بازدید 4863
۲
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

بورس تهران در اولین روز کاری سال؛ قرمز شد

در معاملات امروز (سه شنبه پنجم فروردین ۹۹) شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۴۲۳۹ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۵۰۸ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۸ واحدی به رقم ۶ هزار و ۵۸۲ واحد رسید.
کد خبر: ۹۶۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 24 March 2020

در معاملات امروز (سه شنبه پنجم فروردین ۹۹) شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۴۲۳۹ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۵۰۸ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۸ واحدی به رقم ۶ هزار و ۵۸۲ واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۱۲۹ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۱۳۵ هزار و ۵۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۵۶۹ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، عدد ۱۷۸ هزار و ۶۵۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1044 واحدی معادل 0.89 درصد به رقم 118 هزار و 856 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 3485 واحد کاهش معادل 0.54 درصد را رقم زد و به سطح 646 هزار و 859 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 3510 واحد کاهش معادل 0.97 درصد به رقم 359 هزار و 220 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 6713 واحد کاهش معادل 0.62 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 81 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بورس تهران در اولین روز کاری سال؛ قرمز شد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 1291 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 989 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 769 واحد، نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 702 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 520 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانك ملت با 422 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 361 واحد، نماد وتجارت متعلق به بانك تجارت با 356 واحد و نماد حکشتی متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 247 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 4 میلیارد و 157 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 629 هزار و 473 نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 842 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بر اساس این گزارش و به نقل از نبض بورس، پديده شيمي قرن (قرن1) با توجه به تغييرات بيش از 50 درصدي قيمت سهام، به منظور برگزاري كنفرانس اطلاع رساني توسط ناشر، حق تقدم شركت ايران ياسا تاير و رابر(پاساح)با توجه به پايان مهلت پذيره نويسي سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشيمي تأمين (تاپيكو1)،‌داروسازي‌زهراوي‌ (دزهراوي1)،تجارت الكترونيك پارسيان(رتاپ1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف،توليدي چدن سازان (چدن1)،سرمايه گذاري گروه توسعه ملي (وبانك1)، معدني‌ املاح‌ ايران‌ (شاملا1)، بانك سينا (وسينا1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، متوقف شدند.

نماد معاملاتي شركت لبنيات پاستوريزه پاك(غپاك)با توجه به رفع تعليق نماد معاملاتي و انتشار اطلاعات،بانك تجارت (وتجارت) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف و ب، مديريت سرمايه گذاري اميد(واميد)پس از رفع تعليق نماد معاملاتي وافشاي اطلاعات با اهميت گروه ّالف شير پاستوريزه پگاه آذربايجان غربي(غشاذر) افشاي اطلاعات با اهميت گروه ّالف مارگارين(غمارگ)پس از رفع تعليق نماد معاملاتي و افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب، سرمايه گذاري گروه توسعه ملي(وبانك)، توليدي چدن سازان(چدن)، بانك سينا(وسينا)، معدني املاح ايران(شاملا)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب بازگشایی شدند.

نماد معاملاتي شركت كارتن‌ ايران‌ (چكارن1)  بين‌ المللي‌ محصولات‌ پارس‌ (شپارس1) با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام،با وقفه همراه شدند.

همچنین توقف نماد معاملاتي شركت شيشه‌ و گاز (كگاز1)، با توجه به عدم رعايت ضوابط افشاي اطلاعات با اهميت حداكثر براي 2 روز كاري ادامه خواهد داشت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اما شاخص کل هم وزن مثبت شد. یعنی تعداد شرکتهای مثبت امروز خیلی بیشتر از شرکتهای منفی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۴۲۳۹ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۵۰۸ هزار و ۶۶۱ واحد رسید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار