمب ساعتی است اگر در شهری با بهداشت عمومی بمبیی منفجر شود انوقت دیگر قابل کنترل نیست امروز اخباری شنیده شد که ماهان برنامه پروازی خودرا از دهم فروردین بکشور هند اغاز میکند نتیجه ان میشود که دولت گور جمعی بکند برایذقربانیان ملت ما فعلا تبعات پروازی ماهان را در چین نتوانستیم کنترل کنیم واما ایتک ماهان. پروژه جدید هند اعلام میکند
قرنطینه الان دیگه یه کار نمایشیه و ارزش عملی نداره
یک ویروس وچند پرسش :
چراهنگامیکه کرونا در چین شیوع پیدا کرد وتمام کشورها پروازها را به چین قطع کردند وعلی رغم مخالفت شدید وزارت بهداشت ایران، پروازهای ماهان ایر انجام‌شد؟
چرا وقتی چین با قرنطینه هووان در حال کنترل این ویروس بود در ایران معاون وزیر بهداشت جناب دکتر حریرچی اعلام نمود قرنطینه مربوط به جنگ جهانی اول است؟ وحاضر نشدند استان قم را قرنطینه کنند؟
چرا سه هفته پیش رییس جمهور اعلام کرد از روز شنبه همه چیز عادی می شود؟آیا ایشان خطر را احساس نکرده بود یا مشاورانی غیر از وزارت بهداشت دارد؟
چرا وقتی سردار باقری حدود دوهفته پیش اعلام کرد از فردا روند خلوت سازی شهرها آغاز خواهد شد رییس جمهور اعلام کرد نه امروز ونه هیج روز دیگری هیچ کجا قرنطینه نخواهد شد؟
اگر اینجور باشدپس چرا امروز سخنگوی دولت اعلام می کند که خروج از شهرها ممنوع می شود وآیین نامه آن توسط وزارت کشور در حال تهیه است؟
چرا در کشور فشار عمده بر بازار جهت تعطیلی وارد می شود که بار تامین مالی آن بر دوش دولت نیست؟در حالیکه بسیاری از بازاریان جزء در حال ورشکستگی هستند.
چرا دوسوم کارمندان را با حقوق به مرخصی می فرستند در حالیکه بار مالی آن بر دوش بیت المال است؟ بجای اینکار می توانستند مانند شرکتهای خصوصی به مرخصی بدون حقوق بفرستند یا در خدمات وامداد رسانی وآماربرداری بیماران استفاده کنند.
چرا مجلس شورای اسلامی منفعل شده؟مگر قسم نمایندگی تا دوم اسفند بود؟
اصلا چرا مجلس بر خلاف اصل ۶۳ قانون اساسی تعطیل شده ولو موقت؟
در این حالت بعد نظارتی مجلس در شرایط حساس چگونه انجام می شود؟
کلا جریان چیست که موضوع برخورد با این ویروس منحوس بقول‌معروف در حال کش آمدن است؟
واقعا جریان چیست؟
اگر کسی پاسخ آن را می داند کمک کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
اینو همه میدانند دو مرکز قدرت ،دو دولت مثل دو آشپز وقتی عمل کنند ،همین است که میبینی ،آش شور میشه و یا بی نمک!
کاش و کاش و کاش اونقدر در مملکت آزادی و دموکراسی حاکم بود که رییس جمهور مجبور میشد در میان مردم حضور پیدا میکرد و پاسخگوی سوالات مردم میشد ؟
مسلما استقبال مردم دیدنی خواهد بود
مگر دو هفته قبل استاندار خوزستان همین قوانین سخت رو اعلام نکرد چرا رییس جمهور اون دستورات رو باطل اعلام کرد؟
کسی هست پیگیر مرگ ده ها نفر بر اساس این دستورات خام و عاری از تفکر بشه ؟
حتما میگن مصلحت نیست ؟ جان مردم از هر مصلحتی بالاتره
اتقدر سخت نگیر کلیدت میشکنه
نمی دونم چی بگم در مملکتی که جان مردم ارزش نداشته باشه و تصمیمات دولتمردان بر اساس حفظ منافع و زندگی مردم نباشه ، از شرافت و انسانیت و صداقت در سیاسیون خبری نیست
رئیس جمهور و دولتش فکر می کنن مملکت رو به عنوان کارگاه آموزشی تحویلشون دادن
هی خورد خورد سعی و خطا میکنن تا ببینن چی میشه
هر روز یه حرف میزنن که حرف روز قبلشون رو نقض میکنهدو هفته است همه میگن جلوی مسافرت رو بگیرید، مراکز رو ببندید
خورد خورد دارن به همه این توصیه ها میرسن ولی با پر رویی اذعان نمی کنن که تا حالا اشتباه کردن
خون این همه آدمی که مردن پای کیه؟
آخرش ویروس رو مهار می کنن بعد میان جلوی دوربیت پز میدن منتهی به قیمت جون چند صد هزار نفر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا چه عجله اي كمي صبر كنيد
الان به فکرتون رسیده؟! این کار رو باید 2-3 هفته پیش انجام می دادید.
جناب روحانی ما میدانیم شما دستورگیرنده هستید خوب به دستور دهنده ها بگو خودشان بگویند شما چرا با سخنا ن متناقض مردم را نا امید تر میکنی اگر تصمیماتیکه از شروع کرنا مطرح فرمودید تصمیم خودتان بوده بسیار سبب تآسفه تا کنون اینفدر متناقض فرمودید که گویا هر روز دستوری میگیرید وبا تآخیر بیان میکنید مانند بنرین
نوش دارو بعد مرگ سهراب واقعا احمقید یا !؟..
آقای رئیس جمهور، ما در مازندران یه ضرب المثلی داریم که میگه: اَیی بگاپه، هاپه؟؟؟
مرد حسابی، ۴۰٪ ملت بسان بُز (که واقعا توهین به بز هست) راه افتادن و ویروس رو تا حد مملکن در استان ها پراکندن، الان یادت افتاده قرنطینه و شیفتی و این کارهارو؟؟؟
بشنو از نی حکایت می کند از دروغگویان روایت می کنند آقای ربیعی هنوز زود است بخواب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل