بازدید 9611

حوثی‌ها آماده گفتگو با سعودی‌ها

مقامات دولت صنعا بر آمادگی خود برای گفت‌وگو با کشورهای عضو ائتلاف سعودی برای پایان دادن به جنگ یمن تاکید کردند.
کد خبر: ۹۶۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 25 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن و از رهبران جنبش انصارالله کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را به گفت‌وگو دعوت کرد.

او در حساب توئیتری خود نوشت: «ما قبل از هر گونه گفت‌وگوی داخلی خواهان گفت‌وگو با کشورهایی هستیم که در ائتلاف سعودی-اماراتی علیه ما ایستادند».

«هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعا هم شامگاه سه شنبه دعوت دبیر کل سازمان ملل برای توفف جنگ در یمن را در راستای تشریک مساعی برای مقابله با ویروس کرونا مهم توصیف کرد.

عبدالله ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو ائتلاف سعودی-اماراتی پیام دبیر کل سازمان ملل را جدی گرفته و ضمن تعامل مثبت با آن برای پایان دادن به عملیات نظامی در یمن و رفع محاصره یمنی‌ها که یک جنایت جنگی تمام عیار است، اقدام کنند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «ویروس تجاوز و تحریم(علیه یمن) با تصمیم آمریکا وارد ششمین سال خود شده است».

او افزود: «بعید نیست که کرونا ساخته آمریکا باشد و حالا از کنترل آن خارج شده و بخشی از آن به سمت خودش بازگشته است. این فرضیه‌ای در دست بررسی است، اما چیزی که مورد بررسی نیست تجاوز و محاصره یمن تحت نظارت مستقیم آمریکاست و به هر روی تصمیم مردم ما تسلیم نشدن و ادامه دفاع است».

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز دوشنبه هم خواستار مداخله شورای امنیت و سازمان ملل برای توقف جنگ در یمن شد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: «از دعوت دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنگ در یمن استقبال می‌کنیم. ما موافق توقف تجاوز آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و متحدان آنها هستیم و این موضوع باید همزمان با لغو محاصره و برداشتن ممنوعیت‌ها در بنادر دریایی و هوایی و پرداخت حقوق‌ها باشد تا کارمندان بتوانند اقدامات لازم برای پیشگیری از این ویروس (کرونا) را انجام دهند. به دبیرکل یادآوری می‌کنیم این چیزی است که به آن تعهد داده شده است».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان