بازدید 3319

ارزیابی صندوق بین‌المللی پول از پیامدهای کرونا

کد خبر: ۹۶۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹ 25 March 2020

رییس صندوق بین المللی پول از ورود اقتصاد جهانی به رکود خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کریستالینا جیورجیوا با هشدار نسبت به پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، گفت: کووید-۱۹ می تواند جهان را با رکودی بدتر از آن چه که سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد مواجه کند اما فکر می کنم که سطح تولیدات جهانی در سال ۲۰۲۱ به مدار صعودی باز گردد. 

جیورجیوا با ابراز رضایت از اقدامات دولت ها و نهادهای مالی در سراسر جهان برای تقویت نظام درمانی و حمایت از شرکت ها و کارکنان آسیب دیده از کرونا گفت: همه این اقدامات بسیار خوب است اما نباید فرموش کنیم که شاید در آینده انجام کارهای بیشتری لازم باشد. بانک های مرکزی تاکنون کارهای زیادی کرده اند اما در جبهه مالی این جنگ هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که انجام دهیم. 

رییس صندوق بین‌المللی پول با اعلام آمادگی برای انجام اقدامات حمایتی بیشتر گفته است که تاکنون حدود ۸۰ کشور از این نهاد درخواست کمک کرده اند. به گفته جیورجیوا صندوق پول یک تریلیون دلار بودجه برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است که کووید-۱۹ تاکنون در ۱۳۰ کشور جهان گزارش شده که بیش از ۱۶ هزار نفر از ۳۵۰ هزار مبتلا به این بیماری نیز تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر