بازدید 3048
۱

انتقاد رئیس دستگاه قضا از واردات بی رویه کالا به کشور

کد خبر: ۹۶۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 24 March 2020

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: واردات بی رویه یکی از موانع جدی رونق تولید است و برای تولیدکنندگان داخلی آسیب زاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا در جلسه معاونان در جهت شعار سال اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه با اشاره به شعار جهش تولید در سال نو اظهار کرد: این شعار نه فقط در ضمن سخن، بلکه در همه زاویای اداری، اجرایی، تقننی و قضایی کشور جایگاه خودش را باید بتواند باز کند یعنی قانون گذاری‌های ما مبتنی بر تحقق این شعار باشد.

او با بیان اینکه تحقق این شعار یک ضرورت جدی برای کشور است، افزود:طبیعتا دستگاه‌های نظارتی و قضاوتی نیز در کشور باید در جهت تحقق این شعار حرکت کنند و باید تمامی دستگاه ها، ظرفیت‌ها و دلسوزان تلاش کنند تا این شعار تحقق پیدا کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تاکیدات سخنان مقام معظم رهبری بر اینکه این شعار باید در زندگی مردم مملوس باشد، بیان کرد: قطعا جهش تولید باید به صورتی باشد که در زندگی مردم حس و مملوس شود و این تفاوت در زندگی مردم نیازمند کار، تلاش و جدیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: یکی از الزامات تحقق این شعار همکاری همه دستگاه‌ها با هم در کشور است و از جمله الزامات دیگر این قضیه این است که باید چرخه‌های تولید به صورت جهشی فعال‌تر شود.

او ادامه داد: چرخه‌های تولید اگر بخواهد به صورت جهشی فعال‌تر شود، یک سری مقدماتی نیاز دارد که یکی از آن‌ها برداشتن این غل و زنجیرهاست از چرخ‌های تولید در کشور است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نباید تولید هیچگونه مانعی داشته باشد، عنوان کرد: نظام کسب و کار در کشور باید رونق داشته باشد هر نوع مسئله‌ای که بخواهد برای نظام کسب و کار و کارآفرین مشکل ایجاد کند باید آن را برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مطرح کرد: بنابراین یکی از وظایف مهم آن است که موانع تولید برداشت شود تا تولید کننده احساس کند میدان تولید یک زمین باز دارد.

رئیس دستگاه قضا گفت: در کشور نقدینگی کم نداریم و می‌توانیم با سیاست‌ها در راستای تولید این نقدینگی هدایت شود.

او با بیان اینکه اگر نقدینگی به تولید هدایت شود می‌تواند چرخ‌های تولید را به حرکت درآورد، افزود: در سال گذشته ابربدهکاران بانکی پای میز مذاکره قرار گرفتند و اموال آن‌ها توسط قضات و نمایندگان دادستانی به بانک‌ها، خزانه و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها برگردانده شد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نکته مهم این است اگر بانک‌ها برای تسهیلات به سراغ تولیدکنندگان نروند نظام بانکی با مشکل مواجه می‌شود، گفت: تلاش می‌شود که به طرف تولید رونق تولید و جهش تولید هدایت شوند و مردم حس نکنند که در این شرایط مشکل و موانع وجود دارد.

حجت الاسلاموالمسلمین رئیسی با بیان این که قاچاق کالا مانند خنجر‌ی است که تولید را برهم می‌زند، گفت: در این راستا آمار‌های مختلفی از نیروی انتظامی، سپاه، گمرک و سازمان تعزیرات ارائه داده می‌شود، اما با شرایطی که در جامعه وجود دارد مغایر است که نتیجه آن مبارزه با قاچاق کالای سازمان یافته است.

رئیس دستگاه قضا افزود: مبارزه با قاچاق سامان یافته امریست که رهبری هر سال در سخنان ابتدای سال شان به آن اشاره می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه باید در این راستا سامانه‌هایی از سوی گمرکات، وزارت اقتصاد، نظام پولی و بانکی فعال شود و بخشی نظارتی نیز بر آن نظارت داشته باشند، گفت: این سامانه‌ها بایستی با یکدیگر لینک شوند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید در تولیدات به جایی برسیم که احساس کنیم به بخش تولید توجه بیشتری شده است که این خود نشان می‌دهد که در مبارزه با قاچاق کالا موفق بوده ایم هرچند که در این زمینه نیاز به تلاش بیشتری هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه در این حوزه کار جدی باید انجام شود و مجموعه قضایی، اجرایی و قانونگذاری به صورت فعال آن عمل کنند،گفت: ایجاد جهش تولید در کشور نیاز به پشتوانه و کار علمی دارد.

او گفت: این عمل باید همراه با یک عزم ملی و دوراندیشی به رونق تولید و اقتصاد در مبارزه با تکان‌های دشمن باشد چرا که این تکانه‌ها احساسات کشور را تکان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در سال ۹۹ نیازمند تصمیم های متفاوتی هستیم، گفت: واردات بی رویه یکی از موانع جدی رونق تولید است، گفت: برای تولیدکنندگانی که در کشور کالا تولید می کنند این واردات آسیب زاست.

او با بیان اینکه این بخش باید توسط سازمان های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور دنبال شود، گفت: نیاید شاهد تولیدات بی رویه باشیم چراکه این اقدام بازار کالای تولیدکنندگان را محدودمی کند.

او مطرح کرد: یکی از موانع جدی برای تولید بروکراسی است چراکه این ۷ خوان یا ۷۰ خوانی که مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان به آن اشاره کردند، مسئله‌ای که یک کارآفرین به طور مثال برای اخذ یک مجوز با مشکلات رو به رو می‌شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: یکی از غل و زنجیر‌های چرخه تولید، بروکراسی است، بنابراین ما باید کاری کنیم تا این نظام پیچیده که ممکن است برای تولید کننده مشکل ایجاد کند رفع شود و این امر برای تولید تسهیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: امیدواریم در سال جاری در ارتباط با جهش تولید، بخش نظارتی، قضایی و با همکاری دستگاه‌های که در این زمینه مسئولیت اصلی را دارند کار را به نحوی که در همین ابتدای سال اثرات آن مشهود باشد دنبال کنند.

او با اشاره به ویروس کرونا در ایران تصریح کرد:روز‌های اول مسئله کمبود ماسک و کالا‌های پزشکی همچون ماسک و دستکش، مواد ضدعفونی کننده سبب گله مندی مردم بود، در این مدت بخش‌های مختلف نیرو‌های خود را بسیج کردند و مردم وارد میدان شدند و خط تولید ایجاد کرند.

رئیس قوه قضائیه گفت: مردم احساس کردند همه باید در این میدان حضور پیدا کنند الان وضعیت ما با وضعیت ابتدایی ویروس کرونا در کشور قابل قیاس نیست.

حجت الاسلام و المسلمین بیان کرد: ما در کشور ظرفیت‌های بسیاری داریم و باید این ظرفیت‌ها را برای رفع مشکل به کار ببریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در حالی که تحریم کالا هستیم منظور کدام واردات بی رویه است؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان