بازدید 6243

گوترش: اکنون وقت همبستگی است نه تحریم

دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه ای به کشورهای عضو گروه بیست از آنها خواست تا در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تحریم هایی را که مانع تلاش در این زمینه است، رفع نمایند.
کد خبر: ۹۶۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 25 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، دبیرکل سازمان ملل متحد رهبران کشورهای عضو گروه بیست را به رفع تحریم‌هایی که مانع تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا می‌شود، فرا خواند.

«آنتونیو گوترش» روز سه شنبه در نامه‌ای به رهبران این بیست کشور بر ضرورت رفع تحریم‌هایی که مانع رسیدن غذا، تجهیزات پزشکی و کالاهای حیاتی می‌شود، تاکید کرد.

وی همچنین لغو محدودیت‌ها در خصوص تجارت بین المللی در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و دیگر مایحتاج ضروری مبارزه با ویروس کرونا را خواستار شد.

گوترش در نامه خود آورده است: الان وقت همبستگی است نه تحریم و انزوا. کووید ۱۹ نیازمند واکنشی بی سابقه و طرح جنگی در زمان بحران انسانی است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین افزود که رهبران گروه بیست فرصت دارند تا بسته قدرتمندی از تدابیر را برای خطرات مختلفی که ویروس کرونا به همراه دارد ارائه کنند تا با ملت‌های جهان همبستگی شود.

گوترش در عین حال ایجاد سازوکاری تحت نظر سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با آثار ویروس کرونا را ضروری دانست.

گفتنی است که اجلاس فوق العاده سران گروه بیست قرار است روز ۲۶ مارس به منظور بررسی مقابله با ویروس کرونا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر